Hoeveel kost zo'n bloedtest hier en waar laat je dat doen?quote:Op maandag 29 april 2013 04:32 schreef star_gazer het volgende:
Zo. Ik heb wat resultaten van een bloeddtest binnen (doe er ieder jaar 1); ik kreeg een hele berg nummers voor mijn kiezen en heb maar een fractie onthouden (had om een printje moeten vragen dom dom dom).
Vit D enzo waren allemaal keurig. Mijn total test was 460 ng/dl. Toch wel vrij laag eigenlijk, maar volgens de dokter nog wel binnen de standaard deviatie.

Vraag bij je HA.quote:Op maandag 29 april 2013 04:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Hoeveel kost zo'n bloedtest hier en waar laat je dat doen?
Supplementeer je vit D ook?

Valt onder de volksverzekering hier in Oz, dus niks.quote:Op maandag 29 april 2013 04:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Hoeveel kost zo'n bloedtest hier en waar laat je dat doen?
Supplementeer je vit D ook?

d'r zit nogal wat spreiding in de verschillende bronnen online voor w.b.t. die gemiddelde T value/leeftijd. Verder is het momenteel zo'n bloedtest.quote:Op maandag 29 april 2013 04:32 schreef star_gazer het volgende:
Zo. Ik heb wat resultaten van een bloeddtest binnen (doe er ieder jaar 1); ik kreeg een hele berg nummers voor mijn kiezen en heb maar een fractie onthouden (had om een printje moeten vragen dom dom dom).
Vit D enzo waren allemaal keurig. Mijn total test was 460 ng/dl. Toch wel vrij laag eigenlijk voor iemand die regelmatig lift, maar volgens de dokter nog wel binnen de standaard deviatie. Maargoed, gemiddeld genomen heb ik dus test levels van een vent van 80 (bron). Lekker dan. Toch maar eens op zoek naar een dok die hier meer van weet.

Ziet er mooi/lekker uit, maar die vioolblaadjesquote:Op zondag 28 april 2013 13:59 schreef Montelly het volgende:
Oh man ik heb toch net een salade gemaakt zeg pfff...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
plus nog wat ingrediënten erbij

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gekeken?
Nee mooi werk eerlijk is eerlijk.
[ Bericht 8% gewijzigd door RaymondK op 29-04-2013 07:45:42 ]

Welke? In vrijwel iedere tabel die ik tegenkom, val ik gezien mijn leeftijd (30) nog net binnen één standaarddeviatie. Gemiddeld genomen echter kom ik behoorlijk slechter uit de bus, zeker als je in ogenschouw neemt dat ik een stuk gezonder leef dan gemiddeld. De test is 's ochtends om 10:00 afgenomen; volgens mij hoort je T dan juist aan de hoge kant te zijn.quote:Op maandag 29 april 2013 07:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
d'r zit nogal wat spreiding in de verschillende bronnen online voor w.b.t. die gemiddelde T value/leeftijd. Verder is het heel erg momenteel zo'n bloedtest.
Volgens de meeste andere zit jij heel normaal overigens...
- Zit al aan de zinkquote:mag/zink bijsupplementeren?
wat vetter eten?
nul alcohol
en dan na een paar maanden nog eens laten meten?

Ik ben pas naar Australie verhuisd, dacht dat het hier misschien anders gaat.quote:

Ah.quote:Op maandag 29 april 2013 07:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Valt onder de volksverzekering hier in Oz, dus niks.
Ik neem 3000IU vit D per dag. Ind e winter schroef ik dit omhoog naar 5000.

Medicarequote:Op maandag 29 april 2013 07:54 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik ben pas naar Australie verhuisd, dacht dat het hier misschien anders gaat.

ik zie nergens een tabel (behalve die jij linkte dan) waarbij jou waarde slaan op een 80 jarige i.i.g.quote:Op maandag 29 april 2013 07:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Welke? In vrijwel iedere tabel die ik tegenkom, val ik gezien mijn leeftijd (30) nog net binnen één standaarddeviatie. Gemiddeld genomen echter kom ik behoorlijk slechter uit de bus, zeker als je in ogenschouw neemt dat ik een stuk gezonder leef dan gemiddeld. De test is 's ochtends om 10:00 afgenomen; volgens mij hoort je T dan juist aan de hoge kant te zijn.
[..]
- Zit al aan de zink
- Eet sowieso al 4 hele eieren per dag; voldoende cholesterol als 'bouwstenen' lijkt me. Voor de rest bunker ik voldoende vlees (kippenborst, halve kippen, steaks, enz) naar binnen. Ook eet ik nootjes. Aan vet zal het heus niet liggen.
- Alcohol wel af en toe in het weekend (mijn regel: geen alcohol van zondag t/m donderdag), maar zeker niet meer dan gemiddeld
Ik denk dat mijn levenswijze al redelijk ideaal is om eerlijk te zijn. Ik zou graag een geruststellende bron willen zien die mij vertelt dat dit een normale waarde is, maar volgens mij is het gezien mijn levensstijl gewoon onvoldoende en moet er minstens de helft bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Tweede tabel. Kleine sample size, maar gemiddeld genomen komt de leeftijdsgroep 75-84 uit op 471. Ook de vierde tabel is nuttig; daar zie je dat mrt een grotere sample size de leeftijdsgroep 55-59 gemiddeld op 552 zit. Dat is dus met een 'gemiddelde' levensstijl. Gezien mijn levensstijl zou ik mogen verwachten dat ik ergens in de hogere regionen van de 30-jarige groep zou vallen: tegen de 800 aan!quote:Op maandag 29 april 2013 08:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik zie nergens een tabel waarbij jou waarde slaan op een 80 jarige i.i.g.
Dat je het misschien hoger verwachte snap ik wel gezien je levensstijl.
Ik weet niet wat toch af en toe alcohol doet met je test levels. Totaal geen zal toch beter zijn lijkt me.
Verder is veel slapen ook gunstig, ik weet niet of je elke dag ruim aan de rust komt die je nodig hebt.

'k zou het op z'n minst nog eens een aantal keren laten meten dan. Zou leuk zijn als je dat thuis kon doen net als je bloedsuikerniveau met een redeljk betaalbaar apparaatje...quote:Op maandag 29 april 2013 08:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Tweede tabel.
Ik ga toch nog maar eens terug naar de dokter emt die tabellen.

Nee, niet helemaal. Meer dat CF wel iets is, maar ik het niet ga doen maar dat ik bijvoorbeeld wel aan dingen ga werken die bij CF ook enigsinds centraal staan. Namelijk trainen op agility. Dat boek is perfect voor als je sporten doet met veel versnellingen, snelheidswijzigingen, etc. Dat zeg maar. In mijn hoofd maakt het perfect sense overigensquote:Op maandag 29 april 2013 01:14 schreef Stereotomy het volgende:
Voor marathon is CF-achtige training (kort, hoge intenstiteit) wellicht niet zo geschikt, of bedoelde je dat niet?

Je hoort weleens dat mensen na een kuur dit soort waardes (of lager, onder de 300 komt geloof ik ook wel voor) hebben, maar ik heb dus nooit gekuurd.quote:

Als je gaat kuren sowieso je bloed er voor en erna laten meten.quote:Op maandag 29 april 2013 08:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je hoort weleens dat mensen na een kuur dit soort waardes (of lager, onder de 300 komt geloof ik ook wel voor) hebben, maar ik heb dus nooit gekuurd.

Thee, zero frisdrank, water, koffie, etc. zijn allemaal prima. Zolag er maar geen calorieen in zitten.quote:Op maandag 29 april 2013 08:38 schreef stoeltafel het volgende:
Bij intermittent fasting mag je toch zoveel (thee) drinken als je wilt?
Vanavond borst en triceps trainen

Eet smakelijkquote:Op maandag 29 april 2013 08:43 schreef stoeltafel het volgende:
Oke dan is de week goed begonnen. Heb nu een eetraam van 12.00 - 20.00
 Ik vind IF wel fijn; het is even wennen, maar als je er eenmaal in zit, is het eitje
 Ik vind IF wel fijn; het is even wennen, maar als je er eenmaal in zit, is het eitje 

Minimaal resultaat natuurlijk in een maand.quote:Op maandag 29 april 2013 09:37 schreef stoeltafel het volgende:
Begin vandaag weer serieus. Heb nu gelukkig een baan met regelmaat waardoor het goed vol te houden is. Is kijken hoe het resultaat is over een maandje. In augustus op de vakantie dus heb gelukkig nog even.

3Kg spiermassa moet kunnen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Minimaal resultaat natuurlijk in een maand.

Het is echt een momentopname. Toen ik m'n arts er om vroeg vroeg hij me wat ik dan precies wil meten. Nou, m'n T level uiteraard zei ik. Hij zei dat dat wel kan, maar als je het echt wil weten je op verschillende momenten bloed zou moeten geven om een tendens te zien waar je dan een gemiddelde uit kan halen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef star_gazer het volgende:
Stereo, ik ben wel benieuwd wat jij eigenlijk vind van een totale T-waarde van 460 voor een 30-jarige.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |