abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125854777
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:45 schreef Natural-Cool het volgende:
Is het hebben van een centraal zenuwstelsel een vereiste voor bewustzijn ?
Alle wetenschappelijk onderzoek op dat gebied wijst daar wel op ja.
En dat maakt de verklaring voor de communicatie tussen planten die ik schetste in ieder geval vele malen aannemelijker dan dat planten een of ander geheimzinnig bewustzijn hebben dat totaal niet valt waar te nemen.
pi_125862550
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 01:03 schreef Molurus het volgende:
En zoals gezegd in het filmpje werkt dit 'trucje' even goed op kunstplanten. Dus waar je nu precies heen wilt is me vooralsnog een raadsel.
Iedere plant heeft ook zijn unieke karakter, is dat niet fascinerend.
quote:
By using a visual illusion produced by placing a half-silver mirror in front of the display, interactive computer images augment a living plants and dynamically change in response to the user interaction with a real plant.A range of real and artificial plants such as bamboo, orchid, cactus and snake plant were explored, where each plant presented it is unique interactive and visual character.

quote:
This instrumentation of living plants is simple, non-invasive, and does not damage the plants: it requires only a single wire placed anywhere in the plant soil. Botanicus Interacticus allows for rich and expressive interaction with plants. It allows to use such gestures as sliding fingers on the stem of the orchid, detecting touch and grasp location, tracking proximity between human and a plant, and estimating the amount of touch contact, among others.

In Botanicus Interacticus we also deconstruct the electrical properties of plants and replicate them using standard electrical components. This allows the design of a broad variety of biologically inspired artificial plants that behave nearly the same as their biological counterparts. From the point of view of our technology there is no difference between real and artificial.
De gevoelige locaties van de plant kunnen ze met imitatiekunst nabootsen, knap stukje techniek, chapeau.
De plant zelf leeft, groeit, plant voort, communiceert, waarschuwt, begrijpt en verteld het door.

Het is alsof ze een soort verborgen intelligentie bevestigen/tonen, vanuit een geheel andere laag van organisatie en werkingsprincipe. :{

- Vegetariers opgelet :
8-) Wie echt hart heeft voor al wat leeft, laat de sla links liggen en respecteert de integriteit van prei. Activisten zouden moeten inbreken in kweekschuren om tomaten vrij te laten.
Voortaan vriendelijk aan een appelboom vragen of die een appeltje kan missen, en anders kun je net zo goed een sappige gehaktbal oppeuzelen, qua consequent leedontwijkend gedrag maakt dat niet uit. ;)
  maandag 29 april 2013 @ 14:21:00 #153
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125864873
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:00 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Planten kunnen op ruime afstand van elkaar, geluid produceren om elkaar te waarschuwen, de andere plant kan het geluid verwerken en plaatsen.

En dan? Vluchtgedrag? Verdedigingsmechanisme in werking gesteld?
pi_125864928
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:21 schreef hoatzin het volgende:
En dan? Vluchtgedrag? Verdedigingsmechanisme in werking gesteld?
Verdedigingsmechanisme in werking gesteld, ja door signalen door te geven.
pi_125896677
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:45 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Is het hebben van een centraal zenuwstelsel een vereiste voor bewustzijn ?
Ligt aan wat je verstaat onder bewustzijn.
pi_125897969
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:31 schreef Gray het volgende:
Ligt aan wat je verstaat onder bewustzijn.
Een besef van eigen ik en omgeving, daarover kunnen door vertellen en begrepen worden komt aardig in de buurt, wat denk jij ?
pi_125898014
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Haha, schitterend dit. Nou, toch nog een punt voor Allah hoor! En die Atheïsten maar beweren dat planten niet op prikkels kunnen reageren hahaha wat een dwazen....
_O-
pi_125898644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:03 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Een besef van eigen ik en omgeving, daarover kunnen door vertellen en begrepen worden komt aardig in de buurt, wat denk jij ?
In theorie zou het kunnen, maar in onze realiteit zijn daar geen voorbeelden van zover ik weet.
pi_125899777
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:23 schreef Gray het volgende:
In theorie zou het kunnen, maar in onze realiteit zijn daar geen voorbeelden van zover ik weet.
Doel je op mensen, op de natuur of op de menselijke natuur. c_/
pi_125899895
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:02 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Doel je op mensen, op de natuur of op de menselijke natuur. c_/
Is allemaal hetzelfde. Maar zover we weten hebben alleen mensen dat vermogen.
pi_125900440
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:06 schreef Gray het volgende:
Is allemaal hetzelfde. Maar zover we weten hebben alleen mensen dat vermogen.
Zou het je verbazen als andere delen van de natuur dat vermogen ook blijkt te hebben of denk je dat het expliciet voor mensen is.

( Trouwens, kan me vaag iets herinneren dat jij niet in de eigen ik maar meer opgaan in grote geheel voor ogen hebt, klopt dat )
pi_125903680
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:22 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Zou het je verbazen als andere delen van de natuur dat vermogen ook blijkt te hebben of denk je dat het expliciet voor mensen is.
Verbazen? Nee. Wel zou ik het wonderbaarlijk vinden. :)

quote:
( Trouwens, kan me vaag iets herinneren dat jij niet in de eigen ik maar meer opgaan in grote geheel voor ogen hebt, klopt dat )
Als je doelt op de realisatie van no self zoals in het boeddhisme omschreven wordt, dan ja. :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:30:24 #163
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_126000942
Een heel interessante case in dit genre is (verkapte bump) de rechtszaak in de Verenigde Staten ten aanzien van het onderwijzen van Intelligent Design op scholen:

http://nl.wikipedia.org/w(...)Area_School_District

Ken Miller, een katholieke celbioloog en belangrijke getuige in dit bizarre proces, gaf naderhand een zeer boeiende lezing erover:

Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')