Zo, het is zondagavond. Vandaag helemaal niks gedaan want ik was er niet. Ook wel eens lekker. Afgelopen week was de tegelzetter druk bezig in huis en bij deze de tussenstand.
Het douchehoekje moet nog getegeld worden, daarover zo meer. Buiten dat is het tegelen klaar. De wanden zijn getegeld, de vloer en de marmerstrips.
Wat morgen gaat gebeuren is het laatste stukje tegelen. Ik ga in de morgen stucloper leggen en dan wordt er ook gevoegd waar mogelijk (de wanden). Dan zal dinsdag of woensdag de kit erin worden gesmeerd en dan woensdag of donderdag voor het eerst weer douchen!
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, op verzoek heb ik een andere manier van uploaden gevonden. Ze zijn nu dus groter te bekijken

De eerste tegels lagen erin! Het was even een strijd omdat ik een mierenn**ker ben en de tegels zo vlak mogelijk wil hebben. Er zit (zoals bij alle tegels van dit formaat) een bolling in en je kunt in de lijm (kam 10) nog wel wat spelen dus goed opletten.
![th_SAM_2013_zpscdc07076.jpg]()
Alle tegels zijn op maat gezaagd en pas gelegd. Ik heb dus een verzonken stenen dorpel gemaakt, wat tegelen ook weer moeilijk maakt (rond zagen). Straks ziet het er dus zo uit (zonder kruisjes

)
![th_SAM_2015_zpsbab4abdd.jpg]()
De hele vloer getegeld, behalve de douchehoek:
![th_SAM_2020_zps27506151.jpg]()
![th_SAM_2026_zpsb9c41d98.jpg]()
Ik hou wel van shiny steen

![th_SAM_2029_zpsbc324855.jpg]()
De toilet ombouw heb ik laten betegelen met marmerstrips op matjes. Dat is achteraf ook een lastige klus om dat vlak, recht en vast te krijgen.
![th_SAM_2035_zpse77190dc.jpg]()
En dan de wanden:
![th_SAM_2037_zpseb50f27b.jpg]()
![th_SAM_2036_zpsc056bd12.jpg]()
Ik ben er wel trots op! Wordt na het voegen hartstikke mooi
In de woonkamer ben ik zelf nu begonnen. Eerst maar eens ruimte maken, oude leidingen (ijzer) weggehaald, hout verzaagd en naar de stort, deuren weggepleurd na anderhalf jaar voor m'n poten te hebben gestaan ("Ja die ga ik nog wel gebruiken"

)
De voor en achterkant van het huis, op volgorde, vanuit het midden van de kamer.
![th_SAM_2011_zps6f2af911.jpg]()
![th_SAM_2012_zpsaa93e213.jpg]()
De week staat op de planning:
- Badkamer afronden
- Plafond woonkamer rachelen (deels om isolatie erboven te proppen)
- Plafond isoleren (ruimte maken woonkamer)
- Elektra plan maken voor woonkamer
- Begin maken met elektra woonkamer