Okee, dat klinkt wel heel ernstig jaquote:Op maandag 22 april 2013 21:28 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb seizoen 7 ook voor iets meer dan de helft gezien, maar toen was ik er ook wel klaar mee. Er gebeurden dingen waar ik als kijker niet in mee kon gaan.
Ik denk dat we wel redelijk op 1 lijn zitten, het gaat mij echter te ver om de periode 2005-2010 nog 'goed' te noemen. Hoewel er toen af en toe een korte spannende piek voorbij kwam was het zoals je zegt huis, tuin en keukensoap.quote:Wel heb ik seizoen 13 en 14 destijds op televisie gezien, evenals seizoen 18 tot 20, en daarnaast ook nog een hoop op YouTube. En daarmee kan ik wel stellen dat de jaren 2000-2009 nog een stuk beter in elkaar zitten dan wat we de laatste jaren voorgeschoteld krijgen.
Vooral de periode met de comeback van Martine zat de serie evenwichtig toch vrij goed in elkaar; daarvoor hadden ze het moeilijk met de grote leegloop van begin 2000 en de nieuwe aanwas die bij lange na niet populair was, en daarna kregen ze opnieuw een leegloop en sloegen de makers door met belachelijke adventure-verhaallijnen zoals die met de amulet (wat ik absoluut niet goedkeur, evenals de Arnie/Dennis-lijn of de wraak van Ludo op de boot). Maar ondanks dat soort zwakke punten wisten de makers er tenminste nog enigszins iets van te bakken, en ergens nog een soort variatie binnen de verschillende verhaallijnen te creëren.
Totdat Erland Galbak zich er zonodig mee moest bemoeien en stelde dat een soap voornamelijk over huis-, tuin- en keukendingen moest gaan, zoals familieproblemen, verliefdheden en meer van dat soort zoetsappig geneuzel. Dat is er vooral vanaf 2008 in gekomen, waarbij elementen als het zakenleven, ontvoeringen, moordaanslagen of chantages steeds meer naar de achtergrond (of zelfs volledig uit de serie) werden verbannen.
[..]
Voor mij begon de serie zijn glans al te verliezen na seizoen 6, afgezien van wat korte periodes waarbij het toch wel interessant was. Maar wat we nu te zien krijgen is gewoon van het niveau SpangaS
In ieder geval mooi dat ze opschieten, seizoen 9 wordt voor mij overigens het laatste seizoen nog steeds.quote:Op maandag 22 april 2013 21:36 schreef Frey het volgende:
Blijft een raar idee dat we komende zomer gewoon seizoen 9 al hebben, terwijl nog geen 3 jaar eerder seizoen 3 niet eens uit zou komen.
Ga ik zeker doen.quote:Op maandag 22 april 2013 21:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Maar post gerust plaatjes als je seizoen 10 ooit hebt van 'de grote verandering', ik hoef het allemaal niet te zien in beeld, maar een plaatje kan geen kwaad.![]()
Naja, ernstig... Een langdradige exitlijn voor Sylvia, een belachelijk slechte exitlijn voor Helen, Daniël die continu gezeik had met Eveline, AA&F wat al niets meer was vergeleken met zo'n twee seizoenen daarvoor, Arthur en Meta... Ik ben gestopt bij de aflevering met als cliff dat Alice/Lisette in Huize Helmink was en Helen binnenkwam. Dat was disc 12, volgens mij de vijfde aflevering ervan. Ik heb die disc met moeite voor de helft bekeken, maar ik was er klaar mee. Ik kon het niet meer serieus nemen op de een of andere manier.quote:Op maandag 22 april 2013 21:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Okee, dat klinkt wel heel ernstig ja
In seizoen 6 werden een aantal lijntjes met betrekking tot het begin afgesloten, in seizoen 10 werd haast symbolisch afscheid genomen van de jaren '90, met verandering van decors, personages, de aftiteling die veranderde (oké, dat laatste is misschien vreemd binnen dit rijtje) en opnieuw een schrijverswissel. En begin seizoen 16 werd alles drastisch omgegooid, jammer genoeg.quote:[..]
Ik denk dat we wel redelijk op 1 lijn zitten, het gaat mij echter te ver om de periode 2005-2010 nog 'goed' te noemen. Hoewel er toen af en toe een korte spannende piek voorbij kwam was het zoals je zegt huis, tuin en keukensoap.
Ik merkte een eerste kentering inderdaad in seizoen 6 na Frits' dood, vervolgens begin seizoen 10 en daarna was het zeker beter dan nu, maar toch niet meer zoals t/m seizoen 9. Vanaf seizoen 15 werd het Spangas#2 en dit bleef. Al heeft de familie Bouwhuis wat mij betreft het familiegevoel wel weer wat teruggebracht.![]()
Zoals het er nu uitziet, niet neequote:Op maandag 22 april 2013 21:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
@PeterKelder: ga jij seizoen 8 eigenlijk aanschaffen?
Okee, ik denk dat ik seizoen 8 makkelijker vind dan seizoen 7, omdat dat echt een afbraak seizoen was: Stan weg, Arnie weg, Sylvia weg, Helen weg. AA&F dat hoofdzakelijk uit Robert en Jef gaat bestaan.quote:Op maandag 22 april 2013 21:45 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet, niet neeSeizoen 7 ligt ook al maanden in de kast, en heb voorlopig niet de behoefte daarmee verder te gaan (zie de post hierboven). Of ik moet minstens een disc of 4 overslaan. Misschien dat ik dat nog weleens ga doen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de decorwissel van Huize Alberts, volgens mij stonden ze wat op te ruimen in wat later "De Garage" werd en binnen 1 dag zal het er compleet anders uit.quote:Op maandag 22 april 2013 21:39 schreef Frey het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen.![]()
Bijvoorbeeld de laatste shots van Bronkhorst.
Misschien wel mooi, maar ik vond het té lang duren, en daarnaast kreeg ik af en toe echt een hekel aan Sylvia binnen die verhaallijn, zeker op het moment dat ze niets tegen Jef en Kim wilde vertellen en gewoon wilde doen alsof er niets aan de hand was. En natuurlijk gebeurt dat in het echte leven ook, dat doodzieke mensen niets willen zeggen omdat ze niet als patiënt behandelt willen worden, maar bij haar schoot het toch een beetje in het verkeerde keelgat. Ik bedoel; ze vond altijd dat iedereen eerlijk tegen haar moest zijn, stond al op hoge poten met d'r koffers bij de deur als Jef (bij wijze van spreken) loog over de vuilniszakken die hij buiten moest zetten, en dan op zo'n moment zelf gaan liegen? Daar kan ik gewoon niet tegen, niet in het echte leven en ook niet bij fictieve mensen. Wie A zegt, moet ook B zeggen.quote:Op maandag 22 april 2013 21:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Okee, ik denk dat ik seizoen 8 makkelijker vind dan seizoen 7, omdat dat echt een afbraak seizoen was: Stan weg, Arnie weg, Sylvia weg, Helen weg. AA&F dat hoofdzakelijk uit Robert en Jef gaat bestaan.
Overigens vond ik Sylvia's exit zeer mooi en goed gedaan, maar onze gedachten over dat personage zijn sowieso niet heel synchroon geloof ik.
Dat vind ik altijd zo onrealistisch; een complete woonkamer die in 1 dag totaal veranderd is, of De Rozenboom die binnen een paar uur compleet veranderd was in seizoen 6. Recent bij de verbouwing van Huize Sanders en De Rozenboom is er wel een verbouwing te zien geweest, wat naar mijn gevoel toch iets meer realisme geeftquote:Op maandag 22 april 2013 21:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik ben ook zeer benieuwd naar de decorwissel van Huize Alberts, volgens mij stonden ze wat op te ruimen in wat later "De Garage" werd en binnen 1 dag zal het er compleet anders uit.
Tja da's dan inderdaad je persoonlijke voorkeur.quote:Op maandag 22 april 2013 21:59 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Misschien wel mooi, maar ik vond het té lang duren, en daarnaast kreeg ik af en toe echt een hekel aan Sylvia binnen die verhaallijn, zeker op het moment dat ze niets tegen Jef en Kim wilde vertellen en gewoon wilde doen alsof er niets aan de hand was. En natuurlijk gebeurt dat in het echte leven ook, dat doodzieke mensen niets willen zeggen omdat ze niet als patiënt behandelt willen worden, maar bij haar schoot het toch een beetje in het verkeerde keelgat. Ik bedoel; ze vond altijd dat iedereen eerlijk tegen haar moest zijn, stond al op hoge poten met d'r koffers bij de deur als Jef (bij wijze van spreken) loog over de vuilniszakken die hij buiten moest zetten, en dan op zo'n moment zelf gaan liegen? Daar kan ik gewoon niet tegen, niet in het echte leven en ook niet bij fictieve mensen. Wie A zegt, moet ook B zeggen.
Ik vond die Alice/Lisette de Boer lijn toen megaspannend (ik was dan ook wel 13 of zoietsquote:En daarbij vond ik dat Helen toch meer zo'n mooie exit-lijn had verdiend. Ze wordt ontslagen door die kwal van een Nijenhuis, en wat krijgt ze als exit-lijn? Precies, wéér dat eentonige verhaaltje dat iemand haar naar het leven staat. Daar had in mijn ogen iets veel mooiers voor in de plaats kunnen komen, iets wat meer recht deed aan (zoals Olga Madsen dat zei in 1994) de lijm van de serie.
Werd ook jarenlang geheim gehouden; naar buiten toe werd verklaard dat Bruni er zelf de brui aan wou geven, wat in feite ook weer deels zo was: een paar maanden voordat ze werd ontslagen had ze een gesprek met Johan Nijenhuis over het feit dat haar verhaallijnen steeds "doziger" werden, en ze met het idee speelde om er de brui aan te geven. Het gekke is dat Nijenhuis haar toen juist heeft verzocht dit idee niet uit te voeren, aangezien ze Helen Helmink niet wilden verliezen binnen de serie. En een paar maanden later krijgt ze alsnog de bonsquote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef Koosnaam het volgende:
Is wist eigenlijk niet eens dat Bruni Heinke ontslagen werd uit de serie?
quote:Wel dat ze een comeback, wel zag zitten jaren later. Maar dat de schrijvers toen geen interesse zouden hebben.
Dankzij die walgelijke Nijenhuis dusquote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vond die Alice/Lisette de Boer lijn toen megaspannend (ik was dan ook wel 13 of zoiets), wel had ze daarna een hereniging met Peter mogen krijgen of zoiets. Al met al snap ik niet waarom ze seizoen 7 niet heeft mogen uitzitten.
Juist!quote:Op maandag 22 april 2013 22:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dankzij die walgelijke Nijenhuis dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
quote:Op maandag 22 april 2013 22:40 schreef Frey het volgende:
Seizoen 8:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 april 2013 22:42 schreef Koosnaam het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
quote:Op maandag 22 april 2013 22:43 schreef Frey het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 april 2013 22:47 schreef Koosnaam het volgende:
[..]Bij mij komen ook steeds meer herinneringen naar boven. En ondanks dat ik dit allemaal al gezien heb, is het net alsof ik veel pas voor het eerst kijk. Het is ook zo lang geleden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
Ja, dat zal best.quote:Op maandag 22 april 2013 22:55 schreef Frey het volgende:
[..]
Bij mij komen ook steeds meer herinneringen naar boven. En ondanks dat ik dit allemaal al gezien heb, is het net alsof ik veel pas voor het eerst kijk. Het is ook zo lang geleden.
Dat is 8.quote:Op maandag 22 april 2013 23:06 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Ja, dat zal best.
Een aantal dingen zijn me wel heel goed bijgebleven.
Zo weet ik nog, dat ik echt in spanning was toen Ludo een pistool richtte op het hoofd van Bowien.
En ik bijna niet kon wachten tot het weekend weer voorbij was! Maar dit was denk ik in seizoen 9?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |