Je snapt er totaal niks van.Ga eerst maar eens Hebreeuws leren en verstaan wat de Bijbel met hoer bedoeld.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:01 schreef trigt013 het volgende:
Ik heb moeite met het feit dat mijn 6 jarige dochter op school over jericho moet zingen terwijl in jozua 6;21 over massamoord op jericho word gesproken en daarna een mooi stukje begint over de hoer rachab....ja letterlijk noemt de bijbel haar een hoer.
walgelijk dat je kinderen van 6 een vrolijk liedje over massamoord durft te laten zingen...moet je voorstellen dat duitse kinderen op school een vrolijk liedje over de holocaust zingen...
reageer nu ook eens op het massamoord gedeelte op kinderen en vrouwenquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:07 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je snapt er totaal niks van.Ga eerst maar eens Hebreeuws leren en verstaan wat de Bijbel met hoer bedoeld.
veertien onafhankelijke vertalers die het onderling eens zijnquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:07 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je snapt er totaal niks van.Ga eerst maar eens Hebreeuws leren en verstaan wat de Bijbel met hoer bedoeld.
Dat klopt ook. Ik vind religie enorm fascinerend. Tegelijkertijd voel ik een enorme weerstand tegen de inhoud en uitingen ervan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:02 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik zie jevaak religieus gerelateerde dingen plaatsen en dan kan ik maar 1 dingen denken
men spreekt gaarne over datgene, waarvan ons hart vervuld is
Er valt eigenlijk niet over te discusieren.G'd wilde dat, de mensen moesten verdreven worden zodat de joden het land konden innemen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:08 schreef trigt013 het volgende:
[..]
reageer nu ook eens op het massamoord gedeelte op kinderen en vrouwen
idem....als geschiedenisboek is het geweldig, vooral als je hem naast romeinse, griekse en eqypsche boeken legt.quote:[b]Op dinsdag 23 april 2013 21:19 schreef Jigzoz het volgende:[/
[..]
Dat klopt ook. Ik vind religie enorm fascinerend. Tegelijkertijd voel ik een enorme weerstand tegen de inhoud en uitingen ervan.
Je bent niet de enigequote:Op dinsdag 23 april 2013 21:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Ik vind religie enorm fascinerend. Tegelijkertijd voel ik een enorme weerstand tegen de inhoud en uitingen ervan.
De bijbel is zo vreselijk onbetrouwbaar dat het als geschiedkundig werk wat dat betreft waardeloos is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
idem....als geschiedenisboek is het geweldig, vooral als je hem naast romeinse, griekse en eqypsche boeken legt.
hij vermoord vrouwen, bejaarden en baby's vent. op die manier kan je zelfs een massamoord op een kinderdagverblijf zelfverdediging noemen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:20 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Er valt eigenlijk niet over te discusieren.G'd wilde dat, de mensen moesten verdreven worden zodat de joden het land konden innemen.
Maar veel mensen hebben grote moeite om het geweld dat in de Hebreeuwse Bijbel voorkomt te begrijpen.Zelfs ik begrijp dat niet (dus euh je bent niet de enige)
Het enige verschil tussen jou en mij ,en meedere mensen, is dat ik G'd niet als iets vreselijks zie.Juist tegenover gestelde
Oorlog is slecht
''Wie doodt, doodt steeds zijn broeder''
Maar soms is oorlog noodzakelijk en rechtvaardig wanneer het gaat om verdediging. Verdediging is noodzakelijk om levens te redden.
Ondanks de vele veldslagen is het boek Jozua een anti-oorlogsboek. De dood mag niet verheerlijkt worden. Niemand was Jozua dankbaar behalve G'd
In jouw ogen compleet onzin, in mijn ogen niet.
Zoals ik zei voor menig gelovige en niet gelovige is het moeilijk te begrijpen dat God opdracht geeft voor de veldslagenquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
hij vermoord vrouwen, bejaarden en baby's vent. op die manier kan je zelfs een massamoord op een kinderdagverblijf zelfverdediging noemen.
Dat lijkt me logisch. Zo ontzettend veel van wat het christendom propageert gaat lijnrecht in tegen wat natuurlijk is... Mensen zijn mensen en ze doen menselijk. Als dat zondig en dus slecht is, dan is het niet de mens die fout zit, maar de religie.quote:
geen veldslag, moord op baby's en bejaarden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zoals ik zei voor menig gelovige en niet gelovige is het moeilijk te begrijpen dat God opdracht geeft voor de veldslagen
alle burgers van Jericho en Ai werden vermoordquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
geen veldslag, moord op baby's en bejaarden.
dat is dus massamoord op baby's en bejaarden in opdracht van god. die stad was hun geboorteland en bezet door een bezettingsmacht. En dat is goed te praten op welke manier?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
alle burgers van Jericho en Ai werden vermoord
Omdat het god was. God is goed dus als god mensen afslacht, tot slaaf maakt, laat verkrachten of weet ik veel wat, dan is dat goed. Zo werkt religie.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:32 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dat is dus massamoord op baby's en bejaarden in opdracht van god. die stad was hun geboorteland en bezet door een bezettingsmacht. En dat is goed te praten op welke manier?
In G'ds ogen waren de Kanaänieten slechts tijdelijke inwoners van het land.De Joden waren geen indringers.De Kanaänieten moesten eruit van G'dquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:32 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dat is dus massamoord op baby's en bejaarden in opdracht van god. die stad was hun geboorteland en bezet door een bezettingsmacht. En dat is goed te praten op welke manier?
Maar leg mij nu eens uit wat het verschil is met een willekeurig ander boek dat start met dat het de goddelijke waarheid beschrijft en dat de hoofdpersoon ultiem goed is. En vervolgens gaat die hoofdpersoon een kinderdagverblijf en een bejaardentehuis binnen en vermoord daar iedereen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:46 schreef Skillsy het volgende:
[..]
In G'ds ogen waren de Kanaänieten slechts tijdelijke inwoners van het land.De Joden waren geen indringers.De Kanaänieten moesten eruit van G'd
En wat lezen we verderop?
Jozua werd niet gelukkig van zijn overwinningen, hij werd juist treuriger en eenzamer. Hij stierf alleen. Niemand kwam naar zijn begrafenis. Na de oorlog had niemand hem meer nodig.
De boodschap van de Tora was en is om vrede op aarde te brengen.Hoe krom en afschuwlijk het ook is.Het is zo en zal altijd blijven.
Daar geloof ik in.De liefde van G'd zien en niet het negatieve zien.Wat men sowieso eerder ziet overigens (negatieve dingen algemeen)
het word steeds leuker, dus god dumpt zijn stroman ook nog eens. zelfs hitler was nog menselijker dan dit. ja en natuurlijk makkelijk roepen dat je vrede wilt en spijt hebt na afschuwelijke daden, geeft weer dat god weinig verantwoordelijkheidsgevoel kent. Sterker nog hij kan in de toekomst kijken en doet dit met voorbedachte rade. Ik vind mijn buren ook tijdelijke bewoners van hun huis, gelukkig neem ik geen voorbeeld aan de bijbel en mogen ze gewoon blijven wonen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:46 schreef Skillsy het volgende:
[..]
In G'ds ogen waren de Kanaänieten slechts tijdelijke inwoners van het land.De Joden waren geen indringers.De Kanaänieten moesten eruit van G'd
En wat lezen we verderop?
Jozua werd niet gelukkig van zijn overwinningen, hij werd juist treuriger en eenzamer. Hij stierf alleen. Niemand kwam naar zijn begrafenis. Na de oorlog had niemand hem meer nodig.
De boodschap van de Tora was en is om vrede op aarde te brengen.Hoe krom en afschuwlijk het ook is.Het is zo en zal altijd blijven.
Daar geloof ik in.De liefde van G'd zien en niet het negatieve zien.Wat men sowieso eerder ziet overigens (negatieve dingen algemeen)
Toch wel onzin:quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:20 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Er valt eigenlijk niet over te discusieren.G'd wilde dat, de mensen moesten verdreven worden zodat de joden het land konden innemen.
Maar veel mensen hebben grote moeite om het geweld dat in de Hebreeuwse Bijbel voorkomt te begrijpen.Zelfs ik begrijp dat niet (dus euh je bent niet de enige)
Het enige verschil tussen jou en mij ,en meedere mensen, is dat ik G'd niet als iets vreselijks zie.Juist tegenover gestelde
Oorlog is slecht
''Wie doodt, doodt steeds zijn broeder''
Maar soms is oorlog noodzakelijk en rechtvaardig wanneer het gaat om verdediging. Verdediging is noodzakelijk om levens te redden.
Ondanks de vele veldslagen is het boek Jozua een anti-oorlogsboek. De dood mag niet verheerlijkt worden. Niemand was Jozua dankbaar behalve G'd
In jouw ogen compleet onzin, in mijn ogen niet.
G'd heeft je hersens gegeven, tijd dat je die eens gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:59 schreef Skillsy het volgende:
Zoals Stephen Hawking zei ' We are each free to believe what we want '
Dat je vrij bent om iets te geloven, betekent niet dat wat je gelooft ook enige logica bevat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:59 schreef Skillsy het volgende:
waarom moet mijn 6 jarige dochter geïndoctrineerd worden met jullie genocide?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:59 schreef Skillsy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |