abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:37:21 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125748593

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Wie loopt waar en wanneer google docs

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 26-04-2013 21:49:38 ]
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:41:38 #2
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125748650
Fimpje voor in de OP:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:43:23 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125748676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:41 schreef slacker_nl het volgende:
Fimpje voor in de OP:
Nee, juist niet :7
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:55:17 #4
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125748878
Wellus :6
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 april 2013 @ 08:58:36 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125748940
Ik wil zo nog een rondje, maar wat is het KOUD!
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:59:02 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125748947
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil zo nog een rondje, maar wat is het KOUD!
Lekker warmlopen dus :)
F means you're fucked
pi_125748955
Wat is - voor een beginner - een mooie streeftijd voor een hardloopwedstrijd van 5 km? 25-30 minuten?

Ik ben ruim een maand geleden begonnen, en heb 26 mei mijn eerste wedstrijd :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:01:55 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125748993
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Wat is - voor een beginner - een mooie streeftijd voor een hardloopwedstrijd van 5 km? 25-30 minuten?

Dat verschilt per persoon. Ik zou zeggen: De finish is een mooi streven voor een eerste wedstrijd.
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:02:44 #9
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125749006
Gisteren lekker heanig 8KM gelopen.... Alleen potdomme een bak hooikoorts waardoor ik een x of 4 moest stoppen vanwege flinke niesbuien.

SPOILER
quote:

Finishen. En dan proberen op de volgende wedstrijden je PR te breken. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:09:56 #10
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125749150
quote:

pi_125749184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:02 schreef Daywalk3r het volgende:
Gisteren lekker heanig 8KM gelopen.... Alleen potdomme een bak hooikoorts waardoor ik een x of 4 moest stoppen vanwege flinke niesbuien.

SPOILER
wat is een snotrocket?

ik start dit weekend met een rondje rond de kerk ;)
Werewolf
pi_125749186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:01 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon. Ik zou zeggen: De finish is een mooi streven voor een eerste wedstrijd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:02 schreef Daywalk3r het volgende:

SPOILER
[..]

Finishen is inderdaad al een mooie doelstelling op zich. Dan weet je dat alle inspanning van de laatste 10 weken niet voor niets is geweest! :Y

Ik zal de laatste workouts voor de wedstrijd nog een paar keer precies 5 km lopen, dan heb je toch een richttijd :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:14:16 #13
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125749247
Niks mis om een doel te hebben, afhankelijk van je huidige tempo kan je heel makkelijk uitrekenen wat je eindtijd is. hop.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:17:12 #14
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125749317
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:11 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

[..]

[..]

Finishen is inderdaad al een mooie doelstelling op zich. Dan weet je dat alle inspanning van de laatste 10 weken niet voor niets is geweest! :Y

Ik zal de laatste workouts voor de wedstrijd nog een paar keer precies 5 km lopen, dan heb je toch een richttijd :)
[/quote]
Loop ze niet te snel. Snelheid bewaren voor de wedstrijd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125749567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:14 schreef slacker_nl het volgende:
Niks mis om een doel te hebben, afhankelijk van je huidige tempo kan je heel makkelijk uitrekenen wat je eindtijd is. hop.
Nou kijk aan.. Liep een tijd geleden mijn allereerste 10km in 57:18. Zondag 5 mei een 7,5km "wedstrijd" en wil die sub 45 min. lopen. Jouw pace calculator geeft een target tussen 40 en 45 min.

Eigenlijk moet ik gewoon helemaal geen streeftijd hebben, het is m`n eerste evenement
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:31:11 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125749678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:27 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nou kijk aan.. Liep een tijd geleden mijn allereerste 10km in 57:18. Zondag 5 mei een 7,5km "wedstrijd" en wil die sub 45 min. lopen. Jouw pace calculator geeft een target tussen 40 en 45 min.

Eigenlijk moet ik gewoon helemaal geen streeftijd hebben, het is m`n eerste evenement
Als je 10 kilometer lang gemiddeld een stuk sneller kunt lopen dan 6 min/km, dan moet je dat op 7,5 kilometer ook makkelijk lukken :)
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:34:10 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125749751
Ik liep gister mijn niezende trainingsrondje een 8km in ik geloof iets van 47min. Thuis even kijken want ik kon het huis niet in dus heb de hele avond bij m'n kameraad gezeten.
pi_125749761
meldt :P Ik ben ook maar es begonnen met 'hard'lopen. Conditie is echt waardeloos dus ik vind het allemaal best pittig nog: 1 min joggen, 2 min rustig lopen, 1 min joggen etc. Ben afgelopen maandag begonnen dus die ene minuut voelt echt lang :') :@ Doel is niet een marathon maar gewoon conditie opbouwen. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_125749770
quote:

Ik heb 26 mei ook mijn eerste wedstrijd en mijn streven is uitlopen zonder te hoeven wandelen.

Hoop overigens dat dat gaat lukken, vorige week geëindigd met de antibiotica tegen keelontsteking en het gaat nu steeds slechter, heb amper geslapen van hoesten en benauwdheid. Straks weer naar de huisarts :'(. Ben zelfs niet naar college, ik heb nog nooit een college gemist op hbo/uni :o
pi_125749872
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:31 schreef YUR het volgende:

[..]

Als je 10 kilometer lang gemiddeld een stuk sneller kunt lopen dan 6 min/km, dan moet je dat op 7,5 kilometer ook makkelijk lukken :)
Het volhouden van de snelheid over de afstand zal niet het probleem zijn denk ik. Ik liep m`n eerste keer 12km ook onder de 6:00 min/km gemiddeld..
Maar ik ben altijd een beetje "bang" voor de start, dat het te druk is en te lang duurt voordat je snelheid kan maken en je dit niet meer in kunt halen tijdens het lopen.. Of dat het warm is, of ik te zenuwachtig ben, of wat dan ook..

Ja, ik vind het best spannend. Zo`n eerste evenement lopen. Maar het is de gezonde spanning :)
pi_125749917
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:11 schreef sararaats het volgende:

[..]

wat is een snotrocket?

[/quote]

http://www.runnersworld.c(...)-perfect-snot-rocket
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_125749969
Snotrockets, heerlijk wanneer goed uitgevoerd! Alleen even opletten of er niet net een fietser voorbij komt.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:43:57 #23
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125749979
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:39 schreef Levitas het volgende:

[..]

Het volhouden van de snelheid over de afstand zal niet het probleem zijn denk ik. Ik liep m`n eerste keer 12km ook onder de 6:00 min/km gemiddeld..
Maar ik ben altijd een beetje "bang" voor de start, dat het te druk is en te lang duurt voordat je snelheid kan maken en je dit niet meer in kunt halen tijdens het lopen.. Of dat het warm is, of ik te zenuwachtig ben, of wat dan ook..

Ja, ik vind het best spannend. Zo`n eerste evenement lopen. Maar het is de gezonde spanning :)
Dat is best herkenbaar hoor :Y

En ik wil je er ook niets over wijsmaken, want eigenlijk moet je het zelf lekker ervaren. Ik wil alleen 1 tip meegeven:

Mocht het erg druk zijn bij het eerste stuk, laat je niet gek maken en verleiden om allemaal toeren uit te halen om mensen via bosjes en zo in te halen. Blijf kalm en bewaar je energie. Die energie eb je op het einde hard nodig, want daar kun je meer verliezen dan winnen.
F means you're fucked
pi_125750036
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:11 schreef sararaats het volgende:

[..]

wat is een snotrocket?

Ik loop maandag een rondje dóór de kerk :+
(tijdens de Koninginnenachrun in Amersfoort)
pi_125750043
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:34 schreef Apotheose het volgende:
meldt :P Ik ben ook maar es begonnen met 'hard'lopen. Conditie is echt waardeloos dus ik vind het allemaal best pittig nog: 1 min joggen, 2 min rustig lopen, 1 min joggen etc. Ben afgelopen maandag begonnen dus die ene minuut voelt echt lang :') :@ Doel is niet een marathon maar gewoon conditie opbouwen. :)
Zo ben ik ook nog steeds bezig. Lekker rustig aan opbouwen. Eventueel lessen nog een keertje doen. Het komt echt wel. Inmiddels heb ik begin van de week 2x8 minuten gelopen. Terwijl ik in februari ook moeite had met die ene minuut.
Niet te snel willen en dan kom je er uiteindelijk ook!
pi_125750061
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:34 schreef Serinde het volgende:

[..]

Hoop overigens dat dat gaat lukken, vorige week geëindigd met de antibiotica tegen keelontsteking en het gaat nu steeds slechter, heb amper geslapen van hoesten en benauwdheid. Straks weer naar de huisarts :'(. Ben zelfs niet naar college, ik heb nog nooit een college gemist op hbo/uni :o
Oeh, dat klinkt niet fijn. Hopelijk komt alles nog op tijd goed! :Y

Sterkte!
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:48:30 #27
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125750082
quote:
Jaaa daar begint het mee, die conditie 8)7 Straks ben je hooked en kun je je inschrijven bij Runners Anonymous.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:50:55 #28
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125750154
quote:
Je hebt het allermoeilijkste onderdeel van hardlopen al met glans doorstaan _O_
F means you're fucked
pi_125750158
Wij hadden me gister trouwens wat tijdens het hardlopen. Nog maar net onderweg en we hoorden een vrouw schreeuwen e naar haar hond en zagen haar meegesleurd worden. Sprintje ernaartoe natuurlijk. Ik mevrouw op mijn manier onderzocht en tja de enkel deed zoveel pijn als ik er heeeel zachtje aanzat.
Mevrouw ook in paniek. Maar m'n hardloopmaat had de hond vast.
Om een lang verhaal kort te maken.. Ambulance gebeld en is gekomen en heeft haar meegenomen.
Daarna alsnog ons lesje gedaan. We lipen uiteindelijk in het donker. Maar het was heerlijk weer om te lopen. Lekker zweten.
pi_125750173
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:43 schreef De_kluizenaar het volgende:
Snotrockets, heerlijk wanneer goed uitgevoerd! Alleen even opletten of er niet net een fietser voorbij komt.
anders hangt die helemaal onder het snot ;)

dit wordt m'n eerste rondje ;)

Werewolf
pi_125750268
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:50 schreef YUR het volgende:

[..]

Je hebt het allermoeilijkste onderdeel van hardlopen al met glans doorstaan _O_
Het starten bedoel je? :)
Weet je waar ik van stond te kijken, en dat klinkt waarschijnlijk echt stom.. maar ik wist niet dat er een drempel was naar prestatie leveren zonder echt buiten adem te komen. :@
De eerste weken liep ik en kwam ik totaal buiten adem naar de 2 minuten, ik kon het maar niet voltooien om 2 minuten achtereen te rennen. Toen dat eenmaal lukte, werden het er 3, en 5 en toen kwam ik er dus pas achter dat je kan rennen op een tempo wat je langer kan volhouden!! :D
Dit is vast DE runnersn00b bevinding van het jaar.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_125750356
Misschien al eerder gepost maar wilde hem jullie niet onthouden: http://jolandalinschooten.blogspot.nl/ Trailrunning van Land´s End naar John ´O Groats met bivak op de rug. :D
pi_125750381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:48 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Jaaa daar begint het mee, die conditie 8)7 Straks ben je hooked en kun je je inschrijven bij Runners Anonymous.
haha wie weet :D Ondanks dat het zwaar is vind ik het wel leuk. :P
pi_125750399
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:50 schreef Beau87 het volgende:
Wij hadden me gister trouwens wat tijdens het hardlopen. Nog maar net onderweg en we hoorden een vrouw schreeuwen e naar haar hond en zagen haar meegesleurd worden. Sprintje ernaartoe natuurlijk. Ik mevrouw op mijn manier onderzocht en tja de enkel deed zoveel pijn als ik er heeeel zachtje aanzat.
Mevrouw ook in paniek. Maar m'n hardloopmaat had de hond vast.
Om een lang verhaal kort te maken.. Ambulance gebeld en is gekomen en heeft haar meegenomen.
Daarna alsnog ons lesje gedaan. We lipen uiteindelijk in het donker. Maar het was heerlijk weer om te lopen. Lekker zweten.
Goed gedaan! Mensen in nood moet je helpen. Schijt aan je rondje dan.
pi_125750467
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:54 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Het starten bedoel je? :)
Weet je waar ik van stond te kijken, en dat klinkt waarschijnlijk echt stom.. maar ik wist niet dat er een drempel was naar prestatie leveren zonder echt buiten adem te komen. :@
De eerste weken liep ik en kwam ik totaal buiten adem naar de 2 minuten, ik kon het maar niet voltooien om 2 minuten achtereen te rennen. Toen dat eenmaal lukte, werden het er 3, en 5 en toen kwam ik er dus pas achter dat je kan rennen op een tempo wat je langer kan volhouden!! :D
Dit is vast DE runnersn00b bevinding van het jaar.
Ik vimd het niet stom klinken hoor! Begrijp het wel. Dat heb/had ik dus ook. Mijn adem is altijd het probleem. Terwijl mijn benen echt nog wel willen. Terwijl et bij mijn zusje amdersom is. Haar benen verzuren.
Maar ook ik ben erachter dat ik nu langer kan rennen zonder buiten adem te raken. Eindelijk snap ik ook die 'praattest' In het begin kon ik geen woord uitbrengen. Haha
pi_125750518
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Goed gedaan! Mensen in nood moet je helpen. Schijt aan je rondje dan.
Ja daar twijfel ik geen moment over. Vond het vooral knap dat we erna nog gewoon ons rondje hebben gedaan.
Volgende week keertje bij de mevrouw langs.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:04:58 #37
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125750579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:
Misschien al eerder gepost maar wilde hem jullie niet onthouden: http://jolandalinschooten.blogspot.nl/ Trailrunning van Land´s End naar John ´O Groats met bivak op de rug. :D
Holy fuck _O_ O+
F means you're fucked
pi_125750607
Merken jullie trouwens ook at jullie meer zweten als het warmer is?
Of zou het komen omdat ik langere stukken ren?
pi_125750624
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Holy fuck _O_ O+
Cool! Leuk om te lezen ook.
pi_125750793
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Holy fuck _O_ O+
:D gaaf he! Erg leuk ook, het gebied waar ze nu doorheen is is me niet onbekend. Leuk om over bekende plekjes te lezen.
Ik zou die zelfde route best graag willen afleggen, maar dan wandelend.. Lijkt me geniaal!
pi_125750807
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:05 schreef Beau87 het volgende:
Ik had witte brokken zout op mijn voorhoofd gister. Letterlijk. Van opgedroogd zweet :D
pi_125750926
quote:
Tof! :Y

Gemiddeld zo'n 50 km per dag, als het haar lukt om die 2000 km in 6 weken af te leggen. Daar moet een behoorlijke training aan vooraf gegaan zijn :D
pi_125750964
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:17 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Tof! :Y

Gemiddeld zo'n 50 km per dag, als het haar lukt om die 2000 km in 6 weken af te leggen. Daar moet een behoorlijke training aan vooraf gegaan zijn :D
Ze doet dit al jaren geloof ik. Heeft er ook boeken over geschreven. Ze is gister 47 jaar geworden _O_ w/
pi_125751001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:05 schreef Beau87 het volgende:
Eerst al iemand die vroeg wat je aan moet trekken bij warm weer, en nu iemand die erachter komt dat je gaat zweten... Zijn jullie allemaal eskimo's ofzo? Je bent toch wel eens vaker buiten geweest als het warm is? :P
pi_125751036
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:20 schreef Saysem het volgende:
l es
Het zijn Fok!-ers. Die komen niet buiten. Het lijkt soms echt zo...
pi_125751076
Behhhh regen!!! Gisteren liep ik nog in t-shirt en had ik het bloedheet tijdens mijn wandeling. Wat moet ik nou straks weer aan als ik ga hardlopen....

Op zich vind ik het wel fijner lopen als het iets minder warm is. Waarschijnlijk omdat ik in januari begonnen ben en het gewend ben om in de kou te lopen. Regen of geen regen, vanmiddag ga ik weer een rondje maken:-) En hopelijk gaat het nu eens een keer lekker!! Ga weer voor de 5 keer 8
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_125751090
Jaa jammer he van die regen Lula,aar juiste instelling. Gewoon gaan!
pi_125751230
Maar ik ben geem eskimo en ook niet wereldvreemd hoor.
Zo jammer die reacties hier soms.. Maargoed.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:28:00 #49
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125751235
Even een vraag over lange duurlopen. Ik denk van wel hoor gezien de naam maar die loop je toch op tijd? Zoals ik volgens mij gister las. Elke week b.v 5 minuten langer?
pi_125751271
Haha, gelukkig ga je meer zweten als het warm is, anders raak je oververhit. En dat is echt geen pretje.
In de regen lopen is trouwens ook wel lekker, als het niet te koud is. Het mag zondagochtend ook nog wel een beetje miezeren ofzo. Niet dat je keihard door de plassen/modder moet rammen ofzo, want ik wil wel een PR :P.
Mijn vriendin berichtte me net dat mijn horloge al weer binnen is, enorm snelle service van Garmin dus, respect! *O* Hoef ik zondag niet 'blind' te lopen, dat vind ik wel fijn.
pi_125751298
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:22 schreef Beau87 het volgende:
Jaa jammer he van die regen Lula,aar juiste instelling. Gewoon gaan!
de laatste keer toen ik een bui op mijn hoofd kreeg aan het eind van mijn loopje was ik blij haha. Ik had het bloedheet ondanks de toen nog best lage temperaturen en de afkoeling was me zeer welkom. Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die het fijn vinden als het regent, nou ik zal het zien straks
pi_125751303
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:28 schreef Daywalk3r het volgende:
Even een vraag over lange duurlopen. Ik denk van wel hoor gezien de naam maar die loop je toch op tijd? Zoals ik volgens mij gister las. Elke week b.v 5 minuten langer?
Kan. Maakt niet echt uit, maar als je elke week 5 minuten langer doet over dezelfde afstand schiet het ook niet op.
pi_125751351
quote:
l hoor gezien de naam m
Kan op alles. Tijd, afstand, hartslag, whatever suits your boat
pi_125751363
quote:
Maakt niet uit, ik denk dat de meeste hem op km lopen trouwens. Maar net wat je zelf fijn vind. Met opbouwen is het qua km ook makkelijker denk ik, elke keer 10% erbij rekent makkelijker dan. :P
pi_125751378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:29 schreef Jero_nimo het volgende:
Haha, gelukkig ga je meer zweten als het warm is, anders raak je oververhit. En dat is echt geen pretje.
In de regen lopen is trouwens ook wel lekker, als het niet te koud is. Het mag zondagochtend ook nog wel een beetje miezeren ofzo. Niet dat je keihard door de plassen/modder moet rammen ofzo, want ik wil wel een PR :P.
Mijn vriendin berichtte me net dat mijn horloge al weer binnen is, enorm snelle service van Garmin dus, respect! *O* Hoef ik zondag niet 'blind' te lopen, dat vind ik wel fijn.
Fijn dat je horloge alweer binnen is. Zeke snelle service.
En imderdaad, zweten is alleen maar goed. Maar ikwas het dus nog zo gewend.
Een kop als een biet en knallende hoofdpijn wel na inspanning.
Dus ik ben bijna blij met het zweet. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 april 2013 @ 10:37:04 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125751580
De motivatie kan ik vandaag nog niet echt vinden. Bagger weer :{
pi_125751643
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:37 schreef Swetsenegger het volgende:
De motivatie kan ik vandaag nog niet echt vinden. Bagger weer :{
taperen voor zondag :Y
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:39:16 #58
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125751664
Zullen we anders dit topic laten verplaatsen naar KLB?
F means you're fucked
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:42:45 #59
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125751798
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:29 schreef Saysem het volgende:

[..]

Kan. Maakt niet echt uit, maar als je elke week 5 minuten langer doet over dezelfde afstand schiet het ook niet op.
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:31 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Kan op alles. Tijd, afstand, hartslag, whatever suits your boat
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:31 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Maakt niet uit, ik denk dat de meeste hem op km lopen trouwens. Maar net wat je zelf fijn vind. Met opbouwen is het qua km ook makkelijker denk ik, elke keer 10% erbij rekent makkelijker dan. :P
Ok dan doe ik het op afstand. Was ik ook al een beetje aan het doen. 10, 10,5, 11 enz. Dus dan elke zondag een halve KM er bij op.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:43:03 #60
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125751814
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:39 schreef YUR het volgende:
Koninklijke lopersbond?
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:47:40 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125751984
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:27 schreef Beau87 het volgende:
Maar ik ben geem eskimo en ook niet wereldvreemd hoor.
Zo jammer die reacties hier soms.. Maargoed.
Trek het je niet aan, het is Fok! ;) Je gaf ook wel een mooi voorzetje :)

Op hardloopgebied hier niks nieuws te melden. Rust :X Maandag fysio, hopelijk heeft hij/zij een toverstafje *)
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:57:38 #62
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125752320
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:43 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Koninklijke lopersbond?
Sterk :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:59:54 #63
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125752390
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:47 schreef Quoi het volgende:

[..]

Op hardloopgebied hier niks nieuws te melden. Rust :X Maandag fysio, hopelijk heeft hij/zij een toverstafje *)
Is het een mannelijke fysio? :@ :')
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:01:48 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125752439
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:59 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Is het een mannelijke fysio? :@ :')
:D Daar heb ik geen fysio voor nodig :{w

een mannelijke
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:04:12 #65
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125752513
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:01 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D Daar heb ik geen fysio voor nodig :{w

een mannelijke
^O^ Hopelijk kan hij je wel helpen ja.
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:20:32 #66
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125753121
quote:
krijg elke dag een update van haar toch via FB
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:37:22 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125753761
Elke dag 40-50-60 km lopen, dan je tentje opzetten, potje koken en dán dus nog even je blog bijwerken :D _O_
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:41:05 #68
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125753897
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:37 schreef Quoi het volgende:
Elke dag 40-50-60 km lopen, dan je tentje opzetten, potje koken en dán dus nog even je blog bijwerken :D _O_
maar verder hoe je je nergens zorgen om te maken....5-6 uur lopen per dag en verder kan je rusten en je volledig voor bereiden op het lopen zelf.
Tuurlijk, nog steeds een enorme opgave maar wel iets waar ze zich volledig op kan focussen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:41:40 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125753922
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

maar verder hoe je je nergens zorgen om te maken....5-6 uur lopen per dag en verder kan je rusten en je volledig voor bereiden op het lopen zelf.
Tuurlijk, nog steeds een enorme opgave maar wel iets waar ze zich volledig op kan focussen
:Y Erg overzichtelijk idd.
pi_125754144
Welkom nieuwe loper *O*
Je zult snel verslaafd zijn aan lopen, dat gun ik je ;)

Ik ben net als inze kluizenaar ook wat gewicht kwijt, maar slechts 1 kilogram... En dat in een paar maanden ;) Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik oas sinds een week de volledige regel "meer bewegen, minder vreten" toe pas. Het meer bewegen zat er al wel in, nu dus ook het minder eten. Volhouden is nu het belangrijkste :)
pi_125754198
quote:

[..]

Je bent ook wel even met je eten bezig denk ik. Want ik kan me niet voorstellen dat ze alleen een blik bruine bonen opwarmt iedere avond. Met die afstanden is goede voeding wel belangrijk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 april 2013 @ 11:58:57 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125754598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:39 schreef YUR het volgende:
jajajaja ik heb al gelopen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 april 2013 @ 12:01:06 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125754669
Ik heb wel het idee dat mijn brooks zoals Ome brooks ze bedoeld heeft, dus zonder mysoles inlegzooltjes, lekkerder lopen. Of het ook beter voor me is wachten we nog even af, maar mijn benen voelen nu wel minder vermoeid en het liep 'natuurlijker'

Klinkt dit heel wijverig?
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:04:44 #74
92409 Twinky
Little star.
pi_125754787
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb wel het idee dat mijn brooks zoals Ome brooks ze bedoeld heeft, dus zonder mysoles inlegzooltjes, lekkerder lopen. Of het ook beter voor me is wachten we nog even af, maar mijn benen voelen nu wel minder vermoeid en het liep 'natuurlijker'

Nee, meer een beetje gay ;)
maar het gaat erom dat je lekker loopt, op welke dingen nou ook! Denk ik!
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:06:00 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125754824
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

jajajaja ik heb al gelopen.
Goed gedaan wijffie ;)
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 april 2013 @ 12:08:46 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125754901
whehehe.
pi_125754915
quote:

[..]

Moet zo iemand nooit werken dan?
pi_125755252
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:20 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

krijg elke dag een update van haar toch via FB
Heb me ook aangemeld, vind het erg tof om te volgen :Y
pi_125755846
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:04 schreef Twinky het volgende:

[..]

Nee, meer een beetje gay ;)
pi_125755989
Ik geloof dat ik die regen wel fijn vind:-)

Ik heb een uur gelopen!!!! De bedoeling was vijf keer acht minuten, maar die laatste acht gingen zo lekker dat ik het uur volgemaakt heb. Mijn mobiel ging raar doen, geluid ging steeds uit, navigatie spontaan aan daarom ben ik gestopt omdat ik bang was dat mijn endomondo mijn 'prestatie' niet zou opslaan :P Ik had echt het gevoel dat ik nog wel even door kon lopen, terwijl ik het eerste half uur wederom afzien vond.

http://www.endomondo.com/workouts/181644914/5638894
pi_125756071
Oh en wat zijn die peptalks toch leuk!!!! Thanks
pi_125756142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:47 schreef Quoi het volgende:

[..]

Probeer ik ook maar niet te doen. En ook geen voorzetjes meer te geven.
Tja ik ben nog maar net op Fok en net aan het hardlopen. Een echte beginneling.
En hoop hier dingen te leren.

Ik hoop met je mee op dat toverstafje. Wie weet.. :)
pi_125756205
Lekker hoor Lula!! Goed gedaan!!
Ik hoor wel meer mensen hier over de peptalks op endomondo, maakt me nieuwsgierig. Maar ik gebruik Runkeeper. Misschien toch ook eens naar Endomondo kijken.
pi_125756509
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:51 schreef Beau87 het volgende:
Lekker hoor Lula!! Goed gedaan!!
Ik hoor wel meer mensen hier over de peptalks op endomondo, maakt me nieuwsgierig. Maar ik gebruik Runkeeper. Misschien toch ook eens naar Endomondo kijken.
Endomondo O+ :9
pi_125756668
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:45 schreef Lula het volgende:
Ik geloof dat ik die regen wel fijn vind:-)

Ik heb een uur gelopen!!!! De bedoeling was vijf keer acht minuten, maar die laatste acht gingen zo lekker dat ik het uur volgemaakt heb. Mijn mobiel ging raar doen, geluid ging steeds uit, navigatie spontaan aan daarom ben ik gestopt omdat ik bang was dat mijn endomondo mijn 'prestatie' niet zou opslaan :P Ik had echt het gevoel dat ik nog wel even door kon lopen, terwijl ik het eerste half uur wederom afzien vond.

http://www.endomondo.com/workouts/181644914/5638894
Netjes hoor! Ik krijg ook wel eens peptalks, moet alleen zelf nog uitvinden hoe je live iemand ziet lopen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:05:46 #86
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125756763
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:

pi_125756858
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:47 schreef Nirak het volgende:
Welkom nieuwe loper *O*
Je zult snel verslaafd zijn aan lopen, dat gun ik je ;)

Ik ben net als inze kluizenaar ook wat gewicht kwijt, maar slechts 1 kilogram... En dat in een paar maanden ;) Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik oas sinds een week de volledige regel "meer bewegen, minder vreten" toe pas. Het meer bewegen zat er al wel in, nu dus ook het minder eten. Volhouden is nu het belangrijkste :)
Slechts een hoeft niet slecht te zijn! Zelf heb ik geen overgewicht en door het lopen ben ik nauwelijks afgevallen maar mijn broeken zitten wel ruimer! Dus het zou me niks verbazen als je eigenlijk al veel beter bezig bent dan je doet voorkomen ;)
pi_125757037
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:08 schreef Serinde het volgende:

[..]

Slechts een hoeft niet slecht te zijn! Zelf heb ik geen overgewicht en door het lopen ben ik nauwelijks afgevallen maar mijn broeken zitten wel ruimer! Dus het zou me niks verbazen als je eigenlijk al veel beter bezig bent dan je doet voorkomen ;)
:) Met lopen ben ik goed bezig, maar m'n broeken zitten nog hetzelfde, dus daar valt nog winst te behalen hoor ;)
pi_125757110
[KLB-modus]Overigens weer nieuwe antibiotica opgehaald net, hoop dat het snel helpt. Komende dagen nog maar rust, dinsdag toch geen loopgroep dus dan wil ik zelf een klein rondje doen. [/KLB-modus]
pi_125757362
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:03 schreef Nirak het volgende:

[..]

Netjes hoor! Ik krijg ook wel eens peptalks, moet alleen zelf nog uitvinden hoe je live iemand ziet lopen.
Ik heb de widget van Endomondo om mijn mobiel gezet, dan zie je precies wanneer iemand op dat moment aan het lopen is of al gelopen heeft
pi_125757432
quote:
Ik doe het op afstand. Je zet een ronde uit die wat langer is. Bij mij worden de rondes dan meestal ook een aantal km langer. Simpelweg omdat je weinig keus hebt, een afslag extra is meteen een paar km erbij. Maar goeddan heb ik het over 20 + km.

Toen ik nog wat minder liep dan bleef ik wat dichterbij huis en deed ik ongeveer hetzelfde maar nam de stappen wat minder groot en had daar wat meer uitwijkmogelijkheden .Veel passen en meten met afstandmeten.nl.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:25:49 #92
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125757487
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik doe het op afstand. Je zet een ronde uit die wat langer is. Bij mij worden de rondes dan meestal ook een aantal km langer. Simpelweg omdat je weinig keus hebt, een afslag extra is meteen een paar km erbij. Maar goeddan heb ik het over 20 + km.

Toen ik nog wat minder liep dan bleef ik wat dichterbij huis en deed ik ongeveer hetzelfde maar nam de stappen wat minder groot en had daar wat meer uitwijkmogelijkheden .Veel passen en meten met afstandmeten.nl.
Ik weet precies een rondje van 10 en met een paar afslagen kan ik inderdaad vrij makkelijk een KM ofzo erbij pakken.
pi_125757845
Hier in het zuiden des lands is het weer nog best lekker! Tot nu toe dan, het begint nu behoorlijk grijs te worden.

Vanmorgen een lekker rondje gedaan. Tshirt, lichte motregen, maar toch nog 16 graden. Ging lekker, alleen in het bos.

Alleen een of andere onverlaat (ik vermoed Staatsbosbeheer), heeft de paden omgeploegd. Nu is de grond heel los, loopt "lekker" zwaar.
pi_125757895
quote:
Jij was laatst toch weer begonnen met een klein stukje rennen? Of was dat niet goed gegaan?
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:37:52 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125757917
Damn, dit had de voorkant van mijn proefschrift moeten zijn:

pi_125758313
Toch maar even een post hier, ik ben nu een aantal weken bezig met hardlopen. Het gaat prima alleen de laatste 1,5 week krijg ik steeds na ongeveer 2 / 3 kilometer hardlopen een stekende pijn aan de buitenkant van mijn knie. Soms is het een klein beetje, en soms moet ik gewoon stoppen met lopen omdat ik niet meer kan. Dit lijkt me niet helemaal oke.

Heb op google wel gezocht op dit onderwerp alleen heel veel heb ik daar niet aan. Hoor het liefste gewoon vanuit ervaring of meer renners hier last van hebben gehad, vooral in het begin.

Vorige jaar heb ik ook al een tijdje hardgelopen, toen had ik er geen last van. Behalve dat ik te weinig motivatie had om door te gaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stienn op 26-04-2013 13:55:11 ]
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:54:21 #97
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125758461
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jij was laatst toch weer begonnen met een klein stukje rennen? Of was dat niet goed gegaan?
Ik ben zelfs meerdere malen begonnen.
pi_125758587
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:54 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik ben zelfs meerdere malen begonnen.
:D
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:58:05 #99
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125758607
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:49 schreef Stienn het volgende:
Toch maar even een post hier, ik ben nu een aantal weken bezig met hardlopen. Het gaat prima alleen de laatste 1,5 week krijg ik steeds na ongeveer 2 / 3 kilometer hardlopen een stekende pijn aan de buitenkant van mijn knie. Soms is het een klein beetje, en soms moet ik gewoon stoppen met lopen omdat ik niet meer kan. Dit lijkt me niet helemaal oke.

Heb op google wel gezocht op dit onderwerp alleen heel veel heb ik daar niet aan. Hoor het liefste gewoon vanuit ervaring of meer renners hier last van hebben gehad, vooral in het begin.

Vorige jaar heb ik ook al een tijdje hardgelopen, toen had ik er geen last van. Behalve dat ik te weinig motivatie had om door te gaan.
Loop je op dezelfde schoenen als toen? Wellicht is de demping eruit? Of loop je gewoon anders.
Wat ik weet is een lopersknie.
pi_125758745
heeft iemand ook al langer ervaring met de nike+ gps tomtom sportwatch? Ik loop namelijk altijd met nike+ op mijn telefoon alleen lijkt me een horloge wat makkelijker. Andere suggesties zijn welkom :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')