abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125837075
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Een Chimp is geen mensaap.
Wat is dit dan wel ??
pi_125837082
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, daar heb je wel een punt (als je een dagelijkse portie van 150 gr. gaat overschrijden ). Bij het eten van orgaanvlees is dit minder, gezien dit meer silicium bevat. ( ingewikkeld proces, maar wel wetenschappelijk )
(8>

Bron?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125837097
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat is dit dan wel ??
een Chimp is een Chimp :')
pi_125837117
Een pony is ook geen paard wist je dat? :')
pi_125837226
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ee, maar ik zou je wel een hele grote sukkel viden, geldt dat ook?
Dat mag, maar dan sta je dus blijkbaar niet meer achter je verhaal dat je het doet om de bio-industrie. Je laat het vlees liever onbruikbaar as worden terwijl je het ook kan helpen en daarmee de wereld kan helpen. Want door het eten van dat stukje vlees, heb jij niet een stuk groente nodig om zo toch de benodigde voeding binnen te krijgen. Daardoor dat stuk groente dus nooit gezaaid, geoogst en vervoerd hoeft te worden. Wat dus vruchtbaar land, mankracht en fossiel energie kost waardoor er minder bomen gekapt hoeven te worden waar dieren kunnen leven, er minder slavernij is en de natuur ook weer beter af is doordat je geen fossiel energie verbrandt.
pi_125837250
En nu ga ik naar de snackbar om een broodje hampaardenburger met gebakken eitje te halen.
pi_125837314
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D ja ik ben niet achterlijk.. :+

hij is nu aan het googelen op darmen :P

Ik zal hem wel effe helpen, zo ben dan ook wel weer.

http://www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_vlees.htm

één van de veeeeeeeeele links, dus niet klagen over de bron vleestertjes
ik kan zo 10 verschillende bronnen neerzetten hier.
Lief O+ !! :D
pi_125837461
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 19:56 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat mag, maar dan sta je dus blijkbaar niet meer achter je verhaal dat je het doet om de bio-industrie. Je laat het vlees liever onbruikbaar as worden terwijl je het ook kan helpen en daarmee de wereld kan helpen. Want door het eten van dat stukje vlees, heb jij niet een stuk groente nodig om zo toch de benodigde voeding binnen te krijgen. Daardoor dat stuk groente dus nooit gezaaid, geoogst en vervoerd hoeft te worden. Wat dus vruchtbaar land, mankracht en fossiel energie kost waardoor er minder bomen gekapt hoeven te worden waar dieren kunnen leven, er minder slavernij is en de natuur ook weer beter af is doordat je geen fossiel energie verbrandt.
Gelul...

Als jij speciaal vlees gaat kopen of van mij part schieten voor iemand die geen vlees eet ben je
een sukkel, het heeft geen enkele zin om mij te dwingen om het op te eten.

Hoe help ik de wereld dan door dat stukje vlees tóch op te eten, leg dat eens uit dan?

En je weet niet eens waar je over praat dat heb ik ook al in de gaten, krijgen we weer
dat hele verhaal over sojavreters en dat daardoor alle bossen gekapt worden.

90 % van de soja zit in het Veevoer!!!!

Ja, ga jij ook maar Googelen dan :')
pi_125837485
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 19:57 schreef Dimens het volgende:
En nu ga ik naar de snackbar om een broodje hampaardenburger met gebakken eitje te halen.
Zwak!

Ik was net op dreef oO<
pi_125837532
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Bron?
Zelfde als deze, en daar heb je ook maar lekker over gefietst.

quote:
Om met " bio " te beginnen; weet je dat men het label ' bio ' mag gebruiken op het ogenblik dat men geen verdelgingsstoffen gebruikt heeft, en dat is het. Volle grond of hydrocultuur komt nog eens niet in aanmerking.
Dan heb je nog twee motieven: vegetariër omwille gezondheid of vegetariër omwille tegen het doden van dieren.
Van nature zijn we omnivoor, maar niet in de mate zoals we nu vlees of vis consumeren. Binnen een evenwichtige voeding zal 20% eiwitten ruim volstaan. Dit komt neer op ongeveer 150 gr. vlees per dag. Bij grotere consumptie gaat dit verzuring van het bloed tot gevolg hebben. Botontkalking en spierpijn bij inspanningen is één van de gevolgen. Uit bepaalde groenten onttrekken we ook eiwitten die we uiteraard ook nodig hebben in een evenwichtig dieet.
Dat extra vitamine-pilletjes innemen dit gemis wel zal aanvullen is ook niet zo, gezien deze ofwel bestaan uit te grote minerale clusters of de ' triggers ' missen om opgenomen te worden of deze vitamines synthetisch aangemaakt zijn en daardoor zijn zelfs als vreemd door het lichaam kunnen worden ervaren en kankerverwekkend zijn. De enige zinvolle supplementen zijn de extracten van groenten en fruit waar niks aan toegevoegd of afgenomen is. We moeten ook vooral geen illusies maken dat we met ' gezonde voeding ' voldoende hebben. Hier enkele cijfers van in vergelijk met 1985 en 2002 :
Broccoli : Calcium (min) - 73 % / Magnesium - 55 %
Bonen : Calcium - 51 % / Vit.B6 - 77 %
Aardappelen : Calcium - 78 % / Magnesium - 48 %
Appels : Vit.C - 60 %
Spinazie : Magnesium - 76 % / Vit. C - 65 %
Bananen : Foliumzuur - 79 % / Vit. B6 - 95 %
Aardbeien : Calcium - 43 % / Vit. C - 87 %

De groenten en fruit uit eigen tuin zijn uiteraard een ander verhaal. De cijfers slaan op producten uit de handel. Zo te zien eten we lege dozen.
pi_125837676
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Zelfde als deze, en daar heb je ook maar lekker over gefietst.

[..]

We hebben het hier toch niet over Biologische groente of ben ik nou gek 8)7

We hebben het hier over wel of geen vlees eten, maar jij bent al de tweede die
alles zo probeert te draaien dat je de wereld redt door zoveel mogelijk vlees
naar binnen te stouwen. :')

Vermoeiend hoor...
pi_125837748
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 19:57 schreef Dimens het volgende:
Ow... enne.. eet smakelijk ! O+
  zondag 28 april 2013 @ 20:09:23 #193
37769 erodome
Zweefteef
pi_125837817
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 17:33 schreef Dimens het volgende:

[..]

Blijkbaar voel jij je wel aangesproken waardoor ik je verhaal toch niet zo nauw neem.
Toch zit daar wel wat in. Ik ben zelf een flextarier, maar heb vaak zat gezien dat als iemand geen vlees eet er vanzelf opmerkingen komen.
Er wordt dan vaak gezegd, eet je geen vlees, ben je vegetarier? Gevolgd door allerlei redenen waarom het dom is geen vlees te eten tot aan gepush aan toe toch eens een stukje vlees te proeven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 28 april 2013 @ 20:10:03 #194
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125837850
Hier even aan het wokken. Rijst, groente en blokjes kipfilet. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 april 2013 @ 20:10:42 #195
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125837879
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:10 schreef Molurus het volgende:
Hier even aan het wokken. Rijst, groente en blokjes kipfilet. :P
Relevante bijdrage van deze mod.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_125837888
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:10 schreef Waaghals het volgende:

[..]

nou :')
  zondag 28 april 2013 @ 20:13:14 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125837969
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:10 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Alsof dit topic nog ergens over ging. Je hoeft een vegetarisch dieet maar afwijkend te noemen of iedereen zit al op de kast. Dan lijkt een inhoudelijk gesprek me op voorhand onmogelijk.

Maar mocht je dat nog willen proberen: leef je uit.
pi_125838053
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alsof dit topic nog ergens over ging. Je hoeft een vegetarisch dieet maar afwijkend te noemen of iedereen zit al op de kast. Dan lijkt een inhoudelijk gesprek me op voorhand onmogelijk.

Maar mocht je dat nog willen proberen: leef je uit.
Echt hoor, weer zo'n zwaktebod :') jullie vluchten gewoon allemaal omdat jullie gewoon
geen tegenargumenten meer kunnen bedenken.

Maar, goed, ook jou wens ik een smakelijk eten!
  zondag 28 april 2013 @ 20:16:02 #199
37769 erodome
Zweefteef
pi_125838067
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Vegetariër zijn" is abnormaal in die zin dat het procentueel gezien heel weinig voorkomt, en omdat er gegronde wetenschappelijke redenen zijn om te veronderstellen dat het niet positief bijdraagt aan een gezond dieet voor mensen. Je kunt als vegetariër best gezond leven, maar het heeft iets heel geforceerds.
Bij veganisme heb je een punt, bij vegetarisch niet. Dat is namelijk geen dieet zonder dierlijke bronnen.
Het is gewoon zo dat het geen donder uitmaakt, vlees of vegatarisch, dat bij beide geld dat je afwisselend moet eten, gewoon een gezond eet-patroon en dan is beide prima. Bij teveel vlees(wat de norm is) is het zo dat dat minder goed tot zelfs slecht kan zijn. Bij een vegetarisch dieet kan je ook een ongezonde kant op gaan.

quote:
Het is een keuze die mensen voor zichzelf maken op basis van zelfgekozen principes. Dat op zichzelf is geen probleem, maar zij belasten daar niet alleen zichzelf maar ook hun omgeving mee. En dan zeg ik: je bent helemaal verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Deal with it.
Wat een enorme belasting zeg, een lapje vlees minder bakken, echt de opoffering!!!!!!!!!
Tjeempig wat een overdrijving zeg, jij hebt gewoon last van je eigen zeurzak, dat ligt niet aan andere mensen in dit geval.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_125838228
Ow Molurus?

In Nederland zijn er ongeveer 750.000 mensen Vegetariër en in India 310 miljoen mensen.

Zijn er toch best veel vindt je niet? oO<

en dat zijn nog maar 2 landen....

en nu ga ik koffie drinken. :O
  zondag 28 april 2013 @ 20:21:10 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125838278
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een enorme belasting zeg, een lapje vlees minder bakken, echt de opoffering!!!!!!!!!
Tjeempig wat een overdrijving zeg, jij hebt gewoon last van je eigen zeurzak, dat ligt niet aan andere mensen in dit geval.
Lapjes vlees bakken doe ik sowieso zelden, maar wie het wil proberen mag proberen om de stukjes kipfilet in mijn wokmaaltijden heen te eten. Mijn chili con carne gaat wel echt een probleem worden vrees ik. Maar goed, voor wie wil... ik heb nog wel een boterham met jam ergens. Mag je wel zelf smeren.
  zondag 28 april 2013 @ 20:22:22 #202
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125838331
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 20:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow Molurus?

In Nederland zijn er ongeveer 750.000 mensen Vegetariër en in India 310 miljoen mensen.

Zijn er toch best veel vindt je niet? oO<

en dat zijn nog maar 2 landen....

en nu ga ik koffie drinken. :O
En als ik ooit bij ze op bezoek ben zul je mij niet horen over de vleesloze maaltijden. ;) Die eet ik dan zonder mopperen op.
pi_125838377
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

We hebben het hier toch niet over Biologische groente of ben ik nou gek 8)7

We hebben het hier over wel of geen vlees eten, maar jij bent al de tweede die
alles zo probeert te draaien dat je de wereld redt door zoveel mogelijk vlees
naar binnen te stouwen. :')

Vermoeiend hoor...
Heb je leesproblemen of zo of ben je gewoon maar wat aan het trollen?
pi_125838396
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

En als ik ooit bij ze op bezoek ben zul je mij niet horen over de vleesloze maaltijden. ;) Die eet ik dan zonder mopperen op.
Mooi zo.. dan wil ik als bewust kinderloze best een keertje op je nazaten passen,
krijgen die ook een keer wat meer groente en fruit binnen :')

Ken nooit kwaad oO<
pi_125838421
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb je leesproblemen of zo ?
Nee, maar jij wel volgens mij, je haalt er allemaal andere dingen bij.
Ik ging trouwens koffie drinken
pi_125838508
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik eet alles wat je voor me kookt behalve het vlees oké?
daar eet ik gewoon omheen
Fann, wil je bij het koken, wel vlees klaarmaken voor mij, dat jezelf niet mee eet, is jammer maar geen enkel probleem mop.
  zondag 28 april 2013 @ 20:27:42 #207
37769 erodome
Zweefteef
pi_125838556
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 19:56 schreef Dimens het volgende:

[..]

Oh fuck, het kan gewoon nog dommer!

Denk je dat dat vlees uit de lucht komt vallen, zo spontaan, zonder dat er grondstoffen in moeten?
Je begrijpt natuurlijk wel dat dat slachtdier moet eten en drinken om op een lekker slachtgewicht te komen, wat veel meer aan grondstoffen kost dan het zelf direct te eten als mens.

Grofweg zijn zo'n 70% van de landbouwgronden wereldwijd er voor de vlees-industrie. Nu hoort daar nog wat nuance bij, maar we houden het kort voor deze keer.
  zondag 28 april 2013 @ 20:28:11 #208
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125838578
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Lijkt me enorm gezellig.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_125838651
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 20:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, maar jij wel volgens mij, je haalt er allemaal andere dingen bij.
Ik ging trouwens koffie drinken
Te moeilijk om dit te begrijpen ? Ik had het anders enkel over vlees, groenten en fruit. Weet je ondertussen al wat een chimp is. Dat is de afkorting van chimpansee, en dat is géén pony.
  zondag 28 april 2013 @ 20:33:04 #210
37769 erodome
Zweefteef
pi_125838832
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Lapjes vlees bakken doe ik sowieso zelden, maar wie het wil proberen mag proberen om de stukjes kipfilet in mijn wokmaaltijden heen te eten. Mijn chili con carne gaat wel echt een probleem worden vrees ik. Maar goed, voor wie wil... ik heb nog wel een boterham met jam ergens. Mag je wel zelf smeren.
Lekker beroerde gastheer ben je, gastvrijheid is ver te zoeken bij je. Maar je begrijpt dat dit gaat om jouw emotie hierbij? Jij vindt dat mensen maar geen vegetarier moeten zijn en kiest ervoor daar last van te hebben.

Maar maak je geen zorgen, ik ken een aantal vegetariers die geen probleem hebben met die uitzondering en de stukjes vlees aan de kant leggen dan maar, of gewoon voor die boterham kiezen.
Ik vind het alleen zeer naar gedrag van een gastheer dat hij zijn eigen visie's zo door de strot moet duwen van anderen, maar dit heb jij ook met geloof, aangezien je ook al zo naar wordt van mensen die even willen bidden voor het eten. Je hebt gewoon wat moeite met het princiepe rekening houden met elkaar en elkaar de eigen dingen gunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')