abonnement Unibet Coolblue
pi_126373279
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:53 schreef thabit het volgende:

[..]

Voor zover ik weet wordt "Miss" ook niet meer echt gebruikt, maar "Ms", dus daarom (en niet vanwege de voorletter) is de vraagstelling wel degelijk dubieus te noemen.
Voor zover ik weet is Ms de overkoepelende term die je kan gebruiken voor alle vrouwen, i.t.t. Miss (ongetrouwd) of Mrs (getrouwd). Miss zou best nog wel eens kunnen worden gebruikt als het gaat om een betrekkelijk jong persoon als geadresseerde. 't is allicht een tikje (en niets meer dan dat) outdated, maar nog binnen acceptabele grenzen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 12 mei 2013 @ 11:24:06 #77
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126378644
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:53 schreef thabit het volgende:

[..]

Voor zover ik weet wordt "Miss" ook niet meer echt gebruikt, maar "Ms", dus daarom (en niet vanwege de voorletter) is de vraagstelling wel degelijk dubieus te noemen.
Volgens mij hoort het gewoon bij communicatief MVT onderwijs dat leerlingen aan de hand van adresgegevens zelf kunnen bepalen hoe een aanhef eruit moet zien. Dat betekent: ms kiezen als je wel een vrouwennaam hebt maar geen info over getrouwd of niet, miss gebruiken als gegeven is dat het een miss en geen mrs is, etc. Daarbij hoort ook weten dat je geen achternaam gebruikt bij een informele brief, ook al staat er in de opdracht "Schrijf een brief aan je vriend Andrew Richardson", en dat je bij een formele brief niet de voorletter gebruikt, etc. etc. etc.

Het ís dus geen instinker, want het is onderdeel van de kerndoelen dat ze correct een brief kunnen openen en aflsuiten o.b.v. gegeven informatie.

Als je op internet zoekt naar een adres krijg je ook D. Jones PhD te zien, daar moeten ze toch echt zelf mr Jones van maken...

ik snap dat docenten hun leerlingen verdedigen, maar als je hele klas dit fout doet heb je toch echt iets niet goed uitgelegd/niet nadrukkelijk genoeg duidelijk gemaakt :@
Kwak
pi_126378843
D. Jones PhD is wat anders dan Mr. D. Jones PhD. Ook het voorbeeld van de vriend dat je geeft raakt kant nog wal, want dat is gewoon een prima opdracht. Miss L. Bennett is per definitie fout, zoals wordt aangegeven. Als je zelf zo'n blunder maakt in je examen moet je niet al te flauw zijn naar leerlingen toe, vind ik.

Maar goed, hier komen we niet uit :').
  zondag 12 mei 2013 @ 12:41:26 #79
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_126380760
Kwakz0r heeft gelijk. Wat ik ook al zei: het boeit niet hóe het in het examen staat, de leerlingen moeten gewoon weten welke aanhef ze moeten gebruiken.

Al had er gestaan "Miss Louise Bennett", dan nóg.... Heeft niks te maken met
strikvragen of fouten. En vergeet ook niet dat we ook examens in de klas geoefend hebben, waarbij dit soort valkuilen ook besproken is.
.
  zondag 12 mei 2013 @ 16:13:56 #80
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126389551
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:30 schreef Sloggi het volgende:
D. Jones PhD is wat anders dan Mr. D. Jones PhD. Ook het voorbeeld van de vriend dat je geeft raakt kant nog wal, want dat is gewoon een prima opdracht. Miss L. Bennett is per definitie fout, zoals wordt aangegeven. Als je zelf zo'n blunder maakt in je examen moet je niet al te flauw zijn naar leerlingen toe, vind ik.

Maar goed, hier komen we niet uit :').
Er is niks mis met de zin " write a letter to miss L. Bennett" :? Dus ik zie het probleem niet. De opdracht is niet fout wat mij betreft. Maar goed, blijkbaar ligt dit gevoelig. Als tweede corrector weet ik ook niet of ik persé voet bij stuk zou houden maar op zich vind ik dit een non-discussie.
Kwak
  zondag 12 mei 2013 @ 16:18:04 #81
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_126389790
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:13 schreef kwakz0r het volgende:
Er is niks mis met de zin " write a letter to miss L. Bennett" :? Dus ik zie het probleem niet. De opdracht is niet fout wat mij betreft. Maar goed, blijkbaar ligt dit gevoelig. Als tweede corrector weet ik ook niet of ik persé voet bij stuk zou houden maar op zich vind ik dit een non-discussie.
Inderdaad. Precies ook de reden waarom ik die tweede correctie zo haat.
.
pi_126412740
http://www.nu.nl/eindexam(...)bare-scholieren.html

Kennelijk is het tegenwoordig al te veel om ook maar de meest basale vorm van onderzoek te doen in de journalistiek? Of heb ik het nu compleet verkeerd als ik zeg dat de N-norm wordt ingezet om tot een bepaald gemiddelde te komen vaak?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 13 mei 2013 @ 16:47:08 #83
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_126435169
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 23:15 schreef Omentuva het volgende:
http://www.nu.nl/eindexam(...)bare-scholieren.html

Kennelijk is het tegenwoordig al te veel om ook maar de meest basale vorm van onderzoek te doen in de journalistiek? Of heb ik het nu compleet verkeerd als ik zeg dat de N-norm wordt ingezet om tot een bepaald gemiddelde te komen vaak?
Dat klopt. De cesuur is altijd 50%. De N-term is de variabele.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet klopt dat leerlingen het minder goed doen, dan pakweg 8 jaar geleden.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  maandag 13 mei 2013 @ 17:44:33 #84
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126437796
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 23:15 schreef Omentuva het volgende:
http://www.nu.nl/eindexam(...)bare-scholieren.html

Kennelijk is het tegenwoordig al te veel om ook maar de meest basale vorm van onderzoek te doen in de journalistiek? Of heb ik het nu compleet verkeerd als ik zeg dat de N-norm wordt ingezet om tot een bepaald gemiddelde te komen vaak?
Tja, nu.nl is dan ook niet echt een serieus te nemen medium: veel knip- en plakwerk, weinig journalisten. Ik hoop dat de nationale krantjes het beter doen.
quote:
3s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:47 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Dat klopt. De cesuur is altijd 50%. De N-term is de variabele.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet klopt dat leerlingen het minder goed doen, dan pakweg 8 jaar geleden.
Examens en CITO-toetsen worden dusdanig aangepast dat ongeveer dezelfde cijfers blijven behouden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 13 mei 2013 @ 19:46:08 #85
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126443999
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, nu.nl is dan ook niet echt een serieus te nemen medium: veel knip- en plakwerk, weinig journalisten. Ik hoop dat de nationale krantjes het beter doen.

[..]

Examens en CITO-toetsen worden dusdanig aangepast dat ongeveer dezelfde cijfers blijven behouden.
Ik las dat bericht en kon een keiharde GAHH DUHHH!!! niet binnenhouden :')

net zoiets als zeggen "gemiddeld IQ is 100" en "Helft Nederlanders is kleiner dan gemiddeld" :o
Kwak
  maandag 20 mei 2013 @ 22:00:01 #86
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_126787252
Och, zal wel weer komkommertijd zijn..
.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:39:08 #87
403824 Lemmens
Docent economie VMBO
pi_126831580
Beste mensen,

In hoeverre wordt bij jullie ICT betrokken in je lessen? Worden tablets gebruikt? Zoja, ook door leerlingen? Digiborden of touchscreens?

Is het enkel een verrijking van je lessen of merken jullie dat resultaten ook omhoog gaan?

Bij ons op school leeft dit onderwerp nu aardig en ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen op dit gebied.

Groeten,

Thijs
"De enige bank die ik vertrouw, is de vensterbank"
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:19:44 #88
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_126834059
Digiboards vind ik geweldig voor het basisonderwijs. Ik heb zelf een aantal cursussen in het gebruik van digiboards gehad, maar ik ben nog steeds niet overtuigd van het nut er van in het voortgezet onderwijs. Cursusleiders zijn natuurlijk lyrisch, want "er zijn talrijke geweldige programma's en kant en klare functies", maar ik moet 't nog allemaal zien. Ik heb zelf een tijdje met een digiboard gestoeid, maar ik werd er niet opgewonden van. Het schrijven alléén al op zo'n bord is vreselijk. Ik heb een cursus gehad om zélf zaken te maken op het digiboard, maar ik ben er een keer 4 uur mee bezig geweest, en toen had ik alleen een voorpagina. Leuk om zoveel werk te stoppen in iets waar je in de klas precies 10 seconden mee bezig bent.

Onlangs hoorde ik van een directeur van een middelbare school in de buurt dat zij de digiboards alweer uit de lokalen aan het halen waren. Gewoon weer een beamer met internet. En dat is wat ik ook het meeste in mijn lessen gebruik.
.
pi_126848733
Hoeveel extra leraren zouden ze hebben kunnen inhuren als ze niet zo veel geld hadden verspild aan deze modegril? Idem voor andere modegrillen, zoals computers.

De combinatie van een beamer, een klein beetje computervaardigheid (ik heb wel eens een docent gehad die de resolutie op de laptop op lager dan maximaal had gezet :N) en boerenverstand (contrastcirkel), een groot projectiescherm wat je voor het bord kan hangen (en dus ook weer gemakkelijk uit de weg haalt als je het bord wil gebruiken) en het grote bord zelf is ideaal. De overheadprojector lijkt mij niets toe te voegen, dat kan ook via de beamer en dan is het beeld veel beter. Ik merk zelf als student dat het nadeel van het projecteren is dat zowel de docent als de student een passievere houding heeft. Het schrijven lijkt te helpen om mensen actief te houden. Voor tal van plaatjes en animaties is het echter wel handig.

[ Bericht 34% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-05-2013 11:12:53 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_126849578
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoeveel extra leraren zouden ze hebben kunnen inhuren als ze niet zo veel geld hadden verspild aan deze modegril? Idem voor andere modegrillen, zoals computers.

De combinatie van een beamer, een klein beetje computervaardigheid (ik heb wel eens een docent gehad die de resolutie op de laptop op lager dan maximaal had gezet :N) en boerenverstand (contrastcirkel), een groot projectiescherm wat je voor het bord kan hangen (en dus ook weer gemakkelijk uit de weg haalt als je het bord wil gebruiken) en het grote bord zelf is ideaal. De overheadprojector lijkt mij niets toe te voegen, dat kan ook via de beamer en dan is het beeld veel beter. Ik merk zelf als student dat het nadeel van het projecteren is dat zowel de docent als de student een passievere houding heeft. Het schrijven lijkt te helpen om mensen actief te houden. Voor tal van plaatjes en animaties is het echter wel handig.
Soms moet je ook met je tijd meegaan en sowieso kan het geen kwaad om te kijken of het onderwijsproces verbeterd kan worden. Natuurlijk pakt dit niet altijd even goed uit en de vraag is ook of deze experimenten niet beter anders georganiseerd kunnen worden.
pi_126852183
Meegaan met de tijd? Ja.
Vooruitlopen op de tijd? Nee, niet op dit vlak. Je moet met nieuwe ontwikkelingen altijd afwachten hoe ze verlopen, als de investering groot is dan kan je m.i. beter niet die investering doen en je geld inzetten op iets waarvan het positieve effect is bewezen.
Als je ziet hoeveel geld er is besteed aan computers en digiborden en alles wat daarbij hoort (cursussen, ICT-medewerker) dan moet je vaststellen dat er een hoop geld over de balk is gesmeten. Jammer. Dit had voorkomen kunnen worden door bij de basis te blijven: de leraar, het klaslokaal, het bord en het projectiescherm en de beamer waarvan de investeringskosten nog meevallen en waarvan het nut direct duidelijk was. Plus natuurlijk wat personeel wat de randvoorwaarden schept dat dit goed draait.

Voor de duidelijkheid, als er een paar oudere computers op school staan voor die paar leerlingen die thuis geen computer hebben dan steun ik dat van harte. Dat hoeft echter nauwelijks wat te kosten: geen schoolnetwerk, geen gedoe, gewoon wat afgedankte computers van een jaar of 4-6 oud (prima functioneel, je hoeft er geen nieuwe spellen op te spelen! Eens een ventilator, een harde schijf of een toetsenbord vervangen kan je zelf prima doen) met daarop open source software en nuttige software die er al op stond. Dat kan desnoods nog door een leraar of door ouders worden geregeld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:26:09 #92
403824 Lemmens
Docent economie VMBO
pi_126856266
Bram, Ik vermoed dat wij qua inzichten aanzienlijk verschillen. Dat mag natuurlijk!

Volgens mij is de samenleving en daarmee ook het leven zelf door tal van oorzaken veranderd. Het onderwijs hoort hierbij en zal mee moeten veranderen. Volgens mij is dit geen keuze maar iets dat gewoon moet en ook zal gebeuren. De wijze waarop dat dan gebeurt, is een ander punt.

De situatie die je schetst met een paar afgedankte PC's is voor mij een horror verhaal. De leerlingen die wij nu trachten op te leiden komen in een zeer gedigitaliseerde werk- en leefomgeving terecht en de voorbereiding daarop ligt deels in het onderwijs. We kunnen dus simpelweg niet te erg achter blijven omdat het bedrijfsleven dat ook niet doet.

Daarnaast loopt het onderwijs in Nederland bij mijn weten nooit voor op de tijd. Dat is ook vrijwel onmogelijk omdat mijn leerlingen op dit moment maximaal 16 a 17 jaar oud zijn. Tegen de tijd dat deze leerlingen klaar zijn met hun opleiding en een baan hebben, ziet de werkomgeving er vast en zeker weer anders uit dan nu het geval is.

Ook is de rol van de docent niet meer hetzelfde als 20 jaar terug als ik mijn wat oudere collega's mag geloven.

Dus dat het onderwijs zal moeten mee ontwikkelen met de maatschappij staat voor mij wel vast. En ja, ontwikkelen en experimenteren kost geld. Mijn vraag is alleen als jullie daar ervaringen mee hebben, hoe gaan jullie daar mee om? Wat hebben jullie reeds gedaan? Wat werkt wel? Wat werkt niet?
"De enige bank die ik vertrouw, is de vensterbank"
pi_126859069
Bij ons op school wordt er zeker gebruik gemaakt van het digibord. Sommige docenten verlagen zich door alleen youtube-filmpjes te laten zien van hun vak. Andere docenten gebruiken allerlei programma's om bepaalde zaken inzichtelijk te maken. Denk aan het gebruik van Geogebra om bepaalde veranderingen in grafieken te laten zien door een variabele andere waarden te geven. Leerlingen gebruiken dit programma thuis ook, zeker aangezien het gratis is.
Helaas hoor ik dat op veel scholen er alleen een 'knoppencursus' wordt aangeboden, zodat je de knoppen kan bedienen. Een vakspecifieke cursus komt er niet altijd. En als deze er al komt, dan ontdekt men soms dat bestaande materialen/programma's die geschikt zijn voor het digibord extra kosten met zich meebrengen. Bij de aanschaf van de borden is hier echter geen rekening mee gehouden. Gevolg: er hangen veel digiborden, maar goede, betaalbare software/apps/programma's/onderwijsmethoden worden er niet altijd gebruikt.
Zonde!
Het lijkt soms wel dat het gebruik van digiborden niet belangrijk is. Het hebben van een digibord lijkt goed voor het PR-praatje naar de buitenwereld, terwijl het gebruik ervan ondergeschikt is.

Langzaam ontdek ik voor mijn vak steeds meer meerwaarde voor het digibord, maar het is wel een zoektocht waar ik alleen in sta. Mijn sectiegenoten komen niet verder dan een powerpoint en vanuit de schoolleiding mag het geen geld kosten. ZUCHT!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:36:05 #94
366803 AthCom
Overigens ...
pi_126859422
Interessante topicreeks. Ik denk de laatste tijd veel na over het volgen van een lerarenopleiding (Nederlands).

Ik zal dit topic eens gaan volgen. :9
Moira. is tof. :7
pi_126859911
Op dit moment werk ik in het voortgezet speciaal onderwijs en ik draai klassen waarin minstens de helft van de leerlingen tijdens de lessen gebruikt maakt van een laptop. Voor onze leerlingen is een digitale leeromgeving een heel groot onderdeel van hun vermogen om tot presteren/leren te komen. De (digitale) mogelijkheden die er tegenwoordig zijn om leerlingen beter te laten presteren en leren zijn de afgelopen jaren gigantisch gegroeid en daar maken wij dankbaar gebruik van.

Toen ik acht jaar geleden vanuit het Nederlandse onderwijs de switch maakte naar het Zweedse onderwijs viel me al op hoezeer Nederland zich afwachtend opstelt tegenover vernieuwingen op dit gebied. Toen al liepen op sommige scholen alle leerlingen met hun eigen laptop rond en werden die dingen ook daadwerkelijk op een zinvolle manier gebruikt. Mijn dochter van 4 kreeg vorig jaar regelmatig lesjes met een Ipad als hulpmiddel en ik heb klassen gehad waarbij de gemeente alle leerlingen van een tablet had voorzien, omdat dat de kwaliteit van het onderwijs zou bevorderen (en het tegengaan van de papierverspilling natuurlijk).
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_126861249
Kijk dan niet gek op als de helft van de leerlingen dat apparaat voor iets anders gebruikt. Je ziet dat bijv. veel bij hoorcolleges, het wordt door het gebruik van laptops en smartphones opvallend veel rumoeriger waardoor dus die studenten die wel komen voor de les zelf niet meer goed de les kunnen volgen. Van de week hoorde ik het nog een docent opmerken dat hij het zo erg nog niet had meegemaakt in 20 jaar tijd, hij werd er wanhopig van en ik was eerlijk gezegd blij dat een docent het eens niet pikte. Nee, het ligt niet aan het jaar of aan de opleiding, dit is een algemene trend op de universiteiten. Als studenten daar al niet mee om kunnen gaan, hoe kan dat dan van leerlingen worden verwacht? :?

Ik geloof niet in digiborden en een laptop/PC voor elke leerling maar sommige vernieuwingen zijn natuurlijk wel interessant zoals de beamer, die trouwens ook veel wordt misbruikt en dientengevolge niet altijd de kwaliteit van de les verbetert. Het is immers lekker gemakkelijk om iets te projecteren in plaats van op het bord te moeten schrijven, het is lekker gemakkelijk om diezelfde slides te uploaden in plaats van een goed dictaat te schrijven. Dat is niet kwaliteitsbevorderend. Voor een vak zoals celbiologie of biochemie kan het daarentegen erg nuttig zijn om plaatjes en animaties te projecteren.

Het nadeel van digiborden is dat ze niets kunnen wat niet met een PC/laptop en een beamer of een gewoon bord kan. Bij mijn weten in ieder geval. Een PC voor elke leerling vind ik ook niet nuttig. Verreweg de meeste leerlingen hoeven weinig te kunnen met een computer, dat beetje wat ze moeten kunnen verandert in de loop van de tijd (proficiat dat je Word 2003 en Excel 2003 kan bedienen, nu de 2007 of 2010 versie nog) en leren de meeste leerlingen zichzelf wel aan of via via als ze het ooit eens nodig hebben. Die paar leelingen die wel meer met de computer moeten gaan kunnen leren het zeker zichzelf aan en leren de rest wel tijdens hun opleiding en hun werk. Ik denk bijv. aan het programmeren en het gebruiken van software zoals Matlab. Wat er over 20 jaar allemaal anders gaat zijn weten we niet.
Lemmens, hiermee heb ik op jouw reactie gereageerd.
Ik ben zelf trouwens een gadgetfreak.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-05-2013 16:23:07 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_126861991
Ik ben nog student en heb vooral nog 'klassiek' les gegeven. Gewoon voor de klas lekker mijn verhaal vertellen. We hebben weleens projecten gedaan op de computer, maar ze zijn dan al zo afgeleid door alles wat ze kunnen doen. Ik ben dan ook nog niet overtuigd van lesgeven waarbij elke leerling een laptop of ipad heeft. Eigenlijk liever een laptop dan, daar kunnen ze tenminste normaal een verslag op typen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:34:50 #98
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_126862300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:28 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ben nog student en heb vooral nog 'klassiek' les gegeven. Gewoon voor de klas lekker mijn verhaal vertellen. We hebben weleens projecten gedaan op de computer, maar ze zijn dan al zo afgeleid door alles wat ze kunnen doen. Ik ben dan ook nog niet overtuigd van lesgeven waarbij elke leerling een laptop of ipad heeft. Eigenlijk liever een laptop dan, daar kunnen ze tenminste normaal een verslag op typen.
Maar in hoeverre denkt de leerling zelf na? Ik vraag me altijd per lesdag af wat ik kan doen om de leerling zelf na te laten denken. Een voorbeeldje hier en daar is wat mij betreft oke om ze op gang te helpen, maar ik zie mijn klaslokaal het liefst zo druk als een beursvloer waarbij de leerlingen met elkaar bezig zijn met kranten, tijdschriften en internet om te ontdekken. Ik zou bijna willen zeggen hoe meer herrie, hoe beter. Vang ik de leerlingen wel op die buiten de boot vallen, want dat is mijn taak: aangeven en assisteren.
Dit, dus.
pi_126868554
Bedenk dat er ook leerlingen zijn die daar juist ongelukkig door worden: ADD, ADHD, autisme, nerds die gewoon veel willen leren, ...
Een voordeel van structuur is dat het veiligheid geeft, dat kan voor sommige leelingen verschil maken. Een zekere mate van rust en orde is daar een belangrijk onderdeel van. Daarom hoeft het nog niet in de jaren-50 stijl te zijn.
Is het de verantwoordelijkheid van de leraar om leerlingen die niet zelf na willen denken aan het denken te krijgen of moet de leraar zich juist meer richten op die leerlingen die wel uit zichzelf nadenken?

[ Bericht 26% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-05-2013 19:22:31 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:19:47 #100
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_126869520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bedenk dat er ook leerlingen zijn die daar juist ongelukkig door worden: ADD, ADHD, autisme, nerds die gewoon veel willen leren, ...
Een voordeel van structuur is dat het veiligheid geeft, dat kan voor sommige leelingen verschil maken. Een zeker mate van rust en orde is daar een belangrijk onderdeel van. Daarom hoeft het nog niet in de jaren-50 stijl te zijn.
Is het de verantwoordelijkheid van de leraar om leerlingen die niet zelf na willen denken aan het denken te krijgen of moet de leraar zich juist meer richten op die leerlingen die wel uit zichzelf nadenken?
Buiten het feit dat je in staat moet zijn om een platform te bieden aan verschillende leerlingen is het wel ten alle tijden de bedoeling dat de leerling zelf nadenkt, naar mijn idee. Ik geef op verschillende manieren de voorzetten en handvaten, maar uiteindelijk is het nooit overnemen van mij.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')