abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125523897
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:29 schreef Flurry het volgende:

[..]

de poll op www.telegraaf.nl voor het beste koningslied
Ik dacht dat die versie met al die spelfouten HET officiele koningslied is?
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:41:48 #152
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_125523917
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik dacht dat die versie met al die spelfouten HET officiele koningslied is?
ja, dat is inderdaad de officiële ;(
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_125523938
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:41 schreef Flurry het volgende:

[..]

ja, dat is inderdaad de officiële ;(
Was te verwachten dat het zoiets zou worden gezien de mensen die eraan meededen :')
pi_125524203
Dat RTL-liedje is voor de koningin als bedankje en "Je bent een koning" voor onze nieuwe koning. Logisch dat ze nu samen bovenaan staan want dat zijn wel de beste twee maar "Je bent een koning"is wel het meest toepasselijk.

Dat andere lied kan je niet eens meezingen terwijl dat toch echt de bedoeling is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:58:48 #155
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_125524324
Het stagneert nu wel een beetje heb ik het gevoel. De telegraaf en pownews vermelden het nummer wel, maar doen er verder niet veel mee. Nouja, hopelijk wordt er achter de schermen al ergens een exclusief interview met die jongens voorbereid.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_125524626
Hoe stem je er eigenlijk op? Ik had op die link geklikt, maar ik kom dan alleen op de hoofdpagina uit en ik kan daar niks op vinden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 20 april 2013 @ 16:24:02 #157
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_125524907
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:11 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe stem je er eigenlijk op? Ik had op die link geklikt, maar ik kom dan alleen op de hoofdpagina uit en ik kan daar niks op vinden.
De poll staat al wat verder naar beneden, onder "Zuiplap rijdt agent dood"
pi_125525559
Ik vind het lied best goed.
  zaterdag 20 april 2013 @ 17:07:52 #159
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_125525854
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:43 schreef Isabeau het volgende:
Dat RTL lied is wel heel erg oubollig zeg, vooral die stijl van zingen.
indd..

komt nog bij het is een rip-off en dat is het studenten lied niet.
en wat het ook dom maakt is dat het nieteens over de koning gaat maar over de koninging dus hoe kan dat nou het koningslied zijn.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 20 april 2013 @ 17:21:45 #160
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_125526178
De 3JS zijn aan een opmars bezig :(
  zaterdag 20 april 2013 @ 18:17:56 #161
241662 Jian
Well, well, well
pi_125527703
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 17:21 schreef Flurry het volgende:
De 3JS zijn aan een opmars bezig :(
Ja, je vraagt je toch af waar dat vandaan komt? Maar ja, Volendam toch nog ruim 20.000 inwoners hè, één grote familie en als dat éénmaal gaat stemmen .......
pi_125527916
quote:
Koningslied: lauwe thee met zoetstof

Opeenstapeling van bombastische, weeë, leugenachtige clichés

Na de eerste beluistering van het Koningslied was de logische gedachte: moeder, waar kan ik mij verhangen? Wat een opeenstapeling van bombastische, weeë, leugenachtige clichés is dit lied. En heel Nederland wordt geacht dit op 30 april mee te zingen.

We geven toe dat zo'n lied schrijven niet eenvoudig is. Het moet zowat alle Nederlanders aanspreken, dus meer dan lauwe thee is niet te verwachten. Maar je kunt het ook overdrijven. Deze thee is lauw, maar ook onhelder, smakeloos en vergeven van de zoetstof.

Laten we de weerzin even terzijde schuiven en kijken wat er werkelijk wordt gezongen en gespeeld. Ten minste zes artiesten hebben al een lied gemaakt met de melodie van het Koningslied. Hoe moet je het werk van John Ewbank dan noemen? Cliché, klassiek thema of diefstal in commissie? Vooruit, klassiek thema.

Met de tekst is, los van de overdaad aan clichés, iets vreemds aan de hand. Het is moeilijk uit te maken wie aan het woord is. Daar sta je dan/ Je zag dit moment al zo vaak in je dromen. Die je moet Willem-Alexander zijn en de wij die later met hem meelopen, zijn wij, het Nederlandse volk.

Maar dan: Door de regen en de wind/ zal ik naast je blijven staan/ (...)/ Ik zal waken als jij slaapt/ Ik behoed je voor de storm/ Hou je veilig zo lang als ik leef. Wie staat hier naast wie? De ik is nu opeens Willem-Alexander, want hoe zouden wij, eenvoudige burgers, de koning voor storm kunnen behoeden? Andersom is het natuurlijk een fluitje van een cent.

Maar dan beginnen de rappers. Eerst denk je nog dat het over W.-A. en Máxima gaat: Eén strijd, twee levens/ We staan voor elkaar, niet te breken. Maar verderop is de ik het Nederlandse volk: Ik draag een vaandel met jouw naam/ Geloof in jou zolang we bestaan/ Ik bouw een dijk met m'n blote handen/ En hou het water bij jou vandaan. Hier redt het volk de koning, met blote handen nog wel.

Later is de koning weer de redder die 'een baken in de nacht' is en 'de haven wijst in de nacht'. Knap van die koning. Maar wij zitten met dat lied.

Het Koningslied is niet alleen onwaarachtig, het is ook dom.

Het Parool. _O_
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_125528281
van Duin is de beste, kan als enige ook zo naar het Songfestival, de rest ernstig tenenkrullend, lees kramp.
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:42:25 #165
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_125530522
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:48:31 #166
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125530715
Verschrikkelijk :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_125536867
Ik verwacht wel credits voor het eerst vertonen van 'Je bent een Koning' op Fok!. }:|
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:20:13 #168
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_125537473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:08 schreef CasB het volgende:
Ik verwacht wel credits voor het eerst vertonen van 'Je bent een Koning' op Fok!. }:|
Eerder dan deze?

KON / alternatief koningslied: Je bent een koning!
pi_125537634
De Facebookpagina 'Sorry voor het koningslied' heeft ook al 85.000 likes. _O-
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_125538298
Ik vind het "Officiële" Koningslied best een mooi nummer, behalve dan het tweede rapgedeelte.
Het eerste rapgedeelte vond ik best wel mooi en het vloeide ook mooi door naar de gewone zang. Net zoals bij dat lied voor de Tsunami. Alleen dat tweede gedeelte met die W :') Als ze dat eruit knippen dan vind ik het een mooi nummer :)

-edit-
Ofja die grammatica blijft wel echt een ramp...
pi_125538412
Nu ik het er toch over heb:

Respect voor dit bazennummer, hadden ze zoiets ook maar van het Koningslied gemaakt.
pi_125539647
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:38 schreef MensenToch het volgende:
Ik vind het "Officiële" Koningslied best een mooi nummer, behalve dan het tweede rapgedeelte.
Het eerste rapgedeelte vond ik best wel mooi en het vloeide ook mooi door naar de gewone zang. Net zoals bij dat lied voor de Tsunami. Alleen dat tweede gedeelte met die W :') Als ze dat eruit knippen dan vind ik het een mooi nummer :)

-edit-
Ofja die grammatica blijft wel echt een ramp...
Je bent sarcastisch toch? :D

Dat artiesten voor Azië was ook zo'n hoogstandje inderdaad, moest daar ook meteen aan denken.

:r
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:16:29 #173
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_125539745
Toch tekenend voor creatief Nederland dat van alle konginsliederen die ik gehoord heb, die van Dries de beste is.

Nou ja, minst slechte
Laffe huichelaar
pi_125539961
John Ewbank trekt het Koningslied terug

pi_125540072
Uit bovenstaand stukje wordt wel duidelijk dat alleen Ewbank, en niemand anders, verantwoordelijk is voor het kromme Nederlands in dat lied.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')