Wat is dit dan wel ??quote:Op zondag 28 april 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Een Chimp is geen mensaap.
quote:Op zondag 28 april 2013 19:52 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, daar heb je wel een punt (als je een dagelijkse portie van 150 gr. gaat overschrijden ). Bij het eten van orgaanvlees is dit minder, gezien dit meer silicium bevat. ( ingewikkeld proces, maar wel wetenschappelijk )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mag, maar dan sta je dus blijkbaar niet meer achter je verhaal dat je het doet om de bio-industrie. Je laat het vlees liever onbruikbaar as worden terwijl je het ook kan helpen en daarmee de wereld kan helpen. Want door het eten van dat stukje vlees, heb jij niet een stuk groente nodig om zo toch de benodigde voeding binnen te krijgen. Daardoor dat stuk groente dus nooit gezaaid, geoogst en vervoerd hoeft te worden. Wat dus vruchtbaar land, mankracht en fossiel energie kost waardoor er minder bomen gekapt hoeven te worden waar dieren kunnen leven, er minder slavernij is en de natuur ook weer beter af is doordat je geen fossiel energie verbrandt.quote:Op zondag 28 april 2013 19:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ee, maar ik zou je wel een hele grote sukkel viden, geldt dat ook?
Liefquote:Op zondag 28 april 2013 19:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ja ik ben niet achterlijk..
![]()
hij is nu aan het googelen op darmen![]()
Ik zal hem wel effe helpen, zo ben dan ook wel weer.
http://www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_vlees.htm
één van de veeeeeeeeele links, dus niet klagen over de bron vleestertjes
ik kan zo 10 verschillende bronnen neerzetten hier.
Gelul...quote:Op zondag 28 april 2013 19:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan sta je dus blijkbaar niet meer achter je verhaal dat je het doet om de bio-industrie. Je laat het vlees liever onbruikbaar as worden terwijl je het ook kan helpen en daarmee de wereld kan helpen. Want door het eten van dat stukje vlees, heb jij niet een stuk groente nodig om zo toch de benodigde voeding binnen te krijgen. Daardoor dat stuk groente dus nooit gezaaid, geoogst en vervoerd hoeft te worden. Wat dus vruchtbaar land, mankracht en fossiel energie kost waardoor er minder bomen gekapt hoeven te worden waar dieren kunnen leven, er minder slavernij is en de natuur ook weer beter af is doordat je geen fossiel energie verbrandt.
Zwak!quote:Op zondag 28 april 2013 19:57 schreef Dimens het volgende:
En nu ga ik naar de snackbar om een broodje hampaardenburger met gebakken eitje te halen.
Zelfde als deze, en daar heb je ook maar lekker over gefietst.quote:
quote:Om met " bio " te beginnen; weet je dat men het label ' bio ' mag gebruiken op het ogenblik dat men geen verdelgingsstoffen gebruikt heeft, en dat is het. Volle grond of hydrocultuur komt nog eens niet in aanmerking.
Dan heb je nog twee motieven: vegetariër omwille gezondheid of vegetariër omwille tegen het doden van dieren.
Van nature zijn we omnivoor, maar niet in de mate zoals we nu vlees of vis consumeren. Binnen een evenwichtige voeding zal 20% eiwitten ruim volstaan. Dit komt neer op ongeveer 150 gr. vlees per dag. Bij grotere consumptie gaat dit verzuring van het bloed tot gevolg hebben. Botontkalking en spierpijn bij inspanningen is één van de gevolgen. Uit bepaalde groenten onttrekken we ook eiwitten die we uiteraard ook nodig hebben in een evenwichtig dieet.
Dat extra vitamine-pilletjes innemen dit gemis wel zal aanvullen is ook niet zo, gezien deze ofwel bestaan uit te grote minerale clusters of de ' triggers ' missen om opgenomen te worden of deze vitamines synthetisch aangemaakt zijn en daardoor zijn zelfs als vreemd door het lichaam kunnen worden ervaren en kankerverwekkend zijn. De enige zinvolle supplementen zijn de extracten van groenten en fruit waar niks aan toegevoegd of afgenomen is. We moeten ook vooral geen illusies maken dat we met ' gezonde voeding ' voldoende hebben. Hier enkele cijfers van in vergelijk met 1985 en 2002 :
Broccoli : Calcium (min) - 73 % / Magnesium - 55 %
Bonen : Calcium - 51 % / Vit.B6 - 77 %
Aardappelen : Calcium - 78 % / Magnesium - 48 %
Appels : Vit.C - 60 %
Spinazie : Magnesium - 76 % / Vit. C - 65 %
Bananen : Foliumzuur - 79 % / Vit. B6 - 95 %
Aardbeien : Calcium - 43 % / Vit. C - 87 %
De groenten en fruit uit eigen tuin zijn uiteraard een ander verhaal. De cijfers slaan op producten uit de handel. Zo te zien eten we lege dozen.
We hebben het hier toch niet over Biologische groente of ben ik nou gekquote:Op zondag 28 april 2013 20:03 schreef ATON het volgende:
[..]
Zelfde als deze, en daar heb je ook maar lekker over gefietst.
[..]
Ow... enne.. eet smakelijk !quote:Op zondag 28 april 2013 19:57 schreef Dimens het volgende:
En nu ga ik naar de snackbar om een broodje hampaardenburger met gebakken eitje te halen.
Toch zit daar wel wat in. Ik ben zelf een flextarier, maar heb vaak zat gezien dat als iemand geen vlees eet er vanzelf opmerkingen komen.quote:Op zondag 28 april 2013 17:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
Blijkbaar voel jij je wel aangesproken waardoor ik je verhaal toch niet zo nauw neem.
Relevante bijdrage van deze mod.quote:Op zondag 28 april 2013 20:10 schreef Molurus het volgende:
Hier even aan het wokken. Rijst, groente en blokjes kipfilet.
Alsof dit topic nog ergens over ging. Je hoeft een vegetarisch dieet maar afwijkend te noemen of iedereen zit al op de kast. Dan lijkt een inhoudelijk gesprek me op voorhand onmogelijk.quote:
Echt hoor, weer zo'n zwaktebodquote:Op zondag 28 april 2013 20:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alsof dit topic nog ergens over ging. Je hoeft een vegetarisch dieet maar afwijkend te noemen of iedereen zit al op de kast. Dan lijkt een inhoudelijk gesprek me op voorhand onmogelijk.
Maar mocht je dat nog willen proberen: leef je uit.
Bij veganisme heb je een punt, bij vegetarisch niet. Dat is namelijk geen dieet zonder dierlijke bronnen.quote:Op zondag 28 april 2013 18:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Vegetariër zijn" is abnormaal in die zin dat het procentueel gezien heel weinig voorkomt, en omdat er gegronde wetenschappelijke redenen zijn om te veronderstellen dat het niet positief bijdraagt aan een gezond dieet voor mensen. Je kunt als vegetariër best gezond leven, maar het heeft iets heel geforceerds.
Wat een enorme belasting zeg, een lapje vlees minder bakken, echt de opoffering!!!!!!!!!quote:Het is een keuze die mensen voor zichzelf maken op basis van zelfgekozen principes. Dat op zichzelf is geen probleem, maar zij belasten daar niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving mee. En dan zeg ik: je bent helemaal verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Deal with it.
Lapjes vlees bakken doe ik sowieso zelden, maar wie het wil proberen mag proberen om de stukjes kipfilet in mijn wokmaaltijden heen te eten. Mijn chili con carne gaat wel echt een probleem worden vrees ik. Maar goed, voor wie wil... ik heb nog wel een boterham met jam ergens. Mag je wel zelf smeren.quote:Op zondag 28 april 2013 20:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een enorme belasting zeg, een lapje vlees minder bakken, echt de opoffering!!!!!!!!!
Tjeempig wat een overdrijving zeg, jij hebt gewoon last van je eigen zeurzak, dat ligt niet aan andere mensen in dit geval.
En als ik ooit bij ze op bezoek ben zul je mij niet horen over de vleesloze maaltijden.quote:Op zondag 28 april 2013 20:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow Molurus?
In Nederland zijn er ongeveer 750.000 mensen Vegetariër en in India 310 miljoen mensen.
Zijn er toch best veel vindt je niet?![]()
en dat zijn nog maar 2 landen....
en nu ga ik koffie drinken.
Heb je leesproblemen of zo of ben je gewoon maar wat aan het trollen?quote:Op zondag 28 april 2013 20:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
We hebben het hier toch niet over Biologische groente of ben ik nou gek![]()
We hebben het hier over wel of geen vlees eten, maar jij bent al de tweede die
alles zo probeert te draaien dat je de wereld redt door zoveel mogelijk vlees
naar binnen te stouwen.![]()
Vermoeiend hoor...
Mooi zo.. dan wil ik als bewust kinderloze best een keertje op je nazaten passen,quote:Op zondag 28 april 2013 20:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
En als ik ooit bij ze op bezoek ben zul je mij niet horen over de vleesloze maaltijden.Die eet ik dan zonder mopperen op.
Nee, maar jij wel volgens mij, je haalt er allemaal andere dingen bij.quote:
Fann, wil je bij het koken, wel vlees klaarmaken voor mij, dat jezelf niet mee eet, is jammer maar geen enkel probleem mop.quote:Op zondag 28 april 2013 19:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik eet alles wat je voor me kookt behalve het vlees oké?
daar eet ik gewoon omheen
Oh fuck, het kan gewoon nog dommer!quote:Op zondag 28 april 2013 19:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan sta je dus blijkbaar niet meer achter je verhaal dat je het doet om de bio-industrie. Je laat het vlees liever onbruikbaar as worden terwijl je het ook kan helpen en daarmee de wereld kan helpen. Want door het eten van dat stukje vlees, heb jij niet een stuk groente nodig om zo toch de benodigde voeding binnen te krijgen. Daardoor dat stuk groente dus nooit gezaaid, geoogst en vervoerd hoeft te worden. Wat dus vruchtbaar land, mankracht en fossiel energie kost waardoor er minder bomen gekapt hoeven te worden waar dieren kunnen leven, er minder slavernij is en de natuur ook weer beter af is doordat je geen fossiel energie verbrandt.
Lijkt me enorm gezellig.quote:Op zondag 28 april 2013 20:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
En als ik ooit bij ze op bezoek ben zul je mij niet horen over de vleesloze maaltijden.Die eet ik dan zonder mopperen op.
Te moeilijk om dit te begrijpen ? Ik had het anders enkel over vlees, groenten en fruit. Weet je ondertussen al wat een chimp is. Dat is de afkorting van chimpansee, en dat is géén pony.quote:Op zondag 28 april 2013 20:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, maar jij wel volgens mij, je haalt er allemaal andere dingen bij.
Ik ging trouwens koffie drinken
Lekker beroerde gastheer ben je, gastvrijheid is ver te zoeken bij je. Maar je begrijpt dat dit gaat om jouw emotie hierbij? Jij vindt dat mensen maar geen vegetarier moeten zijn en kiest ervoor daar last van te hebben.quote:Op zondag 28 april 2013 20:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lapjes vlees bakken doe ik sowieso zelden, maar wie het wil proberen mag proberen om de stukjes kipfilet in mijn wokmaaltijden heen te eten. Mijn chili con carne gaat wel echt een probleem worden vrees ik. Maar goed, voor wie wil... ik heb nog wel een boterham met jam ergens. Mag je wel zelf smeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |