bijen vinden een kers echt wel, de kers is de favoriete fruitboom van de honingbij.quote:Op zondag 28 april 2013 21:40 schreef Troel het volgende:
Is het niet een boom die niet zelfbestuivend is? Dan moet je dus zorgen dat de boel bestoven wordt
Ik heb ze ook zien staan maar zag er helemaal verder geen tekst op dus wist ook niet of ze eetbaar waren. Als ze er woensdag nog zijn koop ik er toch ook maar één.quote:Op zondag 28 april 2013 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb een solanum muricatum pepino gekocht bij de lidl. (meloenpeer)
er stond verder niet op wat ik ermee moest, alleen dat het ding niet eetbaar zou zijn, dus ik had 'm al bijna in de kliko gemikt (de naam solanum zegt mij al genoeg) maar toen in googlede, bleek het ding dus wel degelijk eetbare vruchten te hebben (waarom zetten ze dan op de verpakking van de lidl dat dat niet kan) en dat het ding in een ruime bak moet.
dus nu staatie in een megabak van de action. het is geen gezicht, dat kleine plantje in die grote pot
als hij maar geen ruimtevrees krijgt
nee, dat zei ik toch, er staan alleen een paar van die plaatjes op waarbij de bloemen doorgekruist zijn en een doorgekruist bestek. daaruit trok ik de conclusie dat het ding oneetbaar was.quote:Op dinsdag 30 april 2013 00:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb ze ook zien staan maar zag er helemaal verder geen tekst op dus wist ook niet of ze eetbaar waren. Als ze er woensdag nog zijn koop ik er toch ook maar één.
Ik ben gaan zoeken op internet en vond dat de introduktie hier een aantal jaren terug mislukt is. In Zuid Amerika schijnt het een populaire vrucht te zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2013 08:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee, dat zei ik toch, er staan alleen een paar van die plaatjes op waarbij de bloemen doorgekruist zijn en een doorgekruist bestek. daaruit trok ik de conclusie dat het ding oneetbaar was.
ik deel je gevoel. alleen lopen hier de daders gewoon op mijn eigen erf. twee van mijn kippen hebben mijn net geplante perkplantjes als lunch gebruiktquote:Op dinsdag 30 april 2013 21:43 schreef Dance99Vv het volgende:
Rot vogels !
Had ik mooie voorgeweekte tuinbonen geplant hebben die rotvogels dat als een tussendoortje uit de grond gehaald, ik ben de macDonalds niet! 40 tuinbonen en nog nauwelijks wat over.
Moeten appels niet ook gekrent worden, vanwege het scheurgevaar?quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:00 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Mijn appelboom zit zo ongelooflijk vol met bloesem dat ik hoop dat de bijen een paar bloemetjes overslaan. 2 jaar geleden is de stam al eens gebarsten onder het gewicht van de appels. De 2 andere appelbomen staan trouwens ook goed in de bloei.
De rode bes, zwarte bes en blauwe bes hebben wel wat bloesem, maar niet heel indrukwekkend. De kruisbessen doen het beide dit jaar stukken beter dan vorig jaar en voor de druiven is het nog te vroeg om er wat van te zeggen.
En de pepers en de paprika's zijn nog niet uit de grond gekomen.
Dit tuindersjargon gaat aan mij voorbij. Je bedoelt appels weghalen om de boom te ontlasten? Dat doe je altijd, maar dat jaar was ik in de cruciale fase langdurig op vakantie.quote:Op dinsdag 30 april 2013 22:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Moeten appels niet ook gekrent worden, vanwege het scheurgevaar?
Balen. Dat is overigens wel waar heel erg voor gewaarschuwd wordtquote:Op dinsdag 30 april 2013 21:43 schreef Dance99Vv het volgende:
Rot vogels !
Had ik mooie voorgeweekte tuinbonen geplant hebben die rotvogels dat als een tussendoortje uit de grond gehaald, ik ben de macDonalds niet! 40 tuinbonen en nog nauwelijks wat over.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Balen. Dat is overigens wel waar heel erg voor gewaarschuwd wordt
dat is toch niet zo gek? dat gaarkeukenvoer bij ikea mag je toch geen eten noemen?quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:36 schreef Teslynd het volgende:
Ik zag vandaag bij Ikea dat iemand z'n aspergemaaltijd grotendeels heeft laten liggen.
Hej mijn kersenboompje bloeit nog altijd niet.. Terwijl ook mijn perzikboompje bijna uitgebloeid isquote:Op woensdag 1 mei 2013 23:36 schreef lady-wrb het volgende:
bij mij staan de kersenboompjes al aardig in bloei! nu maar hopen dat de bijen in de buurt zijn.
ik heb ze nog niet gezienkan ik er zelf iets aan doen om de bijen deze kant op te krijgen?
mijn perzikboompje is al bijna helemaal uitgebloeid. ik ben benieuwd of er dit jaar weer perziken aan komen.
mijn perzikboompje heb ik pas sinds vorig jaar staan en hij deed het meteen. hij bloeide volop, maar uiteindelijk kwamen er twee perziken aan. ik wacht met spanning af wat hij dit jaar gaat doen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:44 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Hej mijn kersenboompje bloeit nog altijd niet.. Terwijl ook mijn perzikboompje bijna uitgebloeid is![]()
Zijn ze niet zelfbestuivend? Ik geloof dat je ze ook met de hand kunt bestuiven, maar weet ff niet meer hoe.. (ff Googlen)
Btw hoe groot is jouw perzikboompje? En kwamen daar veel vruchten aan?
Ja ik weet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:31 schreef T_Killer het volgende:
Het is voor pepers en paprika's wel rijkelijk laat. Aangezien ze enorm langzaam groeien.
Kan wel. Het heeft sowieso mijn voorkeur als de komkommers zelf niet in het zand liggen. Gooi er een zak stro bij een leidt de plant richting het stro.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:24 schreef pleeborstel het volgende:
Hoi, even een vraagje, hopelijk heeft iemand het antwoord. Ik heb inmiddels mooie komkommerplantjes nadat ik begin april gezaaid heb. Nu heb geen goede zonnige plek in de tuin, maar wel een zonnig terras. Zou ik de 6 komkommerplantjes uit kunnen planten in een grote zak tuinaarde op het terras (liggend, met gaten er in), of hebben ze meer ruimte nodig?
Thanx. Ik wil ze vanuit de zak tegen de schutting omhoog leiden zodat de komkommers niet tegen de grond komen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:34 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Kan wel. Het heeft sowieso mijn voorkeur als de komkommers zelf niet in het zand liggen. Gooi er een zak stro bij een leidt de plant richting het stro.
Edit: ik lees nu dat je de zak aarde dicht wil laten met alleen gaten voor de planten. Ik twijfel of dat niet gaat stikken en of dat wel kan. Ik zou de zak gewoon openscheuren en de stro om de zak leggen en de planten daar overeen leiden, zodat de komkommers wel zacht liggen.
Komkommer wortelt niet heel diep volgens mij. Moet kunnen.
Dat zou wel moeten kunnen neem dan wel een grote pot zodat de wortels veel ruimte hebben en je genoeg water kan geven.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:31 schreef Mubassie het volgende:
Kun je komkommers eigenlijk ook in een pot laten staan?
Wat Oceanonix zegt dus. Ze hebben écht heel erg veel water nodig!quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:31 schreef Mubassie het volgende:
En courgette, gaat dat hetzelfde?quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:34 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Kan wel. Het heeft sowieso mijn voorkeur als de komkommers zelf niet in het zand liggen. Gooi er een zak stro bij een leidt de plant richting het stro.
Edit: ik lees nu dat je de zak aarde dicht wil laten met alleen gaten voor de planten. Ik twijfel of dat niet gaat stikken en of dat wel kan. Ik zou de zak gewoon openscheuren en de stro om de zak leggen en de planten daar overeen leiden, zodat de komkommers wel zacht liggen.
Komkommer wortelt niet heel diep volgens mij. Moet kunnen.
Ik mis een verwijzing naar peteties hiertegen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:46 schreef taxibabe het volgende:
Ik lees hier regelmatig mee zonder te posten, maar nu las ik het volgende artikel. Dit wilde ik jullie toch ook even laten weten..
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-moestuintjes.dhtml
Juist, werkt heel goed. Als je maar zorgt dat ze voldoende vocht krijgen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:31 schreef Mubassie het volgende:
Komkommer stond in speciekuip. Courgettes kweken wij al 4 jaar in zinken emmers (normaal formaat), gaat goed. Alleen op ruime grond krijg je grotere planten en vruchten. Maar emmers werkt prima, doen het ook goed in de keuken achter het raam enzo.quote:
Goeie tip! Thx!quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:34 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Juist, werkt heel goed. Als je maar zorgt dat ze voldoende vocht krijgen.
Verleden jaar hing een uitloper uit de pot op de grond in een emmer regenwater. Dat voedde de klant als een tierelier, kreeg daar worteltjes. Vele snack-komkommers van gegeten
Mooi, bedankt. Ik probeer het in opbergbox van de Hema lxbxh = 50x39x26. Kan ze niet meer bijkopen, omdat ze nu transparant zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:36 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Komkommer stond in speciekuip. Courgettes kweken wij al 4 jaar in zinken emmers (normaal formaat), gaat goed. Alleen op ruime grond krijg je grotere planten en vruchten. Maar emmers werkt prima, doen het ook goed in de keuken achter het raam enzo.
https://helfen.global2000.at/de/node/19quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:32 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik mis een verwijzing naar peteties hiertegen.
Het is trouwens heel schadelijk dat alleen een bepaalde set planten toegestaan is. Diversiteit is immers van levensbelang.
Da's wel een beetje vroeg. Eergister moest ik nog krabben..quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:28 schreef Mubassie het volgende:
Oké vanavond mijn kalebassen van de vensterbank gehaald, en in de volle grond geplant.
Komkommers heb ik ook buiten gezet in 2 grote potten.
Nu maar hopen dat ze goed blijven..
Zelfbestuivend betekent dat er geen andere boom bij nodig is, niet dat er geen bijen bij nodig zijnquote:Op woensdag 1 mei 2013 23:44 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Hej mijn kersenboompje bloeit nog altijd niet.. Terwijl ook mijn perzikboompje bijna uitgebloeid is![]()
Zijn ze niet zelfbestuivend? ()
quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:46 schreef taxibabe het volgende:
Ik lees hier regelmatig mee zonder te posten, maar nu las ik het volgende artikel. Dit wilde ik jullie toch ook even laten weten..
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-moestuintjes.dhtml
Het is voorlopig van de baan: http://www.shz.de/nachric(...)-saatgut-plaene.htmlquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:44 schreef taxibabe het volgende:
[..]
https://helfen.global2000.at/de/node/19
Daar is er iig 1 (Oostenrijkse petitie)
Edit: http://www.arche-noah.at/etomite/ hier staat nog meer info en linkjes.
Ik weet niet, maar de enige courgetteplant die ik ooit heb zien groeien was een veel stevigere plant. Die groeide omhoog, in plaats van dat kruiperige wat een komkommer doet. Maar kan zijn dat er verschillende types zijn.quote:
Oh ok, ja mijn Duits is niet zo goed, haha.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 07:43 schreef Teslynd het volgende:
[..]
[..]
Het is voorlopig van de baan: http://www.shz.de/nachric(...)-saatgut-plaene.html
Dit artikel is van 25 april. Dat betekent dat het AD achterlijk laat was met dit artikel. Of zie ik wat belangrijks over het hoofd? O wacht. De agrarische bedrijven zitten er aan vast en de kleine tuinierder is (zolang als het duurt) vrij. En wat van onze tuintjes aan zaad bij de boeren op het land waait en ontkiemt vormt daar het risico van grote boete als ze daarop betrapt worden. Zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |