abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131571097
TurboTurbo :Y
pi_131571340
Mooi kleurtje wel, jammer van dat prutswerk van de vorige bewoners. Nu wordt het tenminste degelijk aangelegd!
pi_131571551
@ Junk: nee, dat ligt weer op de "lange baan i.v.m. wanden verplaatsen, trappen, verwarming.... Foto's worden erg gewaardeerd! Hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Radiator, ik heb de Thermrad Verti Plateau of Compact op het oog. T22 700x2200 moet zo'n ¤525 kosten... heb je nog een alternatief? Dure krengen! Moet onder-midden aansluiting hebben.

@ Usert: mooi he, nou dat kleurtje woon ik al 2 jaar in. Het hele balkenplafond en zachtboard "isolatie" tegen de vloer erboven is met een matte groene verf geprutst. Ooit maar eens een emmer Action latex ertegen wegsmeren in 2025.

Elektra is een drama. Echt, ik heb al eens eerder gepost... via een 2x0,75² snoer de halve woonkamer gevoed, vanaf een stekker een verdieping lager....

Reacties, leuk!!!!
Laat die handjes wapperen!
pi_131574128
Ik zal wel ff een foto maken binnenkort.
Ik weet wel een goed alternatief van 600x2000.
2984 watt, ik weet niet of je het daar mee red?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_131577052
Tanks. Die 3KW is op 90 graden regime zeker...
pi_131577250
quote:
Ook weer even herinnerd aan de fantastisch ogende gas aansluiting in de keuken. De vorige eigenaar had iets met siliconenkit.
past het sjit pak je kit :7
Past het ruim pak je schuim _O-
pi_131579265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 07:41 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

past het sjit pak je kit :7
Past het ruim pak je schuim _O-
Zoals Theo zegt, kitten is kutten! :9
pi_131586772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:08 schreef Gieliovd het volgende:
Is echt nieuw voor me, apparatuur uit Duitsland halen! Klinkt als echt iets voor mij. Maar de garantie dan?
even een reactie op een oude post, maar garantie is op Europees niveau geregeld, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_131595376
Goed punt.. maar dan moet je toch weer kijken hoe je dat regelt. Je kan niet ff je winkel binnenlopen of internet shop bellen in Nederland.
pi_131595602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:51 schreef Gieliovd het volgende:
Goed punt.. maar dan moet je toch weer kijken hoe je dat regelt. Je kan niet ff je winkel binnenlopen of internet shop bellen in Nederland.
Keuken en huishoud apparatuur gaat bij mij weten vaak via officiele reparatie partners, die boeit het niet waar je iets hebt gekocht.
Dat doen m'n ouders iig altijd met huishoud apparatuur.

Anders kan je altijd de klantenservice bellen van de desbetreffende fabrikant
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 21:12:44 #286
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_131598653
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Keuken en huishoud apparatuur gaat bij mij weten vaak via officiele reparatie partners, die boeit het niet waar je iets hebt gekocht.
Dat doen m'n ouders iig altijd met huishoud apparatuur.

Anders kan je altijd de klantenservice bellen van de desbetreffende fabrikant
Vaak wordt keukenapparatuur via de fabrikant geregistreerd, en daar moeten we dan ook heen in het geval van problemen met apparaten :)

En niet naar de keukenleverancier !
pi_131653329
Zaterdag, klusdag. Net als elke andere dag eigenlijk... Het weekend vervaagt, naar een ongrijpbaar begrip. Week-end... week-never-end?

In plaats van bouwen, ben ik maar weer gaan slopen! Want ja, de afgelopen weken leek het alleen maar de goede kant op te gaan. Dus dan moet de rem er weer even op en de koevoet erbij.

Voor de leuk een foto uit den ouden doosch! Zo zag het er ooit nog eens uit...

Dus ik ben een stuk muur armer, een deur met kozijn, houten wanden, tapijt van de wanden, allemaal elektra gepruts... Open plan woonkamer :)

Deze muur is heel erg brokkelig en boven de deur was het al geheel losgebroken. Ik ga de wand doortrekken met een nieuw kozijn (2 eigenlijk) erin, en daarin de trap vervangen of breder maken.

Al met al wordt het nog een hele klus. Morgen weer door en maar een besluit vormen of het trap verbreden of vervangen wordt. Het lijkt erop alsof de treden onder het tapijt erg zwak en/of gebroken zijn.
pi_131653953
Zat er nou serieus bruine vloerbedekking op de muur?
pi_131655698
Wat zit er eigenlijk onder de trap? een kast?
pi_131660437
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 20:23 schreef computergirl het volgende:
Zat er nou serieus bruine vloerbedekking op de muur?
Oooooo yes, o yes, en niet zomaar tapijt maar écht teddybeer tapijt. Hoogpolig 5 cm haren donkerbruin tapijt. De hele westmuur zat ermee bedekt evenals de toch al vrij kleine hal... dat was echt een knuffelhol.

Dat was het eerste wat ik eruit getrokken heb.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 21:12 schreef R2R het volgende:
Wat zit er eigenlijk onder de trap? een kast?
Dat is de "door to hell"!

Stiekem is dat gewoon de deur naar de vaste trap van het souterrain. Waar ik dus al bijna 2 jaar woon.

Het huis heeft dus op straatniveau de woonkamer/keuken en op tuin niveau het souterrain. Dan nog slaapkamers/badkamer/overloop en daar boven nog een grote zolder met dakkapel.

Veel veel te verbouwen dus :X
pi_131668196
Dat wel, maar wel lekker veel ruimte, kom ik aan met iets van 45 m². Zie daar maar eens alles in te krijgen :P

Al lijkt me de hal bij jou niet heel ruim, waar zit dan je wc? Die kan je daar niet kwijt.
  Moderator zondag 29 september 2013 @ 13:22:27 #292
92034 crew  Vonkenboer
pi_131670612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 20:05 schreef Gieliovd het volgende:
Zaterdag, klusdag. Net als elke andere dag eigenlijk... Het weekend vervaagt, naar een ongrijpbaar begrip. Week-end... week-never-end?

In plaats van bouwen, ben ik maar weer gaan slopen! Want ja, de afgelopen weken leek het alleen maar de goede kant op te gaan. Dus dan moet de rem er weer even op en de koevoet erbij.

Voor de leuk een foto uit den ouden doosch! Zo zag het er ooit nog eens uit...
[ link | afbeelding ]

Dus ik ben een stuk muur armer, een deur met kozijn, houten wanden, tapijt van de wanden, allemaal elektra gepruts... Open plan woonkamer :)

[ link | afbeelding ]

Deze muur is heel erg brokkelig en boven de deur was het al geheel losgebroken. Ik ga de wand doortrekken met een nieuw kozijn (2 eigenlijk) erin, en daarin de trap vervangen of breder maken.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Al met al wordt het nog een hele klus. Morgen weer door en maar een besluit vormen of het trap verbreden of vervangen wordt. Het lijkt erop alsof de treden onder het tapijt erg zwak en/of gebroken zijn.
Dat je daar doorheen hebt kunnen kijken met je toenmalige partner ! :o

Nee, daar moet bij nader inzien nog wel een boel gebeuren zeg ! :X :@
pi_131670785
:')tja.. Vertel mij wat.

Vandaag begonnen die oude uur recht te maken zodat ik er een balk tegenaan kan jassen, nieuw deurkozijn,.... Komt buurman aan de deur of ik ff stil wil doen, vrouw slaapt wegens nachtdienst. Zucht.

Dus ben maar wat rachels aan het rechten, leidingen vastzetten. Ga ik zo maar verder met rustig slopen van het trappenhuis naar het souterrain. Marja dat moet wel "stofdicht" blijven.

Misschien maar weer door met isoleren zometeen. Het waait goed, dus dan de deuren tegenover elkaar open en dan ben ik dat terror glaswol stof kwijt. Maar ik wil nieeeeeeet :+

Het is zo lekker weer. Ik wil naar het bos ofzo, lekker wandelen. Leuk zo'n huis.
pi_131680568
quote:
11s.gif Op zondag 29 september 2013 13:29 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag begonnen die oude uur recht te maken zodat ik er een balk tegenaan kan jassen, nieuw deurkozijn,.... Komt buurman aan de deur of ik ff stil wil doen, vrouw slaapt wegens nachtdienst. Zucht.
Ja sorry dat probleem heb ik ook met mijn schat. Alleen helpen we de buurman dan de volgende keer weer een keertje. Daarvoor ben je een goede buur.
Denk dat de buurvrouw trouwens liever ook een dagdienst heeft. Verdient trouwens wel minder dan een nachie.
Jeroentje.
pi_131881037
De hele dag druk. Even lunch tussendoor en weer doorgaan.

En wat is er visueel veranderd: NIETS.

Inspiratie :|W

In ieder geval ligt er een kozijn in de slaapkamer klaar voor de nieuwe hal-wand. De vloer is gekeept, de dorpel eruit.. de eerste balk staat stevig...

Morgen maar het kozijn er tegenaan kwakken en de tweede balk zetten. Van daar de wand optrekken, dat zou wel fijn zijn. Probleem: met de nieuwe wand kan de huidige deur naar m'n woonverdieping niet meer open :')

Dussssss... beetje metselen, purren, kozijntje, bouwmarkt, beetje beitelen, zagen, plakken, slijpen en zo weer 11 uur klussen verder.
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 10:53:05 #296
92034 crew  Vonkenboer
pi_131893756
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:29 schreef Gieliovd het volgende:
De hele dag druk. Even lunch tussendoor en weer doorgaan.

En wat is er visueel veranderd: NIETS.
Dit komt mij zo bekend voor, je bent uren ergens mee bezig geweest maar het zou iemand anders niet opvallen wat je nu eigenlijk gedaan hebt !

Maar kleine klusjes zijn ook klusjes !, klusjes die je vervolgens ook gewoon weg kunt strepen ! *O*

quote:
Inspiratie :|W

In ieder geval ligt er een kozijn in de slaapkamer klaar voor de nieuwe hal-wand. De vloer is gekeept, de dorpel eruit.. de eerste balk staat stevig...

Morgen maar het kozijn er tegenaan kwakken en de tweede balk zetten. Van daar de wand optrekken, dat zou wel fijn zijn. Probleem: met de nieuwe wand kan de huidige deur naar m'n woonverdieping niet meer open :')

Dussssss... beetje metselen, purren, kozijntje, bouwmarkt, beetje beitelen, zagen, plakken, slijpen en zo weer 11 uur klussen verder.
^O^, goed bezig hoor Gieliovd.
Ik vraag mij trouwens al tijden af hoe jou huis er eigenlijk van buiten precies uitziet, heb je daar toevallig een foto van ?
  zondag 6 oktober 2013 @ 11:02:35 #297
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_131893973
8)7

Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 11:13:11 #298
92034 crew  Vonkenboer
pi_131895964
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:02 schreef Gieliovd het volgende:
8)7

[ afbeelding ]
_O-
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:42:51 #300
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_131910671
Weer een week verder en eindelijk weer een weekend met een béétje gevoel wat gedaan te hebben. Want ja, er staat weer wat nieuws in de woonkamer. Het is een begin...

Het begon met een wand van de hal met een gaar kozijn en een losgebroken muur erboven. Daarnaast sprong de wand in en werd het 18 mm spaanplaat in plaats van metselwerk. Ach, er zat toch teddybeer tapijt aan de wanden/muren.

Dus ja, meerdere klussen:
- Gebroken stuk vervangen
- Deurkozijnen vervangen
- Trap verbreden/vervangen
- Nieuwe wand plaatsen
- Al het elektra vervangen, komt veel in

Niet zo lang geleden zag het er nog zo uit:

En ja, na slopen en breken dus zo:

Dan zakt de moed even in je schoenen en denk je aaaargh!! Waar ben ik aan begonnen, het wordt koud buiten, er is nog niks klaar.. geen CV, wat moet ik doen?? Maar ja, dan trek je je schouders weer op en denk je "het zal wel"...

Ondertussen wordt er nog gewoond, dus even een wandje weer dicht maken tegen stof enzo.. ("dicht")..

En dan na vandaag opbouwen zag het er weer beter uit. In de avonduurtjes had ik al de eerste balk tegen het bestaande metselwerk gemaakt.

Er is een strook uit de vloer gezaagd, want ik heb vloerhout nodig om de vloer aan te helen. Een minimale kans bestaat dat ik de vloer in de keuken kan behouden. Anders moet ik daar ook weer wat voor verzinnen.

De tweede deur moet ook nog vervangen worden. Ik bouw even het wandje op (althans, bovenbalk en ligger monteren) en dan moet ik gaan bepalen hoe breed het trappenhuisje wordt. Want ja, een rekenfoutje en de keuken past niet.

Komende week die balken maar monteren en gaan denken over de plaats van het kozijn en de wand... en, en, en, en...

Speciaal voor Vonk een foto voor buiten aan het zoeken geweest. Heb helaas niets kunnen vinden, maar eens een maken komende week. Het enige wat ik heb, is de volgende foto. De buurt kan zien dat ik nog niet klaar ben :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')