Dat is makkelijk geld verdienen.quote:Op zondag 21 april 2013 19:15 schreef SecretStoryWous het volgende:
bij life4you: De meerderheid van NL op twitter vindt dat het koningslied gewoon moet doorgaan![]()
![]()
quote:Roelvink probeert lied te slijten
Zanger Dries Roelvink probeert in contact te komen met Richard Krajicek van het Nationaal Comité Inhuldiging. Hij maakte na de afscheidsrede van koningin Beatrix een lied en wil dat aanbieden als vervanging voor het Koningslied dat gisteren werd teruggetrokken door John Ewbank.
De Amsterdamse zanger heeft in diverse media laten weten dat hij het Koningslied slecht vond en dat zijn lied geschikter is.
Roelvink heeft naar eigen zeggen afgelopen week de voicemail van Richard Krajicek ingesproken om zijn lied aan te bieden. Bij een tweede poging, voor de camera van RTV Noord-Holland, blijkt de voicemail van Krajicek te zijn afgesloten.
Roelvink is overigens niet de enige die een alternatief Koningslied heeft geschreven. Cabaretier Paul van Vliet schreef het lied: 'Oranje, de kleur van mijn hart'. Het nummer 'Je bent een koning', van twee Utrechtse studenten wordt veel bekeken op YouTub
quote:Op zondag 21 april 2013 18:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wij moesten vroeger (1987 - 1995) dagelijks het Wilhelmus zingen bij de dagafsluiting op school. Zowel het eerste en het zesde couplet. Zit er dus goed in hier.
En daarnaast nog, hoeveel mensen zouden gereageerd hebben op internet? En meegedaan hebben aan die enquête? 80.000 hooguit?quote:Op zondag 21 april 2013 18:45 schreef Copycat het volgende:
Dat misnoegde toontje. Alsof er een geniale wereldprestatie is neergesabeld in plaats van een gedrocht van een lied.
All the way crying to the bank zegt al genoeg.quote:Op zondag 21 april 2013 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
En daarnaast nog, hoeveel mensen zouden gereageerd hebben op internet? En meegedaan hebben aan die enquête? 80.000 hooguit?
Een zeer kleine minderheid van Nederland.
En dan meteen al de moed laten zaken?
Dan sta je ook niet achter je product, lijkt me.
En dan die andere lui van dat incestueuze wansmaak clubje allemaal direct meehuilen, met een toontje waarvan de weerzin van hun eigen publiek er afdruipt...
Ewbank en consorten beschouwen zichzelf natuurlijk ook als 'too big to fail', dat schept een band.quote:Op zondag 21 april 2013 19:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
All the way crying to the bank zegt al genoeg.
Tsja, nogal aparte school. Veel ouderwetse tradities. 's Ochtends in rijen opstellen en zij-aan-zij naar binnen de school in lopen, Wilhelmus zingen, leraren met 'meneer' en 'mevrouw' + achternaam aanspreken, schoollied zingen elke ochtend, vlag hijsen en strijken, dat soort dingen... Verder wel een toffe tijd gehad. Van de 25 kinderen in groep 8 gingen er in mijn jaar iets van 23 naar het VWO. Iedereen zat ook op hockey en/of tennis, dat schiep een band.quote:Op zondag 21 april 2013 19:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Wat was dat dan voor school? Kan het bijna niet geloven.....
Lekker boeiend, het was toch wel te verwachten dat de hele Gooische matras zich achter Ewbank zou scharen?quote:Op zondag 21 april 2013 19:38 schreef SecretStoryWous het volgende:
Johnny de Mol: John Ewbank for president![]()
Als componist + producer krijgt hij zo'n 5-10% van de opbrengst.quote:Op zondag 21 april 2013 12:37 schreef Grouch het volgende:
Weet jij hoeveel hij hiervoor heeft gevangen ? Ik kan dat nml nergens terugvinden.
Ergens denk ik zelfs dat hij het gratis deed.
Lijkt mij de enige juiste oplossing.quote:Op zondag 21 april 2013 19:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Knal er anders maar het Wilhemus in.
Ik erger me stelselmatig aan dat geslijm tussen BN-ers onderling op tv, maar het heeft er alle schijn van dat dat nog niet eens het topje van de ijsberg is, maar dat ze elkaar 18 uur per dag aan het vertellen zijn hoe fantastisch ze wel niet zijn, tussen het sabbelen aan elkaar door waarschijnlijk. En dat er slechts per ongeluk wat van doorlekt als ze met elkaar op tv zijn, uit macht der gewoonte terwijl ze met elkaar afgesproken hebben dat ze dat niet in het openbaar zouden doen. Ze hebben blijkbaar echt geen idee dat mensen hen wel eens niet fantastisch zou kunnen vinden en ze ook kritiek kunnen krijgen ipv alleen maar uit te delen.quote:Op zondag 21 april 2013 18:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is de reactie van Gordon op de facebookpagina van Ewbank:
"Ik vind het diep triest dat het zo moet gaan. Ik schaam me voor mijn Nederlander zijn, dat er zo op de man wordt gespeeld. Ik maak het ook eleke dag weer mee, je kan niets meer goed doen in dit land. Elke dag moeten horen wat voor klootzak je bent, dood wordt verklaard of dat je talentloos bent. Alles kan en mag maar gezegd worden, op het internet wat ik het open riool noem zijn al die anonieme zielige mensen die alleen maar kunnen breken kraken en neersabelen. John, rug recht en crying all your way to the bank!
55 minuten geleden · 3"
Dit zegt de man die tegen mensen zegt dat ze een nekschot moeten krijgen. Daar had ik overigens ook geen probleem mee, maar dan moet hij nu niet op deze manier reageren. Alsof hij zelf nooit iemand beledigd.
Wat een hypocriet zooitje zeg.
Idd, item nr.1 in het 8 uur journaal. Moet niet gekker wordenquote:Op zondag 21 april 2013 20:03 schreef Tomatenboer het volgende:
God, zelfs het acht uur journaal opent al met dit item.
En het duurt al 6 minutenquote:Op zondag 21 april 2013 20:03 schreef Tomatenboer het volgende:
God, zelfs het acht uur journaal opent al met dit item.
quote:Op zondag 21 april 2013 20:07 schreef MilaNL het volgende:
Gezamenlijk een lied schrijven kan niet? En Lennon-McCartney dan?
Die Paul Schnabel zegt dat nu eigenlijk ook op het NOS Journaal.quote:Op zondag 21 april 2013 20:08 schreef SecretStoryWous het volgende:
Mensen maak er gewoon niet zo'n ophef over pfff. Het is niet goed gegaan, dus nu gewoon geen koningslied. Net of dat het belangrijkst is van die dag.
Ja maar het feit dat het NOS journaal er bijna 10 minuten aan besteed zegt al genoeg.quote:Op zondag 21 april 2013 20:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die Paul Schnabel zegt dat nu eigenlijk ook op het NOS Journaal.
Er zijn maar weinig Beatles-nummers die ze echt samen schreven, hé?quote:Op zondag 21 april 2013 20:07 schreef MilaNL het volgende:
Gezamenlijk een lied schrijven kan niet? En Lennon-McCartney dan?
Het is wel een verrekt vroege komkommer.quote:Op zondag 21 april 2013 20:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Ja maar het feit dat het NOS journaal er bijna 10 minuten aan besteed zegt al genoeg.
Dit nummer is ook gewoon voor 90% van de hand van Ewbank. Afgezien van die rapstukjes misschien.quote:Op zondag 21 april 2013 20:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig Beatles-nummers die ze echt samen schreven, hé?
Daar heb je gelijk in jaquote:Op zondag 21 april 2013 20:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig Beatles-nummers die ze echt samen schreven, hé?
Het journaal doet sowieso niet aan belangrijke dingen.quote:Op zondag 21 april 2013 20:08 schreef SecretStoryWous het volgende:
Mensen maak er gewoon niet zo'n ophef over pfff. Het is niet goed gegaan, dus nu gewoon geen koningslied. Net of dat het belangrijkst is van die dag.
Zie het al op het journaal: Op Fok wordt het lied onder andere als 'oorkanker', 'terminaal gedrocht' en kk slecht' bestempeldquote:Op zondag 21 april 2013 20:15 schreef DeeBee het volgende:
Al die aandacht die ook aan Twitter-berichten wordt gegeven...Alsof het uberhaupt serieus te nemen is...
Al die Tweets zijn kroegpraat, stoere verhalen, met het verschil dat al die onzin die mensen ventileren aan de bar in de kroeg lekker vergeten wordt, en dat er hierbij gedaan wordt alsof het relevant is.
Wat een bullshit dat media die nuance niet inzien, het is wachten op posts van Fok! bij het 20 uur journaal, waarin mensen worden beledigd...
'voquote:Op zondag 21 april 2013 20:59 schreef _dodecahedron_ het volgende:
die van die 2 studenten blijft nog steeds het beste
quote:Op zondag 21 april 2013 20:59 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ook een kutlied.quote:Op zondag 21 april 2013 20:59 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ik kan deze wel waarderenquote:Op zondag 21 april 2013 20:59 schreef _dodecahedron_ het volgende:
quote:
OMG en dan met WA en Maxima als toeschouwers, ik heb beeld en ook last van plaatsvervangende schaamtequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |