abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 mei 2013 @ 22:40:47 #226
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_126743896
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Daarom ga ik 'm op een vierkante meter vlonder maken, met wielen eronder :D
Ik maak voor mijn moeder er één met poten met daar aan wielen zodat het ding op werkhoogte is. Erin komen dan allemaal vierkante potten.
  maandag 20 mei 2013 @ 11:39:33 #227
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_126759119
Ik kom hier mijn moestuin ook maar even spammen; na jaren het te druk gehad te hebben voor een eigen kwekerijtje zijn we dit jaar losgegaan met een kas en een stuk moestuin.
(Verslag van de aanleg hier)








En dan een overzicht over de hele achtertuin: de hele achterkant is aan groente toebedeeld.
(Linker achterhoek ga ik vandaag mee verder, moet nog opnieuw ingericht worden.



Inhoud van de kas:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inhoud van de moestuin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in kweekbakken bij de keuken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door fietsie op 20-05-2013 12:23:07 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_126759655
Mooi Fietsie! En wat een fijn uitzicht! O+

We hebben gisteren heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel onkruid gewied, het was prachtig weer.
Door alle regen de afgelopen tijd hebben de komkommers het niet overleefd, die gaan we opnieuw doen. :{
  maandag 20 mei 2013 @ 12:42:41 #229
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_126761301
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:56 schreef YogaLove het volgende:
Mooi Fietsie! En wat een fijn uitzicht! O+
Ja ik ben heel blij met de slechte huizenmarkt; nieuwbouwplannen van op geld beluste wethouders op het stuk achter ons gaan nu niet door....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_126762334
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:42 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja ik ben heel blij met de slechte huizenmarkt; nieuwbouwplannen van op geld beluste wethouders op het stuk achter ons gaan nu niet door....
Oh dat is fijn! :)

Kweek je de bleekseldery eerst binnen voor? Ik heb ze direct in de volle grond gestrooid en er gebeurt niks..

Je hebt een flinke variatie zeg! Leuk!
  maandag 20 mei 2013 @ 13:14:31 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_126762419
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:11 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Oh dat is fijn! :)

Kweek je de bleekseldery eerst binnen voor? Ik heb ze direct in de volle grond gestrooid en er gebeurt niks..

Je hebt een flinke variatie zeg! Leuk!
Ja mijn vrouw heeft, iets overenthousiast, in kleine bakjes breedwerpig zaaiend bleekselderij gedaan. Die bakken zijn daarna de kas ingegaan, een week of 4.
Nu hebben we 100en kleine bleekselderijtjes.

Gister ben ik begonnen ze 1 voor 1 uit te poten in kleine pootbakjes (4x4cm ofzo).
Die plantjes die dat overleven kweek ik op tot ze groot genoeg zijn om niet als onkruid meer aangezien te worden in de tuin ;)

Een deel staat in de kas, en een deel op een rack tegen een stenen muurtje, op een beschut plekje.
Hopelijk ontstaat er daardoor wat timing-verschil ;)
En dan gaan ze de volle grond in.

Ik wil nog wat kool-achtigen erbij... en wat sla in de volle grond. Pluksla of Romeinse denk ik.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_126763185
Zo, m'n tuintje is omgespit en al het onkruid eruit gehaald. Vervelend onkruid met die lange ondergrondse wortelstokken.
Nu nog een wandje zetten en dan gaan planten!
Children of the night. What music they make.
  maandag 20 mei 2013 @ 13:34:39 #233
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_126763201
Mooi fietsie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook eindelijk klaar met spitten, pfff


Ga als het weer een beetje meezit de rest zaaien, nu staat er alleen in wat ik op de vensterbank gekweekt had; in de kas tomaten en watermeloen, de rest; aardbeien, komkommers, aubergines
  maandag 20 mei 2013 @ 13:35:58 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_126763248
quote:
17s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:34 schreef Audreyoot het volgende:
Mooi fietsie!

Ik ben ook eindelijk klaar met spitten, pfff
[ afbeelding ]

Ga als het weer een beetje meezit de rest zaaien, nu staat er alleen in wat ik op de vensterbank gekweekt had; in de kas tomaten en watermeloen, de rest; aardbeien, komkommers, aubergines
Da's al een enorm verschil met toen je alleen het zand nog maar weg had!
Maak je nog een soort van "formele bedden verdeling" of gewoon paadjes platlopen?
(ik heb stenen paadjes vanwege een 3-jarige die zo makkelijker uit de zaaibedden blijft ;))
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 20 mei 2013 @ 13:42:28 #235
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_126763512
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:35 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's al een enorm verschil met toen je alleen het zand nog maar weg had!
Maak je nog een soort van "formele bedden verdeling" of gewoon paadjes platlopen?
(ik heb stenen paadjes vanwege een 3-jarige die zo makkelijker uit de zaaibedden blijft ;))
Ja ik ben er nog niet helemaal uit. Dit is het eerste jaar dat we hier wonen en aan de tuin was 3 jaar niks gedaan dus we moeten op heel veel plekken nog heel veel doen. Denk dat ik voor het eerste jaar nu met grind een paar paadjes maak en iets tegen de slakken ga doen, en inderdaad wat bedden ga verdelen. Kon van iemand een gratis glazen kas komen halen dus die willen we ook nog op gaan zetten als hij nog een beetje redelijk is :)
  maandag 20 mei 2013 @ 13:43:31 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_126763546
quote:
17s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef Audreyoot het volgende:

[..]
Kon van iemand een gratis glazen kas komen halen dus die willen we ook nog op gaan zetten als hij nog een beetje redelijk is :)
Wow da's helemaal luxe! Die dingen zijn vaak (ook 3e hands) niet goedkoop.... Ik moest ook aardig dokken voor mijn 30 jaar oude tweedehandsje....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 20 mei 2013 @ 13:45:23 #237
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_126763616
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wow da's helemaal luxe! Die dingen zijn vaak (ook 3e hands) niet goedkoop.... Ik moest ook aardig dokken voor mijn 30 jaar oude tweedehandsje....
Ja dat is waar, moet er wel 2 uurtjes voor rijden en hij was helemaal begroeit met mos en een paar glazen gesneuveld maar als hij er na een schoonmaakbeurtje weer goed uit ziet heb ik veel bespaard. Die paar glazen panelen vervang ik dan wel :)
  maandag 20 mei 2013 @ 13:47:47 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_126763712
quote:
17s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:45 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja dat is waar, moet er wel 2 uurtjes voor rijden en hij was helemaal begroeit met mos en een paar glazen gesneuveld maar als hij er na een schoonmaakbeurtje weer goed uit ziet heb ik veel bespaard. Die paar glazen panelen vervang ik dan wel :)
Ik heb 1 zijkant (die toch geen licht krijgt) vervangen door hout.
Op die manier gelijk genoeg glas bespaard om de rest van de kas dicht te krijgen. Voordeel van zo'n stuk hout is ook dat je gelijk rackjes en gereedschapjes enzo kan ophangen.

Ik ga ffies een poging doen een grote buxus te verplaatsen.. lekker nat nu ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 20 mei 2013 @ 15:16:24 #239
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_126767286
Hierbij even een postje van de moes- fruittuin.



Rode druif



Blauwe bes



Doornloze braam ( zwart of donkerblauw? )



Aarbeien muurtje ( Pineberry , gele aardbeien, bosaardbeien, en "normale "rode aardbeien )



Radijs




Sla ( soort onbekend )



5 verschillende soorten tabak planten



Sperziebonen



Trostomaat ( uit zaadjes van trostomaten uit de supermarkt )



Zomerframboos ( begint al te bloeien :) )




Blauwe bes

[ Bericht 26% gewijzigd door RoodWitBlauw op 20-05-2013 15:34:25 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_126767607
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja mijn vrouw heeft, iets overenthousiast, in kleine bakjes breedwerpig zaaiend bleekselderij gedaan. Die bakken zijn daarna de kas ingegaan, een week of 4.
Nu hebben we 100en kleine bleekselderijtjes.

Gister ben ik begonnen ze 1 voor 1 uit te poten in kleine pootbakjes (4x4cm ofzo).
Die plantjes die dat overleven kweek ik op tot ze groot genoeg zijn om niet als onkruid meer aangezien te worden in de tuin ;)

Een deel staat in de kas, en een deel op een rack tegen een stenen muurtje, op een beschut plekje.
Hopelijk ontstaat er daardoor wat timing-verschil ;)
En dan gaan ze de volle grond in.

Ik wil nog wat kool-achtigen erbij... en wat sla in de volle grond. Pluksla of Romeinse denk ik.
thanks :) ik ga ook even een bakje voorkweken hier binnen.

Palmkool heb je dat al? Lekker en super gezond.

Wat leuk al die foto's en enthousiaste tuinders :D O+
  maandag 20 mei 2013 @ 15:57:18 #241
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126768881
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:16 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Hierbij even een postje van de moes- fruittuin.

[ link | afbeelding ]

Rode druif

[ link | afbeelding ]

Blauwe bes

[ link | afbeelding ]

Doornloze braam ( zwart of donkerblauw? )

[ link | afbeelding ]

Aarbeien muurtje ( Pineberry , gele aardbeien, bosaardbeien, en "normale "rode aardbeien )

[ link | afbeelding ]

Radijs

[ link | afbeelding ]

Sla ( soort onbekend )

[ link | afbeelding ]

5 verschillende soorten tabak planten

[ link | afbeelding ]

Sperziebonen

[ link | afbeelding ]

Trostomaat ( uit zaadjes van trostomaten uit de supermarkt )

[ link | afbeelding ]

Zomerframboos ( begint al te bloeien :) )

[ link | afbeelding ]

Blauwe bes
uh..vraagje waar haal jij je tabaks-planten-zaadjes? Als cigarenroker zie ik daar wel wat in :7
There is only one religion
  maandag 20 mei 2013 @ 17:22:08 #242
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_126772461
heb ik bestel via een
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:57 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

uh..vraagje waar haal jij je tabaks-planten-zaadjes? Als cigarenroker zie ik daar wel wat in :7
via een tabakszaden site: http://personaltobacco.com/

krijg je per soort 100 zaadjes of iets dergelijks. ( zijn extreem klein)

Als je keer in de buurt van utrecht bent mag je wel een keer wat zaadjes van elk soort menemen
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_126777763
Dat is leuk.. Dat ga ik ook volgen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 20 mei 2013 @ 19:34:51 #244
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126778400
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:22 schreef RoodWitBlauw het volgende:
heb ik bestel via een

[..]

via een tabakszaden site: http://personaltobacco.com/

krijg je per soort 100 zaadjes of iets dergelijks. ( zijn extreem klein)

Als je keer in de buurt van utrecht bent mag je wel een keer wat zaadjes van elk soort menemen
bedankt voor de link zeer informatief en leuk, al mis ik een prijslijst m.b.t. de complete pakketten en ander toebehoren ^O^
Ik neem aan dat jij een doelpakket hebt , wat was je daar in het totaal voor kwijt?

[ Bericht 4% gewijzigd door Dance99Vv op 20-05-2013 19:46:09 ]
There is only one religion
  maandag 20 mei 2013 @ 19:57:54 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126779689
Planten hebben wat schade opgelopen van een bijzonder zware onweersbui. Gehele dag geen wolkje aan de lucht en 32 graden. Ga ik naar buiten om naar de supermarkt en kluswinkel te lopen en eenmaal daar aangekomen begint het toch donker te worden.. Eenmaal terug in de taxi begon het te regenen en omdat het zo ongelofelijk druk was deed ik er 20 minuten over in plaats van een stuk of 8. In dat kleine kwartiertje ging het helemaal los. Hagelstenen ter grootte van knikkers en soms golfballen. Gedeelte van m'n moestuin is compleet verziekt, de rest is door de ligging van de tuin redelijk gespaard gebleven ondanks dat een flink aantal bladeren wel schade hebben van de hagelstenen.

Veel geluk heb ik hier met de tuin heb ik dus nog niet ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_126780418
Twee week terug heb ik boontjes gezaaid. Niks niemenal van opgekomen, en wat graafwerk leverde ook geen enkele kiemende boon op. Dus vorige week heb ik volgens de tip van sjefs tuintips (briljante tips :D ) boontjes voorgezaaid in plastic bakken, op nat keukenpapier.


Toen ze de goede grootte hadden, had ik geen tijd, dus nu zijn ze een beetje bonenstakig geworden.


Maar gisteren had ik tijd, in het bed waar ik ook al boontjes gezaaid had de boel geharkt, lijntjes uitgezet, gaatjes gemaakt.

En kijk: boontjes!


De rest van de moetuin ziet er ook wel aardig uit.

De peultjes en hun rek:


Kooltjes:


Aardbeien en daarachter de aardappels (en dan peultjes, kool en op het end die peultjes met klimrek):


Vandaag heb ik ook nog stokken gezet en stokbonen (op dezelfde wijze voorgekweekt als de stamslabonen) gepoot.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 mei 2013 @ 20:11:01 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_126780514
Ja, ik ben Sjef ook erg dankbaar voor al zijn tips ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 mei 2013 @ 20:40:12 #248
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_126782319
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:34 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

bedankt voor de link zeer informatief en leuk, al mis ik een prijslijst m.b.t. de complete pakketten en ander toebehoren ^O^
Ik neem aan dat jij een doelpakket hebt , wat was je daar in het totaal voor kwijt?
Ik heb aangegeven dat ik Marlboro rook.
Hij vertelde dat hij een pakketje samen ging stellen met 4 soorten a ¤ 4.80
Met de post kreeg ik 5 soorten:

N.T. Monte Calme Geeft mooi dun dekblad voor sigaar, middelkrachtig aroma, dunne lamina (zijnerf). Prima als deel in shag en sigaret of in de pijptabak. Balanceert meerdere soorten naar mild, maakt rond.

N.T. Maryland Mooie basis voor de pijp of om als kleiner aandeel aroma af te geven als deel in bulk voor sigaret en shag, shisha en pijp. Kan in iedere shag en pijp. Flinke opbrengst.

N.T. Virginia Gold Lichte en milde tabak, meestal als plant al aan de gele kleur, bulk tabak om makkelijk smaak te laten aannemen van andere kruid-tabaksoorten, zachte tabak voor shag/sigaret en pijp, inleg bij lichte (dames) sigaartjes. Flinke opbrengst. Balanceert meerdere soorten mooi naar mild.

N.T. Burley Veel gebruikt als bulk (groot aandeel) in sigaretten en shag, donker blad voor inleg bij sigaren en geeft mooi groot en dun zand blad voor omblad en dekblad, tevens voor mix in pijptabak. Flinke opbrengst.

N.T. Samsun Turkse tabak van de Zwarte Zee en een van de allerlekkerste, heerlijk zoetige tabak die mooi oogst en als kruid tabak kan dienen bij bulk tabak. Voor shag en sigaret, pijp, shisha. Lekker in sigaar, vol aromatisch. Flinke opbrengst.

Wat welke plant is in mn tuin weet ik helaas niet meer. Maar is ook mijn eerste jaar dat ik tabak in de tuin heb.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_126782575
@Dven het zit je ook echt niet mee daar he. Kom maar gewoon terug naar Nederland, hier is het tenminste lekker lente :') :') :'(
  maandag 20 mei 2013 @ 21:29:27 #250
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126785164
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:44 schreef YogaLove het volgende:
@Dven het zit je ook echt niet mee daar he. Kom maar gewoon terug naar Nederland, hier is het tenminste lekker lente :') :') :'(
wat je lekker noemt ...de koudste lente sinds 1962

Koudste lente sinds decennia

ZEIST -
De lente van 2013 gaat wellicht de boeken in als een van de koudste ooit. Wat temperatuur betreft zit deze lente net achter die van 1962. Toen was het gemiddeld 6,5 graden, nu 6,8 graden. Dat meldt weerbureau Weeronline maandag.

http://www.telegraaf.nl/t(...)inds_decennia__.html
There is only one religion
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')