abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:22:58 #1
5428 crew  miss_sly
pi_125749467
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125749521
Salade als lunch kan natuurlijk ook geen kwaad, daar heb je groot gelijk in joycie. Maar hoezo werkt t nu niet? Je bent toch al best wat kwijt?
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:25:38 #3
5428 crew  miss_sly
pi_125749526
Ik zei:

*O* voor clumsy *O* wat goed, 5 minuten!

SQ onder de 30 *O*

Sjeen kamioen *O*

Wat een goede dingen allemaal.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:27:19 #4
5428 crew  miss_sly
pi_125749576
Ik heb de boterhammen in de ochtend geschrapt en neem nu yoghurt met fruit en cruesli. Ik merk het wel hoor, de verminderde kh-inname. Ik voel me bijvoorbeeld echt energieker en frisser in mijn hoofd. Als ik me zo voel, snap ik niet dat ik me telkens toch weer laat verleiden tot een andere, minder gezonde, manier van eten dan wat ik nu doe, maar ja...al dat lekkers aan snoep, chocolade, chips, koek, ijs, noem maar op...
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:29:01 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_125749618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb de boterhammen in de ochtend geschrapt en neem nu yoghurt met fruit en cruesli. Ik merk het wel hoor, de verminderde kh-inname. Ik voel me bijvoorbeeld echt energieker en frisser in mijn hoofd. Als ik me zo voel, snap ik niet dat ik me telkens toch weer laat verleiden tot een andere, minder gezonde, manier van eten dan wat ik nu doe, maar ja...al dat lekkers aan snoep, chocolade, chips, koek, ijs, noem maar op...
yoghurt met cruesli en fruit bevat wss meer koolhydraten dan drie boterhammen :@
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:29:32 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_125749633
En een *O* voor de min zes van Lucky!
disclaimer
pi_125749663
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:25 schreef Zeester het volgende:
Salade als lunch kan natuurlijk ook geen kwaad, daar heb je groot gelijk in joycie. Maar hoezo werkt t nu niet? Je bent toch al best wat kwijt?
Ik sta stil of kom lichtjes aan. Ben nu in 3-4 weken 2,5 kilo kwijt.. niet slecht maar sta nu al 2 weken gemiddeld stil.
Maar dat is niet de echte reden. Het is meer hoe ik me voel door suikers, soms wienig energie, maar honger blijven houden.. En weet natuurlijk niet zeker of het door de koolhydraten komt maar daarkom ik maar op 1 manier achter.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:31:29 #8
5428 crew  miss_sly
pi_125749686
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

yoghurt met cruesli en fruit bevat wss meer koolhydraten dan drie boterhammen :@
Nee, volgens mij niet. Bovendien bevat het meer eiwit, wat ik hard nodig heb anders kom ik nooit in de buurt van een behoorlijke eiwit-inname. En mijn weegschaal en hoe ik me voel, vertellen me dat er toch echt wel een verschil is.
pi_125749700
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Er werd gisteren ook gevraagd wat eet je nu smorgens. Ik zo kwark met bessen en muesli..

Hij was erg opgelucht dat ik geen cruesli zei ;)
pi_125749726
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet. Bovendien bevat het meer eiwit, wat ik hard nodig heb anders kom ik nooit in de buurt van een behoorlijke eiwit-inname. En mijn weegschaal en hoe ik me voel, vertellen me dat er toch echt wel een verschil is.
Moet je nagaan hoe je je voelt als je de cruesli vervangt door muesli ;)

(Ok die is flauw)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:33:23 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_125749727
quote:

[..]

maar dat zijn dan wss geen koolhydraten... Ik heb mijn yoghurtfruitcruesli ontbijt en mijn boterhammenlunch even vergeleken en het is 49 om 55 gram.
Wel is yoghurt erggg goed voor je darmflora, dus in die zin zal dat zeker schelen!
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:33:48 #12
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125749739
quote:

[..]

*valt even binnen*

'volgens mij niet' --> kun je eenvoudig opzoeken hoor :P

Er zit wel veel suiker in cruesli. Ik eet zelf kwark met diepvriesfruit, heerlijk!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:34:00 #13
5428 crew  miss_sly
pi_125749745
Mja, daar begin ik gewoon niet aan, het moet wel leuk blijven en muesli vind ik niet leuk. Dus dat doe ik niet. Ik heb meer fruit en yoghurt dan cruesli, maar ik vind het erg fijn om echt iets te kauwen te hebben bij mijn ontbijt.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:35:02 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_125749772
En dan ben ik uitgegaan van 150 gram fruit en 30 gram cruesli.
disclaimer
pi_125749809
Maar dit is precies waarom het bijna niet te doen is om koolhydraat arm te eten. En dan zit je dus ook weer aan wat ik net zei 'het neemt de lol uit het leven weg'. Ik vind dat echt een beetje namelijk, Ik heb gezien hoe een vriendinnetje 30 kilo afviel met atkins, maar ik zou het echt niet kunnen. Alle offers en alle eisen.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:36:51 #16
5428 crew  miss_sly
pi_125749811
Ik heb een halve banaan en 3 eetlepels cruesli en een berg magere yoghurt.

Maar verder wil ik daar geen discussie over aangaan. Ik merk voor mezelf dat dit beter werkt dan twee boterhammen 's ochtends voor hoe ik me voel, voor mijn hongergevoel en voor mijn eiwit-inname. En die cresli blijft er voorlopig in en er komt geen muesli want die vind ik vies.

Ik heb overigens de Jordans cruesli met noten.
pi_125749828
Ik denk dat je beter volkoren boterhammen kunt eten dat cruesli i.v.m. langzame tegenover snelle suikers. Met een gekookt eitje erbij heb je ook weer wat eiwitten binnen. Maar goed, je moet het allemaal ook maar net lekker vinden en goed weg kunnen werken 's ochtends.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:39:03 #18
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125749857
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Mja, daar begin ik gewoon niet aan, het moet wel leuk blijven en muesli vind ik niet leuk. Dus dat doe ik niet. Ik heb meer fruit en yoghurt dan cruesli, maar ik vind het erg fijn om echt iets te kauwen te hebben bij mijn ontbijt.
Ik vind het zelf heel inzichtelijk om op valtaf.nl in te voeren wat ik eet :Y Heeft me toch een stuk bewuster gemaakt van m'n eten. Moest er voorheen niet aan dénken om alles wat ik eet af te wegen, maar ik eet elke dag grotendeels hetzelfde (m.u.v. D) dus het is een kwestie van kopiëren. Je weet ook meteen hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je binnen krijgt. Zit helaas nog steeds redelijk hoog in de koolhydraten, maar wil niet weten hoe hoog ik eerst zat :X Geen wonder dat ik aankwam.
And eternity in an hour.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:39:35 #19
5428 crew  miss_sly
pi_125749869
Ik heb het een tijd geprobeerd, twee boterhammen en een gekookt eitje 's ochtends, maar dan heb ik al heel snel weer honger. Met dit ontbijt van nu heb ik dat niet. Dan neem ik om half 11-11 uur een tussendoortje omdat het er tijd voor is, maar niet omdat ik schreeuwende honger heb.
pi_125749870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:36 schreef Zeester het volgende:
Maar dit is precies waarom het bijna niet te doen is om koolhydraat arm te eten. En dan zit je dus ook weer aan wat ik net zei 'het neemt de lol uit het leven weg'. Ik vind dat echt een beetje namelijk, Ik heb gezien hoe een vriendinnetje 30 kilo afviel met atkins, maar ik zou het echt niet kunnen. Alle offers en alle eisen.
Ik deel je gevoel wel, hoor. Ik heb het ook heel serieus geprobeerd, lange tijd ook, maar ik miste m'n pasta en risotto en brood enorm! Ik zou nu wel naar minder koolhydraten toe willen, dat is geen grote opoffering. En elke vermindering is mooi meegenomen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:40:07 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125749882
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik deel je gevoel wel, hoor. Ik heb het ook heel serieus geprobeerd, lange tijd ook, maar ik miste m'n pasta en risotto en brood enorm! Ik zou nu wel naar minder koolhydraten toe willen, dat is geen grote opoffering. En elke vermindering is mooi meegenomen.
:Y Ik geef m'n brood ook niet op hoor.

Brood O+.
And eternity in an hour.
pi_125749909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het een tijd geprobeerd, twee boterhammen en een gekookt eitje 's ochtends, maar dan heb ik al heel snel weer honger. Met dit ontbijt van nu heb ik dat niet. Dan neem ik om half 11-11 uur een tussendoortje omdat het er tijd voor is, maar niet omdat ik schreeuwende honger heb.
Ik zei het ook niet zozeer op basis van je gevoel erbij, maar meer op basis van wat het beste voor je lijf is. Ik zou in geval van erge honger 's ochtends bijvoorbeeld eten:

- 2 volkoren boterhammen met 2 gekookte eitjes
- 1e tussendoortje: flinke bak yoghurt
- 2e tussendoorje: banaan
- lunch: soep met een flink gevulde salade
pi_125749932
Ik wilde per se een lekker recept klaarmaken vanavond en dat stond in dat éne kleine kookboekje. Inmiddels is de hele kast met kookboeken keurig opgeruimd, maar dat éne kookboekje heb ik niet gevonden :'(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:42:13 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_125749937
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een halve banaan en 3 eetlepels cruesli en een berg magere yoghurt.

Maar verder wil ik daar geen discussie over aangaan. Ik merk voor mezelf dat dit beter werkt dan twee boterhammen 's ochtends voor hoe ik me voel, voor mijn hongergevoel en voor mijn eiwit-inname. En die cresli blijft er voorlopig in en er komt geen muesli want die vind ik vies.

Ik heb overigens de Jordans cruesli met noten.
hoezo discussie? Je voelt je er prima bij en dat telt! Het enige dat ik zeg is dat het niet door minder kh komt, want je krijgt er juist meer binnen ;)
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:42:59 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125749951
Vorig jaar moeiteloos 5 kg afgevallen door minder kh's te nemen. Minder boterhammen met daarop méér beleg (1 boterh met humus en groente, of met roomboter, 30 pluskaas, tomaat en wat mayo vult beter dan 3 boterhammen met jam, bij wijze van spreken). Ik nam ook vaak een salade als lunch, met soep. Avondeten zoals normaal, maar wat minder aardappelen en pasta. Echt geen rare dr Frank of Atkinsfratsen ofzo. Echt, het ging moeiteloos en was geenszins afzien.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:43:04 #26
5428 crew  miss_sly
pi_125749956
Ik denk wel dat het echt per persoon verschilt hoe je reageert op bepaalde stoffen en hoe je ze binnenkrijgt. Als ik 4-5 boterhammen op een dag eet, ongeacht wat ik verder eet, val ik niet af. Ik heb ook meer honger en meer zin in zoetigheid. Als ik er, zoals nu, 2-max 3 op een dag eet tijdens de lunch, heb ik daar een stuk minder last van. Ik kan ook slechter tegen suiker dan tegen vet, bijvoorbeeld. Maar overall, was mijn eiwit-inname structureel te laag, en dat gaat een stuk beter met yoghurt als ontbijt en regelmatig een eitje.
pi_125749993
't Is ook echt verschrikkelijk om een voor mijn atkins vriendinnetje te koken trouwens. WW en Atkins zijn zo tegenovergesteld dat er echt NIETS te bedenken is wat voor ons beiden ok is. Behalve misschien een salade met 2 verschillende dressingen.
pi_125750028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:42 schreef Aventura het volgende:
Vorig jaar moeiteloos 5 kg afgevallen door minder kh's te nemen. Minder boterhammen met daarop méér beleg (1 boterh met humus en groente, of met roomboter, 30 pluskaas, tomaat en wat mayo vult beter dan 3 boterhammen met jam, bij wijze van spreken). Ik nam ook vaak een salade als lunch, met soep. Avondeten zoals normaal, maar wat minder aardappelen en pasta. Echt geen rare dr Frank of Atkinsfratsen ofzo. Echt, het ging moeiteloos en was geenszins afzien.
Ja precies. Zo hoef je voor je gevoel niks te missen. Sterker nog, ik geniet dus echt meer van zo'n eetpatroon. Ik vind het alleen heel moeilijk om die omschakeling te maken. Het is echt een kwestie van het doorbreken van routines.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:46:17 #29
5428 crew  miss_sly
pi_125750033
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zei het ook niet zozeer op basis van je gevoel erbij, maar meer op basis van wat het beste voor je lijf is. Ik zou in geval van erge honger 's ochtends bijvoorbeeld eten:

- 2 volkoren boterhammen met 2 gekookte eitjes
- 1e tussendoortje: flinke bak yoghurt
- 2e tussendoorje: banaan
- lunch: soep met een flink gevulde salade
Dit is niet mogelijk op werkdagen. Ik heb sowieso geen tijd voor twee tussendoortjes tussen ontbijt en lunch. Soep en salade is echt gedoe op mijn werk, daar heb ik geen zin in (jaja, ik geef dat gewoon eerlijk toe :P ) en ik vind iedere dag twee gekookte eitjes als ontbijt echt wat te veel van het goede voor mij. Te veel eiwitten moet je lijf ook maar weer trekken, en met de grotere kans op diabetes 2 en alle bijkomende problemen wil ik dat mijn lijf niet aandoen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:47:12 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750051
Ik zou echt niet een salade als / bij de lunch kunnen eten :o

Ik moet denk ik wel wat aan mijn fruitsuikers doen, maar daar ben ik niet zeker van. :') Ik drink per dag een glas verse jus 250ml en soms (gisteren en vandaag staat ie er ook weer op) flikker ik daar yoghurt, 30gr frambozen en 30gr cranberry's door voor de smoothie. En straks heb ik nog een kiwi. Best veel fruitsuikers, niet?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125750059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:44 schreef Zeester het volgende:
't Is ook echt verschrikkelijk om een voor mijn atkins vriendinnetje te koken trouwens. WW en Atkins zijn zo tegenovergesteld dat er echt NIETS te bedenken is wat voor ons beiden ok is. Behalve misschien een salade met 2 verschillende dressingen.
Je kunt maaltijden maken waarbij de koolhydraten apart zitten. Wat wij bijvoorbeeld vaak aten was citroenrisotto en een salade met gegrilde zalm, rode peperkorrels en wat olijfolie en citroensap eroverheen. Mijn lief at dan risotto met een klein beetje salade, en ik at gewoon heel veel van de salade.
pi_125750100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is niet mogelijk op werkdagen. Ik heb sowieso geen tijd voor twee tussendoortjes tussen ontbijt en lunch. Soep en salade is echt gedoe op mijn werk, daar heb ik geen zin in (jaja, ik geef dat gewoon eerlijk toe :P ) en ik vind iedere dag twee gekookte eitjes als ontbijt echt wat te veel van het goede voor mij. Te veel eiwitten moet je lijf ook maar weer trekken, en met de grotere kans op diabetes 2 en alle bijkomende problemen wil ik dat mijn lijf niet aandoen.
Klink toch meer als "wil niet" dan "kan niet"! En dat is ook prima, hoor, het is maar net wat je zelf prettig vindt. Je hebt op 4 dagen de mogelijkheid om soep en salade te eten en daar zou ik van profiteren! In theorie dan, want in de praktijk doe ik het zelf ook niet. :Y)
pi_125750114
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt maaltijden maken waarbij de koolhydraten apart zitten. Wat wij bijvoorbeeld vaak aten was citroenrisotto en een salade met gegrilde zalm, rode peperkorrels en wat olijfolie en citroensap eroverheen. Mijn lief at dan risotto met een klein beetje salade, en ik at gewoon heel veel van de salade.
Dat is ook zo natuurlijk, maar als je elkaar 1x in de zoveel tijd ziet is het zo ongezellig om wat verschillends te eten. Maar goed, zo vaak zie ik dr niet. Ja, morgen, maar dan ga ik *O* Mc Donalds *O* eten!
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:49:45 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750121
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:39 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik vind het zelf heel inzichtelijk om op valtaf.nl in te voeren wat ik eet :Y Heeft me toch een stuk bewuster gemaakt van m'n eten. Moest er voorheen niet aan dénken om alles wat ik eet af te wegen, maar ik eet elke dag grotendeels hetzelfde (m.u.v. D) dus het is een kwestie van kopiëren. Je weet ook meteen hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je binnen krijgt. Zit helaas nog steeds redelijk hoog in de koolhydraten, maar wil niet weten hoe hoog ik eerst zat :X Geen wonder dat ik aankwam.
Wat is qua koolhydraten hoog? :)
pi_125750170
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:47 schreef Qwea het volgende:

Ik moet denk ik wel wat aan mijn fruitsuikers doen, maar daar ben ik niet zeker van. :') Ik drink per dag een glas verse jus 250ml en soms (gisteren en vandaag staat ie er ook weer op) flikker ik daar yoghurt, 30gr frambozen en 30gr cranberry's door voor de smoothie. En straks heb ik nog een kiwi. Best veel fruitsuikers, niet?
Waarom zou je die salade niet kunnen eten?

Ik drink elke dag een smoothie en daar gooi ik geen sap doorheen. Is dat geen optie voor je? Hij wordt dan wel minder zoet, maar als je je (diepvries)fruit zorgvuldig kiest, valt dat wel mee.
pi_125750184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:46 schreef miss_sly het volgende:
Soep en salade is echt gedoe op mijn werk, daar heb ik geen zin in (jaja, ik geef dat gewoon eerlijk toe
Ik maak 's avonds of 's morgens mijn salade thuis klaar, dat gaat in een grote bak met een koelelement en dat neem ik in een tas mee naar mijn werk. In de lunchpauze pak ik mijn saladebak, haal in het restaurant bij het buffet een bord, mes, vork en een servet en dump een deel van de salade op mijn bord en begin te eten. Mijn collega's eten ondertussen de dingen die ze gekocht hebben in het personeelsrestaurant. Hoezo gedoe?

Ik heb ook ergens gewerkt waar we de hele lunchpauze besteedden aan een wandeling en dan nam iedereen zijn boterhammen mee om onderweg op te eten. Ja, dan zou een salade gedoe zijn 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:52:13 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_125750198
quote:

Ja weet je, je moet er gewoon geen niet te veel wetenschap van maken. Misschien eet je veel fruitsuikers ja, maar daar word je niet perse dik van. Je kan beter fruitsuikers eten dan chocoladesuikers.
disclaimer
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:53:02 #38
5428 crew  miss_sly
pi_125750226
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klink toch meer als "wil niet" dan "kan niet"! En dat is ook prima, hoor, het is maar net wat je zelf prettig vindt. Je hebt op 4 dagen de mogelijkheid om soep en salade te eten en daar zou ik van profiteren! In theorie dan, want in de praktijk doe ik het zelf ook niet. :Y)
Ik was er ook heel eerlijk in dat ik dat niet wil, toch? :+

We lunchen hier sowieso met z'n allen, en dat is rond 12 uur. Ik ontbijt om 8 uur, en dan tussen 8 en 12 uur twee tussendoortjes wegwerken vind ik niet echt heel prettig. Dat wordt het betere propwerk, en dat wil ik niet. Ik neem 's middags twee tussendoortjes.

Maar goed, ik zal een lijstje posten:

O: magere yoghurt met een halve banaan, 3 eetlepels cruesli, cappuccino en verse jus d'orange van 1 sinaasappel
T: cracker met roomkaas
L: 2 boterhammen met mager beleg of (gekookt of gebakken) ei
T: fruit: appel, peer, mango, 2 mandarijnen, zoiets.
T: 100 gram magere fruityoghurt zonder toegevoegde suikers
D: altijd wel redelijk gezond, wel vaak met pasta of rijst, maar dat neem ik niet te veel
T: stukje magere kaas, handje noten

B: veel fietsen en wandelen.

Voor mij werkt dit, ik zit in twee weken op -2,2 :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:53:18 #39
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750234
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom zou je die salade niet kunnen eten?
Ik moet daar echt niet aan denken. Salade als lunch. Ik vind het eeeeeeeeecht niet lekker :@

quote:
Ik drink elke dag een smoothie en daar gooi ik geen sap doorheen. Is dat geen optie voor je? Hij wordt dan wel minder zoet, maar als je je (diepvries)fruit zorgvuldig kiest, valt dat wel mee.
Dan zou ik dus in principe de verse jus moeten schrappen. Zou kunnen, alleen ik had bedacht dat in verse jus best wat vitamine's zitten. En aangezien mijn darmen (crohn) niet goed vitamines opnemen, is alles welkom. Had ik bedacht hoor :P

En die frambozen en cranberries zijn diepvries :Y
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:53:40 #40
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125750242
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat is qua koolhydraten hoog? :)
Ik eet naar verhouding veel koolhydraten :) bij elke maaltijd wel, dat zal het punt zijn, het allerbeste zou zijn als ik iig één maaltijd zonder koolhydraten zou doen. Maar goed, dan moet ik weer een alternatief verzinnen voor mijn ontbijt :P
And eternity in an hour.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:53:42 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750244
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja weet je, je moet er gewoon geen niet te veel wetenschap van maken. Misschien eet je veel fruitsuikers ja, maar daar word je niet perse dik van. Je kan beter fruitsuikers eten dan chocoladesuikers.
Ja, goed punt :Y)
pi_125750255
quote:

Ik eet liever een salade bij de lunch dat dat ik savonds niet met vriendlief samen lekker kan eten.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:54:28 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_125750270
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik was er ook heel eerlijk in dat ik dat niet wil, toch? :+

We lunchen hier sowieso met z'n allen, en dat is rond 12 uur. Ik ontbijt om 8 uur, en dan tussen 8 en 12 uur twee tussendoortjes wegwerken vind ik niet echt heel prettig. Dat wordt het betere propwerk, en dat wil ik niet. Ik neem 's middags twee tussendoortjes.

Maar goed, ik zal een lijstje posten:

O: magere yoghurt met een halve banaan, 3 eetlepels cruesli, cappuccino en verse jus d'orange van 1 sinaasappel
T: cracker met roomkaas
L: 2 boterhammen met mager beleg of (gekookt of gebakken) ei
T: fruit: appel, peer, mango, 2 mandarijnen, zoiets.
T: 100 gram magere fruityoghurt zonder toegevoegde suikers
D: altijd wel redelijk gezond, wel vaak met pasta of rijst, maar dat neem ik niet te veel
T: stukje magere kaas, handje noten

B: veel fietsen en wandelen.

Voor mij werkt dit, ik zit in twee weken op -2,2 :)
En dit is wat telt!
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:54:39 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:53 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik eet naar verhouding veel koolhydraten :) bij elke maaltijd wel, dat zal het punt zijn, het allerbeste zou zijn als ik iig één maaltijd zonder koolhydraten zou doen. Maar goed, dan moet ik weer een alternatief verzinnen voor mijn ontbijt :P
Ik zit in totaal rond de 231.8 zie ik.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:55:06 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_125750282
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:54 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik eet liever een salade bij de lunch dat dat ik savonds niet met vriendlief samen lekker kan eten.
Je kan ook lekker samen eten zonder dat je hoog in je kcals zit ;)
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:55:20 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750291
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:54 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Maar het is hier niet of/of. Ik eet geen salade, en eet 's avonds gewoon met mijn vent mee hoor.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:55:46 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_125750309
Maar goed - ik lap soberso veel dieetregels aan mijn laars, dus ik kan beter geen adviezen geven denk ik :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:56:25 #48
5428 crew  miss_sly
pi_125750325
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik maak 's avonds of 's morgens mijn salade thuis klaar, dat gaat in een grote bak met een koelelement en dat neem ik in een tas mee naar mijn werk. In de lunchpauze pak ik mijn saladebak, haal in het restaurant bij het buffet een bord, mes, vork en een servet en dump een deel van de salade op mijn bord en begin te eten. Mijn collega's eten ondertussen de dingen die ze gekocht hebben in het personeelsrestaurant. Hoezo gedoe?

Ik heb ook ergens gewerkt waar we de hele lunchpauze besteedden aan een wandeling en dan nam iedereen zijn boterhammen mee om onderweg op te eten. Ja, dan zou een salade gedoe zijn 8-)
Ja, thuis klaarmaken enzo, dat is heel leuk, maar wij hebben 's ochtends echt spitsuur, hoor. En nog vroeger mijn bed uit zie ik niet zitten.

Kijk, ik weet best dat er veel mogelijkheden zijn, maar ik wil het wel leuk houden. En ik vind de manier waarop het nu gaat meer dan prima. En als dat in de toekomst niet meer zo is, kijk ik wel verder, maar voor nu voel ik me fijn bij hoe het gaat. Dus ik hoef geen andere opties :)
pi_125750347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Ja, thuis klaarmaken enzo, dat is heel leuk, maar wij hebben 's ochtends echt spitsuur, hoor. En nog vroeger mijn bed uit zie ik niet zitten.
Tijdens het koken van het avondeten dan? Doe ik ook regelmatig, ik ben dan toch in de keuken bezig. En dan gaat de salade (nog zonder dressing oid) de koelkast in.

Of gewoon zoals je nu gewend bent :7 Ik wil alleen aangeven dat het met het gedoe wel meevalt.
pi_125750353
Ik eet ook bij elke maaltijd koolhydraten. Maar ik doe het ook echt slecht op een bakje yoghurt 's ochtends, en eet dus nu altijd havermout 's ochtends, en dan wil ik ergens op en dag ook wel een lekkere boterham dus dat is dan als lunch. En dan 's avonds gewoon niet-te-gek-doen avondeten. En t werkt volgens mij prima vooralsnog.
pi_125750359
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik moet daar echt niet aan denken. Salade als lunch. Ik vind het eeeeeeeeecht niet lekker :@
Oh geloof me, als er iemand is die sla maar niks vindt, dan ben ik het wel! Maar ik heb ontdekt dat er salades zijn die ik eigenlijk heel erg lekker vind. Meestal zit daar een berg buffelmozzarella in. :7 Het is wel mijn doel om toe te werken naar een situatie waarin ik één broodmaaltijd per dag heb. Ik wil mijn brood niet helemaal missen, maar ik zou een maaltijd per dag niet missen. Het probleem blijft dan wat met de lunch te doen. Salade is een prima oplossing. Opdracht aan mezelf is salades vinden die ik te pruimen vind. Soep vind ik sowieso lekker en daar zou ik elk weekeinde een grote pan van kunnen maken.

Het is eigenlijk precies zoals Isabeau zegt: vaak is het niet eens meer werk, maar moet je gewoon even je vastgeroeste patronen doorbreken.

quote:
Dan zou ik dus in principe de verse jus moeten schrappen. Zou kunnen, alleen ik had bedacht dat in verse jus best wat vitamine's zitten. En aangezien mijn darmen (crohn) niet goed vitamines opnemen, is alles welkom. Had ik bedacht hoor :P
Pers je je sinaasappelen zelf? Daar zou ik zeker niet mee stoppen dan. Je kunt misschien wat minder sap erin doen, of de dagen afwisselen. Maar dat is wel muggenzifterij, hoor, want een smoothie per dag en een fruitmoment erbij klinkt mij toch wel heel prima in de oren. Ik zou het er zelf niet om laten, want fruit is lekker!
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:58:17 #52
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125750377
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zit in totaal rond de 231.8 zie ik.
Zit je daarmee tussen de 40-70% van je totale calorie-inname?
Natuurlijk maakt het soort koolhydraten ook uit: eet je witte rijst en bananen of volkoren pasta en sinaasappels, dat soort dingen :). Idem voor vetten: die heb je in de gezonde en ongezonde variant :P.
And eternity in an hour.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:59:07 #53
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750411
Ik ben als ik er zo over nadenk toch best wel content met mijn eetpatroon.

Vroeger zag het er ongeveer zo uit :

O: Bak magere yoghurt met flinke hand cruesli en 2 lepels vanille kwark er door
T : Fruit of snickers ofzo
T2 :Lolly's ofzo
L : 4 bruine boterhammen 2 met flinke laag :9 pindakaas :9 en 2 met chocopasta, of kaas
T : Chocolade, handje chips, koekjes, gewoon waar ik zin in had :P
D : Door de weeks meestal groente met aardappelen, in het weekend patat, pizza, vette lasagne, ect
T : koekjes
T2 : Evergreen
T3 : Chips
T4 : Koekjes

_O-
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:59:15 #54
5428 crew  miss_sly
pi_125750419
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:58 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt het soort koolhydraten ook uit: eet je witte rijst en bananen of volkoren pasta en sinaasappels, dat soort dingen :). Idem voor vetten: die heb je in de gezonde en ongezonde variant :P.
Wil je nu zeggen dat bananen ongezond zijn?
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:00:03 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_125750441
Zo, ik heb net deze besteld voor mijn huwelijksreis :{w

Ik heb toch een privé zwembad, dus ik kan onbeperkt walvissen zonder dat een ander daar last van heeft :7
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:00:50 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750457
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh geloof me, als er iemand is die sla maar niks vindt, dan ben ik het wel! Maar ik heb ontdekt dat er salades zijn die ik eigenlijk heel erg lekker vind. Meestal zit daar een berg buffelmozzarella in. :7 Het is wel mijn doel om toe te werken naar een situatie waarin ik één broodmaaltijd per dag heb. Ik wil mijn brood niet helemaal missen, maar ik zou een maaltijd per dag niet missen. Het probleem blijft dan wat met de lunch te doen. Salade is een prima oplossing. Opdracht aan mezelf is salades vinden die ik te pruimen vind. Soep vind ik sowieso lekker en daar zou ik elk weekeinde een grote pan van kunnen maken.

Het is eigenlijk precies zoals Isabeau zegt: vaak is het niet eens meer werk, maar moet je gewoon even je vastgeroeste patronen doorbreken.

[..]

Pers je je sinaasappelen zelf? Daar zou ik zeker niet mee stoppen dan. Je kunt misschien wat minder sap erin doen, of de dagen afwisselen. Maar dat is wel muggenzifterij, hoor, want een smoothie per dag en een fruitmoment erbij klinkt mij toch wel heel prima in de oren. Ik zou het er zelf niet om laten, want fruit is lekker!
Nou, nee ik pers niet zelf. Ik laat dat meestal doen B-) :@ Gisteren moest ik het zelf doen :'(

Oke, ik ga die salade proberen zo. Hejje recept? Ik moet zo toch naar de winkel.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:01:07 #57
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125750463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat bananen ongezond zijn?
Nee, maar ze bevatten wel snelle koolhydraten. Ik heb begrepen dat ze niet de beste keuze zijn als je wilt afvallen. Eet ze zelf wel, maar eigenlijk alleen op sportdagen. Lekker door een bak kwark een uurtje voor ik ga sporten.
And eternity in an hour.
pi_125750465
Ja Dido, verklaar je nader! }:|

*banaan wegwerkt*...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:01:08 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750466
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, ik heb net deze besteld voor mijn huwelijksreis :{w

[ afbeelding ]

Ik heb toch een privé zwembad, dus ik kan onbeperkt walvissen zonder dat een ander daar last van heeft :7
Ik wil dat figuur godverdomme :o
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:01:19 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_125750470
Ik ben ook meer van de Miss_Sly / Zeester / Vicky dieetaanpak geloof ik :D
disclaimer
pi_125750472
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je kan ook lekker samen eten zonder dat je hoog in je kcals zit ;)
Zeker ik zit savonds ook niet hoog in mijn kcals.. Maar bedoelde meer dat ik dan liever mijn portie kh eet als smiddags. Gewoon ook omdat ik dat lekkerder vind.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:01:37 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125750482
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:58 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ehm, mijn totale kcal zit rond de 1750
pi_125750483
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Qwea het volgende:

L : 4 bruine boterhammen 2 met flinke laag :9 pindakaas :9 en 2 met chocopasta, of kaas
D : Door de weeks meestal groente met aardappelen, in het weekend patat, pizza, vette lasagne, ect

_O-
:D

Mijn eetpatroon als student:

's ochtends: niks
's middags: een fles cola en een bak pistachenoten
tussendoortje: moorkop
's avonds: pizza/patat en nog meer cola

:@
pi_125750488
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef _Dido_ het volgende:

Nee, maar ze bevatten wel snelle koolhydraten. Ik heb begrepen dat ze niet de meest gezonde keuze zijn als je wilt afvallen. Eet ze zelf wel, maar eigenlijk alleen op sportdagen. Lekker door een bak kwark een uurtje voor ik ga sporten.
Zolang je er niet een hele tros van verorbert zou ik gewoon lekker een banaan pakken als je daar zin in hebt ;)
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:01:48 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_125750491
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, vergeet dat maar meteen want dat gaat je nooit lukken _O-

Bikinimodellen ;(
disclaimer
pi_125750496
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Qwea het volgende:

_O-
Bij mij:

O: niets of 3 boterhammen
T: niets
L: niets of een broodje dat ik ergens gehaald hebt, bijvoorbeeld met ei en spek of met caprese (het was trouwens nooit 2 nietsen, het was meestal of ontbijten, of lunchen)
T: stukje taart op stage, croissantje bij de AH to go
T2: halve zak chips
D: burrito's, risotto met heel veel feta, zelfgemaakte hamburgers, bestelpizza
T: de rest van de chips, zak haribo snoepjes
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:02:28 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_125750511
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, hoi! Vervang cola door bier trouwens.
disclaimer
pi_125750520
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef Qwea het volgende:

Moet lukken met dezelfde photoshopkunstenaar :7
pi_125750529
Ik maak maar eens een lijstje en bemoei me niet met de KH discussie :+

O: optimel, muesli, lijnzaad
T: 3 matzes met smeerkaas
S: half uur wandelen
L: bak salade, 2 volkoren crackers met St Moret, glas tomatensap
T: kwark met granaatappelpitjes, bakje olijven
A: Grieks gekruid gehakt met feta. Grote berg salade met aardappels, feta en heel veel groente. Zelfgemaakte tzaziki. Beker melk.
T: bakje tropische fruitsalade
Spoilers!
pi_125750539
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef Zeester het volgende:

Bij mij:

O: niets of 3 boterhammen
T: niets
L: niets of een broodje dat ik ergens gehaald hebt, bijvoorbeeld met ei en spek of met caprese (het was trouwens nooit 2 nietsen, het was meestal of ontbijten, of lunchen)
T: stukje taart op stage, croissantje bij de AH to go
T2: halve zak chips
D: burrito's, risotto met heel veel feta, zelfgemaakte hamburgers, bestelpizza
T: de rest van de chips, zak haribo snoepjes
We zijn in ieder geval niet dik geworden van de lucht :7

(ik had ook vreselijke eetgewoontes...)
pi_125750546
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, nee ik pers niet zelf. Ik laat dat meestal doen B-) :@ Gisteren moest ik het zelf doen :'(

Oke, ik ga die salade proberen zo. Hejje recept? Ik moet zo toch naar de winkel.
Zelf geperste sap schijnt wel het allerbeste te zijn. Maar hey, dat is tussen jou en je dieetgod. :+

Je bedoelt die salade met gegrilde zalm of die met buffelmozzarella?
pi_125750560
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben ook meer van de Miss_Sly / Zeester / Vicky dieetaanpak geloof ik :D
Je vergeet mij :'(
Spoilers!
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:04:35 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_125750563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik maak maar eens een lijstje en bemoei me niet met de KH discussie :+

O: optimel, muesli, lijnzaad
T: 3 matzes met smeerkaas
S: half uur wandelen
L: bak salade, 2 volkoren crackers met St Moret, glas tomatensap
T: kwark met granaatappelpitjes, bakje olijven
A: Grieks gekruid gehakt met feta. Grote berg salade met aardappels, feta en heel veel groente. Zelfgemaakte tzaziki. Beker melk.
T: bakje tropische fruitsalade
Godsamme jouw D klinkt kwijlwaardig :9~
disclaimer
pi_125750571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vergeet hier trouwens de enorme hoeveelheden calorierijke koffiedranken bij te vermelden.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:04:54 #75
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125750574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijnes:

O: appel
L: nog iets van fruit
D: bak roomijs/zak chips

OMG! Ik snap het niet! :D En toch ben ik wonder boven wonder niet zwaarder geworden dan 88 kilo :').
And eternity in an hour.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:05:13 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_125750586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja vergeet mij :'(
Sorry mevrouw! :@

Ik ben ook meer van de Miss_Sly / Zeester / Vicky / Lucky_Strike dieetaanpak geloof ik :D
disclaimer
  Vis een optie? vrijdag 26 april 2013 @ 10:05:17 #77
70532 loveli
N
pi_125750588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:57 schreef Zeester het volgende:
Ik eet ook bij elke maaltijd koolhydraten. Maar ik doe het ook echt slecht op een bakje yoghurt 's ochtends, en eet dus nu altijd havermout 's ochtends, en dan wil ik ergens op en dag ook wel een lekkere boterham dus dat is dan als lunch. En dan 's avonds gewoon niet-te-gek-doen avondeten. En t werkt volgens mij prima vooralsnog.
Havermout is O+ Gezonde stofjes tegen hoog cholesterol en ook goed tegen diabetes.
crap in = crap out
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:05:58 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_125750606
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

[..]

Mijnes:

O: appel
L: nog iets van fruit
D: bak roomijs/zak chips

OMG! Ik snap het niet! :D En toch ben ik wonder boven wonder niet zwaarder geworden dan 88 kilo :').
Jonge, je at ook niks _O-
disclaimer
pi_125750608
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Havermout is O+ Gezonde stofjes tegen hoog cholesterol en ook goed tegen diabetes.
Nou heb ik een mega-diabetes angst, dus dat is fijn om te horen!
pi_125750617
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef Zeester het volgende:

Ik vergeet hier trouwens de enorme hoeveelheden calorierijke koffiedranken bij te vermelden.
Ik heb een tijdlang èlke dag 1 grote zak M&M's alleen opgegeten. Dus naast mijn 'normale' slechte eetpatroon.

en wat ik ook lekker vond was een pak voor brownies oid kopen, beslag klaar te maken en dan al dat beslag op te snoepen, daar gaat volgens mij bijna een pakje boter in *schaam*
pi_125750640
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een tijdlang èlke dag 1 zak M&M's alleen opgegeten. Dus naast mijn 'normale' slechte eetpatroon.

en wat ik ook lekker vond was een pak voor brownies oid kopen, beslag klaar te maken en dan al dat beslag op te snoepen, daar gaat volgens mij bijna een pakje boter in *schaam*
Ik nam mezelf de afgelopen 3 jaar elke dag voor om die dag niet te gaan snoepen. Ik eindigde altijd met een zak tijgernootjes/japanse mix/chips/haribo/minimarsjes/reep tony chocolony op de bank.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 10:07:38 #82
5428 crew  miss_sly
pi_125750643
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:05 schreef Zeester het volgende:

[..]

Nou heb ik een mega-diabetes angst, dus dat is fijn om te horen!
Heb je daar redenen voor?
pi_125750678
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Godsamme jouw D klinkt kwijlwaardig :9~
Dat is het ook echt, echt heel erg! Verheug me er de hele week al op. Retesimpel trouwens hoor. Gewoon mini-hamburgerachtige dingen maken met Griekse kruiden, knoflook, ui, feta en wat tomatenpuree. Aardappels koken, af laten koelen. Zwarte olijf, groene olijf, feta, paprika, Turkse peper, van die kleine zure pepers, rode ui, cherrytomaat, kappertjes en komkommer, dille, oregano en een beetje Griekse olijfolie met de aardappelstukjes mengen en je maaltijd is klaar. Nog even tzaziki maken op basis van magere kwark en dan komt t helemaal goed.
Spoilers!
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:09:22 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_125750679
Bij mij gaat / ging het altijd mis als ik ging bieren. Want naast de 1500 biercalorieën kreeg ik dan ook altijd nog een loei van een vreetkick die gerust kon bestaan uit:

- vier boterhammen met 200 gram pindakaas in totaal
- dertig paaseitjes
- Een omelet van drie eieren met spek en kaas
- Een pak TUCjes

:@ :@ :@
disclaimer
pi_125750688
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je daar redenen voor?
Mijn oude huisgenootje had diabetes type 1, en die heb ik heel vaak met dextro uit een laag suiker moeten halen. Achteraf bleek toen dat ze in die periode zwanger was, en niet wist dat ze dat was, in het begin van de zwangerschap heb je veel last van lage suikers. Ze heeft nu een heel gezond kindje van 3 en alles is goed gegaan, maar ik vond het zo naar om haar zo te zien.

(en ik heb al mijn hele leven af en toe last van steenpuisten, is een familie trekje, maar ik heb laatst gelezen dat dat een van de voortekenen kan zijn van diabetes type 2 dus nu ben ik daar soms een beetje bang voor :P)
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:10:13 #86
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125750701
Ik vind havermout niet te eten, tenzij ik het niet zelf met melk hoef te mengen. Heb dit opgelost door 10 gram Brinta te mengen met 10 gram havermout + een schep whey (en melk ofcourse). Dan proef je de havermout een stuk minder en door de whey is het lekker zoet :) Vind het zonder Brinta zó waterig.
And eternity in an hour.
pi_125750706
Lijstje van vandaag:

O: havermout met kaneel en honing
T: geen want moet nog ontbijten
L: ligt eraan of ik eerst boodschappen doe of eerst het huis. Of salade of brood.
T: peer
D: mienestje met groene asperges, bosui en garnalen! Yumyum
T: Nog geen idee!
pi_125750714
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
Bij mij gaat / ging het altijd mis als ik ging bieren. Want naast de 1500 biercalorieën kreeg ik dan ook altijd nog een loei van een vreetkick die gerust kon bestaan uit:

- vier boterhammen met 200 gram pindakaas in totaal
- dertig paaseitjes
- Een omelet van drie eieren met spek en kaas
- Een pak TUCjes

:@ :@ :@
Herkenbaar :D Maar dan met minder drank.

En ik moet nu echt gaan douchen, want ik wilde naar de sportschool! (ja, ik weet, daar ga ik ook weer zweten, maar het idee dat een ander mij kan ruiken vind ik vreselijk)
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:11:22 #89
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125750736
Hier ook diabetesangst (had een paar symptomen, recentelijk :X), dus dat helpt wel om beter op je eten te letten.
And eternity in an hour.
pi_125750744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:10 schreef J0ycie88 het volgende:
D: mienestje met groene asperges, bosui en garnalen! Yumyum
Is daar een recept van? Ik wilde namelijk groene asperges gaan halen, maar wist nog niet wat ik er mee ging doen.
pi_125750751
Over die salades en spitsuur... Grootste gedeelte van een salade kun je 's weekends in elkaar flansen zodat je 's ochtends alleen het vis of vlees kunt toevoegen.

Staan bij mij altijd 2 bakken in de koelkast aan het begin van de werkweek. :9 's ochtends dan bakje rivierkreeft er doorheen of zo.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 10:13:15 #92
5428 crew  miss_sly
pi_125750791
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:09 schreef Zeester het volgende:

[..]

Mijn oude huisgenootje had diabetes type 1, en die heb ik heel vaak met dextro uit een laag suiker moeten halen. Achteraf bleek toen dat ze in die periode zwanger was, en niet wist dat ze dat was, in het begin van de zwangerschap heb je veel last van lage suikers. Ze heeft nu een heel gezond kindje van 3 en alles is goed gegaan, maar ik vond het zo naar om haar zo te zien.

(en ik heb al mijn hele leven af en toe last van steenpuisten, is een familie trekje, maar ik heb laatst gelezen dat dat een van de voortekenen kan zijn van diabetes type 2 dus nu ben ik daar soms een beetje bang voor :P)
Diabetes 1 en 2 hebben niets met elkaar te maken, dat weet je he? :)

Maar eigenlijk zijn er dus geen echte risicofactoren, maar het is gewoon je eigen angst? Goede motivatie in ieder geval om goed te bewegen en te proberen af te vallen.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 10:13:56 #93
5428 crew  miss_sly
pi_125750812
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:11 schreef V1z0R het volgende:
Over die salades en spitsuur... Grootste gedeelte van een salade kun je 's weekends in elkaar flansen zodat je 's ochtends alleen het vis of vlees kunt toevoegen.

Staan bij mij altijd 2 bakken in de koelkast aan het begin van de werkweek. :9 's ochtends dan bakje rivierkreeft er doorheen of zo.
Daar wordt het toch niet lekkerder van, alles al van tevoren klaarmaken? Ik hou niet van niet vers eten :@
pi_125750825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is daar een recept van? Ik wilde namelijk groene asperges gaan halen, maar wist nog niet wat ik er mee ging doen.
Staat in de allerhande! Is een light recept. Kan het zo opzoeken voornje als je wilt.. moet mezelf dat alleen eerst uit bed trekken ;)
pi_125750861
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een tijdlang èlke dag 1 grote zak M&M's alleen opgegeten. Dus naast mijn 'normale' slechte eetpatroon.
Ja, same here. :o

Ik ben echt een bulk-eter. Dat wil zeggen, ik vind het heerlijk om van één ding ontieglijk veel te eten. Niet vanwege de honger, en vaak niet eens vanwege het product zelf, maar puur vanwege het gevoel dat het proces van eten me geeft. Net m'n vader, eigenlijk. Nu heb ik het gelukkig wel afgeleerd, al steekt het gedrag heel soms nog wel de kop op.
pi_125750905
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Diabetes 1 en 2 hebben niets met elkaar te maken, dat weet je he? :)

Maar eigenlijk zijn er dus geen echte risicofactoren, maar het is gewoon je eigen angst? Goede motivatie in ieder geval om goed te bewegen en te proberen af te vallen.
Volgens mij is overgewicht de enige echte grote risicofactor toch, en dat heb ik nog steeds. Wel een stuk minder dan vroeger, en met een minder schommelende suikerspiegel dan vroeger (want dat schijnt nog slechter te zijn). En ik weet dat het qua oorzaak niets met elkaar te maken heeft, maar met type 2 heb je toch nog steeds kans op van die hypo's en hypers?

Wat ook wel meespeelt trouwens is dat ik met haar ook weleens op de zwangerschaps diabetes poli ben geweest, zij moest daar ook gewoon heen, maar de meeste dames daar hebben dan echt zwangerschapsdiabetes en niet type 1. En daar zag je echt gigantische vrouwen zitten, en dat maakte mij ook wel sterk in het idee dat ik echt niet ooit ook zo een zwangerschap in zou willen.
pi_125750963
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar wordt het toch niet lekkerder van, alles al van tevoren klaarmaken? Ik hou niet van niet vers eten :@
Valt reuze mee! :Y Plus dat er in groente en fruit veel in-vet-oplosbare vitamines zitten dus wanneer je dat poosje laat staan met paar scheuten olijfolie heb je daar ook weer profijt van.
Is zoals vandaag echt niet dat het een weke bende is. Ui is nog heerlijk knapperig, tomaat lekker fris :9
Feta vind ik persoonlijk op het einde zelfs lekkerder :@ poosje in de olijfolie en balsamico vind ik zo'n lekker smaak geven :')
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:19:59 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_125750998
Het feit dat ik mijn DNA op korte termijn wil voortzetten sterkt mij ook wel in het afvallen ja. Ben zelfs al 75% verminderd met mijn medicijnen voor dat hogere doel :')
disclaimer
pi_125751045
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
Het feit dat ik mijn DNA op korte termijn wil voortzetten sterkt mij ook wel in het afvallen ja. Ben zelfs al 75% verminderd met mijn medicijnen voor dat hogere doel :')
*O*. Ga je echt zo heel klassiek vanaf de huwelijksnacht de pil het raam uit smijten? (of is dat een te persoonlijke vraag :s)
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:21:53 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_125751056
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je vergeet mij :'(
En mij... Hoop ik?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')