Geloof niet dat er iemand zo snel iets kan vinden waarmee hij of zij dit kan aantonen......quote:Op donderdag 25 april 2013 09:56 schreef Appeltje2010 het volgende:
Ik geloof er niet zo in dat het tegen de regels is... en ben benieuwd wie dan kan vertellen welke regel en waar... In de goot is nl. XMVK of YMVK kabel gebruikt, dat kun je ook zo in je kruipruimte leggen of zelfs buiten dus condens of niet aan die buis in die goot is niet zo boeiend. Verder zie ik eigenlijk ook geen problemen. Het staat raar, eens maar dat is meer een gevoel dan dat het regels of echte problemen zijn.
Maar wie meent dat het echt tegen de regels is: ik wil graag leren dus vertel!
Het is ook meer een gevoelquote:Op donderdag 25 april 2013 09:56 schreef Appeltje2010 het volgende:
Ik geloof er niet zo in dat het tegen de regels is... en ben benieuwd wie dan kan vertellen welke regel en waar... In de goot is nl. XMVK of YMVK kabel gebruikt, dat kun je ook zo in je kruipruimte leggen of zelfs buiten dus condens of niet aan die buis in die goot is niet zo boeiend. Verder zie ik eigenlijk ook geen problemen. Het staat raar, eens maar dat is meer een gevoel dan dat het regels of echte problemen zijn.
Maar wie meent dat het echt tegen de regels is: ik wil graag leren dus vertel!
Kom maar op met je voorschriften waar in staat dat het niet mag, want de wandcontactdoos is echt niet tegen de geldende regels of voorschriften gemonteerd, ziet er allemaal wat ongewoon uit, maar zeker niet gevaarlijkquote:Op maandag 6 mei 2013 10:27 schreef piratenrat het volgende:
een andere vraag
als er nu sluiting komt en daardoor brandt noem maar wat doms
dekt de verzekering het dan wel want het is niet volgens de regels gebeurt
en daarbij wie zulke dingen bedenkt / maakt is in mijn ogen geen vakman
daarbij wcd boven de kraan monteren
daarbij hoort nog eens dat er een dicht scheiding in de goot moet worden aangebracht omdat men dingen hoort te scheiden en is de goot trouwens geaard of hebben ze wat losse aarde (zand) erin gegooid jammer dat er zo gewerkt wordt
Lijkt stom, maar dat is niet van belang.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:36 schreef piratenrat het volgende:
dat doe ik maar als het is niet voor iedereen even makkelijk typen he,
doe voordeel ermee
en het punt als het mag ja of nee daar ging het niet om
ik zeg de gevaren die er kunnen zijn
de aarding van de goor is wel belangrijk
stel dat er een lek is en de goot staat onder stroom wat dan
waar ik vandaan kom is de regelgeving wat strenger dan een standaard nen 1010
maar goed ik weet ook wat er mis kan gaan
vind het niet netjes hoe het gemaakt is ziet er wel mooi uit.
zou het zelf nooit zo doen ivm veiligheid ook voor de toekomst
en ieder zijn mening toch
quequote:Op maandag 6 mei 2013 15:31 schreef piratenrat het volgende:
in de meterkast loopt de water langs de zijkant
en vaak nog achter de zijwand beetje rara vergelijking
bovendien zit de watermeter onder de elektrometer en is het een nuts installatie
de gasleiding was eerder van kunststof maar dat wordt nu nog gebruikt zit alleen een extra beschermbuis omheen wat vroeger niet was
en met renovatie wordt vaak pekel buis gebruikt
de installateur gebruikt ook kunststof buis sommige nog koper met perskoppelingen
is ook wat beter dan de knel en het nuts bedrijf mag alleen nog maar perskoppelingen gebruiken
maar goed ik vond het niet netjes hoe het gedaan is en dan zou ik nog de wcd erboven zetten
Wat je noemt is juist iets waarvan gebleken is dat de norm niet toereikend was. Het probleem zit hem er namelijk in dat bij een brand de bevestiging van die beschermbuis loslaat, waarna de gasleiding doorbrand en er een gasbrand ontstaat. Zodra dit brandje uit gaat heb je een gaslek en dus explosiegevaar.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:31 schreef piratenrat het volgende:
de gasleiding was eerder van kunststof maar dat wordt nu nog gebruikt zit alleen een extra beschermbuis omheen wat vroeger niet was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |