Daar gaat het niet om. Lees de stelling nog eens.quote:Op zondag 28 april 2013 20:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Sweethart, het blijft gewoon een feit dat verreweg de meeste plantaardige producten er zijn om vlees te kweken. Vlees is geen effectieve manier om grondstoffen te gebruiken. Dit staat los van hoe gezond vlees eten is of wat dan ook, maar echt, serieus, zonder enige vorm van humor, vlees is een zeer ineffientie manier van gebruik van plantaardige grondstoffen.
Kijk dit is een mensaap. 100 % Vegetariër.quote:Op zondag 28 april 2013 20:29 schreef ATON het volgende:
[..]
Te moeilijk om dit te begrijpen ? Ik had het anders enkel over vlees, groenten en fruit. Weet je ondertussen al wat een chimp is. Dat is de afkorting van chimpansee, en dat is géén pony.
Je lult ook maar wat weg he, net zei je nog dat je moest eten wat de pot schaft.quote:Op zondag 28 april 2013 20:46 schreef Molurus het volgende:
Nogmaals, ik heb geen problemen met de keuzes die mensen voor zichzelf maken. Zolang ze maar niet verwachten dat ik mijn eigen gedrag daarop aanpas. Iets niet lusten of een voedselallergie hebben is geen keuze. Weigeren om vlees te eten is wel een keuze.
Is dat zo, want ze hadden ook kunnen leren iets te eten, of heb jij vroeger nooit als kind te horen gekregen dat je het maar gewoon moest eten?quote:Op zondag 28 april 2013 20:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het essentiële verschil daar, ik heb het al gezegd, is dat het een een keuze is en het ander niet.
Je hebt er wel een probleem mee, want je raakt overstuur als je een heel klein beetje rekening ermee moet houden, dat terwijl rekening houden met vanalles en nog wat heel normaal is en jij dat vast en zeker ook veelvuldig doet.quote:Nogmaals, ik heb geen problemen met de keuzes die mensen voor zichzelf maken. Zolang ze maar niet verwachten dat ik mijn eigen gedrag daarop aanpas. Iets niet lusten of een voedselallergie hebben is geen keuze. Weigeren om vlees te eten is wel een keuze.
Is het je wel eens opgevallen dat gorilla's enorm dikke buiken hebben? Dit is een directe aanpassing aan hun vegetarische dieet. Aangezien ze het in tegenstelling tot veel andere herbivoren moeten doen met maar 1 maag moeten ze het hebben van een enorm darmkanaal. Daarom zijn ze zo dik.quote:Op zondag 28 april 2013 20:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kijk dit is een mensaap. 100 % Vegetariër.
Pics van mijn buik?quote:Op zondag 28 april 2013 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is het je wel eens opgevallen dat gorilla's enorm dikke buiken hebben? Dit is een directe aanpassing aan hun vegetarische dieet. Aangezien ze het in tegenstelling tot veel andere herbivoren moeten doen met maar 1 maag moeten ze het hebben van een enorm darmkanaal. Daarom zijn ze zo dik.
Ten overvloede wijs ik erop dat chimpansees en mensen deze aanpassing missen.
Ik kan niet verwachten van iemand met een soja-allergie dat die een maaltijd met soja eet. Dat zou wel een beetje bizar zijn, denk je niet?quote:Op zondag 28 april 2013 20:50 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Je lult ook maar wat weg he, net zei je nog dat je moest eten wat de pot schaft.
Zij kan het verschil maken maar zij doet dat dus ook niet. Ondanks dat ik dan een ontzettende eikel ben, maakt dat haar wel medeplichtig.quote:Op zondag 28 april 2013 20:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, jij bent het die dat doet, want jij zal en moet die vegatarier die gezegd heeft geen vlees te eten toch een lapje vlees voorschotelen. Jij bent het die dan boos dat stukje vlees verbrand ipv het zelf opeet(direct of wat later).
Heel netjes en zo, maar dat was de stelling niet.quote:Tuurlijk is het zonde vlees weg te gooien, vandaar dat de meeste vegetariers even melden dat er voor hun geen vlees op tafel hoeft te komen.
Het ligt misschien meer voor de hand dat ik het had over het gedeelte van iets niet lusten,quote:Op zondag 28 april 2013 20:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan niet verwachten van iemand met een soja-allergie dat die een maaltijd met soja eet. Dat zou wel een beetje bizar zijn, denk je niet?
Dat is een relevant verschil omdat...? Iets niet lusten zou wel een keuze zijn ofzo?quote:Op zondag 28 april 2013 20:56 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Het ligt misschien meer voor de hand dat ik het had over het gedeelte van iets niet lusten,
maar dat kwam je niet goed uit om daarop te reageren?
Maar iemand die iets niet lust moet wel eten wat de pot schaft toch? Of niet? Wat is het nouquote:Op zondag 28 april 2013 20:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan niet verwachten van iemand met een soja-allergie dat die een maaltijd met soja eet. Dat zou wel een beetje bizar zijn, denk je niet?
Is niet zo lang geleden ik heb het voetbalshirt aan van de Griekse voetbal 2012quote:Op zondag 28 april 2013 20:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Pics van mijn buik?![]()
als jij het ook doet
Ongelofelijk... ben ik nu zo onduidelijk? Nog eens een laatste poging om het anders te verwoorden:quote:Op zondag 28 april 2013 20:58 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Maar iemand die iets niet lust moet wel eten wat de pot schaft toch? Of niet? Wat is het nou
Ja!quote:Op zondag 28 april 2013 21:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ongelofelijk... ben ik nu zo onduidelijk?
Duidelijk niet geschikt om uitsluitend bladmateriaal te verteren.quote:Op zondag 28 april 2013 21:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is niet zo lang geleden ik heb het voetbalshirt aan van de Griekse voetbal 2012
[ afbeelding ]
Mijn buik is plat
nu jij?
maar je gaat dus wel lekker bij die Indiërs Vegetarisch eten?quote:Op zondag 28 april 2013 21:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ongelofelijk... ben ik nu zo onduidelijk? Nog eens een laatste poging om het anders te verwoorden:
Het is in mijn ogen volstrekt redelijk om van een gastheer te verwachten dat die rekening houdt met voedselvoorkeuren die zijn gasten niet hebben gekozen. Iets niet lusten en allergieën vallen daaronder.
Het is mijn ogen niet a priori redelijk om van een gastheer te verwachten dat hij rekening houdt met zelfopgelegde gekozen voedselvoorkeuren. Of die nou gebaseerd zijn op religieuze, politieke of anderszins ideologische standpunten. En het is in dit rijtje waar vegetarische voedselvoorkeuren thuishoren.
Jahoor, geen enkel probleem. Had ik al gezegd geloof ik.quote:Op zondag 28 april 2013 21:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
maar je gaat dus wel lekker bij die Indiërs Vegetarisch eten?
Ik zou niet weten waarom niet.quote:Op zondag 28 april 2013 21:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat nou als die Indiër die zo lekker voor jou gekookt heeft eens bij jou komt eten?
Moet hij dan vlees eten?
Je komt met een onzin stelling, want de gemiddelde vegetarier geeft gewoon aan geen vlees te eten. En doen ze dat niet dan is er nog geen probleem, want dan kan dat vlees op dat moment of later alsnog gegeten worden door iemand die wel vlees eet.quote:Op zondag 28 april 2013 20:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zij kan het verschil maken maar zij doet dat dus ook niet. Ondanks dat ik dan een ontzettende eikel ben, maakt dat haar wel medeplichtig.
[..]
Heel netjes en zo, maar dat was de stelling niet.
quote:Op zondag 28 april 2013 21:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jahoor, geen enkel probleem. Had ik al gezegd geloof ik.
[..]
Ik zou niet weten waarom niet.
En zou je wel even een minuutje stilzijn als de gasten willen bidden voor het eten?quote:Op zondag 28 april 2013 21:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ongelofelijk... ben ik nu zo onduidelijk? Nog eens een laatste poging om het anders te verwoorden:
Het is in mijn ogen volstrekt redelijk om van een gastheer te verwachten dat die rekening houdt met voedselvoorkeuren die zijn gasten niet hebben gekozen. Iets niet lusten en allergieën vallen daaronder.
Het is mijn ogen niet a priori redelijk om van een gastheer te verwachten dat hij rekening houdt met zelfopgelegde gekozen voedselvoorkeuren. Of die nou gebaseerd zijn op religieuze, politieke of anderszins ideologische standpunten. En het is in dit rijtje waar vegetarische voedselvoorkeuren thuishoren.
Ik zou de gebruiken van de gastheer als leidend nemen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:05 schreef mootie het volgende:
[..]
En zou je wel even een minuutje stilzijn als de gasten willen bidden voor het eten?
Is het je weleens opgevallen dat gorilla's hun eten niet koken? En dat ze dan ook nog eens heel zwaar te verteren plantaardig voedsel eten?quote:Op zondag 28 april 2013 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is het je wel eens opgevallen dat gorilla's enorm dikke buiken hebben? Dit is een directe aanpassing aan hun vegetarische dieet. Aangezien ze het in tegenstelling tot veel andere herbivoren moeten doen met maar 1 maag moeten ze het hebben van een enorm darmkanaal. Daarom zijn ze zo dik.
Ten overvloede wijs ik erop dat chimpansees en mensen deze aanpassing missen.
Gewoon nee dus, dat zeg je op andere plekken wat minder verbloemtquote:Op zondag 28 april 2013 21:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou de gebruiken van de gastheer als leidend nemen.
Het gaat er niet om of de stelling onzin is of niet, het gaat om die stelling. Jezus, is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zondag 28 april 2013 21:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Je komt met een onzin stelling, want de gemiddelde vegetarier geeft gewoon aan geen vlees te eten. En doen ze dat niet dan is er nog geen probleem, want dan kan dat vlees op dat moment of later alsnog gegeten worden door iemand die wel vlees eet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |