abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125548618
Je zit in de schuldsanering en hebt paarden?

Lees die zin 10 x en verkoop die knollen. Geef ze weg, breng ze naar het slachthuis, whatever.
Get your shit together.
pi_125548665
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:24 schreef beerten het volgende:

Lees die zin 10 x en verkoop die knollen. Geef ze weg, breng ze naar het slachthuis, whatever.
Get your shit together.
Als je het niet begrijpt, oordeel dan ook niet.
  Admin zondag 21 april 2013 @ 11:27:43 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_125548697
quote:

Get your shit together.
Ja hoi, dat kan best in een ander topic, deze gaat om hulp.
Bedankt ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_125548709
quote:
99s.gif Op zondag 21 april 2013 11:12 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.... kun je toch mooi zelf thuis IKEA-balletjes van draaien...

:@ :@ :@

Anyway, ik wens TS sterkte. Lijkt me een verschrikkelijke kut-situatie, maar desnoods briefjes ophangen overal, bij tuincentra enzo....
Woon langs een paardenboer deze haalt ze wel op om er gehaktballen van te draaien ben daar zelf geen voorstander van. Heb zelf ook van alles gehad echter toen het hier bij mij financieel slechter ging ben ik op voorhand al gaan zoeken voor juiste plaatsing van mijn dieren.

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:18 schreef cerebella het volgende:

[..]

Wat een defaitistische instelling is dat. Als het om mijn paardjes zou gaan (heb er 3) zou ik álles proberen.

It ain't over 'till it's over.

Wat betreft de kosten, er is nogal een verschil tussen half-/volpension en een weitje met schuilplek bij de boer. Misschien is het net te betalen voor Ts als ze alleen het voer en de hoefsmid hoeft te voorzien. Wellicht kan ze klusjes doen in ruil voor de wei.

Maar natuurlijk, TS zit in de schuldsanering met alle begrip hoop dat TS haar paarden heel goed kan stallen of op de juiste plaats kwijt kan. Alleen beter zou gewoon zijn als de de paardjes van haar schouders zijn want dan is het een stuk makkelijker voor TS om alles voor elkaar te krijgen.

Hoop wel dat TS dit ook heeft gemeld bij de schuldsanering toen ze erin kwam want paarden vallen onder bezit, dus als goederen. Mocht ze dat niet gemeld hebben houd het dan stil...
pi_125548769
-doe normaal-

[ Bericht 93% gewijzigd door Cat-astrophe op 21-04-2013 11:30:53 ]
pi_125548770
quote:

Get your shit together.
TS is bezig een oplossing te zoeken. Je helpt haar meer door constructief mee te denken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 21 april 2013 @ 11:30:47 #32
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_125548773
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:28 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Woon langs een paardenboer deze haalt ze wel op om er gehaktballen van te draaien ben daar zelf geen voorstander van. Heb zelf ook van alles gehad echter toen het hier bij mij financieel slechter ging ben ik op voorhand al gaan zoeken voor juiste plaatsing van mijn dieren.

[..]

Maar natuurlijk, TS zit in de schuldsanering met alle begrip hoop dat TS haar paarden heel goed kan stallen of op de juiste plaats kwijt kan. Alleen beter zou gewoon zijn als de de paardjes van haar schouders zijn want dan is het een stuk makkelijker voor TS om alles voor elkaar te krijgen.

Hoop wel dat TS dit ook heeft gemeld bij de schuldsanering toen ze erin kwam want paarden vallen onder bezit, dus als goederen. Mocht ze dat niet gemeld hebben houd het dan stil...
Officieel zijn het niet mijn paarden, want ze staan niet op mijn naam..
Dat ik altijd de zorg heb gedragen is kanttekening.
En nogmaals, ik ga niet inhoudelijk in op hoe en wat, want dat doet er helemaal niet toe
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_125548853
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

En nogmaals, ik ga niet inhoudelijk in op hoe en wat, want dat doet er helemaal niet toe
Dus je zit aan ze vast... Zo komt het allemaal over. Je hoeft ook niet volledig alles hier neer te gooien. Alleen meld het erbij zodat je niet dadelijk voor leuke verrassingen komt te staan. Heb het allemaal al een keer eerder mee mogen maken.
pi_125548870
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 10:58 schreef Flurry het volgende:
bestaat er niet een soort stichting AAP voor paarden?
http://www.paardenopvangamsterdam.nl/
http://www.paardenopvangachterhoek.nl/
http://www.stichtingtrueillusion.com/default.php
http://www.stichting-paardenopvang.nl/

Maar doe wel goed onderzoek want er schijnt veel mis te zijn met paardenopvangen.

Misschien is dan een spuitje toch een betere oplossing, sorry.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_125548895
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 11:24 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Daar sta ik ook best voor open!
[..]

[..]

nogal... ik schrik er van..

[..]

klopt, alleen heb je voor Rendac ook je paspoort nodig, en die heb ik (nog) niet.. (probeer paps over tehalen, dat hij wil helpen met kosten voor paspoort)
Probeer ook gelamineerde briefjes op te hangen bij weides waar wel paardjes staan, maar waar niemand bij woont. Wij hebben bijvoorbeeld een shet in de wei bij onze kudde pony's en de eigenaar betaalt daar 20 euro per maand voor, da's inclusief hooi, wortels en een schuilstal.
quote:
17s.gif Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Op wiens naam staan ze dan? Kan diegene je niet helpen, met de paspoorten bijvoorbeeld?

Overigens vind ik het wel een beetje vreemd dat ze geen paspoort hebben, werden ze al die tijd niet ingeënt? Dit zal voor veel mensen toch wel een minimale vereiste zijn om ze te stallen.
pi_125548908
Ik weet niet of ze dit nog doen maar toen ik de laatste keer bij Dierenthuis was liep daar ook een pony rond die ze op hadden gevangen.
Ze zitten nu in Almere .
Ik hoop dat het je gaat lukken om een opvang voor ze te vinden :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  zondag 21 april 2013 @ 11:47:54 #37
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_125549180
quote:
3s.gif Op zondag 21 april 2013 11:35 schreef Deetch het volgende:

[..]

http://www.paardenopvangamsterdam.nl/
http://www.paardenopvangachterhoek.nl/
http://www.stichtingtrueillusion.com/default.php
http://www.stichting-paardenopvang.nl/

Maar doe wel goed onderzoek want er schijnt veel mis te zijn met paardenopvangen.

Misschien is dan een spuitje toch een betere oplossing, sorry.
punt is, dat je hiervoor ook flink moet betalen.. (we zitten met z'n 2en te kijken naar de opvangen)
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:36 schreef cerebella het volgende:

[..]

Probeer ook gelamineerde briefjes op te hangen bij weides waar wel paardjes staan, maar waar niemand bij woont. Wij hebben bijvoorbeeld een shet in de wei bij onze kudde pony's en de eigenaar betaalt daar 20 euro per maand voor, da's inclusief hooi, wortels en een schuilstal.
:o dat is inderdaad lekker!

quote:
[..]

Op wiens naam staan ze dan? Kan diegene je niet helpen, met de paspoorten bijvoorbeeld?

Overigens vind ik het wel een beetje vreemd dat ze geen paspoort hebben, werden ze al die tijd niet ingeënt? Dit zal voor veel mensen toch wel een minimale vereiste zijn om ze te stallen.
Entingen enzo hebben ze gewoon gehad.. Alleen is paspoort nooit aangevraagd. Ze hebben nooit op mijn naam gestaan. Ze staan binnen de familie op naam.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zondag 21 april 2013 @ 12:00:41 #38
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_125549538
-doei-

[ Bericht 87% gewijzigd door Cat-astrophe op 21-04-2013 13:44:42 ]
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_125549606
Ze hebben zelfs meerdere paarden nu, dus je kunt altijd eens proberen

http://www.dierenthuis.nl(...)p?indexnr=1&kh=paard
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  zondag 21 april 2013 @ 12:10:59 #40
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_125549809
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:03 schreef indaha het volgende:
Ze hebben zelfs meerdere paarden nu, dus je kunt altijd eens proberen

http://www.dierenthuis.nl(...)p?indexnr=1&kh=paard
"Hoe schrijnend sommige verhalen ook zijn, Stichting Dierenthuis heeft een andere doelgroep: kansarme dieren van asielen. We richten ons met name op verwilderde katten en honden met een gebrek of een verleden."
Fokbijbel!
  zondag 21 april 2013 @ 12:58:25 #41
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_125551166
Even een kanttekening: ik lees dat je paard en pony geen paspoort hebben.

Dat betekend dat het ook illigaal is om deze paarden te vervoeren (trailer). Waarom heb je nooit een paspoort aangevraagd? Zo heb je ook geen bewijs van entingen en dat maakt de paarden helemaal moeilijk weg te krijgen.

Trouwens, als de pony gewoon leuk bereden is kun je daar vast wel een huisje voor vinden. 1,20 en 10 jaar is best leuk voor kleine kinderen. Eventueel zou je eens bij een manege aan kunnen kloppen of ze je pony willen hebben. Voor je paard zie ik minder potentie.

Bokt is idd een goede plaats om een oproep te doen, daar zitten zoveel paarden mensen. Al zullen ze misschien wel afschrikken vanwege het feit dat ze geen paspoort hebben en je de entingen dus niet kan aantonen.
  zondag 21 april 2013 @ 13:08:56 #42
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_125551520
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:58 schreef Vansschoen het volgende:
Even een kanttekening: ik lees dat je paard en pony geen paspoort hebben.

Dat betekend dat het ook illigaal is om deze paarden te vervoeren (trailer). Waarom heb je nooit een paspoort aangevraagd? Zo heb je ook geen bewijs van entingen en dat maakt de paarden helemaal moeilijk weg te krijgen.

Trouwens, als de pony gewoon leuk bereden is kun je daar vast wel een huisje voor vinden. 1,20 en 10 jaar is best leuk voor kleine kinderen. Eventueel zou je eens bij een manege aan kunnen kloppen of ze je pony willen hebben. Voor je paard zie ik minder potentie.

Bokt is idd een goede plaats om een oproep te doen, daar zitten zoveel paarden mensen. Al zullen ze misschien wel afschrikken vanwege het feit dat ze geen paspoort hebben en je de entingen dus niet kan aantonen.
entingenboekje is wel aanwezig, dus ik kan aantonen dat ze hun entingen in mrt elk jaar hebben gehad.

En klopt, zonder papieren kan ik ook niet veel
Fokbijbel!
pi_125552505
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 11:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

TS is bezig een oplossing te zoeken. Je helpt haar meer door constructief mee te denken.
Wat een flauwekul! Wat doe ik? Ik schets de situatie en stel dat ze zonder geld nergens komt. Weg met die knollen. Get your shit together. TS en die knol worden hier niet beter van.

Als je geen onwelgevallige antwoorden wilt moet je geen vragen stellen.
pi_125552711
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:40 schreef beerten het volgende:

[..]

Wat een flauwekul! Wat doe ik? Ik schets de situatie en stel dat ze zonder geld nergens komt. Weg met die knollen. Get your shit together. TS en die knol worden hier niet beter van.

Als je geen onwelgevallige antwoorden wilt moet je geen vragen stellen.
Jij biedt één oplossing, een oplossing die TS ook in haar rijtje heeft en waarvoor ze niet naar Fok! Hoefde te komen. Maar is het zo vreemd om eerst te kijken naar alternatieven?
Spuitje geven kan altijd nog.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_125553002
http://www.koopeenpaard.nl/
http://www.marktplaats.nl(...)zocht&categoryId=411
http://www.paardplus.nl/handel/advertenties/te-koop-gevraagd/5/

Maar misschien zit hier iets tussen?
(indien linkjes niet mogen is verwijderen geen probleem)
Oblahim
pi_125554645
Mijn ouders hebben een bedrijf met heel veel paarden dus ik weet hoe het is als je een paard weg moet doen, maar je moet je bedenken dat jouw paarden al heel veel geluk hebben gehad met jou. Anders hadden ze niet zo'n mooie tijd gehad waarschijnlijk. Hoe moeilijk het ook is, je zal ze toch echt weg moeten doen als je het niet meer kunt betalen. Het idee van je paard naar de slager doen vinden veel mensen verschrikkelijk, maar persoonlijk denk ik dat een paard beter naar de slacht kan (dan is het in een schot afgelopen) dan een paard te laten inslapen (het paard wordt dan heel duizelig, valt om en wil opstaan maar kan dat niet waardoor hij in paniek raakt omdat hij kwetsbaar is op de grond. Wij hebben 1 keer een paard gehad met een gebroken been die we lieten inslapen en dat was verschrikkelijk, na anderhalf uur na de injectie was ze nog aan het vechten tegen de verdoving...)... Maar heb je ook al een advertentie op marktplaats gezet met de hele uitleg? En bokt forum kan je misschien ook helpen.
pi_125555170
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 13:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij biedt één oplossing, een oplossing die TS ook in haar rijtje heeft en waarvoor ze niet naar Fok! Hoefde te komen. Maar is het zo vreemd om eerst te kijken naar alternatieven?
Spuitje geven kan altijd nog.
Spuitje is inderdaad het laatste dat je doet.

Ze zit in de schuoldsanering. DIt betekent dat er dus partijen de dupe zijn van haar handel en wandel. Ze heeft wel 200euro per maand (meestal) voor een paard?

I rest my case. Dat jezelf in de problemen komt, shit happens. Maar anderen daarin ook nog meetrekken? Valt niet goed te praten. En ze heeft de oplossing: weg met die paarden.
pi_125555230
Je hebt je punt gemaakt. Het is klaar nu.
pi_125555888
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:48 schreef irisdepieruz het volgende:
Mijn ouders hebben een bedrijf met heel veel paarden dus ik weet hoe het is als je een paard weg moet doen, maar je moet je bedenken dat jouw paarden al heel veel geluk hebben gehad met jou. Anders hadden ze niet zo'n mooie tijd gehad waarschijnlijk. Hoe moeilijk het ook is, je zal ze toch echt weg moeten doen als je het niet meer kunt betalen. Het idee van je paard naar de slager doen vinden veel mensen verschrikkelijk, maar persoonlijk denk ik dat een paard beter naar de slacht kan (dan is het in een schot afgelopen) dan een paard te laten inslapen (het paard wordt dan heel duizelig, valt om en wil opstaan maar kan dat niet waardoor hij in paniek raakt omdat hij kwetsbaar is op de grond. Wij hebben 1 keer een paard gehad met een gebroken been die we lieten inslapen en dat was verschrikkelijk, na anderhalf uur na de injectie was ze nog aan het vechten tegen de verdoving...)... Maar heb je ook al een advertentie op marktplaats gezet met de hele uitleg? En bokt forum kan je misschien ook helpen.
Er zijn geen paspoorten van de paardjes. Een slachter in Nederland zal ze dus niet willen (als het goed is, maar vertrouw jij ze nog?). Er is niet bijgehouden of ze met medicatie zijn behandeld die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn. Deze paardjes laten slachten betekent dus dat ze naar het buitenland gaan of dat er met de papieren gefraudeerd gaat worden, of beide. Er wordt sowieso behoorlijk gefraudeerd in dat wereldje, het schandaal wat nu in de media was is daar maar een fractie van. Je hebt alleen zekerheid dat jouw paard geslacht wordt wanneer en waar jij het wenst als je er naast blijft staan tot de slachter het masker op zijn hoofd zet.

Hypothetisch heb ik dus liever dat mijn paard een uur staat te tollen op zijn benen, dan dat ie op transport gaat naar Italië, want dat is een paniekerige doodsstrijd van 25 uur.

Ik heb me er wel vaker over verwonderd dat een dierenarts niet de beschikking kan hebben over een drukpistool zoals ze dat in een slachterij gebruiken. Zou zeker een hoop ellende schelen voor de dieren.
  zondag 21 april 2013 @ 15:33:42 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125556405
Is dit misschien iets?
http://www.stichtingtrueillusion.com
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')