Mooi tempo, ik ging vandaag niet harder dan 77. Was wel een mooi tochtjequote:Op zondag 21 april 2013 22:23 schreef Patroon het volgende:
Lol, KOM behaald in de afdaling vanuit Tecklenburg. 1/185. Ging daar 85 naar beneden.
http://app.strava.com/segments/3893160
Dalen is bochtentechniek. Een zwaarder iemand die rechtdoor gaat is echter moeilijk te kloppen (als ze een beetje aerodynamisch op de fiets zitten, wat de meeste toerders echter niet doen).quote:Op zondag 21 april 2013 22:36 schreef Patroon het volgende:
Je zou verwachten dat de zwaardere mensen sneller dalen, maar ze vangen ook meer wind.. ik rij ze altijd voorbij, zelfs zonder trappen...
Mooi werk!quote:Op zondag 21 april 2013 22:39 schreef Wombcat het volgende:
Vandaag heb ik de Fleche Normande gereden. Een cyclo over 145 km met 1365 hoogtemeters. Ca. 340 man aan de start. Er werd gestart op nummer en omdat ik me gisteren pas ingeschreven had, stond ik dus achteraan.
Na 7 km volle bak sloot ik aan bij het eerste peloton, om vervolgens de eerste klim op te mogen. Lekker is anders...
Uiteindelijk zat ik na een kilometer of 40 in een pelotonnetje van een man of 60, wat uitdunde tot een man of 35-40. Op de slotklim begon ik wel 'vrolijk' als eerste, maar werd in de 2e helft door de hele groep voorbijgereden.
Ik kon nog wel weer aansluiten, de groep was nog een mannetje of 25 groot (of de rest er voor zat of toch nog achter me was gebleven, weet ik niet). Ik was 4e in de sprint van de groep. Ik was wel de snelste in de laatste 200 meter, maar zat op 300 meter voor de finish nog opgesloten, moest even remmen en toen waren er 6 man licht vooruit. Twee daarvan haalde ik nog in, maar de finish was wat te dichtbij om de rest ook nog in te halen.
Als 14e gefinished, in 4 uur 33 minuten.
Leuk fietsen daar in Normandië
Zag ik ja. Ik haalde maar 78. 15th / 186. Niet slecht.quote:Op zondag 21 april 2013 22:23 schreef Patroon het volgende:
Lol, KOM behaald in de afdaling vanuit Tecklenburg. 1/185. Ging daar 85 naar beneden.
http://app.strava.com/segments/3893160
Je hebt gewoon lekker rollende wielen. Ik rolde jou ook telkens voorbij vorige week, ook zonder trappen. Mijn wielen rollen dus lekkerderderder.quote:Op zondag 21 april 2013 22:36 schreef Patroon het volgende:
Je zou verwachten dat de zwaardere mensen sneller dalen, maar ze vangen ook meer wind.. ik rij ze altijd voorbij, zelfs zonder trappen...
Tnx.quote:
Haha, ik zou het doen!quote:Op maandag 22 april 2013 07:31 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht, ik kan nu ook een segment maken waar ik sneller was dan marco
Was lang zoeken zeker?quote:Op zondag 21 april 2013 23:10 schreef Oksel het volgende:
Ha! Gelukt! Een segment waar ik sneller was dan Patroon.
http://app.strava.com/segments/3893717
Oksel
Apr 21, 2013
35.7km/h
225W
27:54
Patroon
Apr 21, 2013
35.5km/h
179W
28:04
Flikker opquote:
Behalve het patroon heb je een adapter nodig. In die adapter schroef of klik je het patroon, en de adapter zet je op het ventiel.quote:Op maandag 22 april 2013 07:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb even een vraag, ik wil co2 patronen aanschaffen, maar welke moet ik hebben?
Ik heb en wil liever geen pompje, is dan een patroon met schroefdraad goed voor een frans vertiel, of heb ik nog meer nodig?
Alvast bedankt
Denk het wel. Chick gaat ook mee denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 07:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Flikker op
edit: ga je zondag 5mei nog mee 11merentocht?
meet the pro
Kijk eens naar de Wattages..quote:Op maandag 22 april 2013 07:52 schreef Patroon het volgende:
Ook een mooie
http://app.strava.com/activities/49892197#883175855
7,1 km TV mast beklimming.
Patroon: 16:33
Tommeke: 19:11
Oksel: 19:31
En op laatste steile stuk van die klim, sneller dan Oege Hiddema: http://app.strava.com/activities/49892197#884466845
Ff happen:quote:Op maandag 22 april 2013 08:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Wattages..
Patroon 169W
Tommeke 198W
Oksel 216WJe trapt als een wief!
gokje http://www.wtos.nl/uitslagen/renner_details.php?r_id=101quote:Op maandag 22 april 2013 08:33 schreef Oksel het volgende:
Wie is Suzanne de Lange? Die reed gisteren overal QOM's..
wattage op strava klopt heel vaak weinig vanquote:Op maandag 22 april 2013 08:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ff happen:
Ik trek de wattages in twijfel. Maar is wel logisch. Ik ben 20kg lichter, daar staat ook wat minder massa/kracht tegenover. Heel veel kracht is leuk, maar als je gewicht in de weg zit heb je er niets aan.
je verward QOM en KOMquote:Op maandag 22 april 2013 08:48 schreef dop het volgende:
[..]
gokje http://www.wtos.nl/uitslagen/renner_details.php?r_id=101
jullie watjes worden er overal door een meisje met baby face af gefietst![]()
Kan kloppen, zij voorop jij in haar wiel. Houdt strava daar ook al rekening mee?quote:Op maandag 22 april 2013 09:05 schreef dop het volgende:
[..]
wattage op strava klopt heel vaak weinig van
onlangs met mijn vrouw een rondje gereden die 62 kilo weeg en ik 92 volgens strava had zij 1600 calorieën en ik 1100 gebruikt op een rondje waar we nooit verder dan 10 meter bij elkaar vandaan zijn geweest
lol nou was wel net andersom, en nee daar houd strava geen rekening mee.quote:Op maandag 22 april 2013 10:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kan kloppen, zij voorop jij in haar wiel. Houdt strava daar ook al rekening mee?
tja, of segmenten zoals deze...quote:Op maandag 22 april 2013 09:05 schreef dop het volgende:
[..]
wattage op strava klopt heel vaak weinig van
onlangs met mijn vrouw een rondje gereden die 62 kilo weeg en ik 92 volgens strava had zij 1600 calorieën en ik 1100 gebruikt op een rondje waar we nooit verder dan 10 meter bij elkaar vandaan zijn geweest
is ook maar net hoe de hoogte verschillen zijn opgeslagen , de hoogte meter van mijn bryton is nauwkeurig , maar strava vreet toch data van het gps signaal en doet niks met de barometrische data
En niet te vergeten remtechniek.quote:Op zondag 21 april 2013 22:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dalen is bochtentechniek. Een zwaarder iemand die rechtdoor gaat is echter moeilijk te kloppen (als ze een beetje aerodynamisch op de fiets zitten, wat de meeste toerders echter niet doen).
Jij bent ook gewoon een uber-diesel ivg met veel tourders denk ik, doneer je jezelf aan de wetenschap later voor research?quote:Op maandag 22 april 2013 11:55 schreef ultra_ivo het volgende:
toch kwam het gebruikelijke moment in een 400 weer, na zo'n 350km begint m'n lichaam warmgedraaid te worden en kan het gas over.
na 350 mm ben je pas warm?! Dat is toch niet gezond?quote:Op maandag 22 april 2013 11:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Van 't weekend m'n 400 voorgereden. Wel pittig, een 400 rijden zonder van tevoren een 300. Maar toch kwam het gebruikelijke moment in een 400 weer, na zo'n 350km begint m'n lichaam warmgedraaid te worden en kan het gas over. Op dat stuk flink wat tijd gewonnen op de tijdslimiet en van krap over de limiet naar ruim binnen de limiet gegaan.
De bioracer voelt weer zoals vanouds. Vorig jaar het hele jaar op stal gebleven, inmiddels rij ik er weer super mee. Vooral in de bochten. Dat merkte een Luikenaar op een hybride die achter me zat op een van de ravels. Een korte links-rechts combinatie. Op 't tussenstuk zat ie al niet meer aan m'n wiel, ik was al ruim door de 2e bocht toen ik herrie hoorde. Had hij de bocht gemist en lag hij in het gras. Gelukkig zonder erg.
Da's juist heel snel!quote:Op maandag 22 april 2013 12:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
na 350 mm ben je pas warm?! Dat is toch niet gezond?
Gewoon wat later remmen, bochten mooi aansnijden en complete breedte van weg gebruiken als je uit de bocht komt, dan verlies je het minste snelheid.quote:
Maar als er dan een auto van de andere kant komt, dan verlies je in één klap een hoop snelheid.quote:Op maandag 22 april 2013 13:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon wat later remmen, bochten mooi aansnijden en complete breedte van weg gebruiken als je uit de bocht komt, dan verlies je het minste snelheid.
wijvenmuziekquote:Op maandag 22 april 2013 11:59 schreef the_critic het volgende:
WHOOHOO zojuist kaarten besteld voor John Mayer. Komt 22/10 naar Amsterdam! Niets met wielrennen te maken, maar ontspanning voor na het fietsseizoen zullen we maar zeggen
Eén van de betere gitaristen die momenteel op de planken staat. Je kent zeker alleen die radiohitjes?quote:
Ik denk dat veel meer mensen dat kunnen. Het zit 'm vooral in het hoofd. En die kennis/kunde kun je daarna op andere plekken ook gebruiken.quote:Op maandag 22 april 2013 12:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij bent ook gewoon een uber-diesel ivg met veel tourders denk ik, doneer je jezelf aan de wetenschap later voor research?![]()
Of zouden veel meer mensen ook zo door de vermoeidheidsgrens kunnen breken, als ze gewoon zouden doorzetten(afgezien van dat sommige mensen meer duurvermogen heben dan anderen natuurlijk...)? Als je kijkt wat mensen blijken te kunnen in noodsituaties, als het echt moet, is dat misschien wel gewoon zo!
Bij mij is het juist heel weinig remmen voor de bocht, in de bocht de achterrem laten slepen en zo mooi gelijkmatig door de bocht gaan. Zo kan ik de hele bocht de maximale bochtensnelheid hebben en hoef ik niet bij het insturen hier ver onder te blijven om te compenseren dat mijn snelheid toeneemt bergaf. Om dit te kunnen doen moet ik geen moderne dual pivot remmen monteren maar oude top klasse single pivot remmen (heb er op het moment Sachs New Success opzitten).quote:Op maandag 22 april 2013 13:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon wat later remmen, bochten mooi aansnijden en complete breedte van weg gebruiken als je uit de bocht komt, dan verlies je het minste snelheid.
Je bevoorradingsposten (bakkersquote:Op maandag 22 april 2013 14:04 schreef ultra_ivo het volgende:
De route voor over 2 weken (en dus ook de route die ik gisteren/eergisteren fietste):
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=uwpvutipeypmfomj
wat kaas zegtquote:Op maandag 22 april 2013 13:37 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Eén van de betere gitaristen die momenteel op de planken staat. Je kent zeker alleen die radiohitjes?
Blikbaby is met voorsprong de jongste. Die heeft gisteren nog lekker een paar km bij zn vader in het wiel gezetenquote:Op maandag 22 april 2013 14:52 schreef replay11nl het volgende:
Wie is de jongste wielrennen hier trouwens?
Ikzelf ben 17
7 maanden en 3 wekenquote:Op maandag 22 april 2013 15:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Blikbaby is met voorsprong de jongste. Die heeft gisteren nog lekker een paar km bij zn vader in het wiel gezeten
sporadisch vroeger vakerquote:Op maandag 22 april 2013 15:10 schreef replay11nl het volgende:
Oja, rijdt er trouwens iemand wel eens rond Zandvoort/Haarlem?
R.I.P big cock!quote:Op maandag 22 april 2013 13:16 schreef Oksel het volgende:
M'n enige haan heeft zojuist zelfmoord gepleegd..
Misschien marcodej. Je kan in de OP kijken welke mensen waar ongeveer wonen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:10 schreef replay11nl het volgende:
Oja, rijdt er trouwens iemand wel eens rond Zandvoort/Haarlem?
Ze liggen daar waar je ze nodig hebt (ontbijt).quote:Op maandag 22 april 2013 14:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je bevoorradingsposten (bakkers) zijn niet gelijkmatig verdeeld over het parkoers
Ik fiets er wel eens, Muzas, nog twee andere gasten die hier niet zo vaak meer komen, kano ook weleens als hij fietst.quote:
gaat ie dat zeggen!quote:Op maandag 22 april 2013 17:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik fiets er wel eens, Muzas, nog twee andere gasten die hier niet zo vaak meer komen, kano ook weleens als hij fietst.
quote:
Niet fietsen maar wel zuipen zeker?quote:Op maandag 22 april 2013 17:31 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag trouwerij van een vriend. Mooi weer enzo, goed voor elkaar!
Vanmiddag moest hij rijdenquote:Op maandag 22 april 2013 18:09 schreef MarcoD het volgende:
[..]
[..]
Niet fietsen maar wel zuipen zeker?![]()
Vet, had ik al zorgen over.quote:Op maandag 22 april 2013 17:43 schreef Patroon het volgende:
Mijn ouders komen kijken bij Trois Ballons. Dus we hebben ook al een eigen verzorgingspost met nieuwe bidons geregeld!
Zien we ze niet vooraf? Anders een reflectie jasje aan oid. Als ik ze 1x gezien heb dan onthoud ik het wel.quote:Op maandag 22 april 2013 18:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja erg nice. Moeten we even wat bedenken hoe iedereen ze kan herkennen. Kan iedereen dag vooraf zakje en bidons afgeven, gooien zij ochtends wel water bij het poeder.. Ik dacht op 100km bovenaan col du Hundsruck of bovenop Grand Ballon.
[ afbeelding ]
Ja moeten ff iets afspreken, wat voor shirt iemand aantrekt, . Ook al zien we ze vooraf, vaak herken je het toch niet zo snel. Of ff een NL vlag over de autoquote:Op maandag 22 april 2013 18:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zien we ze niet vooraf? Anders een reflectie jasje aan oid.
Yep, maar is dat niet moeilijk om te zeggen als je het gebied niet kent? Kant van de weg (rechts) is logisch. Je weet van te voren ook niet of die plek al bezet is ofzo. Ik wil wel ff met googlemaps kijken. Wat denk jij dat slim is? Hunsruck of bij een andere verzorgingspost bovenop Grand Ballon?quote:Op maandag 22 april 2013 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
Na valt wel mee hoor, goed afspreken waar ze gaan staan en aan welke kant van de weg en daar iig niet van af wijken.
Ja precies. Maar, ben bang, dat als mijn ouders op een berg gaan staan zonder verzorging en je net lekker in een groepje zit, je dat groepje moet laten gaan.quote:Op maandag 22 april 2013 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
Pa deed het ook wel voor mij, verzorgen bij klassiekers. Hij heeft wel eens bedacht dat hij beter een paar 100 meter voor de verzorging ging staan omdat hij dacht dat het te druk zou zijn, toen miste ik 'm dus want zat nog niet aan de goede kant in het peloton. Je kan er in zo'n geval beter achter gaan staan.
Stoppen na de top, betekent vrijwel gegarandeerd dat je de groep kwijt bent.quote:Op maandag 22 april 2013 18:48 schreef Patroon het volgende:
Ja Grand Ballon dan. Kan niet beter net na de top? Slecht voor het segment man, stoppen halverwege een klim
Ja is ook zo. Dan beter net voor de verzorging en dat de rest dan stopt bij de verzorging.quote:Op maandag 22 april 2013 18:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Stoppen na de top, betekent vrijwel gegarandeerd dat je de groep kwijt bent.
Beter achteraan de verzorging, dan kan je m ook niet missen.quote:Op maandag 22 april 2013 18:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is ook zo. Dan beter net voor de verzorging en dat de rest dan stopt bij de verzorging.
Als de rest bij de verzorging stopt, heeft de bevoorrading van je ouders weinig meerwaarde.quote:Op maandag 22 april 2013 18:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is ook zo. Dan beter net voor de verzorging en dat de rest dan stopt bij de verzorging.
Kan je bij die verzorgingspost je eigen bidon laten vullen? Want dan kunnen ze inderdaad beter ergens gaan staan waar geen verzorging is.quote:Op maandag 22 april 2013 18:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als de rest bij de verzorging stopt, heeft de bevoorrading van je ouders weinig meerwaarde.
Logischer zou ook zijn dat ze ergens gaan staan waar geen bevoorrading is, tenzij ze op meer plaatsen willen gaan staan (maar verkeerstechnisch tijdens een drukke cyclo is dat niet prettig als iedereen zijn eigen bevoorraders meeneemt en die over het parkoers gaan rondrijden).
Sowieso is de bevoorrading bij de 3B en Marmotte geen probleem. Meestal op top van de klim, dus als je een beetje daalt, ben je zo weer terug.
@Kaas: na de bevoorrading is prima te missen, want op de top is het druk met andere auto's. Je kunt beter afspreken b.v. 1 km voor de top te staan en dat ze 100 meter voor de auto die friese vlag ophangen. Of die over de voorruit leggen zodat die goed zichtbaar is.
Ja.quote:Op maandag 22 april 2013 18:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan je bij die verzorgingspost je eigen bidon vullen? Want dan kunnen ze inderdaad beter ergens gaan staan waar geen verzorging is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |