natuurlijk helpt dat.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:51 schreef AlwaysConnected het volgende:
dus een camera ophangen helpt tegen overlast?
hoef je em niet eens aan te zetten zoals ik de startpost lees
waarom niet? Je mag toch gewoon filmen op de openbare weg? Mogen die blik op de weg gasten toch ook altijd?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:32 schreef Troel het volgende:
Als je een echte camera plaatst, houd er dan rekening mee dat de openbare weg niet gefilmd mag worden
Blik op de weg gasten zijn geen gewone gasten natuurlijkquote:Op donderdag 25 april 2013 12:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
waarom niet? Je mag toch gewoon filmen op de openbare weg? Mogen die blik op de weg gasten toch ook altijd?
Waarom zou een beveilingscamera dat niet mogen dan?
zit nog wel een factor 10 tussen meestal.quote:
Dat zijn wel gewone gastenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Blik op de weg gasten zijn geen gewone gasten natuurlijk
Ik heb een camera hangen bij de voordeur die de openbare weg filmt. Volgens het CBP mag dat zolang je niet bij iemand in zijn huis kan kijken. Ook ben je verplicht aan te geven dat je gebruik maakt van videoregistratie.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:32 schreef Troel het volgende:
Als je een echte camera plaatst, houd er dan rekening mee dat de openbare weg niet gefilmd mag worden
Hier hangt de camera gewoon via wifi aan de nas. Dus dat is niet zo'n probleem. Kan waarschijnlijk ook makkelijk met een pc, die dan wel 24/7 moet draaien. Heb overigens ook nog een server voor een heel camera systeem tot 20 camera's. En dan pleur je de beelden na 48 uur automatisch weg.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:38 schreef RaymondK het volgende:
[..]
zit nog wel een factor 10 tussen meestal.![]()
Plus dat als je een echte wilt je ook een pc/uitlees/opneem mogelijkheid moet hebben.
Maar goed dan heb je wel een camera idd.
Alleen zo'n dummy werkt vaak wel al afschrikwekkend...
http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html?search=dummy+camera
oh ja slim. Handige dingen die Nassen.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:51 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Hier hangt de camera gewoon via wifi aan de nas. Dus dat is niet zo'n probleem. Kan waarschijnlijk ook makkelijk met een pc, die dan wel 24/7 moet draaien. Heb overigens ook nog een server voor een heel camera systeem tot 20 camera's. En dan pleur je de beelden na 48 uur automatisch weg.
Jazeker, Nas kan je gewoon instellen als server voor van alles en nog wat. Je kan er zo'n beetje je hele systeem op kwijt en dan heb je alleen nog maar een klein weg werp pctje nodig om op te werkenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:52 schreef RaymondK het volgende:
[..]
oh ja slim. Handige dingen die Nassen.
Camera's voorkomen niks. Ze registreren alleen. Het is een algemene domme misvatting dat camera's dingen voorkomen.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:44 schreef Iwanius het volgende:
Scenario:
Goede vriend woont in de buurt van een school en ziet om de zoveel tijd in zijn portiek waar hij woont niet alleen scholieren zitten die daar vervolgens zitten te roken en te drinken en er een zooitje van maken, maar ook er andere gasten die er niet horen. Het pand bevat allemaal koopwoningen en hij wil nu dat er camera's worden geplaatst om deze overlast aan te pakken.
Andere wegen zoals contact leggen met de wijkagent of de school levert niet het gewenste resultaat op dus voordat hij drastische maatregelen wil nemen, wil hij nog dit middel uitproberen en de mogelijkheden.
Iemand?
Maar goed, dan heb je camerabeelden. Wat ga je daar dan mee doen? Ga je die jongens aangeven bij de politie?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:51 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Hier hangt de camera gewoon via wifi aan de nas. Dus dat is niet zo'n probleem. Kan waarschijnlijk ook makkelijk met een pc, die dan wel 24/7 moet draaien. Heb overigens ook nog een server voor een heel camera systeem tot 20 camera's. En dan pleur je de beelden na 48 uur automatisch weg.
Lol.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Camera's voorkomen niks. Ze registreren alleen. Het is een algemene domme misvatting dat camera's dingen voorkomen.
Daarom was mijn eerste vraag ook of TS er wel eens de groepjes op heeft aangesproken.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar goed, dan heb je camerabeelden. Wat ga je daar dan mee doen? Ga je die jongens aangeven bij de politie?
Ik vertel je nu dat je onderaan de stapel terecht komt, en er pas een agent komt kijken met de vraag of je nog problemen hebt wanneer die jongens al lang en breed een gezin met kinderen hebben.
Bespaar jezelf die frustratie.
Nee man. Als daar zo'n camera staat, dan ga je een keer met een bedekt hoofd naar die camera toe, steel je hem, en doe je alsnog die dingen die de eigenaar van de camera niet wil.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Lol.
Toevallig hoorde ik van een collega een verhaal vorige week. Die z'n vader woonde in e.o.a. huurflat met portiek. Elke keer was er grafitie, kapotte brievenbussen, tering zooi onder het afdakje. Elke keer als het was opgeridderd, week later was het weer kapot.
Hij had op eigen kosten een dummy dome met zo'n lullig knipperledje er in opgehangen, en het was volledig over.
Totdat de woningbouw hier lucht van kreeg, hij het weg moest halen, en de hele elende begon weer van voor af aan.![]()
't zal niet altijd helpen, maar het werkt echt wel afschrikkend. Als daar een camera op je snufferd staat ga je wel ergens anders rotzooi uithalen.
onzin. Ik heb toch net een werkend praktijkvoorbeeld gegeven...quote:Op donderdag 25 april 2013 15:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee man. Als daar zo'n camera staat, dan ga je een keer met een bedekt hoofd naar die camera toe, steel je hem, en doe je alsnog die dingen die de eigenaar van de camera niet wil.
Als ik het kan bedenken, kunnen die jochies het ook bedenken.
Als ze zo graag dingen vernielen en een teringzooi maken, dan kan een lullig camera'tje ook nog wel mee vernield worden.
Iedere lagere scholier weet dat als je niet herkenbaar bent op zo'n camera, niemand je weet te pakken.
Iedereen heeft wel van die pixelruis plaatjes op TV gezien met de vraag 'herkent u deze persoon, belt u dan direkt met 555-12345'.
"Ja! Ik herken hem! Het is Mario! Ik weet het zeker! En kijk daar, in de hoek! Dat moet Luigi zijn!"
Niet dus.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:47 schreef Chandler het volgende:
Ja, mits aangegeven en in overstemming met alle buren & eventuele verhuurder. Het betreft namelijk privé terrein (voor zover mijn kennis reikt).
Graag je nu echt of je moedwillig geluidsoverlast mag veroorzaken?quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:
Mag je eigenlijk in zo'n geval ook een geluidapparaat plaatsen die zo'n hoge irritante piep geeft die alleen hoorbaar is voor jongeren?
waarom zie je dat niet terug in de statistieken?quote:Op vrijdag 26 april 2013 07:20 schreef RaymondK het volgende:
[..]
onzin. Ik heb toch net een werkend praktijkvoorbeeld gegeven...![]()
camera's werken vaak preventief.
Het houdt zulke jongeren in ieder geval weg. Het is geen harde piep, slecht een hele hoge die door een bepaalde leeftijdsgroep niet meer wordt gehoord.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Graag je nu echt of je moedwillig geluidsoverlast mag veroorzaken?
met een knuppel slaan ook, je punt?quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:15 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Het houdt zulke jongeren in ieder geval weg. Het is geen harde piep, slecht een hele hoge die door een bepaalde leeftijdsgroep niet meer wordt gehoord.
Bij ons hangt zoiets voor de ingang van de supermarkt.
Ik snap je reactie niet echtquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
met een knuppel slaan ook, je punt?
en jij maakt van een aanname een feitdat het een bepaalde freq betreft met een "voorkeur voor jongeren" zegt niets van wie het ook hoort, of dat er jongeren zijn die het niet horen
buiten dat je helemaal geen gekke piepdingen op mag hangen om mensen te pesten
Ho hoquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet echt
TS zoekt een manier om jongeren weg te houden. Die portiek is gewoon geen plek om te hangen.
sinds wanneer is datquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:39 schreef Nico987 het volgende:
Hier wordt de hele onbegrijpelijk info over fotografie en film aangehaald.
in de regel is het zo, je mag in een prive omgeving fotograferen en filmen, maar de geportretteerde heeft het portret recht. dus publiceren mag alleen in overeenstemming met de geportretteerde.
Je mag vanaf de openbaren ruimte alles wat je vanaf daar ziet fotograferen en publiceren. Als je vanaf de straat de buren fotografeert dan mag dit, ga je in de tuin staan, dan heb je een probleem. er is echter 1 familie voor wie dit niet geld.. Alleen het koningshuis kent een extra bescherming.
We praten zoals ik het van hem begrepen heb over een portiek met allemaal koopwoningen (VVE) die in prive bezit zijn en waar in feite dus geen anderen / vreemden zich hoeven op te houden. Dus kom je op het punt dus dat alle beelden (als die geschoten worden) gemaakt worden van het portiek zelf met een deel van de trottoir / weg erbij.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:39 schreef Nico987 het volgende:
Hier wordt de hele onbegrijpelijk info over fotografie en film aangehaald.
[knip]
Je mag vanaf de openbaren ruimte alles wat je vanaf daar ziet fotograferen en publiceren. Als je vanaf de straat de buren fotografeert dan mag dit, ga je in de tuin staan, dan heb je een probleem. er is echter 1 familie voor wie dit niet geld.. Alleen het koningshuis kent een extra bescherming.
En dus geldt hier nu juist de wetgeving die je geknipt hebt..quote:[img]hthier nu juist /i.fokzine.net/p/6s.gif[/img] Op zaterdag 27 april 2013 10:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
We praten zoals ik het van hem begrepen heb over een portiek met allemaal koopwoningen (VVE) die in prive bezit zijn en waar in feite dus geen anderen / vreemden zich hoeven op te houden. Dus kom je op het punt dus dat alle beelden (als die geschoten worden) gemaakt worden van het portiek zelf met een deel van de trottoir / weg erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |