Mooi tempo, ik ging vandaag niet harder dan 77. Was wel een mooi tochtjequote:Op zondag 21 april 2013 22:23 schreef Patroon het volgende:
Lol, KOM behaald in de afdaling vanuit Tecklenburg. 1/185. Ging daar 85 naar beneden.
http://app.strava.com/segments/3893160
Dalen is bochtentechniek. Een zwaarder iemand die rechtdoor gaat is echter moeilijk te kloppen (als ze een beetje aerodynamisch op de fiets zitten, wat de meeste toerders echter niet doen).quote:Op zondag 21 april 2013 22:36 schreef Patroon het volgende:
Je zou verwachten dat de zwaardere mensen sneller dalen, maar ze vangen ook meer wind.. ik rij ze altijd voorbij, zelfs zonder trappen...
Mooi werk!quote:Op zondag 21 april 2013 22:39 schreef Wombcat het volgende:
Vandaag heb ik de Fleche Normande gereden. Een cyclo over 145 km met 1365 hoogtemeters. Ca. 340 man aan de start. Er werd gestart op nummer en omdat ik me gisteren pas ingeschreven had, stond ik dus achteraan.
Na 7 km volle bak sloot ik aan bij het eerste peloton, om vervolgens de eerste klim op te mogen. Lekker is anders...
Uiteindelijk zat ik na een kilometer of 40 in een pelotonnetje van een man of 60, wat uitdunde tot een man of 35-40. Op de slotklim begon ik wel 'vrolijk' als eerste, maar werd in de 2e helft door de hele groep voorbijgereden.
Ik kon nog wel weer aansluiten, de groep was nog een mannetje of 25 groot (of de rest er voor zat of toch nog achter me was gebleven, weet ik niet). Ik was 4e in de sprint van de groep. Ik was wel de snelste in de laatste 200 meter, maar zat op 300 meter voor de finish nog opgesloten, moest even remmen en toen waren er 6 man licht vooruit. Twee daarvan haalde ik nog in, maar de finish was wat te dichtbij om de rest ook nog in te halen.
Als 14e gefinished, in 4 uur 33 minuten.
Leuk fietsen daar in Normandië
Zag ik ja. Ik haalde maar 78. 15th / 186. Niet slecht.quote:Op zondag 21 april 2013 22:23 schreef Patroon het volgende:
Lol, KOM behaald in de afdaling vanuit Tecklenburg. 1/185. Ging daar 85 naar beneden.
http://app.strava.com/segments/3893160
Je hebt gewoon lekker rollende wielen. Ik rolde jou ook telkens voorbij vorige week, ook zonder trappen. Mijn wielen rollen dus lekkerderderder.quote:Op zondag 21 april 2013 22:36 schreef Patroon het volgende:
Je zou verwachten dat de zwaardere mensen sneller dalen, maar ze vangen ook meer wind.. ik rij ze altijd voorbij, zelfs zonder trappen...
Tnx.quote:
Haha, ik zou het doen!quote:Op maandag 22 april 2013 07:31 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht, ik kan nu ook een segment maken waar ik sneller was dan marco
Was lang zoeken zeker?quote:Op zondag 21 april 2013 23:10 schreef Oksel het volgende:
Ha! Gelukt! Een segment waar ik sneller was dan Patroon.
http://app.strava.com/segments/3893717
Oksel
Apr 21, 2013
35.7km/h
225W
27:54
Patroon
Apr 21, 2013
35.5km/h
179W
28:04
Flikker opquote:
Behalve het patroon heb je een adapter nodig. In die adapter schroef of klik je het patroon, en de adapter zet je op het ventiel.quote:Op maandag 22 april 2013 07:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb even een vraag, ik wil co2 patronen aanschaffen, maar welke moet ik hebben?
Ik heb en wil liever geen pompje, is dan een patroon met schroefdraad goed voor een frans vertiel, of heb ik nog meer nodig?
Alvast bedankt
Denk het wel. Chick gaat ook mee denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 07:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Flikker op
edit: ga je zondag 5mei nog mee 11merentocht?
meet the pro
Kijk eens naar de Wattages..quote:Op maandag 22 april 2013 07:52 schreef Patroon het volgende:
Ook een mooie
http://app.strava.com/activities/49892197#883175855
7,1 km TV mast beklimming.
Patroon: 16:33
Tommeke: 19:11
Oksel: 19:31
En op laatste steile stuk van die klim, sneller dan Oege Hiddema: http://app.strava.com/activities/49892197#884466845
Ff happen:quote:Op maandag 22 april 2013 08:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Wattages..
Patroon 169W
Tommeke 198W
Oksel 216WJe trapt als een wief!
gokje http://www.wtos.nl/uitslagen/renner_details.php?r_id=101quote:Op maandag 22 april 2013 08:33 schreef Oksel het volgende:
Wie is Suzanne de Lange? Die reed gisteren overal QOM's..
wattage op strava klopt heel vaak weinig vanquote:Op maandag 22 april 2013 08:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ff happen:
Ik trek de wattages in twijfel. Maar is wel logisch. Ik ben 20kg lichter, daar staat ook wat minder massa/kracht tegenover. Heel veel kracht is leuk, maar als je gewicht in de weg zit heb je er niets aan.
je verward QOM en KOMquote:Op maandag 22 april 2013 08:48 schreef dop het volgende:
[..]
gokje http://www.wtos.nl/uitslagen/renner_details.php?r_id=101
jullie watjes worden er overal door een meisje met baby face af gefietst![]()
Kan kloppen, zij voorop jij in haar wiel. Houdt strava daar ook al rekening mee?quote:Op maandag 22 april 2013 09:05 schreef dop het volgende:
[..]
wattage op strava klopt heel vaak weinig van
onlangs met mijn vrouw een rondje gereden die 62 kilo weeg en ik 92 volgens strava had zij 1600 calorieën en ik 1100 gebruikt op een rondje waar we nooit verder dan 10 meter bij elkaar vandaan zijn geweest
lol nou was wel net andersom, en nee daar houd strava geen rekening mee.quote:Op maandag 22 april 2013 10:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kan kloppen, zij voorop jij in haar wiel. Houdt strava daar ook al rekening mee?
tja, of segmenten zoals deze...quote:Op maandag 22 april 2013 09:05 schreef dop het volgende:
[..]
wattage op strava klopt heel vaak weinig van
onlangs met mijn vrouw een rondje gereden die 62 kilo weeg en ik 92 volgens strava had zij 1600 calorieën en ik 1100 gebruikt op een rondje waar we nooit verder dan 10 meter bij elkaar vandaan zijn geweest
is ook maar net hoe de hoogte verschillen zijn opgeslagen , de hoogte meter van mijn bryton is nauwkeurig , maar strava vreet toch data van het gps signaal en doet niks met de barometrische data
En niet te vergeten remtechniek.quote:Op zondag 21 april 2013 22:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dalen is bochtentechniek. Een zwaarder iemand die rechtdoor gaat is echter moeilijk te kloppen (als ze een beetje aerodynamisch op de fiets zitten, wat de meeste toerders echter niet doen).
Jij bent ook gewoon een uber-diesel ivg met veel tourders denk ik, doneer je jezelf aan de wetenschap later voor research?quote:Op maandag 22 april 2013 11:55 schreef ultra_ivo het volgende:
toch kwam het gebruikelijke moment in een 400 weer, na zo'n 350km begint m'n lichaam warmgedraaid te worden en kan het gas over.
na 350 mm ben je pas warm?! Dat is toch niet gezond?quote:Op maandag 22 april 2013 11:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Van 't weekend m'n 400 voorgereden. Wel pittig, een 400 rijden zonder van tevoren een 300. Maar toch kwam het gebruikelijke moment in een 400 weer, na zo'n 350km begint m'n lichaam warmgedraaid te worden en kan het gas over. Op dat stuk flink wat tijd gewonnen op de tijdslimiet en van krap over de limiet naar ruim binnen de limiet gegaan.
De bioracer voelt weer zoals vanouds. Vorig jaar het hele jaar op stal gebleven, inmiddels rij ik er weer super mee. Vooral in de bochten. Dat merkte een Luikenaar op een hybride die achter me zat op een van de ravels. Een korte links-rechts combinatie. Op 't tussenstuk zat ie al niet meer aan m'n wiel, ik was al ruim door de 2e bocht toen ik herrie hoorde. Had hij de bocht gemist en lag hij in het gras. Gelukkig zonder erg.
Da's juist heel snel!quote:Op maandag 22 april 2013 12:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
na 350 mm ben je pas warm?! Dat is toch niet gezond?
Gewoon wat later remmen, bochten mooi aansnijden en complete breedte van weg gebruiken als je uit de bocht komt, dan verlies je het minste snelheid.quote:
Maar als er dan een auto van de andere kant komt, dan verlies je in één klap een hoop snelheid.quote:Op maandag 22 april 2013 13:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon wat later remmen, bochten mooi aansnijden en complete breedte van weg gebruiken als je uit de bocht komt, dan verlies je het minste snelheid.
wijvenmuziekquote:Op maandag 22 april 2013 11:59 schreef the_critic het volgende:
WHOOHOO zojuist kaarten besteld voor John Mayer. Komt 22/10 naar Amsterdam! Niets met wielrennen te maken, maar ontspanning voor na het fietsseizoen zullen we maar zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |