abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 april 2013 @ 09:30:39 #101
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_125855985
TM gefeliciteerd *O*

Dyre gefeliciteerd met je streepjes *O*
pi_125856311
hm, noou ik duim voor je dat de kleine die 9 dgn nog even volmaakt op zn minst!

En leuke naam TM :)
pi_125856852
Nieuwe streepjes, gefeliciteerd Dyre!

En TM ook van harte met je mooie knulletje!

Hier alles goed, bijna de 17e week is alweer begonnen.. het gaat hard. Wel helaas nog steeds veel misselijk en overgeven. Zolang ik niet hele dag door overgeef, geeft gyn liever geen medicatie. Ik hoop dat het snel afneemt..

Vorige week echo gehad, beeb doet het goed. Placenta aan voorzijde, en vlakbij de bmm. Ik hoop dat het nog verschuift met de groei van de bm. Ik baalde wel, gezien de placenta en bloedvaten troubles van vorige keer, had ik liever dat ie nu hoog ergens achterin lag. Nou ja, afwachten maar en over 4 weken extra tijd om bij echo goed naar placenta en eventuele meerdere delen en bloedvaten te kijken.
pi_125857520
Balen Jipster, kan me voorstellen dat je het graag anders had gezien!

XM, klinkt onrustig idd. Bij twijfel bellen he?

Sterkte met het suikerdrankje dames, al zitten jullie nu hopelijk lekker aan je ontbijt! Ik moet mezelf met 28 wk ook nog een keer laten prikken, maar dat is niet erg.

Laiv, waarom een groeiecho? Ik krijg er ook geen, hoewel ik dat best zou willen. Mijn eerstvolgende echo is pas met 32 weken, helaas.

Hier pijn en spierpijn, want veel te veel gedaan gisteren. Maar de zolder is nu wel lekker opgeruimd! *O*
Home is where the O+ is...
pi_125857562
Jipster ik hoop dat je placenta nog wat hoger komt te liggen. had jij de vorige keer geen vliezen om de navelstreng????
pi_125857597
FR ik had vasa previa, bloedvaten voor de bmm uitgang en twee delen placenta met vaten ertussen én bloedvaten om de vliezen heen inderdaad.
pi_125857646
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:15 schreef Jipster het volgende:
Nieuwe streepjes, gefeliciteerd Dyre!

En TM ook van harte met je mooie knulletje!

Hier alles goed, bijna de 17e week is alweer begonnen.. het gaat hard. Wel helaas nog steeds veel misselijk en overgeven. Zolang ik niet hele dag door overgeef, geeft gyn liever geen medicatie. Ik hoop dat het snel afneemt..

Vorige week echo gehad, beeb doet het goed. Placenta aan voorzijde, en vlakbij de bmm. Ik hoop dat het nog verschuift met de groei van de bm. Ik baalde wel, gezien de placenta en bloedvaten troubles van vorige keer, had ik liever dat ie nu hoog ergens achterin lag. Nou ja, afwachten maar en over 4 weken extra tijd om bij echo goed naar placenta en eventuele meerdere delen en bloedvaten te kijken.
Maar met 17 weken is de kans erg groot dat hij nog omhoog kruipt toch? Ik had hem met 15 en 17 weken precies voor de uitgang liggen, en de 18e week was hij al een stuk verplaatst..ben benieuwd hoe dat 1 mei is :) ik duim iig met je mee
pi_125857673
Niet naar t geslacht gekeken trouwens Jips?
pi_125857741
Nope not yet, ben wel erg benieuwd.... ik wacht braaf tot de 20wk echo. En ben benieuwd of jouw theorie uitkomt :D

Ja, i know dat het kan verschuiven, maar het voelde zo balen, want dat zeiden ze vorige keer ook en toen werd het er ook niet beter op. Dat ik gewoon vorige week even een baalmomentje had gezien vorige keer.

Hoe gaat het met jou met rust houden etc? Stoppen de bloedingen of blijft het aanhouden? :*
pi_125857788
Logisch dat je er van baalt jipster. De vorige keer was het toch heel erg schrikken.
Is je placenta nu wel 1 geheel?
KD lukt het rust houden een beetje?
pi_125857800
Kan ik me goed voorstellen hoor, t was dan ook een klote ervaring voor je :{
En wat zei de voorspelling trouwens?

hier zijn gangetje, ben maar gaan haken. :') verveel me wel degelijk..maar och, voor t goede doel. Ik hoop wel heel heel erg dat er verbetering is 10 Mei, want nog 20 weken plat :o
pi_125857885
Voorspelling zei meisje, wat was het ook alweer, links op inwendige echo geloof ik?

Oi, 20 weken plat, ik duim dat het niet zo gaat. Haken, wel goede hobby, maar je nog zo'n mooi wiegdekje voor je beeb!

FR placenta een geheel konden ze nu nog niet goed zien, is vorige keer ook pas met 20 weken duidelijk geworden, dus we wachten het even af tot eind mei.

Hoe is het met jou FR, een beetje onder controle? :*
pi_125857951
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 08:29 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik ben om 08.25 geprikt en bedronken :D
Ik om 8.20 geprikt en gedronken, nuchter suiker was 4,9, dus netjes... Woensdag de rest van de uitslag.

Ik vond dat eerste glas suikerdrank nog wel gaan, maar toen moest deel 2 nog... Mijn mond trok er wel van samen zo zoet was het
pi_125858040
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:55 schreef Jipster het volgende:
Voorspelling zei meisje, wat was het ook alweer, links op inwendige echo geloof ik?

Oi, 20 weken plat, ik duim dat het niet zo gaat. Haken, wel goede hobby, maar je nog zo'n mooi wiegdekje voor je beeb!

FR placenta een geheel konden ze nu nog niet goed zien, is vorige keer ook pas met 20 weken duidelijk geworden, dus we wachten het even af tot eind mei.

Hoe is het met jou FR, een beetje onder controle? :*
Zolang ik op mijn dikke derriere zit gaat het wel. Ik heb wel echt inmense hoofdpijn al een paar weken of en af. Vorige keer heb ik maar 1x hoofdpijn gehad dus ik had mij zo verheugd om hoofdpijn vrij te zijn. Maar ik heb voor de rest niet te klagen ik heb al een bolle buik.

Ik ga duimen dat alles met de placenta nu goed gaat.

KD nog 20wk plat is wel een heel erge uitdaging voor je.
pi_125858263
Hè Jipster, wat vervelend gezien je verleden. Hopelijk is het dit keer geen eigenwijze placenta, maar kruipt ie mooi omhoog :)

Hoop suikertesten trouwens! Is dat standaard bij jullie of met aanleiding?

FR., hoofdpijn is echt kl*te joh, maar is het spugen nu wel afgenomen? Die combi lijkt me helemaal hels. Bij mij hielp pcm in combinatie met een hittepit voor enkele uurtjes.
Sarcasme. Herken het.
pi_125858299
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:07 schreef Spirit82 het volgende:
Hè Jipster, wat vervelend gezien je verleden. Hopelijk is het dit keer geen eigenwijze placenta, maar kruipt ie mooi omhoog :)

Hoop suikertesten trouwens! Is dat standaard bij jullie of met aanleiding?

FR., hoofdpijn is echt kl*te joh, maar is het spugen nu wel afgenomen? Die combi lijkt me helemaal hels. Bij mij hielp pcm in combinatie met een hittepit voor enkele uurtjes.
Ik spuug nog wel en dat is echt hels. Dus eet ik vandaag maar weinig. Hopelijk slaat de paracetamol snel aan.
pi_125858365
Hè getver. Hopelijk gooi je die pcm er ook niet uit -O- Het is echt doorbijten zo voor je hè? Ik hoop ook dat die hoofdpijn snel afneemt! Meestal s dat ook hormoongebonden dacht ik..
Sarcasme. Herken het.
pi_125858433
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:11 schreef Spirit82 het volgende:
Hè getver. Hopelijk gooi je die pcm er ook niet uit -O- Het is echt doorbijten zo voor je hè? Ik hoop ook dat die hoofdpijn snel afneemt! Meestal s dat ook hormoongebonden dacht ik..
Ik heb altijd wel veel last van hoofdpijn vooral bij wisseling van hoge- lagedrukgebieden maar bij Ean had ik daar op 1x na geen last van. Dus verbaast het mij nu.
Maar goed het komt wel goed. Lief dat je er naar vroeg.
pi_125858448
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:00 schreef Juud79 het volgende:
Wrom moet je voor een groeiecho Ltiekje?
Ik krijg volgens mij verderop in de zwangerschap pas weer echo's, tenzij mijn suiker niet in orde blijkt te zijn.

Ik hoop van harte dat dat wel ok is, dan ben ik tot 36 weken weer even klaar met het ziekenhuis gedoe en kan ik fijn bij mijn VK's langs, al dat medische vind ik helemaal niets, heb dan erg het idee de andere mensen de controle overnemen over mijn zwangerschap/bevalling e.d.
Dat is hier het protocol bij een BMI boven de 30, dan krijg je bij 28,32 en 36 weken nog een groei echo om te zien of de baby niet te groot is.
Net zoals ik een consult bij een dietiste aangeboden kreeg(vond ik dan niet nodig), en dus de glucose test.
pi_125858670
Bij mij was de suikertest ivm groot kindje (p95) bij 20 weken echo en omdat ik vorige week wat harde buiken had hebben ze het, maar gelijk afgesproken.
pi_125858954
Bij mij in het zkh hier in gld. is de glucosetest standaard, vorige keer in Erasmus MC heb ik hem ook gehad ivm verhoogde kans op diabetes.
pi_125859197
Ah op die manier, dus eigenlijk toeval dat jullie het nu allemaal moeten doen :) ik vroeg het me af omdat ik het eerder zelden voorbij zag komen.

Maar das idd al een flinkerd bij 20 weken Sull, zo! Stel dat je suiker dan niet in orde is, wordt de groei van het kindje dan ook geremd als jij wordt behandeld?

En Ltiekje, hoog BMI is natuurlijk niet altijd tof, maar die extra echo's dan weer wel :@
Sarcasme. Herken het.
  maandag 29 april 2013 @ 11:45:00 #123
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125859412
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat is hier het protocol bij een BMI boven de 30, dan krijg je bij 28,32 en 36 weken nog een groei echo om te zien of de baby niet te groot is.
Net zoals ik een consult bij een dietiste aangeboden kreeg(vond ik dan niet nodig), en dus de glucose test.
Hmm, dan moet ik het hier ook maar eens checken, mijn BMI was ook net boven de 30, dus om die reden krijg ik ook de hele riedel. Ze doen die echo met 28 weken hier wel op de praktijk als het goed is, dat is dan wel fijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 29-04-2013 12:29:39 ]
pi_125861183
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

Wrom moet je nuchter bloed prikken angelaatje?

Omdat ik iets overgewicht heb op het moment :X
pi_125861433
Mijn eerste middagslaapje in bed... Ik voel me zwanger. :') (of oud :D )
  maandag 29 april 2013 @ 12:43:01 #126
378192 -mandy-
I am who I am
pi_125861680
[img]i.imgur.com/vxPY3wM.jpg[/img]

[img]i.imgur.com/opXwdfo.jpg[/img]
Hopelijk zijn de foto's zichtbaar. Anders post ik ze vanavond nog en keer.

Ik kom afscheid van jullie nemen in dit topic, om te verhuizen naar het babytopic. Al blijf ik hier wel meelurken.
Damian is nu 3 dagen oud, en doet het heel erg goed!
Als alles goed gaat mogen we vanmiddag naar huis toe!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_125861909
Ik zie de foto's niet Mandy, maar ben wel heeeel benieuwd!! :D
Fijn dat Damian het zo goed doet en jullie naar huis mogen! Met jou ook alles goed??
Sarcasme. Herken het.
pi_125861915
Ik kan je foto's helaas niet zien, mandy..

Maar doe ze groeten daar in het babytopic ;)

Spreek je het trouwens uit als Damian of Demiën?
pi_125861920
Ik kan ze ook niet zien Mandy
pi_125862500
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 12:29 schreef angelatje het volgende:

[..]

Omdat ik iets overgewicht heb op het moment :X
ow oke, dacht als voor de eerste trimester bloedcontrole, maar daar hoef je niet nuchter voor te zijn
  maandag 29 april 2013 @ 13:10:01 #131
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_125862630
Jammer Jipster, maar het kan nog.. :)

---

XM ik hoop dat die kleine nog minimaal 9 dagen blijft zitten.

---

KD een extra :*. En haakse!

---

Vraagje: Ik las laatst volgens mij iets over twee losse echo's die vaak in 1 keer gedaan werden, terwijl de verzekering wel twee echo's vergoedt. Weet iemand nog hoe dit zat? Ik dacht dat ik het hier gelezen had, maar mijn hoofd is echt een zeef :X.
  maandag 29 april 2013 @ 13:18:06 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_125862885

Astu
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125863157
Wat een prachtig binkie! Fijn dat jullie straks naar huis mogen.
pi_125863555
Mandy wat een mooi jochie. Lekker genieten straks thuis.

Xm ik hoop voor je dat al het gerommel afneemt en je kleine nog een paar weekjes binnenblijft.

Jipster wat balen van de placenta, ik hoop dat die met de 20 weken echo al wat omhoog gegaan is.

Kd sterkte met plat liggen en succes met haken!

Verder is mijn hoofd een vergiet en ben ik vast mensen vergeten, sorry.
pi_125863720
Aaaahhh kleine smurf O+

Skip, die echo was volgens mij de 12 weken echo die dan met de nekplooimeting wordt gecombineerd. Dan kunnen ze twee echo's declareren. Nekplooimeting wordt volgens mij pas vergoed als je ouder bent dan 35 of een indicatie hebt.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 29 april 2013 @ 13:44:19 #136
378192 -mandy-
I am who I am
pi_125863724
Dank je!!!!

Had de foto's geüpload via mijn mobiele. Was al bang dat het mislukt was.

quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2013 13:18 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Astu
Dit is dus lieve kleine Damian. Uitgesproken op de Engelse manier.

Met mij gaat het ook goed. Ik herstel goed van de keizersnede! Pijn mindert goed, ik red het nu alleen op pcm.
Maar het is en blijft een buikoperatie.
Alle pijn en ellende vergeet je als je zo'n lief klein minimensje ziet!
Ik heb ook veel geluk gehad om Damian bij me te hebben in een cosleeper aan mijn ziekenhuisbed. Zo kan ik hem zelf uit bed schuiven/tillen. Het is de enige hier op de afdeling nl.

Borstvoeding gaat ook als een trein gelukkig.

Ik ga weer verder genieten vanop mijn roze wolk samen met Djeez!!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_125863748
Geniet ervan Mandy! Klinkt heerlijk O+
Sarcasme. Herken het.
pi_125864733
Ik loop een beetje achter geloof ik... :o
Mandy, gefeliciteerd met Damian! Fijn dat het zo lekker gaat allemaal! Geniet van jullie kerel en doe rustig aan!

Twentemeisje, die zag ik niet aankomen zeg! Ik had helemaal niet door dat je al zo ver was. Anyway, gefeliciteerd met twentebaby! Jammer dat het een ks werd, sterkte met je herstel.

Ben benieuwd naar de naam, ook van LE, iemand die wil pm'en? O-)
pi_125864886
TM : Whaaaat, nu al :@ :+ gefeliciteerd ! *O* *O* Geweldig !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_125866049
Mandy, wat een leuk ventje O+

Wat gaat dit topic hard zeg!

Ik heb net de verloskundige gebeld voor een 1e afspraak. Wel nog even snel een testje gedaan van tevoren :D Over 3 weken de eerste echo en de dag erna het intakegesprekje :P (waarom dat niet tegelijkertijd kan snap ik ook niet. Heb er eigenlijk in alle spanning niet aan gedacht en het meisje aan de andere kant van de lijn was zo lief :D)
  maandag 29 april 2013 @ 16:00:30 #141
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_125867979
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:00 schreef Dyre het volgende:
Mandy, wat een leuk ventje O+

Wat gaat dit topic hard zeg!

Ik heb net de verloskundige gebeld voor een 1e afspraak. Wel nog even snel een testje gedaan van tevoren :D Over 3 weken de eerste echo en de dag erna het intakegesprekje :P (waarom dat niet tegelijkertijd kan snap ik ook niet. Heb er eigenlijk in alle spanning niet aan gedacht en het meisje aan de andere kant van de lijn was zo lief :D)
Bij mij zou het ook eerst gesplitst worden ivm tijdgebrek, maar ze vonden toch nog ergens een dag waarop de echo en de intake tegelijkertijd konden. Zal dus wel iets met tijd te maken hebben.
pi_125868411
Ik vind het trouwens wel een beetje spannend: de test die ik net deed gaf nog steeds een duidelijke streep, maar het duurde wel wat langer voordat hij er stond en hij lijkt wat lichter dan de vorige testjes... Zou het streepje niet eigenlijk de eerste paar weken steeds duidelijker moeten worden?
pi_125869023
ik zou daar niks uit peoberen af te leiden Dyre. Het tijdstip op de dag kan verschil maken, niet alle testen zijn exact hetzelfde, dus dat kan ook verschil maken, vaak is een ruim opgedroogde test ook anders van kleur als een nog niet zo opgedroogde test.

komt goed ;)
pi_125869236
Dat wilde ik graag horen :@
Ik kan gewoon niet wachten op die echo over 3 weken. Steeds een beetje meer zekerheid :)
pi_125869414
Herkenbaar hoor :) in het begin voel je niks..of je voelt wel iets en vraagt je af of dat goed is.

Maar in principe moet je er gewoon vanuit gaan dat alles oke, want meestal is dat gewoon zo
pi_125871553
Drie weken duurt in het begin zoooooo laaaaang!! Maar wel leuk dat je al vroeg een echo krijgt Dyre :) en ik zou me niet te druk maken over die testen hoor, maar ik heb nu makkelijk praten ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_125872283
Ik zag het zoontje van Mandy voorbij komen, wat lief!!

Straks naar de vk. Had eigenlijk niet meer gehoeven omdat ik nu medisch ben, maar ze wilde toch graag een 'afscheidsafspraak' dus ga even langs.
Stiekem hoop ik natuurlijk ook op een echo, dat was oorspronkelijk wel de planning namelijk.
pi_125878388
O+ Er zit gewoon een 3 cm groot, bewegend kindje in mijn buik!! O+
  maandag 29 april 2013 @ 20:32:31 #149
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125878399
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 20:32 schreef Mabawa. het volgende:
O+ Er zit gewoon een 3 cm groot bewegend kindje in mijn buik!! O+
O+!
pi_125878503
quote: