Is dit inderdaad geen idee? Hier in de buurt zit een wijkboerderij die een pony en een paard hebben rondlopen die ook "afgekeurd"zijn. Enige wat er nog aan belasting voor die dieren is is dat ze één maal per jaar actief worden op de open dag met inspannen voor een karretje (pony) en ritje maken met kleine kinderen op de rug (paard). Voor de rest van het jaar kunnen ze lekker genieten van hun oude dag tussen de andere dieren.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:40 schreef lady-wrb het volgende:
is er geen kinderboerderij die een lief oud paardje zou willen hebben?
bij mij in de buurt is een kinderboerderij die weer opnieuw met dieren is begonnen. daar heb ik toen onderdak voor mijn hanen gevonden. misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets?
Totdat de bewindvoerder erachter komt, dat is het einde WSNP, zonder schone lei wel te verstaan.quote:Op zondag 21 april 2013 11:28 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Woon langs een paardenboer deze haalt ze wel op om er gehaktballen van te draaien ben daar zelf geen voorstander van. Heb zelf ook van alles gehad echter toen het hier bij mij financieel slechter ging ben ik op voorhand al gaan zoeken voor juiste plaatsing van mijn dieren.
[..]
Maar natuurlijk, TS zit in de schuldsanering met alle begrip hoop dat TS haar paarden heel goed kan stallen of op de juiste plaats kwijt kan. Alleen beter zou gewoon zijn als de de paardjes van haar schouders zijn want dan is het een stuk makkelijker voor TS om alles voor elkaar te krijgen.
Hoop wel dat TS dit ook heeft gemeld bij de schuldsanering toen ze erin kwam want paarden vallen onder bezit, dus als goederen. Mocht ze dat niet gemeld hebben houd het dan stil...
hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Totdat de bewindvoerder erachter komt, dat is het einde WSNP, zonder schone lei wel te verstaan.
Resultaat: het merendeel van je schuldeisers komen achter je aan. Zaak is om die 3 jaar zonder kleerscheuren te overleven. Anders ben je de komende 10 jaar de sjaak, na die periode mag je opnieuw toelating WSNP aanvragen.
Ontopic: Zal ook nog eens rondvragen voor je TS, mocht ik weten vertel ik het je.
Het kost geld, dus moet het weg. Vergelijk het met een auto, die moet ook weg als je in de WSNP terecht komt. Er zijn een aantal dingen die je mag behouden, weet dat alleen zo niet uit het hoofd. Die richtlijnen staan wel ergens.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat?
ze kan die dieren aan de straatstenen niet kwijt, hoe kunnen ze dan nog enige waarde vertegenwoordigen?
ja maar de schuldsanering snapt toch wel dat je een auto sneller kwijt bent dan een paard? (en dat die de tijd dat je bezig bent om een andere eigenaar te vinden, toch moet eten en onderdak moet hebben, waar je een auto rustig langs de straat kan laten staan zonder dattie benzine kost. (of makklijk op een anders naam kan zetten)quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:57 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het kost geld, dus moet het weg. Vergelijk het met een auto, die moet ook weg als je in de WSNP terecht komt. Er zijn een aantal dingen die je mag behouden, weet dat alleen zo niet uit het hoofd. Die richtlijnen staan wel ergens.
Ligt aan je bewindvoerder, de ene is begripvoller dan de ander. Een auto moet je ook maar zien te verkopen. Die wordt namelijk bij de toelating getaxeerd en dat bedrag zal je moeten betalen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar de schuldsanering snapt toch wel dat je een auto sneller kwijt bent dan een paard? (en dat die de tijd dat je bezig bent om een andere eigenaar te vinden, toch moet eten en onderdak moet hebben, waar je een auto rustig langs de straat kan laten staan zonder dattie benzine kost. (of makklijk op een anders naam kan zetten)
de schuldsanering weet ook dat er genoeg slagerijen zijn die graag paarden nodig hebben voor in het rundvlees. ook al is dat geen optie voor ts maar zo denken zo wel.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar de schuldsanering snapt toch wel dat je een auto sneller kwijt bent dan een paard? (en dat die de tijd dat je bezig bent om een andere eigenaar te vinden, toch moet eten en onderdak moet hebben, waar je een auto rustig langs de straat kan laten staan zonder dattie benzine kost. (of makklijk op een anders naam kan zetten)
En terecht ook. Want de één zegt "ja mijn paard wil ik niet aan de slager verkopen", de volgende zegt "Ja ik wil mijn postzegelverzameling alleen in 1x verkopen aan iemand die belooft om de collectie bij elkaar te houden". Als je in WSNP zit heb je nu eenmaal weinig meer te willen ben ik bang.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:05 schreef K4rJ4kC het volgende:
[..]
de schuldsanering weet ook dat er genoeg slagerijen zijn die graag paarden nodig hebben voor in het rundvlees. ook al is dat geen optie voor ts maar zo denken zo wel.
Dat is waar, maar dan nog zoals je al later word aangegeven gaat hier dier dan naar de slager.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Totdat de bewindvoerder erachter komt, dat is het einde WSNP, zonder schone lei wel te verstaan.
Resultaat: het merendeel van je schuldeisers komen achter je aan. Zaak is om die 3 jaar zonder kleerscheuren te overleven. Anders ben je de komende 10 jaar de sjaak, na die periode mag je opnieuw toelating WSNP aanvragen.
Ontopic: Zal ook nog eens rondvragen voor je TS, mocht ik weten vertel ik het je.
Geweldig! Probeer dus zo lang mogelijk van je oude vriendin te genietenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:23 schreef dolfina-chica het volgende:
Aanvulling, mijn wsnp heeft er voor een groot deel niets mee te maken (gehad) behalve dat ik stalling niet kon betalen... maar er staat en stond niets op mijn naam, dus ik heb geen bezittingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |