Mijn motivatie voor serviceafsluiter is dat bij het vervangen van waterzijdige onderdelen, niet de hele installatie drukloos hoeft. Afsluiters dicht, keteltje aftappen, en onderdelen vervangen. Uiteraard is het geen voorschrift/verplichting, als de ruimte er niet is, houd het op natuurlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:13 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, wat betreft de multivent ben ik ook niet happy mee, maar het is weloverwogen zo gedaan.
Ik had hem liever een paar pannen lager, maar daar heb ik alles al geïsoleerd, afgewerkt etc.... Plus, ik had geen trek om vanaf die hoogte nog dieper het dak op te klimmen vanaf de dakkapel. Het gaat niet de schoonheidsprijs verdienen, maar wel functioneel. Soms (sporadisch) moet ook ik dingen accepteren zoals ze gaan, als het niet gaat zoals ik het wil.
Dus wel die service afsluiters raad jij aan... hmm ik heb ze dus niet meegenomen toen ik ermee bezig was. Wat is jouw motivatie dan? Ik heb zoiets van, als de installatie aangepast moet, dan gaat hij toch leeg. Met een beurt gaat de ketel niet losgekoppeld worden.. dus what's up?
Ik hik er tegenaan, omdat ik dus (zie ontwerp op tafel) boven de vloer (vloer-ketel is maar weinig ruimte) een T stuk moet maken voor naar de zolder verdelen en een T-stuk voor het expansievat bij de retour. Dat gaat allemaal niet passen ben ik bang met nog meer koper er tussen en afsluiters.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je cv is iig snel op temperatuur
We gaan gewoon door! Ik denk dat ik ook maar op een afstandje moet gaan staan. Ik sta hierop elke dag met m'n giechel te kijken, daar kan ik niet zo goed tegen... zenuwtrekjes enzoquote:Op woensdag 5 juni 2013 22:32 schreef fh101 het volgende:
Van een afstandje ziet het er iig allemaal goed uit!![]()
Toch weer flink wat werk verzet!
True. Ik zou die ombouw tot de hoek maken maar dacht néé, ik maak er een "monolithic design" van, tja heb ik nog iets van designquote:Op woensdag 5 juni 2013 22:40 schreef 4wood het volgende:
Tering dat is wel hard gegaan in de afgelopen 2 weken. Je maakt het je tegelzetter ook niet echt makkelijk met bijv. die ombouw bij het inbouwreservoir die nét niet doorloopt in de hoek.![]()
Zo'n smal randje tegels in de hoek vind ik zelf namelijk niet erg fraai. Voegbreedte had je van te voren met 'm moeten afstemmen. Het kan namelijk prima heel fijntjes, maar dat kost meer tijd. Die niet centrale centraaldozen () vallen nu misschien op, maar straks een stuk minder hoor. Het is onmogelijk om alles te centreren met tegelen als je bij het boren geen rekening houdt met de tegelmaat.
Verder is het wel jammer dat het niet aan je verwachtingen voldoet, maar het wordt heus wel beter als het nu lijkt.Het hoeft niet allemaal 100,0000001% strak, daar kom ik nu zelf ook wel achter nu ik aan het afwerken ben. Bekijk het als geheel.
![]()
Keep up the good work!
Ja ik ben het wel met je eens. Op zich had ik het ook wel zelf willen/kunnen doen. Maar goed, ik ben nu dik 1,5 jaar bezig en ik kan niet alles altijd maar zelf doen. Het is zodirect maar gewoon klaar. Dan maar niet 100% naar "het zin".quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:26 schreef R2R het volgende:
Zo da's mijn ervaring....
Maar jouw topic en jouw huis, jammer dat de plaatjes zo klein zijn maar op de foto's ziet het er allemaal toch heel prima uit!![]()
En de vorige update had ik ff gemist...
Het blijft lastig allemaal. Maar wel tof dat je het weer zelf hebt gedaan!quote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:48 schreef Gieliovd het volgende:
![]()
Dat weet jij helemaal niet! Ik heb een geheim nummer
![]()
Tof, kleine wereld. Ik heb het in december 2011 betrokken met m'n ex. Er valt genoeg van te maken, ja hoor! Kost alleen wat![]()
![]()
![]()
Niks mis met de locatie hoor. Tegen het centrum, relatief snel aan de A12...
Maar goed je hebt gelijk je zit wel tegen de industrie, vrij drukke weg voor de deur (zone 30 maar men rijdt 300) en het is en blijft een rijtjeswoning.
Ik citeer mezelf 2 jaar geleden
[..]
En zie hier
Ik woon nu al 1,5 jaar (holy shit) onder de grond (souterrain) en hier is het rustig, koel, stil... hmm waarom nog verbouwen![]()
Thanksquote:Op maandag 10 juni 2013 08:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dit is bij ons achter! Of nou ja, schuin achter.
Ik keek nog eens naar die dakfoto en ineens viel mijn kwartje.
Oh, en hele dikkevoor je werk zeg!
Het wordt echt supermooi!
![]()
Ja, jet is geen recht toe recht aan kamertje geworden. Tegelzetter is er ook wat langer mee bezig dan verwacht.quote:Op maandag 10 juni 2013 06:55 schreef jpajs het volgende:
Tegelwerk ziet er strak uit, zeker weten heel wat zweet uurtje met al die hoekjes en ronding.
Als ik dit zie ben ik blij dat ik geen strips gebruikt heb in mijn koker. Is ook een kwestie van smaak. Hoe ziet de bovenkant er uit ???
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rachels uitlijnen is heel simpel Gielovd, neem een als je tegen de zijkant van je balken rachels schroeft welke zijn uitgelijnd met een ronddraaiende laserwaterpas schiet/schroef je daarna zo de rachels er tegen aan.quote:Uitdagingen:
- Hout is van de Praxis gekomen, voor 25% onbruikbaar wegens TO-TAAL krom
- De vloerbalken liggen niet gelijk, ergo: plafond golft als ik het hier op monteer
Dat is wel handig ja, ronddraaiende laserwaterpas heb ik alleen niet. Vraag me af of het op 't oog niet volstaat als ze het sowieso nog gaan stucen straks.. Plus het is 8 meter.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:09 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Rachels uitlijnen is heel simpel Gielovd, neem een als je tegen de zijkant van je balken rachels schroeft welke zijn uitgelijnd met een ronddraaiende laserwaterpas schiet/schroef je daarna zo de rachels er tegen aan.
De twee rachels aan de buitenzijde uitlijnen met heel veel precisie gebruikmakend van draad en een lange waterpas. Als die eenmaal hangen kan je de rachels er tussen gewoon aan de balken schroeven om de twee balken. Daarna per balk draad spannen en tussen de draad een afstand blokje leggen (van voorbeeld 8 mm). De rachel nu opvullen tot er acht mm zit tussen de draad en de rachel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:28 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat is wel handig ja, ronddraaiende laserwaterpas heb ik alleen niet. Vraag me af of het op 't oog niet volstaat als ze het sowieso nog gaan stucen straks.. Plus het is 8 meter.
Wel lullig als je bij strijklicht allemaal baantjes ziet golven..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |