Caravanstalling kost je rond de 100 tot 150 euro per jaar, op zich valt dat toch mee?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
die controle in de wintermaanden is een gedrocht, dit leidt tot een hoge administratieve last en controles. verder kunnen mensen die geen stalling of garage hebben nu niet goedkoop een oldtimer rijden, dat is gewoon pure discriminatie , er is geen enkele reden voor die winterstop. Financieel en milieutechnisch levert het niets op. Verder gaat het over benzineauto;s dus veelrijders zitten hier toch niet tussen. die kopen gewoon een diesel of LPG wagen van 40 jaar oud.
maar waarom nu zo;n rare regeling, je wilt regels toch simpel houden? Een overgangsregeling is beter dan niets, maar die drie maanden verplichte stalling slaat weer helemaal nergens op. waarom mag ik in de winter niet met een oldtimer rijden zonder extra aangeslagen te worden. Ook een beetje jammer dat het weer niet geldt voor LPG en diesel, je mooie amerikaanse F150 met dubbel gaskanon wordt onbetaalbaar zo. Het levert ook voor miemand iets op.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Caravanstalling kost je rond de 100 tot 150 euro per jaar, op zich valt dat toch mee?
Ik hik inderdaad ook tegen die 3 maanden...quote:Op donderdag 25 april 2013 09:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
maar waarom nu zo;n rare regeling, je wilt regels toch simpel houden? Een overgangsregeling is beter dan niets, maar die drie maanden verplichte stalling slaat weer helemaal nergens op. waarom mag ik in de winter niet met een oldtimer rijden zonder extra aangeslagen te worden. Ook een beetje jammer dat het weer niet geldt voor LPG en diesel, je mooie amerikaanse F150 met dubbel gaskanon wordt onbetaalbaar zo. Het levert ook voor miemand iets op.
Juist door die rare regeling maak je dagelijks gebruik 'onmogelijk'. Met de gedachte dat de 'liefhebber' de auto toch al wel laat staan in de wintermaanden. Zo kan de liefhebber nog gewoon oldtimer rijden voor een schappelijk bedrag per jaar (voor mij ¤ 76,- ) en zo ontmoedig je de mensen die de auto voor dagelijks gebruik gebruiken.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
maar waarom nu zo;n rare regeling, je wilt regels toch simpel houden? Een overgangsregeling is beter dan niets, maar die drie maanden verplichte stalling slaat weer helemaal nergens op. waarom mag ik in de winter niet met een oldtimer rijden zonder extra aangeslagen te worden. Ook een beetje jammer dat het weer niet geldt voor LPG en diesel, je mooie amerikaanse F150 met dubbel gaskanon wordt onbetaalbaar zo. Het levert ook voor miemand iets op.
mensen met een garage kunnen nog steeds de oldtimer voor dagelijks gebruik handhaven. Je koopt gewoon een grote amerikaan op LPG uit 1973,quote:Op donderdag 25 april 2013 10:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Juist door die rare regeling maak je dagelijks gebruik 'onmogelijk'. Met de gedachte dat de 'liefhebber' de auto toch al wel laat staan in de wintermaanden. Zo kan de liefhebber nog gewoon oldtimer rijden voor een schappelijk bedrag per jaar (voor mij ¤ 76,- ) en zo ontmoedig je de mensen die de auto voor dagelijks gebruik gebruiken.
diesel en lpg niet en die drie maanden verplicht in de garage haken de meesten wel af. maargoed dat zal ook wel de bedoeling zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:02 schreef SilentChaos het volgende:
Bovendien als je het stuk leest, is het een OVERGANGSREGELING, dus 1987 en ouder komt in aanmerking voor het kwarttarief, 1988 en later komt dit NOOIT...
Gelukkig is m'n auto uit 1987 al gejat, maar anders was'ie flink meer waard geworden
Denk dat dat wel los zal lopen... Die markt blijft toch wel "wat de gek er voor geeft" en bovendien gaat niemand zoiets dagelijks rijden over het algemeen.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat dacht je van deze
http://www.autotrader.nl/(...)jaar-tot-1974#foto-1
[ afbeelding ]
dit soort autos gaan flink in prijs stijgen
Helaas zorgt het er ook voor dat er in de toekomst minder auto's oldtimer zullen worden.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Juist door die rare regeling maak je dagelijks gebruik 'onmogelijk'. Met de gedachte dat de 'liefhebber' de auto toch al wel laat staan in de wintermaanden. Zo kan de liefhebber nog gewoon oldtimer rijden voor een schappelijk bedrag per jaar (voor mij ¤ 76,- ) en zo ontmoedig je de mensen die de auto voor dagelijks gebruik gebruiken.
Nee manquote:Op donderdag 25 april 2013 10:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat dacht je van deze
http://www.autotrader.nl/(...)jaar-tot-1974#foto-1
[ afbeelding ]
dit soort autos gaan flink in prijs stijgen
Als ze de 40 jaar al niet kunnen halen, zijn ze het ook niet waardquote:Op donderdag 25 april 2013 10:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Helaas zorgt het er ook voor dat er in de toekomst minder auto's oldtimer zullen worden.
Niet iedereen heeft voldoende stallingsruimte om er mooi spul in te zetten. Leuke auto's die duur in belasting zijn, zullen nu eerder op de sloop verdwijnen dan wanneer ze relatief snel belastingvrij worden.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:49 schreef BroesWillems het volgende:
Als ze de 40 jaar al niet kunnen halen, zijn ze het ook niet waard![]()
Dat er iets zou veranderen was toch al duidelijk?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft voldoende stallingsruimte om er mooi spul in te zetten. Leuke auto's die duur in belasting zijn, zullen nu eerder op de sloop verdwijnen dan wanneer ze relatief snel belastingvrij worden.
vraag ik me nu ook af...quote:Op donderdag 25 april 2013 10:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach, een 180D of 190D zal je nu voor een prikke op de kop kunnen tikken, maakt het nog wel een beetje goed als je er echt veel mee rijdt. Blijven betrouwbare auto's.
Maar begrijp ik het nu goed, want er staat dus kwarttarief en niet rijden in de winter. Moet de auto dan geschorst worden in de winter? Dus mag niet op de openbare weg staan? Maar je betaalt dan ook geen wegenbelasting over die maanden...
jah als ze nu straks niet ineens vol zitten. of ineens VEUL duurder worden (vraag en aanbod)quote:Op donderdag 25 april 2013 09:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Caravanstalling kost je rond de 100 tot 150 euro per jaar, op zich valt dat toch mee?
Wat denk je van mensen die trouwerijen/gala's rijden enzo...quote:Op donderdag 25 april 2013 12:04 schreef T42 het volgende:
[..]
vraag ik me nu ook af...
en als je ook in de wintermaanden auto meetings hebt?
heb er zo al 3.
jup die ook..quote:Op donderdag 25 april 2013 12:07 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Wat denk je van mensen die trouwerijen/gala's rijden enzo...
dat is werk, geen liefhebbende hobbyistquote:Op donderdag 25 april 2013 12:07 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Wat denk je van mensen die trouwerijen/gala's rijden enzo...
Als ik een trouwerij/gala rij dan is dat puur hobby. Hooguit krijg ik mijn brandstofkosten vergoed en/of wat lekkers voor de inwendige mens tijdens het wachten. Maar meer ook echt niet.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:33 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is werk, geen liefhebbende hobbyist
Nee? Mag je je auto helemaal niet in de tuin zetten of alleen geen volwaardige oprit maken?quote:
voor de oprit heb je een vergunning nodigquote:Op donderdag 25 april 2013 12:37 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Nee? Mag je je auto helemaal niet in de tuin zetten of alleen geen volwaardige oprit maken?
zow ik kan heel jaar leven op die punt taart en 2 tientjes voor de brandstof....quote:Op donderdag 25 april 2013 12:33 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is werk, geen liefhebbende hobbyist
let er wel op dat de auto echt geen mm op/boven de stoep/openbare weg mag staanquote:Op donderdag 25 april 2013 12:46 schreef Kentoet het volgende:
Ik ga het gewoon proberen als ik mijn auto 3 maanden moet schorsen. Geen echte oprit, maar alleen hekje weghalen en de auto erin.
Dat de buren het minder vinden kan ik me wel iets bij voorstellen.
dan krijg je kippenschuren zonder verzekeringquote:Op donderdag 25 april 2013 12:32 schreef Leipo666 het volgende:
caravanstalling mogen ook geen auto's stallen: hun brandverzekering en/of vergunningen staan dat niet toe
(daar lopen erg veel camper eigenaren tegenaan)
Niet eens in zicht toch?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
let er wel op dat de auto echt geen mm op/boven de stoep/openbare weg mag staan
zicht mag wel, als het maar duidelijk zichtbaar is dat hij op prive-terrein staat en niet op de openbare wegquote:Op donderdag 25 april 2013 14:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Niet eens in zicht toch?
Impat...quote:Op donderdag 25 april 2013 13:57 schreef Dingest het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr
quote:MENSEN KOM IN OPSTAND.....
DE KRANT SCHRIJFT -DE KOGEL IS DOOR DE KERK;; ER ZIJN NOG MEER DIE DIT VERDIENEN,
U WEET ZELF WEL WIE................................................
Wel netjes nog zijn linkje erbij gezetquote:Op donderdag 25 april 2013 14:33 schreef Prowl het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)de-opgeschreven.html
[..]
ook handigquote:Het is niet mogelijk om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsing als het kwarttarief.
ik zie net de chassis nummers van kevers van voor 1974 in prijs omhoog gaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:05 schreef powerflux het volgende:
Zag vanmiddag al de eerste '73er met 'ook in 2014 belastingvrij!'
daar heb je de 1/3 regeling toch voor?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:16 schreef T42 het volgende:
[..]
ik zie net de chassis nummers van kevers van voor 1974 in prijs omhoog gaan.
dus omkatten word nog groter zal bij landrover ook niet anders zijn
Kijk eens in de link in de OP?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:49 schreef Laurensius het volgende:
Mijn chevy van uit 84 op LPG (1948 kilootjes) staat volgens RDW als een bedrijfsauto.
Voor bedrijfsauto's komt er ook een kwartregeling, daar valt mijn bus dan ook onder toch?
http://www.knac.nl/2013/0(...)jstelling-oldtimers/
Ja.. die had ik al gelezen.. Maar wat is nu de conclusie voor mijn situatie? Volledige, of kwartregeling?quote:
Moet je voor de lol eens naar zijn andere advertenties kijken, dan snap je meteen dat de goeden worden aangepaktquote:Op donderdag 25 april 2013 13:57 schreef Dingest het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr
Is het online te volgen?quote:Op donderdag 25 april 2013 16:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Debat met Weekers over de nieuwe oldtimerregeling gaat nu beginnen! Weten we dus meteen of 't nu definitief zo gaat worden of niet.
Gefeli, ding is nu een paar honderd euro meer waardquote:Op donderdag 25 april 2013 17:02 schreef Wijnbo het volgende:
* Wijnbo vorige maand opel B kadett uit 1973 gekocht heeft voor 800 euro
Goedgegokt dus :-D
in ieder geval evenveel als een MB300TD uit 1986quote:Op donderdag 25 april 2013 17:02 schreef Wijnbo het volgende:
* Wijnbo vorige maand opel B kadett uit 1973 gekocht heeft voor 800 euro
Goedgegokt dus :-D
iig, ik zit te luisteren, ik voel nu al dat het er in deze vorm doorkomt,quote:Op donderdag 25 april 2013 17:13 schreef Sounddragon het volgende:
We hoeven geen half topic vol met MP linkjes hoor, hebben we er al genoeg van
SD helemaal niks.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:15 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
iig, ik zit te luisteren, ik voel nu al dat het er in deze vorm doorkomt,
Even zonder leedvermaak Sound, want normaal ben ik er gek op, wat gaat dat je Caprice nou kosten zo?
Van Vliet blijft het gewoon proberenquote:Op donderdag 25 april 2013 17:22 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou, dat stemmen wordt straks appeltje-eitje denk ik. Die argumenten van Bashir zijn al tig keer de revue gepasseerd, evenals dat verhaal van Van Vliet.
Weekers gaf trouwens ook aan dat in alle berekeningen rekening is gehouden met oldtimers die geschorst/gesloopt/verkocht gaan worden.
Ik heb geen slagschepen meer, heb ik effe mazzelquote:Op donderdag 25 april 2013 17:15 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
iig, ik zit te luisteren, ik voel nu al dat het er in deze vorm doorkomt,
Even zonder leedvermaak Sound, want normaal ben ik er gek op, wat gaat dat je Caprice nou kosten zo?
Belastingvrij!!!1!!!quote:Op donderdag 25 april 2013 19:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)1-belastingvrij.html
hoop schijnheilige aanbieders
dat wordt een dure bak met 2800 kilo schoon aan de haak.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)1-belastingvrij.html
hoop schijnheilige aanbieders
oke, zit je nog aan:quote:Op donderdag 25 april 2013 19:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Mag 2800 kg trekken, is maar 2000 kg zelf hoor.
Ook mooi in die advertentie : "Wegens omstandigheden , te koop aangeboden"quote:Op donderdag 25 april 2013 19:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
oke, zit je nog aan:
2212¤ Jaar
553¤ /kwartaal
das slikken, grappig dat er staat dat onzinnige biedingen worden verwijderd, maar hij heeft geen enkele indicatie wat hij moet kosten.
"Kees" heeft best een mooi bod gedaan, ik ben benieuwd of het blijft staan... :-)quote:Op donderdag 25 april 2013 19:32 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Ook mooi in die advertentie : "Wegens omstandigheden , te koop aangeboden"Ja, de omstandigheden dat je 2K moet lappen per jaar
Dan is het best gunstig voor auto's van 1987-1991... weet je het zeker?quote:Op donderdag 25 april 2013 19:28 schreef daNpy het volgende:
Nee die regeling is nog bezig maar wordt nu dus afgeschaft als ik het goed heb.
het is duidelijk dat jij geen liefhebber bentquote:Op donderdag 25 april 2013 19:25 schreef Fer het volgende:
Wat ik me afvraag, die 26 jaar, komt daar niet ieder jaar een bij? Dus in 2015 27 jaar, 2016 28 jaar. Ofwel auto;s van voor 1988, de huidige belastingvrije auto;s en dus vorloopig geen nieuwe bij?
"Wegens omstandigheden , te koop aangeboden"quote:Op donderdag 25 april 2013 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat wordt een dure bak met 2800 kilo schoon aan de haak.
Motorrijtuigenbelasting:
3288¤ /Jaar
822¤ /kwartaal
Really? Het had van mij gewoon bij het oude mogen blijven hoor.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het zijn mooie tijden. al die veranderingen, eindelijk gebeurt er weer eens wat
maar waarom dan niet in de zomer? of in de herfst? of zelf kiezen waneer...quote:Op donderdag 25 april 2013 18:43 schreef Av- het volgende:
Ik vind het op zich een goede regeling-als er dan toch compromissen moeten worden gesloten. Met de winterstop heb je gelijk iedereen die de oldtimer gebruikt als enige auto, immers je kunt niet even 3 maanden op het werk wegblijven, omdat je je auto niet mag gebruiken. Zo dwing je die groep dus tot het nemen van een woon-werk auto en evt. een oldtimer als hobby auto.
Het is jammer dat dit pas zo laat bekend is gemaakt. De oldtimer die ik al langer op het oog had en in de overgangsregeling viel is helaas vorige week verkocht.
dat mag. moet je gewoon normaal wegenbelasting betalenquote:Op donderdag 25 april 2013 21:14 schreef T42 het volgende:
[..]
maar waarom dan niet in de zomer? of in de herfst? of zelf kiezen waneer...
misschien rij ik in de winter meer oldtimer dan in de zomer?
Precies om te zorgen dat er geen T42's met twee ouwe bakken toch het hele jaar kunnen rijdenquote:Op donderdag 25 april 2013 21:14 schreef T42 het volgende:
[..]
maar waarom dan niet in de zomer? of in de herfst? of zelf kiezen waneer...
misschien rij ik in de winter meer oldtimer dan in de zomer?
dat doet iedereen nu.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:03 schreef CafeRoker het volgende:
Ik denk dat ik m'n kever uit 1979 die half-half in de verkoop stond nog maar even laat staan tot de storm is overgewaaid
kan ik nog staan genoeg 200 euro bakken golf3, panda's enz voor die 3 maanden op internet als het zou moeten.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:16 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Precies om te zorgen dat er geen T42's met twee ouwe bakken toch het hele jaar kunnen rijden
maar als ie 40+ is weer nietquote:Op donderdag 25 april 2013 21:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat mag. moet je gewoon normaal wegenbelasting betalen
Eens. Het is gewoon raar dat er van overheidswege bepaald wordt wanneer je rijdtquote:Op donderdag 25 april 2013 21:14 schreef T42 het volgende:
[..]
maar waarom dan niet in de zomer? of in de herfst? of zelf kiezen waneer...
misschien rij ik in de winter meer oldtimer dan in de zomer?
ja leuk met winterweer in een 40 jaar oude auto de weg op. nou joh, veel plezier en spoel je hem goed af voor ie gaat roesten. OM MENSEN ZOALS JIJ IS DIT ALLEMAAL KAPOT GEGAAN JAquote:Op donderdag 25 april 2013 21:20 schreef T42 het volgende:
[..]
maar als ie 40+ is weer nieten die heb ik ook dus ik kan gewoon rijden als het moet.
jah en? ik was hem jah. en mijn auto's hebben standaard roest daar hou ik van. ik moet geen blinkende bakken die je steeds moet poetsen en bang voor krassen bent, die heb ik gehad en dat wil ik nooit meer!quote:Op donderdag 25 april 2013 21:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja leuk met winterweer in een 40 jaar oude auto de weg op. nou joh, veel plezier en spoel je hem goed af voor ie gaat roesten. OM MENSEN ZOALS JIJ IS DIT ALLEMAAL KAPOT GEGAAN JA
http://betereoldtimerregeling.petities.nl/quote:Op donderdag 25 april 2013 21:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Eens. Het is gewoon raar dat er van overheidswege bepaald wordt wanneer je rijdt
de autobedrijven hebben wat te zeggen. het volk niet. gekkie!quote:Op donderdag 25 april 2013 21:43 schreef T42 het volgende:
[..]
http://betereoldtimerregeling.petities.nl/
Tegen deze petitie.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:43 schreef T42 het volgende:
[..]
http://betereoldtimerregeling.petities.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |