Natuurlijk. Dat zijn de wortels van de croutonsplant.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, croutons dan? Komen die van de plant?
Bah, moet het nu weer meteen over sex gaan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:40 schreef Troel het volgende:
Wat zou ik graag in een Monsanto tuintje dan wat verboden vruchten planten
Neequote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zijn jullie ook alvast zaden aan het sparen voor het geval dat monsanto de politici omkoopt en dus wetgeving doordrukt in NL/Eussr ?
Op het moment dat er (te) ver gaande wetgeving komt over monsanto-zaad (ook voor moestuinen), dan heb je juist een heeel groot probleem als je gewassen hebt van niet monsanto-zaad..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zijn jullie ook alvast zaden aan het sparen voor het geval dat monsanto de politici omkoopt en dus wetgeving doordrukt in NL/Eussr ?
Ik overweeg het wel.quote:
Ik heb nu nog een voorraadje liggen, heb dit jaar niet alles opgemaakt. En bovendien heb ik maar een klein moestuintje, dus als het niet meer zou mogen zou het voor mij jammer zijn. Voor mensen met echt een volkstuintje is het vervelenderquote:
Heeft geen zin. Ik heb nieuw zaad dat tot januari 2015 goed is. Daarna is het niet meer gegarandeerd.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zoeken op combinatieteelt + <plant waarvan je je afvraagt wat erbij kan>quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Thx!Was er al heel de middag naar op zoek!
![]()
Thxquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Zoeken op combinatieteelt + <plant waarvan je je afvraagt wat erbij kan>
Courgette is geen klimplant, en wordt veel te groot voor je bakquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:44 schreef VGA4xZoom het volgende:
Mijn plantjes staan nu allemaal buiten, ze waren te ongelukkig in hun kleine potjeNu hopen dat het weer een beetje meezit.
![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop met mijn improvirekje die courgette omhoog te kijgen. Wat ik verder nog in dit tuintje wil weet ik niet precies, ik dacht aan radijsjes en wat sla ofzo (en misschien stiekem een wietplant, of kan ik die beter in een eigen pot zetten?).
De drie paprikaplantjes achter elkaar staan. Hebben ze zo wel genoeg ruimte of moet ik ze anders nerzetten? Op deze manier zijn ze voor mij wel makkelijk te beschutten tegen de regen namelijk.
[ afbeelding ]
En familie tomaat![]()
En wat lees ik hier, moeten we zaden gaan hamsteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reken op een meter in omtrek. Je kan een courgette wel in een metselkuip of kruiwagen oid kweken. Denk erom dat hij veel(!) mest wil.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Als kleine zaailingen lang en pierig worden, hebben ze teveel warmte/te weinig licht. Dus of kouder zetten, of lichter, of allebei.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:10 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik heb de sla in grotere potjes gezet. De plantjes werden erg lang en slap. Is dit eigenlijk de goede manier? Of had ik iets anders moeten doen om de wat steviger te krijgen?
Hmm. Zou kunnen. Ik hoop het in elk geval, want met een normale courgetteplant heb je dan 1 vierkante meter courgettequote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:45 schreef Troel het volgende:
Er zijn ook courgettesoorten die speciaal voor zo'n vierkantemetertuin verkocht worden, ik neem aan dat die wat kleiner blijven?
wat ik al eerder schreef, gewoon in een emmer doen, dan blijft de plant kleiner en heb je toch mooie vruchten ter grootte van wat in de supermarkt ligt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Zou kunnen. Ik hoop het in elk geval, want met een normale courgetteplant heb je dan 1 vierkante meter courgette.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |