Alleen al de wens om die rechten bij krijgsgevangenen en (staats)burgers opzij te zetten is gevaarlijker dan de bommenleggers. De Duitsers die de benaming DEF ipv POW kregen kunnen daar in veel gevallen niet meer over meepraten. Mocht je het niet zo hebben op de vijand dan moet je alsnog denken aan je eigen mensen die gevangen genomen kunnen worden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij is Amerikaans staatsburger, dat maakt deze kwestie vrij gevoelig. Er zijn inderdaad stemmen opgegaan in oa de senaat om hem geen enkel recht te gunnen maar de Obamaregering heeft dat wespennest mooi ontweken. Die hebben het al moeilijk genoeg met het pareren van kritiek.
Inderdaad. Het kan niet zo zijn dat de rechtsgang omzeild mag worden elke keer als het niet uit komt. Ook al is het misdrijf groot.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij is Amerikaans staatsburger, dat maakt deze kwestie vrij gevoelig. Er zijn inderdaad stemmen opgegaan in oa de senaat om hem geen enkel recht te gunnen maar de Obamaregering heeft dat wespennest mooi ontweken. Die hebben het al moeilijk genoeg met het pareren van kritiek.
linkquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef sonnyspek het volgende:
Net kwam het AP met breaking news dat er twee explosies waren bij het Witte huis, gehacked.
Wat ik vorige week zei dus:quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:19 schreef Toekito het volgende:
...en dat ze geen banden hadden met buitenlandse terroristische organisaties.
De jongens gebruikten instructies uit een al-Qaeda internetmagazine om hun snelkookpanbommen te maken.
De jongemannen zouden ook geļnspireerd zijn door de gewelddadige videoboodschappen die de overleden al-Qaeda-leider Anwar al-Awlaki online verspreidde.
Al-Awlaki is in 2011 gedood door een Amerikaanse drone in Jemen, waardoor zijn status "larger than life" is geworden bij de westerse jihadisten (omdat zijn Engels goed was, zie video). Zelfs na zijn dood inspireert hij mensen tot het overgaan op daden.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:23 schreef Shawn het volgende:
Volgens een video die eerder gepost is in dit topic wordt in de laatste editie van het AQAP-magazine uitgelegd hoe je een snelkookpan-bom moet maken.
AQAP = Al-Qaeda op het Arabisch schiereiland.
Zou wel verklaren waarom niemand de aanslagen opėist. AQAP is namelijk niet op de hoogte van het feit dat een lone wolf hun advies in het magazine heeft opgevolgd. En de lone wolf is voortvluchtig.
Het schijn inderdaad wel zo te zijn: de jongere luistert altijd naar wat de oudere broer hem opdraagt. Zo hoort dat in de Islam. En die Tamerlan schijnt echt een overheersend persoon te zijn geweest (voor zover je al die berichten kunt geloven). Het is altijd maar afwachten in hoeverre het waar is natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:23 schreef Sheriam het volgende:
Ja, en als je broer met zo'n plan komt, doe je gewoon mee.... Weet niet of 'ie dit nu zit te verzinnen om er beter af te komen of dat het waar is, maar in het laatste geval, wat een pathetische, beinvloedbare meeloper is 'ie dan.
[bron]quote:Tamerlan is being painted as a strong-willed, influential religious extremist; Dzhokhar a laid-back college student with a reputation for smoking pot and hanging out. Even the suspects' mother says Tamerlan had a huge influence on Dzhokhar:
"They loved each other. What Tamerlan was said was law for Dzhokhar. That's how I raised them. What the elder brother says, the younger brother has to do. That is according to Islam."
Dus de daders zijn etnisch "buitenlands", gebruikte drugs en zijn islamitisch. De republikeinen gonna have a field dayquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het schijn inderdaad wel zo te zijn: de jongere luistert altijd naar wat de oudere broer hem opdraagt. Zo hoort dat in de Islam. En die Tamerlan schijnt echt een overheersend persoon te zijn geweest (voor zover je al die berichten kunt geloven). Het is altijd maar afwachten in hoeverre het waar is natuurlijk.
[..]
[bron]
Ik snap het niet helemaal. Wat is nou het doel van die experts dat ze zo uit hun nek lullen? Je kan daar gewoon kruit kopen in de winkel en ook snelkookpannen en spijkers zijn niet bepaald zeldzaam. En met google is alles wat terrorisme gerelateerd is te vinden. Over sleeper cells hebben is misschien wat concreter en angstaanjagender dan iedereen kan hetzelfde doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat blijkt: Die jongens hebben gewoon zelf die bommen gemaakt, met een simpele snelkookpan. Niet eens zo moeilijk.
En dan heb je van die experts die zeggen: dit kunnen ze niet van google hebben, daarvoor zijn de bommen too advanced. Someone gave the brothers the skills and it is now our job to find out just who they were. Agents think the sleeper cell has up to a dozen members and has been waiting several years for their day to come.' #
Ze reden allebei in een eigen auto, de SUV en de groene sedan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:35 schreef hijweer het volgende:
Ik snap het niet helemaal van de auto's
"The shooters were also driving the green sedan on the left. "
Je kan slechts een auto tegelijk besturen lijkt mij? Dus als ze die Sedan hadden, waar hadden ze dan de Mercedes SUV voor nodig. Tenzij ze allebei in een aparte auto aan kwamen rijden, wat me stug lijkt. Dus ik volg even iets niet
Of woonden ze op deze plek? En stonden de auto's daar dus geparkeerd... Dat zou het verklaren![]()
Die associatie tussen de Boston Red Sox en die benen van hem raak ik sowieso al nooit meer kwijt.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:39 schreef CrushedTinBox het volgende:
[ afbeelding ]
Jeff die een cadeau geeft aan een ander slachtoffer voor haar 18e verjaardag
quote:Op woensdag 24 april 2013 17:17 schreef Masspa het volgende:
[ afbeelding ]
Deze agent bracht tijdens de lockdown melk naar een familie met kinderen... Is dat nou McBacon met een zonnebril?
Maar wel er naartoe emigreren en profiteren van alles wat Amerika hen biedt.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:13 schreef arjan1212 het volgende:
Een motief van de vermoede bommenlegger van Boston zou woede zijn over de oorlogen van de Verenigde Staten in Afghanistan en Irak. De zwaargewonde verdachte, Dzjochar Tsarnaev, verklaarde dat tijdens zijn verhoor, aldus de Amerikaanse media
http://www.demorgen.be/dm(...)nslagen-Boston.dhtml
Autopsie eerst maar eens afwachten. Hij was al weken voor de marathon weggelopen. Ik acht het veel waarschijnlijker dat hij al dood was voor de valse beschuldiging.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:16 schreef Disorder het volgende:
Die Sunil Tripathi die vermist werd? Dood gevonden in een rivier. Gezien de timing lijkt het me aannemelijk dat hij zelfmoord heeft gepleegd nadat hij vals beschuldigd werd. Hij had al mentale problemen. Dit zou nog wel eens de druppel kunnen zijn geweest.
http://www.dailymail.co.u(...)nternet-sleuths.html
Dit, bovendien werd het in Amerika in de ochtend al bekend dat hij het niet was. Er is een kans dat hij toen lag te slapen (mits hij leefde) en toen hij wakker werd al niet meer beschuldigd werd..quote:Op woensdag 24 april 2013 18:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Autopsie eerst maar eens afwachten. Hij was al weken voor de marathon weggelopen. Ik acht het veel waarschijnlijker dat hij al dood was voor de valse beschuldiging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |