TT blijft hetzelfde omdat mensen het nog steeds niet weten.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:32 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Waar dan ? ik vind veel duurdere prijzen via de gatwick express £30 voor n retoer...
Hoelang doet die trein er over trouwens ?
En is het goedkoper als ik van Gatwick-Victoria ga, want ik moet eigenlijk naar Blackfriars voor tatemodern, maar die gaat niet via de gatwick express maar via iets anders...
De goede oude tijd van "70 please" en je aan de buschauffeur moest vragen of ie wilde omroepen als je bij je stop was. Met £1.40 voor een enkeltje is de prijs in 10 jaar 100% gestegen, maar de service is stukken beter geworden.quote:The card was first issued to the public in July 2003
Ja maar jij hebt het over 5£ he OP heeft het over 10 - 16£quote:Op woensdag 24 april 2013 14:05 schreef Bajskorv het volgende:
Echt, MrZoet, check de OP, het staat er gewoon uitgelegd.
Hoef je hier niet te verwachten hoorquote:Op woensdag 24 april 2013 14:18 schreef Bajskorv het volgende:
Al die lui van het OV in Londen zijn knetter relaxed. Kunnen we in Nederland wat van leren. Mijn oude moedertje wordt altijd overal mee geholpen. Oystercard in. verkeerd gleuf proppen? Nieuwe kaart krijgen, met nieuw tegoed. Zware tas? Poortje netjes open, en we helpen even sjouwen op de trap.
Respect.
Wij waren van Gatwick naar victoria 28 pond kwijt voor een retour. Van Gatwick de shuttle nemen, en dan de trein. Had niet de express maar de gewone. Ongeveer 30 min deed die er over.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:23 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt het over 5£ he OP heeft het over 10 - 16£
Heb dat ook vaak gehad, alleen daarvoor heb ik een creditcardquote:Op woensdag 24 april 2013 14:08 schreef Qwea het volgende:
Ik stond op Lambeth north, met een lege oyster. Dus wij willen dat ding up toppen, accepteert de machine geen EU maestroMochten we graties
Idem dito op Oxford street, daar ook geen EU maestro, mochten we er graties uit
Ik ga dit jaar ook weerquote:Op woensdag 24 april 2013 15:00 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Ik wil eigenlijk in juni een weekend londen combineren met een dagje wimbledon. Heeft iemand dat eerder gedaan en zo ja wat zijn tips / tricks, vooral wat betreft tickets?
Jy kom na Wimbledon 'n wors te eet by 'n braai natuurlik!quote:Op woensdag 24 april 2013 15:00 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Ik wil eigenlijk in juni een weekend londen combineren met een dagje wimbledon. Heeft iemand dat eerder gedaan en zo ja wat zijn tips / tricks, vooral wat betreft tickets?
Das wel duur hoor. Ik ga straks ook vanaf gatwick, en neem de normale trein naar clapham junction. Retourtje is 10 pond als je van tevoren boekt..quote:Op woensdag 24 april 2013 14:26 schreef Qwea het volgende:
Wij waren van Gatwick naar victoria 28 pond kwijt voor een retour. Van Gatwick de shuttle nemen, en dan de trein. Had niet de express maar de gewone. Ongeveer 30 min deed die er over. d
Tjah, niet van te voren geboekt hiero. Volgende keer vlieg ik ook niet naar Gatwick maar naar Heathrow.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:12 schreef June. het volgende:
[..]
Das wel duur hoor. Ik ga straks ook vanaf gatwick, en neem de normale trein naar clapham junction. Retourtje is 10 pond als je van tevoren boekt..
Ja, ik denk ik zeg het even voor anderen die dat niet wetenquote:Op woensdag 24 april 2013 15:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tjah, niet van te voren geboekt hiero. Volgende keer vlieg ik ook niet naar Gatwick maar naar Heathrow.
Er is maar 1 fatsoenlijk vliegveld hier in Londen en dat is London City Airport.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tjah, niet van te voren geboekt hiero. Volgende keer vlieg ik ook niet naar Gatwick maar naar Heathrow.
Dan hou ik die ook in gedachten. Want Gatwick is best kutquote:
Gatwick is kut, Heathrow is kut, Stansted is helemaal kut, Luton zelfs nog nooit geweest maar gehoord dat dat obsoluut kut is en City Airport is niet meer wat het is geweest, maar nog wel #1 van Londen voor mij.. de anderen die zich London Airports noemen zijn dat niet. Er zijn er sowieso maar 2 binnen de M25.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan hou ik die ook in gedachten. Want Gatwick is best kut
Het is hier 80% yellow badges.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:32 schreef Bajskorv het volgende:
Pimlico heeft gewoon yellow badges volgens mij. Ik heb wel elke ochtend een andere cab, maar krijg ze nu wel altijd vs. vroeger in South Ken. Daar kreeg je na 7.30am niks meer.
Radiotaxi was idd een waardeloos systeem en zijn nu zwaar aan het verliezen. Hailo is ook bedacht door 2 cabbies en nu zijn ze de wereld aan het overnemen.quote:Minicabs heb ik nooit geboekt, ik was bewust sponsor van de yellow cab. Desnoods via radiotaxi ofzo, maar dat hoeft gelukkig niet meer, waardeloos systeem.
Waren 3 cabbies en 3 IT kerels, en toen ook al met investeerders. Ergens een jaar na lancering ofzo is er meer venture capital bij gekomen, en veranderde er veel voor de cabbies die er gebruik van maakten. Voorheen was het gratis, nu moeten ze 10% van de rit afdragen met een minimum van £1, geloof ik. Ook fooi wordt mee gerekend. Je merkt toen direct dat er opeens weer een stuk minder cabs op het netwerk zaten, inmiddels trekt het weer aardig bij.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Radiotaxi was idd een waardeloos systeem en zijn nu zwaar aan het verliezen. Hailo is ook bedacht door 2 cabbies en nu zijn ze de wereld aan het overnemen.
De express gaat naar Victoria, dus dan kan je beter de gewone trein naar London Bridge pakken en ik denk niet dat die heel veel sneller is naar het eindpunt. Vanaf het eindpunt London Bridge is het een klein (en mooi) stukje lopen naar Tate Modern.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:36 schreef MrSweets het volgende:
oke top ja doe ik die, las dat het 30min was met de express dat hoop ik dan maar!
Ja ok, dus dan moet ik een normale trein boeken naar Londen Bridge , is dat station Blackfriars ?quote:Op donderdag 25 april 2013 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
De express gaat naar Victoria, dus dan kan je beter de gewone trein naar London Bridge pakken en ik denk niet dat die heel veel sneller is naar het eindpunt. Vanaf het eindpunt London Bridge is het een klein (en mooi) stukje lopen naar Tate Modern.
Station London Bridge. Blackfriars is vanaf Tate Modern de rivier over.bij de volgende brug.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:44 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ja ok, dus dan moet ik een normale trein boeken naar Londen Bridge , is dat station Blackfriars ?
Dat zegt google maps
Dan maak ik een mooie route en ga ik terug naar Gatwick via Victoria
http://www.hostelworld.co(...)&date_to=22+Jul+2013quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:45 schreef copyfile het volgende:
Ik ben voor de periode 19-22 juli op zoek naar een goedkoop hotel/hostel in london. Eisen zijn: vrij centraal,4 persoonskamer met 4 losse bedden!, eigen badbamer.
Iemand tips? Als ik zoek naar een kamer voor 4 personen krijg ik vooral hotels met familie kamers waar dan 1 2persoonbed en 2 losse bedden zijn.
Echt, wat is dat voor vraag? Geef eens wat meer info, hier kan niemand wat mee. Budget? Locatie? Andere eisen?quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:36 schreef Craptacular het volgende:
Iemand tip voor een goed hotelletje?
Nope, niet meer! Blackfriars kun je er tegenwoordig ook aan de zuidkant uit. Als je een thameslink naar Blackfriars kan nemen is dat het snelst naar de Tate.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Station London Bridge. Blackfriars is vanaf Tate Modern de rivier over.bij de volgende brug.
Probeer eens the Berkeley of Claridge's, wel redelijk goede hotels allebei.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:36 schreef Craptacular het volgende:
Iemand tip voor een goed hotelletje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:55 schreef June. het volgende:
[..]
Probeer eens the Berkeley of Claridge's, wel redelijk goede hotels allebei.Savoy lijkt me ook wel aardig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke/waar?quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:00 schreef MCH het volgende:
Ik sliep deze week in een aardig schoon hostel voor 8 pond, kan ook hè?
The Crown in Clapham (snel in het centrum met de overground), wel 15 man op een kamer maar de bedden waren best goed en het was verder gewoon schoon dus best tevreden. Zelfs nog een gratis (karig) ontbijt.quote:
Ergens bij Bayswater was ik ook in een hostel. (tegen mijn zin in, had geen andere oplossing toen.) Een van de rotste ervaringen ooit.quote:Op dinsdag 30 april 2013 10:50 schreef MCH het volgende:
[..]
The Crown in Clapham (snel in het centrum met de overground), wel 15 man op een kamer maar de bedden waren best goed en het was verder gewoon schoon dus best tevreden. Zelfs nog een gratis (karig) ontbijt.
Nee je haalt ze op met je cc bij een automaat.quote:Op maandag 29 april 2013 21:37 schreef MrSweets het volgende:
Hey ik moet van Gatwick naar Londen Bridge.
Als ik een ticket wil kopen bij First Capital Connect, dan kan ik alleen ticket on departure kiezen ....
Krijg ik ze niet gemailed ?
Zo maar een hostel binnenlopen in Londen zou ik ook niet doen, gewoon even de reviews lezen op hostelworld of hostelbookers.quote:Op dinsdag 30 april 2013 10:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ergens bij Bayswater was ik ook in een hostel. (tegen mijn zin in, had geen andere oplossing toen.) Een van de rotste ervaringen ooit.Ratten/muizen in de slaapkamers, hele vieze stank bij de trap en meh. Teveel mensen in een kamer. En dat was voor 12 pond per dag.
Nee gewoon bij de automaat ophalen.quote:Op maandag 29 april 2013 21:37 schreef MrSweets het volgende:
Hey ik moet van Gatwick naar Londen Bridge.
Als ik een ticket wil kopen bij First Capital Connect, dan kan ik alleen ticket on departure kiezen ....
Krijg ik ze niet gemailed ?
Ligt aan de metro. Iedereen doet dat elke dag, mensen proberen iets te doen met die tijd. Buiten de metro om zie ik niet meer iPad dan elders eigenlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:37 schreef Vaatwastablet het volgende:
Ligt het aan mij of is de iPad wel heel erg populair in London? Ze zijn niet eens uit de metro weg te denkenVrijwel iedereen met een pak had wel een iPad en speelde daarmee in de metro.
Komt omdat er veel mensen die een lange afstand met de metro moeten afleggen en iets in die tijd willen doen. In de NS-treinen zie je ook tig mensen met een tablet of laptop, alleen valt het minder op dan in de metro (gedeeltelijk door de zitpositie). Ik zie in de Tube ook genoeg mensen met een laptop op schoot en een stapel papieren naast hun.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:37 schreef Vaatwastablet het volgende:
Ligt het aan mij of is de iPad wel heel erg populair in London? Ze zijn niet eens uit de metro weg te denkenVrijwel iedereen met een pak had wel een iPad en speelde daarmee in de metro.
Dat laatste in 7-8 jaar nog nooit gezien, maar ik ga tegenwoordig zelden met de metro. Maar het gaat inderdaad om tijd. In Londen zitten mensen snel 30 minuten in de tube, en soms nog een stukje langer. Dan loont het. In Amsterdam zal het gemiddeld niet veel meer dan 15 minuten zijn ofzo.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:34 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Komt omdat er veel mensen die een lange afstand met de metro moeten afleggen en iets in die tijd willen doen. In de NS-treinen zie je ook tig mensen met een tablet of laptop, alleen valt het minder op dan in de metro (gedeeltelijk door de zitpositie). Ik zie in de Tube ook genoeg mensen met een laptop op schoot en een stapel papieren naast hun.
Ik zag het gister nog. Moest van Pimlico naar Liverpool Street via Victoria, en de vrijwel de hele reis op de Circle line had ik iemand tegenover mij zitten met een laptop en een hele hoop papieren bij haar. Was ook niet de eerste keer dat ik dat zag in de tube. Maar zoiets ga je minder snel zien in de lijnen naar Brixton of Morden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:36 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dat laatste in 7-8 jaar nog nooit gezien, maar ik ga tegenwoordig zelden met de metro. Maar het gaat inderdaad om tijd. In Londen zitten mensen snel 30 minuten in de tube, en soms nog een stukje langer. Dan loont het. In Amsterdam zal het gemiddeld niet veel meer dan 15 minuten zijn ofzo.
Vergeet naar The British Museum te gaan, is ook het bezoekje waard (en gratis).quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:42 schreef MrSweets het volgende:
Ben er geweest was epic
Toch nog de Light show @ Hawyard gezien, ze doen daar alsof die is uitverkocht en dan kan je enkel als member binnen komen. Maar die dude bij de kassa was zo relaxed toch ons kaarten te verkopen
Was zeker de moetje waard!
Ook Lichtenstein @ Tate modern was erg cool!!
Oh ja en Saatchi gallery, gratis en erg vet
Vooral deze van Richard Wilson, een ruimte gevuld met olie[ afbeelding ]
Hell no, ik zou nooit voor mijn plezier naar Brixton of Morden te gaan. Niet omdat ik een rijke pipo ben oid, maar dat zijn echt pauperboroughs pur sang dus dan vind je minder van het soort mensen die in de tube bezig zijn met een tablet of laptopquote:Op donderdag 2 mei 2013 01:07 schreef Bajskorv het volgende:
Brixton of Morden kom ik ook niet, ik doe eigenlijk 90 procent van de tijd de District/Circle vanuit SW naar de city en terug. En af en toe Piccadilly naar Heathrow. Enfin, blijkbaar let ik niet genoeg op.
Ik pak bijna overal de taxi. Ik begin graag vroeg doordeweeks, en eindig laat. Geen last van drukte dus. En voor mij is het sneller naar huis. Ongeever 12-15 minuten met de taxi of 25-30 met de metro.quote:Op donderdag 2 mei 2013 01:15 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Hell no, ik zou nooit voor mijn plezier naar Brixton of Morden te gaan. Niet omdat ik een rijke pipo ben oid, maar dat zijn echt pauperboroughs pur sang dus dan vind je minder van het soort mensen die in de tube bezig zijn met een tablet of laptop
Waarom pak je bijna nooit de tube eigenlijk? Met de auto vind ik het imo niet te doen in de city..
Ben er een paar keer geweest maar het is niet mijn ding. Vind het geen prettige buurtquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:11 schreef June. het volgende:
Brixton is wel leuk uitgaan, maar verder moet je er vooral niet komenMorden ben ik ook wel eens geweest, op weg richting huis, maar inderfaad wat een treurige bedoeling
In het begin van mijn stage probeerde ik wat routes uit en zo ook met de bus van Sutton naar Morden en dan met de tube naar huis. Wat een figuren zie je danquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Brixton vind ik nog wel oke, kom er wel eens voor de Academy en Brixton Market.
Morden nooit geweest, dat is me te ver weg.
Ik ben ooit een keer in de Brixton Academy geweest, voor een concert van Manu Chau. Er was geen ruimte om te dansen, alleen van die bioscoopstoelen, en overal borden dat dansen verboden was. En dat werd ook door het personeel afgedwongen. Ik was na drie minuten weer weg en zal nooit meer in de Brixton Academy terugkomen. Koude soviettent.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Brixton vind ik nog wel oke, kom er wel eens voor de Academy en Brixton Market.
Morden nooit geweest, dat is me te ver weg.
Angelquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:31 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ben er een paar keer geweest maar het is niet mijn ding. Vind het geen prettige buurt
Overigens ook redelijk ver. Ik woon op 15 minuten lopen vanaf Angel station en daar is genoeg om leuk uit te gaan
Barnsbury, N1 (ga hier geen straatnaam posten want die is vrij klein)quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Angel![]()
Waar woon je ergens? Ik woon tegenwoordig op Essex Road.
Ik had het geluk dat ik daar een kamer had voor 400 pond per MAAND.quote:
Waar dan precies?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik had het geluk dat ik daar een kamer had voor 400 pond per MAAND.
Kom op zeg, je gaat mij niet vertellen dat o.a. Belgrave Road niet mooi isquote:Op vrijdag 3 mei 2013 05:31 schreef Bajskorv het volgende:
Woon nu sinds een half jaar in Pimlico, niet echt een spannende buurt ofzo.
Ik heb nog nooit op een bioscoopstoel gezeten, de zaal zelf is gewoon staanplaatsen en de ruimte voor dansen hangt af van hoeveel kaarten er zijn verkocht. Doordat het iets omhoog loopt is er ook gewoon altijd goed zicht. Ik vind het een prima zaaltje voor concerten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben ooit een keer in de Brixton Academy geweest, voor een concert van Manu Chau. Er was geen ruimte om te dansen, alleen van die bioscoopstoelen, en overal borden dat dansen verboden was. En dat werd ook door het personeel afgedwongen. Ik was na drie minuten weer weg en zal nooit meer in de Brixton Academy terugkomen. Koude soviettent.
Gloucesterstreet.quote:
Helemaal niet, beetje druk winkelstraatje vlakbij een takke-druk station. Nee, niet mijn ding. Liever wat chiller, rond Gloucester Road ofzo. Om vandaar omhoog, richting Hyde Park, Notting Hill, etc..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:35 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Kom op zeg, je gaat mij niet vertellen dat o.a. Belgrave Road niet mooi isEn alles is in de buurt. Kiosken, Sainsbury, een metrostation... En 't Victoria is ook niet ver.
Grappig, 200m van mijn straat.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Gloucesterstreet.![]()
Victoria, Sainsbury, alles.
Is het nog steeds mooi wit daar?quote:
Ja, all Victorian.quote:
quote:
Ik werk in Notting Hill, maar zou er niet willen wonen. Geef mij Noord-Londen maar. Mijn collega's verklaren me voor gek.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Helemaal niet, beetje druk winkelstraatje vlakbij een takke-druk station. Nee, niet mijn ding. Liever wat chiller, rond Gloucester Road ofzo. Om vandaar omhoog, richting Hyde Park, Notting Hill, etc..
Haha inderdaad, Notting Hillquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik werk in Notting Hill, maar zou er niet willen wonen. Geef mij Noord-Londen maar. Mijn collega's verklaren me voor gek.![]()
Ik vind het een prima buurt hoor, werk er met plezier. Maar ik woon toch liever in een buurt waar je iets minder BMW-rijdende cityboys en stay at home moms hebt.quote:
Belgrave Road is lekker Victorian. Heerlijk mooi, heerlijk wit, soms overlast van die hostels en hotels maar ik zou dat echt voor lief nemen met een woning daar.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Helemaal niet, beetje druk winkelstraatje vlakbij een takke-druk station. Nee, niet mijn ding. Liever wat chiller, rond Gloucester Road ofzo. Om vandaar omhoog, richting Hyde Park, Notting Hill, etc..
Islington is ook echt heel mooiquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik werk in Notting Hill, maar zou er niet willen wonen. Geef mij Noord-Londen maar. Mijn collega's verklaren me voor gek.![]()
Daar woon ik, N1quote:
Ik heb nooit echt "een kamer" gehad. Inmiddels gewoon lekker 100m2, twee slaapkamers en ruim opgezet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:27 schreef rakotto het volgende:
[..]![]()
Ik had mijn kamer via Barringtons. Ben er niet echt over te spreken de oplichters.
Victorian? Serieus, ik begrijp dat echt niet. Een smerige drukke weg, met oude huizen ernaast, veelal grijs van de aanslag. Neem dan lekker de straten erachter, Cambridge St, Alderney, etc.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:44 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Belgrave Road is lekker Victorian. Heerlijk mooi, heerlijk wit, soms overlast van die hostels en hotels maar ik zou dat echt voor lief nemen met een woning daar.
Ik vind heel Pimlico mooi. Kan niet echt iets lelijks/smerig over zeggen. Alleen zou ik met een gezin ook niet aan Belgrave Rd. wonen, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 04:15 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Victorian? Serieus, ik begrijp dat echt niet. Een smerige drukke weg, met oude huizen ernaast, veelal grijs van de aanslag. Neem dan lekker de straten erachter, Cambridge St, Alderney, etc.
Gast! Hoogverraad!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
tsk!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:39 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik vind het een prima buurt hoor, werk er met plezier. Maar ik woon toch liever in een buurt waar je iets minder BMW-rijdende cityboys en stay at home moms hebt.
Fabric? Of vond je dat niks?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:42 schreef Skv het volgende:
Afgelopen vier dagen in Londen geweest. Wat een gave stad zeg.
Amsterdam is nu weer een klein schattig dorpje in mijn hoofd. Maatje van me woont om de hoek bij de Tower bridge, moest toch maar eens een kijkje nemen.
Wie weet er overigens nog clubs die de moeite waard zijn (techno etc)? Wil binnenkort weer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |