Je had zo mee kunnen doen Deka!quote:
Gewoon meerijden in een lange leren jas, moffenhelm en een Ural zijspanquote:Op vrijdag 26 april 2013 21:11 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Je had zo mee kunnen doen Deka!
Hoewel je natuurlijk onderweg wel met kop en schouders boven iedereen uit was gekomen, op je Alp
Veronica!quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:34 schreef BlackLining het volgende:
Flikken Maastricht was wel lachen, maar ik heb Nederland 1 nu toch maar uitgezetIk word daar onpasselijk van.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:31 schreef Salatrel het volgende:
ik noem verder geen namen maar:
[ afbeelding ]
Rugtas met backprotectorquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:20 schreef Vinniiee het volgende:
Wat vinden jullie nu fijner/veiliger om mee te rijden?
Een rugtas of een tanktas (evt. quick-lock systeem)?
Het gemak van een rugzak vind ik wel fijn, maar niet zo veilig mocht je onderuit gaan. Tanktas vind ik weer onhandig, want die kun je vaak moeilijk meedragen.
Die is me veel te duur voor een rugzak.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:27 schreef pindaplukker het volgende:
Ik heb deze gehad, totdat ie gejat werd![]()
http://www.motoportgoes.n(...)ws/Boblbee-Rugtassen
Niet echt mijn smaak. Lijkt me net een slee...quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:27 schreef pindaplukker het volgende:
Ik heb deze gehad, totdat ie gejat werd![]()
http://www.motoportgoes.n(...)ws/Boblbee-Rugtassen
quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:31 schreef Salatrel het volgende:
ik noem verder geen namen maar:
[ afbeelding ]
tanktas, makkelijker en veiliger. Mijn rugzak vloog meteen af toen ik onderuit ging. En das maar goed ook want je rolt verdomt lastig opzij en onder de vangrail door met zo'n ding op je rug.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:20 schreef Vinniiee het volgende:
Wat vinden jullie nu fijner/veiliger om mee te rijden?
Een rugtas of een tanktas (evt. quick-lock systeem)?
Het gemak van een rugzak vind ik wel fijn, maar niet zo veilig mocht je onderuit gaan. Tanktas vind ik weer onhandig, want die kun je vaak moeilijk meedragen.
Hmm, ja ik hoef geen McBook of iets mee te nemen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik prefereer een rugzak, mede omdat ik een rugzak heb met een speciale sleeve voor mijn Macbook. Dat is in een tanktas toch gevaarlijker.
Nooit problemen mee gehad, ik vond een rugzak lekker makkelijk. Afstappen en niet moeilijk doen om tanktas los te halen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:32 schreef Dekatria het volgende:
Topkoffer all the way. Rugzak rijdt m.i. voor geen meter.
Goed punt. Mijn rugzak vloog niet af, maar ik was dan ook aan het motorsurfen. Heb nauwelijks het asfalt geraakt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
tanktas, makkelijker en veiliger. Mijn rugzak vloog meteen af toen ik onderuit ging. En das maar goed ook want je rolt verdomt lastig opzij en onder de vangrail door met zo'n ding op je rug.
Maar goed, op een als was een normale tAnktas dan weer lastig vast te zetten, dus in dit topic snap ik de vraag
quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:39 schreef Mirgeam het volgende:
Tanktas, heb een grote waar m'n helm in past
Aan de andere kant; als je iets met je rug zou moeten raken; dan kan het ding je misschien wel uit die rolstoel houden.. valt voor allebei iets te zeggen, en verder ben ik met stupid VVquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
tanktas, makkelijker en veiliger. Mijn rugzak vloog meteen af toen ik onderuit ging. En das maar goed ook want je rolt verdomt lastig opzij en onder de vangrail door met zo'n ding op je rug.
Maar goed, op een als was een normale tAnktas dan weer lastig vast te zetten, dus in dit topic snap ik de vraag
Mijn volgorde van belading;quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:32 schreef Dekatria het volgende:
Topkoffer all the way. Rugzak rijdt m.i. voor geen meter.
je vergeet nog een tanktas en andere klekke tasjes die overal op kunnenquote:Op vrijdag 26 april 2013 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb persoonlijk liever geen rugzak omdat;
[..]
Aan de andere kant; als je iets met je rug zou moeten raken; dan kan het ding je misschien wel uit die rolstoel houden.. valt voor allebei iets te zeggen, en verder ben ik met stupid VV
[..]
Mijn volgorde van belading;
Topkoffer
kleine rol overdwars op de buddy
2 kleine rollen op de kofferrekken
roltas overdwars op de buddy
roltas overdwars op de buddy en 2 rolletjes op de rekken
zijkoffers
zijkoffers met 2 rolletjes erop
zijkoffers met 2 rolletjes erop en de roltas overdwars op de buddy
Als het dan niet meer past wordt het tijd om de auto te nemen![]()
mijne is magnetisch, zo los te halen, na een jaar gebruik geen lakschade, blijft gewoon zitten met hoge snelhedenquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nooit problemen mee gehad, ik vond een rugzak lekker makkelijk. Afstappen en niet moeilijk doen om tanktas los te halen.
uitritsbaar, standaard is ie niet lomp grootquote:
Ja, maar die heb ik niet; bovenstaand lijstje bestaat uit de opties die ik nu ter beschikking heb om zooi mee te slepenquote:Op zaterdag 27 april 2013 00:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
je vergeet nog een tanktas en andere klekke tasjes die overal op kunnen
Mja, dat was ook wel te verwachten. Ik gebruik Putoline O/X Specialized spray. Werkt opzich wel lekker, maar ik wil de achterbrug toch wel graag schoon houdenquote:Op zaterdag 27 april 2013 01:17 schreef CocaColaLight het volgende:
Die s100 spray gebruik ik ook, kan zijn dat ik er teveel op spuit maar het zo ongeveer overal op de achterkant van mijn brommer. Maar dat is dan een verzameling van minimaal een half jaar rijden.
Zit de koffer er ook echt bij?quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:35 schreef klawie het volgende:
straks bij deze kijken http://www.speurders.nl/o(...)html?user_id=2694463
zal ik doen ga effe me beugels er af schroeven en wassen en dan die kant op tuffequote:Op zaterdag 27 april 2013 09:40 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Zit de koffer er ook echt bij?
Of alleen het kofferrekje?
Anders even speciaal naar vragen
heeft wel iets van mijn fazerquote:Op zaterdag 27 april 2013 09:35 schreef klawie het volgende:
straks bij deze kijken http://www.speurders.nl/o(...)html?user_id=2694463
Dat denk ik ook, maar het geeft weinig meequote:Op zaterdag 27 april 2013 13:05 schreef BlackLining het volgende:
Uhuh, alleen wel jammer dat die Intruder waarschijnlijk toch totalled is als ik zo naar die voorvork kijk
Frame is naar de kut, zéker weten. Stel je maar effe voor hoeveel kracht re nodig is om die dikke vorkpoten te buigen, en dat komt allemaal vanuit het balhoofd.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:05 schreef BlackLining het volgende:
Uhuh, alleen wel jammer dat die Intruder waarschijnlijk toch totalled is als ik zo naar die voorvork kijk
Mooier; wel wat meer km's, maar niet niet te gek;quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:35 schreef klawie het volgende:
straks bij deze kijken http://www.speurders.nl/o(...)html?user_id=2694463
Nieuw rubber, ik wil ook weerquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:18 schreef Geerd het volgende:
Heuj nieuw bandje erop en olie plus filterKunnen we weer 10k.
Stuurt anders een stuk fijnerquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nieuw rubber, ik wil ook weer
Van de andere kant ook wel makkelijker zo. Geen standaard meer nodig, kan gewoon parkeren op de achterband zo vierkant als die is
10.000km, uit 2001 voor ¤1750?quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:35 schreef klawie het volgende:
straks bij deze kijken http://www.speurders.nl/o(...)html?user_id=2694463
Dat ziet er vet uitquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:28 schreef Vinniiee het volgende:
De VTR is binnen en de eerste foto's zijn al gemaakt
[ afbeelding ]
Thanks! Wie weet, qua geluid valt hij ook lekker opquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:30 schreef WhiteJoker het volgende:
Cool, ik zal kijken of ik hem onderweg tegenkomHij valt wel lekker op
Thanks! Ja, pak is ook nieuw. Gore-Tex jas, broek en handschoenen van Held, HJC RPHA10 geloof ik en laarzen zijn van Büsequote:Op zaterdag 27 april 2013 13:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat ziet er vet uit
Nieuw pak ook dan?
Naais! heel houden hequote:Op zaterdag 27 april 2013 13:28 schreef Vinniiee het volgende:
De VTR is binnen en de eerste foto's zijn al gemaakt
[ afbeelding ]
Komt goedquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:41 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
En niet er aan sleutelen voor een rit
picsquote:
quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
pics
Edit: Oh, haha, zo een staat er bij ons ook voor de deur
Alleen die gast rijd nooit. Als het minder dan 20 graden en zonnig is staat die onder de hoes, als het beter weer is hoor je een paar keer een klagende start motor, daarna een gedempt "godverdomme" en een uurtje later de ophaaldienst van de lokale Honda dealer die aanbelt![]()
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:46 schreef Saninl het volgende:
Eerste motor gekocht
Honda VT500c
Aankomende weken rijklaar maken en oppoetsen enzo
Nice! Ziet er goed uit.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:28 schreef Vinniiee het volgende:
De VTR is binnen en de eerste foto's zijn al gemaakt
[ afbeelding ]
mooie fietsquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:28 schreef Vinniiee het volgende:
De VTR is binnen en de eerste foto's zijn al gemaakt
[ afbeelding ]
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 27 april 2013 13:46 schreef Saninl het volgende:
Eerste motor gekocht
Honda VT500c
Aankomende weken rijklaar maken en oppoetsen enzo
quote:
Thanks!quote:
ach wie gebruikt zijn voorrem nouquote:Op zaterdag 27 april 2013 18:58 schreef klawie het volgende:
ik heb de motor gekocht
behalve dat hij voor niet lekker remt niks geks kunnen vinden
idd me die er 5 plurde je zo elke bocht in maar bij deze gaat het echt met moeitequote:Op zaterdag 27 april 2013 19:40 schreef Yreal het volgende:
Ik moet altijd een beetje huilen als mensen alleen heel hard rechtdoor kunnen
niks persoonlijks, meer een algemene opmerking over mooiweer rijderss. Rechtse stuk vol Open en dan kruipen in de bochtquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:42 schreef klawie het volgende:
[..]
idd me die er 5 plurde je zo elke bocht in maar bij deze gaat het echt met moeite
ik vanmiddag op een dijkje moeiteloos achter een r6 aanquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
niks persoonlijks, meer een algemene opmerking over mooiweer rijderss. Rechtse stuk vol Open en dan kruipen in de bocht
Yamaha R6 en Suzuki GSX-R 750 zijn dan ook de mooiweer bikes bij uitstek hequote:Op zaterdag 27 april 2013 19:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik vanmiddag op een dijkje moeiteloos achter een r6 aanhet was dat hij niet in zijn spiegels keek anders was ik ervoorbij gegaan
ik ken mezelf..... zou me helemaalquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:56 schreef Mirgeam het volgende:
Oh je hebt dat saaie ding gekocht
Leuke fiets trouwens vinnie, lijkt me ook wel wat
Vreselijk is dat he. Staat er net een AT voor mij bij het stoplicht, te gassen voor een stoplichtsprintje met de scooter naast hem....quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik vanmiddag op een dijkje moeiteloos achter een r6 aanhet was dat hij niet in zijn spiegels keek anders was ik ervoorbij gegaan
Daarom laat ik me meestal maar niet verleiden tot stoplichtsprintjes..quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vreselijk is dat he. Staat er net een AT voor mij bij het stoplicht, te gassen voor een stoplichtsprintje met de scooter naast hem....
Laat ie hem afslaan![]()
Ik zat er verdomme bijna achterop, ik dacht die is zo wegquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:37 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Daarom laat ik me meestal maar niet verleiden tot stoplichtsprintjes..![]()
Gênant is dat ja.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:37 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Daarom laat ik me meestal maar niet verleiden tot stoplichtsprintjes..![]()
Ik zit met gewoon normaal gas geven al op 40 voordat ik mijn koppeling eigenlijk helemaal los hebquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:46 schreef BlackLining het volgende:
Buiten dat doe ik het mijn motor liever niet aan. Om de echt snelle bakken er nog uit te kunnen trekken (niveau Audi TT, de Golfjes doe ik soms wel) moet ik tot 8k rpm (40km/h) doortrekken in zijn 1. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de bak, dus echt vaak op volle kracht optrekken doe ik niet. Met kwart gas en normaal schakelen blijf ik het meeste al ruim voor.
V-Twin kopenquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:46 schreef BlackLining het volgende:
Buiten dat doe ik het mijn motor liever niet aan. Om de echt snelle bakken er nog uit te kunnen trekken (niveau Audi TT, de Golfjes doe ik soms wel) moet ik tot 8k rpm (40km/h) doortrekken in zijn 1. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de bak, dus echt vaak op volle kracht optrekken doe ik niet. Met kwart gas en normaal schakelen blijf ik het meeste al ruim voor.
Vandaag trouwens wel even gedaan toen de nieuwe demper eronder zat. Tot de 11k rpm, rij je 70 in zijn één, en dan gas losDat geluid
Maar goed, niet te vaak doen denk ik.
Zal gewoon motorkarakteristiek zijn. Bandit komt pas bij de 5k rpm lekker los, met max koppel bij 9500rpm en max vermogen bij 10500rpm. Maar meestal schakel ik eerder al naar twee, rijd een stuk minder nerveus.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zit met gewoon normaal gas geven al op 40 voordat ik mijn koppeling eigenlijk helemaal los hebgeef ik dan gewoon veel gas?
BL BL ! Reed jij trouwens gisteravond op de A13 ??quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:46 schreef BlackLining het volgende:
Buiten dat doe ik het mijn motor liever niet aan. Om de echt snelle bakken er nog uit te kunnen trekken (niveau Audi TT, de Golfjes doe ik soms wel) moet ik tot 8k rpm (40km/h) doortrekken in zijn 1. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de bak, dus echt vaak op volle kracht optrekken doe ik niet. Met kwart gas en normaal schakelen blijf ik het meeste al ruim voor.
Vandaag trouwens wel even gedaan toen de nieuwe demper eronder zat. Tot de 11k rpm, rij je 70 in zijn één, en dan gas losDat geluid
Maar goed, niet te vaak doen denk ik.
Mja dan gaat het makkelijker jaquote:
Nopequote:Op zaterdag 27 april 2013 20:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
BL BL ! Reed jij trouwens gisteravond op de A13 ??
Oh ja, gefeliciteerd trouwens. Voorrem, ach.. is een detailquote:Op zaterdag 27 april 2013 18:58 schreef klawie het volgende:
ik heb de motor gekocht
behalve dat hij voor niet lekker remt niks geks kunnen vinden
oh ik dacht dat dit voor je ritje van vandaag wasquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:00 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe ik ooit zonder topkoffer kon, weet ik niet meer. Je denkt, ik ga even wat chocolade halen bij de makro...
Ik zou mijn geld in m'n zak houden tot hij straks instort, en lekker inruilen voor wat anders..quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:58 schreef BlackLining het volgende:
Ik zit trouwens te kijken naar ingaande nokkenassen van de GSXR-750 voor in mijn motor. Die zijn compatible met elkaar, de mod wordt vrij veel uitgevoerd. Die as heeft een iets andere timing en een wat snellere kleplift. Zou wat koppel naar beneden moeten schuiven, en daar ben ik wel in geinteresseerd.
Vind het alleen nogal een ingrijpende en riskante mod, voor iets waarvan ik betwijfel of het inderdaad zoveel voordeel biedt.
Heb wel eens een motorscooter meegehad voor een paar dagen, en je kunt van zo'n ding vinden wat je wilt, maar die ruimte die je daar onder het zadel hebt is ook verrekte handig voor boodschappen en andere bagagequote:Op zaterdag 27 april 2013 21:00 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe ik ooit zonder topkoffer kon, weet ik niet meer. Je denkt, ik ga even wat chocolade halen bij de makro...
Ik dacht dat 'ie een date hadquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:02 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oh ik dacht dat dit voor je ritje van vandaag was
Wat bekrompenquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
"wil je mijn wokkel proeven?"
Nee gaat em niet worden
quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
"wil je mijn wokkel proeven?"
Nee gaat em niet worden
Ik wil deze sowieso nog minstens een jaar houden, dus er mag voorlopig nog wel geld tegenaanquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:03 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik zou mijn geld in m'n zak houden tot hij straks instort, en lekker inruilen voor wat anders..
Ooooooohwwww...quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik wil deze sowieso nog minstens een jaar houden, dus er mag voorlopig nog wel geld tegenaan
Daarnast, setje nokken kost minder dan een keer tanken.
tis ook niet echt warmquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:09 schreef lipjes het volgende:
En we zitten weer op een verjaardag.....
Wel op de motor, hoewel vriendin t wel koud vind achterop
Even gekeken, intake camshaft kost 15 euroquote:
Zo druk dat jullie buiten op de oprit op de motor moeten zitten?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:09 schreef lipjes het volgende:
En we zitten weer op een verjaardag.....
Wel op de motor, hoewel vriendin t wel koud vind achterop
dankjewelquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:51 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Oh ja, gefeliciteerd trouwens. Voorrem, ach.. is een detail![]()
Koffertje erbij?
Heb je de ER-5 daar ingeruild?
Zo, dan heb je flink ingeleverd op de vraagprijs van die ER-5 zeker?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:15 schreef klawie het volgende:
[..]
dankjewel
de er-5 ingeruild
koffer ging hij maandag effe voor bellen naar de oude eigenaar
zal morgen na het poetse wel effe een foto posten
ik moest 350 bijleggen heeft hij alsnog bakke met geld gekostquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:19 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Zo, dan heb je flink ingeleverd op de vraagprijs van die ER-5 zeker?
Prima te doen.quote:
Ha...ha...quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:10 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Zo druk dat jullie buiten op de oprit op de motor moeten zitten?
En wat was nou ook alweer precies de reden dat je deze hebt gekocht, in plaats van de ER-5?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:25 schreef klawie het volgende:
[..]
ik moest 350 bijleggen heeft hij alsnog bakke met geld gekost
gaat deze denk ook doen want moet hem nog knijpen en na laten kijken![]()
hoop wel dat hij voor de rit klaar is
puur gevoel met die er-5 teveel gekloot gehad vanochtend ook met beugels los halen 2 keer tapend van de veerpoot in snot gedraaid het wordt steeds wel weer netjes gerepareed maar toch zat het niet lekker toen kon ik de motor van collega kopen ben ik begonne met dat ding weg te krijgen nu doorgezet maar dat heb ik met auto`s ook zo ben ik zo`n ding zat na 2 3 maanden en moet hij gwn wegquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:32 schreef JK1982 het volgende:
[..]
En wat was nou ook alweer precies de reden dat je deze hebt gekocht, in plaats van de ER-5?
Dat je hem mooier vindt?
ik weet nog een mooie kawasaki te staan zx 7-s te staan die teab weg magquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:41 schreef JK1982 het volgende:
Ah, ok.. Nou, nu zsm lekker brommen dus
Zit nog een beetje op de wip of ik de mijne weer te koop zal zetten, heb eigenlijk ook wel weer es zin in wat anders.
Heb deze alweer veel te lang
Nieuw model?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:43 schreef klawie het volgende:
[..]
ik weet nog een mooie kawasaki te staan zx 7-s te staan die teab weg mag
Die zwarte ZX7-R van vanmorgen bedoel je?quote:
Het zit jou best diep heaquote:
neee hij is roodquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:49 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Die zwarte ZX7-R van vanmorgen bedoel je?
Aparte kleurstelling had die.. Ik zeg: schadebak met een nieuwe teller erop
Achteraf? Dan ben je niet echt snugger geweest eerlijk gezegd: http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-2694463/quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:53 schreef klawie het volgende:
[..]
neee hij is roodachteraf bleek het een handelaar te zijn en die zeg dat hij van een oude meneer is geweest die hem niet uit de schuur kreeg maar dat zegt elke handelaar
quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:02 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Achteraf? Dan ben je niet echt snugger geweest eerlijk gezegd: http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-2694463/
Ik zet in ieder geval wel een groot vraagteken bij al die lage km-standen: http://www.speurders.nl/o(...)html?user_id=2694463
Vaak is er iets mee wat pas later blijkt. Enorm olieverbruik, kutte accu, lekke klep ofzo. Daarnaast, met zo weinig kilometers per jaar drogen keerringen enzo uit. Met hoge kilometerstanden is weinig mis zolang de motor goed onderhouden is. Liever één van 70.000 km met goed onderhoud, dan 20.000 km zonder onderhoud.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:02 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Achteraf? Dan ben je niet echt snugger geweest eerlijk gezegd: http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-2694463/
Ik zet in ieder geval wel een groot vraagteken bij al die lage km-standen: http://www.speurders.nl/o(...)html?user_id=2694463
Ik wil je niet bang maken natuurlijk hoor, dat even voorop.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:08 schreef klawie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hij moet aan het einde van de week toch naar de monteur en dan hoop ik toch geen miskoop te hebben gedaan
anders gaat deze weg en komt er echt geen motor meer
nee snap jullie ookquote:Op zaterdag 27 april 2013 22:16 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik wil je niet bang maken natuurlijk hoor, dat even voorop.
Maar ik kijk vaak bij de overige advertenties als ik iets via Marktplaats etc. zoek. En zéker bij auto's/motoren. Ik koop namelijk nog liever van een particulier dan van een louche handelaar, die moet namelijk nog geld verdienen ook. Dus dan weet je bijna zeker dat je genaaid wordt.
En ja, als ik dan in die advertentie zie staan: hoge km-standen geen bezwaar. Dan krijg ik toch een beetje de kriebels. En als je dan bedenkt dat jouw toermotor zogenaamd nog geen 1000km per jaar getoerd zou hebben... Ik weet het niet klawie....
En sowieso, een handelaar die je op pad stuurt met een gare voorrem.... Slechte zaak.
wie weet stort vannacht de economie in en kan je hem ruilen voor etenquote:Op zaterdag 27 april 2013 22:19 schreef klawie het volgende:
[..]
nee snap jullie ook
en als er iets geks mee is ruil ik hem gwn weer in![]()
ik ga nog effe genieten van me laatse centen kan ik ze ook niet meer in een motor stoppen
doe ik niet wie weet kan ik nog frituren in motoroliequote:Op zaterdag 27 april 2013 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
wie weet stort vannacht de economie in en kan je hem ruilen voor eten
Ik kan het me niet voorstellenquote:
Jij kan er over meepratenquote:
Niet teveel olie hequote:Op zondag 28 april 2013 14:17 schreef whY... het volgende:
Olie eindelijk kunnen verversen! Oh wat vindt ie dat lekker zeg! Bandjes weer op spannen, klaar voor een koninklijke week.
Je bent zwaar genaaid door een handelaar.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:08 schreef klawie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hij moet aan het einde van de week toch naar de monteur en dan hoop ik toch geen miskoop te hebben gedaan
anders gaat deze weg en komt er echt geen motor meer
Stukje gaan rijden met mijn pa, die al 20 jaar niet meer had gereden. Tis ook meer het vermelden waard dat hij er nog isquote:
quote:Op zondag 28 april 2013 18:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben met de KLE ook nog even wezen baggeren vanmiddag
Ik zo, HE PA KIJK WAT IK KAN !quote:Op zondag 28 april 2013 18:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]![]()
Enkel asfalt gezien vandaag en een stelletje MFers
Ik hoop stiekem dat er verkeerd wordt gereden met de newbie rit en de enige uitweg een offroad paadje isquote:
Offroad rijdenquote:Op zondag 28 april 2013 18:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem dat er verkeerd wordt gereden met de newbie rit en de enige uitweg een offroad paadje is
Mijn kappen zijn al half overleden en zitten vast met ductape, te laat voor crashbars voor mijquote:Op zondag 28 april 2013 18:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Offroad rijden![]()
![]()
![]()
Alleen ga ik niet echt hard rijden voordat ik crashbars heb
Zeker doen. In de stad kan je 'm ook even open zetten als het warm isquote:Op zondag 28 april 2013 18:16 schreef Gummiebeer het volgende:
Ergens wil ik wel graag een systeemhelm, want brildragend.
Mijne glimmen nogquote:Op zondag 28 april 2013 18:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Mijn kappen zijn al half overleden en zitten vast met ductape, te laat voor crashbars voor mij
Ik heb altijd intergraal gedragen met bril. Tot mijn huidige bril, die simpelweg te lang is, ging dat altijd goed.quote:Op zondag 28 april 2013 18:16 schreef Gummiebeer het volgende:
Iemand hier ervaring met een Caberg systeemhelm?
Ik twijfel tussen een HJC IS-16 en een Caberg Duke.. Ergens wil ik wel graag een systeemhelm, want brildragend.
Daarom. Met mijn huidige helm en "designer" zonnebril zit het niet lekker, kruipt de bril omhoog. Getest met een HJC wil dat dan weer wel. Maar toch.. zo'n systeemhelm heeft zo zijn voordelen (en nadelen uiteraard)quote:Op zondag 28 april 2013 18:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb altijd intergraal gedragen met bril. Tot mijn huidige bril, die simpelweg te lang is, ging dat altijd goed.
Lijkt mij niks. Met zo'n kinstuk in de lucht rijden...quote:Op zondag 28 april 2013 18:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Daarom. Met mijn huidige helm en "designer" zonnebril zit het niet lekker, kruipt de bril omhoog. Getest met een HJC wil dat dan weer wel. Maar toch.. zo'n systeemhelm heeft zo zijn voordelen (en nadelen uiteraard)
Ik heb wel een jethelm van de Lidl...quote:Op zondag 28 april 2013 18:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt mij niks. Met zo'n kinstuk in de lucht rijden...
Dan zou ik gewoon een pothelm nemen en dan zo'n gangstersjaal
Af en toe op een warme dag in de stad is het wel lekker hoor. Maar 50+ gaat'ie sowieso naar beneden.quote:Op zondag 28 april 2013 18:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt mij niks. Met zo'n kinstuk in de lucht rijden...
herrie is echt weinig van te zeggen... dat kan met de beste helm nog per fiets verschillenquote:Op zondag 28 april 2013 18:31 schreef Gummiebeer het volgende:
Zal dit wel wat zijn dan?
http://www.voordeelhelmen(...)wit.html#page=page-1
Of zal dit bakken met herrie geven?
Ik weet dat de IS-16 errug goed zit voor mij met maatje Squote:Op zondag 28 april 2013 18:33 schreef Dekatria het volgende:
Des te meer richeltjes des te meer herrie. Tevens is het nog maar de vraag of de pasvorm bevalt, natuurlijk - dat weet je pas als je 'm ff hebt opgedaan.
Qua prijs zit er natuurlijk ook nog een verschil in geluidsisolatie, maar dat moge duidelijk zijnquote:Op zondag 28 april 2013 18:36 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik weet dat de IS-16 errug goed zit voor mij met maatje S![]()
Maar alles zou beter zijn dan mijn huidige botsmuts.
http://www.google.nl/imgr(...)=0CE0Q9QEwAg&dur=504
Knakending.
Ben al enigzins doof door de F-16's die warmdraaien, dus dat maakt niet zoveel meer uit.quote:Op zondag 28 april 2013 18:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Qua prijs zit er natuurlijk ook nog een verschil in geluidsisolatie, maar dat moge duidelijk zijn
F16s?quote:Op zondag 28 april 2013 18:38 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ben al enigzins doof door de F-16's die warmdraaien, dus dat maakt niet zoveel meer uit.
Aah, ik was maar iemand van de transport squadron, bitje pilootjes rondrijden naar hun hok.quote:
Tuurlijk, piloten zijn bazenquote:Op zondag 28 april 2013 18:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Aah, ik was maar iemand van de transport squadron, bitje pilootjes rondrijden naar hun hok.
Wel typisch, de meeste piloten reden motor.
En in de parodie Hot Shots met Charlie Sheen rijd hij Transalp dacht ik.quote:Op zondag 28 april 2013 18:53 schreef Dekatria het volgende:
Dat komt gewoon omdat ze allemaal Tom Cruise motor hebben zien rijden in Top Gun. Wel een vette motor in die film, daar niet van
[ afbeelding ]
het is niet voor niets parodiequote:Op zondag 28 april 2013 18:53 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En in de parodie met Charlie Sheen rijd hij Transalp dacht ik.
Inderdaad... en dan zo heerlijk fout choppergeluid eronder gemonteerdquote:Op zondag 28 april 2013 18:53 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En in de parodie Hot Shots met Charlie Sheen rijd hij Transalp dacht ik.
En mooi over drempels heen rijdenquote:Op zondag 28 april 2013 18:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Inderdaad... en dan zo heerlijk fout choppergeluid eronder gemonteerd
[ afbeelding ]
heb er 2 opgehad, totaal 45 min ofzo, zat absoluut het bestequote:Op zondag 28 april 2013 18:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb ook een Neotectop ding, zal je geen spijt van krijgen.
Mag ook wel met die prijs
hoe sneller hoe beter die drempels op een allroadquote:Op zondag 28 april 2013 19:00 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
, ik kan met 80 nog een serieuze drempel nemen zonder problemen.
quote:Op zondag 28 april 2013 18:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt mij niks. Met zo'n kinstuk in de lucht rijden...
heb em opgehad, vaag dingquote:Op zondag 28 april 2013 19:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
kun je gewoon helemaal naar achteren klappen
quote:Op zondag 28 april 2013 19:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
kun je gewoon helemaal naar achteren klappen
Why? bang dat 'ie er brakker uitziet als de mijne?quote:Op zondag 28 april 2013 18:51 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]![]()
![]()
Solly..
Maar goed, ik moet en zal een neue botsmuts moeten hebben voor de Newbierit!
In het origineel zat een Africa Twin natuurlijk, maar die zijn zeldzaam in de USquote:
quote:Op zondag 28 april 2013 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Why? bang dat 'ie er brakker uitziet als de mijne?
vlag -> strontschuitquote:Op zondag 28 april 2013 19:43 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]Ik wil natuurlijk wel de Uber Neue botsmuts hebben op de rit om mijn gare Alp te compenseren.
Zolang je maar vooruit komt tochquote:Op zondag 28 april 2013 19:43 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]Ik wil natuurlijk wel de Uber Neue botsmuts hebben op de rit om mijn gare Alp te compenseren.
Why? als 'ie moe is mag hij liggen, ik ben niet zo'n strenge baasquote:Op zondag 28 april 2013 20:12 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]Probeer eerst maar eens die Twin overeind te houden met de rit.
Ja fok, wat moet ik hierop zeggen.quote:Op zondag 28 april 2013 20:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Why? als 'ie moe is mag hij liggen, ik ben niet zo'n strenge baas
"smoesjes"quote:Op zondag 28 april 2013 20:16 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ja fok, wat moet ik hierop zeggen.
Je mag als beloning de hele rit schuin achter me rijden, en daarachter iemand met een cam als het kan.quote:Op zondag 28 april 2013 20:16 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ja fok, wat moet ik hierop zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Zo hard kan een AT toch nietquote:Op zondag 28 april 2013 20:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
* Moet SD te vriend houden, hij rijd waarschijnlijk ergens voorop..
quote:Op zondag 28 april 2013 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag als beloning de hele rit schuin achter me rijden, en daarachter iemand met een cam als het kan.
Daar houd ik je aan, dat snap je wel heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe je best eens
![]()
Be careful what you wish forquote:Op zondag 28 april 2013 20:19 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Daar houd ik je aan, dat snap je wel heDoe je best eens
Troost je, het was maar een BMW. Dus feitelijk is er niks gebeurd.quote:Op zondag 28 april 2013 20:21 schreef Joooo-pi het volgende:
Vanmiddag een BMW tsjappie die me eruit wou rijden bij het stoplicht. Was wel een snel blikje trouwens, maar ik was natuurlijk veel sneller.
moet wel zeggen dat ik baalde daarna, want ik hou niet zo van dat gedrag en baalde dus dat ik me liet meeslepen
Ja, maar je moet er boven staan, hequote:Op zondag 28 april 2013 20:22 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Troost je, het was maar een BMW. Dus feitelijk is er niks gebeurd.
Anne is op d'r Alp zelfs vlotter als ik, maar ik heb er een nogal snelweg-georiënteerde tandwiel set onder liggen. Hard rijden is geen kwestie van gasgeven, maar des te meer van 'niet remmen'quote:
Dat komt mooi uit, want dan heb ik een neue botsmuts.quote:Op zondag 28 april 2013 20:23 schreef Anne het volgende:
Ik rij in ieder geval niet achter SD, ik wil graag mijn vizier steenslag vrij houden. Hij is net nieuw.
Ik ben nu 2 jaar bezig met m'n remblokjes.quote:Op zondag 28 april 2013 20:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Anne is op d'r Alp zelf vlotter als ik, maar ik heb er een nogal snelweg-georiënteerde tandwiel set onder liggen. Hard rijden is geen kwestie van gasgeven, maar des te meer van 'niet remmen'
Wat komt mooi uit?quote:Op zondag 28 april 2013 20:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat komt mooi uit, want dan heb ik een neue botsmuts.
Naar is datquote:Op zondag 28 april 2013 20:23 schreef Anne het volgende:
Ik rij in ieder geval niet achter SD, ik wil graag mijn vizier steenslag vrij houden. Hij is net nieuw.
eigen schuld... moet je maar niet achter een bmw blijven plakkenquote:Op zondag 28 april 2013 20:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Naar is datIk reed laatst met een gsa en die wierp halve rotsblokken op
Ik vind dat ook niet echt geweldig nee. Per ongeluk, ok.quote:Op zondag 28 april 2013 20:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Naar is datIk reed laatst met een gsa en die wierp halve rotsblokken op
Ik kan niet ál te debiel doen, want ik rijd óf op een bijna gladde, vierkante K60 nu, misschien is dat voor die tijd al een nieuwe Anakee, maar daarmee kan ik dus niet met 80 door de berm rijden; dagganiegoeniequote:Op zondag 28 april 2013 20:25 schreef Dekatria het volgende:
Ik rij wel weer achter SD, valt er wat te lachen.
Nou, veel succes met tussen de opvliegende steentjes doorrijden dan.quote:Op zondag 28 april 2013 20:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kunst van het ontwijken. Zal niet de eerste keer zijn voor mij
quote:Op zondag 28 april 2013 20:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou, veel succes met tussen de opvliegende steentjes doorrijden dan.
Je rijdt zeker ook altijd tussen de druppels door als het regent?
Dat kan jij niet?quote:Op zondag 28 april 2013 20:28 schreef Anne het volgende:
Je rijdt zeker ook altijd tussen de druppels door als het regent?
Camera loopt in elk gevalquote:Op zondag 28 april 2013 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kan niet ál te debiel doen, want ik rijd óf op een bijna gladde, vierkante K60 nu, misschien is dat voor die tijd al een nieuwe Anakee, maar daarmee kan ik dus niet met 80 door de berm rijden; dagganiegoenie
Die splash had jij echt niet kunnen ontwijken; no fokking way Whoudiniquote:Op zondag 28 april 2013 20:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kunst van het ontwijken. Zal niet de eerste keer zijn voor mij
te makkelijk dezequote:Op zondag 28 april 2013 20:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, ik word altijd nat. Of ligt dat niet aan de regen [ afbeelding ] ?
Je wilt het gewoon te graagquote:Op zondag 28 april 2013 20:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, ik word altijd nat. Of ligt dat niet aan de regen [ afbeelding ] ?
Ik heb ernaar gekeken, maar Nolan zit beroerd voor mij. Drukt tegen mijn voorhoofd aan na een half uur.quote:Op zondag 28 april 2013 20:29 schreef Mirgeam het volgende:
Al naar de Nolan n104 gekeken gummiebeer? Wel lastig te passen, bijna elke shop waar ik geweest ben heeft em uit het assortiment gehaald.
Ik vond em niet geweldig zitten, maar de manier waarop het kinstuk terug tegen de helm komt te zitten als je em opknapt vind ik mooi gedaan
Van een plasje wordt ik niet anders van. Je moet me soms zien als ik offroad ben gegaan.quote:Op zondag 28 april 2013 20:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die splash had jij echt niet kunnen ontwijken; no fokking way Whoudini![]()
Ik zag hem zelf niet eens aankomen, ik dacht dat ik door een klein plasje reed, maar dat bleek een flink gat te zijn
Alsof ik met de fazer om een GSA heen kom op een landweggetjequote:Op zondag 28 april 2013 20:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
eigen schuld... moet je maar niet achter een bmw blijven plakken
Ik heb mijn pak net zijn jaarlijkse wasbeurt gegeven, dus ik moet lief doen.quote:Op zondag 28 april 2013 20:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Van een plasje wordt ik niet anders van. Je moet me soms zien als ik offroad ben gegaan.
Zo af en toe moet dat wel eens.quote:Op zondag 28 april 2013 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb mijn pak net zijn jaarlijkse wasbeurt gegeven, dus ik moet lief doen.
quote:Op zondag 28 april 2013 20:42 schreef Anne het volgende:
Je kunt toch ook gewoon alleen het zadel schoonmaken, of denk ik dan weer te simpel?
Ik heb een HJC FS-MAX. Systeem bevalt mij erg goed, vooral met een zonnevizier er inquote:Op zondag 28 april 2013 18:16 schreef Gummiebeer het volgende:
Iemand hier ervaring met een Caberg systeemhelm?
Ik twijfel tussen een HJC IS-16 en een Caberg Duke.. Ergens wil ik wel graag een systeemhelm, want brildragend.
Een allroad schoonmaken; faalhaasquote:Op zondag 28 april 2013 20:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]Te simpel.
Als ik dan het zadel schoonmaak dan krijg ik de smaak te pakken. En dan moet de hele fiets eraan geloven.
Ik zit helaas niet zo simpel inelkaar af en toe.
Daarom! Dat doe je nietquote:Op zondag 28 april 2013 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een allroad schoonmaken; faalhaas
Das ook wel een mooie helm!quote:Op zondag 28 april 2013 20:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb een HJC FS-MAX. Systeem bevalt mij erg goed, vooral met een zonnevizier er in
Waarover? Of wil ik dat niet weten?quote:Op zondag 28 april 2013 20:48 schreef Juicyhil het volgende:
Ben er vandaag nog even met m'n schuursponsje overheen gegaan hoor.
Jij hebt je brommer ook al meerdere keren gepoetst, flappie.quote:Op zondag 28 april 2013 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een allroad schoonmaken; faalhaas
Ooohh..! SD! Foeiquote:Op zondag 28 april 2013 20:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij hebt je brommer ook al meerdere keren gepoetst, flappie.
Nee, ik maak schoon waar ik aan werk of wat ik wil checken. da's wat anders.quote:Op zondag 28 april 2013 20:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij hebt je brommer ook al meerdere keren gepoetst, flappie.
Werkelijk! Ik proeste mijn slok bier op toen ik dit zag.quote:Op zondag 28 april 2013 20:51 schreef Vrieskist het volgende:
Mijn VFR is vanmiddag ook weer vertroeteld met een sopje en lekker opgepoetst.
Uhuh.quote:Op zondag 28 april 2013 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, ik maak schoon waar ik aan werk of wat ik wil checken. da's wat anders.
Na de winter moet de zoutmeuk eraf, en als de regen of jij het niet doen, zal ik het zelf moeten doenquote:
Als Koos Spee dat zegt dan is dat zo..quote:Op zondag 28 april 2013 21:00 schreef Sloggi het volgende:
Blik op de weg: als je veilig wil rijden op de motor moet je zorgen dat je ABS hebt en open uitlaten.
Dat is Wegmisbruikers waar Spee in voor komt.quote:Op zondag 28 april 2013 21:13 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Als Koos Spee dat zegt dan is dat zo..
doh...quote:Op zondag 28 april 2013 21:14 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is Wegmisbruikers waar Spee in voor komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boh, Koos Spee de doerak. Ik durf te wedden dat hij vroeger een nozem was.quote:Op zondag 28 april 2013 21:14 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is Wegmisbruikers waar Spee in voor komt.
Spee was corpsbalquote:Op zondag 28 april 2013 21:19 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Boh, Koos Spee de doerak. Ik durf te wedden dat hij vroeger een nozem was.
"Hey pipo, had ik vanmiddag toch ff een snelheidsmaniak aangehouden, joh gozerrr. Mooi ff zijn rijbewijs afgepakt hoorrr."quote:
Kortom, iedereen was levensgevaarlijk bezig tot een paar jaar terug?quote:Op zondag 28 april 2013 21:00 schreef Sloggi het volgende:
Blik op de weg: als je veilig wil rijden op de motor moet je zorgen dat je ABS hebt en open uitlaten.
Het leven van een mooiweerrijder gaat niet over rozen hoor!quote:Op zondag 28 april 2013 20:53 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Werkelijk! Ik proeste mijn slok bier op toen ik dit zag.![]()
Maar daarvoor heb je een sportdingmodel voor
Uitleg: met ABS sta je eerder stil en met open uitlaten hoort iedereen je aankomen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:21 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Kortom, iedereen was levensgevaarlijk bezig tot een paar jaar terug?
Want ABS begint nu pas echt bij tweedehands markt te komen, want niet elke motorrijder haalt zijn fiets nieuw van de dealer... Hell beide machines van mij hebben geen ABS!!! Ik tart het lot!
ABS is voor BMW rijders, open uitlaten voor de rest.quote:Op zondag 28 april 2013 21:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Uitleg: met ABS sta je eerder stil en met open uitlaten hoort iedereen je aankomen.
De vering / remmen van mijn kle piept enorm, ik moet zeggen dat het best nuttig isquote:Op zondag 28 april 2013 21:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Uitleg: met ABS sta je eerder stil en met open uitlaten hoort iedereen je aankomen.
Als je perfect remt niet, maar dat is voor weinigen weggelegd bij een noodstop.quote:Op zondag 28 april 2013 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Ja, alleen sta je met ABS niet eerder stil.
daar is het ook niet voor bedoeldquote:Op zondag 28 april 2013 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Ja, alleen sta je met ABS niet eerder stil.
nee, de leer/textiel rem werkt nog altijd het allerbeste.quote:Op zondag 28 april 2013 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Ja, alleen sta je met ABS niet eerder stil.
Ik heb geleerd een noodstop te maken zonder te blokkeren hoor!quote:Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef KneusTeun het volgende:
Vind dat nog steeds raar, je lest met ABS. 90% haalt een eerste fiets zonder ABS.
Nu gebeurt er iets en knijp je zoals bij les alles in, en je schuift er nog steeds snoeihard op je buik op af!
Ouwe garde, nooit gefiets met ABS.quote:Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef KneusTeun het volgende:
Vind dat nog steeds raar, je lest met ABS. 90% haalt een eerste fiets zonder ABS.
Nu gebeurt er iets en knijp je zoals bij les alles in, en je schuift er nog steeds snoeihard op je buik op af!
Edit: met een beetje pech de motor op je rug
Ik kan ook remmen, maar bij ons op les liepen ook genoeg mensen die niet echt technisch inzicht hebben, of kalmte überhaupt op de motor.quote:Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb geleerd een noodstop te maken zonder te blokkeren hoor!
Of ik het nu nog zou kunnen is een tweede...
mijn instructeur keurde de noodstop gewoon af als de abs ingreepquote:Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef KneusTeun het volgende:
Vind dat nog steeds raar, je lest met ABS. 90% haalt een eerste fiets zonder ABS.
Nu gebeurt er iets en knijp je zoals bij les alles in, en je schuift er nog steeds snoeihard op je buik op af!
Edit: met een beetje pech de motor op je rug
Bij mij ook.quote:Op zondag 28 april 2013 21:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mijn instructeur keurde de noodstop gewoon af als de abs ingreep
Zever.quote:Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
nee, de leer/textiel rem werkt nog altijd het allerbeste.
In theorie.quote:Op zondag 28 april 2013 21:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zever.
ABS grijpt in als je het remmen verneukt. Het gaat je echt niet helpen om beter te remmen. Slechter zelfs, als ABS ingrijpt wordt je remweg langer omdat je rem gelost wordt. De kans dat je op je bek gaat is alleen kleiner. ABS grijpt alleen in als het mis gaat, daarvoor niet. ABS gaat je dus niet helpen om eerder stil te staan.
Ja, en in de praktijk ook.quote:
Het is dan ook bedoelde om te zorgen dat je overeind blijft als je het verneukt. En daarom wil ik het graag hebben, vooral met die neukremmen op de KLE.quote:Op zondag 28 april 2013 21:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zever.
ABS grijpt in als je het remmen verneukt. Het gaat je echt niet helpen om beter te remmen. Slechter zelfs, als ABS ingrijpt wordt je remweg langer omdat je rem gelost wordt. De kans dat je op je bek gaat is alleen kleiner. ABS grijpt alleen in als het mis gaat, daarvoor niet. ABS gaat je dus niet helpen om eerder stil te staan.
Ergo:quote:Op zondag 28 april 2013 21:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zever.
ABS grijpt in als je het remmen verneukt. Het gaat je echt niet helpen om beter te remmen. Slechter zelfs, als ABS ingrijpt wordt je remweg langer omdat je rem gelost wordt. De kans dat je op je bek gaat is alleen kleiner. ABS grijpt alleen in als het mis gaat, daarvoor niet. ABS gaat je dus niet helpen om eerder stil te staan.
dan houdt het opquote:Op zondag 28 april 2013 20:32 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb ernaar gekeken, maar Nolan zit beroerd voor mij. Drukt tegen mijn voorhoofd aan na een half uur.
Dan nog rem je met ABS geen millimeter sneller.quote:Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe goed je zonder ABS remt. Niet iedereen beheerst zijn motor even goed.
Preciesquote:Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan nog rem je met ABS geen millimeter sneller.
Je weet dat ABS je rem lost he?
Ja, maar als je blokkeert rem je ook minder af.quote:Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan nog rem je met ABS geen millimeter sneller.
Je weet dat ABS je rem lost he?
NEEEHHEEEEEquote:Op zondag 28 april 2013 21:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, maar als je blokkeert rem je ook minder af.
Ideaal is niet blokkeren, en dan grijpt de ABS ook niet in en sta je ook eerder stil. Maar dat lukt niet altijd, en zeker niet in een stressvolle situatie. Daar heb je ABS voor.
Dus je hebt gelijk, in principe sta je niet eerder stil door ABS, maar in bepaalde situaties wel (blokkerende wielen), én het zorgt ervoor dat de kans dat je overeind blijft groter is.
Dat heb ik me in ieder geval laten vertellen.
En dit is juist.quote:Op zondag 28 april 2013 21:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, maar als je blokkeert rem je ook minder af.
Ideaal is niet blokkeren, en dan grijpt de ABS ook niet in en sta je ook eerder stil. Maar dat lukt niet altijd, en zeker niet in een stressvolle situatie. Daar heb je ABS voor.
Dus je hebt gelijk, in principe sta je niet eerder stil door ABS, maar in bepaalde situaties wel, én het zorgt ervoor dat de kans dat je overeind blijft groter is.
Als je niet kunt remmen, moet je leren rijden in plaats van een ABS fiets e kopen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, maar als je blokkeert rem je ook minder af.
Ideaal is niet blokkeren, en dan grijpt de ABS ook niet in en sta je ook eerder stil. Maar dat lukt niet altijd, en zeker niet in een stressvolle situatie. Daar heb je ABS voor.
Dus je hebt gelijk, in principe sta je niet eerder stil door ABS, maar in bepaalde situaties wel, én het zorgt ervoor dat de kans dat je overeind blijft groter is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |