Goeie avond,
Ik heb een serieuze vraag aan jullie en ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven.
Een ex collega zit in een rolstoel en rijdt halve marathons oid met zijn rolstoel, hij heeft hier een club voor opgezet en deze organiseren regelmatig een evenement. Zelf ben ik ook fervent hardloper, maar dan gelukkig niet in een rolstoel.
Ik dacht een leuke grap met deze beste ex collega uit te halen omdat hij altijd op zit te scheppen hoe goed die tochten wat hij regelt georganiseerd te zijn.
Vorige week zondag heb ik hem een mail gestuurd met de vraag of wij van een hardloopclub ook mee konden rennen. Ik wist dat dit niet kon maar ik wilde eens kijken hoe hij reageerde, eens jennen.
Hij reageerde zoals verwacht heel netjes dat dit niet kon maar hij vermeld er niet in waarom niet, tevens stond op zijn affiche die in de stad ophangen / in de krant staan niet dat gewone renners niet welkom zijn.
Dit heb ik ook zo naar hem benoemd per mail en dat wij gewoon met een touringcar zouden komen. Met als doel om te kijken hoe hij reageert. Binnen enkele seconden reageerde hij terug dat dit niet mocht en daarop heb ik op geantwoord dat ik niet weet waarom niet, en dat wij gewoon komen en ik mij niks van zijn verhaal aantrek (ook omdat hij niet gewoon zegt waarom).
Daar kwam weer een mail over een dat dit niet kon.
Dus toen heb ik maar gezegd dat ik het accepteer maar, dat we gewoon met een paar man als bezoeker komen kijken en dat ik het er nog wel even met hem over zou hebben in de jury wagen (daar zat hij nl in had ik begrepen). Uiteindelijk niet gegaan natuurlijk.
Nu heeft die beste man hier voor de politie gebeld omdat hij bang was, en die zijn dus blijkbaar met 2 eenheden hier naar dit evenement gekomen om het te bewaken, en er schijnt een extra security auto'tje te zijn moeten opdraven. De politie had het zeer serieus genomen.
Dit alles heb ik vernomen van mijn baas die hem ook nog wel spreekt en daar had hij dit tegen verteld. Ook vertelde de baas dat de politie er al de hele week mee bezig is, aldus die ex collega.
(baas vertrouw ik 200% hierin).
Nu een dikke week later vraag ik me af wat ik hier mee moet doen.
Moet ik het gewoon opbiechten bij die man, want hem bang maken is gewoon niet mijn bedoeling en hem beledigen omdat hij in de rolstoel zit al helemaal niet (daar heb ik het ook niet over gehad trouwens).
Of kan ik binnenkort daadwerkelijk de politie op mijn werk of voor mijn voordeur verwachten en word ik meegenomen voor het een of het ander?