abonnement Unibet Coolblue
pi_125678442
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125678493
Omdat MrSweets het niet doet.

Laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:32 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Waar dan ? ik vind veel duurdere prijzen via de gatwick express £30 voor n retoer...
Hoelang doet die trein er over trouwens ?

En is het goedkoper als ik van Gatwick-Victoria ga, want ik moet eigenlijk naar Blackfriars voor tatemodern, maar die gaat niet via de gatwick express maar via iets anders...
TT blijft hetzelfde omdat mensen het nog steeds niet weten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125678948
Echt, MrZoet, check de OP, het staat er gewoon uitgelegd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 24 april 2013 @ 14:08:05 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125679040
Ik stond op Lambeth north, met een lege oyster. Dus wij willen dat ding up toppen, accepteert de machine geen EU maestro ;( Mochten we graties O+

Idem dito op Oxford street, daar ook geen EU maestro, mochten we er graties uit O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 24 april 2013 @ 14:18:07 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125679352
Bijna 10 jaar Oyster!

quote:
The card was first issued to the public in July 2003
De goede oude tijd van "70 please" en je aan de buschauffeur moest vragen of ie wilde omroepen als je bij je stop was. Met £1.40 voor een enkeltje is de prijs in 10 jaar 100% gestegen, maar de service is stukken beter geworden.
reset
pi_125679367
Al die lui van het OV in Londen zijn knetter relaxed. Kunnen we in Nederland wat van leren. Mijn oude moedertje wordt altijd overal mee geholpen. Oystercard in. verkeerd gleuf proppen? Nieuwe kaart krijgen, met nieuw tegoed. Zware tas? Poortje netjes open, en we helpen even sjouwen op de trap.

Respect.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125679493
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:05 schreef Bajskorv het volgende:
Echt, MrZoet, check de OP, het staat er gewoon uitgelegd.
Ja maar jij hebt het over 5£ he OP heeft het over 10 - 16£
  woensdag 24 april 2013 @ 14:25:16 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125679533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:18 schreef Bajskorv het volgende:
Al die lui van het OV in Londen zijn knetter relaxed. Kunnen we in Nederland wat van leren. Mijn oude moedertje wordt altijd overal mee geholpen. Oystercard in. verkeerd gleuf proppen? Nieuwe kaart krijgen, met nieuw tegoed. Zware tas? Poortje netjes open, en we helpen even sjouwen op de trap.

Respect.
Hoef je hier niet te verwachten hoor :')

We moesten naar Kennington road, maar deze blonde muts zei telkens Kensington road :') Andere kant van Londen praktisch :P Maar goed, dus wij op Kensington road, ergens bij een underground gevraagd, ging die man het helemaal opzoeken en uitpluizen :D Hier in NL kun je dat vergeten.

Sowieso zijn die britten vet relaxt. Onwijs behulpzaam, vriendelijk, ect.

Ik moest naar een CEX, of ik bekend was in Londen... nee niet echt..
"Ooh, well that's OK! Let me get my maps for you, then I can give you the directions!"

Hier is het : "Weet je waar dit en dit is?" -Nee. Of "ja, daar links en dan moet je daar maar weer vragen"

:')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 24 april 2013 @ 14:26:08 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125679563
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:23 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Ja maar jij hebt het over 5£ he OP heeft het over 10 - 16£
Wij waren van Gatwick naar victoria 28 pond kwijt voor een retour. Van Gatwick de shuttle nemen, en dan de trein. Had niet de express maar de gewone. Ongeveer 30 min deed die er over.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125679579
ok cool reken gewoon op 30£
pi_125679589
Je moet ong 30min voor dat je vlucht vertrekt op gatwick zijn toch ?
pi_125679603
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:08 schreef Qwea het volgende:
Ik stond op Lambeth north, met een lege oyster. Dus wij willen dat ding up toppen, accepteert de machine geen EU maestro ;( Mochten we graties O+

Idem dito op Oxford street, daar ook geen EU maestro, mochten we er graties uit O+
Heb dat ook vaak gehad, alleen daarvoor heb ik een creditcard :D
pi_125679616
Ik zou het iets ruimer nemen, zeker op dat klote vliegveld...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125680024
ok thx
pi_125680538
Ik wil eigenlijk in juni een weekend londen combineren met een dagje wimbledon. Heeft iemand dat eerder gedaan en zo ja wat zijn tips / tricks, vooral wat betreft tickets?
  woensdag 24 april 2013 @ 15:07:57 #16
208890 June.
Seriously?
pi_125680799
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:00 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Ik wil eigenlijk in juni een weekend londen combineren met een dagje wimbledon. Heeft iemand dat eerder gedaan en zo ja wat zijn tips / tricks, vooral wat betreft tickets?
Ik ga dit jaar ook weer ;) Zo vroeg mogelijk in de rij gaan staan (rond 7u in de ochtend). Dan krijg je een 'queue card', die geeft je plaats in de rij aan. Dan heb je zeker wel een groundpass en kun je vanalles zien. Je kunt echter niet naar Court 1 en Centre Court, daarvoor zou je de nacht ervoor al in een tentje moeten bivakkeren ;) En o ja, neem contant geld mee, de pinautomaten zijn alleen binnen het terrein en ze accepteren alleen cash..

Zou wel in de eerste week gaan, aangezien dan nog de meeste spelers over zijn. En dus kans hebt dat je top 10 spelers op de buitenvelden kan zien spelen.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 24 april 2013 @ 15:09:23 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125680852
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:00 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Ik wil eigenlijk in juni een weekend londen combineren met een dagje wimbledon. Heeft iemand dat eerder gedaan en zo ja wat zijn tips / tricks, vooral wat betreft tickets?
Jy kom na Wimbledon 'n wors te eet by 'n braai natuurlik! :)
reset
  woensdag 24 april 2013 @ 15:12:21 #18
208890 June.
Seriously?
pi_125680940
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:26 schreef Qwea het volgende:
Wij waren van Gatwick naar victoria 28 pond kwijt voor een retour. Van Gatwick de shuttle nemen, en dan de trein. Had niet de express maar de gewone. Ongeveer 30 min deed die er over. d
Das wel duur hoor. Ik ga straks ook vanaf gatwick, en neem de normale trein naar clapham junction. Retourtje is 10 pond als je van tevoren boekt..
Shine bright like a diamond.
  woensdag 24 april 2013 @ 15:29:40 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125681500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:12 schreef June. het volgende:

[..]

Das wel duur hoor. Ik ga straks ook vanaf gatwick, en neem de normale trein naar clapham junction. Retourtje is 10 pond als je van tevoren boekt..
Tjah, niet van te voren geboekt hiero. Volgende keer vlieg ik ook niet naar Gatwick maar naar Heathrow.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 24 april 2013 @ 15:31:56 #20
208890 June.
Seriously?
pi_125681586
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Tjah, niet van te voren geboekt hiero. Volgende keer vlieg ik ook niet naar Gatwick maar naar Heathrow.
Ja, ik denk ik zeg het even voor anderen die dat niet weten ;) Heathrow is ook wel fijn, ik moet alleen nu in Balham zijn dus Gatwick is het makkelijkste.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 24 april 2013 @ 15:32:36 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125681610
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Tjah, niet van te voren geboekt hiero. Volgende keer vlieg ik ook niet naar Gatwick maar naar Heathrow.
Er is maar 1 fatsoenlijk vliegveld hier in Londen en dat is London City Airport. O+
reset
  woensdag 24 april 2013 @ 15:33:26 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125681640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:32 schreef Individual het volgende:
London City Airport
Dan hou ik die ook in gedachten. Want Gatwick is best kut :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 24 april 2013 @ 16:07:46 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125682844
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan hou ik die ook in gedachten. Want Gatwick is best kut :')
Gatwick is kut, Heathrow is kut, Stansted is helemaal kut, Luton zelfs nog nooit geweest maar gehoord dat dat obsoluut kut is en City Airport is niet meer wat het is geweest, maar nog wel #1 van Londen voor mij.. de anderen die zich London Airports noemen zijn dat niet. Er zijn er sowieso maar 2 binnen de M25.
reset
  woensdag 24 april 2013 @ 16:11:36 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125682990
Ook handig binnen Londen als je een smartphone hebt: Hailo - om snel een taxi te boeken als je niet midden in de stad bent waar je binnen een minuut een taxi hebt.
reset
pi_125684369
Elke ochtend Hailo naar werk, ideaal. Ik vind City inmiddels te kut, en voor mij (woon nu in Pimlico) ook qua bereikbaarheid niet handig. Vlieg toch 95% van de tijd BA, dus Heathrow T5 en die is perfect. Security is sneller en handiger dan City, bereikbaarheid (voor mij) beter en prettiger qua lounges/restaurants. No brainer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 24 april 2013 @ 17:22:05 #26
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125685537
Ik heb nu zelfs mijn regular cabbie soms op Hailo. Pimlico heeft ook yellow badges neem ik aan of zijn ze allemaal groen? Een jaar geleden waren er nog niet zoveel Hailo cabs. Ik boek nu bijna geen minicabs meer. :)
reset
pi_125685843
Pimlico heeft gewoon yellow badges volgens mij. Ik heb wel elke ochtend een andere cab, maar krijg ze nu wel altijd vs. vroeger in South Ken. Daar kreeg je na 7.30am niks meer.

Minicabs heb ik nooit geboekt, ik was bewust sponsor van de yellow cab. Desnoods via radiotaxi ofzo, maar dat hoeft gelukkig niet meer, waardeloos systeem.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 24 april 2013 @ 17:58:58 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125686695
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:32 schreef Bajskorv het volgende:
Pimlico heeft gewoon yellow badges volgens mij. Ik heb wel elke ochtend een andere cab, maar krijg ze nu wel altijd vs. vroeger in South Ken. Daar kreeg je na 7.30am niks meer.

Het is hier 80% yellow badges.
quote:
Minicabs heb ik nooit geboekt, ik was bewust sponsor van de yellow cab. Desnoods via radiotaxi ofzo, maar dat hoeft gelukkig niet meer, waardeloos systeem.
Radiotaxi was idd een waardeloos systeem en zijn nu zwaar aan het verliezen. Hailo is ook bedacht door 2 cabbies en nu zijn ze de wereld aan het overnemen. :)
reset
pi_125686983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:58 schreef Individual het volgende:

[..]

Radiotaxi was idd een waardeloos systeem en zijn nu zwaar aan het verliezen. Hailo is ook bedacht door 2 cabbies en nu zijn ze de wereld aan het overnemen. :)
Waren 3 cabbies en 3 IT kerels, en toen ook al met investeerders. Ergens een jaar na lancering ofzo is er meer venture capital bij gekomen, en veranderde er veel voor de cabbies die er gebruik van maakten. Voorheen was het gratis, nu moeten ze 10% van de rit afdragen met een minimum van £1, geloof ik. Ook fooi wordt mee gerekend. Je merkt toen direct dat er opeens weer een stuk minder cabs op het netwerk zaten, inmiddels trekt het weer aardig bij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 24 april 2013 @ 18:21:22 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125687388
Voor langere ritten spreek ik liever vantevoren een prijs af trouwens en dat gaat dan natuurlijk niet via Hailo. Vrijdag weer naar LCY en dan gebruik ik de airport Hailo. Ideaal!

Een jaar geleden betaalde ik trouwens per week en als je iets van de stad wilt weten hebben cabbies meestal wel een antwoord. De yellow badges zijn meester van hun gebied. ^O^
reset
pi_125687484
Eens, daarom supporter. Voor Heathrow (meestal werk) gebruik ik wel private cars. Goedkoper voor de baas en lekker luxe (S-klasse, Jaguars, etc). Voor die lange ritten gewoon comfortabeler.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125729342
Yo van de vliegvelden:
-Gatwick
- Luton
- Southend
- Stansted

Welke is het handigst als ik direct naar Tate Modern moet, en als ik zo min mogelijk tijd aan reizen kwijt wil zijn.
Gatwick toch ?
  donderdag 25 april 2013 @ 19:34:06 #33
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125729631
Ze zijn allemaal vrij klote qua afstand vanaf Londen, maar vanaf Gatwick kun je direct naar London Bridge dus dan die inderdaad.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125729755
oke top ja doe ik die, las dat het 30min was met de express dat hoop ik dan maar!
  donderdag 25 april 2013 @ 20:02:52 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125730954
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:36 schreef MrSweets het volgende:
oke top ja doe ik die, las dat het 30min was met de express dat hoop ik dan maar!
De express gaat naar Victoria, dus dan kan je beter de gewone trein naar London Bridge pakken en ik denk niet dat die heel veel sneller is naar het eindpunt. Vanaf het eindpunt London Bridge is het een klein (en mooi) stukje lopen naar Tate Modern.
reset
pi_125732928
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:02 schreef Individual het volgende:

[..]

De express gaat naar Victoria, dus dan kan je beter de gewone trein naar London Bridge pakken en ik denk niet dat die heel veel sneller is naar het eindpunt. Vanaf het eindpunt London Bridge is het een klein (en mooi) stukje lopen naar Tate Modern.
Ja ok, dus dan moet ik een normale trein boeken naar Londen Bridge , is dat station Blackfriars ?
Dat zegt google maps

Dan maak ik een mooie route en ga ik terug naar Gatwick via Victoria :)
  donderdag 25 april 2013 @ 21:04:07 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125734181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:44 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Ja ok, dus dan moet ik een normale trein boeken naar Londen Bridge , is dat station Blackfriars ?
Dat zegt google maps

Dan maak ik een mooie route en ga ik terug naar Gatwick via Victoria :)
Station London Bridge. Blackfriars is vanaf Tate Modern de rivier over.bij de volgende brug.
reset
pi_125746431
Ik ben voor de periode 19-22 juli op zoek naar een goedkoop hotel/hostel in london. Eisen zijn: vrij centraal,4 persoonskamer met 4 losse bedden!, eigen badbamer.

Iemand tips? Als ik zoek naar een kamer voor 4 personen krijg ik vooral hotels met familie kamers waar dan 1 2persoonbed en 2 losse bedden zijn.
  vrijdag 26 april 2013 @ 01:06:27 #39
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125746735
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 00:45 schreef copyfile het volgende:
Ik ben voor de periode 19-22 juli op zoek naar een goedkoop hotel/hostel in london. Eisen zijn: vrij centraal,4 persoonskamer met 4 losse bedden!, eigen badbamer.

Iemand tips? Als ik zoek naar een kamer voor 4 personen krijg ik vooral hotels met familie kamers waar dan 1 2persoonbed en 2 losse bedden zijn.
http://www.hostelworld.co(...)&date_to=22+Jul+2013
reset
pi_125753723
Iemand tip voor een goed hotelletje?
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:27:19 #41
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125755485
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:36 schreef Craptacular het volgende:
Iemand tip voor een goed hotelletje?
Echt, wat is dat voor vraag? Geef eens wat meer info, hier kan niemand wat mee. Budget? Locatie? Andere eisen?

Nu kan het uiteenlopen van een budget hotel met kartonnen muren in Bayswater tot het Renaissance Hotel in St. Pancras.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125790774
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:04 schreef Individual het volgende:

[..]

Station London Bridge. Blackfriars is vanaf Tate Modern de rivier over.bij de volgende brug.
Nope, niet meer! Blackfriars kun je er tegenwoordig ook aan de zuidkant uit. Als je een thameslink naar Blackfriars kan nemen is dat het snelst naar de Tate.
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:55:11 #43
208890 June.
Seriously?
pi_125791513
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:36 schreef Craptacular het volgende:
Iemand tip voor een goed hotelletje?
Probeer eens the Berkeley of Claridge's, wel redelijk goede hotels allebei.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:55:54 #44
208890 June.
Seriously?
pi_125791527
Hm, dubbel..
Shine bright like a diamond.
pi_125792790
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:55 schreef June. het volgende:

[..]

Probeer eens the Berkeley of Claridge's, wel redelijk goede hotels allebei.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Savoy lijkt me ook wel aardig?
pi_125792998
Ik sliep deze week in een aardig schoon hostel voor 8 pond, kan ook hè? :P
pi_125881502
Hey ik moet van Gatwick naar Londen Bridge.

Als ik een ticket wil kopen bij First Capital Connect, dan kan ik alleen ticket on departure kiezen ....
Krijg ik ze niet gemailed ?
pi_125883355
Wat een paupers, londen eye tickets gekocht, wel afgeschreven niet ontvangen....
Komt er in beeld dat er een betalings probleem zou zijn....
  dinsdag 30 april 2013 @ 02:16:25 #49
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_125890274
London. _O_ Heb daar ongeveer een half jaartje gewoond in 2010/2011. Mooie tijden. Ik mis het openbaar vervoer daar. :'(
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 30 april 2013 @ 02:16:45 #50
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_125890279
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:00 schreef MCH het volgende:
Ik sliep deze week in een aardig schoon hostel voor 8 pond, kan ook hè? :P
Welke/waar?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_125895381
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 02:16 schreef rakotto het volgende:

[..]

Welke/waar?
The Crown in Clapham (snel in het centrum met de overground), wel 15 man op een kamer maar de bedden waren best goed en het was verder gewoon schoon dus best tevreden. Zelfs nog een gratis (karig) ontbijt. :P
  dinsdag 30 april 2013 @ 10:52:30 #52
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_125895476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:50 schreef MCH het volgende:

[..]

The Crown in Clapham (snel in het centrum met de overground), wel 15 man op een kamer maar de bedden waren best goed en het was verder gewoon schoon dus best tevreden. Zelfs nog een gratis (karig) ontbijt. :P
Ergens bij Bayswater was ik ook in een hostel. (tegen mijn zin in, had geen andere oplossing toen.) Een van de rotste ervaringen ooit. :D Ratten/muizen in de slaapkamers, hele vieze stank bij de trap en meh. Teveel mensen in een kamer. En dat was voor 12 pond per dag.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:43:24 #53
208890 June.
Seriously?
pi_125899193
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:37 schreef MrSweets het volgende:
Hey ik moet van Gatwick naar Londen Bridge.

Als ik een ticket wil kopen bij First Capital Connect, dan kan ik alleen ticket on departure kiezen ....
Krijg ik ze niet gemailed ?
Nee je haalt ze op met je cc bij een automaat.
Shine bright like a diamond.
pi_125899299
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ergens bij Bayswater was ik ook in een hostel. (tegen mijn zin in, had geen andere oplossing toen.) Een van de rotste ervaringen ooit. :D Ratten/muizen in de slaapkamers, hele vieze stank bij de trap en meh. Teveel mensen in een kamer. En dat was voor 12 pond per dag.
Zo maar een hostel binnenlopen in Londen zou ik ook niet doen, gewoon even de reviews lezen op hostelworld of hostelbookers.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:05:18 #55
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125908002
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:37 schreef MrSweets het volgende:
Hey ik moet van Gatwick naar Londen Bridge.

Als ik een ticket wil kopen bij First Capital Connect, dan kan ik alleen ticket on departure kiezen ....
Krijg ik ze niet gemailed ?
Nee gewoon bij de automaat ophalen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:37:35 #56
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_125964893
Ligt het aan mij of is de iPad wel heel erg populair in London? Ze zijn niet eens uit de metro weg te denken _O- Vrijwel iedereen met een pak had wel een iPad en speelde daarmee in de metro.
pi_125966530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:37 schreef Vaatwastablet het volgende:
Ligt het aan mij of is de iPad wel heel erg populair in London? Ze zijn niet eens uit de metro weg te denken _O- Vrijwel iedereen met een pak had wel een iPad en speelde daarmee in de metro.
Ligt aan de metro. Iedereen doet dat elke dag, mensen proberen iets te doen met die tijd. Buiten de metro om zie ik niet meer iPad dan elders eigenlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125966934
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:37 schreef Vaatwastablet het volgende:
Ligt het aan mij of is de iPad wel heel erg populair in London? Ze zijn niet eens uit de metro weg te denken _O- Vrijwel iedereen met een pak had wel een iPad en speelde daarmee in de metro.
Komt omdat er veel mensen die een lange afstand met de metro moeten afleggen en iets in die tijd willen doen. In de NS-treinen zie je ook tig mensen met een tablet of laptop, alleen valt het minder op dan in de metro (gedeeltelijk door de zitpositie). Ik zie in de Tube ook genoeg mensen met een laptop op schoot en een stapel papieren naast hun.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 02-05-2013 00:35:02 ]
pi_125966996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:34 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Komt omdat er veel mensen die een lange afstand met de metro moeten afleggen en iets in die tijd willen doen. In de NS-treinen zie je ook tig mensen met een tablet of laptop, alleen valt het minder op dan in de metro (gedeeltelijk door de zitpositie). Ik zie in de Tube ook genoeg mensen met een laptop op schoot en een stapel papieren naast hun.
Dat laatste in 7-8 jaar nog nooit gezien, maar ik ga tegenwoordig zelden met de metro. Maar het gaat inderdaad om tijd. In Londen zitten mensen snel 30 minuten in de tube, en soms nog een stukje langer. Dan loont het. In Amsterdam zal het gemiddeld niet veel meer dan 15 minuten zijn ofzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125967143
Ben er geweest was epic :D
Toch nog de Light show @ Hawyard gezien, ze doen daar alsof die is uitverkocht en dan kan je enkel als member binnen komen. Maar die dude bij de kassa was zo relaxed toch ons kaarten te verkopen :)
Was zeker de moetje waard!

Ook Lichtenstein @ Tate modern was erg cool!!
Oh ja en Saatchi gallery, gratis en erg vet :D

Vooral deze van Richard Wilson, een ruimte gevuld met olie :P
pi_125967209
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:36 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat laatste in 7-8 jaar nog nooit gezien, maar ik ga tegenwoordig zelden met de metro. Maar het gaat inderdaad om tijd. In Londen zitten mensen snel 30 minuten in de tube, en soms nog een stukje langer. Dan loont het. In Amsterdam zal het gemiddeld niet veel meer dan 15 minuten zijn ofzo.
Ik zag het gister nog. Moest van Pimlico naar Liverpool Street via Victoria, en de vrijwel de hele reis op de Circle line had ik iemand tegenover mij zitten met een laptop en een hele hoop papieren bij haar. Was ook niet de eerste keer dat ik dat zag in de tube. Maar zoiets ga je minder snel zien in de lijnen naar Brixton of Morden.
pi_125967760
Brixton of Morden kom ik ook niet, ik doe eigenlijk 90 procent van de tijd de District/Circle vanuit SW naar de city en terug. En af en toe Piccadilly naar Heathrow. Enfin, blijkbaar let ik niet genoeg op ;).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 2 mei 2013 @ 01:13:09 #63
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_125967881
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:42 schreef MrSweets het volgende:
Ben er geweest was epic :D
Toch nog de Light show @ Hawyard gezien, ze doen daar alsof die is uitverkocht en dan kan je enkel als member binnen komen. Maar die dude bij de kassa was zo relaxed toch ons kaarten te verkopen :)
Was zeker de moetje waard!

Ook Lichtenstein @ Tate modern was erg cool!!
Oh ja en Saatchi gallery, gratis en erg vet :D

Vooral deze van Richard Wilson, een ruimte gevuld met olie :P [ afbeelding ]
Vergeet naar The British Museum te gaan, is ook het bezoekje waard (en gratis).
pi_125967935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 01:07 schreef Bajskorv het volgende:
Brixton of Morden kom ik ook niet, ik doe eigenlijk 90 procent van de tijd de District/Circle vanuit SW naar de city en terug. En af en toe Piccadilly naar Heathrow. Enfin, blijkbaar let ik niet genoeg op ;).
Hell no, ik zou nooit voor mijn plezier naar Brixton of Morden te gaan. Niet omdat ik een rijke pipo ben oid, maar dat zijn echt pauperboroughs pur sang dus dan vind je minder van het soort mensen die in de tube bezig zijn met een tablet of laptop :P
Waarom pak je bijna nooit de tube eigenlijk? Met de auto vind ik het imo niet te doen in de city..
pi_125968131
Ik zag vorige week nog twee kinderen die samen een kind hadden een ruzie uitvechten om iets over het ouderschap. De moeder (het meisje) had de jas afgepakt van de jongen (de vader) en de hele scene duurde ongeveer een uur waarbij ook over en weer een aantal klappen vielen. Altijd gezellig een park in Finsbury. :D
pi_125968156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 01:15 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hell no, ik zou nooit voor mijn plezier naar Brixton of Morden te gaan. Niet omdat ik een rijke pipo ben oid, maar dat zijn echt pauperboroughs pur sang dus dan vind je minder van het soort mensen die in de tube bezig zijn met een tablet of laptop :P
Waarom pak je bijna nooit de tube eigenlijk? Met de auto vind ik het imo niet te doen in de city..
Ik pak bijna overal de taxi. Ik begin graag vroeg doordeweeks, en eindig laat. Geen last van drukte dus. En voor mij is het sneller naar huis. Ongeever 12-15 minuten met de taxi of 25-30 met de metro.

Niks mis met Brixton ofzo trouwens, maar ik ken er niemand en ik woon er niet. Ik kom vooral in het gebied tussen de City, Regents Park, Notting Hill en Chelsea Harbour.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:11:33 #67
208890 June.
Seriously?
pi_125970040
Brixton is wel leuk uitgaan, maar verder moet je er vooral niet komen ;) Morden ben ik ook wel eens geweest, op weg richting huis, maar inderfaad wat een treurige bedoeling :P
Shine bright like a diamond.
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:58:39 #68
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125981035
Brixton vind ik nog wel oke, kom er wel eens voor de Academy en Brixton Market.

Morden nooit geweest, dat is me te ver weg. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125984614
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:11 schreef June. het volgende:
Brixton is wel leuk uitgaan, maar verder moet je er vooral niet komen ;) Morden ben ik ook wel eens geweest, op weg richting huis, maar inderfaad wat een treurige bedoeling :P
Ben er een paar keer geweest maar het is niet mijn ding. Vind het geen prettige buurt :N
Overigens ook redelijk ver. Ik woon op 15 minuten lopen vanaf Angel station en daar is genoeg om leuk uit te gaan O+
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:54:04 #70
208890 June.
Seriously?
pi_125988173
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Brixton vind ik nog wel oke, kom er wel eens voor de Academy en Brixton Market.

Morden nooit geweest, dat is me te ver weg. :P
In het begin van mijn stage probeerde ik wat routes uit en zo ook met de bus van Sutton naar Morden en dan met de tube naar huis. Wat een figuren zie je dan :')

Zeg maar zulke mensen :D
Shine bright like a diamond.
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:31:09 #71
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125994360
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Brixton vind ik nog wel oke, kom er wel eens voor de Academy en Brixton Market.

Morden nooit geweest, dat is me te ver weg. :P
Ik ben ooit een keer in de Brixton Academy geweest, voor een concert van Manu Chau. Er was geen ruimte om te dansen, alleen van die bioscoopstoelen, en overal borden dat dansen verboden was. En dat werd ook door het personeel afgedwongen. Ik was na drie minuten weer weg en zal nooit meer in de Brixton Academy terugkomen. Koude soviettent.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:32:28 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_125994422
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:31 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ben er een paar keer geweest maar het is niet mijn ding. Vind het geen prettige buurt :N
Overigens ook redelijk ver. Ik woon op 15 minuten lopen vanaf Angel station en daar is genoeg om leuk uit te gaan O+
Angel O+

Waar woon je ergens? Ik woon tegenwoordig op Essex Road.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_125995127
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Angel O+

Waar woon je ergens? Ik woon tegenwoordig op Essex Road.
Barnsbury, N1 (ga hier geen straatnaam posten want die is vrij klein) :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_125995387
Boh, kon ik maar in Pimlico wonen ;(
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:17:32 #75
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_125996362
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Boh, kon ik maar in Pimlico wonen ;(
Ik had het geluk dat ik daar een kamer had voor 400 pond per MAAND. :D
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_126010443
Woon nu sinds een half jaar in Pimlico, niet echt een spannende buurt ofzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126015364
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:17 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik had het geluk dat ik daar een kamer had voor 400 pond per MAAND. :D
Waar dan precies? :o
pi_126015412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 05:31 schreef Bajskorv het volgende:
Woon nu sinds een half jaar in Pimlico, niet echt een spannende buurt ofzo.
Kom op zeg, je gaat mij niet vertellen dat o.a. Belgrave Road niet mooi is :P En alles is in de buurt. Kiosken, Sainsbury, een metrostation... En 't Victoria is ook niet ver.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 03-05-2013 11:35:26 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:41:51 #79
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126015630
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ben ooit een keer in de Brixton Academy geweest, voor een concert van Manu Chau. Er was geen ruimte om te dansen, alleen van die bioscoopstoelen, en overal borden dat dansen verboden was. En dat werd ook door het personeel afgedwongen. Ik was na drie minuten weer weg en zal nooit meer in de Brixton Academy terugkomen. Koude soviettent.
Ik heb nog nooit op een bioscoopstoel gezeten, de zaal zelf is gewoon staanplaatsen en de ruimte voor dansen hangt af van hoeveel kaarten er zijn verkocht. Doordat het iets omhoog loopt is er ook gewoon altijd goed zicht. Ik vind het een prima zaaltje voor concerten.

Er zijn wel zitplaatsen op het balkon geloof ik, maar daar moet je aparte kaartjes voor kopen dus als je daar terecht komt is dat toch gewoon je eigen schuld. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:42:43 #80
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_126017786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:33 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Waar dan precies? :o
Gloucesterstreet. :)

Victoria, Sainsbury, alles. O+
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_126027756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:35 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Kom op zeg, je gaat mij niet vertellen dat o.a. Belgrave Road niet mooi is :P En alles is in de buurt. Kiosken, Sainsbury, een metrostation... En 't Victoria is ook niet ver.
Helemaal niet, beetje druk winkelstraatje vlakbij een takke-druk station. Nee, niet mijn ding. Liever wat chiller, rond Gloucester Road ofzo. Om vandaar omhoog, richting Hyde Park, Notting Hill, etc..
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126027805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Gloucesterstreet. :)

Victoria, Sainsbury, alles. O+
Grappig, 200m van mijn straat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:16:44 #83
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_126028374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:59 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Grappig, 200m van mijn straat.
Is het nog steeds mooi wit daar? :P
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_126028718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:16 schreef rakotto het volgende:

[..]

Is het nog steeds mooi wit daar? :P
Ja, all Victorian.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:27:37 #85
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_126028747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ja, all Victorian.
:)

Ik had mijn kamer via Barringtons. Ben er niet echt over te spreken de oplichters. :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:33:53 #86
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126028920
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:58 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Helemaal niet, beetje druk winkelstraatje vlakbij een takke-druk station. Nee, niet mijn ding. Liever wat chiller, rond Gloucester Road ofzo. Om vandaar omhoog, richting Hyde Park, Notting Hill, etc..
Ik werk in Notting Hill, maar zou er niet willen wonen. Geef mij Noord-Londen maar. Mijn collega's verklaren me voor gek. :') :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:37:32 #87
208890 June.
Seriously?
pi_126029034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik werk in Notting Hill, maar zou er niet willen wonen. Geef mij Noord-Londen maar. Mijn collega's verklaren me voor gek. :') :P
Haha inderdaad, Notting Hill O+
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:38:45 #88
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126029080
Het is van TRV naar KAA gegaan hier. :D
reset
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:39:26 #89
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126029101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:37 schreef June. het volgende:

[..]

Haha inderdaad, Notting Hill O+
Ik vind het een prima buurt hoor, werk er met plezier. Maar ik woon toch liever in een buurt waar je iets minder BMW-rijdende cityboys en stay at home moms hebt. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_126031258
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:58 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Helemaal niet, beetje druk winkelstraatje vlakbij een takke-druk station. Nee, niet mijn ding. Liever wat chiller, rond Gloucester Road ofzo. Om vandaar omhoog, richting Hyde Park, Notting Hill, etc..
Belgrave Road is lekker Victorian. Heerlijk mooi, heerlijk wit, soms overlast van die hostels en hotels maar ik zou dat echt voor lief nemen met een woning daar.
pi_126031274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik werk in Notting Hill, maar zou er niet willen wonen. Geef mij Noord-Londen maar. Mijn collega's verklaren me voor gek. :') :P
Islington is ook echt heel mooi O+.
pi_126035115
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:45 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Islington is ook echt heel mooi O+.
Daar woon ik, N1 *G*

En ik werk in NW3 :s)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_126049409
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:27 schreef rakotto het volgende:

[..]

:)

Ik had mijn kamer via Barringtons. Ben er niet echt over te spreken de oplichters. :')
Ik heb nooit echt "een kamer" gehad. Inmiddels gewoon lekker 100m2, twee slaapkamers en ruim opgezet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126049463
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:44 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Belgrave Road is lekker Victorian. Heerlijk mooi, heerlijk wit, soms overlast van die hostels en hotels maar ik zou dat echt voor lief nemen met een woning daar.
Victorian? Serieus, ik begrijp dat echt niet. Een smerige drukke weg, met oude huizen ernaast, veelal grijs van de aanslag. Neem dan lekker de straten erachter, Cambridge St, Alderney, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126058184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 04:15 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Victorian? Serieus, ik begrijp dat echt niet. Een smerige drukke weg, met oude huizen ernaast, veelal grijs van de aanslag. Neem dan lekker de straten erachter, Cambridge St, Alderney, etc.
Ik vind heel Pimlico mooi. Kan niet echt iets lelijks/smerig over zeggen. Alleen zou ik met een gezin ook niet aan Belgrave Rd. wonen, dat dan weer wel.
pi_126060318
Nah, dan is Chelsea of South Ken echt nog een stuk mooier. Maar goed, smaken verschillen enzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 6 mei 2013 @ 17:42:38 #97
67670 Skv
Cynist.
pi_126136846
Afgelopen vier dagen in Londen geweest. Wat een gave stad zeg. *O*
Amsterdam is nu weer een klein schattig dorpje in mijn hoofd. Maatje van me woont om de hoek bij de Tower bridge, moest toch maar eens een kijkje nemen.

Wie weet er overigens nog clubs die de moeite waard zijn (techno etc)? Wil binnenkort weer terug. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_126137459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik werk in Notting Hill, maar zou er niet willen wonen. Geef mij Noord-Londen maar. Mijn collega's verklaren me voor gek. :') :P
Gast! Hoogverraad! :D Ik heb 3.5 jaar lang in W11 op de ladbroke road in Notting Hill gewoond :D. Altijd verse pizzaatjes ophalen bij Manzara bij die Braziliaan voor 4.5 pond :D. Of 3 voor 9.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126137468
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:39 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik vind het een prima buurt hoor, werk er met plezier. Maar ik woon toch liever in een buurt waar je iets minder BMW-rijdende cityboys en stay at home moms hebt. :P
tsk! :{w
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 mei 2013 @ 18:00:21 #100
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126137526
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:42 schreef Skv het volgende:
Afgelopen vier dagen in Londen geweest. Wat een gave stad zeg. *O*
Amsterdam is nu weer een klein schattig dorpje in mijn hoofd. Maatje van me woont om de hoek bij de Tower bridge, moest toch maar eens een kijkje nemen.

Wie weet er overigens nog clubs die de moeite waard zijn (techno etc)? Wil binnenkort weer terug. :+
Fabric? Of vond je dat niks?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126139775
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gast! Hoogverraad! :D Ik heb 3.5 jaar lang in W11 op de ladbroke road in Notting Hill gewoond :D. Altijd verse pizzaatjes ophalen bij Manzara bij die Braziliaan voor 4.5 pond :D. Of 3 voor 9.
Leuke buurt maar ik zou er ook niet willen wonen :N
Woon jij niet meer in London?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 6 mei 2013 @ 19:01:15 #102
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126139839
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:59 schreef Stuart het volgende:

[..]

Leuke buurt maar ik zou er ook niet willen wonen :N
Woon jij niet meer in London?
Ik had Londen opgezegd voor een relatie. Was niet zo'n verstandig idee :'). Ik zit er idd. niet meer :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126139867
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik had Londen opgezegd voor een relatie. Was niet zo'n verstandig idee :'). Ik zit er idd. niet meer :)
Jammer! Nou ja, wie weet wat de toekomst brengt :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 6 mei 2013 @ 19:12:39 #104
67670 Skv
Cynist.
pi_126140336
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Fabric? Of vond je dat niks?
Ja, dat was geweldig afgelopen zaterdag. Meer van dat (als het kan met íets minder mensen aan de drugs; als de helft er aan zit vind ik het prima, maar met 80% wordt het toch een wat vreemd sfeertje). ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:15:34 #105
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126140480
Er kan er maar 1 de beste club van Londen zijn: http://www.thevenuelondon.com/
reset
  maandag 6 mei 2013 @ 19:21:56 #106
67670 Skv
Cynist.
pi_126140838
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:15 schreef Individual het volgende:
Er kan er maar 1 de beste club van Londen zijn: http://www.thevenuelondon.com/
5 pond entree? Stelt het wel wat dan? Was bij Fabric 20 pond kwijt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_126140926
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:12 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, dat was geweldig afgelopen zaterdag. Meer van dat (als het kan met íets minder mensen aan de drugs; als de helft er aan zit vind ik het prima, maar met 80% wordt het toch een wat vreemd sfeertje). ;)
Het meeste van dat in het centrum is verdwenen helaas. Vroeger had je de Turnmills, The End en nog wat tentjes. Allemaal weg gejaagd door de gemeente. Je kunt The Egg bij Kings Cross proberen, maar daar wordt het qua drugs niet minder...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 6 mei 2013 @ 19:24:02 #108
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126140943
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:02 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jammer! Nou ja, wie weet wat de toekomst brengt :)
Kans is 99.9% dat ik Vanaf eind Juli weer in Londen zit. Voor een poosje :)

quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:12 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, dat was geweldig afgelopen zaterdag. Meer van dat (als het kan met íets minder mensen aan de drugs; als de helft er aan zit vind ik het prima, maar met 80% wordt het toch een wat vreemd sfeertje). ;)
Niet naar de The Venue gaan please :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:26:02 #109
67670 Skv
Cynist.
pi_126141034
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het meeste van dat in het centrum is verdwenen helaas. Vroeger had je de Turnmills, The End en nog wat tentjes. Allemaal weg gejaagd door de gemeente. Je kunt The Egg bij Kings Cross proberen, maar daar wordt het qua drugs niet minder...
Begrijp me niet verkeerd: techno en pillen gaan hand in hand, maar als echt íedereen (>80% van alle bezoekers) als een idioot in rechte lijnen door die zaal loopt omdat ze te hard gaan dan is het op een gegeven moment wel mooi geweest. :P Wel prima DJ's en locatie. :Y The Egg is een beetje van hetzelfde?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_126141073
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd: techno en pillen gaan hand in hand, maar als echt íedereen (>80% van alle bezoekers) als een idioot in rechte lijnen door die zaal loopt omdat ze te hard gaan dan is het op een gegeven moment wel mooi geweest. :P Wel prima DJ's en locatie. :Y The Egg is een beetje van hetzelfde?
The Egg is kleiner en gaat veel langer door. Intiemer zou ik zeggen, maar wel dope met buitenplaatsen enzo. Lang niet meer geweest hoor, maar begrijp dat het nog steeds wel leuk is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 6 mei 2013 @ 19:27:11 #111
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126141089
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:21 schreef Skv het volgende:

[..]

5 pond entree? Stelt het wel wat dan? Was bij Fabric 20 pond kwijt.
Fabric is een toeristenclub natuurlijk. Dit is een echte Londonse club voor locals. De beste clubs staan niet in de Lonely Planet.
reset
  maandag 6 mei 2013 @ 19:30:27 #112
67670 Skv
Cynist.
pi_126141250
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Fabric is een toeristenclub natuurlijk. Dit is een echte Londonse club voor locals. De beste clubs staan niet in de Lonely Planet.
Alsof ik met de Lonely Planet naar Londen ga. :') Heb die club van resident advisor en daar gekeken welke dj's ik kende.. Ook bijzonder weinig niet-engelsen daar gezien/gehoord.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_126141322
Onzin natuurlijk over The Venue. Die tent wordt al sinds jaar en dag gespamt door supporters op allerlei fora, inclusief Fok. Inmiddels een soort NL-gathering met bier en bitterballen. Vermijden als de pest, alle lelijke Engelsen daar zijn ingehuurd! Bizar :D
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 6 mei 2013 @ 19:33:48 #114
67670 Skv
Cynist.
pi_126141427
Ben overigens op vrijdag in de Queen of Hoxton geweest. Eerst op het dakterras (koud) en toen in de kelder (warm). Werd vooral garage-achtig spul gedraaid maar wel een leuke tent. Jammer dat alle vrouwen moeilijk arrogant waren (of wij te dronken, dat kan ook).

http://www.queenofhoxton.com/
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:34:30 #115
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126141449
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd: techno en pillen gaan hand in hand, maar als echt íedereen (>80% van alle bezoekers) als een idioot in rechte lijnen door die zaal loopt omdat ze te hard gaan dan is het op een gegeven moment wel mooi geweest. :P Wel prima DJ's en locatie. :Y The Egg is een beetje van hetzelfde?
Probeer the Egg dan inderdaad, niet the Venue.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:37:29 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126141559
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:31 schreef Bajskorv het volgende:
Onzin natuurlijk over The Venue. Die tent wordt al sinds jaar en dag gespamt door supporters op allerlei fora, inclusief Fok. Inmiddels een soort NL-gathering met bier en bitterballen. Vermijden als de pest, alle lelijke Engelsen daar zijn ingehuurd! Bizar :D
Er zal een dag komen dat er hier iemand naartoe gaat. Mensen lezen zelfs de OP toch niet dus iemand hier zal er ooit eens komen.

Die meisjes willen graag zwanger worden zodat ze bij ma (soms zelfs ook een pa) wegkunnen en hun eigen council flat intrekken.
reset
  maandag 6 mei 2013 @ 19:45:06 #117
67670 Skv
Cynist.
pi_126141925
Ik vind dat die Barclays bikes ook wel genoemd mogen worden in de OP. 24 uur voor 2 pond (als je 'm op tijd terugbrengt). Wel een nachtmerrie om lege docking stations te vinden om 6 uur 's ochtends. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:07:54 #118
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126143019
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Er zal een dag komen dat er hier iemand naartoe gaat. Mensen lezen zelfs de OP toch niet dus iemand hier zal er ooit eens komen.

Die meisjes willen graag zwanger worden zodat ze bij ma (soms zelfs ook een pa) wegkunnen en hun eigen council flat intrekken.
_O- Hoevaak ben je er zelfs serieus geweest?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:09:09 #119
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126143078
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

_O- Hoevaak ben je er zelfs serieus geweest?
Elk weekend natuurlijk. *O*
reset
pi_126143152
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Die meisjes willen graag zwanger worden zodat ze bij ma (soms zelfs ook een pa) wegkunnen en hun eigen council flat intrekken.
:D _O-
  maandag 6 mei 2013 @ 20:10:42 #121
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126143171
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:09 schreef Individual het volgende:

[..]

Elk weekend natuurlijk. *O*
Gast, en nu even serieus :P Ik vind het namelijk echt een poep tent. En hetgeen wat Bajskorv (toepasselijke naam) zegt klopt ook gewoon als een bus.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126143315
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gast, en nu even serieus :P Ik vind het namelijk echt een poep tent. En hetgeen wat Bajskorv (toepasselijke naam) zegt klopt ook gewoon als een bus.
Inderdaad. Had het na een half uur voor gezien daar..
  maandag 6 mei 2013 @ 20:14:15 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126143357
Jullie zijn er echt geweest? :D ^O^
reset
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:35:21 #124
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126217153
Is er iemand die mij in een persoonlijk bericht wat meer kan vertellen over de treinen in Engeland? Ben mij er wat meer over gaan informeren, maar vaak begrijp ik het sneller als iemand met verstand erover mij er wat meer over kan vertellen! :D

Als het positief doorzet dan ga ik dit jaar namelijk nog een aantal keer naar Engeland, vanwege O+ (vorig jaar 2x geweest, maar toen pikte hij mij op met de auto) . En aangezien hij ook werkt, kan het voorkomen dat ik misschien op een ochtend/middag al land en dan zelfstandig een stuk met de trein kan/moet nemen. (Aangezien ik nog geen ervaring heb met Engelse treinen, vandaar mijn vraag...)

Nu vliegt Easyjet bv. naar London Gatwick en Bristol. FlyBe naar Southampton. Ik moet zelf dan richting Salisbury.

Hoe zit dat het best qua treinen en treinkaartjes? Betalen via creditcard of kan er ook cash in die machines? Beste route qua kosten? Soms is Easyjet goedkoper qua vliegen, maar als de treinkaartjes duurder uitvallen had ik bv. net zo goed FlyBe naar Southampton kunnen nemen.

(hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag...)
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:54:47 #125
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126217955
Hoeft niet in een pb zodat andere mensen het ook kunnen lezen (/negeren).

Trein kan je het beste van tevoren boeken op http://www.thetrainline.com/ (met CC) want dat is vaak (een stuk) goedkoper.

Voor Salisbury kan je het beste vliegen naar Southampton. Uurtje met de trein £10 retour.

Anders ben je 2 uur kwijt van zowel Bristol als Gatwick en ben je 2-3x zoveel kwijt aan treinkaartjes. ..als alles goed gaat en ik heb slechte ervaringen met FlyMayBE. Langer dan 3 uur kan je iig ¤250 compensatie krijgen via de EU (EC 261/2004)
reset
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:21:59 #126
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126221912
Ja, ik vroeg om pb aangezien het om Londen ging in dit topic! :D Maar goed. Kan zo ook.

Wat betekent met CC?

Mjah, nadeel is dus dat Easyjet niet naar Southampton vliegt. Easyjet heeft wel weer goedkopere tickets (soms maar 36-40 euro heen, als je het goed uitpikt). FlyBe gaat dan wel naar Southampton, maar is soms ietsje duurder. Airfrance gaat daar ook naar toe, maar is veel duurder. Vandaar dat ik de treinmogelijkheden van alle drie ff wilde weten :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:31:34 #127
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126222427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Ja, ik vroeg om pb aangezien het om Londen ging in dit topic! :D Maar goed. Kan zo ook.

Wat betekent met CC?

Mjah, nadeel is dus dat Easyjet niet naar Southampton vliegt. Easyjet heeft wel weer goedkopere tickets (soms maar 36-40 euro heen, als je het goed uitpikt). FlyBe gaat dan wel naar Southampton, maar is soms ietsje duurder. Airfrance gaat daar ook naar toe, maar is veel duurder. Vandaar dat ik de treinmogelijkheden van alle drie ff wilde weten :D
CC = Credit Card

Ligt aan hoeveel tijd je hebt en hoeveel je vliegticket kost.

Volgens mij is er niet een actief Engeland topic dus het is prima.
reset
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:39:20 #128
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126222875
Ah, thanks voor de info in ieder geval! Nu maar hopen dat dit in iets serieus groeit ;) Anders doe ik al die moeite met informatie opzoeken helemaal voor niets! :D
  donderdag 9 mei 2013 @ 01:06:05 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_126248831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:39 schreef Bienelientjee het volgende:
Ah, thanks voor de info in ieder geval! Nu maar hopen dat dit in iets serieus groeit ;) Anders doe ik al die moeite met informatie opzoeken helemaal voor niets! :D
Haha, wie weet zien we je hier terug:

KAA / United Kingdom #17 - Mind your Ps and Qs

Veel plezier in elk geval!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:12:04 #130
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_126256505
Briljante stad tot zover
Tics van je petten.
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:42:57 #131
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126257374
Kom ik weer met een nieuwe vraag ( O-) ) Hihi, sorry hoor! :D

Nu heb ik nog geen eigen credit card (nooit nodig gehad, dus vandaar), maar het liefst gebruik ik eerder zo'n debetkaart. Waar je zelf geld op kan zetten en alleen dat dan kan uitgeven. Hoe zit dat in Nederland? (Ikzelf zit bij de Rabobank, ga er morgen of zaterdag even langs voor informatie).

Nu zijn er ook van dat soort kaarten verkrijgbaar van sites, zoals een Moneybookers kaart (schijnt de goedkoopste te zijn van Nederland?). Dat schijnt dan zo'n debetkaart te zijn?

(Tot nu toe voor mijn 2 trips naar Engeland een kaart van een kennis gebruikt namelijk)
pi_126257477
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Kom ik weer met een nieuwe vraag ( O-) ) Hihi, sorry hoor! :D

Nu heb ik nog geen eigen credit card (nooit nodig gehad, dus vandaar), maar het liefst gebruik ik eerder zo'n debetkaart. Waar je zelf geld op kan zetten en alleen dat dan kan uitgeven. Hoe zit dat in Nederland? (Ikzelf zit bij de Rabobank, ga er morgen of zaterdag even langs voor informatie).

Nu zijn er ook van dat soort kaarten verkrijgbaar van sites, zoals een Moneybookers kaart (schijnt de goedkoopste te zijn van Nederland?). Dat schijnt dan zo'n debetkaart te zijn?

(Tot nu toe voor mijn 2 trips naar Engeland een kaart van een kennis gebruikt namelijk)
Neem een 3v Card. Werkt exact hetzelfde als een "echte" creditcard, het tegoed komt er enorm snel op te staan via iDeal en het is gewoon een Visakaart. Zelf heb ik ook gewoon een voorkeur voor Visa. Maar eerlijk gezegd kwam ik op weinig plekken waar ze geen Maestro accepteerden dus wat betreft pinnen en geld uit de muur halen hoef je je in London absoluut geen zorgen te maken.

http://www.3vcard.nl
pi_126257506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:12 schreef nattermann het volgende:
Briljante stad tot zover
Al in Soho geweest?
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:48:51 #134
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126257526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:46 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Neem een 3v Card. Werkt exact hetzelfde als een "echte" creditcard, het tegoed komt er enorm snel op te staan via iDeal en het is gewoon een Visakaart. Zelf heb ik ook gewoon een voorkeur voor Visa. Maar eerlijk gezegd kwam ik op weinig plekken waar ze geen Maestro accepteerden dus wat betreft pinnen en geld uit de muur halen hoef je je in London absoluut geen zorgen te maken.

http://www.3vcard.nl
Ja, ik bedoel eerder ook voor het kopen van vliegtickets via die maatschappijen. Dan heb je zo'n kaart nodig. Nu heeft mijn huidige pas wel een Maestro logo, maar het is geen cc, dus kan er niets mee doen op zo'n website.
pi_126257536
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:48 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel eerder ook voor het kopen van vliegtickets via die maatschappijen. Dan heb je zo'n kaart nodig. Nu heeft mijn huidige pas wel een Maestro logo, maar het is geen cc, dus kan er niets mee doen op zo'n website.
Begrijpend lezen is ook een vak. Met Maestro had ik het niet over het aanschaffen van vliegtickets aan. Schaf dus een 3v card aan voor je vliegtickets. Komt er snel genoeg geld op als je het oplaadt via iDeal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 09-05-2013 12:50:20 ]
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:51:15 #136
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126257603
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:49 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook een vak. Met Maestro had ik het niet over het aanschaffen van vliegtickets aan. Schaf dus een 3v card aan voor je vliegtickets.
Sorry hoor, ik vroeg het me af aangezien je het had over pinnen en geld uit de muur halen. Maar thanks in ieder geval.
pi_126257705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:51 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik vroeg het me af aangezien je het had over pinnen en geld uit de muur halen. Maar thanks in ieder geval.
No sweat joh. Je kan die creditcard gewoon, mocht je zonder cash onverhoopt op een plek zitten waar ze geen Maestro accepteren, mee pinnen ipv je bankpas. Meerdere malen gedaan in het buitenland :).

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 09-05-2013 12:54:41 ]
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:04:17 #138
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_126275643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:47 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Al in Soho geweest?
Jazeker
Tics van je petten.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:12:41 #139
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126315539
Londen boys, most enraging things about living in London

Komt het enigszins overeen? Voor mij iig wel :D



_O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:26:04 #140
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126316142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Londen boys, most enraging things about living in London

Komt het enigszins overeen? Voor mij iig wel :D

[ afbeelding ]

_O-
Problemen een gratis cash machine te vinden heb ik nooit, maar verder zitten er een paar leuke tussen ja.

En de autist in mijn ergert zich aan die Circle line opmerking, want het is geen cirkeltje meer. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:27:10 #141
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126316197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:26 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Problemen een gratis cash machine te vinden heb ik nooit, maar verder zitten er een paar leuke tussen ja.

En de autist in mijn ergert zich aan die Circle line opmerking, want het is geen cirkeltje meer. :')
Same, maar toen ik er destijds nog zat en die circle, gewoon nog circle was, nam ik hem eigenlijk ook al nooit. Wat een kut verbinding. :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:43:41 #142
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126317016
Komt ook omdat er eigenlijk geen Circle Line is, dat ding gaat door de tunnels van Metropolitan, District en Hammersmith & City lines (niet dat dat drietal nu zo fijn is) en moet daar dus ook op wachten.

Op die countdown staat er ook altijd alleen maar "eastbound" of "westbound Circle lines" om zo maar te verbergen dat je nog even mag blijven wachten. :P

Wel eens met veel andere punten in die Buzzfeed. En ik wil graag nog die mensen toevoegen die bij de underground wachten tot het poortje dicht is voor ze hun Oyster scannen. Doorlopen, rapalje!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:59:00 #143
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126317872
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:43 schreef Jabberwocky het volgende:
En ik wil graag nog die mensen toevoegen die bij de underground wachten tot het poortje dicht is voor ze hun Oyster scannen. Doorlopen, rapalje!
Ik knalde vandaag bijna op zo iemand. Er is een een of ander basketbal [?] wedstrijd bezig in de O2 en er waren erg veel Russen. De taxichauffeur zei al dat ie vanavond niet ging werken omdat ie geen dronken Russen in z'n taxi wilde.
reset
pi_126334493
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Londen boys, most enraging things about living in London

Komt het enigszins overeen? Voor mij iig wel :D

[ afbeelding ]

_O-
Hm, voor mij minder. Boris J is een held, het probleem met de pinautomaten is me volledig onbekend en ik reis zelden nog met de metro. Daarmee vervallen al een hoop issues :s)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126337555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 19:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Same, maar toen ik er destijds nog zat en die circle, gewoon nog circle was, nam ik hem eigenlijk ook al nooit. Wat een kut verbinding. :r
Soms kun je op de Circle maar beter overstappen. Moest eens van Liverpool Street van Victoria, de Circle line biedt daarmee een rechtstreekse verbinding. Echter, ik had een tijdwinst van minimaal 15 (!) minuten door de Central te pakken en op Oxford Circus over te stappen op de Victoria line :X

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 11-05-2013 03:41:20 ]
pi_126371804
Net terug uit Londen. Geweldige stad _O_.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 12 mei 2013 @ 00:17:14 #147
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126371996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 03:40 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Soms kun je op de Circle maar beter overstappen. Moest eens van Liverpool Street van Victoria, de Circle line biedt daarmee een rechtstreekse verbinding. Echter, ik had een tijdwinst van minimaal 15 (!) minuten door de Central te pakken en op Oxford Circus over te stappen op de Victoria line :X
Circle is idd geen optie. Zo vaak gezeik gehad met die metro :').

Geinige is wel, ik kan me nog wel herinneren toen ik hier voor het eerst postte en net een aantal dagen in Londen zat al direct last had van 'zwarte snot'. Het is in de 3.5 jaar dat ik er woonde wel afgenomen maar toch, ik ben in flink smerige steden geweest, maar 'zo zwart' als dat het in Londen was is het nog nooit geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 12 mei 2013 @ 02:01:46 #148
208890 June.
Seriously?
pi_126374555
Toen ik in London woonde was ik ook contant verkouden. Van de 6 maanden misschien 3 weken 'ziekte' vrij geweest :')
Shine bright like a diamond.
pi_126375917
Nooit last gehad van zwart spul of ziekte, misschien ligt dat aan waar ik woon? In ieder geval gewoon vrij schoon, en ik neem geen metro.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 12 mei 2013 @ 09:48:22 #150
208890 June.
Seriously?
pi_126376831
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 07:16 schreef Bajskorv het volgende:
Nooit last gehad van zwart spul of ziekte, misschien ligt dat aan waar ik woon? In ieder geval gewoon vrij schoon, en ik neem geen metro.
Ik denk vooral omdat je bijna geen bus, metro of trein neemt..
Shine bright like a diamond.
  zondag 12 mei 2013 @ 09:57:17 #151
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126376973
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:48 schreef June. het volgende:

[..]

Ik denk vooral omdat je bijna geen bus, metro of trein neemt..
Bus en trein valt nog wel mee. Het is vooral de metro die vol met stof hangt en dan ligt het ook nog aan de lijnen.
reset
  zondag 12 mei 2013 @ 09:59:14 #152
208890 June.
Seriously?
pi_126377002
Naja, van stof alleen krijg je geen virus binnen. Ik ben verder niet allergisch aangelegd, dus denk eerder dat het komt doordat je als sardientje in een blikje op elkaar zit.
Shine bright like a diamond.
  zondag 12 mei 2013 @ 22:05:44 #153
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_126408250
Wat een vette stad _O_

Voor het einde v/h jaar weer terug :D
Tics van je petten.
pi_126416043
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:57 schreef Individual het volgende:

[..]

Bus en trein valt nog wel mee. Het is vooral de metro die vol met stof hangt en dan ligt het ook nog aan de lijnen.
Die nieuwe metrostellen die met name op de Circle line rijden zijn anders prima hoor. Zelf heb ik ook geen problemen met de "oude" metrostellen, ik vind die bankjes ook nog eens comfortabeler dan in de nieuwe metro. In London zit ik liever, net als in mijn thuisstad Rotterdam, in de metro dan in de bus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 13-05-2013 00:31:51 ]
  maandag 13 mei 2013 @ 13:28:14 #155
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126426899
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:28 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Die nieuwe metrostellen die met name op de Circle line rijden zijn anders prima hoor. Zelf heb ik ook geen problemen met de "oude" metrostellen, ik vind die bankjes ook nog eens comfortabeler dan in de nieuwe metro. In London zit ik liever, net als in mijn thuisstad Rotterdam, in de metro dan in de bus.
Het gaat meer om de luchtkwaliteit dan de kwaliteit van de treinen zelf. Hoewel Circle/Hammersmith & City/District ook nog een groot deel bovengronds hebben dus dan gaat dat inderdaad beter.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 13 mei 2013 @ 16:31:13 #156
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126434343
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:28 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Het gaat meer om de luchtkwaliteit dan de kwaliteit van de treinen zelf. Hoewel Circle/Hammersmith & City/District ook nog een groot deel bovengronds hebben dus dan gaat dat inderdaad beter.
En volgens mij nog meer in de mijnen ondergrondse doolhoven tube stations onder de grond dan de treinen zelf. De Jubilee extension heeft tenminste nog deuren tussen het spoor en de mensen, maar dat is maar een klein stukje.

Moet je tijd eens voorstellen dat je mocht roken in de tube.. :X
reset
pi_126434486
Ben nu ook weer bezig met een tripje te boeken naar London. Plan is om woensdag 12 juni te vertrekken en 14 juni terug te gaan. Ben er al 2x geweest sinds december maar nondeju, wat vind ik het een fijne en leuke stad. Ga er met liefde heen.
  maandag 13 mei 2013 @ 17:38:26 #158
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126437569
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:31 schreef Individual het volgende:

[..]

En volgens mij nog meer in de mijnen ondergrondse doolhoven tube stations onder de grond dan de treinen zelf. De Jubilee extension heeft tenminste nog deuren tussen het spoor en de mensen, maar dat is maar een klein stukje.

Moet je tijd eens voorstellen dat je mocht roken in de tube.. :X
Je ziet wel eens stations waar de muren zo veel zwarte gore aanslag hebben dat je daar maar niet te veel over na moet denken inderdaad.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_126442244
Ik kon het niet langer volhouden dus ik heb gewoon geboekt, woepwoep. Krijg wel wat probleempjes met enkele verplichtingen op de universiteit (en ik zit er nog niet eens op :') ) maar ik heb er zin in !
pi_126557763
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:16 schreef Franknfurter het volgende:
Ik kon het niet langer volhouden dus ik heb gewoon geboekt, woepwoep. Krijg wel wat probleempjes met enkele verplichtingen op de universiteit (en ik zit er nog niet eens op :') ) maar ik heb er zin in !
Ik wil ook graag naar London! :D

Alleen weet ik niet welke hostel ik moet kiezen. Ik zie door de bomen het bos niet meer ;(
Het is dan ook een miljoenenstad ;p Mag ik vragen waar jij overnacht? Ik ga er half vanuit dat je in een hostel slaapt aangezien je gaat studeren en een hostel vaak nog wel betaalbaar is. En omdat je eerder in London bent geweest; heb je daar de vorige keren ook overnacht en kan je het dus aanraden? En kies je voor vliegen of trein?
En heb je wellicht verder ook nog tips voor me? Naast natuurlijk de oystercard, al moet ik die ook nog even verder uitvogelen :)

Sorry voor de vragen, maar het wordt mijn eerste keer alleen op vakantie en ik vind het best nog wel een grote afstand. Dus wil wel graag goed terecht komen haha :P
pi_126560361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:26 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Ik wil ook graag naar London! :D

Alleen weet ik niet welke hostel ik moet kiezen. Ik zie door de bomen het bos niet meer ;(
Het is dan ook een miljoenenstad ;p Mag ik vragen waar jij overnacht? Ik ga er half vanuit dat je in een hostel slaapt aangezien je gaat studeren en een hostel vaak nog wel betaalbaar is. En omdat je eerder in London bent geweest; heb je daar de vorige keren ook overnacht en kan je het dus aanraden? En kies je voor vliegen of trein?
En heb je wellicht verder ook nog tips voor me? Naast natuurlijk de oystercard, al moet ik die ook nog even verder uitvogelen :)

Sorry voor de vragen, maar het wordt mijn eerste keer alleen op vakantie en ik vind het best nog wel een grote afstand. Dus wil wel graag goed terecht komen haha :P
Het belangrijkste ben je vergeten; je budget!

Ik verblijf in een hostel dat behoorlijk goedkoop is, maar ik verwacht dan ook alleen dat er een bed staat en verder niets.

http://www.booking.com/ho(...)4c96e0ad9702d;dcid=1

Hiervoor heb ik in een hotelletje geslapen dat prima vertoeven was, echt op een steenworp afstand van King's Cross en volgens mij ook niet heel duur, ik ga hem even zoeken voor je.

http://www.booking.com/ho(...)4c96e0ad9702d;dcid=1

Ik geloof dat het deze was.

Hoe dan ook, het beste wat je kunt doen is even naar bijvoorbeeld booking.com gaan, daar je budget invullen en wanneer je wilt gaan en dan maar zoeken zoeken zoeken. Ik zoek het liefst met de kaartfunctie, omdat je dan snel ziet wat een beetje centraal ligt en wat niet.

Ik ga vliegen én met de trein. Vertek van Eindhoven met Ryanair naar Stansted om daar de standsted express naar Liverpool street te pakken. Vanaf daar kun je met de metro overal heen, maar je kunt ook gewoon daar naar buiten lopen en je prima vermaken.

Wanneer ben je van plan om te gaan, en met meerdere mensen of alleen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Franknfurter op 15-05-2013 23:04:17 (verkeerde linkje ) ]
pi_126562065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:01 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Het belangrijkste ben je vergeten; je budget!

Ik verblijf in een hostel dat behoorlijk goedkoop is, maar ik verwacht dan ook alleen dat er een bed staat en verder niets.

http://www.booking.com/ho(...)4c96e0ad9702d;dcid=1

Hiervoor heb ik in een hotelletje geslapen dat prima vertoeven was, echt op een steenworp afstand van King's Cross en volgens mij ook niet heel duur, ik ga hem even zoeken voor je.

http://www.booking.com/ho(...)4c96e0ad9702d;dcid=1

Ik geloof dat het deze was.

Hoe dan ook, het beste wat je kunt doen is even naar bijvoorbeeld booking.com gaan, daar je budget invullen en wanneer je wilt gaan en dan maar zoeken zoeken zoeken. Ik zoek het liefst met de kaartfunctie, omdat je dan snel ziet wat een beetje centraal ligt en wat niet.

Ik ga vliegen én met de trein. Vertek van Eindhoven met Ryanair naar Stansted om daar de standsted express naar Liverpool street te pakken. Vanaf daar kun je met de metro overal heen, maar je kunt ook gewoon daar naar buiten lopen en je prima vermaken.

Wanneer ben je van plan om te gaan, en met meerdere mensen of alleen?
Bedankt!

Ik wil eigenlijk 22-26 juli gaan(jaja ik weet de data al ;p)
En budget heb ik niet zozeer, weet ook niet wat nodig is voor een stedentripje met overnachting in een hostel. Ik weet al een paar jaar dat ik er graag heen wil, 'but I didn't have the guts to go' :P Nu heb ik wel wat moed verzameld, al ben ik nog wel wat zenuwachtig haha vandaar de vraag naar tips.
Dus laten we zeggen 400/500 basis + 200 voor eventuele plotselinge kosten. Is dat genoeg eigenlijk?
Ik heb nog even dus kan nog wel wat geld aan de kant schuiven mocht het nodig zijn.
Maar heb al een tijd een potje voor London, dus zou moeten lukken :)

Oh en ik ga alleen(zenuwen ;( ) Ik wilde eerst met meerdere mensen gaan, maar kon niemand vinden die meewilde.
En toen zei mijn stiefmoeder tegen me: Je wilt al tijden naar Londen, wees niet zo afhankelijk van anderen en ga gewoon! Je vermaakt je echt wel!

Zodoende... :)

Edit: Volgens mij ben ik die hostel wel eens tegengekomen tijdens een search! Ik herken een plaatje :D

En ik keek net even op ryanair naar vluchten en de prijzen vallen al met al nogal mee eigenlijk. Ik ging op van die vergelijkingssites kijken en daar kwam je steeds uit op 200+ euro als je op een normale tijd wil vertrekken en niet 's avonds of 's nachts.

Ik zal sowieso een keer ff bagage inpakken en wegen om te testen, maar 15kg moet toch wel genoeg zijn voor een paar dagen? Niet dat ik nu gelijk ga boeken :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Azerdion op 16-05-2013 00:00:27 (toevoeging) ]
pi_126566461
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:29 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Bedankt!

Ik wil eigenlijk 22-26 juli gaan(jaja ik weet de data al ;p)
En budget heb ik niet zozeer, weet ook niet wat nodig is voor een stedentripje met overnachting in een hostel. Ik weet al een paar jaar dat ik er graag heen wil, 'but I didn't have the guts to go' :P Nu heb ik wel wat moed verzameld, al ben ik nog wel wat zenuwachtig haha vandaar de vraag naar tips.
Dus laten we zeggen 400/500 basis + 200 voor eventuele plotselinge kosten. Is dat genoeg eigenlijk?
Ik heb nog even dus kan nog wel wat geld aan de kant schuiven mocht het nodig zijn.
Maar heb al een tijd een potje voor London, dus zou moeten lukken :)

Oh en ik ga alleen(zenuwen ;( ) Ik wilde eerst met meerdere mensen gaan, maar kon niemand vinden die meewilde.
En toen zei mijn stiefmoeder tegen me: Je wilt al tijden naar Londen, wees niet zo afhankelijk van anderen en ga gewoon! Je vermaakt je echt wel!

Zodoende... :)

Edit: Volgens mij ben ik die hostel wel eens tegengekomen tijdens een search! Ik herken een plaatje :D

En ik keek net even op ryanair naar vluchten en de prijzen vallen al met al nogal mee eigenlijk. Ik ging op van die vergelijkingssites kijken en daar kwam je steeds uit op 200+ euro als je op een normale tijd wil vertrekken en niet 's avonds of 's nachts.

Ik zal sowieso een keer ff bagage inpakken en wegen om te testen, maar 15kg moet toch wel genoeg zijn voor een paar dagen? Niet dat ik nu gelijk ga boeken :P
Oh joh, voor 600 euro heb je 4 fantastische dagen daar. Ik weet niet of je een beetje in de buurt van Eindhoven woont of er makkelijk heen kan, maar de vluchten vanaf daar zijn redelijk goedkoop. Weet niet hoe het is in juli maar je kunt het altijd proberen. Ik zou zeggen, ga in een hostel zitten waar de reviews goed zijn. Als je dan zo'n 100-150 voor 4 nachten kwijt bent dan zit je hartstikke prima en wat luxer dan wat ik ga doen. Eten in London is niet goedkoop, tenzij je op bananen gaat leven. Die kosten daar dus echt geen drol.

Als je boven de 10 kg uitkomt vind ik het al knap ;) Ik zit steeds rond de 4 kilo maximaal inclusief boek, kleding en tas. Dat is overigens wel aan te raden als je een beetje comfortabel door de metro wil lopen: neem een tas mee. Mensen met koffertjes worden door iedereen gehaat omdat het gewoon ontzettend onhandig is.

Ik wil je wel aanraden om zo vroeg mogelijk te boeken, ryanair zo'n 6 weken van tevoren. Als je gaat vliegen kun je met je vluchtnummer een ticket kopen voor standsted express, dan krijg je nog wat korting. Je kunt ook vanaf het vliegveld een bus nemen naar de stad, die is een stuk goedkoper maar doet er wel langer over (trein is al zo'n 45 minuten).

Het is sowieso een heel leuke stad, dus je gaat het er hoe dan ook naar je zin hebben.
pi_126576379
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:00 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Oh joh, voor 600 euro heb je 4 fantastische dagen daar. Ik weet niet of je een beetje in de buurt van Eindhoven woont of er makkelijk heen kan, maar de vluchten vanaf daar zijn redelijk goedkoop. Weet niet hoe het is in juli maar je kunt het altijd proberen. Ik zou zeggen, ga in een hostel zitten waar de reviews goed zijn. Als je dan zo'n 100-150 voor 4 nachten kwijt bent dan zit je hartstikke prima en wat luxer dan wat ik ga doen. Eten in London is niet goedkoop, tenzij je op bananen gaat leven. Die kosten daar dus echt geen drol.

Als je boven de 10 kg uitkomt vind ik het al knap ;) Ik zit steeds rond de 4 kilo maximaal inclusief boek, kleding en tas. Dat is overigens wel aan te raden als je een beetje comfortabel door de metro wil lopen: neem een tas mee. Mensen met koffertjes worden door iedereen gehaat omdat het gewoon ontzettend onhandig is.

Ik wil je wel aanraden om zo vroeg mogelijk te boeken, ryanair zo'n 6 weken van tevoren. Als je gaat vliegen kun je met je vluchtnummer een ticket kopen voor standsted express, dan krijg je nog wat korting. Je kunt ook vanaf het vliegveld een bus nemen naar de stad, die is een stuk goedkoper maar doet er wel langer over (trein is al zo'n 45 minuten).

Het is sowieso een heel leuke stad, dus je gaat het er hoe dan ook naar je zin hebben.
Mooi, heb ik niet voor niets gespaard :D

Ik woon best wel ver weg eigenlijk. Maar als ik geld bespaar op de vlucht kan ik dat weer besteden aan de heen en terugreis naar het vliegveld. Ik woon in het (noord)oosten van het land.

Vlucht kan ik in principe nu toch al boeken? Heb ik dat maar gedaan. Want een hostel kan toch wel iets dichterbij de datum? Kan ik namelijk nog even rondkijken ;) Maar alvast een vlucht is wel handig.
Moet ik ook nog naar speciale dingen kijken bij Ryanair? Aangezien ze veel dingen standaard uit hebben staan. Maar volgens mij is vlucht+bagage genoeg toch? Reisverzekering heb ik al.

Als het goed is heb ik hier nog wel een trolleyachtig geval die je ook als rugzak kan gebruiken. Kan ik hem in de metro gewoon dragen. Altijd nog even wegen, maar mooi dat het wel redelijk laag uitvalt. Dan kan ik ook nog wat stuff meenemen naar huis!
pi_126576906
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:29 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Bedankt!

Ik wil eigenlijk 22-26 juli gaan(jaja ik weet de data al ;p)
En budget heb ik niet zozeer, weet ook niet wat nodig is voor een stedentripje met overnachting in een hostel. Ik weet al een paar jaar dat ik er graag heen wil, 'but I didn't have the guts to go' :P Nu heb ik wel wat moed verzameld, al ben ik nog wel wat zenuwachtig haha vandaar de vraag naar tips.
Dus laten we zeggen 400/500 basis + 200 voor eventuele plotselinge kosten. Is dat genoeg eigenlijk?
Ik heb nog even dus kan nog wel wat geld aan de kant schuiven mocht het nodig zijn.
Maar heb al een tijd een potje voor London, dus zou moeten lukken :)

[...]

En ik keek net even op ryanair naar vluchten en de prijzen vallen al met al nogal mee eigenlijk. Ik ging op van die vergelijkingssites kijken en daar kwam je steeds uit op 200+ euro als je op een normale tijd wil vertrekken en niet 's avonds of 's nachts.

Ik zal sowieso een keer ff bagage inpakken en wegen om te testen, maar 15kg moet toch wel genoeg zijn voor een paar dagen? Niet dat ik nu gelijk ga boeken :P
Persoonlijk zou ik gewoon even snel een ticket met BA boeken. Liefst naar Heathrow, makkelijk met de metro de stad in, scheelt je weer geld voor de Stansted Express, etc. Daarnaast niet al het Ryanair gezeik met Eindhoven, etc. Uiteindelijk bespaar je weinig, enorm veel BA tickets nu te boeken voor jouw data voor 118-124 euro retour.

Vervolgens kost een goed hostel je niet meer dan 30-40 euro per nacht, zit je dus rond de 250 euro voor vlucht en 4 nachten onderdak. Dan hou je nog meer dan genoeg over om prima te eten elke dag en genoeg te zien. Succes verzekerd!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126577894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik gewoon even snel een ticket met BA boeken. Liefst naar Heathrow, makkelijk met de metro de stad in, scheelt je weer geld voor de Stansted Express, etc. Daarnaast niet al het Ryanair gezeik met Eindhoven, etc. Uiteindelijk bespaar je weinig, enorm veel BA tickets nu te boeken voor jouw data voor 118-124 euro retour.

Vervolgens kost een goed hostel je niet meer dan 30-40 euro per nacht, zit je dus rond de 250 euro voor vlucht en 4 nachten onderdak. Dan hou je nog meer dan genoeg over om prima te eten elke dag en genoeg te zien. Succes verzekerd!
Dankje voor je toevoeging :) Maar ik keek net op BA en qua prijs zou ik op zo'n 170 euro uitkomen, de goedkoopste dan.
Het enige probleem is dat ik dan 's avonds laat vertrek maandag. Dan ben ik dus een hele dag kwijt.
Dat is ook niet echt fijn te noemen ;)

Oh, of bedoelde je vanaf Rotterdam? Qua reizen moet ik toch het halve land door(Nederland dan :P), dus dat maakt dan weer niet zoveel uit. Dan ben ik zo'n 160 euro kwijt.
Reistijden zijn dan wel weer fijner. En er zit al wel 23kg bagage bij :D

Maar toch wel 1,5 keer zoveel als Ryanair. Even op maps gekeken. En het ligt inderdaad dichterbij de stad zelf. Ook een optie dus.
pi_126578228
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:54 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Dankje voor je toevoeging :) Maar ik keek net op BA en qua prijs zou ik op zo'n 170 euro uitkomen, de goedkoopste dan.
Het enige probleem is dat ik dan 's avonds laat vertrek maandag. Dan ben ik dus een hele dag kwijt.
Dat is ook niet echt fijn te noemen ;)

Oh, of bedoelde je vanaf Rotterdam? Qua reizen moet ik toch het halve land door(Nederland dan :P), dus dat maakt dan weer niet zoveel uit. Dan ben ik zo'n 160 euro kwijt.
Reistijden zijn dan wel weer fijner. En er zit al wel 23kg bagage bij :D

Maar toch wel 1,5 keer zoveel als Ryanair. Even op maps gekeken. En het ligt inderdaad dichterbij de stad zelf. Ook een optie dus.
Check even kayak.com ofzo, ik kom veel goedkoper uit en had je veel verschillende tijden. Vergeet niet dat Stansted Express best wat kost, dus dan is het Ryanair ticket alweer relatief minder goedkoop.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126578851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:03 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Check even kayak.com ofzo, ik kom veel goedkoper uit en had je veel verschillende tijden. Vergeet niet dat Stansted Express best wat kost, dus dan is het Ryanair ticket alweer relatief minder goedkoop.
Ik weet niet wat jij precies invoert, maar ik kom op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Of zelfs meer.
De enige manier om het iets goedkoper te krijgen dan via BA zelf is om vrijdagochtend vroeg te vertrekken naar Nederland. Dan ben ik alsnog een dag kwijt. Maar de tip van BA is wel erg goed, thanks :)

Zo'n 60 euro meer dan Ryanair, maar minder lange en goedkopere reis naar het centrum dan met de Stansted Express.
pi_126579103
Ik ga naar kayak.co.uk, voer AMS - LON in op 22/26 juli en tik "non stops only" aan. Dat geeft mij takkeveel opties met BA voor onder de 125e.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126579521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:26 schreef Bajskorv het volgende:
Ik ga naar kayak.co.uk, voer AMS - LON in op 22/26 juli en tik "non stops only" aan. Dat geeft mij takkeveel opties met BA voor onder de 125e.
Ah, dat is het dus. Je had het over Heathrow, dus ik had Heathrow ingevoerd.
Maar vreemd genoeg zie ik geen vluchten voor onder de 125e. Wel goedkoper nu, maar vaak verschillende vliegvelden voor aankomst en vertrek.
Voor de eerste keer alleen vind ik het denk ik wel fijner als het hetzelfde vliegveld is. Dan betaal ik maar een beetje meer :)

Maar heel erg bedankt voor het zoekwerk!
pi_126579724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:37 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Ah, dat is het dus. Je had het over Heathrow, dus ik had Heathrow ingevoerd.
Maar vreemd genoeg zie ik geen vluchten voor onder de 125e. Wel goedkoper nu, maar vaak verschillende vliegvelden voor aankomst en vertrek.
Voor de eerste keer alleen vind ik het denk ik wel fijner als het hetzelfde vliegveld is. Dan betaal ik maar een beetje meer :)

Maar heel erg bedankt voor het zoekwerk!
Nee joh, maak je geen zorgen over het vliegveld! En anders een retourtje Gatwick voor 118 euro. Altijd nog beter dan Stansted... En je komt aan met de trein op Victoria, genoeg hotels/hostels daar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126579769
Ik kan niet lezen :') Ik ging naar kayak.com omdat je dat eerst had geschreven. Ik ken Kayak helemaal niet. Nu heb ik ook even op co.uk gekeken, en er zitten idd vluchten onder de 125 euro, met zelfde vliegveld voor aankomst en vertrek.

Wel vreemd dat kayak hele andere prijzen laat zien per website...
  donderdag 16 mei 2013 @ 13:44:59 #173
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126579876
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:37 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Ah, dat is het dus. Je had het over Heathrow, dus ik had Heathrow ingevoerd.
Maar vreemd genoeg zie ik geen vluchten voor onder de 125e. Wel goedkoper nu, maar vaak verschillende vliegvelden voor aankomst en vertrek.
Voor de eerste keer alleen vind ik het denk ik wel fijner als het hetzelfde vliegveld is. Dan betaal ik maar een beetje meer :)

Maar heel erg bedankt voor het zoekwerk!
Dat vliegveld maakt toch niet uit? Zijn allemaal prima te bereiken, bij Stansted duurt het alleen belachelijk lang. Southend geloof ik ook, maar dat is het enige vliegveld dat ik (nog) nooit gebruikt heb.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_126580289
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:41 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee joh, maak je geen zorgen over het vliegveld! En anders een retourtje Gatwick voor 118 euro. Altijd nog beter dan Stansted... En je komt aan met de trein op Victoria, genoeg hotels/hostels daar.
Ik ontdek net dat kayak niet automatisch bagage meeneemt in de berekening, waar BA zelf dat wel al deed. Al met al verschilt de prijs dan niet zoveel meer.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:44 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Dat vliegveld maakt toch niet uit? Zijn allemaal prima te bereiken, bij Stansted duurt het alleen belachelijk lang. Southend geloof ik ook, maar dat is het enige vliegveld dat ik (nog) nooit gebruikt heb.
Het is mijn eerste keer, dus geen idee wat de aansluitingen zijn e.d. Maar hetzelfde vliegveld geeft een wat fijner gevoel, ik ben eigenlijk niet iemand die dingen alleen doet. Maar ik wil heel graag naar Londen O+ , dus dan moet het maar alleen.
  donderdag 16 mei 2013 @ 13:56:50 #175
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126580449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:53 schreef Azerdion het volgende:
Het is mijn eerste keer, dus geen idee wat de aansluitingen zijn e.d. Maar hetzelfde vliegveld geeft een wat fijner gevoel, ik ben eigenlijk niet iemand die dingen alleen doet. Maar ik wil heel graag naar Londen O+ , dus dan moet het maar alleen.
Je hebt er een goede stad voor gekozen, genoeg te doen voor de reiziger alleen. :)

En in een hostel kom je toch altijd wel mensen tegen waarmee je, als je wilt, nog op pad kunt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_126581039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:53 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Ik ontdek net dat kayak niet automatisch bagage meeneemt in de berekening, waar BA zelf dat wel al deed. Al met al verschilt de prijs dan niet zoveel meer.

[..]

Het is mijn eerste keer, dus geen idee wat de aansluitingen zijn e.d. Maar hetzelfde vliegveld geeft een wat fijner gevoel, ik ben eigenlijk niet iemand die dingen alleen doet. Maar ik wil heel graag naar Londen O+ , dus dan moet het maar alleen.
Bij BA heb je standaard al bagage, dus als je bij Kayak boekt, heb je meer dan genoeg.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126581224
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:09 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Bij BA heb je standaard al bagage, dus als je bij Kayak boekt, heb je meer dan genoeg.
Kayak stuurt me door naar opodo.co.uk. Daar staat dan weer dat ik 0kg bagage mee mag nemen
pi_126582822
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:13 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Kayak stuurt me door naar opodo.co.uk. Daar staat dan weer dat ik 0kg bagage mee mag nemen
Fuck, je hebt nog gelijk ook. Nooit eerder gezien, maar ben al jaren frequent flyer, dus krijg het altijd gratis. Hoe dan ook, bij BA zijn ze erg relaxed met handbagage. Gewicht boeit niet, en je mag 2 stuks. Dus een laptoptas of handtas plus weekendtas / kleine trolley. Lijkt me meer dan genoeg?

Je kunt gewoon via BA boeken verder voor die prijzen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126595970
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Fuck, je hebt nog gelijk ook. Nooit eerder gezien, maar ben al jaren frequent flyer, dus krijg het altijd gratis. Hoe dan ook, bij BA zijn ze erg relaxed met handbagage. Gewicht boeit niet, en je mag 2 stuks. Dus een laptoptas of handtas plus weekendtas / kleine trolley. Lijkt me meer dan genoeg?

Je kunt gewoon via BA boeken verder voor die prijzen.
Bij BA lijkt me het echt meer dan genoeg. Ik dacht aan 15kg(Ryanair) al genoeg te hebben, dus dit max. gewicht is zeker hoog genoeg!

Ik ga inderdaad maar even bij BA zelf boeken. Maar weet je ook of er dingen zijn bij BA die automatisch 'uit' staan en die maar beter wel 'aan' kunnen? Of is het boeken genoeg, aangezien daar bagage bij zit. Reisverzekering heb ik al, dus dat hoeft sowieso niet bij de boeking.
pi_126596055
Nee, alle standaard is BA ruim voldoende. Je hoeft niks aan te tikken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126596277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:45 schreef Bajskorv het volgende:
Nee, alle standaard is BA ruim voldoende. Je hoeft niks aan te tikken.
Oke, thanks! Boeken maar! :D :D
pi_126597406
Yay! Geboekt! *O* *O* *O*
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:09:42 #183
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126597475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:08 schreef Azerdion het volgende:
Yay! Geboekt! *O* *O* *O*
:)

Heb je al een idee wat je wilt gaan zien/doen?
reset
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:15:59 #184
208890 June.
Seriously?
pi_126597833
Ik heb ook BA geboekt, retour voor 90 euro via gatwick in juni. Kan dus wel ;) En, ook belangrijk, je kunt een gratis tas meenemen in het ruim dus meer shopkleding terug hehe. Ryanair :r Scheelt wel dat ik geen hotelkosten hoef te betalen.

En eten in Londen hoeft echt niet duur te zijn, er zit in Soho lekker restaurant waar je een groot bord eten al voor 5 pond hebt. Interieur ziet er niet uit, maar het eten is erg lekker. Gerund door een thaise familie.
Shine bright like a diamond.
pi_126603117
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:08 schreef Azerdion het volgende:
Yay! Geboekt! *O* *O* *O*
^O^

Je gaat het fantastisch vinden, echt!
pi_126613517
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:09 schreef Individual het volgende:

[..]

:)

Heb je al een idee wat je wilt gaan zien/doen?
Sowieso de London Eye, Buckingham Palace bekijken, een museum bezoeken(gratisch!), Tower of London, Tower Bridge, Oxford Street. En waarschijnlijk nog veel meer. Meer dan ik zo kan bedenken. Maar vooral ook gewoon rondlopen in deze immense stad!!

Nog aanraders? Ik ga sowieso nog wel even opzoeken welke dingen leuk zijn om verder te doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:15 schreef June. het volgende:
Ik heb ook BA geboekt, retour voor 90 euro via gatwick in juni. Kan dus wel ;) En, ook belangrijk, je kunt een gratis tas meenemen in het ruim dus meer shopkleding terug hehe. Ryanair :r Scheelt wel dat ik geen hotelkosten hoef te betalen.

En eten in Londen hoeft echt niet duur te zijn, er zit in Soho lekker restaurant waar je een groot bord eten al voor 5 pond hebt. Interieur ziet er niet uit, maar het eten is erg lekker. Gerund door een thaise familie.
Het kan inderdaad wel. Maar op mijn specifieke data niet. Kon wel goedkoper dan wat ik nu heb betaald, maar dan had ik weer vreemde tijden. Nu ben ik er wel blij mee. Ik vertrek om 10.55 van AMS en kom om 11.00 aan op LGW. Terugreis is 18.00 van LGW en 20.10 op AMS. Prima zo, en ik vind niet dat ik teveel heb betaald.

Weet je de naam van dat restaurant ook?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:23 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

^O^

Je gaat het fantastisch vinden, echt!
Ik hoop het ook! :D
pi_126613535
Yup, en je kunt bij ons tips krijgen! Maar serieus, lekker eten hoeft in Londen helemaal niet duur te zijn. Voor 15-20 euro kun je lekker eten met een drankje bij tenten als Byron Burger (kleine burger keten, lekker), Koya (handgemaakte Udon in Soho), Busaba Eathai (wederom kleine keten, Thai's), Leon (keten met organische curry's, salads), etc etc. Bovenstaande tentjes zijn betaalbaar en niet ongezellig in je eentje. Eten is ook echt prima, voor datzelfde geld eet ik in Nederland vaak slechter. Goedkoper kan altijd nog, maar het is wel vakantie...

Als je even niks weet kan je altijd richting Soho gaan, tegenwoordig erg veel betaalbare tentjes in Old Compton St, Dean St, Frith St en Wardour St. En niet gezellig ongezellig natuurlijk. Ook altijd nog Chinatown om de hoek, maar da's vaa goedkoop en niet enorm goed als je zomaar ergens binnen loopt...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126614065
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Sowieso de London Eye, Buckingham Palace bekijken, een museum bezoeken(gratisch!), Tower of London, Tower Bridge, Oxford Street. En waarschijnlijk nog veel meer. Meer dan ik zo kan bedenken. Maar vooral ook gewoon rondlopen in deze immense stad!!

Nog aanraders? Ik ga sowieso nog wel even opzoeken welke dingen leuk zijn om verder te doen.

Borough Market op donderdag (niet zo druk, loop erheen vanaf London Eye via Tate Modern). Sowieso een wandeling die aan te raden is, met onderweg aan de andere kant van de Thames de St Paul's cathedral (oversteken via de Millenium Bridge). Zeker even binnenlopen bij Tate Modern, alleen de grote hal is qua architectuur al geweldig. Verder banjer ik altijd graag even door de kleine straatjes van Covent Garden en Soho, maar vermijd de toeristische ophopingen. Niet teveel van Oxford St verwachten (beetje de Kalverstraat van Londen...).

Oh, loop af en toe een park in, zeker met mooi weer! Persoonlijk zou ik London Eye skippen, vaak lange rijen en zo bijzonder is het allemaal niet.

quote:
Prima zo, en ik vind niet dat ik teveel heb betaald.

Weet je de naam van dat restaurant ook?

Heb je ook niet, en BA is gewoon veel fijner dan Ryanair, en je betaalt met alles erbij weinig extra. De naam van dat restaurant is waarschijnlijk TukTuk in Old Compton Street.

quote:
Ik hoop het ook! :D
Je hebt het Fok!-support team achter je!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126614938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]
Borough Market op donderdag (niet zo druk, loop erheen vanaf London Eye via Tate Modern). Sowieso een wandeling die aan te raden is, met onderweg aan de andere kant van de Thames de St Paul's cathedral (oversteken via de Millenium Bridge). Zeker even binnenlopen bij Tate Modern, alleen de grote hal is qua architectuur al geweldig. Verder banjer ik altijd graag even door de kleine straatjes van Covent Garden en Soho, maar vermijd de toeristische ophopingen. Niet teveel van Oxford St verwachten (beetje de Kalverstraat van Londen...).

Oh, loop af en toe een park in, zeker met mooi weer! Persoonlijk zou ik London Eye skippen, vaak lange rijen en zo bijzonder is het allemaal niet.
St Paul's cathedral, hoe kon ik die vergeten! |:( Is de London Eye niet iets wat je sowieso een keer moet hebben gezien? Die rijen zijn natuurlijk wel heel erg irri. Zit er trouwens veel verschil in de prijs mocht ik daar beslissen erheen te gaan ipv voor de trip een e-ticket te kopen?

quote:
[..]

Heb je ook niet, en BA is gewoon veel fijner dan Ryanair, en je betaalt met alles erbij weinig extra. De naam van dat restaurant is waarschijnlijk TukTuk in Old Compton Street.

Ja, ik had ook al ergens een artikel gelezen dat budget airlines helemaal niet zo 'budget' zijn. Komen vaak nog kosten bij.
Maar jammer dat TukTuk geen website heeft. Tenminste, kan ik niet vinden. Maar je bent er zelf ook een keer geweest?

quote:
[..]

Je hebt het Fok!-support team achter je!
Haha, altijd fijn! :P Heb waarschijnlijk wifi in het hostel en ben ook van plan om een bundeltje te nemen tijdens de reis. Kan ik jullie altijd bereiken ^O^
pi_126616153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:34 schreef Azerdion het volgende:

[..]

St Paul's cathedral, hoe kon ik die vergeten! |:( Is de London Eye niet iets wat je sowieso een keer moet hebben gezien? Die rijen zijn natuurlijk wel heel erg irri. Zit er trouwens veel verschil in de prijs mocht ik daar beslissen erheen te gaan ipv voor de trip een e-ticket te kopen?
Moet je even de site checken. Is voor mij echt geen "must do", ik zou hem persoonlijk skippen. Maar goed, iedereen zijn ding, ik hou niet zo van die grote, nieuwe "attracties". Liever mooie musea, buurtjes, parken, etc.

quote:
Ja, ik had ook al ergens een artikel gelezen dat budget airlines helemaal niet zo 'budget' zijn. Komen vaak nog kosten bij.
Maar jammer dat TukTuk geen website heeft. Tenminste, kan ik niet vinden. Maar je bent er zelf ook een keer geweest?
Ja, stop er vaak als ik een middag aan het shoppen ben. Je hebt nauwelijk indo's in Londen en TukTuk doet een aardige nasi.

quote:
Haha, altijd fijn! :P Heb waarschijnlijk wifi in het hostel en ben ook van plan om een bundeltje te nemen tijdens de reis. Kan ik jullie altijd bereiken ^O^
Altijd wel ergens gratis wifi, coffeeshops, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126616821
Overal waar een Mc of Starbucks is heb je ook gratis wifi :)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 06:22:44 #192
208890 June.
Seriously?
pi_126619937
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Borough Market op donderdag (niet zo druk, loop erheen vanaf London Eye via Tate Modern). Sowieso een wandeling die aan te raden is, met onderweg aan de andere kant van de Thames de St Paul's cathedral (oversteken via de Millenium Bridge). Zeker even binnenlopen bij Tate Modern, alleen de grote hal is qua architectuur al geweldig. Verder banjer ik altijd graag even door de kleine straatjes van Covent Garden en Soho, maar vermijd de toeristische ophopingen. Niet teveel van Oxford St verwachten (beetje de Kalverstraat van Londen...).

Oh, loop af en toe een park in, zeker met mooi weer! Persoonlijk zou ik London Eye skippen, vaak lange rijen en zo bijzonder is het allemaal niet.

[..]

Heb je ook niet, en BA is gewoon veel fijner dan Ryanair, en je betaalt met alles erbij weinig extra. De naam van dat restaurant is waarschijnlijk TukTuk in Old Compton Street.

[..]

Je hebt het Fok!-support team achter je!
TukTuk inderdaad ;) Die nasi is echt lekker. En verder ben ik het helemaal eens met bovenstaande!

Bezoek ook vooral de markten in Londen. Iedereen is lyrisch over Camden, maar ik vind het wel een beetje te toeristisch en de kraampjes zijn ook allemaal hetzelfde. Ga eens idd naar Borough Market, Notting Hill of Spitalfields (dichtbij liverpoolstreet station, voor goede curry's moet je daar ook zijn).

Nog een tip voor je trein vanaf gatwick: neem niet de gatwick express oid, maar boek hier vooraf: http://www.nationalrail.co.uk/ . Het is namelijk niet zo als hier dat treinkaartjes een vaste prijs hebben. Hier krijg je vroegboekkorting en dan kun je vervolgens met je creditcard de kaartjes ophalen bij de automaat op het station.

[ Bericht 5% gewijzigd door June. op 17-05-2013 06:31:29 ]
Shine bright like a diamond.
pi_126622653
Voor curry kun je inderdaad veel vinden op Bricklane, maar betere curry vind je bijvoorbeeld bij Noor Jahan bij Gloucester Rd. Persoonlijk vind ik Spitalfields en Notting Hill ook te toeristisch, maar denk dat het zeker leuk is om langs te gaan!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:07:46 #194
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126622822
Ze hadden wel leuke dingen op Spitalfields vond ik. Kun je gelijk een Jack-the-Ripper rondleiding doen :P
Tap tap tap
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:10:30 #195
208890 June.
Seriously?
pi_126622894
Noor jahan is ook wel lekker ja, heb er weleens geluncht (alleen die in sutton)
Shine bright like a diamond.
pi_126623062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:10 schreef June. het volgende:
Noor jahan is ook wel lekker ja, heb er weleens geluncht (alleen die in sutton)
Is dat dezelfde eigenaar? Leek me niet, maar zou kunnen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:48:39 #197
208890 June.
Seriously?
pi_126642605
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:15 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Is dat dezelfde eigenaar? Leek me niet, maar zou kunnen.
Geen idee eigenlijk!
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:52:42 #198
67174 Dos37
Come on Twente
pi_126642738
Volgende week. O+

Champions League finale O+
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 18 mei 2013 @ 00:39:00 #199
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_126662356
Eens kijken of er binnenkort weer tickets voor een mooi prijsje te vinden zijn :7

Iemand enig idee vanaf wanneer de stad in kerststemming is? Dus mooi versierd enzo O+ ?
Tics van je petten.
pi_126694791
Heb ik eindelijk een hostel gevonden en wil ik gaan boeken... moet ik met een creditcard betalen.
Op zich geen probleem dacht ik; ik kan de 10% wel met de CC van mijn ouders betalen en dan de rest cash daar.
Maar nee hoor. Mijn vader, nadat ik vroeg of ik hun CC mocht gebruiken; 'Nou, ik weet niet of ik dat wel wil.' :( Typisch mijn vader. Als er zo'n twijfelzinnetje uitkomt betekent het nee. :{

Weet iemand nog hoe/waar ik kan boeken zonder CC? Alle sites die ik zie vragen om een creditcard...
  zaterdag 18 mei 2013 @ 22:31:35 #201
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126697792
https://www.3vcard.nl/ Sowieso handig om een (prepaid) credit card te hebben voor reizen.
reset
  zaterdag 18 mei 2013 @ 22:58:28 #202
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126700380
Die heb ik sinds vandaag binnen! ^O^
  zaterdag 18 mei 2013 @ 23:19:58 #203
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126702287
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 22:03 schreef Azerdion het volgende:
Heb ik eindelijk een hostel gevonden en wil ik gaan boeken...
Het mooie van een hostel is dat er andere reizigers zijn waarmee je ideeën kan uitwisselen. Je zou zo maar naar een feest meekunnen en de Big Ben nooit zien op je trip omdat je 'betere dingen' te doen hebt. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 22:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Die heb ik sinds vandaag binnen! ^O^
Kan me de tijd van reizen voor credit cards, mobiele telefoons en internet nog herinneren. Dat is bijna niet meer mogelijk tegenwoordig. :P
reset
pi_126706895
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 23:19 schreef Individual het volgende:

[..]

Het mooie van een hostel is dat er andere reizigers zijn waarmee je ideeën kan uitwisselen. Je zou zo maar naar een feest meekunnen en de Big Ben nooit zien op je trip omdat je 'betere dingen' te doen hebt. :P
Inderdaad, ik kies ook voor een hostel om 2 redenen; de prijs en omdat ik dan andere mensen kan ontmoeten.

Maarja, een leuke hostel gevonden maar die kan ik dus (nog) niet boeken :(

Ik vind het trouwens een beetje onnozel om voor 4 dagen een creditcard aan te vragen. Heb er in 'het gewone leven' helemaal niets aan.

Trouwens, ik weet dat veel dingen juist duur zijn in Engeland. Maar welke dingen zijn nou echt goedkoop vergeleken met Nederland??
  zondag 19 mei 2013 @ 00:35:14 #205
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126709107
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 00:10 schreef Azerdion het volgende:

Trouwens, ik weet dat veel dingen juist duur zijn in Engeland. Maar welke dingen zijn nou echt goedkoop vergeleken met Nederland??
Bier! c_/
reset
  zondag 19 mei 2013 @ 10:19:55 #206
208890 June.
Seriously?
pi_126715021
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 00:10 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Inderdaad, ik kies ook voor een hostel om 2 redenen; de prijs en omdat ik dan andere mensen kan ontmoeten.

Maarja, een leuke hostel gevonden maar die kan ik dus (nog) niet boeken :(

Ik vind het trouwens een beetje onnozel om voor 4 dagen een creditcard aan te vragen. Heb er in 'het gewone leven' helemaal niets aan.

Trouwens, ik weet dat veel dingen juist duur zijn in Engeland. Maar welke dingen zijn nou echt goedkoop vergeleken met Nederland??
Jij betaalt nooit iets online? Of grote aankopen? Die doe ik namelijk altijd met mijn cc, dan zit er namelijk automatisch een verzekering bij.

En goedkoop is mobiel internet en abbo's. De rest vond ik allemaal duurder :P oh de oreo's zijn wel goedkoper haha
Shine bright like a diamond.
pi_126723278
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 10:19 schreef June. het volgende:

[..]

Jij betaalt nooit iets online? Of grote aankopen? Die doe ik namelijk altijd met mijn cc, dan zit er namelijk automatisch een verzekering bij.

En goedkoop is mobiel internet en abbo's. De rest vond ik allemaal duurder :P oh de oreo's zijn wel goedkoper haha
Als ik iets koop is het via Paypal of iDeal. Heb m'n vliegticket ook gekocht met Paypal :P

Oh, en Oreo O+
pi_126724082
Ik heb er nu al weer zo'n zin in O+ Een maandje nog en dan ben ik alweer terug :(
pi_126724725
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:35 schreef Franknfurter het volgende:
Ik heb er nu al weer zo'n zin in O+ Een maandje nog en dan ben ik alweer terug :(
Als je zo gaat denken kan je net zo goed niet gaan! o|O
Over iets meer dan 3 weken ga je naar Londen!! *O*
  zondag 19 mei 2013 @ 19:48:54 #210
208890 June.
Seriously?
pi_126734294
Ik heb er ook zin in, Wimbledon O+
Shine bright like a diamond.
  maandag 20 mei 2013 @ 11:36:02 #211
428 bibi
Oldbie
pi_126759008
Iemand een idee waar in het centrum je een redelijk grote asda, tesco of sainsburry te vinden is? Mag ook in de buurt van een metro zijn.
pi_126759044
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:36 schreef bibi het volgende:
Iemand een idee waar in het centrum je een redelijk grote asda, tesco of sainsburry te vinden is? Mag ook in de buurt van een metro zijn.
Er is een gigantische Sainsbury bij Victoria en ook eentje bij Gloucester Rd. Maar goed, zijn er natuurlijk nog veel meer. Asda's heb je weinig in Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 20 mei 2013 @ 11:42:33 #213
428 bibi
Oldbie
pi_126759230
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:37 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Er is een gigantische Sainsbury bij Victoria en ook eentje bij Gloucester Rd. Maar goed, zijn er natuurlijk nog veel meer. Asda's heb je weinig in Londen.
Is die bij Victoria een local?
pi_126760058
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef bibi het volgende:

[..]

Is die bij Victoria een local?
Nee, net buiten Victoria station zit 300 meter verderop een enorme Sainsbury op Wilton Rd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 20 mei 2013 @ 12:20:29 #215
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126760438
Bij Picadilly zit een Tesco. Tegenover station Holborn volgens mij een Sainsbury's.
O wacht, die zijn niet zo groot.
*leren lezen*
Tap tap tap
pi_126760685
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:36 schreef bibi het volgende:
Iemand een idee waar in het centrum je een redelijk grote asda, tesco of sainsburry te vinden is? Mag ook in de buurt van een metro zijn.
Je hebt een grote Sainsbury vanaf bushaltes van Victoria Station op de straat van de theater en dan rechtdoor loopt richting Belgrave Rd.
pi_126760719
Hehe, lees de eerdere reacties.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126760792
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:28 schreef Bajskorv het volgende:
Hehe, lees de eerdere reacties.
Jaha, klopt! My bad.
  maandag 20 mei 2013 @ 12:54:32 #219
428 bibi
Oldbie
pi_126761747
Dank jullie wel :)
  maandag 20 mei 2013 @ 12:59:41 #220
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126761914
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:36 schreef bibi het volgende:
Iemand een idee waar in het centrum je een redelijk grote asda, tesco of sainsburry te vinden is? Mag ook in de buurt van een metro zijn.
Zoek je iets specifieks of wil je gewoon rondneuzen?
reset
  maandag 20 mei 2013 @ 13:35:28 #221
428 bibi
Oldbie
pi_126763236
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:59 schreef Individual het volgende:

[..]

Zoek je iets specifieks of wil je gewoon rondneuzen?
Ik hou van grote supermarkten, alle dingen wij hier in nederland niet hebben enz. Niet iets specifieks :)
  maandag 20 mei 2013 @ 13:38:52 #222
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126763366
Als je bij een Tesco eigen merk lippenbalsem met eucalyptus tegenkomt, mag je er een paar meenemen voor me :P bij Piccadilly hadde ze ze niet meer.
Tap tap tap
pi_126763521
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:35 schreef bibi het volgende:

[..]

Ik hou van grote supermarkten, alle dingen wij hier in nederland niet hebben enz. Niet iets specifieks :)
Makes sense, maar ik zou dan persoonlijk de Waitrose opzoeken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 20 mei 2013 @ 13:47:23 #224
428 bibi
Oldbie
pi_126763696
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Makes sense, maar ik zou dan persoonlijk de Waitrose opzoeken.
Waarom als ik vragen mag?
pi_126763738
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:35 schreef bibi het volgende:

[..]

Ik hou van grote supermarkten, alle dingen wij hier in nederland niet hebben enz. Niet iets specifieks :)
Dan kom je bij een Carrefour in België/Frankrijk/Spanje meer tot je recht imo :P
pi_126763954
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:47 schreef bibi het volgende:

[..]

Waarom als ik vragen mag?
Gewoon meer kwaliteits spullen, kleinere merken, etc etc. Als ik in Nederland als toerist zou shoppen, zou ik ook niet naar de Digros of Aldi gaan. De Waitrose heeft bijvoorbeeld goeie Stilton's, die vind je niet bij de supermarkten die jij noemt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 20 mei 2013 @ 14:25:54 #227
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126765370
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:36 schreef bibi het volgende:
Iemand een idee waar in het centrum je een redelijk grote asda, tesco of sainsburry te vinden is? Mag ook in de buurt van een metro zijn.
Er zit ook een grote Sainsbury's in Camden Town en Sainsbury's en Waitrose pal naast elkaar in Angel. Maar ik weet niet of dat nog wel onder centrum valt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 20 mei 2013 @ 19:18:06 #228
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_126777607
Een complete Londen-noob meldt zich. Ik hoor veel verschillende verhalen over pinnen in londen. Ik heb begrepen dat je wel gewoon ponden 'uit de muur' kunt halen, maar als ik bijvoorbeeld even een broodje bij de McDonalds wil halen, of een shirt in de fanshop van Arsenal wil halen, kan ik dan ook bij de winkel zelf pinnen?
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  maandag 20 mei 2013 @ 19:30:28 #229
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126778201
quote:
11s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:18 schreef LDS het volgende:
Een complete Londen-noob meldt zich. Ik hoor veel verschillende verhalen over pinnen in londen. Ik heb begrepen dat je wel gewoon ponden 'uit de muur' kunt halen, maar als ik bijvoorbeeld even een broodje bij de McDonalds wil halen, of een shirt in de fanshop van Arsenal wil halen, kan ik dan ook bij de winkel zelf pinnen?
Vaak wel, ja. Bij supermarkten is het me in ieder geval wel gelukt met een Nederlandse Maestro.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 20 mei 2013 @ 19:34:15 #230
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126778367
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:30 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Vaak wel, ja. Bij supermarkten is het me in ieder geval wel gelukt met een Nederlandse Maestro.
Maar op de een of andere manier kan ik nooit m'n Oyster opwaarderen met m'n pin.
Tap tap tap
pi_126780332
quote:
11s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:18 schreef LDS het volgende:
Een complete Londen-noob meldt zich. Ik hoor veel verschillende verhalen over pinnen in londen. Ik heb begrepen dat je wel gewoon ponden 'uit de muur' kunt halen, maar als ik bijvoorbeeld even een broodje bij de McDonalds wil halen, of een shirt in de fanshop van Arsenal wil halen, kan ik dan ook bij de winkel zelf pinnen?
Pinnen lukt meestal wel, maar een credit card lukt altijd... Ook voor een kop koffie.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:53:28 #232
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126801700
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar op de een of andere manier kan ik nooit m'n Oyster opwaarderen met m'n pin.
Die accepteert 'm inderdaad niet, dat is alleen UK Maestro.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:44:01 #233
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126803592
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:53 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Die accepteert 'm inderdaad niet, dat is alleen UK Maestro.
O, ik kan dus ophouden met proberen :P
Tap tap tap
pi_126806361
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar op de een of andere manier kan ik nooit m'n Oyster opwaarderen met m'n pin.
Ik wel hoor. Zowel Nederlandse als UK Maestro.
Regel gewoon een creditcard of top het up bij een loket.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:21:12 #235
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126806896
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:02 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ik wel hoor. Zowel Nederlandse als UK Maestro.
Regel gewoon een creditcard of top het up bij een loket.
Het is me nog nooit gelukt. Prop er nu gewoon contant geld in of idd de creditcard. De laatste keer heb ik hem ook een keer opgewaardeerd bij een klein winkeltje boven de metro.
Tap tap tap
pi_126807056
Het zal wel per locatie verschillend zijn... Ach, vroeger kon je helemaal niks met je pinpas in Engeland... Zelfs geen geld pinnen... Ze boeken vooruitgang :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_126807195
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:24 schreef Spezza19 het volgende:
Het zal wel per locatie verschillend zijn... Ach, vroeger kon je helemaal niks met je pinpas in Engeland... Zelfs geen geld pinnen... Ze boeken vooruitgang :D
Wat? In 1960?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126807443
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:27 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wat? In 1960?
Neuh, 2000-2001.... In veel winkels kon je toen niet pinnen met je Nederlandse pinpas en veel automaten gaven een error
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:39:04 #239
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126807621
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:34 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Neuh, 2000-2001.... In veel winkels kon je toen niet pinnen met je Nederlandse pinpas en veel automaten gaven een error
In 2001 kon ik er al pinnen. Technisch gezien, want ik had er niet zoveel op staan.
Tap tap tap
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:07:19 #240
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126808723
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:34 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Neuh, 2000-2001.... In veel winkels kon je toen niet pinnen met je Nederlandse pinpas en veel automaten gaven een error
In 2000-2001 woonde ik al in Londen en kon wel (geldautomaat) pinnen met m'n Rabo-pas. Pinnen in winkels ging idd niet en met je UK pasje pinde je niet maar zette je een handtekening op een bonnetje.
reset
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:06:15 #241
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_126897643
Nog geen twee weken terug, maar het hotel voor November is inmiddels geboekt *O*
Tics van je petten.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:12:25 #242
208890 June.
Seriously?
pi_126897867
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar op de een of andere manier kan ik nooit m'n Oyster opwaarderen met m'n pin.
Is mij ook nog nooit gelukt.. dan maar gewoon met cc idd.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 01:27:25 #243
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_127095331
Is het al november ;( ?
Tics van je petten.
pi_127095339
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 01:27 schreef nattermann het volgende:
Is het al november ;( ?
Nee :'( Is het al 12 juni ?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 01:28:19 #245
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_127095347
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 01:27 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Nee :'( Is het al 12 juni ?
Bijna :D !
Tics van je petten.
pi_127095583
Nog maar 15 daagjessssss O+
pi_127326555

Weet iemand wat/waar dit is? Zag het van de week in The Apprentice voorbij komen, maar heb het nooit eerder gezien.
pi_127326592
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:36 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand wat/waar dit is? Zag het van de week in The Apprentice voorbij komen, maar heb het nooit eerder gezien.
Lijkt wel de IMAX bij Waterloo :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_127326622
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:37 schreef Stuart het volgende:

[..]

Lijkt wel de Imax bij Waterloo :D
Dat is het volgens mij ook :)
pi_127326664
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:38 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dat is het volgens mij ook :)
Iets anders kan ik niet bedenken :N :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_127326799
Yep obv. De imax
pi_127331078
Thanks ^O^
pi_127677334
Ik ga in juli paar dgn naar Londen. Nu willen we de Jack the ripper tour doen. Iemand enige idee welke tour leuk daar in is..
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_127677964
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:24 schreef A-ce het volgende:
Ik ga in juli paar dgn naar Londen. Nu willen we de Jack the ripper tour doen. Iemand enige idee welke tour leuk daar in is..
Ik heb deze gedaan:
http://www.walks.com/Lond(...)er_Tour/default.aspx
Ik vond hem best goed, ik had Donald Rumbelow als gids en die vertelde goed en hij had een duidelijke stem. Je zwalkt alleen van crime scene naar crime scene, het is niet chronologisch, dus je kunt je het beste misschien even inlezen.
Tap tap tap
pi_127680678
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 01:38 schreef Franknfurter het volgende:
Nog maar 15 daagjessssss O+
Morgen is het 12 juni! *O*

Have fun! :)
pi_127682161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:30 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Morgen is het 12 juni! *O*

Have fun! :)
Jaaa ik heb er zin in O+ Moet wel om 6:15 opstaan maar gelukkig hebben we tegenwoordig een starbucks op eindhoven airport :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127722149
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb deze gedaan:
http://www.walks.com/Lond(...)er_Tour/default.aspx
Ik vond hem best goed, ik had Donald Rumbelow als gids en die vertelde goed en hij had een duidelijke stem. Je zwalkt alleen van crime scene naar crime scene, het is niet chronologisch, dus je kunt je het beste misschien even inlezen.
Thx k ga zeker ff kijken... Verder nog een must behalve de standaard bezienswaardigheden?
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_127730966
Volgende maand eindelijk weer heen. Tijd om naar the Shard te gaan :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:26:56 #259
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127740259
ga volgende week en paar dagen, maar we willen graag een compleet engels ontbijt nemen, met Black Pudding, maar wat een gedoe om een plek te vinden die dat nog doet, of valt dat mee? We gaan met Eurolines, en komen 's ochtends aan op Victoria station, en hebben daar nu een pub gevonden die black pudding serveert, maar als iemand nog ontbijt sugesties heeft rond Victoria, graag!
Als ik de OP lees, kan ik voor drie dagen het beste een Oyster card halen op Victoria, ipv een travelcard, voor alle duidelijkheid?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_127741143
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ga volgende week en paar dagen, maar we willen graag een compleet engels ontbijt nemen, met Black Pudding, maar wat een gedoe om een plek te vinden die dat nog doet, of valt dat mee? We gaan met Eurolines, en komen 's ochtends aan op Victoria station, en hebben daar nu een pub gevonden die black pudding serveert, maar als iemand nog ontbijt sugesties heeft rond Victoria, graag!
Als ik de OP lees, kan ik voor drie dagen het beste een Oyster card halen op Victoria, ipv een travelcard, voor alle duidelijkheid?
Dude, dat spul kan je echt overal krijgen. Ik zou het niet snel in een pub proberen, maar op straat genoeg kleine ontbijt tentjes die full English doen. Misschien dat je even moet zoeken naar black pudding, maar meestal ook goed te krijgen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:39:29 #261
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127742420
Full English is overal ja, maar niet alle plekken vinden dus dat daar black pudding bij hoort, als je op interwebs afgaat!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_127742958
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Full English is overal ja, maar niet alle plekken vinden dus dat daar black pudding bij hoort, als je op interwebs afgaat!
Er bestaat geen "standaard" Full English. Heeft niks met "vinden" te maken.

Verder is het niet zoiets als op internet proberen te vinden waar je een uitsmijter met rosbief kunt krijgen in Amsterdam. Genoeg kleine tentjes die het hebben, maar je gaat het echt niet online kunnen uitvinden.

Je bent er drie dagen, tijd genoeg. Als je zeker wilt zijn, en ook nog eens een keer echt goed wilt ontbijten, maak je even een reservering bij The Wolseley. Daar krijg je alles wat je hartje begeert...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:55:36 #263
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127742998
Zal de wolseley even checken! We komen dinsdagochtend vroeg aan op Victoria, dus we geven dan de koffer af in het hotel, en gaan op ontbijtjacht....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_127743432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:55 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Jaaa ik heb er zin in O+ Moet wel om 6:15 opstaan maar gelukkig hebben we tegenwoordig een starbucks op eindhoven airport :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds wanneer is er een Starbucks op Eindhoven Airport?
pi_127743872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zal de wolseley even checken! We komen dinsdagochtend vroeg aan op Victoria, dus we geven dan de koffer af in het hotel, en gaan op ontbijtjacht....
Wolseley is dicht genoeg bij Victoria. Nog dichterbij is The Orange, een erg goeie gastropub (en mijn "local"). Doen ook ontbijt met full English incl. black Pudding. Aanrader.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:30:28 #266
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127744104
Het lijstje met pubs ligt thuis, maar wij hadden de Orange denk ik ook gezien toen we op Google maps bezig waren...een aanrader dus? Cool, dan gaan we daar heen dinsdag!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_127744212
Ja, goeie gastro pub. Enigzins "posh" gezien de ligging, maar goed eten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:40:41 #268
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127744460
:9 wat een menu

Trealy Farm Kassler ham, Fontina cheese & baby spinach omelet klinkt lekker, heb je die al eens gehad?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_127745812
Ik ontbijt er nooit, dat doe ik in het weekend er tegenover bij de Daylesfords Organic of op de markt (op zaterdag). Ga er vooral don/vrijdag middag na werk heen voor een pint en soms een maaltijd. Enorm goeie pizza's uit houtoven, maar ook prima kaart verder.

Andere tips in de buurt trouwens Thomas Kubitt (zelfde eigenaar als The Orange, nog iets posher), Poule au Pot (romantisch...), Cafe Colbert (erg posh, zelfde eigenaar als The Wolseley) en The Botanist (enorm veel mooie vrouwen...). Maar dan zit je allemaal richting Sloan Square, redelijk upscale.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:20:57 #270
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127745922
Sunday roast bij The Dove in Hammersmith.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:27:26 #271
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_127746125
Soms ga ik naar de mooie organic wholesome ontbijtplaats in Greenwich (waar een piano staat en ze ook jazzavonden doen), maar het sloppy ontbjt aan de overkant met flink veel suiker, zout, vet en waar de stoeltjes en tafeltjes aan de grond vastzitten is toch zeker wel heel lekker!
reset
pi_127802787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:09 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er een Starbucks op Eindhoven Airport?
Sinds 2 weekjes ofzo, voor de douane O+

Oh en het was weer fijn O+ dakterras van one new change naast st. Pauls is een aanrader, en primrose hill ook. Ik blijf me verbazen over de beleefdheid van mensen daar, zoveel fijner dan in nederland O+
pi_127804038
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
:9 wat een menu

Trealy Farm Kassler ham, Fontina cheese & baby spinach omelet klinkt lekker, heb je die al eens gehad?
Niet in het wielrennerstopic komen zeuren daarna dat je weer bent aangekomen hè. ;)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:45:30 #274
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127807088
Blijft grappig om te zien hoe mensen die in Nederland wonen Starbucks nog steeds iets bijzonders vinden, terwijl veel mensen in Londen het keten de keel uit komt. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_127808092
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Blijft grappig om te zien hoe mensen die in Nederland wonen Starbucks nog steeds iets bijzonders vinden, terwijl veel mensen in Londen het keten de keel uit komt. :P
Meh de koffie is niet lekker daar, maar de iced chai is wel goddelijk hoor O+ En die krijg je nergens anders zo lekker
pi_127808464
Starbucks..... Dikke overpriced koffie
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_127815395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Blijft grappig om te zien hoe mensen die in Nederland wonen Starbucks nog steeds iets bijzonders vinden, terwijl veel mensen in Londen het keten de keel uit komt. :P
Ik vind het niet bijzonder hoor, alleen had ik het niet opgemerkt op het vliegveld. En ik ben best wel vaak op Eindhoven Airport :o
  zaterdag 15 juni 2013 @ 08:22:04 #278
208890 June.
Seriously?
pi_127818521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Blijft grappig om te zien hoe mensen die in Nederland wonen Starbucks nog steeds iets bijzonders vinden, terwijl veel mensen in Londen het keten de keel uit komt. :P
toen ik maar Londen kwam vond ik het ook geweldig, maar ben daarna meer overgestapt naar Costa en Nero :P
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:22:26 #279
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127828311
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 08:22 schreef June. het volgende:

[..]

toen ik maar Londen kwam vond ik het ook geweldig, maar ben daarna meer overgestapt naar Costa en Nero :P
Nero vind ik nog wel de beste uit de ketens ja, daar spendeer ik nog wel eens een lunchpauze.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_127847727
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:54 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Er bestaat geen "standaard" Full English. Heeft niks met "vinden" te maken.

Verder is het niet zoiets als op internet proberen te vinden waar je een uitsmijter met rosbief kunt krijgen in Amsterdam. Genoeg kleine tentjes die het hebben, maar je gaat het echt niet online kunnen uitvinden.

Je bent er drie dagen, tijd genoeg. Als je zeker wilt zijn, en ook nog eens een keer echt goed wilt ontbijten, maak je even een reservering bij The Wolseley. Daar krijg je alles wat je hartje begeert...
The Wolseley _O_ Hands down de beste Eggs Benedict die ik ooit gegeten heb. Ga volgende week weer als mijn ouders op bezoek zijn, ik kan niet wachten! :9
pi_127856328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:22 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Nero vind ik nog wel de beste uit de ketens ja, daar spendeer ik nog wel eens een lunchpauze.
Nero en Costa vind ik beide echt smerige koffie. Vreemd genoeg heb ik dan gewoon liever Starbucks, en zelfs de koffie van de Pret is best ok.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 16 juni 2013 @ 13:03:07 #282
2783 Mr. Orange
Leicester!
pi_127857757
Costa cappuccino is lekkerder dan de overrated Starbucks.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_127857820
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:03 schreef Mr. Orange het volgende:
Costa cappuccino is lekkerder dan de overrated Starbucks.
Smaken verschillen. Costa vind ik de meeste smerige cappucino in de high street. Niks met de "rating" van Starbucks verder, ik vind het gewoon lekkere koffie. Na 8 jaar Londen is de "hype" er ook wel af... :')
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 16 juni 2013 @ 14:07:18 #284
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127860002
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:15 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nero en Costa vind ik beide echt smerige koffie. Vreemd genoeg heb ik dan gewoon liever Starbucks, en zelfs de koffie van de Pret is best ok.
Serieus? Hmm, ik vind Nero toch wel de beste uit die drie. Pret is ook prima, ja.

Voor de beste koffie kun je verder nog gewoon het beste naar Monmouth gaan in Covent Garden. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 16 juni 2013 @ 14:30:30 #285
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_127860959
Voor de beste koffie kan je het beste naar een onafhankelijke Italiaan gaan. Geen 20oz (dat is meer dan een pint!) emmers met bruin water. Het is de Amerikaanse (VS) variant van koffie en zeker niet de beste. Nero, Costa, Starbucks..

Het gaat niet om de kwaliteit van de koffie zelf want die is prima, maar de manier waarop ze het maken. Ik heb koffie gedronken op een plantage die Starbucks koffie leverde. Prima koffie, maar maak het dan ook goed klaar.

Maar ja, ik drink zo nu en dan ook wel een Starbucks, Costa, Nero, etc, en de kwaliteit is prima, maar geen topkwaliteit.

Een Italiaanse vriendin op facebook: "I always want to answer back "Where is Cappuccino from? And who´s the Italian here? In Italy Cappuccino DO NOT HAVE A SIZE!"
reset
pi_127864611
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:07 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Serieus? Hmm, ik vind Nero toch wel de beste uit die drie. Pret is ook prima, ja.

Voor de beste koffie kun je verder nog gewoon het beste naar Monmouth gaan in Covent Garden. :)
Monmouth is inderdaad lekker. Begrijp het probleem met Starbucks enzo nooit. De koffie is prima, de espresso machines zijn ok, etc. De gewone koffie doet me weinig, maar ik drink enkel espresso en machiato's. Beste te doen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_127866976
Ik ben net weer terug uit Londen. Was weer heerlijk O+ Alleen alle dagen schijtweer gehad, maar goed, dat hoort erbij! _O-

We zijn met de Stenaline geweest. Vond het allemaal prima. Alleen jammer dat het treinkaartje het niet deed in de poortjes. Als ze dat er even bij hadden gezegd, hadden we niet zo staan klooien. :')
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_127867081
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 16:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Monmouth is inderdaad lekker. Begrijp het probleem met Starbucks enzo nooit. De koffie is prima, de espresso machines zijn ok, etc. De gewone koffie doet me weinig, maar ik drink enkel espresso en machiato's. Beste te doen.
Die koffietent naast de starbucks bij de tower bridge, kost de helft, 2x zo veel en de koffie is geniaal _O_
  zondag 16 juni 2013 @ 18:11:17 #289
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127868060
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:42 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Die koffietent naast de starbucks bij de tower bridge, kost de helft, 2x zo veel en de koffie is geniaal _O_
Goede tip, volgende keer als ik in die buurt ben even uitproberen.

Alleen, welke Starbucks? Noordkant? Zuidkant? Er zijn er zo veel dat alleen 'bij de Tower Bridge' niet genoeg uitleg is. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_127868123
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:11 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Goede tip, volgende keer als ik in die buurt ben even uitproberen.

Alleen, welke Starbucks? Noordkant? Zuidkant? Er zijn er zo veel dat alleen 'bij de Tower Bridge' niet genoeg uitleg is. :P
ja, zat 'm ff te googlen net op maps maar kon 'm niet één twee drie vinden, zal straks nog ff beter kijken
  maandag 17 juni 2013 @ 08:23:18 #291
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127891804
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 20:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet in het wielrennerstopic komen zeuren daarna dat je weer bent aangekomen hè. ;)
Na drie dagen zoveel mogelijk dingen zien, ga ik eerder afvallen van het lopen denk ik lol. We hebben wel voor twee dagen Afternoon tea geboekt, dat weer wel. Morgen eerst Tea in Baker street, en dan nog even naar het Holmes museum. En Hyde park, changing of the guards, etc, etc....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 17 juni 2013 @ 22:09:11 #292
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_127924866
Begin juli moet ik op een woensdag voor een meeting in London zijn (vlakbij Canary Warf). Deze meeting duurt tot 18u normaal.
Ik heb 2 opties om terug te keren naar mijn (Vlaamse) woonplaats: de Eurostar die omstreeks 19u30 vertrekt richting Lille, of vanuit London City kan ik ook om 20u30 naar Antwerpen vliegen.

Zelf heb ik amper ervaring met de tubes, en als alles goed gaat lijken me beide opties haalbaar. Ik verbaas me erover dat de laatste Eurostar al zo vroeg gaat, maar als het wat tegenzit (vb pas 18u20 in Canary Warf), dreig ik dan mijn connectie niet te missen? Daarom, is vliegen niet veiliger qua timings?

Onze secretaresse wist me te zeggen dat ik in principe met de Eurostar 'business' reis, maar dan wil ik toch eens verifiëren of dat wel degelijk 'business premier' is.
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 18 juni 2013 @ 09:04:37 #293
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127935355
Ik zou voor de zekerheid het vliegtuig nemen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:23:56 #294
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_127973126
Hotel was al geboekt, maar nu de vliegtickets ook. 24 t/m 27 november weer naar London *O* :D
Tics van je petten.
pi_128010802
Vrijdag vlieg ik naar Londen en ik vroeg mij af wat volgens jullie, qua kosten, de beste optie is.

Optie 1 is direct een taxi van Heathrow naar Wembley.
Optie 2 is om toch eerst de trein van Heathrow naar Paddington te nemen en vanaf daar een taxi naar Wembley.

We komen rond 16.30 aan op Heathrow.

Alvast bedankt!
pi_128012137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:40 schreef neontiger het volgende:
Vrijdag vlieg ik naar Londen en ik vroeg mij af wat volgens jullie, qua kosten, de beste optie is.

Optie 1 is direct een taxi van Heathrow naar Wembley.
Optie 2 is om toch eerst de trein van Heathrow naar Paddington te nemen en vanaf daar een taxi naar Wembley.

We komen rond 16.30 aan op Heathrow.

Alvast bedankt!
Direct naar Wembley als dat de twee opties zijn. Van tevoren een taxi boeken, scheelt een sloot geld.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128013837
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:58 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Direct naar Wembley als dat de twee opties zijn. Van tevoren een taxi boeken, scheelt een sloot geld.
Waar kan ik het beste een taxi boeken?
pi_128014184
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:21 schreef neontiger het volgende:

[..]

Waar kan ik het beste een taxi boeken?
Gewoon googlen, taxi boeken. Zoek op "Heathrow airport taxi". Paar sites checken en laagste prijs pikken, nog nooit problemen mee gehad. Met beetje mazzel 40-50 pond?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:31:23 #299
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128014594
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Gewoon googlen, taxi boeken. Zoek op "Heathrow airport taxi". Paar sites checken en laagste prijs pikken, nog nooit problemen mee gehad. Met beetje mazzel 40-50 pond?
Toch even opgezocht, want kon me niet voorstellen dat een minicab zoveel zou kosten naar Wembley. Ik betaal £50 vanuit Greenwich en dat is de andere kant van de stad.

http://cheaptaxiwembley.co.uk/ zegt £26
reset
pi_128014974
Najs! Ik kom naar SW1 zelden onder de 40 pond, zodoende. Maar ik hoor vaker dat lokaties buiten het centrum goedkoper zijn, kan er geen peil op trekken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128435145
Vol
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')