abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125538201
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_125543077
Hoe hebben jullie de tandarts geļntroduceerd? Ons zoontje is 4 en is vorige week naar de tandarts gegaan voor een intake en dat was echt een HEL :')
We zijn speciaal naar een kindertandarts gegaan zodat we weten dat er ervaringen hebben met kinderen en op hun is niks aan te merken, waren heel rustig en geduldig en legde alles spelenderwijs uit maar zodra ze met een tandenborstel alleen maar in de buurt van zijn mond kwamen was het krijsen en brullen :')

En nu het erge: hij heeft een gaatje wat ze graag willen aanpakken maarja dat zie ik dus niet gebeuren tenzij ze een rubberen hamer klaarleggen _O-
  zondag 21 april 2013 @ 00:52:09 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125543355
Is ie nu pas voor het eerst naar de tandarts geweest? Hier gaan ze vanaf 2 mee en als ze dan niet willen is er weinig aan de hand maar na een paar keer is het nu ruzie wie er als eerste mag.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_125543482
Hier ook vanaf 2 jaar mee, ze gaan inmiddels beide alleen in de stoel, geen problemen so far.

Lars wordt aanstaande vrijdag geopereerd aan zijn liesbreuk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_125543582
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Is ie nu pas voor het eerst naar de tandarts geweest? Hier gaan ze vanaf 2 mee en als ze dan niet willen is er weinig aan de hand maar na een paar keer is het nu ruzie wie er als eerste mag.
Wilde eigenlijk bij onze eigen tandarts en die vertelde dat ie pas vanaf 4 jaar kinderen behandeld dus ging er eigenlijk vanuit dat dat de leeftijd was dat het begon. Toen viavia erachter gekomen dat in onze omgeving kids eigenlijk ook meegaan vanaf 2 jaar dus toen ook mee besloten meteen om gewoon een kindertandarts opgaan zoeken ipv onze eigen tandarts.....
pi_125546843
Mijne gaat over een paar weken voor het eerst, die is in februari 2 geworden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_125546882
Die van ons gaat ook mee vanaf 2 jaar. Eerste keer wilde hij niet naar binnen. Half jaar later heb ik het drie dagrn van te voren gezegd en een spel gedaan. We hebben een relax stoel. Toen ging hij zonder problemen alhoewel hij het wel spannend vond. En nu moet ik wekelijks van hem op de tandartsstoel thuis :D
pi_125546914
Hier zijn ze ook een paar keer mee geweest. Dyon heeft echter nog niet alleen in de stoel willen liggen (bij vorige controle was hij 2,5), maar oudste heeft vanaf 5 jaar zelf ook controles (nieuwe tandarts aangezien de vorige echt niet met kinderen overweg kon) en dat is nooit een probleem geweest. We moeten ook weer een afspraak maken.
pi_125546936
Anne ging drie dagen voor haar tweede verjaardag voor het eerst en toen ze tweeėnhalf was weer. Ze wilde niet alleen op de stoel maar op mijn schoot wel.
Mond open doen was geen probleem.
pi_125547133
Pessie, ik denk nog steeds dat het toverwoord 'loslaten' is als het om eten gaat.

Eten en slapen zijn de enige twee dingen waartoe je een kind niet kunt dwingen en die daardoor ingezet kunnen worden als machtsmiddel. Door te veinzen dat het je geen snars interesseert wat er gegeten wordt, ontneem je je kind dat machtsmiddel.

Pushen, op welke manier dan ook, werkt alleen maar averechts. :)
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 09:22:59 #11
5428 crew  miss_sly
pi_125547284
Volgens mij kreeg wickie voor Mette ook voor een groot deel het advies van de diėtiste om het los te laten en geen strijd er van te maken. Ze kreeg volgens mij voornamelijk tips die betrekking hadden op hoe en heel weinig op wat, want hoe dan ook kun je een kind niet dwingen te eten.

'S gaat vanaf het begin mee naar de tandarts en is een keer bij mij op schoot in de stoel geweest. Wij hoeven maar een keer per jaar, dus hee veel het ze nog niet geoefend. Ik denk dat ze dit jaar wel echt gecontroleerd gaat worden als het lukt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125548090
Volgens mij gingen onze meiden al mee naar de tandarts toen ze nog in de maxicosi zaten. Echt op de stoel vanaf een jaar of 2. Gaat gelukkig prima. Wij gaan elk halfjaar, laatste keer was vorige week. Dan willen ze wel op schoot, maar ze vinden het prima als er gekeken wordt.
Admiraal, misschien boekje uit de bieb halen over de tandarts? Of misschien heeft die kindertandarts nog advies?

Peuter is hier 104 cm en 14 kg. Vorige week bij de anesthesist gewogen en gemeten.
Ze is met 3 jaar volgens mij nog op het CB geweest en komende afspraak is met 3 jaar en 9 mnd. Ik heb zelf gebeld, omdat ze niet zo heel snel zijn hier en ik liever maar vast had staan. Ze krijgen met die laatste afspraak ook nog een prik.
Fake it till you make it...
pi_125605878
begonnen met potjestraining... :X

*poef* nu is het weg
  maandag 22 april 2013 @ 18:12:34 #14
258612 nytar
boys boys boys
pi_125606918
_O-
pi_125609321
Haha KJ, dat ziet er al veelbelovend uit. ;)

Wij mogen morgenmiddag naar het CB voor de 3 jaar afspraak. Ik ben benieuwd wat de stats zijn van onze dame. Verder gaat alles zijn gangetje dus weinig te melden aan de arts daar.
pi_125613479
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:46 schreef kaatjejannie het volgende:
begonnen met potjestraining... :X

[ afbeelding ]
Creatief met potje! ^O^
pi_125634217
Ik weet even niet waar ik goef aan doe. Blijkbaar ben ik te vroeg begonnen met zindelijkheidstraining. Yaro poept en plast prima op de wc als we hem er op tijd opzetten. Maar hij lijkt het echt niet zelf te voelen nog.
Nu zet ik hem elk uur/anderhalf uur op de wc. Vaak plast hij dan. Maar soms ook niet. Meestal probeer ik het dan 15 min later nog eens. Maar soms is dit te laat. Ik vraag het ook regelmatig maar hij zegt eigenlijk altijf nee. Met een zeldzame uitzondering na.

Nu hebben we al heel wat overwonnen want eerst durfde hij niet op de wc. Maar nu is de vraag weer even terug naar luiers laten voor wat het is. Of toch door gaan?

We zijn begonnen omdat hij luiersverschonen echt niet fijn meer vind.
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:29:13 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125634927
As, gewoon doorgaan. Nathan begint het nu af en toe aan te geven en gisteren was hij voor het eerst met op tijd aangeven dat hij moest poepen.

Karin, hoop dat hij snel van het probleem af is :*
pi_125640682
Zo! Goedgekerud op het cb. *O*
93 cm en 12,9 kilo, exact -1 lijn. Nu zit ik op de bank met slapende peuter op me. Ze was helemaal moe van het ochtendje kdv, maar ze kon daar niet slapen omdat we naar het cb moesten.
pi_125644556
As, zie je het zelf zitten om zo door te gaan en vind Yaro het ok zo?

(als ik voor mezelf moet spreken, ik zou denk ik de luier weer aantrekken, omdat ik me afvraag of het veel zin heeft als hij het zelf niet voelt. En dan wel af en toe op de wc (bijvoorbeeld voor het slapen gaan of in bad gaan), zodat het wel "gewoon" blijft, omdat hij nu wel op de wc durft en als hij zelf aangeeft naar de wc te moeten zou ik hem ook laten gaan en als je het idee hebt dat hij het beter aanvoelt, nieuwe poging doen).
Misschien kan je op een andere manier verschonen. Onze gastouder verschoont de kinderen staand, misschien vind hij dat minder vervelend?

Nikki, fijn!
pi_125644642
Goede stats Nikki.

Dat is ook een beetje mijn idee Nijna. Ik vind het op zich geen probleem maar als het hem nog niet echt boeit heb ik het gevoel het voor niets te doen.

Ik dacht dat Nathan al helemaal zindelijk was Pessie. Maar hij geeft het dus ook nog niet aan?
pi_125644678
Ik denk dat je het 'aanvoelen' kunt leren. :)
pi_125645162
Door gewoon consequent vol te houden hem elk uur ofzo op de wc te zetten spring? Zou dat echt zo werken?
Ik heb daadwerkelijk geen idee.

Ik denk dat Yaro op dat gebied aan de ene kant ook lui is. Dus het daardoor wel lang kan duren. Maar weet ook niet als ik nu weer terug ga naar alleen luiers het ook niet vanzelf kom.
pi_125645775
Dat inderdaad. En door m er bij ongelukjes op te wijzen dat dat plas is en in de wc moet. Het doekje uitwringen in de wc of zo. Plasje uitzwaaien, als in drinkt vertellen dat dat in zn buik komt en het er als plas via zn piemel weer uitkomt, als ie plast zeggen 'kijk, dat is je appelsap van net!' Dat soort dingen. :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:02:31 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125647075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:20 schreef -Spring het volgende:
Dat inderdaad. En door m er bij ongelukjes op te wijzen dat dat plas is en in de wc moet. Het doekje uitwringen in de wc of zo. Plasje uitzwaaien, als in drinkt vertellen dat dat in zn buik komt en het er als plas via zn piemel weer uitkomt, als ie plast zeggen 'kijk, dat is je appelsap van net!' Dat soort dingen. :)
Been there, done that. Fabi, bjjna 3,5 taalt er totaal niet naar. Maar weet in theorie wel hoe en waar het moet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')