abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125836029
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 19:24 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik kan hem ook niet meer serieus nemen.
Die loopt hier gewoon de boel op te stoken, geloof mij nou :')
pi_125836090
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:20 schreef boyv het volgende:
Zo ongezond bezig hier. Jullie weten dat de mens al vanaf <australopithecus geen vegetariėr meer is?
Wist jij dat een mensaap 100% vegetariėr is?

Ga maar googelen als je mij niet gelooft en kom dan nog maar eens terug.
pi_125836092
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:16 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat bedoel je?

Het is vermoeiend om op zo'n manier aangesproken te worden op je eetgedrag. Ik stel me voor het een beetje is zoals mensen die (bewust) geen kinderen hebben. Die schijnen ook vaak de vraag te krijgen waarom ze geen kinderen hebben. Terwijl men niet zo snel aan iemand vraagt waarom hij wel kinderen heeft.
Omdat het afwijkt van wat normaal is. Het is is Nederland normaal om je school af te maken, een goed betaalde baan te nemen, een relatie te beginnen met een leuke man / vrouw en vervolgens kinderen te krijgen om met je 67, of whatever de tijd dan is, met pensioen te gaan en achter de geraniums te zitten.

Houd jij je als persoon niet aan deze standaard, vertoon je afwijkend gedrag. Een man van 90 die een marathon loopt, vertoont ook afwijkend gedrag. Daarom praat men daar ook over en is het ook in het nieuws.
quote:
Als mensen uit interesse vragen waarom ik geen vlees eet vind ik er niks vervelends aan. Maar in mijn ervaring stellen mensen eerder de vraag om hun mening te kunnen verkondigen, vaak op een nogal aanvallende manier.
Daar kan ik niets over zeggen aangezien ik een hele andere ervaring heb.
pi_125836156
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 19:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Molurus is een troll toch of niet? Of is dat gewoon een hele nare man?
Ik krijg een beetje jeuk als ik zijn posts lees hier, voor zulke mensen ben ik wél allergisch trouwens.

''ril'' oO<
Wat een nare man inderdaad. Wat vreselijk dat iemand zegt dat je afwijkt zonder erbij te zeggen dat dit negatief of positief is. Bah. :r
pi_125836163
Ow, jeetje ik ben Vegetariėr én bewust kinderloos! :o

zit ik weer gebakken hier in dit topic :')
  zondag 28 april 2013 @ 19:28:30 #156
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125836174
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 19:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Molurus is een troll toch of niet? Of is dat gewoon een hele nare man?
Ik krijg een beetje jeuk als ik zijn posts lees hier, voor zulke mensen ben ik wél allergisch trouwens.

''ril'' oO<
Goh, nu ben ik een nare man, puur omdat ik constateer dat het niet eten van vlees voor mensen afwijkend gedrag is.

Hiermee wordt wat mij betreft alleen maar bevestigd dat dit onderwerp, kennelijk, bijna net zo gevoelig ligt als religie. Ineens beginnen allerlei morele, ethische, sociale en emotionele argumenten een rol te spelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_125836181
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 19:28 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat een nare man inderdaad. Wat vreselijk dat iemand zegt dat je afwijkt zonder erbij te zeggen dat dit negatief of positief is. Bah. :r
Nouhou... kan jij wel lezen?
  zondag 28 april 2013 @ 19:30:33 #158
280727 Njosnavelin
tźte folle
pi_125836241
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:26 schreef Dimens het volgende:
Daar kan ik niets over zeggen aangezien ik een hele andere ervaring heb.
Tja, jij ziet het ook van de andere kant natuurlijk :)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_125836244
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 19:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow, jeetje ik ben Vegetariėr én bewust kinderloos! :o

zit ik weer gebakken hier in dit topic :')
Wat walgelijk dat je afwijkt. Echt waar, heel erg is dat. Gelukkig maar dat wij dat zeggen want een afwijking kunnen wij natuurlijk niet accepteren. Bah bah bah :r
pi_125836254
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Goh, nu ben ik een nare man, puur omdat ik constateer dat het niet eten van vlees voor mensen afwijkend gedrag is.

Hiermee wordt wat mij betreft alleen maar bevestigd dat dit onderwerp, kennelijk, bijna net zo gevoelig ligt als religie. Ineens beginnen allerlei morele, ethische, sociale en emotionele argumenten een rol te spelen.
Hoezo afwijkend gedrag?

Bovendien, heb jij er last van dan dat ik geen vlees eet?

Heb jij er last van dat ik geen kinderen heb?
pi_125836274
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 19:30 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat walgelijk dat je afwijkt. Echt waar, heel erg is dat. Gelukkig maar dat wij dat zeggen want een afwijking kunnen wij natuurlijk niet accepteren. Bah bah bah :r
Ja tis wat :D
  zondag 28 april 2013 @ 19:34:50 #162
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125836392
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hoezo afwijkend gedrag?

Bovendien, heb jij er last van dan dat ik geen vlees eet?
Als iemand erop staat dat ik gescheiden voor hem of haar kook omdat die persoon voor zichzelf een principiėle keuze heeft gemaakt dan heb ik daar last van ja. Nogmaals, iedereen moet maar leven zoals hij of zij dat zelf wil. Maar zo gauw jouw keuzes een impact hebben op de levens van anderen, hoe miniem dat ook is, ben je daar volledig voor verantwoordelijk.

En dat is dus iets heel anders dan het hebben van een handicap of een allergie. Die vergelijking loopt wat mij betreft volledig mank.

quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Heb jij er last van dat ik geen kinderen heb?
Nee. Maar als je die wel had is het wel jouw taak om op ze te letten. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_125836486
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als iemand erop staat dat ik gescheiden voor hem of haar kook omdat die persoon voor zichzelf een principiėle keuze heeft gemaakt dan heb ik daar last van ja. Nogmaals, iedereen moet maar leven zoals hij of zij dat zelf wil. Maar zo gauw jouw keuzes een impact hebben op de levens van anderen, hoe miniem dat ook is, ben je daar volledig voor verantwoordelijk.

En dat is dus iets heel anders dan het hebben van een handicap of een allergie. Die vergelijking loopt wat mij betreft volledig mank.

[..]

Nee. Maar als je die wel had is het wel jouw taak om op ze te letten. :P
Ik eet alles wat je voor me kookt behalve het vlees oké? *;
daar eet ik gewoon omheen :')

Ja da's waar. als je kiest voor kinderen moet je er ook op letten, maar ik heb ook wel
eens op mijn neefjes of nichtjes gepast hoor...

Dat is dan weer zo handig met kinderloze, die kunnen mooi af en toe oppassen :+
  zondag 28 april 2013 @ 19:37:43 #164
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125836495
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:34 schreef Molurus het volgende:

Maar zo gauw jouw keuzes een impact hebben op de levens van anderen, hoe miniem dat ook is, ben je daar volledig voor verantwoordelijk.

Wat moet ik me hier in de praktijk bij voorstellen ? :D
Loop je emotionele schade op van het gescheiden koken?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_125836514
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:37 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Wat moet ik me hier in de praktijk bij voorstellen ? :D
Loop je emotionele schade op van het gescheiden koken?
_O-
pi_125836527
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik eet alles wat je voor me kookt behalve het vlees oké? *;
daar eet ik gewoon omheen :')
Het vlees wat ik gemaakt heb opeten of het door mij laten verbranden?
pi_125836539
quote:
6s.gif Op zondag 28 april 2013 19:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat klopt.

Wist jij dat de mens in vergelijking met de vegetarische mensaap als wel de andere primaten een relatief lange dunne darm en een relatief korte dikke darm heeft? Dit komt overeen met een spijsvertering die een hoogwaardige kwaliteit van voeding vereist, zoals vlees en met name vis.

Dat een mensaap vegetariėr is staat hier totaal los van, met als uitzondering de chimpansee natuurlijk.
pi_125836566
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 19:38 schreef Dimens het volgende:

[..]

Het vlees wat ik gemaakt heb opeten of het door mij laten verbranden?
Je mag het allemaal zelluf opeten... ik douw jou geen wortel door je strot en jij mij geen biefstuk.

Afgesproken?
pi_125836594
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 19:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Je mag het allemaal zelluf opeten... ik douw jou geen wortel door je strot en jij mij geen biefstuk.

Afgesproken?
Nee oké, maar ik ga het niet eten en als jij het niet eet, dan verbrand ik het. Zou je het dan eten?
pi_125836609
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:38 schreef boyv het volgende:

[..]

Dat klopt.

Wist jij dat de mens in vergelijking met de aap een relatief lange dunne darm en een relatief korte dikke darm heeft? Dit komt overeen met een spijsvertering die een hoogwaardige kwaliteit van voeding zoals vlees en met name vis vereist.

Dat een mensaap vegetariėr is staat hier totaal los van, met als uitzondering de chimpansee natuurlijk.
Misschien passen die darmen zich wel aan aan je eetgewoonte, volgens mij hebben mijn darmen
nergens last van heur. :')
pi_125836621
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:40 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee oké, maar ik ga het niet eten en als jij het niet eet, dan verbrand ik het. Zou je het dan eten?
Nee, maar ik zou je wel een hele grote sukkel vinden, geldt dat ook?
pi_125836782
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:38 schreef boyv het volgende:

[..]

Dat klopt.

Wist jij dat de mens in vergelijking met de vegetarische mensaap als wel de andere primaten een relatief lange dunne darm en een relatief korte dikke darm heeft? Dit komt overeen met een spijsvertering die een hoogwaardige kwaliteit van voeding vereist, zoals vlees en met name vis.

Je hebt trouwens op zeker lopen Googelen want je antwoord duurde vrij lang.
Je wist het niet, geef maar gewoon toe.
pi_125836887
quote:
6s.gif Op zondag 28 april 2013 19:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit klopt. Op Youtube staan verschillende docu's waar chimp's jacht maken op kleinere primaten en hen opeten.
pi_125836906
Hij gaat nu Googelen op darmen, zal ik alvast verklappen dat vlees eten slecht is voor je darmen
of zal ik wachten tot hij terug is?
pi_125836929
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:48 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit klopt. Op Youtube staan verschillende docu's waar chimp's jacht maken op kleinere primaten en hen opeten.
Een Chimp is geen mensaap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')