Nee, na het bekend worden van zijn RFID lobbypraktijken voor NXP mag ie van mij ook opbokkenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik dan stiekem dat hij bij de verkiezingen niet zal worden beloond voor zijn complete gebrek aan politieke integriteit.
Tja, dan moet 50+ extra gaan rommelen, anders is hij verzekerd van inkomen tot aan zijn pensioenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik dan stiekem dat hij bij de verkiezingen niet zal worden beloond voor zijn complete gebrek aan politieke integriteit.
Kan je misschien kort toelichten waar je op doelt? Alle links van Google leiden naar GeenStijl en ik begrijp echt niets van hun berichten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, na het bekend worden van zijn RFID lobbypraktijken voor NXP mag ie van mij ook opbokken
DDS is er iets meer helder overquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kan je misschien kort toelichten waar je op doelt? Alle links van Google leiden naar GeenStijl en ik begrijp echt niets van hun berichten.Klinkt in ieder geval alsof er idd meer stront aan de knikker is dan ik zelf al dacht.
Ik denk dat 50+ een flinke zak geld mee kan krijgen van NXP voor de campagne.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dan moet 50+ extra gaan rommelen, anders is hij verzekerd van inkomen tot aan zijn pensioen.
De fractie waar je eigen partij in zit zal er meer voor opstrijken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat 50+ een flinke zak geld mee kan krijgen van NXP voor de campagne.
Ah, bedankt. Wel een frisse boy die Manders zo te zien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
DDS is er iets meer helder over
http://www.dagelijksestan(...)t-eu-tot-big-brother
Polen heeft 38 miljoen inwoners, veel meer dan het dubbele van Nederland. Eigenlijk worden wij dus juist gematst - de stem van een Nederlander telt zwaarder dan de stem van een Pool.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat Polen dubbel zoveel invloed heeft als Nederland. Nederland is een centrumland, Polen periferie.
Het kantelpunt ligt net zo'n beetje bij Nederland (en Roemeniė). Het aantal inwoners per Europarlementariėr is voor ons net iets minder dan het Europees gemiddelde. Voor de grote landen ligt het behoorlijk hoger, voor de kleine landen behoorlijk lager.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Polen heeft 38 miljoen inwoners, veel meer dan het dubbele van Nederland. Eigenlijk worden wij dus juist gematst - de stem van een Nederlander telt zwaarder dan de stem van een Pool.
Misschien was Merkies niet de beste maar volgens mij was het toch ook niet zo'n drama dat er dit soort maatregelen nodig zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:07 schreef Nothingwoman het volgende:
Mwa, waarom zou je disfunctioneren niet mogen benoemen? Samenwerken in het EP is imo wel heel belangrijk. Dus wat mij betreft kun je daar wel uitspraken over doen. Maar, ik denk niet dat de partijvoorzitter daar nou de aangewezen persoon voor is. Dus dat had wel beter gekund ja. Overigens is de PvdA in het EP sowieso maar een rommel (Thijs Berman bijv werd totaaal niet gedragen door z'n achterban).
Ja, maar Nederland is van veel groter belang voor de EU dan Polen. Lijkt me dat dat toch ook wel een rol speelt? In 2009 was het BBP van Nederland meer dan 4x zo hoog als dat van Polen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Polen heeft 38 miljoen inwoners, veel meer dan het dubbele van Nederland. Eigenlijk worden wij dus juist gematst - de stem van een Nederlander telt zwaarder dan de stem van een Pool.
Een kiesstelsel dat bepaalde groepen kiezers matst vanwege nationaliteit, dat klinkt weer lekker democratisch en Europees.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Vroeger hadden we in Nederland zoiets: het censuskiesrecht, waarbij je alleen mocht stemmen als je genoeg belasting betaalde. Maar daar zijn we al heel lang geleden mee gestopt omdat het niet bepaald democratisch is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar Nederland is van veel groter belang voor de EU dan Polen. Lijkt me dat dat toch ook wel een rol speelt? In 2009 was het BBP van Nederland meer dan 4x zo hoog als dat van Polen.
Een land dat meer invloed heeft omdat het meer inwoners heeft is ook niet democratisch.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Vroeger hadden we in Nederland zoiets: het censuskiesrecht, waarbij je alleen mocht stemmen als je genoeg belasting betaalde. Maar daar zijn we al heel lang geleden mee gestopt omdat het niet bepaald democratisch is.
Dat is ook het ongeluk van de euroquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De EU is niet te vergelijken met een land.
Aha, het zou dus wel democratisch zijn om Cyprus en Luxemburg evenveel invloed te geven als Duitsland en Frankrijk ondanks veel kleinere bijdrage en verantwoordelijkheid?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Een land dat meer invloed heeft omdat het meer inwoners heeft is ook niet democratisch.
De EU is niet te vergelijken met een land.
Europarlementariėrs stemmen niet per land. Het aantal zetels voor een kiesdistrict relateren aan het aantal inwoners van dat district lijkt me best zinvol.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Een land dat meer invloed heeft omdat het meer inwoners heeft is ook niet democratisch.
Maar wel eerlijk. Een beetje raar om aan de kalkoen te vragen wat we gaan eten met het kerstdiner. Dat is wel wat er nu gebeurt. Onrendabelen die gewoon mogen stemmen om het geld van een ander af te pakken en aan hen te laten geven terwijl het in eerste plaats al onredelijk is dat je mag stemmen als je niets bijdraagt aan een maatschappij.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Vroeger hadden we in Nederland zoiets: het censuskiesrecht, waarbij je alleen mocht stemmen als je genoeg belasting betaalde. Maar daar zijn we al heel lang geleden mee gestopt omdat het niet bepaald democratisch is.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:29 schreef Hexagon het volgende:
Tamelijk genante vertoning van Spekman
http://politiek.theposton(...)ropees-lijsttrekker/
Judith Merkies de nieuwe Tofik Dibi
Hoe kan die adviescommissie (let wel: advies over wie wel/niet geschikt is als lijsttrekker) nou onder leiding van Job Cohen staan of all people?!quote:“De adviescommissie onder leiding van Job Cohen heeft op grond van functioneringsgesprekken, rapportages van bemiddeling en eigen gesprekken geconcludeerd dat Judith op het gebied van samenwerking niet voldoet aan de profielschets.”
Dat zeg ik niet. Ik verbaas me er alleen over dat het economisch aspect geen rol speelt bij de verdeling van de zetels.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, het zou dus wel democratisch zijn om Cyprus en Luxemburg evenveel invloed te geven als Duitsland en Frankrijk ondanks veel kleinere bijdrage en verantwoordelijkheid?
Het partijbestuur verbiedt het haar overigens toch ook niet? Ze geeft enkel een advies niet op haar te stemmen, wat D66'ers momenteel impliciet ook doen met hun endorsements.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien was Merkies niet de beste maar volgens mij was het toch ook niet zo'n drama dat er dit soort maatregelen nodig zijn.
De leden kunnen m.i. wel bepalen of ze met haar verder willen of niet.
Nee, ze is door het partijbestuur niet toegelaten tot de lijsttrekkersverkiezing.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het partijbestuur verbiedt het haar overigens toch ook niet? Ze geeft enkel een advies niet op haar te stemmen, wat D66'ers momenteel impliciet ook doen met hun endorsements.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |