Oh maar Jitze praat graag en veel over medische zaken, hij zat ook gezellig met je broer te kletsen 's avonds. En hij is ook nooit te beroerd om even zn handen in een spier te zetten en voila, het is weer los. magische handjes!quote:Op zondag 14 april 2013 23:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik val mensen in hun vrijetijd niet lastig met werkgerelateerde zaken
Hoe waren de Friezen?
Enigszins zegt ie...quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef MarcoD het volgende:
Weer op de weg terug van een mooi weekend. Kom eind vd middag wel met een klein verslagje. Iig veel alleen gereden, was rustig onderweg en bij de finish en die wind was enigzins vervelend.
Als je ooit met sportbalm/hotbalm gereden hebt, weet je dat dit echt niet te koud is.. Nee hoor, dit was een combi van overmoedigheid, te weinig getraint, toch te gek doen in begin en een zwaar gebrek aan klimtalent..quote:Op zondag 14 april 2013 21:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Knap dat je, ondanks dat het niet zo goed ging, toch bent doorgereden in je eigen tempo en de 230km hebt volbracht. Dat zegt wat over je doorzettingsvermogen. Critic had ook geen goede dag en is binnendoor gestoken, misschien was kortebroek toch iets te koud (kost energie). Leuk om jullie beide te hebben ontmoet. Gripper en ik zijn mooi samen doorgereden van groep naar groep. Camerig en 3landenpunt was erg mooi, blij dat ik de 230 deed, echt genieten. Op einde was de wind over de heuvels nog vies hard. Even spookte door het hoofd van Grip en ik om de laatste finale lus niet te rijden, maar dat konden we niet verkopen op fok, waren we van mening. Na de keutenberg nog vol in de wind en valsplat naar Sibbe. Daar begon al snel de afdaling richting Valkenburg en bij het opdraaien van de Cauberg stond een grote menigte in de bocht. Bovenop de Cauberg stond mijn vriendin! Kippenvel moment. Daarna nog hard doorgetrokken naar de finish waar Grip mij nog even klop gaf. Prachtige tocht wat zonder de samenwerking met Grip een stuk lastiger was geweest.
Ik heb hem verleden jaar ook gereden en toen kon ik een nieuw voorwiel kopen. Er Wordt inderdaad zenuwachtig gereden. Er zitten echt prutsers bij die niet echt kunnen rijden, ok, ze rijden dan hard maar als er een bocht aankomt.... Gast voor me begon zijn bocht te verleggen waardoor ik op de kant werd gereden...quote:Op maandag 15 april 2013 15:06 schreef kaasplankje het volgende:
De Peel is wel een mooie koers, wel een beetje uitkijken want er wordt wel veel gevallen daar.
Twee jaar geleden er nog gereden, alleen toen moest ik lossen in de finale omlopen, niet goed genoeg, teveel achterop geraakt en dan in de verkeerde waaier terechtkomen of achter een valpartij moeten remmen.
Om weer ff de dokter te spelen hier; sportbalm/hotbalm is broodjeaap. Het onttrekt bloed uit je spieren naar je huid om daar warmte te geven, het voelt dus warm, maar het kost je energie.quote:Op maandag 15 april 2013 16:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Als je ooit met sportbalm/hotbalm gereden hebt, weet je dat dit echt niet te koud is.. Nee hoor, dit was een combi van overmoedigheid, te weinig getraint, toch te gek doen in begin en een zwaar gebrek aan klimtalent..
In begin van tocht lekker met de mannen meegereden. Op klimmen geprobeerd eigen tempo te rijden maar misschien toch iets te gek gedaan in poging dan niet teveel achterop te raken. Vanaf Gulpen heb ik een stuk afgesneden naar Eyserbosweg en daar de tocht weer opgepakt. Totaal 180km gereden dus uiteindelijk nog niet helemaal ontevreden. Kreeg zelfs na de pauze bij Gulpen nieuwe energie.. nadat ik stuk afgestoken had kwam ik in de toertocht in de volle drukte terecht, maar daar wel weer goed door kunnen rijden. Wind tegen, vals plat toch lekker tempo kunnen houden en dan echt alleen maar groep na groep ingehaald. Maar als de weg meer dan 2% omhoog ging, meteen weer vol in het rood, geparkeerd en door de helft van wat ik ingehaald had weer voorbij geklommen worden, om daarna weer op vlakke gedeeltes door te kunnen rijden. Wel tevreden dus over feit dat ik een soort 2e adem kreeg.. aan andere kant, ervaren dat conditie nog steeds behoorlijk treurig is, in aanloop naar de Marmotte toe. Werk aan de winkel dus, de komende 2,5 maand
Haha, ik moet natuurlijk wel ff peilen hoe de concurrentie ervoor staat hequote:Op maandag 15 april 2013 17:42 schreef the_critic het volgende:
als jij dan hier de dokter gaat spelen... dan wil ik hier toch even vertellen hoe Drs. P.A. Troon in real life is....
Al na 12km.. net de eerste klim verteerd.. komt Patroon naast me rijden en vraagt: En? Hoe hoog is jouw hartslag nu? Ik was helemaal verbaast... Dr Hartslag van het forum, die komt hartslagen vergelijken.. dacht dat ik van mijn fiets zou vallen![]()
haha we reden op het vlakke pannekoek..quote:Op maandag 15 april 2013 17:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, ik moet natuurlijk wel ff peilen hoe de concurrentie ervoor staat he
Maar aangezien je amper antwoord kon geven, wist ik genoeg![]()
Ik zit je even te dollen gab.quote:Op maandag 15 april 2013 17:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
haha we reden op het vlakke pannekoek..Ik was idd de minste van ons allen (zoals al van tevoren voorspeld) maar niet al naar 12 km... niet zo aardig om mijn gedeukte ego nog een schop na te geven!!
Namen zijn op volgorde van passeren.quote:Op maandag 15 april 2013 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
Is Critic die met die blauwe jack aan? Die zit al te zwoegen idd.
Gekke daar is ook dat als je de 1e dag niet hebt uitgereden, je de volgende dag gewoon weer starten kan. Meestal is dat niet zo met een meerdaagse wedstrijd.quote:Op maandag 15 april 2013 16:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb hem verleden jaar ook gereden en toen kon ik een nieuw voorwiel kopen. Er Wordt inderdaad zenuwachtig gereden. Er zitten echt prutsers bij die niet echt kunnen rijden, ok, ze rijden dan hard maar als er een bocht aankomt.... Gast voor me begon zijn bocht te verleggen waardoor ik op de kant werd gereden...
Ik vind de hel van brabant leuker. Daar ben ik verleden jaar 16de geworden in de einduitslag. Die kan ik helaas dit jaar niet rijden vanwege studie... En aangezien ik per blok maar 4 keer les heb is spijbelen niet echt een optie...
Gripper zit daar gewoon op zijn gemakkie om zich heen te kijkenquote:Op maandag 15 april 2013 18:09 schreef Patroon het volgende:
http://www.amstel.nl/even(...)ergt2ep#videocontrol
Ons groepje mooi compleet op de 2e passage van de Geulhemmerberg.
Zwager Grip
Patroon
Gripper
Eentwee
Critic
Het ging ook allemaal op zijn gemakje bij hemquote:Op maandag 15 april 2013 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gripper zit daar gewoon op zijn gemakkie om zich heen te kijken
En meteen demarreren ookquote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef MarcoD het volgende:
Oh vergeten dat ik bijna de zijkant in werd geduwt door een schakelfout/slecht afgesteld materiaal van iemand met wie ik gelijktijdig de keutenberg op reed.
http://www.amstel.nl/even(...)ttotaal#videocontrol
Reactie vermogen was in ieder geval nog in orde.
Lol, daarna hoorde je die ketting nog een keer knallen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef MarcoD het volgende:
Oh vergeten dat ik bijna de zijkant in werd geduwt door een schakelfout/slecht afgesteld materiaal van iemand met wie ik gelijktijdig de keutenberg op reed.
http://www.amstel.nl/even(...)ttotaal#videocontrol
Reactie vermogen was in ieder geval nog in orde.
Te groot rijden op een steil stuk en dan willen schakelen gaat vaak niet goed idd.quote:Op maandag 15 april 2013 19:20 schreef MarcoD het volgende:
Denk dat bij grote kracht op de ketting die oversloeg/doortrapte ofzo.
aan het geluid te horen versleten cassettequote:
Mwah, soepeltjes... Kijk eens hoe de cauberg op het laatst ging, dat was lomp stoempen hoor!quote:Op maandag 15 april 2013 18:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het ging ook allemaal op zijn gemakje bij hem
Haha moest even gezegd worden hequote:Op maandag 15 april 2013 22:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mwah, soepeltjes... Kijk eens hoe de cauberg op het laatst ging, dat was lomp stoempen hoor!
http://www.amstel.nl/even(...)rtclose#videocontrol
(Komt ook omdat ik niet meer lichter kon schakelen en patroon lekker op z'n trippeltje omhoog mocht dansen)
Die mensen rechtsquote:Op maandag 15 april 2013 20:27 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn vriendin geeft gewoon wat mannen op de Cauberg klop, en heeft zelfs nog tijd om even 2 vingers in haar neus te steken#heldin
Leuk man! Gaaf, zal je vast goed afgaan!quote:Op maandag 15 april 2013 22:56 schreef Oksel het volgende:
Zondag rij ik m'n eerste koers, soort recreanten-ding. Uur. Ben benieuwd.
Ja, 't is vlak en kort. Uurtje knallen op max. kan ik wel.quote:Op maandag 15 april 2013 23:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk man! Gaaf, zal je vast goed afgaan!
Yep, vandaag deed ik niet mee ivm tentamens en hoorde net dat er een valpartij was. Iemand frame in 2en en ambulance erbij... Beter rij je snel met een groepje weg.quote:Op maandag 15 april 2013 23:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, 't is vlak en kort. Uurtje knallen op max. kan ik wel.
Ben alleen bang voor m'n fiets. Maargoed.
Net Jens Voigt die Grippertquote:Op maandag 15 april 2013 18:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het ging ook allemaal op zijn gemakje bij hem
2e passage Fromberg, hier hebben we er al 211km op zitten.
http://www.amstel.nl/even(...)ergt2ep#videocontrol
Nee ik bedoel, probeer weg te komen met een groepje..in een kopgroep heb je minder kans om achter een valpartij te zitten.quote:Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Oksel het volgende:
Voorin direct bedoel je? Niet in groot peleton fietsen.
http://www.nachtvanhengelo.nl/rondevandetuindorpvijver/
Die dus.
Goed excuus om weer een nieuwe te kopenquote:Op maandag 15 april 2013 23:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ben alleen bang voor m'n fiets. Maargoed. Zet wel even wat goedkopere wielen erin, dat scheelt weer 500 EUR als ik alles aan gort fiets.
De randjes op mijn benen zijn nooit weggeweestquote:Op maandag 15 april 2013 23:38 schreef forty-two het volgende:
Jeuj de eerste randjes op armen en benen zijn zichtbaar
De hele winter met je fietsbroek aan onder de zonnebank liggen, zo kan ik het ookquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:28 schreef janatwork het volgende:
[..]
De randjes op mijn benen zijn nooit weggeweest
Laat je niet bang maken, gewoon goed opletten en niet achter sukkels gaan rijden die niet kunnen sturen.quote:Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Oksel het volgende:
Die dus.
Precies. Ken wel gasten die in cyclo's echt kneiterhard rijden maar in koersen toch meer bezig zijn met hun 3000+ euro fiets en met samen geknepen billen achterin hangen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Laat je niet bang maken, gewoon goed opletten en niet achter sukkels gaan rijden die niet kunnen sturen.
Angst is een slechte raadgever. Vertrouwen en rust moet je hebben in een peloton.
Ik ook... maar dan wel op mn kuiten, dus dat wordt straks 2-tone bruin als mn kniestukken ook niet meer aan hoeven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:13 schreef the_critic het volgende:
ik heb ze na de agr ook weer op mijn benen staan.. voelt weer vertrouwt
Mooi, ziet er uit als een makkelijk en snel rondje. 2 echte bochten en de rest is gewoon beetje bijsturen. Zorgen dat je vooraan fietst (niet op kop, want dan doe je al het werk en komen ze je voorbij in de laatste ronde). zorg dat je op tijd bent en kijk hoe de amateurs door de bochten gaan en probeer die lijn te pakken (geen tegenliggers dus pak die apex). Als je de bochten goed neemt hoef je ook minder aan te zetten en word je minder moe en kun je makkelijker weg komen en blijven.quote:Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Oksel het volgende:
Die dus.
Gisteren vielen ze rond 6e positie. Is zo verschillend.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:01 schreef CyclingGirl het volgende:
2e rij is meestal prima. Kan je snel naar voren als het moet. idd niet teveel op kop maar ook niet achterin hangen. En niet helemaal in het midden van het peloton, als je dan toch in het midden rijdt, houdt dan links of rechts maar niet midden, midden.
Tsja zeg dat maar eens tegen Tom Boonen,die zal het niet geheel met je eens zijn. Peleton in het midden maakt soms rare zwiepers voor de eventuele onwetende hierquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:01 schreef CyclingGirl het volgende:
2e rij is meestal prima. Kan je snel naar voren als het moet. idd niet teveel op kop maar ook niet achterin hangen. En niet helemaal in het midden van het peloton, als je dan toch in het midden rijdt, houdt dan links of rechts maar niet midden, midden.
Tja, het gebeurt zelf de beste. Het is een kwestie van goed op blijven letten, zorgen dat je altijd een beetje naar links of naar rechts kunt, proberen vooruit te kijken en zorgen dat je niet achter een kneus zit. Vaak als mensen moe worden of boven hun macht moeten rijden maken ze domme fouten. Zaterdag en zondag doen er 190 man mee. Daarachter een karavaan. Om daar als fietser in verzeild te raken is ook niet fijn, het kunnen rijden met een volgauto achter een peloton dat op tempo rijdt is moeilijker dan je denkt (hoewel met 70 achter een bwm x5 hangen heeft ook wat).quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja zeg dat maar eens tegen Tom Boonen,die zal het niet geheel met je eens zijn. Peleton in het midden maakt soms rare zwiepers voor de eventuele onwetende hier
Sorry mensen, maar soms heb ik mn lusten gewoon niet onder controle.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En dan zeggen ze dat wielrenners het fietsen een slechte naam geven...http://www.powned.tv/nieu(...)r_in_nieuwegein.html
Leuk. Kom je misschien wel tegen danquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Patroon het volgende:
Zondag op afspraak Teutenborgerwald tocht. 115km.
Ik jullie niet .quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk. Kom je misschien wel tegen dan
In 1x, of met ff uitpuffen halverwege?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
Eerste keer op de fiets naar het werk is ook weer gebeurd!
Het is 15 graden warmer, dat betekent dunnere lucht en dat scheelt 1-1,5 km alleen al aan luchtweerstand.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:27 schreef Patroon het volgende:
Of de vorm is er, of ik maak goede stappen de laatste tijd. Paar maand geleden reed ik zulke trainingen in D1 rond 27gem. Vandaag 29,1. Waaide hard.
http://app.strava.com/activities/49116907
Waarschijnlijk halverwege op de bus gestapt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
In 1x, of met ff uitpuffen halverwege?![]()
Je moet lijntjes kweken!quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:20 schreef firewirecable het volgende:
Normaal ga ik "trainen" hier in het park. Gewoon effe na het werk een uurtje knallen, maar vandaag was dat voor het laatst.
Té veel kinderen, honden, bejaarde en slingerende fietsers, rollerskaters en ander "gevaar-veroorzakend-grut", dat met het mooie weer alleen maar meer wordt.
Dus, om mijn uurtje fietsen per dag te kunnen doen en om cardio te kunnen trainen heb ik een setje rollers aangeschaft. (kan ik tenminste ook zonder shirt op ons dakterras fietsen om mijn gehele lichaam te laten bruinen)
[ afbeelding ]
Ja precies, daar zit wat in.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is 15 graden warmer, dat betekent dunnere lucht en dat scheelt 1-1,5 km alleen al aan luchtweerstand.
Als je het over "tan lines" hebt, die heb ik hier met 2 keer fietsen in de volle zon al, maar ik wil de rest van mijn bovenlichaam ook bruinen...quote:
Ga ik ook heen. Ga toch die koers niet rijden. Eerst dan een koersfietsje aanschaffen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Patroon het volgende:
Vind je?quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ze ook staat leuk als je een rokje aan doet.
Jammer dat je die wedstrijd niet rijdt. Tommeke zei eens een wijze spreuk tegen mij: don't race if you can't replacequote:Op dinsdag 16 april 2013 21:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ga ik ook heen. Ga toch die koers niet rijden. Eerst dan een koersfietsje aanschaffen.
Zoveel wordt er nu ook weer niet gevallen in koersen dat je er een speciale fiets voor nodig heb.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ga ik ook heen. Ga toch die koers niet rijden. Eerst dan een koersfietsje aanschaffen.
Juistquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jammer dat je die wedstrijd niet rijdt. Tommeke zei eens een wijze spreuk tegen mij: don't race if you can't replace
In 4 jaar dat ik race heb ik maar 1 fiets gesloopt door een stomme stuurfout en 2 wielen omdat ik een stoepje moest pakken. Die beide keren wielen was bij koersen in Brabant waar men wel wat meer valt. Ik denk dat ik nu zo'n 50 echte wedstrijden heb gereden en daarvan zijn er misschien 3 of zo waar mensen gevallen zijn en dat was gewoon uitglijden in een bocht of tegen iemand anders aanrijden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoveel wordt er nu ook weer niet gevallen in koersen dat je er een speciale fiets voor nodig heb.
Oh ja? Vertel eens.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tommeke doet toch iets anders met lijntjes?
Ik ook niet. En ik ben toch ook een paar keer vol over de kop gevlogen omdat er voor me eentje onderuit ging. O.a. een keertje na 5(!) km in de Dorpenomloop Rucphen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nog nooit een frame in puin gereden in een koers. Wel wat wielen met een slagje en verder wel gevallen met krassen op de ergopowers of de derrie.
Kom op, jij bent de held die ondanks alles (dikke reet dure fiets et cetera) koerst toch! Dit is andere koek dan zo'n toerders AGR. AGR natuurlijk ook respect, maar het is geen koers.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:34 schreef Oksel het volgende:
Hmm..
Hmm..
Hmm..
Vandaag potverdkkme! ook weer geknald. Niet normaal.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
Die Friezen zijn gewoon bang dat jij gaat koersen Okkie omdat je ze dan straks allemaal aan puin rijdt.
Ik niet. Heb dunne beentjes.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:45 schreef Oksel het volgende:
Ik heb geen dikke reedt. Wel grote bovenbenen. Turbodijen.
Dat heelt gratis. Te dure frames niet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:46 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben 9 keer gevallen op ca. 650 wedstrijden.
Wel een keer met gebroken sleutelbeen tot gevolg.
Frame is nooit kapot gegaan. Alleen een keer een krom wiel, omdat iemand anders er op was gaan liggenquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat heelt gratis. Te dure frames niet.
Oh die ga ik misschien ook wel doen. Jammer dat je al om 9u moet starten voor zo'n pisafstand.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Patroon het volgende:
Het suffe was dat ik er pas achter dat het krom was, toen 'ie al weg was.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:49 schreef Oksel het volgende:
Wat een homo! Wat zei je? GA VAN MEN WIEL AF VLEGEL?
Overduidelijk klaar voor koers. Laat al die homo's je dikke reedt turbodijen maar zien op de meet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:49 schreef Oksel het volgende:
Wat een homo! Wat zei je? GA VAN MEN WIEL AF VLEGEL?
quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
Die Friezen zijn gewoon bang dat jij gaat koersen Okkie omdat je ze dan straks allemaal aan puin rijdt.
Ik heb wel een tijdje met mijn minst dure fiets mijn wedstrijden gereden. Maar toen ik die eenmaal een jaar had, ben ik daar ook de wedstrijden mee gaan rijden. Inmiddels gaat 'ie al 10 jaar mee.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:56 schreef Patroon het volgende:
[..]Als je niet durft te koersen op je fiets heb je gewoon een te dure fiets voor je portemonnee. Om die reden wordt mijn nieuwe fiets weer een 2e handsje. Ik wil me tijdens de koers niet druk moeten maken over mijn fiets.
Je weet wel voor een ander te denken héquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
Of 11 achter.quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:02 schreef Oksel het volgende:
Broodje-aap-verhaal. Denk ik.
Misschien moet ik het ook maar gewoon doen. Moet ik alleen wel een 52 blad hebben, had vandaag met m'n 50 te kort.
Nee, het was tijdens een wedstrijd, werd bevestigd door de ploegleider en de jongen zijn vader (die in dezelfde wedstrijd meereed). Hij reed een week niet mee, want had geen fiets en toen een andere.quote:
AGR 230km door heuvels is zwaarder dan een uurtje clubkoers, althans zo ervaar ik dat, vooral als je in de clubkoers enkel in het peloton zit, dan komt mijn hartslag niet boven D1 laag D2. In kopgroep is het rijden tegen omslagpunt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kom op, jij bent de held die ondanks alles (dikke reet dure fiets et cetera) koerst toch! Dit is andere koek dan zo'n toerders AGR. AGR natuurlijk ook respect, maar het is geen koers.
(zo, morgen weer een rondje met de collega's dus vroeg naar bed)
Altijd ff koffie met appelgebak op 't pont. Samen met Marco.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
In 1x, of met ff uitpuffen halverwege?![]()
Ja was wel even lekker hè na zo'n helse rit. Maar goed dat ik twee broeken over elkaar aanhad anders had ik nu niet meer kunnen zitten.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Altijd ff koffie met appelgebak op 't pont. Samen met Marco.
Ja, pffff. Dan denk je er bijna te zijn, draai je vanaf station Zaandam onder dat viaduct door. Krijg je eerst "De muur van de appie". Vervolgens vals plat naar beneden en dan de beruchte doorrijdstoplichten met daarachter nog wat vals plat. Dan een loeisnelle afdaling om vervolgens tegen Col du boer 'eert op te moeten.quote:Op woensdag 17 april 2013 08:29 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja was wel even lekker hè na zo'n helse rit. Maar goed dat ik twee broeken over elkaar aanhad anders had ik nu niet meer kunnen zitten.
Ik hoor het al, luie beesten zijn julliequote:
klopt, al is dat het geluid van je banden die leeglopen bij de glasbak.quote:Op woensdag 17 april 2013 08:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik hoor het al, luie beesten zijn jullie
Nou, dat zou best leuk zijn. Ik fotografeer zelf ook wel een beetje aardig, maar de DSLR past net niet in mn achterzakje. En al zou ik m meenemen, in een rugzak: dan kom ik er zelf nog bijna niet op te staan, alleen mn fietsmaatjes.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
Als je een keer een leuke foto van jezelf wilt op de fiets kunnen we dat ook wel regelen hoor
Ik vind het heel wat geld voor zoveel foto's waar je toch maar een paar van gebruikt. Had liever gezien dat ze los 1 euro per foto ofzo zijn. Dan had ik er zo 5 besteld. Maar als je het toch doet, mijn mailbox staat open voor de versies waar we gebroederlijk naast elkaar fietsenquote:Op woensdag 17 april 2013 09:58 schreef Gripper het volgende:
Uiteindelijk zitten er toch best wat leuke platen tussen de foto's van de AGR. Misschien dat ik die fotoflat maar koop, dan krijg je al je 53 persoonlijke foto's als download voor 20 ¤. En als je zin hebt om 30.000 ongesorteerde foto's door te zoeken en er zit er 1 van jezelf bij, dan krijg je die nog gratis.
Deze is wel leuk:
[ afbeelding ]
Deze is beeldtechnisch heel goed:
[ afbeelding ]
En hier staan Patroon en ik zo leuk gebroederlijk op
[ afbeelding ]
Je biedt Gripper aan die voor ¤1 te kopen?quote:Op woensdag 17 april 2013 10:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het heel wat geld voor zoveel foto's waar je toch maar een paar van gebruikt. Had liever gezien dat ze los 1 euro per foto ofzo zijn. Dan had ik er zo 5 besteld. Maar als je het toch doet, mijn mailbox staat open voor de versies waar we gebroederlijk naast elkaar fietsen
Gisteren op club zijn ze ook op hun bek gegaan, stuk of 10 /15 renners. Door een stuurfout van een nieuweling. Wil je niet bang maken hooorrrrr....quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:35 schreef Superher0 het volgende:
[..]
In 4 jaar dat ik race heb ik maar 1 fiets gesloopt door een stomme stuurfout en 2 wielen omdat ik een stoepje moest pakken. Die beide keren wielen was bij koersen in Brabant waar men wel wat meer valt. Ik denk dat ik nu zo'n 50 echte wedstrijden heb gereden en daarvan zijn er misschien 3 of zo waar mensen gevallen zijn en dat was gewoon uitglijden in een bocht of tegen iemand anders aanrijden.
Je moet het gewoon een keer gaan rijden en dan is zo'n recreantenclub leuk. Anders moet je gewoon een keer meerijden op een club. Daar zien ze wel wat voor vlees je in de kuip hebt en hoor je het meteen als je iets fouts doet. Leer je het meest van. Niemand gaat in je wiel als je niet kan sturen... Kom anders een keer langs in Amersfoort op zaterdag, kun je meerijden, ben ik wel je gids.
al die foto's van ons samen, hang ik waarschijnlijk in laatste wiel, tong uit mijn mond, krom tussen mijn frame.. je snapt het welquote:Op woensdag 17 april 2013 11:05 schreef Gripper het volgende:
Ik vind dat hier hele goede ideeën geponeerd worden.
Als Jitze, eentwee en Critic ook nog ff meelappen heb ik mn foto's weer mooi gratis.
Kan onmogelijk erger zijn dan deze kerel.... Zie hier en dan foto 49 van de 82quote:Op woensdag 17 april 2013 12:27 schreef the_critic het volgende:
[..]
al die foto's van ons samen, hang ik waarschijnlijk in laatste wiel, tong uit mijn mond, krom tussen mijn frame.. je snapt het welIk pas
Des te meer animo voor een crossover meet tussen het "recreatief-fotograferen topic" en onze heldenclub. Kunnen zij eens goed oefenen met schieten op snel bewegende doelen, en wij hebben na afloop schone plaatjes.quote:Maar serieus.. heb hetzelfde dillema. Paar leuke foto's, maar vind de bedragen ervoor een beetje overtrokken, dus ik pas.
we hebben hier al zat huisfotografen rondlopen.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kan onmogelijk erger zijn dan deze kerel.... Zie hier en dan foto 49 van de 82
Kano, regel jij dat ff als deelnemer aan beide subfora?
Ik maak ook wel eens foto's. Met iPhone en Instagram uiteraardquote:Op woensdag 17 april 2013 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
Er lopen er hier 3 rond voor zover ik weet
Dat combineren was maar een grapje. Maar bij een volgende meet kunnen we weleens wat serieuzer plaatjes schieten dan met een telefoon camera.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat een gecombineerde meet iets te veel van het goede is, maar het is een poging waard. Ik vind het iig niet erg om op een meet een foto van iedereen te schieten.
2x Binnenband, pomp, multitool en bandenlichters.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:46 schreef Reljem het volgende:
Zo, klaar met de tentamens. Vrijdag eindelijk lekker fietsen![]()
Vraagje; wat nemen jullie mee op tochtje lekker fietsen. Qua voedsel en drinken zit ik gewoon op 2 halve liter bidonnen, wat snelle jelles/bananen wat ook maar. Maar wat nemen jullie nog meer mee, naast je mobiel? Heb een tasje voor onder het zadel (ja, not done, ik weet het, maar waar moet ik anders het reparatiespul laten) waar wel wat in kan, maar wat hebben jullie mee voor in het geval van pech. Nieuw binnenbandje etc?
1 of 2 reepjes, afhankelijk van hoelang ik ga en of ik ervoor nog gegeten heb. telefoon, pinpas en rijbewijs (voor als ze me moeten identificeren) . CO2 pompje en 1 binnenbandje. huissleutel. Alles past prima in de achterzakjes hoor. Het wordt pas proppen als je halverwege de rit kleding wilt uitdoen en dat moet er dan nog bij de zakken.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:46 schreef Reljem het volgende:
Zo, klaar met de tentamens. Vrijdag eindelijk lekker fietsen![]()
Vraagje; wat nemen jullie mee op tochtje lekker fietsen. Qua voedsel en drinken zit ik gewoon op 2 halve liter bidonnen, wat snelle jelles/bananen wat ook maar. Maar wat nemen jullie nog meer mee, naast je mobiel? Heb een tasje voor onder het zadel (ja, not done, ik weet het, maar waar moet ik anders het reparatiespul laten) waar wel wat in kan, maar wat hebben jullie mee voor in het geval van pech. Nieuw binnenbandje etc?
Dat is het idd wel zo allemaal. Snelle Jelle en bananen zijn prima sportvoedsel!quote:Op woensdag 17 april 2013 14:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2x Binnenband, pomp, multitool en bandenlichters.
Oja, ik probeer ook altijd wat van identificatie bij me te hebben. En ik heb vaak geld in mijn zadeltasje zitten. Just in case.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
1 of 2 reepjes, afhankelijk van hoelang ik ga en of ik ervoor nog gegeten heb. telefoon, pinpas en rijbewijs (voor als ze me moeten identificeren) . CO2 pompje en 1 binnenbandje. huissleutel. Alles past prima in de achterzakjes hoor. Het wordt pas proppen als je halverwege de rit kleding wilt uitdoen en dat moet er dan nog bij de zakken.
Me too, meer dan genoeg! Ik eet regelmatig bananen, snelle jelles, fruitrepen, mueslirepen, krentenbollen, suikerbrood, eierkoeken, cake of sultana's op de fiets.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is het idd wel zo allemaal. Snelle Jelle en bananen zijn prima sportvoedsel!
Precies. Als je fiets onderweg echt kapot gaat kun je dat toch niet repareren en wordt het lopen. Voor een los inbusje (stuurvoorbouw, zadel zakt naar beneden, en alle andere mogelijk loszittende boutjes) kun je bijna alles met inbus 4 t/m 8 mm wel oplossen. Die zitten zo te zien wel op dat tooltje. 2 schroevendraaiers erop, een rechte en een kruiskop zijn ook wel handig. voor afstellen van je derailleur, en om bijvoorbeeld bagger tussen je casette kransjes weg te peuteren.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:55 schreef Reljem het volgende:
http://hollandbikeshop.co(...)s/simson-multi-tool/
Een multi-tool als dit?
Dan weet ik niet wat voor portemonnee jij hebt, maar de mijne puilt aardig uit, zo'n zwarte leren portefeuille met nog het ouderwetse papieren rijbewijs, en soms een aardig vol kleingeld vakje.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:15 schreef cafca het volgende:
Ben ik de enige die gewoon een portemonnee meeneemt? Vind ik makkelijker dan los ID + geld meenemen en zoveel gewicht scheelt het ook niet.
Oh dan heb ik die goodie dus gemistquote:Op woensdag 17 april 2013 15:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat voor portemonnee jij hebt, maar de mijne puilt aardig uit, zo'n zwarte leren portefeuille met nog het ouderwetse papieren rijbewijs, en soms een aardig vol kleingeld vakje.
nee hoor, alleen het hoognodige mee!
Ik stop alles in een ziplock zakje wat precies om m'n iphone past. Ik deel ze ook uit tijdens fokmeets
Ik heb een redelijk platte leren portemonnee, inderdaad ook met papieren rijbewijs. Als er veel kleingeld in zit gooi ik dat er wel een uit, veel meer zit er dan ook niet in dan een tientje, paar pasjes en rijbewijs. Gaat bij mij samen met de iPhone in een iets groter ziplock zakje.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat voor portemonnee jij hebt, maar de mijne puilt aardig uit, zo'n zwarte leren portefeuille met nog het ouderwetse papieren rijbewijs, en soms een aardig vol kleingeld vakje.
nee hoor, alleen het hoognodige mee!
Ik stop alles in een ziplock zakje wat precies om m'n iphone past. Ik deel ze ook uit tijdens fokmeets
+ OV chipkaart in het geval je fiets onherstelbaar beschadigd is...quote:Op woensdag 17 april 2013 14:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
1 of 2 reepjes, afhankelijk van hoelang ik ga en of ik ervoor nog gegeten heb. telefoon, pinpas en rijbewijs (voor als ze me moeten identificeren) . CO2 pompje en 1 binnenbandje. huissleutel. Alles past prima in de achterzakjes hoor. Het wordt pas proppen als je halverwege de rit kleding wilt uitdoen en dat moet er dan nog bij de zakken.
Ook bij Fokmeets?quote:
Dat heb ik de vorige keer dan ff gemistquote:Op woensdag 17 april 2013 15:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
[...] Ik deel ze ook uit tijdens fokmeets
Ik ben ook dit jaar weer wegkapitein. Maar dan als laatste man. Als je mij ziet mag je op het fietspad verder gaan.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:08 schreef tes.je het volgende:
Even een soignee vraagje, matchen jullie bidons met de fiets en/of het shirt?
En, gaat er hier iemand de classico giro rijden?
Ja ikquote:Op woensdag 17 april 2013 16:08 schreef tes.je het volgende:
Zijn er eigenlijk veel mensen die het tempo niet kunnen bijbenen?quote:Op woensdag 17 april 2013 16:12 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik ben ook dit jaar weer wegkapitein. Maar dan als laatste man. Als je mij ziet mag je op het fietspad verder gaan.
[...]
Jij hebt geen achterzakjes nodig met al die koffers en stuurtassen. Maar goed, als jouw casettemoer losloopt, dan zet je je complete wiel in de meeneembankschroef en fix je de boel ter plekke.quote:
Nee hoor, ik neem mijn portemonnee ook gewoon mee.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:15 schreef cafca het volgende:
Ben ik de enige die gewoon een portemonnee meeneemt? Vind ik makkelijker dan los ID + geld meenemen en zoveel gewicht scheelt het ook niet.
Nee/Neequote:Op woensdag 17 april 2013 16:08 schreef tes.je het volgende:
Na 3 jaar filerijden heb ik het nu wel gezien. En het shirt is dit jaar lelijk. Wel iets veel leukers:quote:Op woensdag 17 april 2013 16:08 schreef tes.je het volgende:
Ik denk dat dat wel opvalt.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Na 3 jaar filerijden heb ik het nu wel gezien. En het shirt is dit jaar lelijk. Wel iets veel leukers:
http://sport.be.msn.com/cyclingtour/lachouffeclassic/2013/nl/
Bij aankomst in het dorp krijg je een lachouffe, maar als je de bult achter het dorp ook nog beklimt, krijg je bovenaan als beloning weer een chouffe. (ik weet nog niet of je die bult dan 10x kunt opfietsen en je elke keer een chouffe krijgt)
Ik moet nog eens een wat lichtere racefiets bouwen. Een passend frame heb ik er wel voor liggen. Als vervanger voor de RIH waarvan het frame me te kort was. En dan komt een wat kleiner koffer eraanquote:Op woensdag 17 april 2013 16:51 schreef Gripper het volgende:
Maar je gaat toch ook weleens gewoon een klein stukje fietsen, gewoon voor de lol 100-150 km ofzo? En pak je dan niet de racefiets + "light" bepakking?
Wen er maar vast aan...............quote:Op woensdag 17 april 2013 12:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een neger op een fiets, dat kan er ook gewoon niet uitzien
[
Ff respect voor Joannathan Duinkerke Gripper. Hij is olympisch kampioen bij de Paralympics en Nederlandskampioen bij de categorie mensen met lichamelijke en of geestelijke beperkingen. Hij gaat ook wel eens met Mavic mee als mechanieker.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
kom gewoon 2 bekende tegen tussen die foto's, en mezelf ook nog heel subtiel.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
te weinig water? je fietste in afrika?! Gewoon ff bijvullen op een tankstation, die doen daar nooit moeilijk over.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:26 schreef Maxbet het volgende:
Ik vind het wel mooi om in strava mooi mijn progressie te zien in krap 2 maanden.
Vandaag toch iets meer dan 30 KM gereden, had nog wel wat meer gekund, maar wil niet overdrijven.
2 dagen geleden wel 55 KM gereden nadat ik verdwaald was, eigenlijk ging dat ook best goed op achterlijk veel wind en te weinig water na. Dus onderweg ook nog een paar keer moeten stoppen en afstappen om de weg te zoeken.
Vandaag: http://app.strava.com/activities/49260374
2 dagen geleden: http://app.strava.com/activities/48780364
Duinkerkequote:Op woensdag 17 april 2013 18:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ff respect voor Joannathan Duinkerke Gripper. Hij is olympisch kampioen bij de Paralympics en Nederlandskampioen bij de categorie mensen met lichamelijke en of geestelijke beperkingen. Hij gaat ook wel eens met Mavic mee als mechanieker.
Hier helpt hij weer snel een prof op weg:
Klopt! Die kon ik ff niet vindenquote:Op woensdag 17 april 2013 18:57 schreef keesfietst het volgende:
[..]
DuinkerkeHij reed zelf ook een paar km mee
![]()
Das een flink zadeltasje!quote:Op woensdag 17 april 2013 18:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik moet nog eens een wat lichtere racefiets bouwen. Een passend frame heb ik er wel voor liggen. Als vervanger voor de RIH waarvan het frame me te kort was. En dan komt een wat kleiner koffer eraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kaas, voor als het frame je bekend voorkomt, ik heb 't verkocht aan Sue
Mooie manquote:Op woensdag 17 april 2013 18:57 schreef keesfietst het volgende:
[..]
![]()
Ik was verdwaald, wist ook niet dat je zo ver kon fietsen hier in de buurt zonder echt iets tegen te komen. Uiteindelijk inderdaad nog bijgevuld, maar toen was ik al bijna thuis.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
te weinig water? je fietste in afrika?! Gewoon ff bijvullen op een tankstation, die doen daar nooit moeilijk over.
Ik was wel van plan een fotoflat te bestellen. Staan er een paar tussen waarbij ik in jouw wiel hang, die wil ik je dan wel doen toekomen hoor. Misschien staan er bij jou nog wel een paar tussen waarop mijn nr. niet te lezen is, dan kan ik die nog gratis toe laten voegen. Zelfde geldt voor Gripper en Patroon maar dat zullen er niet veel zijn denk ik.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:27 schreef the_critic het volgende:
[..]
al die foto's van ons samen, hang ik waarschijnlijk in laatste wiel, tong uit mijn mond, krom tussen mijn frame.. je snapt het welIk pas
Maar serieus.. heb hetzelfde dillema. Paar leuke foto's, maar vind de bedragen ervoor een beetje overtrokken, dus ik pas.
Ja, kleine moeite om bidons te kopen die een beetje matchen. Je ziet de duurste fietsen met berijders in de lelijkste (club)tenues in de lelijkste kleuren en dito bidons. Zonde toch.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:08 schreef tes.je het volgende:
Flink zadeltasje? Da's een kleine. Dit is pas een echte zadeltas:quote:Op woensdag 17 april 2013 19:15 schreef peleetje het volgende:
[..]
Das een flink zadeltasje!
Wat neem je in godsnaam allemaal mee als je een stukkie gaat fietsen?
Thx Oksel! top tip.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:08 schreef Oksel het volgende:
http://www.mantel-bikeparts.nl/easton-ea50-aero
Geen top spul. Maar voor die prijs en waarvoor ik het nodig heb is het goed genoegquote:
Die heb ik ook als extra set. Niet super strak maar wel mooie cup-conus naven. Met beetje onderhoud kan je daar jaren mee!quote:Op woensdag 17 april 2013 21:14 schreef forty-two het volgende:
[..]
Geen top spul. Maar voor die prijs en waarvoor ik het nodig heb is het goed genoeg
Ik had eerst nog in gedachten om snel een set Shimano WH-RS10 aan te schaffen
Ik denk dat die te weinig spaken hebben, met mijn gewicht niet echt raadzaam denk ik...quote:Op woensdag 17 april 2013 21:17 schreef eentwee het volgende:
Zou daarvoor altijd quattro's nemen of scirocco 35.
Als ik binnenkort m'n nieuwe fiets koop krijg ik die set er bij.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die heb ik ook als extra set. Niet super strak maar wel mooie cup-conus naven. Met beetje onderhoud kan je daar jaren mee!
Heb je zo weinig vertrouwen in je eigen fiets dat je al die onderdelen meeneemt?quote:Op woensdag 17 april 2013 20:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Flink zadeltasje? Da's een kleine. Dit is pas een echte zadeltas:
[ afbeelding ]
Bij mij gaat meestal mee en uitgebreide gereedschapsset, binnenbandjes, vouwband, diverse kabels en slangenklemmen, eten voor minimaal 100km, warme kleding voor de vroege ochtend, late avond, regenjack (een echt, geen alibi-ding) en indien ik een stuk met de trein reis wat te lezen voor onderweg. In het stuurtasje zitten vooral camera & lenzen, een beetje te eten, de routebeschrijving en m'n reservebril.
Manual input.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:36 schreef forty-two het volgende:
http://app.strava.com/cha(...)nge-from-specialized
Shit hoe heeft die gast dat voor elkaar gekregen... Dat is een flinke gps missmatch...
Het is meer dat ik ook op dagritten op plekken kom waar je weinig hulp kunt verwachten. En het uitrijden van m'n ritten belangrijker is dan een snelle tijd. Voor mezelf heb ik de gereedschapsset weinig nodig, maar die keren dat ik 'm nodig heb was ik blij 'm bij me te hebben.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:25 schreef peleetje het volgende:
[..]
Heb je zo weinig vertrouwen in je eigen fiets dat je al die onderdelen meeneemt?
Fulcrum 7, iets zwaarder maar wel een stuk goedkoper en als ik de verhalen mag geloven toch best wel bombproof.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:23 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik denk dat die te weinig spaken hebben, met mijn gewicht niet echt raadzaam denk ik...
Die quattro's hebben natuurlijk wel veel fraaiere naven...
Hmmm, thx voor de tip. Helaas heb ik al afgerekend.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Fulcrum 7, iets zwaarder maar wel een stuk goedkoper en als ik de verhalen mag geloven toch best wel bombproof.
Lol. Ik rij al twee weken zonder. Wel met dikke sokkenquote:Op woensdag 17 april 2013 16:22 schreef Patroon het volgende:
Lekker warm vandaag. Eindelijk zonder overschoenen gereden. Waaide nog wel hard.
http://app.strava.com/activities/49248654
Idioot. Dat hij ook niet afgeremd wordt met zo'n actie.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:57 schreef keesfietst het volgende:
[..]
![]()
Goedkope Shimano wielen zijn een no-go wat mij betreft.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:14 schreef forty-two het volgende:
[..]
Geen top spul. Maar voor die prijs en waarvoor ik het nodig heb is het goed genoeg
Ik had eerst nog in gedachten om snel een set Shimano WH-RS10 aan te schaffen
Ik vind dat wel baas hoor. Het zijn overlevingstochten die je maaktquote:Op woensdag 17 april 2013 21:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is meer dat ik ook op dagritten op plekken kom waar je weinig hulp kunt verwachten. En het uitrijden van m'n ritten belangrijker is dan een snelle tijd. Voor mezelf heb ik de gereedschapsset weinig nodig, maar die keren dat ik 'm nodig heb was ik blij 'm bij me te hebben.
Ik heb van die dunne zomersokjes. Die Sidi's laten ook veel wind door. Dan is het snel fris, daarnaast ook bescherming voor mijn witte schoenen. Trouwens dit jaar geen koude tenen en handen gehad. 2 paar overschoenen, neopreen en een dunne winddichte over elkaar is bij -5 zelfs warm genoeg.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lol. Ik rij al twee weken zonder. Wel met dikke sokken
Ik zag op www.wielertoerist.nl wel een paar mensen die die kant op wilden gaan.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:29 schreef eentwee het volgende:
Zaterdag nog renners die hierheen gaan?
Oh, ik kende m niet. Dan was het idd een flauwe grap en is het fantastisch dat ie zo'n tocht fietstquote:Op woensdag 17 april 2013 18:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ff respect voor Joannathan Duinkerke Gripper. Hij is olympisch kampioen bij de Paralympics en Nederlandskampioen bij de categorie mensen met lichamelijke en of geestelijke beperkingen. Hij gaat ook wel eens met Mavic mee als mechanieker.
Hier helpt hij weer snel een prof op weg:
Ga je mee met Gripper, mij en misschien Oksel de 11steden zwart rijden? Starten uur later dan de 1e groep. Hoeven we niet veel te wachten. Bij doorkomst in Bolsward ff restaurantje in.Heb wel slaapplek voor je in Wommels. 8km van start/finish.quote:
Dus je bedoelt nog steeds te zeggen dat de donker gekleurde mens op een racefiets die je niet kent, geen gezicht is. Dat zeg je feitelijk toch? #zegtwathoorquote:Op woensdag 17 april 2013 22:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, ik kende m niet. Dan was het idd een flauwe grap en is het fantastisch dat ie zo'n tocht fietst
Nipt de dans ontsprongen. Er is een herberekening gemaakt waardoor een man of 5 binnen de poort kunnen blijven. Ik denk dat ik een van die 5 ben.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ivo, hoe is het met je werk afgelopen?
Nee, ik ga die dag het districtskampioenschap winnen, of in ieder geval een poging tot podium rijden wagenquote:Op woensdag 17 april 2013 22:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga je mee met Gripper, mij en misschien Oksel de 11steden zwart rijden? Starten uur later dan de 1e groep. Hoeven we niet veel te wachten. Bij doorkomst in Bolsward ff restaurantje in.Heb wel slaapplek voor je in Wommels. 8km van start/finish.
Wij zijn voor de middag weer thuisquote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, ik ga die dag het districtskampioenschap winnen, of in ieder geval een poging tot podium rijden wagen
Moet 's middags ook werken...
Ik ga de ronde van Noord-Holland (gedeeltelijk)fietsen met kano en kees.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:29 schreef eentwee het volgende:
Zaterdag nog renners die hierheen gaan?
Dat denk ik ook, dat moet even wennen (en dat zegt helemaal niks). Ik vind het daarom ook wel mooi dat je tijdens grote rondes en wedstrijden (in Europa) steeds meer mensen ziet van andere afkomst.quote:Op donderdag 18 april 2013 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, ik vind negers op een racefiets ook raar eruit zien. Komt denk doordat ik ze bijna nooit zie.
Voor 12 weer in Grunn? Om eerlijk te zijn vind ik de elfstedentocht niets. Vroeg opstaan, geen uitdagende route. Teveel mensen om je heen.quote:
Ha, breid je je doelgroep van fok-vijanden uit buzz? Ik dacht dat ik tot nu toe altijd aan je vlijmscherpe postings kon ontkomen, maar helaas, nu moet ik er ook aan gelovenquote:Op woensdag 17 april 2013 23:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus je bedoelt nog steeds te zeggen dat de donker gekleurde mens op een racefiets die je niet kent, geen gezicht is. Dat zeg je feitelijk toch? #zegtwathoor
Ik ken Grip, zoals meerdere van ons persoonlijk. Hij is verre van racistisch. Maar Buzz zijn opmerking is weer enkel om te trollen, je moet wat he... Als je het op de fiets niet meer waar kunt maken.quote:Op donderdag 18 april 2013 07:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ha, breid je je doelgroep van fok-vijanden uit buzz? Ik dacht dat ik tot nu toe altijd aan je vlijmscherpe postings kon ontkomen, maar helaas, nu moet ik er ook aan geloven
Ik ben dol op gekleurde medemensen, en ben tegen elke vorm van racisme. Mijn politieke mening ligt links van het midden. Ik dacht dat het bij zo'n lompe grap wel duidelijk zou zijn dat het om een grap gaat, maar er is hier al vaker gebleken dat niet alle humor even lekker valt bij jou.
Het is nou eenmaal wel een feit dat er niet veel negers fietsen (en ook niet klimmen of skiën) . In onze klimhal hebben we ook al jaren een "klimneger" en die noemt zichzelf ook zo.
Zelfs die joannathan van Duinkerke zegt in het filmpje bij dwdd nog dat een renner zei: "nog nooit meegemaakt dat ik werd ingehaald door een neger"
Is ook niet bijzonder, maar wel een mooie rit om door te rijden. Die drukte valt bij de 1e groepen best mee. Wij vertrekken 5:30 zodat we in Dokkum niet hoeven wachten. In Bolsward ff eten.quote:Op donderdag 18 april 2013 07:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Voor 12 weer in Grunn? Om eerlijk te zijn vind ik de elfstedentocht niets. Vroeg opstaan, geen uitdagende route. Teveel mensen om je heen.
Ik vind alleen de tweede lus vanaf Bolsward leuk. Dat is m'n oude trainingsrondje.
Special Olympics geen Paralympicsquote:Op woensdag 17 april 2013 18:57 schreef keesfietst het volgende:
[..]
![]()
Geen reserveband?quote:Op woensdag 17 april 2013 16:09 schreef tes.je het volgende:
Oh en ik rij niet met een zadeltasje, dus in mijn achterzak een snelle Jelle of sultana, huissleutel en wat geld.
Als vrouw is dat toch niet nodig? Binnen 5 minuten staat er een welwillende man naast je met een pomp en een binnenbandquote:
Weet Puala wel dat je zo'n player bent? Anyway, zoals mijn helding Ciclinggirl al zegt...stelletje ouwe wijven.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb altijd een reserve reserve binnenband mee voor de dames![]()
Ik rijd ook de 110. Ben erg benieuwd. Eerste keer een 'sportief' evenement sinds 15 jaar ofzo... Mooi eikpunt. Hoop dat ik het red.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voord de 110.
Met XXXL shirt...zal me benieuwen. Die roze trui van een paar jaar terug was XXL, maar vind ik een M ofzo...
made in China?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:31 schreef MarcoD het volgende:
Gister m'n multitool niet bij me, had ik natuurlijk last van een zadelpenklem die niet goed klemde. Geen gereedschap om hem weer goed vast te zetten.
Ja uiteraard, geen europese rommelquote:
In je 1tje of met een groep? Anders kunnen we misschien samen starten....ik rij hem niet voor de tijd, maar voor de kilometers, zodat ik later in mei in de Bourgogne met de vakantiefiets fijn afstanden kan maken. Dus ik vetrek in elk geval niet hard. Doe ik nooit, is meestal in het begin toch te druk bij zo'n tocht.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:17 schreef muzas het volgende:
[..]Ik rijd ook de 110. Ben erg benieuwd.
Gewoon meteen het gas erop. Lekker groepje uitzoeken en meerammen is mijn motto.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
In je 1tje of met een groep? Anders kunnen we misschien samen starten....ik rij hem niet voor de tijd, maar voor de kilometers, zodat ik later in mei in de Bourgogne met de vakantiefiets fijn afstanden kan maken. Dus ik vetrek in elk geval niet hard. Doe ik nooit, is meestal in het begin toch te druk bij zo'n tocht.
Alleen. Mijn vrienden zijn allemaal wat verder dan ik en rijden direct veel te hard voor mij. Bovendien zit ik niet op een racefiets. Wat Kano zegt, hoopte snel een groepje/iemand te vinden die ook niet al te hard gaat/kan.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
In je 1tje of met een groep? Anders kunnen we misschien samen starten....ik rij hem niet voor de tijd, maar voor de kilometers, zodat ik later in mei in de Bourgogne met de vakantiefiets fijn afstanden kan maken. Dus ik vetrek in elk geval niet hard. Doe ik nooit, is meestal in het begin toch te druk bij zo'n tocht.
Lekker windje hé? Meteen gratis peeling hier in de stad met opwaaiend zand van wegwerkzaamheden.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:29 schreef janatwork het volgende:
De tiefus wat een wind, een goed wk 6 met flinke windstoten. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Na 15 minuten harken had ik het eigenlijk al wel gezien en ben ik omgedraaid. Uiteindelijk mezelf toch maar vermaand en doorgefietst. Nog wat sprint blokjes in gebouwd en uiteindelijk best lekker, in het zonnetje, gefietst. En en passant een KOMmetje mee gepakt!
56 km in 1:49 maakt 31.0 km/h
http://app.strava.com/activities/49380303
quote:Op donderdag 18 april 2013 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoezo geen racefiets? MTB? Of heb je zo'n trim-fiets ding?
Dat is inderdaad mijn tactiek haha!quote:Op donderdag 18 april 2013 09:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als vrouw is dat toch niet nodig? Binnen 5 minuten staat er een welwillende man naast je met een pomp en een binnenband
Hij fietst prima zoquote:Op donderdag 18 april 2013 10:44 schreef MarcoD het volgende:
Het is dat je andere shifters nodig heb maar anders kan je hem zo omtoveren tot een semi-racefiets/crosser.
Hee je bent door m'n woonplaats gefietstquote:Op donderdag 18 april 2013 10:29 schreef janatwork het volgende:
De tiefus wat een wind, een goed wk 6 met flinke windstoten. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Na 15 minuten harken had ik het eigenlijk al wel gezien en ben ik omgedraaid. Uiteindelijk mezelf toch maar vermaand en doorgefietst. Nog wat sprint blokjes in gebouwd en uiteindelijk best lekker, in het zonnetje, gefietst. En en passant een KOMmetje mee gepakt!
56 km in 1:49 maakt 31.0 km/h
http://app.strava.com/activities/49380303
Ik heb meer je woonplaats geschamptquote:Op donderdag 18 april 2013 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hee je bent door m'n woonplaats gefietst
Gisteren ook een tochtje gedaan, ook helemaal op het laatste stukje een nietszeggend KOMmetje gepakt.
http://app.strava.com/activities/49288684
Eerste keer met korte broek + enkel een shirtje!
Ik rijd die ook beiden, gezellig.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:45 schreef MarcoD het volgende:
Ja ik rij de 160, dan donderdag de klimclassic.Volgens mij rijdt Muzas hem ook.
quote:Op donderdag 18 april 2013 09:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als vrouw is dat toch niet nodig? Binnen 5 minuten staat er een welwillende man naast je met een pomp en een binnenband om te helpen pompen
Dus ik moet op werk overnachten?quote:Op donderdag 18 april 2013 13:28 schreef JohnDDD het volgende:
Tip als je in het westen van het land woont: ga niet fietsen vandaag. Die rukwinden zijn echt té erg. Werd een aantal keer gewoon bijna van mijn fiets geblazen. Niet veilig en niet leuk. Tussen Muiden en Amsterdam ging ik een stuk 11 km/u. Tussen Weesp en Muiden trouwens een stuk aan 50 km/u, zonder enige moeite.
Valt wel mee eigenlijk. Het tempo is niet zwaar, alleen aan de achterkant wilt het wel eens erg wisselen. Dan sta je stil en dan moet je stevig doorrijden voor aansluiting. Mijn tempo lag verleden jaar tussen de 0 en de 50km/u. Mensen hebben niet in de gaten dat ze opeens in de staart van het peloton fietsen en dat je daar wel moet blijven doorrijden want er wordt niet op je gewacht (we zijn wel coulant hoor, helpen mensen naar voren) en dan moet je op het fietspad verder. Achter ons rijdt de caravaan en daarachter de politie om de weg weer open te gooien en daarachter rijden de automobilisten die zich aan het opvreten zijn dat een stelletje homos in strakke pakjes op hun weg rijdt en zij te laat zullen komen bij schoonmoeder (moederdag is het dan).quote:Op woensdag 17 april 2013 16:18 schreef forty-two het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk veel mensen die het tempo niet kunnen bijbenen?
Vanochtend over de dijk van Amerongen naar Wijk, pal wind tegen.... Met moeite een beetje door kunnen rijden. Ook een paar keer de kant ingeblazen. Had gewoon stramme schouders en lamme armen van het corrigeren... gelukkig vanavond wind mee naar huis! Heb me beloofd om rustig te rijden, sparen voor het weekend.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:11 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben net ook een paar keer bijna omgewaaid. Hoge velgen helpen ook niet echt met dit weer
quote:Op donderdag 18 april 2013 13:28 schreef JohnDDD het volgende:
Tip als je in het westen van het land woont: ga niet fietsen vandaag. Die rukwinden zijn echt té erg. Werd een aantal keer gewoon bijna van mijn fiets geblazen. Niet veilig en niet leuk. Tussen Muiden en Amsterdam ging ik een stuk 11 km/u. Tussen Weesp en Muiden trouwens een stuk aan 50 km/u, zonder enige moeite.
Laatst 2 dagen achter elkaar 3u gefietst met windkracht 8 en stoten wk 9. Ging max 19 met hartslag op omslagpunt, mietjesquote:Op donderdag 18 april 2013 13:28 schreef JohnDDD het volgende:
Idd het tempo wisselde flink, vorig jaar ben ik helemaal achterin gestart. Het eerste half uur zat er geen tempo in vanwege de wegwerkzaamheden net buiten utrecht. 1 grote file... Vervolgens was de boel zo uitgerekt dat we tot aan soesterberg moesten knallen met 50km/u.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:19 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Valt wel mee eigenlijk. Het tempo is niet zwaar, alleen aan de achterkant wilt het wel eens erg wisselen. Dan sta je stil en dan moet je stevig doorrijden voor aansluiting. Mijn tempo lag verleden jaar tussen de 0 en de 50km/u. Mensen hebben niet in de gaten dat ze opeens in de staart van het peloton fietsen en dat je daar wel moet blijven doorrijden want er wordt niet op je gewacht (we zijn wel coulant hoor, helpen mensen naar voren) en dan moet je op het fietspad verder. Achter ons rijdt de caravaan en daarachter de politie om de weg weer open te gooien en daarachter rijden de automobilisten die zich aan het opvreten zijn dat een stelletje homos in strakke pakjes op hun weg rijdt en zij te laat zullen komen bij schoonmoeder (moederdag is het dan).
Gevaarlijkste dat we meemaken zijn mensen die langs de kant van de provinciaalse weg (80km) hun band gaan vervangen. Niet doen, gewoon op het fietspad want als wij voorbij zijn gaat de weg open.
[..]
Vanochtend over de dijk van Amerongen naar Wijk, pal wind tegen.... Met moeite een beetje door kunnen rijden. Ook een paar keer de kant ingeblazen. Had gewoon stramme schouders en lamme armen van het corrigeren... gelukkig vanavond wind mee naar huis! Heb me beloofd om rustig te rijden, sparen voor het weekend.
zeg kleine baas , volgens mij ben je niet zo bekend met de beaufort schaalquote:Op donderdag 18 april 2013 15:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Laatst 2 dagen achter elkaar 3u gefietst met windkracht 8 en stoten wk 9. Ging max 19 met hartslag op omslagpunt, mietjes
Vanavond ff wat krachtblokjes met zwaar verzet en 60rpm tegen de wind en licht verzet terug. 5x5min.
everything is bigger in frieslandquote:Op donderdag 18 april 2013 16:24 schreef dop het volgende:
[..]
zeg kleine baas , volgens mij ben je niet zo bekend met de beaufort schaal
het is de afgelopen weken geen windkracht 8 geweest in den landen zelfs vandaag komen we daar niet aan
Vanmiddag zag ik hier toch wel een paar achtjes;quote:Op donderdag 18 april 2013 16:24 schreef dop het volgende:
[..]
zeg kleine baas , volgens mij ben je niet zo bekend met de beaufort schaal
het is de afgelopen weken geen windkracht 8 geweest in den landen zelfs vandaag komen we daar niet aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |