Even teruggeven aan de community hier.
Ik heb onlangs gevraagd naar tips omtrent het versterken van grip. NomanIW heeft mij hierop 2 bestanden gestuurd. Ik heb de vrijheid genomen deze te uploaden naar wetransfer dus ze zullen de aankomende 2 weken voor iedereen beschikbaar zijn. Hieronder mijn eerste indruk,
Getting a Strong Grip (Word)In principe is het bestand gefocused op grip t.b.v. vechtsporten. Echter is dit natuurlijk ook prima voor krachttrainers bruikbaar. Het gaat kort in op de verschillende soorten grip strenght en welke spieren hier aan bijdragen. Vervolgens worden voor diverse groepen spieren oefeningen gegeven welke je gratis (aka thuis), goedkoop (tennisbal e.d.) of met bepaalde voorwerpen kan doen. Een oefening waar ik naartoe wil werken zelf zijn de finger pushups.
Grip Experts (pdf)Teringlang bestand, 133 pagina's met bijdragen van verschillende auteurs.
Hoofdstuk 1 : Brutal grip training with Jon Davis (pagina 4)
Jon Davis traint atleten in Amerika voor de typische Amerikaanse sporten zoals American Football en Honkbal. Er staan diverse oefeningen in voor in de sportschool of met spul wat je zelf makkelijk in huis kan halen (pvc-buis, moker e.d.). Ik overweeg zelf om plate swings toe te voegen
Hoofdstuk 2: Grip training manual by Greg Mihovich (pagina 14)Greg heeft in de MMA gevochten en geeft hier ook trainingen voor, hiernaast geeft hij ook strenght & conditioning. Het gehele bestand gaat in hoe hij grip training inpast binnen zijn workouts zonder hier extra tijd aan kwijt te raken. Alle oefeningen zijn goed beschreven inclusief plaatjes voor mensen die niet kunnen lezen. Bovendien staat zijn gehele schema in het hoofdstuk gepost.
Hoofdstuk 3: Integrated grip training for High School athletes (or those on limited budget) (pagina 31)Het stuk is geschreven door Rob Isza, strenght training coach voor een college American Football team. Hij gaat kort in op de aspecten waar een goed schema aan moet voldoen (in het algemeen) en hoe ze daar trainen. Ook hier is de grip training zoveel mogelijk geincorpereerd met de normale workouts. Wat wel opvalt is dat het erg Amerikaans is (touwen, farmers walk, sleds) waardoor je dus waarschijnlijk een groot deel niet zal kunnen doen.
Hoofdstuk 4: Alternative support grip solutions (pagina 42)
Het stuk is geschreven door Jedd Johnson. De man werkt gewoon fulltime in een fabriek als safety manager maar is geobsedeerd met het verbeteren van zijn grip. Zijn originele doel was om een pakje kaarten te verscheuren maar nu 10 jaar verder is die nog steeds bezig zijn grip te verbeteren. (kan nu o.a. telefoonboeken verscheuren). Mooi is dat hij specifiek ingaat op de deadlift (meest belastend voor je grip) Samenvatting: werkhandschoenen aan (

) want dan voelt de bar dikker en belast je je grip meer. Al met al sla ik deze over
Hoofdstuk 5: Old school grip training for the modern day warrior by Spida Hunter (geen grap) (pagina 62)Spina Hunter geeft training aan o.a. het leger en topatleten. Het stuk wat hij heeft geschreven is erg praktisch en goed toepasbaar in Nederland (amen

) Met afstand het meest bruikbare stuk wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Hoofdstuk 6: I can't handle it!!! I can't get a hold on!!! Get a hold of the situation!!! Get a grip!!! (pagina 72)
Ja, dit is echt de titel. Ja, er zijn zoveel uitroeptekens gebruikt. Je zal verwachten dat het artikel door een of andere koter is geschreven maar niks is minder waar. Het is geschreven door Jesse's held, de kettlebellauthoriteit: Jason C. Brown. Zoals te verwachten zijn de meeste oefeningen ook met kettlebells. Verder staan er nog wat oefeningen met touwen in, ik geloof het allemaal wel.
Hoofdstuk 7: Grip training made simple (pagina 82)
Pvc-pijpen, een of andere bal welke ze waarschijnlijk zelf verkopen en touwen, ik geloof het allemaal wel, op naar hoofdstuk 8. Geschreven door ene gast die de eigenaar is van grapplers gym, ik heb geen idee of het wat is.
Hoofdstuk 8: How to develop hands of steel that crush like vice grips (pagina 90)Mocht je gym geen dikkere barbells dan normaal hebben dan kan je deze ook zo goed als overslaan. Stuk is geschreven door Zach (do you) Even (lift), de man geeft voornamelijk training aan vechtsporters.
Hoofdstuk 9: Underground strenght production guide (pagina 119)
Shit man, dit is gewoon reclame
SamenvattingLees het word bestand en hoofdstuk 5 van het pdf-bestand even goed door. Oefeningen die ik zelf ga doen in de spoiler. Het moet natuurlijk niet een te lange post worden dit.
SPOILER: oefeningen die ik zelf ga doen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 18-04-2013 18:49:29 ]
Op
maandag 17 juni 2013 schreef
Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@