Sinister-D- | vrijdag 26 april 2013 @ 19:20 |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. TBA (zeer waarschijnlijk Paul Di Resta) 15. TBA ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | |
µ | vrijdag 26 april 2013 @ 19:37 |
Kwam deze tegen...![]() | |
IBAZ | vrijdag 26 april 2013 @ 19:44 |
Geinig dat hij nog probeert te sturen. | |
µ | vrijdag 26 april 2013 @ 19:46 |
Instinkt ofzo ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door µ op 27-04-2013 10:35:33 ] | |
Peterselieman | vrijdag 26 april 2013 @ 20:08 |
dat zijn de reflexen he ![]() | |
vosss | vrijdag 26 april 2013 @ 20:23 |
Dat is nog eens een filmpje met een baard. Die is destijds ongetwijfeld ook langsgekomen hier in deze reeks ![]() | |
dery1990 | zaterdag 27 april 2013 @ 10:45 |
Iemand dit item al gepost? Lotus Behind the Scenes: ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 10:57 |
Reminder: vanmiddag om 14.30 race1 van het WSR3.5 WK in Spanje ![]() | |
vosss | zaterdag 27 april 2013 @ 11:02 |
Thanks. Ik zal er aan denken wanneer ik aan het werk ben. ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 11:04 |
![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 27-04-2013 11:32:50 ] | |
JohnB52 | zaterdag 27 april 2013 @ 11:32 |
T is toch ook wtcc dit weekend? | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 11:34 |
Idd, Slowakije ![]() Zaterdag 12:00-12:30 - Tweede vrije training 15:30-15:50 - Eerste kwalificatie 15:55-16:05 - Tweede kwalificatie zondag 08:45-09:00 - Warm up 14:50 - Race 1 15:50 - Race 2 | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2013 @ 11:54 |
Kwalificatie is live te zien op fiawtcc.com En Coronel rijdt met een auto die 20kg lichter is dankzij nieuwe carbon deuren. | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 14:32 |
Eurosport ![]() Gaan ze er gewoon uit tijdens de opwarmronde, start zal wel weer plaats vinden tijdens de reclame ![]() ![]() word misschien eens tijd voor een junior klasse topic, waar dit soort races, de GP2/3 en dergelijke besproken kunnen worden ![]() Edit: toch de start ![]() edit2: Vandoorne 2de, en Melker 3de na 1 ronde ![]() ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 27 april 2013 @ 14:36 |
Bedankt voor de reminder. Geen commentaar? | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 14:38 |
Nee geen commentaar zo te horen ![]() | |
Boe-man | zaterdag 27 april 2013 @ 14:38 |
Engelse commentaar werkt hier wel trouwens op Eurosport. | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 14:43 |
Ik heb schijnbaar maar 1 kanaal voor geluid, nog mono ook ![]() ![]() | |
Boe-man | zaterdag 27 april 2013 @ 14:44 |
Wel in kleur? | |
JohnB52 | zaterdag 27 april 2013 @ 14:44 |
Lekker veel publiek ook op de tribunes. | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 14:45 |
Dat nog net ja. Maar ik denk eerder dat Telenet hier in België gewoonweg maar 1 kanaal op de kabel heeft zitten ![]() ![]() edit: hey! commentaar ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Sinister-D- op 27-04-2013 14:52:13 ] | |
JohnB52 | zaterdag 27 april 2013 @ 14:56 |
Commentaar en n halve minuut later reclame... | |
JohnB52 | zaterdag 27 april 2013 @ 15:19 |
Lekker handig van Pic | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2013 @ 15:20 |
Breekt onder de druk. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2013 @ 15:23 |
Melker 6de, niet slecht vanaf de 11de plek. En nog de kampioenschapsleider Vandoorne ingehaald. Kan misschien nog 5de worden als Stevens een penalty krijgt voor de actie op Muller. | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 15:25 |
Da Costa al 2 van de 3 races buiten de punten. De top favoriet (en volgens sommige zelfs gedoodverfde) voor het WK mag toch aan de bak gaan zo te zien. Maar de druk van een WK telt dit jaar wel, druk die hij vorig jaar niet had. edit: Da Costa had schijnbaar problemen met de brandstof, verder heb ik niets van de details meegekregen. [ Bericht 20% gewijzigd door Sinister-D- op 27-04-2013 15:34:09 ] | |
JohnB52 | zaterdag 27 april 2013 @ 15:27 |
Ben benieuwd of Kevin Magnussen t beter gaat doen dan zijn Pa? | |
Sinister-D- | zaterdag 27 april 2013 @ 17:01 |
SPT / [Divers] Junior Formule Klasses: De Races. | |
vosss | zondag 28 april 2013 @ 03:35 |
Beter dat die knakkers in de F1 zitten, want tafelvoetballen kunnen ze niet ![]() | |
JohnB52 | zondag 28 april 2013 @ 09:21 |
http://www.worldseriesbyr(...)nizingCommittee.aspx Tsja zo kan t dus ook. We korten de boel maar in | |
Sinister-D- | zondag 28 april 2013 @ 10:11 |
![]() | |
JohnB52 | zondag 28 april 2013 @ 13:58 |
Jaja, weet ik maar niet iedereen leest daar mee, vandaar ![]() | |
Xebber | zondag 28 april 2013 @ 15:54 |
Ik zou 't zelf wel waarderen als hier alleen over F1 wordt gepraat. In andere klasses ben ik niet zo geïnteresseerd, maar wordt wel steeds omhoog gebumpt in MyAT. Ik zou zeggen: Plaats SPT / [Divers] Junior Formule Klasses: De Races. in de OP. Die niemand leest ![]() | |
Beach | zondag 28 april 2013 @ 15:58 |
Ik hoef ook niet die junior zooi te lezen. | |
Breaker.Faker | zondag 28 april 2013 @ 23:07 |
Ik zat gisteren naar gp2 te kijken na afloop zei Allard dat er veel autosport te zien is op rtl7. Ik kan daarom ook niet geloven dat rtl van de formule1 af wilde. Zeker als er een Nederlander in de formule1 zit. Ik denk dat Sport1 heel graag de formule1 wou hebben en veel geld heeft gevraagd wat rtl niet kon beiden. Daar zijn de fans nu de dupe van. Ik hoop dat Sport1 stopt met de formule1 en zo volgend jaar weer naar rtl gaat. Of SBS6 die heeft nu ook de rechten voor 3 racen ik vraag me af waarom hier voor is gekozen. Ik zelf heb er nooit een probleem gehad met Olav Mol gehad hij deed het altijd super. | |
rubbereend | zondag 28 april 2013 @ 23:18 |
Sport 1 moest wat, die raakten veel voetbal kwijt. En dan moet je trekkers hebben om abonees te trekken | |
JohnB52 | zondag 28 april 2013 @ 23:56 |
Dat sport1 dit jaar stopt kan je wel vergeten. 3 jarig contract. | |
vosss | maandag 29 april 2013 @ 03:10 |
Is dat echt zo? Mn gevoel zou zeggen dat dat wel eerder voorgekomen is ![]() | |
Schunckelstar | maandag 29 april 2013 @ 06:36 |
ik denk dat er na de proefperiode niet veel extra abonnees overblijven ![]() | |
RJD | maandag 29 april 2013 @ 07:48 |
En dan nog een record, maar dan voor Giedo van der Garde (gelezen in Formule 1 Magazine). Giedo is de eerste Nederlander die vanaf zijn debuut de eerste 4 races helemaal heeft uitgereden. Dat was daarvoor geen enkele Nederlander gelukt. Toch knap ![]() | |
franklop | maandag 29 april 2013 @ 08:01 |
Vroeger had je toch veel vaker races waar misschien wel 10 coureurs uitvielen? Sinds het invoeren van de houdbaarheid van motoren is dat veel minder geworden, evenals door het weghalen van de grindbakken ![]() | |
vosss | maandag 29 april 2013 @ 13:00 |
Ja dat is waar. Jammer wel ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 29 april 2013 @ 17:37 |
Ik heb mijn abbo al opgezegd. Ik ga weer gewoon BBC kijken of RTL+geluid van de skystream | |
rubbereend | maandag 29 april 2013 @ 19:06 |
dan ben ik benieuwd wat er Sport 1 overblijft. | |
Breaker.Faker | maandag 29 april 2013 @ 23:05 |
Dat klopt ze hebben een 3 jarige contract. Ik denk dat ze ook onderuit kunnen dat heeft BBC toen ook gedaan met de formule1. Verder ben ik ook benieuwd na juni wat Sport1 gaat doen ik denk dat ze het nog heel erg moeilijk gaan krijgen. | |
twiFight | dinsdag 30 april 2013 @ 01:02 |
Contracten kunnen altijd ontbonden of doorverkocht worden, maar ik gok dat de FIA dan nog wel een beetje extra centjes wil ![]() | |
Breaker.Faker | dinsdag 30 april 2013 @ 11:59 |
![]() | |
Bluurgh | woensdag 1 mei 2013 @ 14:47 |
Gister was het 19 jaar geleden dat Ronald Ratzenberger om het leven kwam, vandaag is het 19 jaar geleden dat Ayrton Senna zijn laatste bocht nam in het zwartste weekend van de sport. ![]() 4 Juli 1960 – 30 April 1994 ![]() 21 Maart 1960 – 1 Mei 1994 Ik weet nog goed dat ik als mannetje van 8 naar een paar vriendjes zou gaan, het was lekker weer enzo dus gauw naar buiten. Ik keek daarvoor ook wel eens F1 nadat m'n pa me een keer op een zondag voor de tv had gezet, maar niet elke race. Iets over 2 uur wilde ik naar buiten rennen, maar wacht, de start van de GP! Ik ging gauw weer naar binnen, zette de tv aan, kon nog net de herstart zien en zag even later hoe Senna vol de muur in reed. En met die beelden, en de radeloosheid in de stem van Olav wist ik meteen dat er iets niet goed was. Even later het laatste knikje van Senna. Ik heb iets van een uur voor de tv gezeten voordat m'n moeder me van de bank kon trekken om toch echt nog even naar buiten te gaan, al was het maar voor de afleiding, de finish heb ik dus niet gezien. Volgens mij hoorde ik pas een dag later dat hij het niet overleefd had, en wat een schok was dat. Sindsdien heb ik bijna alle races gezien, Jos natuurlijk, de Schumacher/Hill opstootjes dat seizoen en in '95, Villeneuve, Hakkinen, weer Schumacher, Alonso, etc etc. Maar elke keer als ik weer een groot ongeluk live op tv zie dan is er voor een paar seconde weer dat bepaalde gevoel wat die race bij me opkwam. 'Als het maar niet weer zo is..'. En gelukkig is dat de F1 tot nu toe bespaard gebleven, en hopelijk blijft dat ook zo. Maar hoe veilig ze de auto maken, een ongeluk zit in een klein hoekje. Binnenkort komt er voor het eerst in de historie van de Formule 1 een complete generatie aan die nog nooit een dodelijk ongeval in de F1 heeft meegemaakt. Daar mogen we blij mee zijn, maar hopelijk maakt ze dat niet te roekeloos.. | |
Tarado | woensdag 1 mei 2013 @ 15:27 |
Nooit echt een Senna fan geweest maar dit is een mooie foto
| |
Kleffe_Dop | woensdag 1 mei 2013 @ 16:38 |
19 jaar alweer... ![]() Long Beach 'mogelijk' terug? ![]() | |
vosss | woensdag 1 mei 2013 @ 16:40 |
Tjongejonge; wat vliegt de tijd zeg ![]() | |
vosss | woensdag 1 mei 2013 @ 16:41 |
Die dan nog maar een keer. ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 1 mei 2013 @ 17:14 |
Die generatie is er toch al niet meer, door het vertrek van Schumacher? Tenzij je niet alleen de coureurs telt, maar ook de marshall in Australië 2001. | |
vosss | woensdag 1 mei 2013 @ 17:22 |
Misschien bedoelt ie wel de generatie kijkers ofzo. 19 jaar geleden. Toen was ik 17. Toen begon ik sjus met F1 volgen zegmaar. | |
JohnB52 | woensdag 1 mei 2013 @ 17:27 |
Wtf vosss, ben jij al zo oud????? ;-) | |
vosss | woensdag 1 mei 2013 @ 17:51 |
Oud? Man mijn leven begint net goed en wel. Tot nu toe heb ik slechts de prologue doorlopen en dat was wel aardig. Hoofdstuk 1 zit ik nu middenin. ![]() | |
Bluurgh | woensdag 1 mei 2013 @ 18:20 |
De generatie van nu zat op dat moment niet in een Formule 1 auto, maar wel voor de tv, voor de radio, las de krant, hoorde het op het nieuws achteraf of kreeg het te horen van iemand of op een andere manier. Zelfs Gutiérrez, die op dat moment nog geen 3 jaar oud was is misschien wel voor de tv gezet en heeft het (onbewust) meegemaakt. Hiervoor was de langste periode tussen 2 dodelijke ongevallen tijdens een officiële race 12 jaar (1982 - 1994), weer daarvoor 4 jaar (1978 - 1982). Tussen 1954 en 1978 was het al bijna een uitzondering als er 1 geheel seizoen verreden kon worden zonder een dode. En als je daar testdagen bij opneemt dan is de langste periode voor 1994 zelfs maar 8 jaar. Er is helemaal aan het begin van de jaren '50 misschien wel iemand geweest die een paar F1 races reed en door een andere reden te overlijden kwam voordat de eerste F1 dode er was (als je de Indy500 meetelt is die kans denk ik best klein), maar dat even buiten beschouwing gelaten, heeft elke coureur die minimaal 1 race/test gereden heeft dit altijd gedaan terwijl er op een punt in zijn leven (voor, tijdens of na zijn carrière) een andere coureur in een F1 auto te overlijden kwam. Binnen niet al te lange tijd zal er een coureur zijn die op 2 mei 1994 of later geboren is en diegene zou dan de eerste coureur zijn in >64 seizoenen, die nooit een F1 dode in zijn leven (bewust of onbewust) heeft meegemaakt. | |
Breaker.Faker | woensdag 1 mei 2013 @ 18:37 |
Ik hoop het niet deze race is leuk voor de indy cars ik denk niet voor de formule1 wagens. Laat Bernie de A1 Ring en San Marino maar terug halen. Jammer dat er steeds meer banen komen buiten Europa. 1 race is genoeg in Amerika ik snap nog steeds niet dat toen Duitsland en Italië geen 2 circuits mochten hebben en Amerika wel. Hebben we dadelijk 3 races in Amerika. | |
Bluurgh | woensdag 1 mei 2013 @ 18:57 |
4 april 1982: USA West (Long Beach) 6 juni 1982: Dallas GP 25 september 1982: Caesars Palace GP Dat is al gedaan ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 1 mei 2013 @ 19:28 |
Als ik het me goed herinner zijn na Villeneuve ook nog Stefan Bellof (groter talent dan Senna?), Elio di Angelis en Michele Alboreto overleden. Volgens mij alleen di Angelis in een F1 auto, maar op zich hoorde de dood er nog wel gewoon bij. | |
sasquatsch | woensdag 1 mei 2013 @ 20:44 |
Na Villeneuve was er nog Ricardo Paletti in 1982. Alboreto (2001) was al geen F1 coureur meer. Bellof (1985), Manfred Winkelhock (1985) en De Angelis (1986) wel. De Angelis overleed tijdens een test op Paul Ricard voor Brabham. | |
sasquatsch | woensdag 1 mei 2013 @ 20:50 |
Dat lied mogen ze op mijn begrafenis draaien. ![]() | |
vosss | woensdag 1 mei 2013 @ 22:50 |
Bij mij mogen ze draaien wat ze willen, ik ben er zelf niet meer bij dan. Maar ik zou het niet erg vinden als ze dat lied zouden draaien nee. Nou deze Top Gear tribute nog maar even op de valreep van 1 mei en volgend jaar is het dan al weer 20 jaar geleden. Niks op tv trouwens volgens mij. 26 mei geloof ik wel een of andere docu die we waarschijnlijk allemaal al gezien hebben. Ik gok zomaar dat volgend jaar er wel links en rechts wat docu's en programma's en tributes zijn. Blijft eeuwig zonde dat ie stierf. Ik had graag gezien hoe het tussen Schumacher en hem verlopen was. Ik gok zomaar dat Schumacher dan minstens 2 titels minder gehad had. | |
Columbiafan | woensdag 1 mei 2013 @ 23:11 |
Klopt, fantastische coureur, maar Schumacher was natuurlijk ook een exceptioneel rijder. Kwam onlangs dit stukje over zijn kwalificatiesnelheid tegen toch iets waar Senna ook om bekend stond, best indrukwekkend
| |
ChemicalCurry | donderdag 2 mei 2013 @ 07:58 |
Mooie leeftijd Vosss. ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 2 mei 2013 @ 12:09 |
Sinds wanneer rijden ze eigenlijk met 7 versnellingen? Ik was namelijk aan het kijken naar Spanje '94 en kwam tot de conclusie dat er maar 6 versnellingen moesten zijn als Schumi zo hard kon in z'n 5. (Wel een van z'n beste races ooit, samen met België 1995, Spanje 1996 en Frankrijk 2004 voor mij) | |
Toekito | donderdag 2 mei 2013 @ 12:10 |
eind jaren '90 volgens mij. | |
sasquatsch | donderdag 2 mei 2013 @ 12:14 |
Voor de Sport1 kijkers is hier het overzicht van de co-commentatoren.
| |
Meike26 | donderdag 2 mei 2013 @ 12:26 |
Verstappen bij GP van Canada, dat worden veel leuke anekdotes ![]() ![]() | |
Beach | donderdag 2 mei 2013 @ 12:26 |
Ik dacht '98 ferrari en mclaren | |
sasquatsch | donderdag 2 mei 2013 @ 13:44 |
De FIA werkt aan een nieuw penalty systeem.
| |
Nieuwschierig | zaterdag 4 mei 2013 @ 08:33 |
Gisteren naar het WEC op Spa-Francorchamps geweest, er waren Porsche cup races en kwalifikatie voor de LMP 6-uur race. Oorverdovend allemaal, behalve de bijna geluidloze Audi's. Leuke dag want je mag dan werkelijk overal komen waar je tijdens de F1 nog geen stap opzij kunt zetten zonder speciale pasjes. | |
Sinister-D- | zaterdag 4 mei 2013 @ 10:06 |
Vanmiddag trouwens live vanaf 14.00 op Motors TV ![]() Met een kleine onderbreking van het Europees F3 kampioenschap tussendoor ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 4 mei 2013 @ 12:47 |
Ga ik zeker kijken. Wat een power hebben die krengen. Een LMP1 die achter een LMP GT uit de busstop komt heeft 'm voor de finishlijn al uit-geaccellereerd. ![]() Ik was al een keer aan de Stavelot-zijde op het circuit geweest maar bij La Source zia pas echt welke hoogteverschillen er in de baan zitten (en hoe smal die is). Even van onderin Eau Rouge naar het dakterras boven de pitlane ben je al snel 20 minuten tegen allelei bulten en trappen op aan het klimmen. ![]() Oh, en nog dank aan Vosss voor de tip! ![]() | |
Sinister-D- | zondag 5 mei 2013 @ 21:37 |
Niet echt F1 nieuws, maar er is niet echt een ander topic waar 't in past:Dodelijk ongeval gebeurt bij een race voor klassieke Sports- en Jr. Formule-wagens ![]() | |
kepler | zondag 5 mei 2013 @ 22:05 |
wtf, dan is toch een demo sport? Dan moet het wel echt goed fout gegaan zijn... ![]() | |
sasquatsch | maandag 6 mei 2013 @ 14:24 |
Lotus niet blij met bandenkeuze Pirelli voor Barcelona In tegenstelling tot voorgaande jaren neemt PIrelli niet soft en hard, maar medium en hard mee naar Barcelona. Lotus (en niet nader genoemde andere teams) vindt dat Pirelli teveel luistert naar Red Bull, die hierdoor een voordeel zou hebben. Lotus was een van de teams die beter met de zachte banden om kon gaan. | |
Mexicanobakker | maandag 6 mei 2013 @ 14:28 |
Gluiperds bij rbr ![]() | |
Breaker.Faker | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:20 |
Bijna 50.000 nieuwe abonnees voor Sport1 Ik ben benieuwd hoeveel Sport1 abonnees na mei overblijven. Zelf denk ik niet zo veel kijkers zijn het zat om bij Sport1 te blijven. Dat kan je al zien wat voor kritiek de abonnees hebben op de Facebook pagina maar Sport1 reageert daar eens niet op. En dat is niet alleen bij formule1 zo. Ik weet het al dat ik zondag ga kijken naar de BBC en dat ik Sport1 links laat liggen. Abonnement is al opgezegd alleen moet ik de abonnement duur nog uit zitten. Verder baal ik wel van dat Sport1 het niet heeft waargemaakt. Ik zelf denk ik dat de formule1 vanaf volgend jaar niet meer bij Sport1 zit ook al hebben ze een 3 jarige contract. | |
vosss | woensdag 8 mei 2013 @ 00:49 |
Slomo van een pitstop. Mooi om zo een geoliede machine in slowmotion te zien ![]() | |
Bluurgh | woensdag 8 mei 2013 @ 01:39 |
Dat demonstratieve dat maakt ze geen reet uit hoor.Gewoon gas geven met dat ding, iig ik stond er vorig jaar wel van te kijken met de historische races op Zandvoort, hoe veel risico ze nemen.. | |
Sinister-D- | woensdag 8 mei 2013 @ 11:45 |
Dacht die die laatst nog stellig ontkende te vertrekken bij Lotus, maar natuurlijk gaat dan weer op: ''wat het hardst ontkend wordt.....'' | |
vosss | woensdag 8 mei 2013 @ 12:24 |
Sinds 95 geen titel meer en nu eindelijk weer eens een reële kans en dan vertrekt ie?! Ik had dan mooi het jaar nog afgemaakt. Me dunkt. | |
Tarado | woensdag 8 mei 2013 @ 12:25 |
reële kans, nou dat betwijfel ik toch echt | |
vosss | woensdag 8 mei 2013 @ 12:28 |
Als je na 4 races slechts 10 punten achter staat op de leider dan heb je gewoon een reële kans lijkt me zo. Zeker gezien het feit dat er anno nu 25 punten voor de winnaar te behalen zijn per race. Waarom zouden ze geen reële kans hebben? | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2013 @ 12:28 |
De kans is aanwezig, als pirelli RB gewoon negeert en Ferrari weer pechraces gaan krijgen. | |
Tarado | woensdag 8 mei 2013 @ 12:30 |
Omdat het gewoon veel te vroeg in het seizoen is, uiteindelijk vallen ze af in de development ratrace, maar goed dat is mijn verwachting | |
vosss | woensdag 8 mei 2013 @ 12:31 |
Dat had natuurlijk 05 moeten zijn. Typo enzo ![]() | |
vosss | woensdag 8 mei 2013 @ 12:33 |
Nouja ze hebben dat FRIC systeem van hun wel als beste onder controle en dat lijkt toch echt de sleutel dit seizoen. | |
sasquatsch | woensdag 8 mei 2013 @ 13:40 |
Dan kan hij begin volgend jaar niet bij Ferrari beginnen, wat in het artikel gesuggereerd wordt. Er bestaat zoiets als een verplichte pauze tussen twee opeenvolgende werkgevers ("gardening leave"). | |
Sinister-D- | woensdag 8 mei 2013 @ 13:44 |
Sam Michael heeft dat toch ook gewoon gedaan toen ie van Williams naar Mclaren ging ![]() | |
vosss | woensdag 8 mei 2013 @ 13:47 |
Alleen meekijken toch en nog niet in de teamkleding lopen? Volgens mij deed hij behalve aanwezig zijn en dingen in zich op nemen vrij weinig of vergis ik me nu? ![]() | |
vosss | woensdag 8 mei 2013 @ 13:51 |
Mercedes doet vanaf komend weekend afstand van het grijs en heeft een meer zilveren kleurstelling lees ik net. Benieuwd of dat meer zo een beetje als McLaren gaat zijn. Mooie kleur dat zilver/chroom-achtig ![]() | |
sasquatsch | woensdag 8 mei 2013 @ 14:01 |
Volgens mij was hij alleen aanwezig maar niet werkzaam voor McLaren. Paddy Lowe is nu wel met "Gardening leave" toch? Omdat hij volgend jaar naar Mercedes gaat. | |
Sinister-D- | woensdag 8 mei 2013 @ 14:17 |
Moest het zelf even opzoeken, maar de laatste 5 races van 2011 was Michael aanwezig bij Mclaren zonder team kledij, en direct vanaf Aussie 2012 was die Sportief Directeur in teamkledij. Dus dan kan Allisson toch ook al vanaf 2014 bij een nieuw team aan de slag. Ik neem aan dat Lotus hem geen uitwerk periode geeft, en dat ie vanaf het moment dat ie dat papiertje inleverde, een trap onder zijn kont (*) hebben gegeven richting de uitgang ![]() Maar als ik die berichten even doorlees, is dit al de 3de keer dat ie vertrekt. Die kerel gebruikt Benetton en alle reïncarnaties ervan, als ex-vriendin waar die even terug kan gaan voor eens even te krikken ![]() ** Sinister-D- dramatiseerde 't wat ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Sinister-D- op 08-05-2013 14:22:51 ] | |
ElmarO | woensdag 8 mei 2013 @ 14:39 |
Aan de andere kant vinden ze het daar dus blijkbaar niet zo erg, anders zouden ze er niet voor een derde keer zijn ingetrapt. ![]() | |
Breaker.Faker | woensdag 8 mei 2013 @ 20:00 |
Olav Mol wordt mogelijk de commentator tijdens de F1 van Canada op 9 juni bij Veronica. De race in Canada is de eerste van de drie races die in 2013 rechtstreeks op Veronica te zien zullen zijn. Het nieuws moet nog worden bevestigd. Sinds dit jaar heeft Sport1 de live rechten van de F1 in Nederland, waarbij samengewerkt wordt met Veronica die van iedere race een samenvatting mag uitzenden. In die samenwerking heeft Veronica ook drie races die zij rechtstreeks op het open scherm brengen: Canada, VS en Brazilië. Olav Mol is dit jaar in dienst van Veronica om rondom de samenvattingen van de races op locatie voor- en nabeschouwingen te verzorgen. Bij de samenvattingen van de F1 races in 2013 op Veronica is het commentaar te horen van Ronald van Dam, die ook het live commentaar op Sport1 verzorgd. Van Dam verzorgt het commentaar vanuit de studio in Amsterdam, omdat een live verbinding voor Sport1 nog te kostbaar is. http://derotsmedia.com/20(...)ij-f1-gp-van-canada/
| |
Schunckelstar | woensdag 8 mei 2013 @ 20:03 |
dat zou tof zijn ![]() | |
RJD | donderdag 9 mei 2013 @ 11:41 |
Dat zou inderdaad mooi zijn. Ik had gedacht dat Veronica gewoon de uitzending van Sport1 integraal over zou nemen, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn? | |
Tarado | donderdag 9 mei 2013 @ 11:42 |
van de regen in de drup | |
Breaker.Faker | donderdag 9 mei 2013 @ 11:50 |
Daarom is Olav Mol weinig te zien op Sport1. Ik had een klein vermoeden dat dit al zo was. Omdat Olav met Veronica kleding en microfoon rond loopt. Anders hadden ze gelijk Ronald aan de kant gezet. Laten we hopen dat het het waar is kan Veronica een poepje laten ruiken bij Sport1. Hopen dat het niet eenmalig is. Nog steeds blijf ik hopen dat volgend jaar de formule1 te volgen is zonder decoder. | |
Tarado | donderdag 9 mei 2013 @ 12:45 |
Ik moet hier wel een beetje om lachen, alsof Mol in zijn eentje het naar een hoger niveau kan tillen. | |
JohnB52 | donderdag 9 mei 2013 @ 13:26 |
Sinds vorige GP heeft ie sport1 en Veronica op zn kleding en microfoon staan ![]() | |
JohnB52 | donderdag 9 mei 2013 @ 13:28 |
En voor degene die ook f1 games speelt: http://tweakers.net/nieuw(...)e-the-game-stop.html | |
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:44 |
Morgen gaat het eindelijk gebeuren: Richard Branson wordt stewardess op een Air Asiavlucht van Perth naar Kuala Lumpur ![]() | |
Nattekat | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:58 |
GP daarvoor had hij al die sport1 sticker ![]() | |
zoem | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:06 |
Trekt hij dan ook een vrouwenpakje aan? ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:21 |
![]() | |
vosss | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:22 |
Too little too late. Was leuk geweest als hij dat direct na het verliezen van die weddenschap zijn tegenprestatie had ingelost. Die vent heeft bar weinig meer te maken met de F1 tegenwoordig voor zover ik weet en daar komt wel die weddenschap vanaf. De aardigheid is er wel af 3 jaar ofzo na dato ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:35 |
Slechts 2 jaar. Maar een eerdere afspraak in 2011 werd uitgesteld doordat Branson een knie-blessure opliep bij een skiongeluk. Eind vorig jaar werd deze datum vastgesteld, die nu dus waarschijnlijk doorgang gaat vinden. | |
bloodymary1 | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:39 |
Het abonnement op Sport1 houd ik denk wel aan voor de keren dat BBC er niet live bij is. Maar zelfs dan kijk ik later op de dag de samenvatting nog op de BBC. Wat doen die het toch goed. Suzy (zo heet ze toch?), is ook echt goed vind ik en kan prima sparren met DC en EJ. Maar ja, toch maar het Sport1 abo houden voor als het dus niet live is en bovendien kijken we hier ook veel tennis. | |
Breaker.Faker | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:00 |
Ik ben nu aan het kijken hoe het zit met de live stream en hoe je dat het beste kan volgen. Zonder Sport1. Er gaan geruchten dat maandag wat meer bekend wordt gemaakt hoe ze het verder gaan uitzenden. Ik ben benieuwd ik denk niet als het goed nieuws is dat ik weer een abonnement ga nemen. Sky Sports is leuk om te vlogen alleen met de flash stream is het best wel slecht kwaliteit. Ik ben nu bij torrent stream en bij Sopcast die in betere kwaliteit geleverd kunnen worden. Alleen die links ik op dit moment gevonden zijn om sky sports f1 te ontvangen zijn offline. Het is wel zo dat na een uur de live stream al te downloaden is op internet via torrent. | |
RolStaart-Beer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:15 |
Uitslag Fortuna Sittard - De Graafschap Mag de stand omgedraaid worden? Kreeg zowat een hartverzakking van geluk dat Fortuna door was. | |
Nattekat | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:19 |
Verkeerde topic ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:20 |
nogal verkeerd ja ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:21 |
maar het is gefixt | |
RolStaart-Beer | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:23 |
Nadeel van 2 verschillende topics open hebben staan ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2013 @ 13:36 |
Branson als stewardess:![]()
| |
Schunckelstar | zondag 12 mei 2013 @ 13:37 |
die make-up ook ![]() | |
zoem | zondag 12 mei 2013 @ 13:43 |
![]() | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2013 @ 18:47 |
Pirelli past banden aan, waarschijnlijk vanaf Silverstone, Raikkonen is niet blij.
| |
JohnB52 | zondag 12 mei 2013 @ 18:56 |
Hehe die brundle, vind ik wel n goeie! Was Olav niet in Barcelona aanwezig? Geen idee wie de vragen stelt aan Giedo. Wilde net t laatste stuk kijken van de race, slaan ze dat bij Veronica ook over, nou dan niet he ![]() | |
Nattekat | zondag 12 mei 2013 @ 19:06 |
Hij was er gewoon bij, voorbeschouwing niet gezien? En op het einde gebeurde er niks anders dan coureurs die banden sparen, viel dus niks te missen. | |
JohnB52 | zondag 12 mei 2013 @ 19:07 |
Wie interviewde giedo dan op t einde? | |
Breaker.Faker | zondag 12 mei 2013 @ 19:12 |
Olav Mol was gewoon in Spanje aanwezig ik heb hem gezien tijdens de voorbeschouwing. Misschien was hij niet op de race dag aanwezig. | |
JohnB52 | zondag 12 mei 2013 @ 20:01 |
Nee bij de afkondiging was ie er ook. | |
kepler | zondag 12 mei 2013 @ 20:07 |
Teveel gekunstel om de F1 spannender te maken: DRS, KERS, aangepaste banden, etc. DRS en KERS kan ik nog wel meeleven (DRS zoals bij deze GP is prima), maar dat bandenverhaal ![]() Gewoon gaan met die bak en geen banden sparen omdat de FIA geen goede banden wil hebben... | |
Breaker.Faker | zondag 12 mei 2013 @ 20:35 |
Afschaffen die handel Pirrelli is gewoon gevaarlijk. Er gaan nog ongelukken mee gebeuren. Wordt pas echt wat als het warmer wordt en de banden meer gaan slijten. Ik blijf het vreemd vinden dat niet in Monaco pas actie wordt vernomen. Elke jaar krijgen we weer de discussie van de formule1 moet veiliger. Ik zie daar lekker veel van. | |
Peterselieman | zondag 12 mei 2013 @ 22:04 |
In de categorie F1 Historie is er op sport weer een special verschenen. Ditmaal over Mika Häkkinen. http://sport.fok.nl/speci(...)-weinig-woorden.html | |
vosss | maandag 13 mei 2013 @ 00:11 |
Ik moest stiekem een beetje mee huilen toen in Monza ![]() | |
Breaker.Faker | maandag 13 mei 2013 @ 20:02 |
Tweet van Ronald van Dam.
![]() ![]() | |
Gebraden_Wombat | maandag 13 mei 2013 @ 20:13 |
De spel je weetz. | |
THEFXR | dinsdag 14 mei 2013 @ 00:20 |
ze willen gewoon geen oude zuiplap als champ, teringlijers | |
Nober | dinsdag 14 mei 2013 @ 02:18 |
Sky F1 commentator Martin Brundle heeft het ook gehad met het huidige verloop van de races. “Telkens als we onboard gingen met Alonso en Raikkonen dacht ik ‘zo snel kan ik ook rijden’, daar moeten we echt iets aan doen. Het gaat gewoon te ver. Ik zag net een tweet passeren die zei ‘vier stops is geen race, dat is een busreis.’” aldus Brundle.![]() Dan moet je voortaan tanken toestaan bij pitstops, gaan ze ook sneller van want minder brandstof. Dit zijn gewoon de regels en daar moet je het mee doen, lukt dat niet dan zoek je maar een oplossing. | |
sasquatsch | dinsdag 14 mei 2013 @ 16:35 |
Het schijnt ook uit veiligheid te zijn, omdat er teams in Bahrein en Spanje waren die spontaan een lekke band kregen, doordat de naad losliet. Maar het heeft een hoop impact op alle teams zoals uit deze analyse blijkt:
| |
Nattekat | dinsdag 14 mei 2013 @ 16:51 |
Die banden zijn wel verschrikkelijk, maar dit hoeft ook niet. Pas ze gewoon aan het einde van het seizoen aan en maak de huidige iets harder. | |
Tarado | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:54 |
Mee eens, ze maken er een zooitje van | |
Zorro | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:17 |
Iedereen weet dat toch vooraf? De teams die hun auto er op hebben aangepast zoals het hoort zijn nu de sjaak. Slaat nergens op.
| |
Sinister-D- | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:37 |
Och gut, dit gaat weer op zo'n ''Silverstone 2012 engine mapping'' achtig-drama uitdraaien ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 14-05-2013 18:43:51 ] | |
Nattekat | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:40 |
Dat er iets aan gedaan wordt is op zich niet zo erg, maar zodra Red Bull weer gaat domineren of één van de teams die het wel voor elkaar heeft afzakt is het pure competitievervalsing en ga ik de rest van het seizoen niet meer volgen. | |
twiFight | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:43 |
Ik vind het bullshit. Dit is net zoals midden in een seizoen bv. gaan zeggen dat engines nog maar 15000 rpm mogen draaien. Zulke fundamentele veranderingen zijn niet op te vangen en het verknalt maanden ontwikkelingstijd, waarbij het harde werk van het ene team teniet wordt gedaan en een ander team dat zijn geld aan bv. aerodynamica heeft uitgegeven er gratis op vooruit gaat. | |
vosss | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:26 |
Dat dus. Dat die flikkers van Red Boel maar gewoon dikke vette pech hebben. Tevens is deze band gewoon waar de FIA om gevraagd heeft. Als men het daar niet mee eens is prima, maar verander de dingen dan na het seizoen en niet tijdens het seizoen. ![]() ![]() | |
THEFXR | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:52 |
tuurlijk, maar ze zien die oude dronkelap al champ worden, bernie haat kimi gewoon. | |
ChemicalCurry | woensdag 15 mei 2013 @ 07:50 |
De enige ECHTE reden die ik kan bedenken voor deze aanpassing tijdens het seizoen is veiligheid. Elke andere reden lijkt me niet belangrijk genoeg voor een dergelijke tussentijdse aanpassing met zoveel impact. Rijders hebben ook al geklaagd over rondvliegende stukjes rubber die met hoge snelheid rond worden geslingerd en pijn doen als ze de handen raken bijvoorbeeld. Ik vermoed dat het risico van het loslaten van het loopvlak serieus aanwezig is. En wat als dat wordt weggeschoten en bij een andere coureur met hoge snelheid in zijn cockpit belandt...? Ze zullen niet toegeven natuurlijk dat ze een potentieel gevaarlijke band hebben gemaakt, maar het moet wel zoiets zijn denk ik. | |
ChemicalCurry | woensdag 15 mei 2013 @ 08:08 |
Overigens vind ik de gevolgen van de snel degraderende banden op het racen in de GP2, waar de auto's gelijkwaardig zijn, vele malen erger dan in de F1. Je ziet een optocht van auto's voor het overgrote deel van de race, waarbij niemand durft in te halen uit angst om zijn banden te verpesten. In de slotfase van de race gaan coureurs opeens vol aan de bak en dan pas wordt het leuk. In mijn optiek werken knakenbanden alleen maar averechts op de spanning in raceklassen met gelijkwaardige auto's. Het grootste nadeel van die knakenbanden in de F1 vind ik het aantal pitstops dat gemaakt moet worden. Daardoor worden de races chaotisch en is bijna niet meer te volgen wie op welke positie ligt. | |
Tarado | woensdag 15 mei 2013 @ 08:17 |
| |
Rossdale | woensdag 15 mei 2013 @ 08:39 |
Zou prachtig zijn als die oude geldwolf eindelijk eens op zijn nummer gezet zou worden ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 15 mei 2013 @ 09:23 |
Het is verre van optimaal, maar laten we nou niet doen alsof het uniek is dat een team geen optimaal voordeel kan trekken uit zijn pakket, omdat tussendoor de FIA iets verandert. Idealiter liggen de externe factoren en regels voor het seizoen vast en zijn die duidelijk, en worden teams die daar buiten gaan gediskwalificeerd en mogen teams die daar binnen zijn gebleven daar ongestoord mee doorgaan. RBR had zijn auto ook ooit gemaakt op een blown diffuser, dat was niet verboden, maar toch moest dat voordeel worden ontnomen. Die onvoorspelbaarheid is één van de parameters waarmee ze hebben te werken. Volgens mij heeft niemand de teams beloofd dat de banden het hele seizoen door hetzelfde zouden blijven. Als je je auto op één specifieke eigenschap van de banden hebt ontworpen dan is dat een zwakte van de auto. Ik zit ook niet te wachten op een dominant RBR, maar wel op auto's die bijna de hele wedstrijd op de limiet kunnen rijden. Als de Lotus niet goed om kan gaan met banden die dat toestaan, is het niet zo'n goeie auto. | |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 mei 2013 @ 09:34 |
Je kunt ook zeggen dat Lotus en Ferrari tot nu toe hebben geprofiteerd van de fouten van Pirelli. Want het was niet de bedoeling van Pirelli dat de banden zo kort zouden meegaan en we zo belachelijk veel pitstops zouden hebben. Waarom zou die fout dan niet hersteld mogen worden? | |
Glijdt_licht | woensdag 15 mei 2013 @ 11:03 |
Kenden jullie deze al? | |
Tarado | woensdag 15 mei 2013 @ 11:08 |
Die slijtage is het grootste probleem niet maar de invloed op de aero wel | |
Tarado | woensdag 15 mei 2013 @ 11:09 |
Read this in the Tech regs Article 12.6.3 : Tyre specifications will be determined by the FIA no later than 1 September of the previous season. Once determined in this way, the specification of the tyres will not be changed during the Championship season without the agreement of all competing teams."
| |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 mei 2013 @ 11:17 |
Dat betekent natuurlijk helemaal niets als je niet weet wat er allemaal wel en niet beschreven is in de "tyre specifications" door de FIA. | |
Tarado | woensdag 15 mei 2013 @ 13:07 |
Ik neem aan dat dat intern wel bekend is maar hoe dan ook dit staat er toch ook
| |
Gijsje | woensdag 15 mei 2013 @ 13:16 |
Honda keert terug volgens de Japanners, goed nieuws ! http://www.f1-gp.nl/f1/m/11520390/article/1485463/page/1 | |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 mei 2013 @ 14:09 |
Uiteraard is dat intern bekend ![]() | |
Tarado | woensdag 15 mei 2013 @ 14:11 |
Dat lijkt me dus niet | |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 mei 2013 @ 14:17 |
Nou, alsjeblieft, die regel 12.6.3 in context:http://www.formula1.com/i(...)ations/8712/fia.html Ik hoor graag hoe die van toepassing is op de huidige situatie. | |
Tarado | woensdag 15 mei 2013 @ 14:32 |
Zoals ik het begrijp worden door Pirelli in september van ieder jaar de banden op schaal geleverd voor tests, die specificaties zullen vastliggen voor 2013 en daar kan dan zonder toestemming van alle teams niet van worden afgeweken volgens die regel 12.6.3.
| |
Tarado | woensdag 15 mei 2013 @ 14:41 |
Formula 1 tyre change: tech implications of Pirelli's decision By Craig Scarborough Wednesday, May 15th 2013, 09:26 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/107432 | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 14:50 |
en dat met dank aan een stel zeurende Oostenrijkers ... | |
Rossdale | woensdag 15 mei 2013 @ 14:53 |
Moest de F1 niet juist goedkoper worden? ![]() | |
nils7 | woensdag 15 mei 2013 @ 16:36 |
Voor Red Bull wel, stikt hun het dat de Mac, Ferrari's, Lotussen opnieuw ontworpen moeten worden.... | |
Gebraden_Wombat | woensdag 15 mei 2013 @ 17:07 |
Moet ik nou echt een compilatie gaan maken van alle andere mensen van andere teams die klaagden over de banden? Het is echt niet alleen Red Bull. | |
vosss | woensdag 15 mei 2013 @ 19:43 |
![]() ![]() | |
vosss | woensdag 15 mei 2013 @ 19:45 |
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=49594 http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_-_honda/ http://www.formule1.nl/ni(...)rug-in-de-formule-1/ http://www.f1today.net/nl(...)ack-in-formule-1-aan http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=345 http://www.gpupdate.net/n(...)rug-in-de-formule-1/ Waar rook is is vuur en nu is er wel erg veel rook. Mooi dat ze terugkomen ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 15 mei 2013 @ 21:25 |
Graag ![]() ![]() Nou ja, veel rook. Die jatten natuurlijk ook maar elkaars nieuws allemaal ![]() ![]() Die Honda's hadden altijd wel de mooiste plofjes ![]() ![]() | |
H_T | donderdag 16 mei 2013 @ 00:03 |
Ik geloof het pas wanneer McLaren én Honda het nieuws bevestigd hebben. Zo af en toe claimt een site dat Honda heus wel weer terugkomt in de Formule 1 en wel bij McLaren (Williams, ook voormalig partner, wordt haast nooit genoemd). Hetzelfde heb je bij het bericht dat Volkswagen overweegt om de Formule 1 in te stappen. In het geval van Honda is het iets geloofwaardiger, maar ik geloof er nog steeds geen snars van | |
JohnB52 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:31 |
Volkswagen heeft t toch altijd ontkend? Die hebben Audi al in de le mans series rijden. | |
Tarado | donderdag 16 mei 2013 @ 08:45 |
9 uur onze tijd zou dat moeten zijn dus | |
Gebraden_Wombat | donderdag 16 mei 2013 @ 09:03 |
Live persconferentie: http://www.ustream.tv/channel/honda-news-channel-e | |
Gebraden_Wombat | donderdag 16 mei 2013 @ 09:06 |
McLaren Honda ![]() ![]() | |
Tarado | donderdag 16 mei 2013 @ 09:12 |
Mooi ![]() | |
Tarado | donderdag 16 mei 2013 @ 09:28 |
Wel benieuwd wie het 2e team wordt, Williams?![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 mei 2013 @ 09:39 |
Nee, Sauber of Lotus volgens de geruchten. | |
nils7 | donderdag 16 mei 2013 @ 09:52 |
Als je dat zou willen ![]() Het is gewoon voor iedereen hetzelfde... in de jaren dat het Bridgestone was pasten zij hun banden ook aan 1 team aan... | |
H_T | donderdag 16 mei 2013 @ 10:23 |
Krijg nou tieten, McLaren-Honda blijkt dit keer gewoon te kloppen ![]() Jawel, maar dat hield veel websites niet tegen om elk jaar wel een keer te beweren dat VW zou overwegen om de F1 in te stappen | |
Meike26 | donderdag 16 mei 2013 @ 12:31 |
Had het wel het mooiste gevonden als Williams met Honda ging rijden, maar waarschijnlijk gaan die met Mercedes rijden. Ook geen slecht voorteken, motoren zijn goed, maar enige nadeel is dat Mercedes altijd een leverancier is geweest die binnen no-time kan beslissen om er het jaar van aankondiging mee te stoppen als resultaten tegen vallen. Idem-dito voor Renault trouwens. En Suaber die voor Honda motoren verkiest boven Ferrari ? Moet het zien gebeuren, maar wel erg opmerkelijk als dat realiteit de word ![]() | |
Tarado | donderdag 16 mei 2013 @ 12:34 |
Het zit hem vooral in de prijsverschillen geloof ik, Mercedes is de duurste, dat is ook 1 van de redenen dat McLaren naar alternatieven ging kijken, die "krijgen" de motoren van Honda, dat scheelt toch gauw een miljoen of 30 | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 12:35 |
dat Sauber minder met Ferrari heeft valt wel te verklaren. Peter Sauber is er weg en het team heeft wat een nieuwe richting ingeslagen. Vroeger werden er onderling wel coureurs uitgewisseld, maar het is een teken dat Perez voor McLaren heeft gekozen. Nu Carlos Slim zowel Sauber als McLaren steunt is het logischer geworden om meer met dat team in zee te gaan. Het gebruiken van dezelfde motoren kan een volgende stap in dat proces zijn. | |
Tarado | donderdag 16 mei 2013 @ 12:40 |
Renault schijnt de duurste te zijn, dan Mercedes, dan Ferrari, Williams wil misschien al in 2014 naar Mercedes overtstappen Voor het hele artikel: http://www.auto-motor-und(...)u-teuer-7115899.html | |
Tarado | donderdag 16 mei 2013 @ 12:48 |
| |
Meike26 | donderdag 16 mei 2013 @ 12:55 |
Goed punt inderdaad ! Jenson had net ook al een plaatje gepost van mogelijke oranje McLaren in 2015 ![]() ![]() Of toch deze ? ![]() Gaat shell ook McLaren sponsoren ? En mobil 1 dan ? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 13:00 |
bij McLaren kan het nog alle kanten op gaan | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 13:02 |
ik hoop dat Pirelli alleen de achterbanden aanpakt. Denk dat dit het meest eerlijk is na de optie om de huidige superzacht weg te gooien en een nieuwe harde band te introduceren, waarna de huidige compounds een range opschuiven. | |
Tarado | donderdag 16 mei 2013 @ 13:04 |
Inderdaad lijkt me ook de beste tussenoplossing al vind ik die oplossing van Anderson eigenlijk nog beter, gewoon 1 hardere compound erbij en de allerzachtste niet meer gebruiken | |
sasquatsch | donderdag 16 mei 2013 @ 13:07 |
Die onderste wordt het sowieso niet. Vodafone is na dit jaar weg bij McLaren. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 13:27 |
klopt. Het enige dat er voor pleit om bij alle compounds de achterbanden aan te pakken zijn de lekke banden die tijdens de afgelopen weekenden er geweest zijn. Dat waren er behoorlijk veel. Voorbanden hoeven wmb niet aangepakt te worden. Er is altijd wel grinding geweest en door wat minder camber te zetten kun je het al wat beperken. Red Bull is een van de teams die altijd met veel camber rijdt en door het ontwerp van de auto er nu veel problemen mee heeft. Bij de andere teams zijn het juist de achterbanden die er het eerst aan gaan. | |
JohnB52 | donderdag 16 mei 2013 @ 13:37 |
Shell zit toch nog bij Ferrari? | |
Schunckelstar | donderdag 16 mei 2013 @ 13:54 |
Die bovenste is mooi ![]() Ik hoop op eindelijk weer een oranje mclaren ![]() Volgens mij hebben ze een paar jaar terug nov wel getest in het oranje | |
Toekito | donderdag 16 mei 2013 @ 13:55 |
met DLR aan het stuur | |
Schunckelstar | donderdag 16 mei 2013 @ 14:00 |
Klopt, was al aan het googlen. In 2006 was dat ![]() | |
Toekito | donderdag 16 mei 2013 @ 14:09 |
onder de naam skoda zou de VW groep het overwegen. | |
Glijdt_licht | donderdag 16 mei 2013 @ 23:20 |
De enige sport waar VW Skoda in zou stoppen is rally. (Zaten ze vroeger ook). Maar VW heeft besloten dat hun Polo het maar moet doen. Ik denk dat voor VW alleen Lamborghini, Porsche of Audi een goede keuze in de F1 is.. | |
twiFight | donderdag 16 mei 2013 @ 23:22 |
Tenminste iemand die met valide argumenten komt, i.p.v. het "Pirelli banden zuigen!!1" zanikvolk. | |
JohnB52 | vrijdag 17 mei 2013 @ 08:48 |
Daarvoor toch ook al, toen nog met hakkinen en DC http://m.flickr.com/#/photos/ross_harding/5857733857/ | |
nils7 | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:41 |
De MP4-13 is dat. ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 17 mei 2013 @ 10:16 |
Deze bedoel je: ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:36 |
Oranje F1 auto's zijn niet mooi, die hebben echt een grote nood aan een andere kleur. | |
Rossdale | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:47 |
Ik vond alleen de arrows wel mooi ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:52 |
Mja, stuk mooier dan de zepter arrows waar hill zn rondjes in reed. Maar daar was het oranje niet zo overheersend. Ik hou het meest van geel en zwart denk ik. Blauw en rood zijn ook wel prima. | |
Beach | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:57 |
Geel en zwart? Dus vooral Jordans | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:02 |
Die vond ik erg mooi, ja. (vooral voor de DHL sponsorship in 97-00) Maar de Lambo-Modena 1991 en de Camel Lotus en Camel Benetton staan ook hoog in mijn lijstje. | |
sasquatsch | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:35 |
Volgens mij bedoel je de Larrousse Lambo, want als ik het goed heb was de Modena blauw. ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:40 |
Ja Modena was donkerblauw, maar wel tegen het zwarte aan. Vooral mooi toen er bijna geen sponsors op stonden. Larousse Lambo vind ik ook wel een mooi ding ja. | |
vosss | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:41 |
![]() Een van de mooiste F1 auto's ooit imo ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:43 |
Deze dus: Ja die is ook wel mooi. | |
Tarado | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:44 |
![]() | |
Tarado | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:49 |
![]() | |
sasquatsch | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:49 |
zwart met geel en/of rood zoals de JPS Lotus (of de huidige Lotus)![]() | |
vosss | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:51 |
Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat F1 auto's er door de jaren alleen maar lelijker op geworden zijn ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:51 |
Sinds 2004 is het niet veel meer nee. | |
Tarado | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:52 |
Vorig jaar was het dieptepunt echt wel bereikt inderdaad met die rare neuzen | |
vosss | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:54 |
De lelijkste voorvleugels vond ik die wat zo omhoog liepen links en rechts.![]() ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:00 |
Ja dat dus. 2009 verandering was ook niet mooi maar wel een 'verbetering'. | |
Peterselieman | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:06 |
dat vond ik wel meevallen. Erger vond ik de vleugels die links en rechts op de bolides opdoken, zoals de x-wings en als dieptepunt een extra vleugel bovenop de voorvleugel. Deze laatste is gelukkig uit het oogpunt van veiligheid direct verboden | |
vosss | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:28 |
Daar heeft Jos nog mee gereden toch? ![]() | |
Rossdale | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:28 |
Die vikingsvleugels van McLaren waren ook afgrijselijk ![]() ![]() | |
vosss | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:28 |
Die vond ik dan wel weer best ok ![]() | |
vosss | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:30 |
![]() Dat was inderdaad het dieptepunt ![]() | |
Racerblade | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:32 |
Deze dan? ![]() | |
nils7 | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:34 |
Vosss heb je die mooie foto gezien van HHF op de vorige pagina? | |
Weltschmerz | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:35 |
Ik vind die Brabham nog wel wat. Maar verder zijn auto's met vleugels gewoon niet mooi, niet op straat en niet op het circuit. "If it looks good it flies good' gaat ook op voor race-auto's. Het kan er wel indrukwekkend uitzien omdat je weet dat het functioneel is, of stukjes die mooi zijn. Zoals die Renault hierboven, die heeft op de sidepods echte haaienkiewen meen ik. Wat ik echt mooi is van (net) voor de vleugels. Een primitief aerodynamisch omhulsel maar deels over de techniek heen geklonken. En dan met spaghetti-uitlaten natuurlijk, die uitmonden in een soort orgelpijpen. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Meike26 | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:36 |
Monaco 2001 ![]() God wat baalde ik dat wij donderdags niet zijn gaan kijken ipv de vrijdag. Anders had ik de rijdende bijzettafel nog live kunnen zien. Maar daarintegen wel veel actie op het circuit wat betreft technische keuringen, heb nog even de Jordan mee helpen duwen naar de FIA keuring. En zondags vooral genoten van Bernoldi vs Coulthard ![]() ![]() | |
vosss | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:36 |
HHF de lul ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:38 |
Bernoldi en Coulthard ![]() | |
nils7 | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:38 |
Deze vind ik uit de "sigaar" periode wel mooi![]() | |
Tarado | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:40 |
Die fietsbanden vind ik dan toch de afknapper van de auto's uit die periode | |
vosss | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:42 |
Heb jij zulke brede banden op je fiets? ![]() Zal wel zwaar trappen niet? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:49 |
Ferrari heeft zich eens flink in de bandenklucht gemengd via de column The Horse Whisperer. Daarin worden nooit namen genoemd, maar uit alles blijkt dat ze Red Bull Racing een flinke veeg uit de pan geven Ferrari woedend over bandenklucht | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:51 |
Terecht. | |
LWD-Godius | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:55 |
Ja, maar ik hoorde ze in 2011 en 2012 niet over compoundveranderingen, ten voordele van hun, midden in het jaar klagen, beetje hypocriet dus. | |
Peterselieman | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:58 |
daarom hoop ik ook dat Pirelli alleen de achterbanden aan gaat pakken. In het verhaal van Gary Anderson staat duidelijk dat de Red Bulls moeite hebben met de huidige voorbanden. Dat los je met nieuwe achterbanden niet zomaar even op | |
Weltschmerz | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:11 |
Een lulverhaal natuurlijk. Niemand stoort zich aan het aantal pitstops op zich, maar aan het feit dat ze de hele race banden aan het sparen zijn, of het optimum dan bij 5 of bij 3 stints ligt maakt daarvoor weinig uit. | |
Peterselieman | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:14 |
het aantal stops wordt nu door Pirelli gebruikt als excuus om de banden aan te passen. Als je als coureur de hele race de banden moet sparen dan doe je iets fout. Dat hadden Ferrari en Lotus goed begrepen, terwijl Red Bull de plank volledig missloeg | |
sasquatsch | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:09 |
Als excuus inderdaad, want de echte reden zou wel eens het loslaten van het loopvlak kunnen zijn wat geen goede reclame is voor Pirelli en niet goed voor de veiligheid. | |
Breaker.Faker | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:52 |
Oranje Mclaren met Jenson Button en Robin Frijns ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:54 |
jup, maar ik denk dat als er een nieuwe harde compound gekomen was en de rest een compound opschoof dat de problemen al grotendeels over waren geweest | |
Weltschmerz | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:10 |
Het lijkt me dat Ferrari en Lotus bij een hoger tempo de banden nog sparen, dat lijkt me wat anders dan dat ze niet hoeven sparen. Het is ook niet iets van dit jaar. Dat falling of the cliff was er vorig jaar ook al. Die cliff is wat anders dan gewoon slijtage waarbij je banden op een gegeven moment minder worden na een zekere belasting, als je een paar rondjes op de limiet doet zijn ze in een keer helemaal af. Het is geen lineair verval, je moet ruim onder de limiet blijven om ze niet meteen de vernieling in te draaien. | |
kepler | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:19 |
Ferrari was dus blijkbaar geen banden aan het sparen en heeft gekozen voor een 4-stop strategie. Het kan dus wel ![]() | |
kepler | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:22 |
Dat klopt natuurlijk, maar dat wisten de andere teams dus ook sinds vorig jaar. Nu worden de teams die daar naar ontworpen hebben dus gestraft omdat een paar andere teams een beetje huilie doen. Ik ben het ook niet eens met die huidige banden/regels, maar om zoiets fundamenteels te veranderen halverwege een seizoen is gewoon belachelijk ![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:26 |
Hoezo zijn zij geen banden aan het sparen dan? Zij hebben een hoger tempo gevonden waarop de banden niet van de cliff afgaan, en daar verdienen ze de credits voor, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die karakteristiek van het slijten weg is uit die banden. | |
kepler | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:29 |
Maar is dat niet wat je altijd hebt? Of je krijgt banden die een hele race mee gaan, zonder veel te slijten. Maar ze zijn dan waarschijnlijk wel een flink aantal seconden per rondje langzamer. Of je krijgt snelle banden, maar die slijten wel snel en zul je dus moeten wisselen (en dan zit je in dezelfde situatie als nu) | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:38 |
Als we geen bandenslijtage willen moet je de tankstops invoeren. | |
sasquatsch | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:02 |
Nee, dan wordt er weer meer ingehaald in de pits dan op de baan, net zoals voor 2010. | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:03 |
Ik ben ook geen voorstander. | |
sasquatsch | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:09 |
Als ik Pirelli mag geloven willen ze alleen voorkomen dat de achterbanden zoveel slijtage hebben dat het loopvlak loslaat.
| |
Nattekat | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:11 |
Hopelijk met net zo veel invloed als de vorige aanpassingen. In dat geval is dit goed nieuws. | |
kepler | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:13 |
Mooi ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:18 |
daar teken ik voor ![]() | |
Tarado | zaterdag 18 mei 2013 @ 10:05 |
FIA bevestigt dat FIA declares Formula 1 tyre tweaks can only be for safety By Jonathan Noble Friday, May 17th 2013, 19:46 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/107487 | |
Weltschmerz | zaterdag 18 mei 2013 @ 12:27 |
Klopt, en daar is ook niks mis mee, maar deze banden zitten volgens mij iets anders in elkaar. Het is niet zo dat als je ze even zwaarder belast ze sneller slijten en je dus of een paar rondjes later ze moet sparen of eerder naar binnen moet, als je ze in het begin zwaar belast dan zijn ze meteen op. De grip wordt niet een beetje minder, de grip wordt dramatisch minder en dan heeft sparen daarna geen zin meer. | |
RolStaart-Beer | zondag 19 mei 2013 @ 14:08 |
Over 2 uurtjes vliegt Schumacher over de Nordschleife ![]() | |
Schunckelstar | zondag 19 mei 2013 @ 14:16 |
wat is daar te doen dan? ![]() | |
vosss | zondag 19 mei 2013 @ 14:18 |
Schumacher gaat een rondje over de Nordschleife doen. Vergelijkbaar wat Heidi destijds ook deed lijkt me. Is dat online ergens live te volgen toevallig? ![]() | |
RolStaart-Beer | zondag 19 mei 2013 @ 14:23 |
24 uurs van Nürburg ![]() | |
RolStaart-Beer | zondag 19 mei 2013 @ 14:24 |
Het is gratis online te volgen via de Duiste Sport 1, maar alleen voor Duitsers. Dus moet je even een Duitse proxy regelen. http://www.nuerburgring.d(...)-uurs-race/live.html Hier is het ook te volgen, maar daar heb je ook een proxy voor nodig. | |
Schunckelstar | zondag 19 mei 2013 @ 14:26 |
ah, nice! niet op motorstv helaas ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 mei 2013 @ 18:39 |
Vanavond 20:00 BBC2 een docu over Jacky Stewart | |
Fiorano | zondag 19 mei 2013 @ 19:28 |
Thanks! | |
Schunckelstar | zondag 19 mei 2013 @ 20:04 |
aardig optrekje heeft ie ![]() | |
Gebraden_Wombat | maandag 20 mei 2013 @ 11:31 |
Michael.Schumacher.Drive.F1.Car.On Nurburgring.Nordschleife.Sport1.MPEG-2.German Slakkengangetje ![]() | |
Nattekat | maandag 20 mei 2013 @ 11:45 |
Gebraden_Wombat | maandag 20 mei 2013 @ 11:56 |
Ah, het begin was al wat pittiger. | |
Tarado | maandag 20 mei 2013 @ 12:49 |
inderdaad, doe het dan niet | |
vosss | maandag 20 mei 2013 @ 17:31 |
Nou dat was niet heel spectaculair ![]() | |
M90 | maandag 20 mei 2013 @ 17:38 |
testverbod helaas.. | |
Glijdt_licht | maandag 20 mei 2013 @ 20:48 |
Dit heeft niks met het testverbod te maken aangezien het een auto van 2011 was. | |
vosss | maandag 20 mei 2013 @ 20:52 |
Heidfeld deed in elk geval beter zijn best in de BMW. | |
Nattekat | maandag 20 mei 2013 @ 20:57 |
Blijkt dat hij traag moest rijden zodat de heli hem bij kon houden. Op het begin kon hij wat sneller omdat de heli daar even kon afsnijden, daar was het ook de onboard. | |
M90 | maandag 20 mei 2013 @ 23:26 |
Dat maakt niet uit voor de beoordeling of het een test is (zie 22.1), maar denk bij nader inzien wel dat je gelijk hebt betreffende dat het niks met de snelheid de maken had en dat die info (van RLM) foutief was. | |
Tarado | woensdag 22 mei 2013 @ 08:36 |
| |
M.Melandri | woensdag 22 mei 2013 @ 09:02 |
RBR en Lotus | |
Schunckelstar | woensdag 22 mei 2013 @ 09:07 |
Hopelijk gaat ie naar red bull, en rijdt ie die misselijke pruus helemaal zoek ![]() Al lijkt lotus me meer een team wat bij hem past | |
Tarado | woensdag 22 mei 2013 @ 09:08 |
Hij kan beter bij Lotus blijven inderdaad | |
vosss | woensdag 22 mei 2013 @ 13:13 |
Dat dus. Aan de andere kant lijkt het me wel ook leuk om te zien hoe hij Vettel om zn oren rijdt. Maargoed, Weltschmerz zal het daar wel niet mee eens zijn, want Kimi is natuurlijk een hele middelmatige coureur. Die toevallig al god weet hoeveel wedstrijden aan een stuk in de punten aan het rijden is (20+ inmiddel geloof ik? ![]() ![]() | |
Tarado | woensdag 22 mei 2013 @ 13:23 |
Niks ten nadele van Kimi maar Lotus behoort nu wel tot de topauto's | |
vosss | woensdag 22 mei 2013 @ 13:28 |
Nouja Red Bull en Ferrari staan er voor. 3de op de grid. Dus eigenlijk zou hij 5de of 6de moeten staan ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 22 mei 2013 @ 15:35 |
Hij kon Massa niet eens om zijn oren rijden dus dan wordt Vettel een lastig verhaal. Als RBR Vettel wil prikkelen en het wk constructeurs wil winnen kunnen ze beter een iets snellere coureur nemen lijkt me. Een stukje beter dan de Ferrari in ieder geval. Als ze even goed waren zou hij immers weer duels met Massa uitvechten. | |
sasquatsch | woensdag 22 mei 2013 @ 16:11 |
Resultaten behaald in het verleden ... | |
Weltschmerz | woensdag 22 mei 2013 @ 16:29 |
....geven inzicht in het heden. Maar dat zal niet aan iedereen besteed zijn. Ik neem aan dat Voss destijds de overtuiging was toegedaan dat Raikkonen Massa wel even om de oren zou rijden, maar tot nieuwe inzichten komen op basis van nieuwe feiten is niet iedereen gegeven. | |
THEFXR | woensdag 22 mei 2013 @ 16:58 |
kimi rijd vaak de snelste ronde van de race, hij doet het erg goed als oude zuiplap, hij gaat gewoon kroegentochten houden met vettel, eens kijken hoe goed vettel nog rijdt. | |
Peterselieman | woensdag 22 mei 2013 @ 23:29 |
open sollicitatie?
| |
Nober | woensdag 22 mei 2013 @ 23:32 |
Hij heeft niet zoveel te vrezen van Webber, Massa en Grosjean dus als Kimi niet op het podium staat heeft hij slecht gepresteerd. ![]() Overigens 22 races in de punten maar of dat nou zo'n prestatie is aangezien de eerste 10 punten krijgen. | |
Tarado | donderdag 23 mei 2013 @ 09:25 |
Zelfs ik wordt gevolgd ![]() ![]() | |
nils7 | donderdag 23 mei 2013 @ 09:38 |
Ah zo word ik op Twitter ook gevolgd door half racend Nederland incluis Tom Coronel en Olav Mol ondanks dat ik al maanden niks meer erop heb gezet.... Het wachten is op het eerste F1team ![]() Ik denk dat ik maar weer eens ga twitteren ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 mei 2013 @ 10:22 |
klopt, maar ik denk dat we Adam Parr over een tijdje wel weer in de Formule 1 terug gaan zien | |
Meike26 | donderdag 23 mei 2013 @ 11:06 |
Ja hier ook. Een hele vloot aan Nederlandse autocoureurs en teams die mij volgen en een aantal buitenlandse volgers in de autosport. Denk dat mijn hele lijst aan volgers voor meer dan 80% bestaat uit Autosport gerelateerde Tweepjes. | |
vosss | donderdag 23 mei 2013 @ 11:43 |
Is er iemand die het momenteel beter doet dan? ![]() | |
Nober | donderdag 23 mei 2013 @ 12:01 |
Alonso had een reeks van 23 races in de punten en toen begon de Belgische GP van 2012. ![]() | |
Fiorano | donderdag 23 mei 2013 @ 12:19 |
Marussia volgend jaar met Ferrari motoren. | |
Tarado | donderdag 23 mei 2013 @ 12:32 |
Toro Rosso met Renault | |
vosss | donderdag 23 mei 2013 @ 12:53 |
vd Garde 1000 euro boete, speeding in the pitlane. 75km/u. Waarom is het zo lastig om die pitlimiter fatsoenlijk af te stellen lijkt het wel? Bijna elke GP is er wel iemand die te hard gaat in de pit. | |
franklop | donderdag 23 mei 2013 @ 12:55 |
Vaak eerder toch een kwestie van telaat remmen? | |
Toekito | donderdag 23 mei 2013 @ 12:56 |
niet indrukken gebeurd ook vaak. | |
Fiorano | donderdag 23 mei 2013 @ 13:07 |
Williams met Mercedes | |
nils7 | donderdag 23 mei 2013 @ 13:16 |
Ja zonder dat was ie WK geweest.... ![]() | |
vosss | donderdag 23 mei 2013 @ 13:24 |
IB4 de discussie over hoeveel schijtmazzel Vettel gehad heeft bij het behalen van zn titel vorig jaar ![]() | |
nils7 | donderdag 23 mei 2013 @ 13:43 |
Nee da's geen discussie want Vettel is Duitser und die Deutsche Leute haben immer das Gluck! | |
sasquatsch | donderdag 23 mei 2013 @ 13:53 |
Behalve in 1999, toen ManUnited in blessuretijd won van Bayern. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 mei 2013 @ 13:56 |
Dat was geniaal. United dat won op zijn Duits ![]() |