quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Onwel geworden op werk, had de auto al ingeladen met posttassen, was klaar voor vertrek de polder in, ging het lichtje plots uit.
Ondrzoeken gedaan op de eerste hulp, bloedmonsters/bloedspiegel (bloedgas waarde in de slagader) wijzen niks uit dat het te maken heeft met ongezond leven.
Komt puur door stress en hyperventilatie.
De BHV'er dacht eerst nog aan een ambulance tot ik weer bij kennis was, toen bracht die me naar het ziekenhuis.
Is verder niet gevaarlijk, maar wel als je auto aan het rijden bent, en laat ik nu net chauffeur zijn
PostNL heeft me ff tijdelijk ziekgemeld.
Donderdag nog meer onderzoeken bij de cardioloog, en heb als ik het weer voel aankomen spierverslappers gekregen (Oxazepam)
sterkte en beterschap manquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Onwel geworden op werk, had de auto al ingeladen met posttassen, was klaar voor vertrek de polder in, ging het lichtje plots uit.
Ondrzoeken gedaan op de eerste hulp, bloedmonsters/bloedspiegel (bloedgas waarde in de slagader) wijzen niks uit dat het te maken heeft met ongezond leven.
De BHV'er dacht eerst nog aan een ambulance tot ik weer bij kennis was, toen bracht die me naar het ziekenhuis.
Is verder niet gevaarlijk, maar wel als je auto aan het rijden bent, en laat ik nu net chauffeur zijn
Donderdag nog meer onderzoeken bij de cardioloog, en heb als ik het weer voel aankomen spierverslappers gekregen (Oxazepam)
Thanks, morgen toch maar weer naar de vestiging. Belangrijke meeting dan.quote:
Heilige poep!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Iig mijn TC doet regelmatig mee...volle bakken klaar zetten en lege bakken afvoeren, foute post afhandelen, lege tassen en elastieken aanvullen etc..etc..quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
is zeer goed, zouden meer TC's moeten doen. De meesten van hen krijgen niet zoveel beweging
Als het minder druk is rond 08:30...quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:43 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Tsss... drinken jullie voorbereiders voor 10 u. al koffie? Mazzelaar!
Komt u maar:quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
Succes ermee ErwinRommel!![]()
Vandaag hoorde ik zelf dat mijn operatie onder narcose voor mijn twee resterende verstandkiezen
wordt uitgesteld naar maandagochtend... We blijven bezig zo, verdomme!![]()
Dat betekent wel dat ik donderdag en zaterdag gewoon kan werken, vind ik ook wel fijn. Even die afleiding weer!![]()
Maar ik had me er wel helemaal op ingesteld, rustig aan doen en zo, naar de film ter ontspanning vandaag...![]()
Is het Amphia Ziekenhuis in Breda zo'n knullig ziekenhuis of lijkt dat maar zo?![]()
Of de ketting en trekhaak...kan ook nogquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht het wat wiebelen dan hebben we altijd de methode van het touwtje en de deur nog
quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het is dat ik geen smiley heb die een middelvinger uitbeeldt...
quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het is dat ik geen smiley heb die een middelvinger uitbeeldt...
Dat is zeker vervelend. Je bereid je er geestelijk op voor dat het gebeuren gaat en dan moet je weer wachten, erg vervelend!quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag hoorde ik zelf dat mijn operatie onder narcose voor mijn twee resterende verstandkiezen
Dat betekent wel dat ik donderdag en zaterdag gewoon kan werken, vind ik ook wel fijn. Even die afleiding weer!![]()
Maar ik had me er wel helemaal op ingesteld, rustig aan doen en zo, naar de film ter ontspanning vandaag...![]()
Is het Amphia Ziekenhuis in Breda zo'n knullig ziekenhuis of lijkt dat maar zo?![]()
Zéér vervelend idd, baas vind het niet meer verandwoord dat ik voorlopig een postauto ga berijdenquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:22 schreef KatrienDuck het volgende:
Erwin, van harte beterschap, wat een schrik! Chronische hyperventilatie, laatst net heel wat van gelezen op internet. Gelukkig niet ernstig, wel heel vervelend!
Nee amphia in breda is echt af en toe knullig....quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
Heb ik ook gehad. Bij een goede logopediepraktijk geven ze dat wel.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:34 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Beterschap Erwin! Doe je ook ademhalingsoefeningen voor de hyperventilatie? Heeft mij erg geholpen.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:39 schreef Tietmans het volgende:
Ik had vandaag 6 controle kaarten in mijn 2 zakken h.a.h
De reacties die eronder staan kan je een heel boekwerk mee vullenquote:Problemen met bekijken salarisstrook
Als je Internet Explorer 10 (IE10) gebruikt, dan kun je een aantal dingen niet doen in Zelf doen. Zo is het niet mogelijk om je salarisstrook in je personeelsdossier te bekijken. Vanuit Fusion en met andere browsers werkt het wel.
22 april 2013, 67 reacties
Finance en People Services, Zelf doen
Wat is het probleem?
Als je je salarisstrook bekijkt of een declaratie indient vanaf je thuisadres, maak je gebruik van een browser op internet. Er bestaan veel browsers en met één van die browsers hebben we een probleem: Internet Explorer 10 (IE10). Je kunt wel gebruik maken van een andere browser. Als je vanaf een Fusion-werkplek werkt, heb je geen probleem.
Welke browser kun je wel gebruiken?
Browser die je wel kunt gebruiken zijn: Internet Explorer 9, Firefox, Google Chrome.
Geen Internet Explorer 10, toch problemen?
Sommige mensen hebben problemen met het openen van Zelf doen die niets te maken hebben met Internet Explorer 10. Geldt dat voor jou? Het kan aan je instellingen liggen. Een uitleg vind je hier. Als je er niet uitkomt, neem dan contact op met de HR Front Office op nummer 088 868 16 00.
Bij 150 tot 200 gram hoort er 4 minuten per 100 afgiftepunten bij te komen en nog een 4 minuten per 100 agp bij 200 tot 250 gram HAH.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Beterschap Erwin! Lijkt me best wel even schrikken zoiets...
Balen Atmosphere.. heb je er helemaal rekening mee gehouden en je voorbereid en dan gaat het niet door. Hopelijk laten ze die nieuwe afspraak wel staan, dan ben je er iig vanaf!
Las trouwens laatst hier ergens iets over een max van 150 gram voor het HAH? Iets met dat ze anders extra tijd moeten betalen? Hier was het vandaag 160. Op het dienstrooster stond iig geen extra tijd..
Was ook lekker druk met brieven van een verzekeraar, waar denk ik 75% hier bij zit.
Donderdag worden de boekjes lekker dik zo te zien, al over de 100gram voor 2.
Maar, het weer was wel in ordeen de teamcoach kwam speciaal voor mij 1 wijk eerder brengen
![]()
(anders was het qua normtijden al 4 uur, vanaf 13.00.. en redelijk over heen gegaan vandaag)
Zeker vervelend. Geen idee zeker hoe lang voorlopig is?quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zéér vervelend idd, baas vind het niet meer verandwoord dat ik voorlopig een postauto ga berijden
Ik ben gisteren door de arts op de eerste hulp bekeken, en die wilde toch meer zekerheid en haalde er een cardioloog bij. En het Beatrix Ziekenhuis in Gorinchem staat toch wel goed aangeschreven.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zeker vervelend. Geen idee zeker hoe lang voorlopig is?
Kijk wel uit met de diagnose hyperventilatie. Toen mijn moeder een paar jaar terug haar eerste beroerte kreeg gooiden ze het ook op hyperventilatie en ik weet ook van mensen met hartaanval die volgens de dokter last hadden van hyperventilatie.
Niet dat jij van één van deze dingen last hebt (hoop ik voor jou iig), maar doktoren schreeuwen tegenwoordig erg snel dat het maar hyperventilatie is en doen dan verder ook weinig onderzoek.
Mooi zo. Er wordt veel te vaak vanuit gegaan dat iedereen een zeikerd en een aansteller is terwijl er bij sommige mensen wel echt iets aan de hand is.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben gisteren door de arts op de eerste hulp bekeken, en die wilde toch meer zekerheid en haalde er een cardioloog bij. En het Beatrix Ziekenhuis in Gorinchem staat toch wel goed aangeschreven.
Hyperventilatie is ook bijna altijd het gevolg van iets: stress, voeding, te weinig slaap, te veel koffie, schildklier. Je gaat niet zomaar hyperventileren. Bij mij was het een combinatie van stress, te veel alcohol, te veel koffie en dan wil het lichaam gewoon niet meer op een gegeven moment en ga je hyperventileren, wat weer een hele boel andere klachten veroorzaakt. Een vicieuze cirkel dus.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zeker vervelend. Geen idee zeker hoe lang voorlopig is?
Kijk wel uit met de diagnose hyperventilatie. Toen mijn moeder een paar jaar terug haar eerste beroerte kreeg gooiden ze het ook op hyperventilatie en ik weet ook van mensen met hartaanval die volgens de dokter last hadden van hyperventilatie.
Niet dat jij van één van deze dingen last hebt (hoop ik voor jou iig), maar doktoren schreeuwen tegenwoordig erg snel dat het maar hyperventilatie is en doen dan verder ook weinig onderzoek.
Yep, morgen een paar onderzoeken waaronder een fietstest. Het hart willen ze volledig in beeld brengen.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mooi zo. Er wordt veel te vaak vanuit gegaan dat iedereen een zeikerd en een aansteller is terwijl er bij sommige mensen wel echt iets aan de hand is.
Staan er nog verdere onderzoeken gepland?
Tja, ik heb een longverleden, 3 klaplongen gehad, een héél naar bacterie in de longen gehad (opgelopen in 1994 in Bosnië), en nu dus ook COPD icm PTSS.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:11 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Hyperventilatie is ook bijna altijd het gevolg van iets: stress, voeding, te weinig slaap, te veel koffie, schildklier. Je gaat niet zomaar hyperventileren. Bij mij was het een combinatie van stress, te veel alcohol, te veel koffie en dan wil het lichaam gewoon niet meer op een gegeven moment en ga je hyperventileren, wat weer een hele boel andere klachten veroorzaakt. Een vicieuze cirkel dus.
Daarom zijn ademhalingsoefeningen zo belangrijk. Zelfs al is de oorzaak van de hyperventilatie iets anders, ze helpen je om kalmer te worden, hartslag omlaag te brengen, betere stofwisseling etc.
Echt een top boek erover is Verademing - Breng lucht in je leven van Bram Bakker.
Je bent in 1994 in Bosnie geweest? Mijn pa ook!quote:Op woensdag 24 april 2013 11:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, ik heb een longverleden, 3 klaplongen gehad, een héél naar bacterie in de longen gehad (opgelopen in 1994 in Bosnië), en nu dus ook COPD icm PTSS.
Geweldige combinatie
Ahh, waar heeft hij gezeten?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:04 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Je bent in 1994 in Bosnie geweest? Mijn pa ook!
Ja, en woensdag 8 mei een vervangende donderdagdienst.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is maandag 29 april een gewone maandagdienst? En woendag 1 mei een vervangende dinsdagdienst?
Van mij ook niet, sowieso altijd al minstens 3 soorten op zaterdag, en het spul voor morgen is nog vrij dik ook, dus als dat er zaterdag bij zou komen zou ik daar niet heel vrolijk van worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier in het oosten iig Karwei en Praxis, dus als je die in Roosendaal normaal ook hebt is daar best kans van..
Baal er een beetje van, maar ja. Altijd hetzelfde rondom de feestdagen.. zal dus met pinksteren ook wel weer. Van mij hadden ze er best zaterdag bij gemogenmaar van de klant vermoedelijk dus niet.
Aanrader? Ik had een itempje erover in Films & Sterren gezien, lijkt mij ook wel wat.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
Bedankt VixenFromHell!Tsja, maandag dan maar. Nu ga ik donderdag wel werken en zaterdag ook. Weet iemand of er donderdag in Roosendaal HAH zal zijn? Superkimmi misschien?
![]()
Sjongejonge, wat was die film die ik afgelopen dinsdag heb gezien in de bioscoop heftig zeg (Stoker)!
Ik zit er nu nog mee in m'n hoofd...![]()
Haha, er maar twee bezoekers in de zaal (een andere man en ik)!Ook niet zo gek, dinsdag om 12.15u...
Wat bedoel je met compensatie? Als je normaal op die maandag had moeten werken krijg je vof, als je roostervrij bent op maandagen krijg je niks.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:24 schreef tntster het volgende:
Weet iemand of de mensen die 's maandags roostervrij zijn, recht hebben op compensatie met de afgeloen paasmaandag?
Ik meen dit gelezen te hebben in een brief die door de kantine slingerde maar niemand weet het nog..
aangezien ik morgen in de tentamenzaal zit ben ik niet bezig met de post hahaquote:Op woensdag 24 april 2013 16:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
Bedankt VixenFromHell!Tsja, maandag dan maar. Nu ga ik donderdag wel werken en zaterdag ook. Weet iemand of er donderdag in Roosendaal HAH zal zijn? Superkimmi misschien?
![]()
Sjongejonge, wat was die film die ik afgelopen dinsdag heb gezien in de bioscoop heftig zeg (Stoker)!
Ik zit er nu nog mee in m'n hoofd...![]()
Haha, er maar twee bezoekers in de zaal (een andere man en ik)!Ook niet zo gek, dinsdag om 12.15u...
Lekker allemaal zeg!quote:Op woensdag 24 april 2013 00:02 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nee amphia in breda is echt af en toe knullig....
Ik kom daar minimaal 4x per jaar op controle en 4x per jaar om bloed te prikken....
VOoral dat laatste heb ik meer problemen mee, dit omdat ik dat in het amphia oosterhout doe(zit zeg maar 10 minuten hier vandaan) Omdat ik als diabetes patient voorrang hoor te hebben met bloedprikken(en vooral als ik nuchter moet komen :|) maar in breda krijg ik wel de voorrang nee in oosterhout moet je een cito nummer hebben....die ik niet krijg aangezien ik niets ernstigs heb, maar goed al met al, krijg ik hier geen voorrang die ik anders in breda wel krijg
Maar amphia is gewoon k*t
Bedankt!quote:Op woensdag 24 april 2013 08:41 schreef superkimmi het volgende:
goedemorgen!
Beterschap Erwin! En sterkte atmosphere! hopen dat t maandag eindelijk over is!
Ik heb vanmiddag een tentamen,, natuurlijk wordt een pakketje wat ik heb besteld ook vanmiddag bezorgd -.- Blijf t stom vinden dat ik die tijd nu niet gelijk kan wijzigen.. komt die arme man straks voor niets hier aan de deur.. en moet ik weer een dag langer wachten op mn pakketje!
Oké, tsja normaal gesproken hebben wij (bijna) nooit HAH op donderdag...quote:Op woensdag 24 april 2013 16:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier in het oosten iig Karwei en Praxis, dus als je die in Roosendaal normaal ook hebt is daar best kans van..
Baal er een beetje van, maar ja. Altijd hetzelfde rondom de feestdagen.. zal dus met pinksteren ook wel weer. Van mij hadden ze er best zaterdag bij gemogenmaar van de klant vermoedelijk dus niet.
Ja, zeker een aanrader. Vooral als je van huiveringwekkende verhalen houdt! Ik zag de verwikkelingen totaal niet aankomen... Zeker geen standaard verhaaltje!quote:Op woensdag 24 april 2013 17:51 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Aanrader? Ik had een itempje erover in Films & Sterren gezien, lijkt mij ook wel wat.
Oh oké, logisch!quote:Op woensdag 24 april 2013 19:57 schreef superkimmi het volgende:
[..]
aangezien ik morgen in de tentamenzaal zit ben ik niet bezig met de post haha
dat is ook zo n mooie regel je krijgt alleen de 1e 100, als je 500 adressen hebt heb je het nakijken,quote:Op woensdag 24 april 2013 08:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Bij 150 tot 200 gram hoort er 4 minuten per 100 afgiftepunten bij te komen en nog een 4 minuten per 100 agp bij 200 tot 250 gram HAH.
Let wel: Dat hóórt er bij te komen. De vraag is of het ook daadwerkelijk gebeurt.
mooi he, het is niet alleen ie 10 met 9 ook ze hebben daar een zitten die van het licht isquote:Op woensdag 24 april 2013 06:43 schreef dud0r het volgende:
Ik vind het al een wonder dat je ze er tussen vind.
Ik controleerde nooit m'n hah.
En een berichtje op mijnpostnl over de salarisstrook.
[..]
De reacties die eronder staan kan je een heel boekwerk mee vullen
En via fushion kan ik m'n salarisstrook ook niet zien, maar dat ligt eraan dat mijn fushion account gekoppeld is aan mijn zaterdagwerkers registratie nummer en niet aan m'n tc nummer.![]()
Het is toch gewoon per 100 afgiftepunten? Alleen maakt het dan niet uit of je bijv 301 afgiftepunten hebt of 399. Of geldt dat van dat "per 100 afgiftepunten zoveel minuten erbij" alleen bij huis aan huis tot 150 gram?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is ook zo n mooie regel je krijgt alleen de 1e 100, als je 500 adressen hebt heb je het nakijken,
met de rest.
Volgens mij ook hoor. Bijvoorbeeld 180 gram per set voor 100 afgiftepunten is 4 minuten extra en voor 100 tot 200 afgiftepunten is 8 minuten extra.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:12 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is toch gewoon per 100 afgiftepunten? Alleen maakt het dan niet uit of je bijv 301 afgiftepunten hebt of 399. Of geldt dat van dat "per 100 afgiftepunten zoveel minuten erbij" alleen bij huis aan huis tot 150 gram?
Maar komt dat niet omdat die normtijden gewoon de standaardtijden zijn zoals ze oorspronkelijk in harmony staan? Tijd voor huis aan huis zit op de dinsdag en zaterdag al standaard bij de tijd in. Als er bijzonderheden zijn moeten ze dat volgens mij vervolgens nog handmatig aanpassen. Althans, als er op donderdag huis aan huis is staat het hier ook nooit al in die uren van de planning verwerkt, omdat ze dat ook nog handmatig moeten aanpassen. Dus dat zal met zwaarder huis aan huis dan normaal waarschijnlijk ook zo zijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar of dat gegeven wordt is idd weer wat anders, want ik zag hier op de planning dus mooi alleen de normtijd staan. Terwijl ze bij het maken van die planning al van dat HAH wisten. Dus als we extra tijd zouden krijgen, zou het wel in de tijd op de planning meegenomen zijn lijkt me. Maar goed, de mappen zijn hier nog niet weg, dus iedereen heeft gewoon de uitloop + reden genoteerd dinsdag.
Beter achter de kast dan in de kastquote:Op donderdag 25 april 2013 07:39 schreef dud0r het volgende:
Mogguh.
Ik werd vanochtend voor het eerst in weken uitgerust wakker om 04.15
En ik ga zo maar eens achter een kast duiken.
quote:
Novitrafnik. Maar dan in 1996 hoor ik net.quote:
Eng he?quote:Op donderdag 25 april 2013 08:43 schreef posje het volgende:
Ik had een (bijna) nachtmerrie: droomde dat ik mijn eigen wijk moest voorbereiden :-)
Ik heb nog nooit gesorteerd of voorbereid, denk ook dat de post meteen een week vertraging zou oplopen :-) Diepe bewondering voor mensen die dat kunnen en elke dag zo zorgvuldig doen!quote:Op donderdag 25 april 2013 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eng he?
Als ik een wijkje weg moet lopen bereidt ik die over het algemeen zelf niet meer voor. Zit eigenlijk altijd voor andere kasten of mijn wijkje moet bij een ander team vandaan komen
Mij krijg je niet op de kast.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:51 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Beter achter de kast dan in de kast
och, het is niet zo heel erg lastig. de snelheid en handigheid doe je tijdens het werken wel op.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:26 schreef posje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gesorteerd of voorbereid, denk ook dat de post meteen een week vertraging zou oplopen :-) Diepe bewondering voor mensen die dat kunnen en elke dag zo zorgvuldig doen!
Ik was bekaf toen ik wakker werd ;-)
Heb ooit een week of 7/8 voorbereid/gesorteerd.....in het begin is het lastig....daarna beter....quote:Op donderdag 25 april 2013 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, het is niet zo heel erg lastig. de snelheid en handigheid doe je tijdens het werken wel op.
Autowijken zijn juist heerlijk om voor te bereiden. Is specialistisch werk, want je moet gevoel voor de route hebben en je hebt een beetje meer post dan bij een normaal stadswijkje, maar voor de rest is het niets bijzonders.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:35 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Heb ooit een week of 7/8 voorbereid/gesorteerd.....in het begin is het lastig....daarna beter....
Hoewel ik denk dat ze me nooit meer een autowijk laten voorbereiden
haha, oeps. Wil in het zonnige weer wel goed. Had afgelopen zaterdag ook al een verbrande neusquote:Heb gisteren een mooi kleurtje opgedaan.....postbode rood
quote:Op donderdag 25 april 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Autowijken zijn juist heerlijk om voor te bereiden. Is specialistisch werk, want je moet gevoel voor de route hebben en je hebt een beetje meer post dan bij een normaal stadswijkje, maar voor de rest is het niets bijzonders.
[..]
haha, oeps. Wil in het zonnige weer wel goed. Had afgelopen zaterdag ook al een verbrande neus
als het goed uit de bak komt en goed op papier staat moet er niets aan de hand zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Je merkt ook gelijk als een nieuweling een autowijk heeft gezet, kun je een kwart zelf weer gaan herschikken
In mijn autowijk zitten er ook industriewijken zijn. Een ervaren persoon weet dat veel daarvan bij de postbussenpost kunnen. Op zaterdag zijn die bedrijven nl gesloten en kom je terug met bundels post.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het goed uit de bak komt en goed op papier staat moet er niets aan de hand zijn.
Mijn wijk word gelukkig gezet door meestal chauffeurs.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
dan moet dat gewoon aangegeven worden. Probleem is dat mensen die de route nooit zelf gereden hebben daar nooit op zullen komen, tenzij ze dit doorgekregen hebben.
Bij de autoroutes die ik wel eens sorteerde kende ik voor een groot deel de route al, dus dat helpt enorm als je straten in elkaar moet vlechten of om wille van de snelheid enkele adressen omdraait, zodat de busjes altijd aan bestuurderskant komen of een chauffeur niet terug hoeft te rijden
Het is idd een grote route en de meesten hebben er de pest aan.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
dat is een enorm stevige route. Zelf heb ik wel eens een route gedaan van ruim 4 uur, maar dat waren maar 270 adressen ofzo.
daar ga je nu ook niet bepaald vrolijk van worden neequote:Op donderdag 25 april 2013 14:24 schreef peter2671 het volgende:
Met de autowijken die ik zet heb ik ook moeten vragen(soms nog) hoe sommige dingen in elkaar zitten qua adressering. Gelukkig zit ik tussen een paar oud gedienden die dit blindelings mij kunnen vertellen
Want sommige nummers staan niet op de kast en vaak ook niet in klapper.
Voor dat we naar Heerenveen gingen werd mij gevraagd in de eerste week dat ik deze wijken kreeg, hier op te letten waar fouten in zaten.
Alles opgeschreven, terwijl ik het al druk had omdat dit pas mijn tweede keer was dat ik deze wijken deed, en toen was de interesse weg omdat deze persoon ook al wegging en er werd mij verteld: ja jij weet nu waar de fouten zitten, dan kan je er rekening mee houden.... lekker makkelijk...alsof er na mijn geen andere personen komen die gaan voorbereiden...zucht...
Ik heb juist heilig ontzag voor alle bezorgers die alle dagen door weer en wind (en hitte) de post rondbrengen! En dan de postbodes: eerst voorbereiden, vaak al om 6 u. beginnen om te VOS'sen, daarna nog eens de straat op!quote:Op donderdag 25 april 2013 10:26 schreef posje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gesorteerd of voorbereid, denk ook dat de post meteen een week vertraging zou oplopen :-) Diepe bewondering voor mensen die dat kunnen en elke dag zo zorgvuldig doen!
Ik was bekaf toen ik wakker werd ;-)
En dan verbaasd zijn dat je op een dag hyperventilerend in elkaar zakt.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Anderen doen daar 7 uur over, ik 4
Een mdedelevend/bezorgd bedoelde: Meeëens!quote:Op donderdag 25 april 2013 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan verbaasd zijn dat je op een dag hyperventilerend in elkaar zakt.Beetje zuinig op je zelf zijn, hoor!
Dus ik was niet de enige...soms even goed kijken waar wat moest...extra werk dus zo zonder die kaarten..maar het is geluktquote:Op donderdag 25 april 2013 15:07 schreef KatrienDuck het volgende:
Trouwens, wat een rotmorgen!Steenstervens druk en ook nog eens een halve rode bak achter de rode kaart en gele kaarten die ontbraken! Nee, zo'n ochtend hoef ik niet weer!
Maar gelukkig, de (ge)donderdag zit er weer op!
quote:Vanavond "schoolreisje" naar Assen, om de boel te bekijken. 12 mei gaan we verhuizen.
quote:Op donderdag 25 april 2013 11:35 schreef gridjuh het volgende:
Heb gisteren een mooi kleurtje opgedaan.....postbode rood
Hahahaquote:Op donderdag 25 april 2013 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Denk je alles al gezien te hebben, komt er net een "collega" van Sandd voorbij in een scootmobiel! Mandje met post voorop, en op de treeplank nog een stapel.
En dat terwijl er genoeg 'gezonde 'mensen die tequote:Op donderdag 25 april 2013 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Denk je alles al gezien te hebben, komt er net een "collega" van Sandd voorbij in een scootmobiel! Mandje met post voorop, en op de treeplank nog een stapel.
quote:Op donderdag 25 april 2013 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik weet het, mijn TC belde me daar gisteren over, ik moet toch echt wat rustiger aan doen en geen Airton Senna zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan verbaasd zijn dat je op een dag hyperventilerend in elkaar zakt.Beetje zuinig op je zelf zijn, hoor!
whehehe. Had je een foto van moeten makenquote:Op donderdag 25 april 2013 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
als je iets rustiger aan doet ben je vaak niet eens heel veel langzamer is mijn ervaringquote:Op donderdag 25 april 2013 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet het, mijn TC belde me daar gisteren over, ik moet toch echt wat rustiger aan doen en geen Airton Senna zijn.
Ik neem dat advies, wat ik ook kreeg van anderen maar ter harte.
7 uur vs 4 uur die ik doe.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je iets rustiger aan doet ben je vaak niet eens heel veel langzamer is mijn ervaring
Klopt, doen de anderen ook als ze mijn route rijden, ff tukkie doen langs een landweggetje etc.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
ja, maar die 7 uren is toch wel een beetje overdreven. Dan moet je gewoon en als een slak rijden en lange pauzes houden onderweg
quote:Op donderdag 25 april 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je iets rustiger aan doet ben je vaak niet eens heel veel langzamer is mijn ervaring
De collega's waren net kleuters vanmorgen. "Ruziën" naast wie je wou zitten en naast wie je juist niet wou zitten en zo!quote:Op donderdag 25 april 2013 16:17 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Dus ik was niet de enige...soms even goed kijken waar wat moest...extra werk dus zo zonder die kaarten..maar het is gelukt
[..]
Gaan de kinderen je nu uitzwaaien?
Nee dat zou niet eerlijk zijn voor diegene die maandags altijd roostervrij zijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat bedoel je met compensatie? Als je normaal op die maandag had moeten werken krijg je vof, als je roostervrij bent op maandagen krijg je niks.
8 zakken dat zijn 12 oude zakken abnormale uitvoering vandaag, en uiteindelijk ook nog achter je uitloop gaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:49 schreef Herfstblad het volgende:
Wat zwaar vandaag! Ze vonden het hier handig om ook 1 of ander blad van de ANWB mee te geven, 18 pakjes (waarvan 13 voor 1 straat), Villa 'D Arte oid, De Golf. Ik had alles bij elkaar 8 zakken en dat noemen ze dan een kleine wijk.
![]()
1 straat had 1.5 tas post.Niet meer zo druk gehad sinds kerst 2011.
dat sluipt er heel langzaam onaangekondigd in, en lekker de uitvoeringstijden omlaag flikkeren,quote:Op donderdag 25 april 2013 18:29 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag geen weer voor post. Veel te warm en klam.
Ik was gezegend met 3 tassen HaH en 4 tassen post. Wat is er toch gebeurt met folders op donderdag worden aangekondigd.
Ja, ik vermoed van wel inderdaad. En ik heb nog grijze zakkenquote:Op donderdag 25 april 2013 19:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
8 zakken dat zijn 12 oude zakken abnormale uitvoering vandaag, en uiteindelijk ook nog achter je uitloop gaan.
gezond is het nietquote:Op donderdag 25 april 2013 20:19 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ja, ik vermoed van wel inderdaad. En ik heb nog grijze zakken
Vreselijk die Apotheek folder! Dat ding komt áltijd op zaterdag en maakt de tassen echt loodzwaar! En dan ook nog AH. C1000 en vast nog een andere folder!quote:Op donderdag 25 april 2013 16:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgende week wordt ook weer een rotte, qua HAH. Woensdag sommige wijken 2, andere 3 of 4, donderdag WEER een folder in sommige wijken (moederdag......) .. en zaterdag hier 4 waaronder een soort tijdschrift van Service Apotheken die alleen al 92 gram is. Planning kwam net binnen..
Hoop op een gunstige planning qua wijken, woensdag en zaterdag hopelijk maar eentje
Mazzelquote:Op donderdag 25 april 2013 21:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vreselijk die Apotheek folder! Dat ding komt áltijd op zaterdag en maakt de tassen echt loodzwaar! En dan ook nog AH. C1000 en vast nog een andere folder!Laat ik nou net volgende week verlof hebben (als dat nog doorgaat ten minste!)
![]()
Dan inderdaad nog liever de Gamma en Karwei erbij en dat zegt heel wat!quote:Op donderdag 25 april 2013 22:12 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mazzelja wat een rukding is dat. Met afstand de meest kloterige HAH ooit.
Een tijdschrift als HAH, echt.. wie verzint dat. Als ik een fietswijk heb.. (of 2) ga ik echt niet blij zijn.
Grrrr, hier hetzelfde.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:49 schreef Herfstblad het volgende:
Wat zwaar vandaag! Ze vonden het hier handig om ook 1 of ander blad van de ANWB mee te geven, 18 pakjes (waarvan 13 voor 1 straat), Villa 'D Arte oid, De Golf. Ik had alles bij elkaar 8 zakken en dat noemen ze dan een kleine wijk.
![]()
1 straat had 1.5 tas post.Niet meer zo druk gehad sinds kerst 2011.
Een bundel mag maximaal 7 cm dik zijn en een tas mag maximaal 20 kilo wegen.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:48 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Is er eigenlijk een limiet hoe zwaar een bundel/tas mag zijn?
Bij ons geldt: zolang jij het fatsoenlijk in de hand kan houden(h.a.h. niet meegerekend) en de zak kan tillen/gevuld is tot maximaal de zwarte binnenrand = goed..quote:Op vrijdag 26 april 2013 06:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Een bundel mag maximaal 7 cm dik zijn en een tas mag maximaal 20 kilo wegen.
Het ligt er maar aan hoe groot je hand dan isquote:Op vrijdag 26 april 2013 08:47 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Bij ons geldt: zolang jij het fatsoenlijk in de hand kan houden(h.a.h. niet meegerekend) en de zak kan tillen/gevuld is tot maximaal de zwarte binnenrand = goed..
Daar wordt ook rekening mee gehouden natuurlijkquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan hoe groot je hand dan isKleine vrouwelijke collega's kunnen niet dezelfde bundels in hun hand houden die ik wel kan vasthouden.
Vrouwen met kolenschoppenquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:30 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Daar wordt ook rekening mee gehouden natuurlijk
Sommigen hebben kolenschoppen(ook de vrouwelijke collega's), maar ik bedoel dat van die 7cm en 20kg-regel heb ik nooit iets van meegekregen namelijk
Tsja, hoe controleer je dat dan? Met die 7 cm kan ik iets ernaast leggen en als de bundel iets meer dan de helft kleiner is, weet ik dat die 7 cm isquote:Op vrijdag 26 april 2013 06:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Een bundel mag maximaal 7 cm dik zijn en een tas mag maximaal 20 kilo wegen.
Sowieso, als ik voor een straat totaal 20 cm post heb, moet ik die 20 cm meenemen. Het maakt weinig uit of dat dan 4 bundels van 5 cm zijn of 1 bundel van 20 cm.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:39 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Tsja, hoe controleer je dat dan? Met die 7 cm kan ik iets ernaast leggen en als de bundel iets meer dan de helft kleiner is, weet ik dat die 7 cm is
Maar we hebben toch echt geen weegschalen op het depot. Ik weet zeker dat een aantal oranje tassen gisteren zwaarder was. Of ik breng ze gewoon weg en dan kunnen ze niet meer gewogen worden of ik moet aan werkweigering doen, een weegschaal regelen etc, ook geen ideale oplossing
Als je de posttassen maar niet volkotst.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:07 schreef Tietmans het volgende:
Goedenmorgen! Het is gister avond veelst te laat geworden, dus ik heb een goede kater.
Dat mag de pret niet drukken. 2 wijkjes vandaag!
Niet helemaal. Want je kunt de straat ook in 2 rondjes vanuit het midden lopen. En 4 bundels van 5 cm zijn makkelijker vast te houden dan 1 van 20. Want dan kun je er bijv. 1 op je arm houden (of in je hand) en 3 in je schoudertas. Of 3 op je arm en 1 in je hand.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:47 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Sowieso, als ik voor een straat totaal 20 cm post heb, moet ik die 20 cm meenemen. Het maakt weinig uit of dat dan 4 bundels van 5 cm zijn of 1 bundel van 20 cm.
Die regels zijn alleen handig voor mensen die met een kar lopen. Vanuit mijn fietstassen moet ik toch alles in één keer meenemen.
bij ons zijn zelfs 1024 uren die ingevuld moeten gaan worden ...quote:Op donderdag 25 april 2013 13:47 schreef peter2671 het volgende:
Overigens een koffiepraatje gehad omtrent 'Inschatting overcompleet en afspraken mobiliteit'.
Tsja...
We hebben nu dat er ongeveer 810uren overcompleet gaan worden.
Ik denk dat bijna iedereen wel dit gesprekje deze week gaat krijgen.
Alleen dan loop je 2 keer meer of je moet stilstaan om de even/oneven bundels beide in het midden te splitsen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet helemaal. Want je kunt de straat ook in 2 rondjes vanuit het midden lopen.
En daarom is die regel van +/- 7 cm er dus ook. "Vroeger" was het hier ook zo dat je moet afgaan op wat je zelf ongeveer in je hand kan houden, maar dat verschilt natuurlijk enorm per persoon, dus dan is zo'n algemene regel van ongeveer 7 cm beter.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:30 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Daar wordt ook rekening mee gehouden natuurlijk
Sommigen hebben kolenschoppen(ook de vrouwelijke collega's), maar ik bedoel dat van die 7cm en 20kg-regel heb ik nooit iets van meegekregen namelijk
Jaaaaa......goed hé.....quote:
ghegheghe. Dank je voor het kaartje. Was echt een verrassingquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:42 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Jaaaaa......goed hé.....
Moest wel eerst goed zoeken hoorBen ik toch blij dat ik sommige mailtjes niet weggooi
Ik bedoel, als je 4 bundels van 5 cm hebt ipv 1 van 20. Dan hoef je de bundels dus niet te splitsen, want dat zijn ze al. Je hoeft ook niet extra te lopen, afgezien ervan dat je 2x extra de straat moet oversteken. Maar tenzij dat een drukke meerbaansweg is, kost dat amper extra tijd.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:16 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Alleen dan loop je 2 keer meer of je moet stilstaan om de even/oneven bundels beide in het midden te splitsen.
Ok, op die manier. Helaas lijkt nu de trend te zijn: hoe dikker, des te beterquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik bedoel, als je 4 bundels van 5 cm hebt ipv 1 van 20. Dan hoef je de bundels dus niet te splitsen, want dat zijn ze al. Je hoeft ook niet extra te lopen, afgezien ervan dat je 2x extra de straat moet oversteken. Maar tenzij dat een drukke meerbaansweg is, kost dat amper extra tijd.
de arboregels lappen ze regelrecht aan hun laarsquote:Op donderdag 25 april 2013 22:48 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Grrrr, hier hetzelfde.
Is er eigenlijk een limiet hoe zwaar een bundel/tas mag zijn?
Ik had 5 oranje tassen en 2 grijze tassen HAH, maar wel belachelijk zwaar allemaal door het Golfmagazine, autobladen, Fietsmagazine gebundeld met de Reis, Margriet, Libelle, Elsevier, VI, tv-gidsen, noem maar op. Mijn fiets boog gewoon bijna door met 2,5 oranje tas en 1 grijze HAH, dat komt nooit voor. Het aantal poststukken is misschien gedaald, maar de zware jongens worden wel allemaal bij elkaar geknald op 1 dag, plus het HAH als toetje.
Al bij de tweede straat scheurde de riem van mijn schoudertas eraf (goedkope Chinese meuk) en kon ik gaan knutselen met elastiekjes om de riem tijdelijk te maken zodat ik niet gelijk 3km terug naar het depot moest, bergop met volle fietstassen. Dat is geloof ik al de derde schoudertas dit jaar. Lekker voor de rug.
Op het depot was gelukkig nog een reserve schoudertas over en kon ik het tweede deel van de wijk lekker in de zon uitlopen, wel 1 uur extra dan de tijd die ervoor stond.![]()
![]()
Zo dat lucht op
dan sturen ze maar 25 man een week op vakantiequote:Op vrijdag 26 april 2013 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij ons zijn zelfs 1024 uren die ingevuld moeten gaan worden ...
hahaha. Dan zou dat iedere week zo moeten zijn. Denk niet dat dat gaat lukkenquote:Op vrijdag 26 april 2013 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dan sturen ze maar 25 man een week op vakantie
Ik vrees dat het dan een permanente vakantie gaat worden..........quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dan sturen ze maar 25 man een week op vakantie
Ook zoiets moois, bij ons bij het autobedrijf krijgen we de containers met grijze tassen HAH aangeleverd. Tegenwoordig het dubbele aantal containers, zodat het gewicht verdeeld wordt over 2 containers om aan de Arbo te voldoen. Vervolgens rijden wij het naar buiten zodat de chauffeurs het in hun auto's kunnen laden en bij de depots kunnen lossen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de arboregels lappen ze regelrecht aan hun laars
quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vrees dat het dan een permanente vakantie gaat worden..........
Zoiets moeten ze bij mij niet proberen, hoor! Niet zolang ik in de Harmony-uitdraai zie dat hele volksstammen (vooral pbz's en zdw's) met z''n allen totaal honderden uren in de plus staan.
Ik gun die zdw's ook hun extra inkomsten, daar zit menig gesjeesde student tussen die toch ook in zijn of haar levensonderhoud moet voorzien als de IBG ze niet meer sponsort.quote:
Altijd leuk dat theoretische gepeupel.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:16 schreef ophaling10 het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)dvanpostnlpride.aspx
mooi verhaal weer maar op straat is het voor hun niet zo makkelijk(zeker in een allo buurt)
Sowieso vind ik dit soort dingen achterlijk. Wat maakt het nou uit wat voor geaardheid je hebt(bent??). Het is belachelijk dat dit soort dingen er (moeten)zijn omdat er een stel randdebielen zijn die het voor mensen verzieken. Zowel binnen als buiten het bedrijf.quote:Op zaterdag 27 april 2013 05:32 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Altijd leuk dat theoretische gepeupel.
Lijkt wel of als je tegenwoordig wilt werken je 'anders' moet zijn....
Dus na de sociale werkplaats-mensen krijgen we dit?
Niks mis met deze medemensen hoor, maar kom op zeg!
ja aan de buitenwereld willen ze laten zien hoe "goed "voor hun medemens zijnquote:Op zaterdag 27 april 2013 05:32 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Altijd leuk dat theoretische gepeupel.
Lijkt wel of als je tegenwoordig wilt werken je 'anders' moet zijn....
Dus na de sociale werkplaats-mensen krijgen we dit?
Niks mis met deze medemensen hoor, maar kom op zeg!
Nee, vooral niet je tas ruilen. Als ik had geweten wat een rotding die nieuwe is, had ik ook gewoon de oude gehouden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb nog een oude schoudertas. No way dat ik die in ga leveren na de verhalen over sterkte van de PostNL schoudertas
TC heeft zijn woord gehouden en gisteren een nieuwe schoudertas voor mij op het depot gelegd. Nu heb dus een oude (half beschimmelde) die ik donderdag op het depot gevonden heb en een nieuwe. Ik ga woensdag jouw methode proberen om met 2 schoudertassen te lopen. Doe je dan in 1 tas de bundels en in de andere de HAH? Daar zat ik namelijk aan te denken, dan is het gewicht beetje goed verdeeldquote:Op zaterdag 27 april 2013 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nee, vooral niet je tas ruilen. Als ik had geweten wat een rotding die nieuwe is, had ik ook gewoon de oude gehouden.
Ik heb nu in ieder geval dat elastiek eruit gehaald en een stuk touw er voor in de plaats gedaan. Vandaag ga ik het uitproberen. Ik hoop dat ie dan niet steeds zover open gaat staan.
Vrij/ziek thuis, en maar goed ook, gisteren weer een aanval gehad.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:16 schreef dud0r het volgende:
Zo, alles loopt een beetje lekker nu.
Vanochtend hsm storing gehad waardoor we vertraging op hebben gelopen, dat is wel jammer.
Maar verder gaat het prima hier. Hoe gaat het bij de rest?
Ik denk stiekem dat je mij bedoeld.. aangezien ik altijd met 2 schoudertassen loop.quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:49 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
TC heeft zijn woord gehouden en gisteren een nieuwe schoudertas voor mij op het depot gelegd. Nu heb dus een oude (half beschimmelde) die ik donderdag op het depot gevonden heb en een nieuwe. Ik ga woensdag jouw methode proberen om met 2 schoudertassen te lopen. Doe je dan in 1 tas de bundels en in de andere de HAH? Daar zat ik namelijk aan te denken, dan is het gewicht beetje goed verdeeld
Dat is niet goed kerel. Rustig aan blijven doen dus.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vrij/ziek thuis, en maar goed ook, gisteren weer een aanval gehad.
Wat vervelend Erwin! Je hoopt natuurlijk dat zo'n aanval eenmalig is, maar nu heb je dus weer een aanval gehad. Een reden temeer om het echt rustiger aan te doen. Beterschap!quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier juist erg druk, met Plus Magazine, de Omroep Max TV-gids, en, inderdaad die Vögele shizzle. Gelukkig kon je daar een groot deel gelijk weer retour van sturen wegens onbegrijpelijk verhaspelde straatnamen (Honamiezon 32, iemand?) en ontbrekende huisnummers.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:56 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier weinig post. Wel heel dikke Makro's! En irritante, heel dunne kaarten van Vögele.
Toch nog tot 12 u. zitten voorbereiden vanwege weinig mensen.
De drukte wisselt toch erg in den lande hier stervenszwaar, en ics ellende,door die 18% kunnen zo n boekwerk uitgeven.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:42 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is niet goed kerel. Rustig aan blijven doen dus.
Half 12 was alles klaar hier. Daarna nog beetje opruimen en even zitten en nu nog een uurtje of 2 admi doen
Behoorlijk druk. Heb vier wijken voorbereid en was hier pas om 13.00 uur mee klaar. Groot deel van de uitloop kan verklaard worden doordat de tweede serie rode bakjes een uur vertraging had.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:16 schreef dud0r het volgende:
Zo, alles loopt een beetje lekker nu.
Vanochtend hsm storing gehad waardoor we vertraging op hebben gelopen, dat is wel jammer.
sterkte en beterschap man. Denk vooral goed om jezelf nuquote:Op zaterdag 27 april 2013 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lees dit eventjes aubquote:Op zaterdag 27 april 2013 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Prima! Zeven uurtjes gelopen, nu een lang weekend.quote:[b]Op zaterdag 27 april 2013 10:16 schreef
zo lang mag je niet eens rondlopenquote:Op zaterdag 27 april 2013 18:15 schreef posje het volgende:
[..]
Prima! Zeven uurtjes gelopen, nu een lang weekend.
Er zaten ook heen- en weertjes tussen, mag het dan wel? ;-)quote:[b]Op
[..]
zo lang mag je niet eens rondlopen
Een bedrijf dat zelfs een spelfout in z'n eigen naam heeft staan (Centrale Bedrijven Register), daar moet je ook niet intrappen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:01 schreef Deezertje het volgende:
Mag eigenlijk niet maar toch gedaan: op de enveloppen van Centraal Bedrijven Register 'nep!' geschreven.. Nu inschrijven bij KvK gratis is schieten de spookfacturen (maar heel klein staat onderaan dat het een offerte is...) weer uit de grond. Er zullen geheid mensen gewoon betalen... Had er zelf ook een gehad namelijk (met nog het oude BTW-tarief, sukkels haha).
Voorbereiding van één wijk? Jeetje, nee dat heb ik nooit meegemaakt!quote:Op zondag 28 april 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
4,5 uur? Zo lang zat ik soms voor te bereiden voordat ik dan nog een keer de straat op ging
neuh, vier wijken plus her en der bijspringen bij collega's.quote:Op zondag 28 april 2013 20:58 schreef Bacalusiae het volgende:
[..]
Voorbereiding van één wijk? Jeetje, nee dat heb ik nooit meegemaakt!
Hm, zowel afgelopen donderdag als afgelopen zaterdag moest ik eerst 5,5 uur vossen/voorbereiden en daarna nog een uitvoering van 4 uur. Sowieso is dat hele "eerst voorbereiden, dan wat wegbrengen, dan nog weer wat voorbereiden, dan weer wegbrengen" hier allang verdwenen. Nu hebben we gewoon altijd eerst 1 lang blok van voorbereiden, en als alles klaar is kun je de straat opquote:Op zondag 28 april 2013 20:39 schreef Bacalusiae het volgende:
Nee dat klopt. Maar ik bedoelde meer van ja, als zaterdagwerker werkte ik ook vaak wel 4,5 à 5 uur op een dag. Alleen bestond dit dan uit 's ochtends beginnen met wijkje voorbereiden, dan wegbrengen, dan terug en nog een halve middagwijk voorbereiden en wegbrengen. Afgelopen donderdag heb ik ook 4,5 uur gewerkt, 2 wijken, maar alléén maar non-stop (kwartiertje pauze genomen, dat wel) bezorgen is dan toch wel pittig (vind ik zelf). Ook het werken in een team, het contact mis ik wel een beetje bij het bezorgen.
Het liefst zou ik weer de oude zaterdagwerker wordenHelaas zal dat niet meer gebeuren..
Ik zie het anders zo'n beetje zienderogen dalen...quote:Op zondag 28 april 2013 16:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
Inderdaad, en op die manier is PostNL volgens mij ook al jaren bezig om berichten over de 'elk jaar dalende postvolumes' naar buiten te brengen. Ook iets waar ik erg weinig van geloof.
Tot voor kort geloofde ik zelf ook weinig van die dramatische volumedalingen. Ik moet zeggen dat ik het sinds dit jaar wel echt kan merken.quote:Op zondag 28 april 2013 21:42 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja, op zich wel, maar gisteren was het bijvoorbeeld toch wel weer bovenmatig druk.
Idem hier.quote:Op zondag 28 april 2013 22:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Tot voor kort geloofde ik zelf ook weinig van die dramatische volumedalingen. Ik moet zeggen dat ik het sinds dit jaar wel echt kan merken.
Dat het zoveel is/lijkt komt omdat het grootste deel van de post nu op minder dagen mee moet als voorheen. Als de post nu gelopen zou worden zoals vroeger, dus zonder piek/dal systeem en alles gelijkmatig verdeeld over de week, zou je echt wel zien dat het minder is dan vroeger qua volume.
Ik heb echter wel het idee dat de post relatief zwaarder is geworden.
Inderdaad, ik merk ook wel dat het hard minder wordt. De dinsdag is tegenwoordig al nauwelijks meer een piekdag te noemen (op het huis aan huis na dan) en de zaterdagen zijn vaak ook behoorlijk rustig. Hou je dus alleen de donderdag nog over dat het wel druk is. Wat dat betreft maar goed dat we hier nog zoveel verschillende soorten kerkbladen hebben, anders was het helemaal weinig.quote:Op zondag 28 april 2013 21:16 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik zie het anders zo'n beetje zienderogen dalen...
Klopt.quote:Op zondag 28 april 2013 23:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Komende week woensdag en donderdag, volgende week dinsdag en woensdag.
Mogguh!quote:
quote:Op maandag 29 april 2013 07:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mogguh!
Ik ga zometeen de hele dag werken. Stickertjes van straatnamen op kasten plakken, i.v.m. de verhuizing naar Assen. Van 8.30 tot een uur of 3 waarschijnlijk.
Kun je daar sowieso niet beter mee wachten tot het duidelijk is wat precies de oorzaak is van je problemen? Lijkt me anders nogal gevaarlijk.quote:Op maandag 29 april 2013 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag eigenlijk moeten werken, maar het gaat gezondsheidskundig helaas niet. Wilde wel weer even kijken of ik inzetbaar ben
Ik plak je vast met ducktape hoor!quote:Op maandag 29 april 2013 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag eigenlijk moeten werken, maar het gaat gezondsheidskundig helaas niet. Wilde wel weer even kijken of ik inzetbaar ben
quote:Op maandag 29 april 2013 12:20 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik plak je vast met ducktape hoor!
Rust nou maar eerst heel goed uit
Jammie!quote:enne vooruit....omdat ik jullie graag eens laat zien waarmee ik mee ga doen aan een wedstrijd morgen.....
[ afbeelding ]
Ik ben stront eigenwijs, dat weet ik, en ik ben er ff niet blij mee.quote:Op maandag 29 april 2013 12:20 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik plak je vast met ducktape hoor!
Rust nou maar eerst heel goed uit
enne vooruit....omdat ik jullie graag eens laat zien waarmee ik mee ga doen aan een wedstrijd morgen.....
[ afbeelding ]
Kom dan maar langs voor cakequote:Op maandag 29 april 2013 12:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben stront eigenwijs, dat weet ik, en ik ben er ff niet blij mee.
Ritje van 2 uur was vandaag voor mij geplanned, op mijn verzoek. kan niet doorgaan.
En van thuiszitten ga ik al helemaal niet beter worden.
Ik weet dat jullie gelijk hebbenquote:Op maandag 29 april 2013 12:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Kom dan maar langs voor cake
Nee geintje....
Ik weet dat thuiszitten echt niet leuk is, heb van 8 weken ziekte wet toendertijd 1 week thuis gezeten...maar het scheelde ik kon amper lopen, maar werd moe van mezelf toen...(was blij dat ik toen wel 2x per week naar de fysio mocht...was een heel uitstapje, naar 2 straten verderop)
Geduld is moeilijk, maar je moet eerst aan jezelf denken....zegt je lichaam nee, ga er vooral niet tegenin!
Dankjequote:Op maandag 29 april 2013 12:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet dat jullie gelijk hebben
Me too...quote:Maar zo zit ik niet in elkaar. Arbeids ethos heb ik van mijn ouders geërft.
Sterktequote:Komende week weer onderzoeken
het "werk" wordt weleens onderschat, zeker als je de maandelijkse beloning zietquote:Op zondag 28 april 2013 18:11 schreef Bacalusiae het volgende:
Ik post hier nooit maar heb een vraagje..
Ik werk sinds 1,5 week als postbezorger maar het valt een beetje tegen (zwaar). Ik heb een paar jaar geleden een jaar als zaterdagwerker gewerkt bij TNT en had het idee: postbezorger is hetzelfde alleen bereid je de wijk(en) niet zelf voor. Maar dat is toch wel anders, ik merk nu dat het voorbereiden ook een fijne (en gezellige) onderbreking was tussen het zware bezorgen door. 4 uur postbezorgen is een stuk zwaarder dan 4 uur werken als zaterdagwerker/postbode.
Nu zat ik te denken dat ik misschien toch liever als postvoorbereider wil werken. Er staat een vacature postvoorbereider vbg functie in Bleiswijk op de site van Postnl. Dit is een andere vbg dan waar ik nu onder val, maar zelfde afstand ongeveer. Kan ik hier gewoon op reageren (ik zit dus nog in m'n proeftijd) of is het beter (of moet dat zelfs) te overleggen met m'n leidinggevende? Ik wil namelijk ook weer niet de indruk wekken dat ik het post bezorgen helemáál niks vind, integendeel, ik vind het best leuk maar gewoon zwaar. Ik wil het ook zeker nog wel een tijdje proberen als ik niet als postvoorbereider aan de slag kan.
Wat is wijsheid... Zou ik gewoon kunnen reageren op de vacature en zien wat er van komt of eerst overleggen?
Zo, die zien er top uit zeg!quote:Op maandag 29 april 2013 12:20 schreef gridjuh het volgende:
[..]
enne vooruit....omdat ik jullie graag eens laat zien waarmee ik mee ga doen aan een wedstrijd morgen.....
[ afbeelding ]
geloof niet dat ik dit jaar win hoorquote:
Zolang ik maar niet weer oranjebitter winquote:Op maandag 29 april 2013 18:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Toch wel gaaf hoor, succes gridjuh! Van mij mag je winnen
En sterkte Erwin!
quote:Op maandag 29 april 2013 20:47 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Zolang ik maar niet weer oranjebitter win
Won ik vorig jaar :| en ik drink geen alcohol....
van ellendigheid dit jaar oranjebitter in de cupcakes gedaan
Mogguh! Mooi oranje is niet lelijk, zullen we maar zeggen!quote:
Weer de 3e prijs gewonnen....quote:
quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:27 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weer de 3e prijs gewonnen....
Win ik 6 cupcakes :|(sarcasme of niet) maar goed wel van een goede bakker, en vulpotlood van waterman en een siliconenmalen 10 % korting bij jamin hier in oosterhout
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:27 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Win ik 6 cupcakes :|(sarcasme of niet) maar goed wel van een goede bakker, en vulpotlood van waterman en een siliconenmalen 10 % korting bij jamin hier in oosterhout
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 april 2013 13:27 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nou je het zegt, dat kan wel! Dat laatste ook.quote:Op zondag 28 april 2013 22:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Tot voor kort geloofde ik zelf ook weinig van die dramatische volumedalingen. Ik moet zeggen dat ik het sinds dit jaar wel echt kan merken.
Dat het zoveel is/lijkt komt omdat het grootste deel van de post nu op minder dagen mee moet als voorheen. Als de post nu gelopen zou worden zoals vroeger, dus zonder piek/dal systeem en alles gelijkmatig verdeeld over de week, zou je echt wel zien dat het minder is dan vroeger qua volume.
Bedankt! Ja precies!quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
gelukkig maar. nu kan het alleen maar beter gaan
Bedankt!quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Morgen ja, en hier is er donderdag voor sommige wijken ook eentje
Mooi dat het goed is gegaan Atmosphere!
Dat de posthoeveelheid daalt klopt, maar het is geen dramatische daling, maar juist een gestage. Ook is een deel van de daling kunstmatig, doordat met volumes wordt geschoven. Op vrijdag is het dan dramatisch weinig, maar daar staat tegenover dat de zaterdagen ineens weer een stuk drukker zijn, sinds DiDoiZa.quote:Op zondag 28 april 2013 22:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Rustig aan...bank lekker gezelschap houdenquote:Op dinsdag 30 april 2013 21:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ga me wel afmelden voor zaterdag. Volgende week dinsdag zal het wel weer gaan, dan ga ik wel bestellen. Maar ik moet een week rust houden is het advies...
Mogguh.quote:Op woensdag 1 mei 2013 05:09 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Gezien mijn vrouw vandaag zal 'genieten' van de 'dag van de arbeid' kan ik wel op deze piekdag gaan werken
Ik las overigens dat de werknemers van de Bloemenveiling in Aalsmeer ook grotendeels zijn ontslagen en vervangen door 'goedkopere krachten'.
Leve de economie...hoera...hoera...hoera...
[..]
Rustig aan...bank lekker gezelschap houden
Wilde zeggen dat je ook lekker in het zonnetje kan gaan zitten, maar ik dat is met een antibioticum geen optie helaas.
Volgende keer SP stemmenquote:Op woensdag 1 mei 2013 05:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
Mogguh.
Jammer dat de dag van de arbeid geen officiële feestdag is. Ik had het helemaal niet erg gevonden nog een dagje vrij te hebben.
Zo maar eens zien hoeveel mensen zich afmelden omdat ze nog brak zijn van gisteren.
Is het al bekend wat de oorzaak van je problemen was dan? Anders lijkt het me niet echt veilig.quote:
wat willen ze ermee?, als je de hele zak meeneemt heeft de verzegeling geen enkele zinquote:Op woensdag 1 mei 2013 12:07 schreef superkimmi het volgende:
Oh bij ons zijn ze onlangs alweer gestopt met de verzegeling xD
Ze willen voorkomen dat de pakketjes verdwijnen. Veel Bol.com raken kwijt de laatste tijd. De verzegeling is echter zo simpel dat iedereen die verzegeling verbreekt hem zo weer opnieuw aanbrengt.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat willen ze ermee?, als je de hele zak meeneemt heeft de verzegeling geen enkele zin
Dan nog ontgaat mij het nut van de verzegeling. Ik kan toch gewoon zo'n zegel verbreken en een pakje jatten op het depot?quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ze willen voorkomen dat de pakketjes verdwijnen. Veel Bol.com raken kwijt de laatste tijd. De verzegeling is echter zo simpel dat iedereen die verzegeling verbreekt hem zo weer opnieuw aanbrengt.
Een oranje tie-wrap om de rits en het lusje van de posttas.quote:
En dan komt de bezorger van die wijk, ziet dat de tas open is en meld dat aan de TC. Eventueel aangifte doen ivm gestolen post.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan nog ontgaat mij het nut van de verzegeling. Ik kan toch gewoon zo'n zegel verbreken en een pakje jatten op het depot?
Wij hebben beiden...quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons hebben we geen verzegeling. Wel afsluitbare depots. Is ook wat waard
Bij ons kunnen die pakjes wel op ´t depot gelegd worden, ja.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Voor de mensen die geen rapporten en mappen meer hebben.. wat gebeurt er dan met buspakjes die niet afgeleverd konden worden maar ook niet in de oranje bus passen? Kunnen die nog wel op het depot gelegd worden of ook niet meer?
Maar dan kan de bezorger natuurlijk ook zelf het pakje gejat hebben, of degene die de wijk heeft voorbereid. Bovendien hoeft een ontbrekende verzegeling niet te betekenen dat er iets gejat is, het kan ook zijn dat iemand het is vergeten. Moet je dan aangifte doen terwijl je niet eens weet of er een misdrijf is gepleegd?quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
En dan komt de bezorger van die wijk, ziet dat de tas open is en meld dat aan de TC. Eventueel aangifte doen ivm gestolen post.
Het is om het zichtbaar te maken, niet om diefstal te stoppen.
Inderdaad, bedankt!quote:
Oh, maar dat laatste kan best hoor!quote:Op woensdag 1 mei 2013 05:09 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Gezien mijn vrouw vandaag zal 'genieten' van de 'dag van de arbeid' kan ik wel op deze piekdag gaan werken
Ik las overigens dat de werknemers van de Bloemenveiling in Aalsmeer ook grotendeels zijn ontslagen en vervangen door 'goedkopere krachten'.
Leve de economie...hoera...hoera...hoera...
[..]
Rustig aan...bank lekker gezelschap houden
Wilde zeggen dat je ook lekker in het zonnetje kan gaan zitten, maar ik dat is met een antibioticum geen optie helaas.
geen probleem! Kleine moeitequote:Op woensdag 1 mei 2013 14:47 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Nieuwe schoudertas alweer gescheurd![]()
Wel 3/4 wijk met 2 schoudertassen kunnen lopen, werkt goed, bedankt superkimmi!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |