Oh maar Jitze praat graag en veel over medische zaken, hij zat ook gezellig met je broer te kletsen 's avonds. En hij is ook nooit te beroerd om even zn handen in een spier te zetten en voila, het is weer los. magische handjes!quote:Op zondag 14 april 2013 23:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik val mensen in hun vrijetijd niet lastig met werkgerelateerde zaken
Hoe waren de Friezen?
Enigszins zegt ie...quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef MarcoD het volgende:
Weer op de weg terug van een mooi weekend. Kom eind vd middag wel met een klein verslagje. Iig veel alleen gereden, was rustig onderweg en bij de finish en die wind was enigzins vervelend.
Als je ooit met sportbalm/hotbalm gereden hebt, weet je dat dit echt niet te koud is.. Nee hoor, dit was een combi van overmoedigheid, te weinig getraint, toch te gek doen in begin en een zwaar gebrek aan klimtalent..quote:Op zondag 14 april 2013 21:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Knap dat je, ondanks dat het niet zo goed ging, toch bent doorgereden in je eigen tempo en de 230km hebt volbracht. Dat zegt wat over je doorzettingsvermogen. Critic had ook geen goede dag en is binnendoor gestoken, misschien was kortebroek toch iets te koud (kost energie). Leuk om jullie beide te hebben ontmoet. Gripper en ik zijn mooi samen doorgereden van groep naar groep. Camerig en 3landenpunt was erg mooi, blij dat ik de 230 deed, echt genieten. Op einde was de wind over de heuvels nog vies hard. Even spookte door het hoofd van Grip en ik om de laatste finale lus niet te rijden, maar dat konden we niet verkopen op fok, waren we van mening. Na de keutenberg nog vol in de wind en valsplat naar Sibbe. Daar begon al snel de afdaling richting Valkenburg en bij het opdraaien van de Cauberg stond een grote menigte in de bocht. Bovenop de Cauberg stond mijn vriendin! Kippenvel moment. Daarna nog hard doorgetrokken naar de finish waar Grip mij nog even klop gaf. Prachtige tocht wat zonder de samenwerking met Grip een stuk lastiger was geweest.
Ik heb hem verleden jaar ook gereden en toen kon ik een nieuw voorwiel kopen. Er Wordt inderdaad zenuwachtig gereden. Er zitten echt prutsers bij die niet echt kunnen rijden, ok, ze rijden dan hard maar als er een bocht aankomt.... Gast voor me begon zijn bocht te verleggen waardoor ik op de kant werd gereden...quote:Op maandag 15 april 2013 15:06 schreef kaasplankje het volgende:
De Peel is wel een mooie koers, wel een beetje uitkijken want er wordt wel veel gevallen daar.
Twee jaar geleden er nog gereden, alleen toen moest ik lossen in de finale omlopen, niet goed genoeg, teveel achterop geraakt en dan in de verkeerde waaier terechtkomen of achter een valpartij moeten remmen.
Om weer ff de dokter te spelen hier; sportbalm/hotbalm is broodjeaap. Het onttrekt bloed uit je spieren naar je huid om daar warmte te geven, het voelt dus warm, maar het kost je energie.quote:Op maandag 15 april 2013 16:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Als je ooit met sportbalm/hotbalm gereden hebt, weet je dat dit echt niet te koud is.. Nee hoor, dit was een combi van overmoedigheid, te weinig getraint, toch te gek doen in begin en een zwaar gebrek aan klimtalent..
In begin van tocht lekker met de mannen meegereden. Op klimmen geprobeerd eigen tempo te rijden maar misschien toch iets te gek gedaan in poging dan niet teveel achterop te raken. Vanaf Gulpen heb ik een stuk afgesneden naar Eyserbosweg en daar de tocht weer opgepakt. Totaal 180km gereden dus uiteindelijk nog niet helemaal ontevreden. Kreeg zelfs na de pauze bij Gulpen nieuwe energie.. nadat ik stuk afgestoken had kwam ik in de toertocht in de volle drukte terecht, maar daar wel weer goed door kunnen rijden. Wind tegen, vals plat toch lekker tempo kunnen houden en dan echt alleen maar groep na groep ingehaald. Maar als de weg meer dan 2% omhoog ging, meteen weer vol in het rood, geparkeerd en door de helft van wat ik ingehaald had weer voorbij geklommen worden, om daarna weer op vlakke gedeeltes door te kunnen rijden. Wel tevreden dus over feit dat ik een soort 2e adem kreeg.. aan andere kant, ervaren dat conditie nog steeds behoorlijk treurig is, in aanloop naar de Marmotte toe. Werk aan de winkel dus, de komende 2,5 maand
Haha, ik moet natuurlijk wel ff peilen hoe de concurrentie ervoor staat hequote:Op maandag 15 april 2013 17:42 schreef the_critic het volgende:
als jij dan hier de dokter gaat spelen... dan wil ik hier toch even vertellen hoe Drs. P.A. Troon in real life is....
Al na 12km.. net de eerste klim verteerd.. komt Patroon naast me rijden en vraagt: En? Hoe hoog is jouw hartslag nu? Ik was helemaal verbaast... Dr Hartslag van het forum, die komt hartslagen vergelijken.. dacht dat ik van mijn fiets zou vallen![]()
haha we reden op het vlakke pannekoek..quote:Op maandag 15 april 2013 17:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, ik moet natuurlijk wel ff peilen hoe de concurrentie ervoor staat he
Maar aangezien je amper antwoord kon geven, wist ik genoeg![]()
Ik zit je even te dollen gab.quote:Op maandag 15 april 2013 17:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
haha we reden op het vlakke pannekoek..Ik was idd de minste van ons allen (zoals al van tevoren voorspeld) maar niet al naar 12 km... niet zo aardig om mijn gedeukte ego nog een schop na te geven!!
Namen zijn op volgorde van passeren.quote:Op maandag 15 april 2013 18:14 schreef kaasplankje het volgende:
Is Critic die met die blauwe jack aan? Die zit al te zwoegen idd.
Gekke daar is ook dat als je de 1e dag niet hebt uitgereden, je de volgende dag gewoon weer starten kan. Meestal is dat niet zo met een meerdaagse wedstrijd.quote:Op maandag 15 april 2013 16:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik heb hem verleden jaar ook gereden en toen kon ik een nieuw voorwiel kopen. Er Wordt inderdaad zenuwachtig gereden. Er zitten echt prutsers bij die niet echt kunnen rijden, ok, ze rijden dan hard maar als er een bocht aankomt.... Gast voor me begon zijn bocht te verleggen waardoor ik op de kant werd gereden...
Ik vind de hel van brabant leuker. Daar ben ik verleden jaar 16de geworden in de einduitslag. Die kan ik helaas dit jaar niet rijden vanwege studie... En aangezien ik per blok maar 4 keer les heb is spijbelen niet echt een optie...
Gripper zit daar gewoon op zijn gemakkie om zich heen te kijkenquote:Op maandag 15 april 2013 18:09 schreef Patroon het volgende:
http://www.amstel.nl/even(...)ergt2ep#videocontrol
Ons groepje mooi compleet op de 2e passage van de Geulhemmerberg.
Zwager Grip
Patroon
Gripper
Eentwee
Critic
Het ging ook allemaal op zijn gemakje bij hemquote:Op maandag 15 april 2013 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gripper zit daar gewoon op zijn gemakkie om zich heen te kijken
En meteen demarreren ookquote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef MarcoD het volgende:
Oh vergeten dat ik bijna de zijkant in werd geduwt door een schakelfout/slecht afgesteld materiaal van iemand met wie ik gelijktijdig de keutenberg op reed.
http://www.amstel.nl/even(...)ttotaal#videocontrol
Reactie vermogen was in ieder geval nog in orde.
Lol, daarna hoorde je die ketting nog een keer knallen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef MarcoD het volgende:
Oh vergeten dat ik bijna de zijkant in werd geduwt door een schakelfout/slecht afgesteld materiaal van iemand met wie ik gelijktijdig de keutenberg op reed.
http://www.amstel.nl/even(...)ttotaal#videocontrol
Reactie vermogen was in ieder geval nog in orde.
Te groot rijden op een steil stuk en dan willen schakelen gaat vaak niet goed idd.quote:Op maandag 15 april 2013 19:20 schreef MarcoD het volgende:
Denk dat bij grote kracht op de ketting die oversloeg/doortrapte ofzo.
aan het geluid te horen versleten cassettequote:
Mwah, soepeltjes... Kijk eens hoe de cauberg op het laatst ging, dat was lomp stoempen hoor!quote:Op maandag 15 april 2013 18:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het ging ook allemaal op zijn gemakje bij hem
Haha moest even gezegd worden hequote:Op maandag 15 april 2013 22:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mwah, soepeltjes... Kijk eens hoe de cauberg op het laatst ging, dat was lomp stoempen hoor!
http://www.amstel.nl/even(...)rtclose#videocontrol
(Komt ook omdat ik niet meer lichter kon schakelen en patroon lekker op z'n trippeltje omhoog mocht dansen)
Die mensen rechtsquote:Op maandag 15 april 2013 20:27 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn vriendin geeft gewoon wat mannen op de Cauberg klop, en heeft zelfs nog tijd om even 2 vingers in haar neus te steken#heldin
Leuk man! Gaaf, zal je vast goed afgaan!quote:Op maandag 15 april 2013 22:56 schreef Oksel het volgende:
Zondag rij ik m'n eerste koers, soort recreanten-ding. Uur. Ben benieuwd.
Ja, 't is vlak en kort. Uurtje knallen op max. kan ik wel.quote:Op maandag 15 april 2013 23:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk man! Gaaf, zal je vast goed afgaan!
Yep, vandaag deed ik niet mee ivm tentamens en hoorde net dat er een valpartij was. Iemand frame in 2en en ambulance erbij... Beter rij je snel met een groepje weg.quote:Op maandag 15 april 2013 23:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, 't is vlak en kort. Uurtje knallen op max. kan ik wel.
Ben alleen bang voor m'n fiets. Maargoed.
Net Jens Voigt die Grippertquote:Op maandag 15 april 2013 18:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het ging ook allemaal op zijn gemakje bij hem
2e passage Fromberg, hier hebben we er al 211km op zitten.
http://www.amstel.nl/even(...)ergt2ep#videocontrol
Nee ik bedoel, probeer weg te komen met een groepje..in een kopgroep heb je minder kans om achter een valpartij te zitten.quote:Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Oksel het volgende:
Voorin direct bedoel je? Niet in groot peleton fietsen.
http://www.nachtvanhengelo.nl/rondevandetuindorpvijver/
Die dus.
Goed excuus om weer een nieuwe te kopenquote:Op maandag 15 april 2013 23:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ben alleen bang voor m'n fiets. Maargoed. Zet wel even wat goedkopere wielen erin, dat scheelt weer 500 EUR als ik alles aan gort fiets.
De randjes op mijn benen zijn nooit weggeweestquote:Op maandag 15 april 2013 23:38 schreef forty-two het volgende:
Jeuj de eerste randjes op armen en benen zijn zichtbaar
De hele winter met je fietsbroek aan onder de zonnebank liggen, zo kan ik het ookquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:28 schreef janatwork het volgende:
[..]
De randjes op mijn benen zijn nooit weggeweest
Laat je niet bang maken, gewoon goed opletten en niet achter sukkels gaan rijden die niet kunnen sturen.quote:Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Oksel het volgende:
Die dus.
Precies. Ken wel gasten die in cyclo's echt kneiterhard rijden maar in koersen toch meer bezig zijn met hun 3000+ euro fiets en met samen geknepen billen achterin hangen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Laat je niet bang maken, gewoon goed opletten en niet achter sukkels gaan rijden die niet kunnen sturen.
Angst is een slechte raadgever. Vertrouwen en rust moet je hebben in een peloton.
Ik ook... maar dan wel op mn kuiten, dus dat wordt straks 2-tone bruin als mn kniestukken ook niet meer aan hoeven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:13 schreef the_critic het volgende:
ik heb ze na de agr ook weer op mijn benen staan.. voelt weer vertrouwt
Mooi, ziet er uit als een makkelijk en snel rondje. 2 echte bochten en de rest is gewoon beetje bijsturen. Zorgen dat je vooraan fietst (niet op kop, want dan doe je al het werk en komen ze je voorbij in de laatste ronde). zorg dat je op tijd bent en kijk hoe de amateurs door de bochten gaan en probeer die lijn te pakken (geen tegenliggers dus pak die apex). Als je de bochten goed neemt hoef je ook minder aan te zetten en word je minder moe en kun je makkelijker weg komen en blijven.quote:Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Oksel het volgende:
Die dus.
Gisteren vielen ze rond 6e positie. Is zo verschillend.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:01 schreef CyclingGirl het volgende:
2e rij is meestal prima. Kan je snel naar voren als het moet. idd niet teveel op kop maar ook niet achterin hangen. En niet helemaal in het midden van het peloton, als je dan toch in het midden rijdt, houdt dan links of rechts maar niet midden, midden.
Tsja zeg dat maar eens tegen Tom Boonen,die zal het niet geheel met je eens zijn. Peleton in het midden maakt soms rare zwiepers voor de eventuele onwetende hierquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:01 schreef CyclingGirl het volgende:
2e rij is meestal prima. Kan je snel naar voren als het moet. idd niet teveel op kop maar ook niet achterin hangen. En niet helemaal in het midden van het peloton, als je dan toch in het midden rijdt, houdt dan links of rechts maar niet midden, midden.
Tja, het gebeurt zelf de beste. Het is een kwestie van goed op blijven letten, zorgen dat je altijd een beetje naar links of naar rechts kunt, proberen vooruit te kijken en zorgen dat je niet achter een kneus zit. Vaak als mensen moe worden of boven hun macht moeten rijden maken ze domme fouten. Zaterdag en zondag doen er 190 man mee. Daarachter een karavaan. Om daar als fietser in verzeild te raken is ook niet fijn, het kunnen rijden met een volgauto achter een peloton dat op tempo rijdt is moeilijker dan je denkt (hoewel met 70 achter een bwm x5 hangen heeft ook wat).quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja zeg dat maar eens tegen Tom Boonen,die zal het niet geheel met je eens zijn. Peleton in het midden maakt soms rare zwiepers voor de eventuele onwetende hier
Sorry mensen, maar soms heb ik mn lusten gewoon niet onder controle.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En dan zeggen ze dat wielrenners het fietsen een slechte naam geven...http://www.powned.tv/nieu(...)r_in_nieuwegein.html
Leuk. Kom je misschien wel tegen danquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Patroon het volgende:
Zondag op afspraak Teutenborgerwald tocht. 115km.
Ik jullie niet .quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk. Kom je misschien wel tegen dan
In 1x, of met ff uitpuffen halverwege?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
Eerste keer op de fiets naar het werk is ook weer gebeurd!
Het is 15 graden warmer, dat betekent dunnere lucht en dat scheelt 1-1,5 km alleen al aan luchtweerstand.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:27 schreef Patroon het volgende:
Of de vorm is er, of ik maak goede stappen de laatste tijd. Paar maand geleden reed ik zulke trainingen in D1 rond 27gem. Vandaag 29,1. Waaide hard.
http://app.strava.com/activities/49116907
Waarschijnlijk halverwege op de bus gestapt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
In 1x, of met ff uitpuffen halverwege?![]()
Je moet lijntjes kweken!quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:20 schreef firewirecable het volgende:
Normaal ga ik "trainen" hier in het park. Gewoon effe na het werk een uurtje knallen, maar vandaag was dat voor het laatst.
Té veel kinderen, honden, bejaarde en slingerende fietsers, rollerskaters en ander "gevaar-veroorzakend-grut", dat met het mooie weer alleen maar meer wordt.
Dus, om mijn uurtje fietsen per dag te kunnen doen en om cardio te kunnen trainen heb ik een setje rollers aangeschaft. (kan ik tenminste ook zonder shirt op ons dakterras fietsen om mijn gehele lichaam te laten bruinen)
[ afbeelding ]
Ja precies, daar zit wat in.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is 15 graden warmer, dat betekent dunnere lucht en dat scheelt 1-1,5 km alleen al aan luchtweerstand.
Als je het over "tan lines" hebt, die heb ik hier met 2 keer fietsen in de volle zon al, maar ik wil de rest van mijn bovenlichaam ook bruinen...quote:
Ga ik ook heen. Ga toch die koers niet rijden. Eerst dan een koersfietsje aanschaffen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Patroon het volgende:
Zondag op afspraak Teutenborgerwald tocht. 115km.
Vind je?quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ze ook staat leuk als je een rokje aan doet.
Jammer dat je die wedstrijd niet rijdt. Tommeke zei eens een wijze spreuk tegen mij: don't race if you can't replacequote:Op dinsdag 16 april 2013 21:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ga ik ook heen. Ga toch die koers niet rijden. Eerst dan een koersfietsje aanschaffen.
Zoveel wordt er nu ook weer niet gevallen in koersen dat je er een speciale fiets voor nodig heb.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ga ik ook heen. Ga toch die koers niet rijden. Eerst dan een koersfietsje aanschaffen.
Juistquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jammer dat je die wedstrijd niet rijdt. Tommeke zei eens een wijze spreuk tegen mij: don't race if you can't replace
In 4 jaar dat ik race heb ik maar 1 fiets gesloopt door een stomme stuurfout en 2 wielen omdat ik een stoepje moest pakken. Die beide keren wielen was bij koersen in Brabant waar men wel wat meer valt. Ik denk dat ik nu zo'n 50 echte wedstrijden heb gereden en daarvan zijn er misschien 3 of zo waar mensen gevallen zijn en dat was gewoon uitglijden in een bocht of tegen iemand anders aanrijden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoveel wordt er nu ook weer niet gevallen in koersen dat je er een speciale fiets voor nodig heb.
Oh ja? Vertel eens.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tommeke doet toch iets anders met lijntjes?
Ik ook niet. En ik ben toch ook een paar keer vol over de kop gevlogen omdat er voor me eentje onderuit ging. O.a. een keertje na 5(!) km in de Dorpenomloop Rucphen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nog nooit een frame in puin gereden in een koers. Wel wat wielen met een slagje en verder wel gevallen met krassen op de ergopowers of de derrie.
Kom op, jij bent de held die ondanks alles (dikke reet dure fiets et cetera) koerst toch! Dit is andere koek dan zo'n toerders AGR. AGR natuurlijk ook respect, maar het is geen koers.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:34 schreef Oksel het volgende:
Hmm..
Hmm..
Hmm..
Vandaag potverdkkme! ook weer geknald. Niet normaal.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
Die Friezen zijn gewoon bang dat jij gaat koersen Okkie omdat je ze dan straks allemaal aan puin rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |