abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125655120
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:01 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb moeite met het feit dat mijn 6 jarige dochter op school over jericho moet zingen terwijl in jozua 6;21 over massamoord op jericho word gesproken en daarna een mooi stukje begint over de hoer rachab....ja letterlijk noemt de bijbel haar een hoer.

walgelijk dat je kinderen van 6 een vrolijk liedje over massamoord durft te laten zingen...moet je voorstellen dat duitse kinderen op school een vrolijk liedje over de holocaust zingen...
Je snapt er totaal niks van.Ga eerst maar eens Hebreeuws leren en verstaan wat de Bijbel met hoer bedoeld.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:08:51 #152
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_125655217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:07 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Je snapt er totaal niks van.Ga eerst maar eens Hebreeuws leren en verstaan wat de Bijbel met hoer bedoeld.
reageer nu ook eens op het massamoord gedeelte op kinderen en vrouwen
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_125655675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:07 schreef Skillsy het volgende:

[..]

veertien onafhankelijke vertalers die het onderling eens zijn
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:14:38 #154
34974 trigt013
pi_125655718
Joshua fit the battle of Jericho
Jericho Jericho;
Joshua fit the battle of Jericho
And the walls came tumbling down.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:16:30 #155
34974 trigt013
pi_125655831
Aj, wetenschap en de bijbel is een pijnlijk geheel. Tip; religie is een emotie....probeer die niet richting wetenschap te tillen....is net zo kansloos als eerst het licht maken en paar dagen later pas de zon.

Maar volgens goed religieus gebruik ben ik nu een heidense hond die dood moet....of minstens monddood.
pi_125656117
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:02 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik zie jevaak religieus gerelateerde dingen plaatsen en dan kan ik maar 1 dingen denken
men spreekt gaarne over datgene, waarvan ons hart vervuld is :)
Dat klopt ook. Ik vind religie enorm fascinerend. Tegelijkertijd voel ik een enorme weerstand tegen de inhoud en uitingen ervan.
pi_125656194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:08 schreef trigt013 het volgende:

[..]

reageer nu ook eens op het massamoord gedeelte op kinderen en vrouwen
Er valt eigenlijk niet over te discusieren.G'd wilde dat, de mensen moesten verdreven worden zodat de joden het land konden innemen.

Maar veel mensen hebben grote moeite om het geweld dat in de Hebreeuwse Bijbel voorkomt te begrijpen.Zelfs ik begrijp dat niet (dus euh je bent niet de enige)

Het enige verschil tussen jou en mij ,en meedere mensen, is dat ik G'd niet als iets vreselijks zie.Juist tegenover gestelde

Oorlog is slecht
''Wie doodt, doodt steeds zijn broeder''
Maar soms is oorlog noodzakelijk en rechtvaardig wanneer het gaat om verdediging. Verdediging is noodzakelijk om levens te redden.
Ondanks de vele veldslagen is het boek Jozua een anti-oorlogsboek. De dood mag niet verheerlijkt worden. Niemand was Jozua dankbaar behalve G'd

In jouw ogen compleet onzin, in mijn ogen niet.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:21:49 #158
34974 trigt013
pi_125656267
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 23 april 2013 21:19 schreef Jigzoz het volgende:[/
[..]
Dat klopt ook. Ik vind religie enorm fascinerend. Tegelijkertijd voel ik een enorme weerstand tegen de inhoud en uitingen ervan.
idem....als geschiedenisboek is het geweldig, vooral als je hem naast romeinse, griekse en eqypsche boeken legt.
pi_125656308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bent niet de enige
pi_125656347
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:21 schreef trigt013 het volgende:

[..]

idem....als geschiedenisboek is het geweldig, vooral als je hem naast romeinse, griekse en eqypsche boeken legt.
De bijbel is zo vreselijk onbetrouwbaar dat het als geschiedkundig werk wat dat betreft waardeloos is.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:23:08 #161
34974 trigt013
pi_125656367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:20 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Er valt eigenlijk niet over te discusieren.G'd wilde dat, de mensen moesten verdreven worden zodat de joden het land konden innemen.

Maar veel mensen hebben grote moeite om het geweld dat in de Hebreeuwse Bijbel voorkomt te begrijpen.Zelfs ik begrijp dat niet (dus euh je bent niet de enige)

Het enige verschil tussen jou en mij ,en meedere mensen, is dat ik G'd niet als iets vreselijks zie.Juist tegenover gestelde

Oorlog is slecht
Maar soms is oorlog noodzakelijk en rechtvaardig wanneer het gaat om verdediging. Verdediging is noodzakelijk om levens te redden.
Ondanks de vele veldslagen is het boek Jozua een anti-oorlogsboek. De dood mag niet verheerlijkt worden. Niemand was Jozua dankbaar behalve G'd

hij vermoord vrouwen, bejaarden en baby's vent. op die manier kan je zelfs een massamoord op een kinderdagverblijf zelfverdediging noemen.

Orginele bewoners verdrijven is gewoon een bezettingsmacht, verwerpelijk. Ik wil ook het huis van mijn buren, daarom verdrijf ik ze nog niet....trouwens was het maar verdrijven ze worden allemaal vermoord.
pi_125656458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:23 schreef trigt013 het volgende:

[..]

hij vermoord vrouwen, bejaarden en baby's vent. op die manier kan je zelfs een massamoord op een kinderdagverblijf zelfverdediging noemen.
Zoals ik zei voor menig gelovige en niet gelovige is het moeilijk te begrijpen dat God opdracht geeft voor de veldslagen
pi_125656475
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:22 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Je bent niet de enige
Dat lijkt me logisch. Zo ontzettend veel van wat het christendom propageert gaat lijnrecht in tegen wat natuurlijk is... Mensen zijn mensen en ze doen menselijk. Als dat zondig en dus slecht is, dan is het niet de mens die fout zit, maar de religie.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:25:25 #164
34974 trigt013
pi_125656546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:24 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Zoals ik zei voor menig gelovige en niet gelovige is het moeilijk te begrijpen dat God opdracht geeft voor de veldslagen
geen veldslag, moord op baby's en bejaarden.
pi_125656932
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:25 schreef trigt013 het volgende:

[..]

geen veldslag, moord op baby's en bejaarden.
alle burgers van Jericho en Ai werden vermoord
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:32:38 #166
34974 trigt013
pi_125657057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef Skillsy het volgende:

[..]

alle burgers van Jericho en Ai werden vermoord
dat is dus massamoord op baby's en bejaarden in opdracht van god. die stad was hun geboorteland en bezet door een bezettingsmacht. En dat is goed te praten op welke manier?
pi_125657514
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:32 schreef trigt013 het volgende:

[..]

dat is dus massamoord op baby's en bejaarden in opdracht van god. die stad was hun geboorteland en bezet door een bezettingsmacht. En dat is goed te praten op welke manier?
Omdat het god was. God is goed dus als god mensen afslacht, tot slaaf maakt, laat verkrachten of weet ik veel wat, dan is dat goed. Zo werkt religie.
pi_125657940
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:32 schreef trigt013 het volgende:

[..]

In G'ds ogen waren de Kanaänieten slechts tijdelijke inwoners van het land.De Joden waren geen indringers.De Kanaänieten moesten eruit van G'd

En wat lezen we verderop?
Jozua werd niet gelukkig van zijn overwinningen, hij werd juist treuriger en eenzamer. Hij stierf alleen. Niemand kwam naar zijn begrafenis. Na de oorlog had niemand hem meer nodig.

De boodschap van de Tora was en is om vrede op aarde te brengen.Hoe krom en afschuwlijk het ook is.Het is zo en zal altijd blijven.
Daar geloof ik in.De liefde van G'd zien en niet het negatieve zien.Wat men sowieso eerder ziet overigens (negatieve dingen algemeen)
pi_125658113
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:46 schreef Skillsy het volgende:

[..]

In G'ds ogen waren de Kanaänieten slechts tijdelijke inwoners van het land.De Joden waren geen indringers.De Kanaänieten moesten eruit van G'd

Jozua werd niet gelukkig van zijn overwinningen, hij werd juist treuriger en eenzamer. Hij stierf alleen. Niemand kwam naar zijn begrafenis. Na de oorlog had niemand hem meer nodig.

De boodschap van de Tora was en is om vrede op aarde te brengen.Hoe krom en afschuwlijk het ook is.Het is zo en zal altijd blijven.
Daar geloof ik in.De liefde van G'd zien en niet het negatieve zien.Wat men sowieso eerder ziet overigens (negatieve dingen algemeen)
Maar leg mij nu eens uit wat het verschil is met een willekeurig ander boek dat start met dat het de goddelijke waarheid beschrijft en dat de hoofdpersoon ultiem goed is. En vervolgens gaat die hoofdpersoon een kinderdagverblijf en een bejaardentehuis binnen en vermoord daar iedereen.

Maar ja, het boek begon met zeggen dat de hoofdpersoon goed is, dus die kinderen en bejaarden moeten het wel verdiend hebben. Het is iig geen kwade daad van de hoofdpersoon toch?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:49:18 #170
34974 trigt013
pi_125658120
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:46 schreef Skillsy het volgende:

[..]

het word steeds leuker, dus god dumpt zijn stroman ook nog eens. zelfs hitler was nog menselijker dan dit. ja en natuurlijk makkelijk roepen dat je vrede wilt en spijt hebt na afschuwelijke daden, geeft weer dat god weinig verantwoordelijkheidsgevoel kent. Sterker nog hij kan in de toekomst kijken en doet dit met voorbedachte rade. Ik vind mijn buren ook tijdelijke bewoners van hun huis, gelukkig neem ik geen voorbeeld aan de bijbel en mogen ze gewoon blijven wonen.
pi_125658814
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:20 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Oorlog is slecht

Toch wel onzin:

De Hebreeën worden onderdrukt in Egypte.
JHWH verhardt het hart van Farao
JHWH vermoordt de onschuldige eerstgeborenen en het vee van Egypte
JHWH vermoordt daarna toch maar Farao en zijn paarden(!) (die waren toch al dood?)
In het zo ontstane machtsvacuüm stuurt hij de Hebreeën niet terug naar Egypte dat voor het oprapen ligt, maar de woestijn in.
Aan de andere kant van de woestijn moeten onschuldige volken worden uitgeroeid.
pi_125658867
Zoals Stephen Hawking zei ' We are each free to believe what we want '
pi_125658937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:59 schreef Skillsy het volgende:
G'd heeft je hersens gegeven, tijd dat je die eens gaat gebruiken.
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:02:20 #174
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125659038
quote:
Dat je vrij bent om iets te geloven, betekent niet dat wat je gelooft ook enige logica bevat. :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:02:43 #175
34974 trigt013
pi_125659061
quote:
waarom moet mijn 6 jarige dochter geïndoctrineerd worden met jullie genocide?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')