Alle wetenschappelijk onderzoek op dat gebied wijst daar wel op ja.quote:Op maandag 29 april 2013 00:45 schreef Natural-Cool het volgende:
Is het hebben van een centraal zenuwstelsel een vereiste voor bewustzijn ?
Iedere plant heeft ook zijn unieke karakter, is dat niet fascinerend.quote:Op maandag 29 april 2013 01:03 schreef Molurus het volgende:
En zoals gezegd in het filmpje werkt dit 'trucje' even goed op kunstplanten. Dus waar je nu precies heen wilt is me vooralsnog een raadsel.
quote:By using a visual illusion produced by placing a half-silver mirror in front of the display, interactive computer images augment a living plants and dynamically change in response to the user interaction with a real plant.A range of real and artificial plants such as bamboo, orchid, cactus and snake plant were explored, where each plant presented it is unique interactive and visual character.
De gevoelige locaties van de plant kunnen ze met imitatiekunst nabootsen, knap stukje techniek, chapeau.quote:This instrumentation of living plants is simple, non-invasive, and does not damage the plants: it requires only a single wire placed anywhere in the plant soil. Botanicus Interacticus allows for rich and expressive interaction with plants. It allows to use such gestures as sliding fingers on the stem of the orchid, detecting touch and grasp location, tracking proximity between human and a plant, and estimating the amount of touch contact, among others.
In Botanicus Interacticus we also deconstruct the electrical properties of plants and replicate them using standard electrical components. This allows the design of a broad variety of biologically inspired artificial plants that behave nearly the same as their biological counterparts. From the point of view of our technology there is no difference between real and artificial.
En dan? Vluchtgedrag? Verdedigingsmechanisme in werking gesteld?quote:Op zondag 28 april 2013 19:00 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Planten kunnen op ruime afstand van elkaar, geluid produceren om elkaar te waarschuwen, de andere plant kan het geluid verwerken en plaatsen.
Verdedigingsmechanisme in werking gesteld, ja door signalen door te geven.quote:Op maandag 29 april 2013 14:21 schreef hoatzin het volgende:
En dan? Vluchtgedrag? Verdedigingsmechanisme in werking gesteld?
Ligt aan wat je verstaat onder bewustzijn.quote:Op maandag 29 april 2013 00:45 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Is het hebben van een centraal zenuwstelsel een vereiste voor bewustzijn ?
Een besef van eigen ik en omgeving, daarover kunnen door vertellen en begrepen worden komt aardig in de buurt, wat denk jij ?quote:
quote:Op zondag 28 april 2013 21:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Haha, schitterend dit. Nou, toch nog een punt voor Allah hoor! En die Atheïsten maar beweren dat planten niet op prikkels kunnen reageren hahaha wat een dwazen....
In theorie zou het kunnen, maar in onze realiteit zijn daar geen voorbeelden van zover ik weet.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:03 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Een besef van eigen ik en omgeving, daarover kunnen door vertellen en begrepen worden komt aardig in de buurt, wat denk jij ?
Doel je op mensen, op de natuur of op de menselijke natuur.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:23 schreef Gray het volgende:
In theorie zou het kunnen, maar in onze realiteit zijn daar geen voorbeelden van zover ik weet.
Is allemaal hetzelfde. Maar zover we weten hebben alleen mensen dat vermogen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:02 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Doel je op mensen, op de natuur of op de menselijke natuur.
Zou het je verbazen als andere delen van de natuur dat vermogen ook blijkt te hebben of denk je dat het expliciet voor mensen is.quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:06 schreef Gray het volgende:
Is allemaal hetzelfde. Maar zover we weten hebben alleen mensen dat vermogen.
Verbazen? Nee. Wel zou ik het wonderbaarlijk vinden.quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:22 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Zou het je verbazen als andere delen van de natuur dat vermogen ook blijkt te hebben of denk je dat het expliciet voor mensen is.
Als je doelt op de realisatie van no self zoals in het boeddhisme omschreven wordt, dan ja.quote:( Trouwens, kan me vaag iets herinneren dat jij niet in de eigen ik maar meer opgaan in grote geheel voor ogen hebt, klopt dat )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |