mijn god, is het echt zo dat een spuitje bij een paard meer dan een uur duurt ?quote:Op zondag 21 april 2013 15:19 schreef cerebella het volgende:
[..]
Er zijn geen paspoorten van de paardjes. Een slachter in Nederland zal ze dus niet willen (als het goed is, maar vertrouw jij ze nog?). Er is niet bijgehouden of ze met medicatie zijn behandeld die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn. Deze paardjes laten slachten betekent dus dat ze naar het buitenland gaan of dat er met de papieren gefraudeerd gaat worden, of beide. Er wordt sowieso behoorlijk gefraudeerd in dat wereldje, het schandaal wat nu in de media was is daar maar een fractie van. Je hebt alleen zekerheid dat jouw paard geslacht wordt wanneer en waar jij het wenst als je er naast blijft staan tot de slachter het masker op zijn hoofd zet.
Hypothetisch heb ik dus liever dat mijn paard een uur staat te tollen op zijn benen, dan dat ie op transport gaat naar Italië, want dat is een paniekerige doodsstrijd van 25 uur.
Ik heb me er wel vaker over verwonderd dat een dierenarts niet de beschikking kan hebben over een drukpistool zoals ze dat in een slachterij gebruiken. Zou zeker een hoop ellende schelen voor de dieren.
dit inderdaad! Ze zoeken vrijwilligers, en wellicht kun je op deze manier ook jouw steentje bijdragen (indien je dit natuurlijk wilt)quote:Op zondag 21 april 2013 15:33 schreef Burdie het volgende:
Is dit misschien iets?
http://www.stichtingtrueillusion.com
quote:Op zondag 21 april 2013 15:33 schreef Burdie het volgende:
Is dit misschien iets?
http://www.stichtingtrueillusion.com
quote:Gepubliceerd op 12 apr 2012
De Stichting Paardenopvang True Illusion zorgt voor de opvang van voornamelijk paarden. Deze soms verwaarloosde dieren krijgen bij de Stichting de nodige verzorging en worden vervolgens herplaatst. De stichting moet de opvang binnen enkele weken sluiten en zoekt opvang voor de dieren. De stichting is te bereiken via:
Volgens mij is dat opgelost, ze bestaan iig nog altijdquote:
Ik kan een oproepje voor je doen op m'n facebook, volgens mij heb ik wel wat paardenliefhebbers in m'n lijstje die misschien ideeën hebben...quote:
Toch eens verder kijken, want hun website is naar mijn idee ook niet helemaal up to date...quote:Op zondag 21 april 2013 19:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat opgelost, ze bestaan iig nog altijd.
Dat zou super zijn!!quote:Op zondag 21 april 2013 20:17 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik kan een oproepje voor je doen op m'n facebook, volgens mij heb ik wel wat paardenliefhebbers in m'n lijstje die misschien ideeën hebben...
sorryquote:
Lieve dolfina,quote:Op zondag 21 april 2013 10:45 schreef dolfina-chica het volgende:
Dit wordt leesvoer..
Het is allemaal 18 jaar geleden begonnen.. Ik mocht een paard, mijn moeder heeft de stalling altijd betaald. Tot ik ging werken.
Toen ben ik het zelf gaan betalen. En zo'n 12 tot 13 jaar geleden, kwam ik een pony tegen, die naar de slacht gebracht zou worden omdat het een mannetje was. Die heb ik voor een prikkie weten te redden.
Inmiddels zit ik in de schuldsanering en heb ik altijd de eindjes met hulp en zelf aan elkaar weten te knopen om de stalling te betalen.
Ik zit nu alleen op een punt dat het niet meer wil. Vorig jaar ben ik bezig geweest om te kijken of ik de beestjes naar een zorgboerderij kon krijgen, maar omdat mijn oudje versleten is, wil niemand haar hebben. En de hoefbevangenheid van pony, wil ook niemand die zorg aan. Ik heb voor hem een goede hoefsmid, die de hoefbevangenheid onder controle weet te houden.
Doordat ik een paar keer niet op tijd ben geweest met betalen, is de stalling niet blij met mij.
Ik heb mijn ouders gevraagd om mij te helpen, maar mijn ma is niet in staat mij te helpen, mijn pa heeft een anti-pathie tegen de paarden gekregen, omdat ik de paarden altijd heb verkozen boven hem. (Lang verhaal)
Ik zit met mijn handen in het haar, ik weet niet meer wat voor oplossingen ik zou kunnen bedenken. De paarden hebben geen pijn, maar zijn niet bruikbaar voor dagelijks gebruik.
Het liefst wil ik ze niet naar de slacht hebben, want ik ben van mening dat je een oma met reuma ook niet een spuit geeft.
Daarbij komt, ik heb totaal geen papieren, dus evt. slager moet ook nog via buitenland.
De stallingskosten zijn 200euro per maand op dit moment.
Iemand een idee?
Je kunt ze gewoon bellen, mailen of langs gaan, het is echt een fijne plekquote:Op zondag 21 april 2013 20:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Toch eens verder kijken, want hun website is naar mijn idee ook niet helemaal up to date...
klopt, ik heb gisteren en vandaag een hele boel online gezien, maar daar betaal je ook per maand een flinke prijs voor..quote:Op zondag 21 april 2013 20:43 schreef TheLuckyOne het volgende:
[..]
Lieve dolfina,
er bestaat een soort opvanghuis voor oude zieke beesten... ik ga dit ff voor je zoeken!!!
Waar ga je naar verder kijken dan? Je kan niets vinden, neem contact op met die mensen.quote:Op zondag 21 april 2013 20:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Toch eens verder kijken, want hun website is naar mijn idee ook niet helemaal up to date...
naar nummer.. maar gevonden! ze hebben een facebooksitequote:Op zondag 21 april 2013 21:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waar ga je naar verder kijken dan? Je kan niets vinden, neem contact op met die mensen.
Nou ik ook inderdaad! Ben ook zeker geen fan van in het buitenland laten slachten. In Nederland is alles goed geregeld (naar mijn weten) maar in sommige landen wordt maar wat aangerommeld.quote:Ik heb me er wel vaker over verwonderd dat een dierenarts niet de beschikking kan hebben over een drukpistool zoals ze dat in een slachterij gebruiken. Zou zeker een hoop ellende schelen voor de dieren.
Nee, afstand doen van je dieren is zo goed als nooit gratis, dat soort opvangtehuizen hebben ook kosten, vrij veel zelfs aangezien ze oude paarden en met medische problemen opvangen.quote:
Heb je al gebeld?quote:Op zondag 21 april 2013 22:41 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
naar nummer.. maar gevonden! ze hebben een facebooksite
Het zal heel moeilijk zijn, maar het klinkt wel als de beste keuze.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:05 schreef dolfina-chica het volgende:
En als ik heel realistisch ben, is het het beste voor het oudje, dat ik haar laat inslapen cq naar de slacht laat gaan.
Haar heupen en rug zijn zo versleten, dat het voor haar niet meer dan eerlijk is, om daar niet mee te gaan sollen.
Ja, je weet wat ze is voor mij.. dus ja.. dat jij je triest voelt, snap ik..quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:25 schreef Isabeau het volgende:
Och dolfijntje, wat word ik hier triest vanEn ik kan me niet indenken hoe jij je wel niet moet voelen. Ik hoop dat je pony in ieder geval dan goed terecht gaat komen (er is hoop, lees ik) . Sterkte meis
Het is nu morgen. Heb je nieuws?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:33 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Ja, je weet wat ze is voor mij.. dus ja.. dat jij je triest voelt, snap ik..
Er is hoop.. morgen afwachten..
Vanavond weet ik meer... ik zit te wachten op berichtquote:Op woensdag 24 april 2013 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is nu morgen. Heb je nieuws?
Ik duimquote:Op woensdag 24 april 2013 21:15 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Vanavond weet ik meer... ik zit te wachten op bericht
quote:Op woensdag 24 april 2013 22:28 schreef dolfina-chica het volgende:
Dank je wel voor het duimen... is gelukt..
Pony heeft nieuw plekje!
Morgen uitgebreid verslag!
Zeg datquote:Op woensdag 24 april 2013 22:55 schreef Cat22 het volgende:
Fijn voor pony!![]()
En het ouwetje... een nieuw plekje niet meer haalbaar?
Als het voor het beestje ook niet fijn meer is, dan is inslapen inderdaad de beste keuze. Maar wat een dubbel gevoel zeg.
Er lopen daar inderdaad wilde paarden, ik heb er vorig jaar nog 1 op de foto gezet die de weg overstak. Misschien niet leuk en helemaal de bedoeling, maar wel goedkoop, en ze overleven dat vast wel toch?!quote:Op zondag 21 april 2013 10:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Naar de Veluwe rijden en die beesten loslaten.
Was ik ook niet van plan.. zie het ook niet als serieuze oplossingquote:Op zaterdag 27 april 2013 08:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zo'n oud beestje? die vind waarschijnlijk geen aansluitng meer bij een kudde ofzo en of ze dat lang overleven is maar de vraag. Ik zou daar in elk geval niet rustig meer van kunnen slapen..
Daarover ga ik nog in overleg...quote:Op donderdag 25 april 2013 12:59 schreef Candaasje het volgende:
Financieel is het denk ik dan ook niet meer haalbaar om je oude paard nog even van de lente/zomer te laten genieten, voordat je haar laat inslapen?
Ik ken helaas niemand die je kan helpen vrees ik.
quote:Op zondag 28 april 2013 00:21 schreef Isabeau het volgende:
Maar toch mooi dat hij nu een nieuw plekje heeft? Kan je hem nog een keer bezoeken of is dat niet mogelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |