Volgens mij heeft het een paar keer lekker gespookt in die contrijen terwijl het in de rest van nederland een stuk minder hard waaide.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:24 schreef dop het volgende:
[..]
zeg kleine baas , volgens mij ben je niet zo bekend met de beaufort schaal
het is de afgelopen weken geen windkracht 8 geweest in den landen zelfs vandaag komen we daar niet aan
groter bestellenquote:Op donderdag 18 april 2013 17:28 schreef TGun het volgende:
Oké nieuwe raceschoentjes gekocht, alleen zijn ze voorin krap. Heb een maatje groter dan normaal besteld, gaan die dingen nog een beetje uitlopen of kan ik beter een maatje groter bestellen?
Uitlopen? Nee hoor, raceschoenen hebben een harde plastic of carbon zool, dus dat rekt niet uit. Beter een maatje groter bestellen, als je tenen knel zitten krijg je slapende voeten in de zomer en slapende én koude voeten in de winter.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:28 schreef TGun het volgende:
Oké nieuwe raceschoentjes gekocht, alleen zijn ze voorin krap. Heb een maatje groter dan normaal besteld, gaan die dingen nog een beetje uitlopen of kan ik beter een maatje groter bestellen?
En of ik als ex kitesurfer wat van beaufort weet. Op 23 maart 2013 waaide het bij ons ontzettend hard. KNMI geeft voor die dag voor Leeuwarden:quote:Op donderdag 18 april 2013 16:24 schreef dop het volgende:
[..]
zeg kleine baas , volgens mij ben je niet zo bekend met de beaufort schaal
het is de afgelopen weken geen windkracht 8 geweest in den landen zelfs vandaag komen we daar niet aan
quote:Op donderdag 18 april 2013 17:23 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het een paar keer lekker gespookt in die contrijen terwijl het in de rest van nederland een stuk minder hard waaide.
Als ex kitesurfer? waarom kitesurf je niet meer? Pure interesse van deze kitesurfer.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
En of ik als ex kitesurfer wat van beaufort weet. Op 23 maart 2013 waaide het bij ons ontzettend hard. KNMI geeft voor die dag voor Leeuwarden:
Gemiddelde snelheid 10.7 m/s = 5 Bft
Maximale uurgemiddelde snelheid 13.0 m/s = 6 Bf
Maximale stoot 20.0 m/s = hoog 8Bf en laag 9Bf.
En dan is dit alleen voor Leeuwarden, buiten Leeuwarden om waait het in de weilanden dan nog iets harder, Lauwersoog die dag gemiddeld 6Bf, uur gemiddelde 7Bf en stoten 21 m/s (9Bf). In de weilanden zat het ongeveer tussen de waardes van Leeuwarden en Lauwersoog in.
Maar je kan beter met harde wind fietsen, dan er over praten. Mooie kans om wat krachttraining op de fiets te doen!
Bron: http://www.knmi.nl/klimatologie/daggegevens/index.cgi
[..]
je zij toch windkracht 8 met stoten windkracht 9quote:Op donderdag 18 april 2013 17:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
En of ik als ex kitesurfer wat van beaufort weet. Op 23 maart 2013 waaide het bij ons ontzettend hard. KNMI geeft voor die dag voor Leeuwarden:
Gemiddelde snelheid 10.7 m/s = 5 Bft
Maximale uurgemiddelde snelheid 13.0 m/s = 6 Bf
Maximale stoot 20.0 m/s = hoog 8Bf en laag 9Bf.
En dan is dit alleen voor Leeuwarden, buiten Leeuwarden om waait het in de weilanden dan nog iets harder, Lauwersoog die dag gemiddeld 6Bf, uur gemiddelde 7Bf en stoten 21 m/s (9Bf). In de weilanden zat het ongeveer tussen de waardes van Leeuwarden en Lauwersoog in.
Maar je kan beter met harde wind fietsen, dan er over praten. Mooie kans om wat krachttraining op de fiets te doen!
Bron: http://www.knmi.nl/klimatologie/daggegevens/index.cgi
[..]
quote:Op donderdag 18 april 2013 18:09 schreef dop het volgende:
[..]
je zij toch windkracht 8 met stoten windkracht 9
23 maart was 6 met stoten tot 8
ik kite zelf op het land (nasa wing en peter lynn)
dus vandaar kijk ik dagelijks naar de windkaart
Ja dan zou het heel anders zijn. Blijft een mooie hobby. Heb ook wel gekite in Hurghada. Echt super.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:26 schreef MarcoD het volgende:
Ok opzich wel begrijpelijk, ik woon op een kleine 10 min van het strand dus dan is het niet zo erg om even te gaan.
hoe groot is je kite en wat is het windbereik ?quote:Op donderdag 18 april 2013 18:37 schreef MarcoD het volgende:
Zit nu ook wel een beetje in een tweestrijd, is het verstandig om met windkracht 7/8 het water op te gaan of kan ik het beter niet doen. Zal niet de eerste keer zijn dat ik wat blesseer waardoor ik even niet (lekker) kan fietsen. Zo in de voorbereiding op de marmotte toch wel moeilijk. Daarnaast heb ik momenteel overdag ook niet zoveel tijd om te gaan en dan staan surfvrienden toch vaak op het water.
Ik denk dat ik het gewoon rustig aan doe, tot windkracht 6 ofzo en geen gekke dingen..
Weet je nou nog de weg niet in Zeeland?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:21 schreef Gripper het volgende:
Wat is een leuke route om vanuit Burgh haamstede naar huis te rijden?
heb een 7, 9 en 11 m. kan van 20 tot eind 40 wel varen maar eind 40 is afzien. MInder dan 20 kan wel maar niet leuk.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:58 schreef dop het volgende:
[..]
hoe groot is je kite en wat is het windbereik ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |