abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130394089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Tut tut tut, toch echt wel bijna al twee jaar hoor :{w
In mijn geval ben ik komend oktober toch alweer 2 jaar bezig met verbouwen :P
Precies. Bijna. _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:55 schreef R2R het volgende:
Zo zit 'ie er bij mij in, hier zonder frontjes en halve keuken ;)
Hij staat niet direct op de bodem maar daar zit nog een plank in het kastje, en bovenaan de koelkast zit ook nog een plank.
De ruimte erboven ben je dus "kwijt", hoewel je er wel wat in zou kunnen leggen, maar je gebruikt dezelfde deur als voor de koelkast.

[ afbeelding ]

Het is een Siemens K134SA50/02
Thanks R2R, dat geeft een man hoop. Ik ben gisteravond in de IKEA wezen dwalen en heb alle koelkast kasten open getrokken. Viel me simpel op dat je gewoon deurtjes kan kopen, maten staan in het boekje. Dus een kwestie van koelkast zoeken, deurtje zoeken, match maken en klaar.

Die oplossing die jij hebt, zal er bij mij ook wel komen. Dan knikker ik gewoon m'n gourmetstel er boven, of wat ovenschalen ofzo. Die gebruik ik toch maar 2 keer per jaar.

Mooi! Siemens koelkast ook maar eens bekijken. Bij de IKEA hebben ze een koelkast, ¤799, met 2 compressoren, no-frost, LED, geleiding onder de groentelade.. klinkt ook wel redelijk. Maar wel aan de prijs.

Ik kom heel snel aan ¤3000 voor apparatuur en dan heb ik de goedkoopste van de "goede".
Laat die handjes wapperen!
pi_130434725
Leuk om te lezen tijdens eens slapeloze nacht. Komt veel meer bij kijken dan ik dacht als ik het zo lees. Hier ga ik zelf dus nooit aan beginnen :D
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_130482933
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:38 schreef Gieliovd het volgende:

[....]

En qua kookplaat, ik moet me erin verdiepen of ik ergens een gas-op-glas plaat kan kopen die een inbouwdiepte heeft klein genoeg dat hij over de carroussel - 60 kast - en 30 kast heen valt.

[...]
Ik liep zaterdag in de bouwmarkt bij je om de hoek en zag daar een gas-op-glas kookplaat van M-System (boretti) 4 branders en 1 wokbrander, 70cm en in te bouwen in een 60cm kastje. Zag er mooi uit, heb geen ervaring met het merk, maar misschien interessant om eens naar te kijken. ¤369,-
♪♫♥ Life is short, Break the Rules, Forgive quickly, KISS Slowly, Love TRUELY, Laugh Uncontollaby, and NEVER Regret ANYTHING that made u SMILE ♥ ♪♫
pi_130483852
Thanks voor de tip. Als ik zo M-System bekijk dan ziet het er op de foto heel goedkoop uit, dat is wel jammer. Toch ff kijken v.d. week.

Ik ben erg gecharmeerd van de lijn van Siemens momenteel, inclusief de ovens enzo.

www.keukenloods.nl/ep716qc21n.html

PS. wel weer eng dat er nog iemand bijgekomen is die weet waar ik woon ;)
pi_130556575
Wij hebben in de keuken een 4 pits gasstel met een wokbrander van M-System.
Helaas zonder glasplaat.
De vorige bewoner heeft hem uitgekozen, maar vind het een super ding.
pi_130696220
Hoi :W

Ik heb nu je halve topic doorgelezen en even geen tijd voor de rest maar ik heb toch een min of meer dringend stel vragen. Klopt het dat je op een houten vloer een Lewisplaat hebt gelegd en daar beton op hebt gestort? Dat is dan compleet waterdicht zodat je geen douchebak hoeft te plaatsen? Hoe dik is je vloer vanaf de bovenkant van de balk geworden? En heb je nou 1 of 2 van die Lewisplaten nodig? Ik snap het bovenste plaatje niet zo goed.

Alvast bedankt voor je antwoord, ik hoop binnenkort ook een klustopic te kunnen openen. Ik ben nog in de oriënterende fase ;)
Spoilers!
pi_130696447
Hoi!

Ja dat klopt, ik zal je vragen eens zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Het plaatje op de site van Reppel, van boven naar beneden zie je daarop beton, Lewis plaat, balken. Dus dat bovenste is geen Lewis plaat! :)

De opbouw van mijn vloer:
- balken 170 hoog
- vloerdelen 22 dik
- laagje plastic tegen het weglopen van de mortel (opstaand tegen muur)
- randafwerking 10 Mm schuim rondom de muur/vloer aansluiting
- Lewis platen op het plastic
- vloerverwarming slangen op de platen
- vertind koperdraad aan de Lewisplaat, douchegoot etc. voor aarding/potentiaal vereffening (CAP)
- 5 cm beton
- verzonken douchedorpel en verzonken douchegoot met eigen kimband
- egalisatiemortel
- kimband in de hoeken en epoxy
- epoxy op douche gedeelte van de vloer gesmeerd (als extra)
- tegellijm
- tegels

De dikte is vanaf de balk: 22 hout, ongeveer 55 Lewis en beton, tegels ongeveer 10... Dus ik schat ergens rond de 85 totaal. Dunner kan niet i.v.m. Sterkte.

Het is compleet waterdicht. Zolang je ervoor zorgt dat je kitvoeg goed in orde is en vooral ook rond de goot goed zit dan zit je goed.

Ik heb een hekel aan douchebakken en sta graag op mijn tegels :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Zo niet vraag gerust.

Oja: weet waar je aan begint :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Gieliovd op 01-09-2013 10:57:43 ]
pi_130696530
Even een vraagje naar aanleiding van je vorige post, Heb je de Lewis platen ook gekoppeld aan de aarde van het CAP in de badkamer?
pi_130696619
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:46 schreef exlurker het volgende:
Even een vraagje naar aanleiding van je vorige post, Heb je de Lewis platen ook gekoppeld aan de aarde van het CAP in de badkamer?
Bedankt voor je bezorgdheid maat, de Lewis platen, kranen, goot en radiator zitten aan elkaar verbonden en vervolgens nog aan de aarde. De potentiaalvereffening moet dus wel in orde zijn!
pi_130696671
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 10:51 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Bedankt voor je bezorgdheid maat, de Lewis platen, kranen, goot en radiator zitten aan elkaar verbonden en vervolgens nog aan de aarde. De potentiaalvereffening moet dus wel in orde zijn!
Mooi zo! Daar kan een ander ook iets mee
pi_130697612
Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord. Ik heb er zeker wat aan! Straks komt een vriend hier met kluskennis om te kijken hoe we onze bovenverdieping het beste kunnen verbouwen dus dan kan ik jouw kennis gelijk delen.

Fijn dat de boel niet zo dik is, het is bij ons boven slechts 2 meter hoog. Al heb ik het idee dat het plafond nog een paar centimeter omhoog kan. We hebben geen idee wat er onder de vloer vandaan komt, hopelijk geen rotte balken. We hebben een paar keer wat lekkage gehad.

Ik ga het allemaal laten doen trouwens ;) We hebben geen tijd en geen klusknobbel. Mijn vriend heeft zelfs een klusdeuk dus die mag nergens aankomen.

Ik heb ook een hekel aan douchebakken dus dat moet echt vermeden worden. En we verliezen daar ook wat hoogte mee natuurlijk dus dan is het helemaal niet handig.
Spoilers!
pi_130698705
Ook hier boven lage plafonds. Ik heb alles eruit getrokken en dat scheelde al een hoop. Daarna de veel te dikke betonvloer in de badkamer ook eruit, scheelde ook veel. Nu voelt het heel ruimtelijk aan.

Rotte balken zal wel meevallen hoop ik, hout droogt vaak wel weer als het een beetje kan ventileren.

Om nog een paar cm te pakken, dan kan je de vloer planken eruit halen.
pi_130716155
Alle project-topics hebben onderhand alweer minimaal één update gehad, maar de mijne nog niet...

Drukke periode achter de rug en ook nog altijd steeds erg vermoeid. 'T werk begint z'n plekje te vinden dus dat komt allemaal wel weer goed.

Maar! Sinds de laatste update wel weer zo nu en dan een avondje kunnen pakken, een halve, hele of 2 dagen in een weekend en zodoende is er evengoed wel weer wat gedaan de afgelopen weken. Mijn laatste uitspraak is dat ik met de kerst boven wil zitten op de bank, dus dat wordt wel even aanpoten.

Ik ben druk geweest met het plafond, rachelen en elektra aanleggen. Onderhand zitten er op 70% van het plafond al rachels op 30 HOH. Wel moet ik ze nog even uitvlakken hier en daar. Ik heb gelukkig een nieuwe waterpas (nieuw, nieuw.. antiek ding) van 1700 lang.

Besloten mijn elektra plannetje nog even te herzien. Ik heb een stuk of 4 ABB automaatjes gescoord en heb nog capaciteit voor 2 op een ALS dus breid het nog maar uit naar 12.

Er gaan totaal 4 actieve groepen naar de keuken (koelkast + vaatwasser, oven + fornuis, licht + WCD's links + wasemkap en WCD's rechts. Er komt nog een vijfde loze leiding, mocht ik toch een plintboilertje nemen ofzo.

Wordt een zootje boven 't plafond met elektra + CV + CAI + UTP etc.. Uitkijken met lampie ophangen haha.

Ik heb ondertussen ook de voorbereidingen gedaan voor spotjes bij de schuifpui. Was nog een heel gepuzzel om een beetje nette maat uit te meten. Ik heb trekdozen gemaakt en stukjes flex. Straks draad erin en isoleren maar. Ook besloten een gordijnkoof te gaan maken. Zal zoiets worden, als op de foto hieronder. Ik zal ook wel plafondlijsten nemen, maar niet van deze grote.

Toen was ik dat PVC wel weer zat en was het ook wel zo ver klaar dat ik weer door moest met wat anders. De keuken! Tot op dat moment was het weer een expansieruimte voor islolatie troep, hout, gips etc...

Opruimen en leegmaken, dan komt weer in beeld wat ik 1,5 jaar geleden heb aangericht...

Ook weer even herinnerd aan de fantastisch ogende gas aansluiting in de keuken. De vorige eigenaar had iets met siliconenkit.

Ook trof ik gisteren na het afbikken van de muur (toch weer een uur of 3 mee bezig geweest met de BBBBBBBBbbbboorhamer... nog een antieke loden waterleiding aan!

Heerlijk spul, lood, zo lekker zwaar, taai en traag. Heeft geen functie meer, dat is in de laatste verbouwing in 1972 al veranderd (getuige de kranten met jaartal die ik overal tussen terug vind).

Na enige uurtjes ontwerpen, meten, tekenen, keukenmaten bedenken, ontwerpen, meten, tekenen.... uiteindelijk de dozenboor weer gepakt en tot de conclusie gekomen dat die zijn beste tijd ook gehad heeft. Hij doet het nog maar niet van harte. 8 gaten verder zag het er zo uit in de keuken:

Links komen 2 WCD's, de dimmer voor de spotjes onder de kastjes en de dimmer voor de spots bij de schuifpui. Rechts 3 WCD's voor straks de waterkoker, espresso machine etc. Midden zit nog een doos, waar ik straks de spots van de bovenkasten mee wil aansluiten. Aanname is dat er ruimte voor snoer achter de kastjes zit.

Ik heb bedacht dat ik 98% zeker voor de standaard Ikea kastjes ga. Dat betekent gezien ik het blad op 95 cm wil hebben een plint van 21 cm hoog ofzo. Beetje belabberd, maar anders moet ik allemaal 125 kastjes gaan kopen en slopen... en die maat carroussel is er niet eens denk ik.

Dus, ruimte zat (ook met kleinere maten trouwens) onder de kastjes. Ik ga dus gewoon simpel opbouw WCD's maken achter de plint voor vaatwasser, koelkast, oven. Gas maak ik in de carroussel naast de oven/kookplaat kast of misschien toch onder de plint. Moet op zich passen achter de oven langs door 't kastje naar beneden.

Nou, ik heb nog een uitdaging. Er zit een of ander houten knutselwerk in de muur.

Geen idee wat het is geweest, ik denk dat ik het er maar uit sloop en het dichtmetsel met kalkzandsteen op z'n kant. Kan straks de stuukmaardoor het lekker dichtsoppen.

Op de takenlijst "keuken" staat dus:
- Elektra inslijpen naar de aansluitingen en dan dozen vastsmeren
- Het rechterwandje verplaatsen zodat ik 2700 breed keuken kwijt kan.
- Gas aanleggen en inslijpen in de muur
- Afvoer waarschijnlijk vervangen (wit PVC is oud en niet hittevast?) en naar de muur brengen
- Water anders aanleggen
- Plafond uitrachelen
- etc......

Een ander prioriteit puntje is de CV leidingen in het souterrain aanleggen en in de muur frezen in de woonkamer. Het is vandaag officieel herfst hoorde ik en ik zie het niet zo zitten om de winter door te gaan zonder verwarming. Dus grofweg:

- Alles doen zodat het stuc-klaar is
- Stuken
- Radiatoren aan de muur
- Dan de rest weer oppakken.

Zal het ooit klaar zijn? Laten we maar denken van wel :W
pi_130729105
Raar nisje inderdaad.... misschien ooit een watermeter of gasmeter ingezeten ofzo?
pi_130732793
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:32 schreef Dzjonka het volgende:
Raar nisje inderdaad.... misschien ooit een watermeter of gasmeter ingezeten ofzo?
Het lijkt wel een volwaardig kozijn met oren. Vroeger maakte men kozijnen en de dorpels staken door. Die werden verjongd zodat je meer stevigheid had om het in te metselen.

Wat ik vermoed dat er een raam heeft gezeten. Andere mogelijkheid is een brievenbus. Van beide zou je sporen moeten vinden in het metselwerk aan de buitenzijde.
Jeroentje.
pi_131154748
En we gaan weer aan de slag. Eerst de badkamer ventilatie maar eens aanleggen gezien het zo afkoelt en ik geen zin heb in vochtproblemen. En dan maar aan de CV in de woonkamer! Want ja, het wordt toch wel fris.

En fris in een souterrain betekent vocht en diens problemen!

En dan zorgen dat alles in de wanden komt zodat de stukadoor kan komen en de radiatoren aan de muur kunnen. Aaaargh...
pi_131161847
Lekker bezig jij!
Ik zal ook weer eens updaten, ben vandaag ook bezig.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_131167806
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:05 schreef junkiexp het volgende:
Lekker bezig jij!
Ik zal ook weer eens updaten, ben vandaag ook bezig.
Lekker bezig :') NOT

Ik ben bezig in het souterrain, waar CV vandaan moet komen. Dus ik trek de opgedikte balken open om de leidingen straks in te leggen. Drama's, drama's... elektra los, kroonsteentjes, los liggend VD draad.

En ja, dan moet je van de bende boven een doorbraak maken naar de woonruimte beneden. Dus alles aan de kant, bende... :'(

Alles behalve happy. Goed... ga nog maar een radiatortje uitmeten en kijken waar die van boven naar beneden uit komt qua leidingen :|W :W
  PR/Manusje van alles zaterdag 14 september 2013 @ 17:23:36 #269
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131167982
dat vraagt om foto's...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 15 september 2013 @ 19:38:26 #270
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_131207695
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:16 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Lekker bezig :') NOT

Ik ben bezig in het souterrain, waar CV vandaan moet komen. Dus ik trek de opgedikte balken open om de leidingen straks in te leggen. Drama's, drama's... elektra los, kroonsteentjes, los liggend VD draad.

En ja, dan moet je van de bende boven een doorbraak maken naar de woonruimte beneden. Dus alles aan de kant, bende... :'(

Alles behalve happy. Goed... ga nog maar een radiatortje uitmeten en kijken waar die van boven naar beneden uit komt qua leidingen :|W :W
Kom op Gieliovd ! Gewoon doorgaan !

Al is het inderdaad niet altijd even makkelijk !
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:38:04 #271
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_131390075
TVP _O_

Heb je mooi opgelost allemaal in de badkamer!
Bay of Plenty
pi_131391027
Kia ora!

Bedankt, leuk leuk :)

Morgen weer met volle passie doorgaan. Ik heb echt het punt bereikt dat het AF MOET. Morgen dus de CV leidingen in de muur stoppen en als het ff kan het gas ook, dan de elektra wegsmeren... en dan moest ik maar eens een wand gaan slopen en verplaatsen...

Alles om z.s.m. de stuukmaardoor erin te krijgen, zodat de radiatoren aan de muur kunnen. Het wordt KOUD hier in huis.
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 12:11:52 #273
92034 crew  Vonkenboer
pi_131436796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:03 schreef Gieliovd het volgende:
Kia ora!

Bedankt, leuk leuk :)

Morgen weer met volle passie doorgaan. Ik heb echt het punt bereikt dat het AF MOET. Morgen dus de CV leidingen in de muur stoppen en als het ff kan het gas ook, dan de elektra wegsmeren... en dan moest ik maar eens een wand gaan slopen en verplaatsen...

Alles om z.s.m. de stuukmaardoor erin te krijgen, zodat de radiatoren aan de muur kunnen. Het wordt KOUD hier in huis.
Ik ken het gevoel, je komt op het punt dat je hele leven doordeweeks en in het weekend om de verbouwing heen draait, en dat breekt je op een gegeven moment wel op.

Ik heb langzamerhand zelfs vrienden, collega's en familie die na 1,5 jaar niet meer vragen hoe het met de verbouwing gaat. Die wachten wel gewoon op het verhuisbericht en weten dan wanneer het klaar is ! _O-

Gewoon de moed er in houden Gieliovd ! w/
pi_131453003
De moed, dat is een goede. Ach, zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Ik ga door, en door, en door, en door tot ik er letterlijk bij neerval... als ik eenmaal begonnen ben.

Anyway: kort verslagje...

Waar ben ik mee bezig, vraagt een ieder zich af. Of toch niet natuurlijk :P Nou, ik heb geen verwarming meer en kou + vocht wordt een issue binnen korte tijd. Dus de focus ligt volledig op de woonkamer, om daar alles in de muren te krijgen en zometeen wat gedonder met trappen, wanden, kozijnen enzo af te ronden.

In de badkamer wordt vocht ook een probleem met deze temperaturen, dus ik heb de ventilatie maar eens aangebracht:

Zit prima naast mijn regendouche. Batterijtje deed het niet in de RF zender dus moest de stekker eruit halen tot ik batterijen had. Action is gelukkig om de hoek, 80 eurocent voor 8 (!!) knoopcellen CR2032. Hema wil er 5 euro/stuk voor hebben is me verteld. Idioten.

Op zolder hangt sinds vorige week de Itho RFT TurboTurbo uitvoering ventilatie box. Als ik die met één ventiel op standje 3 zet (timer is wel handig) dan klinkt het alsof er een F16 opstijgt en zijgt hij met zowat het ventiel in onder de stralen.

Toen maar weer in de woonkamer doorgegaan. Dit weekend:
- Gasleiding getrokken
- Elektra in de muur gelegd
- Elektra boven 't plafond afgerond
- Leidingen weggesmeerd
- CV pijpen voorbereid voor de verticale radiator in de woonkamer, en in de hal
Vorige week:
- Leidingen gefreesd en uitgebikt voor elektra + gas + CV
- Doorbraken gemaakt van de woonkamer verdieping naar het souterrain (mijn "huis in huis")
- Elektra issues ontdekt en opgelost
- Afwerking in souterrain gesloopt
- Ventilatie box opgehangen en aangesloten

Niet te vergeten natuurlijk in een hoekje zitten huilen, omdat alles wat ik aanraak een berg werk vereist.

Ploaties:

Dit was het laatste bekende plaatje van de keuken:

Nou, na een portie stoflongen zag het er zo uit:

En na een kilo of 8 TopStuc verder (dát ga je ook gebruiken voor leidingen wegpoetsen) zag het er zo uit:

Achter 't plankie zit nog een stuk niet-aangesmeerd, daar moet ik eerst van weten hoe ik dat elektra ga doen en waar de vloer nog weg moet enzo.

En ja, dit verdwijnt allemaal de muur in ter plekke:

Uiteindelijk moet de nieuwe gasleiding hier aan het bestaande nieuwe stuk worden geperst. Let vooral op mijn geweldige nieuwe elektra, even pronken voor Vonkenboer.

Zoals gezegd ook aan de CV leidingen geweest voor de woonkamer. Zie hier de pijpjes voor de verticale radiator..... Een prachtgezicht. En een start van een nieuw sprookje...

Het sprookje, heeft te maken met het afbreken van de opgedikte balken in het souterrain, om daar de CV leidingen doorheen te leggen. Trek het board van de planken af, want ja er had ook het stucwerk al gesloopt voor de CV leidingen dus dit kon er nog wel bij. Kom je tegen:

Hmmmzz... dan gaan we maar verder op ontdekkingstocht. Wat helaas weer tot meer trainen leidde. Vandaar dat de installatie het deels niet deed daar beneden.

Volgende week maar een het trappenhuis gaan slopen, kozijn weghalen of herstellen, stuk losstaand muur boven het kozijn weghalen en vervangen... plan maken voor nieuwe wanden etc.

Bijna klaar :W

[ Bericht 3% gewijzigd door Gieliovd op 22-09-2013 19:37:13 ]
pi_131570288
Ben je er al uit met die kast van de koelkast?
Ik kan wel ff een foto posten hoe wij het hebben gedaan als je wilt.

En heb je al een verticale radiator op het oog?
pi_131571097
TurboTurbo :Y
pi_131571340
Mooi kleurtje wel, jammer van dat prutswerk van de vorige bewoners. Nu wordt het tenminste degelijk aangelegd!
pi_131571551
@ Junk: nee, dat ligt weer op de "lange baan i.v.m. wanden verplaatsen, trappen, verwarming.... Foto's worden erg gewaardeerd! Hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Radiator, ik heb de Thermrad Verti Plateau of Compact op het oog. T22 700x2200 moet zo'n ¤525 kosten... heb je nog een alternatief? Dure krengen! Moet onder-midden aansluiting hebben.

@ Usert: mooi he, nou dat kleurtje woon ik al 2 jaar in. Het hele balkenplafond en zachtboard "isolatie" tegen de vloer erboven is met een matte groene verf geprutst. Ooit maar eens een emmer Action latex ertegen wegsmeren in 2025.

Elektra is een drama. Echt, ik heb al eens eerder gepost... via een 2x0,75² snoer de halve woonkamer gevoed, vanaf een stekker een verdieping lager....

Reacties, leuk!!!!
pi_131574128
Ik zal wel ff een foto maken binnenkort.
Ik weet wel een goed alternatief van 600x2000.
2984 watt, ik weet niet of je het daar mee red?
pi_131577052
Tanks. Die 3KW is op 90 graden regime zeker...
pi_131577250
quote:
Ook weer even herinnerd aan de fantastisch ogende gas aansluiting in de keuken. De vorige eigenaar had iets met siliconenkit.
past het sjit pak je kit :7
Past het ruim pak je schuim _O-
pi_131579265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 07:41 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

past het sjit pak je kit :7
Past het ruim pak je schuim _O-
Zoals Theo zegt, kitten is kutten! :9
pi_131586772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:08 schreef Gieliovd het volgende:
Is echt nieuw voor me, apparatuur uit Duitsland halen! Klinkt als echt iets voor mij. Maar de garantie dan?
even een reactie op een oude post, maar garantie is op Europees niveau geregeld, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_131595376
Goed punt.. maar dan moet je toch weer kijken hoe je dat regelt. Je kan niet ff je winkel binnenlopen of internet shop bellen in Nederland.
pi_131595602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:51 schreef Gieliovd het volgende:
Goed punt.. maar dan moet je toch weer kijken hoe je dat regelt. Je kan niet ff je winkel binnenlopen of internet shop bellen in Nederland.
Keuken en huishoud apparatuur gaat bij mij weten vaak via officiele reparatie partners, die boeit het niet waar je iets hebt gekocht.
Dat doen m'n ouders iig altijd met huishoud apparatuur.

Anders kan je altijd de klantenservice bellen van de desbetreffende fabrikant
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 21:12:44 #286
92034 crew  Vonkenboer
pi_131598653
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Keuken en huishoud apparatuur gaat bij mij weten vaak via officiele reparatie partners, die boeit het niet waar je iets hebt gekocht.
Dat doen m'n ouders iig altijd met huishoud apparatuur.

Anders kan je altijd de klantenservice bellen van de desbetreffende fabrikant
Vaak wordt keukenapparatuur via de fabrikant geregistreerd, en daar moeten we dan ook heen in het geval van problemen met apparaten :)

En niet naar de keukenleverancier !
pi_131653329
Zaterdag, klusdag. Net als elke andere dag eigenlijk... Het weekend vervaagt, naar een ongrijpbaar begrip. Week-end... week-never-end?

In plaats van bouwen, ben ik maar weer gaan slopen! Want ja, de afgelopen weken leek het alleen maar de goede kant op te gaan. Dus dan moet de rem er weer even op en de koevoet erbij.

Voor de leuk een foto uit den ouden doosch! Zo zag het er ooit nog eens uit...

Dus ik ben een stuk muur armer, een deur met kozijn, houten wanden, tapijt van de wanden, allemaal elektra gepruts... Open plan woonkamer :)

Deze muur is heel erg brokkelig en boven de deur was het al geheel losgebroken. Ik ga de wand doortrekken met een nieuw kozijn (2 eigenlijk) erin, en daarin de trap vervangen of breder maken.

Al met al wordt het nog een hele klus. Morgen weer door en maar een besluit vormen of het trap verbreden of vervangen wordt. Het lijkt erop alsof de treden onder het tapijt erg zwak en/of gebroken zijn.
pi_131653953
Zat er nou serieus bruine vloerbedekking op de muur?
pi_131655698
Wat zit er eigenlijk onder de trap? een kast?
pi_131660437
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 20:23 schreef computergirl het volgende:
Zat er nou serieus bruine vloerbedekking op de muur?
Oooooo yes, o yes, en niet zomaar tapijt maar écht teddybeer tapijt. Hoogpolig 5 cm haren donkerbruin tapijt. De hele westmuur zat ermee bedekt evenals de toch al vrij kleine hal... dat was echt een knuffelhol.

Dat was het eerste wat ik eruit getrokken heb.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 21:12 schreef R2R het volgende:
Wat zit er eigenlijk onder de trap? een kast?
Dat is de "door to hell"!

Stiekem is dat gewoon de deur naar de vaste trap van het souterrain. Waar ik dus al bijna 2 jaar woon.

Het huis heeft dus op straatniveau de woonkamer/keuken en op tuin niveau het souterrain. Dan nog slaapkamers/badkamer/overloop en daar boven nog een grote zolder met dakkapel.

Veel veel te verbouwen dus :X
pi_131668196
Dat wel, maar wel lekker veel ruimte, kom ik aan met iets van 45 m². Zie daar maar eens alles in te krijgen :P

Al lijkt me de hal bij jou niet heel ruim, waar zit dan je wc? Die kan je daar niet kwijt.
  Moderator zondag 29 september 2013 @ 13:22:27 #292
92034 crew  Vonkenboer
pi_131670612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 20:05 schreef Gieliovd het volgende:
Zaterdag, klusdag. Net als elke andere dag eigenlijk... Het weekend vervaagt, naar een ongrijpbaar begrip. Week-end... week-never-end?

In plaats van bouwen, ben ik maar weer gaan slopen! Want ja, de afgelopen weken leek het alleen maar de goede kant op te gaan. Dus dan moet de rem er weer even op en de koevoet erbij.

Voor de leuk een foto uit den ouden doosch! Zo zag het er ooit nog eens uit...
[ link | afbeelding ]

Dus ik ben een stuk muur armer, een deur met kozijn, houten wanden, tapijt van de wanden, allemaal elektra gepruts... Open plan woonkamer :)

[ link | afbeelding ]

Deze muur is heel erg brokkelig en boven de deur was het al geheel losgebroken. Ik ga de wand doortrekken met een nieuw kozijn (2 eigenlijk) erin, en daarin de trap vervangen of breder maken.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Al met al wordt het nog een hele klus. Morgen weer door en maar een besluit vormen of het trap verbreden of vervangen wordt. Het lijkt erop alsof de treden onder het tapijt erg zwak en/of gebroken zijn.
Dat je daar doorheen hebt kunnen kijken met je toenmalige partner ! :o

Nee, daar moet bij nader inzien nog wel een boel gebeuren zeg ! :X :@
pi_131670785
:')tja.. Vertel mij wat.

Vandaag begonnen die oude uur recht te maken zodat ik er een balk tegenaan kan jassen, nieuw deurkozijn,.... Komt buurman aan de deur of ik ff stil wil doen, vrouw slaapt wegens nachtdienst. Zucht.

Dus ben maar wat rachels aan het rechten, leidingen vastzetten. Ga ik zo maar verder met rustig slopen van het trappenhuis naar het souterrain. Marja dat moet wel "stofdicht" blijven.

Misschien maar weer door met isoleren zometeen. Het waait goed, dus dan de deuren tegenover elkaar open en dan ben ik dat terror glaswol stof kwijt. Maar ik wil nieeeeeeet :+

Het is zo lekker weer. Ik wil naar het bos ofzo, lekker wandelen. Leuk zo'n huis.
pi_131680568
quote:
11s.gif Op zondag 29 september 2013 13:29 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag begonnen die oude uur recht te maken zodat ik er een balk tegenaan kan jassen, nieuw deurkozijn,.... Komt buurman aan de deur of ik ff stil wil doen, vrouw slaapt wegens nachtdienst. Zucht.
Ja sorry dat probleem heb ik ook met mijn schat. Alleen helpen we de buurman dan de volgende keer weer een keertje. Daarvoor ben je een goede buur.
Denk dat de buurvrouw trouwens liever ook een dagdienst heeft. Verdient trouwens wel minder dan een nachie.
Jeroentje.
pi_131881037
De hele dag druk. Even lunch tussendoor en weer doorgaan.

En wat is er visueel veranderd: NIETS.

Inspiratie :|W

In ieder geval ligt er een kozijn in de slaapkamer klaar voor de nieuwe hal-wand. De vloer is gekeept, de dorpel eruit.. de eerste balk staat stevig...

Morgen maar het kozijn er tegenaan kwakken en de tweede balk zetten. Van daar de wand optrekken, dat zou wel fijn zijn. Probleem: met de nieuwe wand kan de huidige deur naar m'n woonverdieping niet meer open :')

Dussssss... beetje metselen, purren, kozijntje, bouwmarkt, beetje beitelen, zagen, plakken, slijpen en zo weer 11 uur klussen verder.
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 10:53:05 #296
92034 crew  Vonkenboer
pi_131893756
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:29 schreef Gieliovd het volgende:
De hele dag druk. Even lunch tussendoor en weer doorgaan.

En wat is er visueel veranderd: NIETS.
Dit komt mij zo bekend voor, je bent uren ergens mee bezig geweest maar het zou iemand anders niet opvallen wat je nu eigenlijk gedaan hebt !

Maar kleine klusjes zijn ook klusjes !, klusjes die je vervolgens ook gewoon weg kunt strepen ! *O*

quote:
Inspiratie :|W

In ieder geval ligt er een kozijn in de slaapkamer klaar voor de nieuwe hal-wand. De vloer is gekeept, de dorpel eruit.. de eerste balk staat stevig...

Morgen maar het kozijn er tegenaan kwakken en de tweede balk zetten. Van daar de wand optrekken, dat zou wel fijn zijn. Probleem: met de nieuwe wand kan de huidige deur naar m'n woonverdieping niet meer open :')

Dussssss... beetje metselen, purren, kozijntje, bouwmarkt, beetje beitelen, zagen, plakken, slijpen en zo weer 11 uur klussen verder.
^O^, goed bezig hoor Gieliovd.
Ik vraag mij trouwens al tijden af hoe jou huis er eigenlijk van buiten precies uitziet, heb je daar toevallig een foto van ?
  zondag 6 oktober 2013 @ 11:02:35 #297
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_131893973
8)7

Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 11:13:11 #298
92034 crew  Vonkenboer
pi_131895964
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:02 schreef Gieliovd het volgende:
8)7

[ afbeelding ]
_O-
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:42:51 #300
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_131910671
Weer een week verder en eindelijk weer een weekend met een béétje gevoel wat gedaan te hebben. Want ja, er staat weer wat nieuws in de woonkamer. Het is een begin...

Het begon met een wand van de hal met een gaar kozijn en een losgebroken muur erboven. Daarnaast sprong de wand in en werd het 18 mm spaanplaat in plaats van metselwerk. Ach, er zat toch teddybeer tapijt aan de wanden/muren.

Dus ja, meerdere klussen:
- Gebroken stuk vervangen
- Deurkozijnen vervangen
- Trap verbreden/vervangen
- Nieuwe wand plaatsen
- Al het elektra vervangen, komt veel in

Niet zo lang geleden zag het er nog zo uit:

En ja, na slopen en breken dus zo:

Dan zakt de moed even in je schoenen en denk je aaaargh!! Waar ben ik aan begonnen, het wordt koud buiten, er is nog niks klaar.. geen CV, wat moet ik doen?? Maar ja, dan trek je je schouders weer op en denk je "het zal wel"...

Ondertussen wordt er nog gewoond, dus even een wandje weer dicht maken tegen stof enzo.. ("dicht")..

En dan na vandaag opbouwen zag het er weer beter uit. In de avonduurtjes had ik al de eerste balk tegen het bestaande metselwerk gemaakt.

Er is een strook uit de vloer gezaagd, want ik heb vloerhout nodig om de vloer aan te helen. Een minimale kans bestaat dat ik de vloer in de keuken kan behouden. Anders moet ik daar ook weer wat voor verzinnen.

De tweede deur moet ook nog vervangen worden. Ik bouw even het wandje op (althans, bovenbalk en ligger monteren) en dan moet ik gaan bepalen hoe breed het trappenhuisje wordt. Want ja, een rekenfoutje en de keuken past niet.

Komende week die balken maar monteren en gaan denken over de plaats van het kozijn en de wand... en, en, en, en...

Speciaal voor Vonk een foto voor buiten aan het zoeken geweest. Heb helaas niets kunnen vinden, maar eens een maken komende week. Het enige wat ik heb, is de volgende foto. De buurt kan zien dat ik nog niet klaar ben :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')