http://nos.nl/artikel/496(...)stfabriek-texas.htmlquote:Bij Waco in Texas zijn veel gewonden gevallen door een ontploffing in een fabriek voor kunstmest. De omgeving van de fabriek wordt ontruimd. Media spreken van tientallen gewonden.
Op Amerikaanse tv-zenders zijn veel brandende gebouwen te zien.
http://www.volkskrant.nl/(...)tfabriek-Texas.dhtmlquote:Bij een zware ontploffing in een kunstmestfabriek in Waco, in de Amerikaanse staat Texas, is woensdagavond een nog onbekend aantal gewonden gevallen. Verschillende gebouwen op het bedrijfsterrein zijn door de explosie verwoest, melden Amerikaanse media.
Een betrokkene zei tegen persbureau Reuters dat bij het ongeval mogelijk 'honderden gewonden' zijn gevallen.
Volgens de nieuwszender KWTX.com kwamen de eerste meldingen van de ontploffing binnen rond 10 voor 8 's avonds (lokale tijd). In een naburig appartementencomplex en een verzorgingshuis zouden mensen als gevolg van het incident ingesloten zijn geraakt.
De kunstmestfabriek bevindt zich in de plaats West, ten noorden van Waco. Foto's die na de explosie zijn gemaakt, laten enorme rookpluimen zien. Inwoners van Texas melden dat de schokgolf kilometers verderop kon worden gevoeld.
Iets minder... sensationeel dan de NOS met zijn 'sommige media spreken van tientallen doden' (o.i.d, staat er op dit moment op), maar de situatie is er wel dat het kan. Hoorde net op de BBC ook dat het vuur wel minder is dan eerst, maar dat er een tank met kunstmest wel vlakbij het vuur is - die kan dus ook nog de lucht in gaan.quote:Dozens hurt after huge blast at Texas fertiliser plant
Dozens of people are reported injured and others are trapped in burning buildings after an explosion at a fertiliser plant near Waco in the US state of Texas.
Firefighters, ambulances and six helicopters have been mobilised to deal with the situation.
Several buildings are reported to be on fire, some of them in neighbouring residential areas, KWTX-TV reported.
The blast at the West Fertilizer plant was reported at 19:50 (00:50 GMT).
The Waco Tribune-Herald reported that firefighters had been trying to put out a fire at the plant when the explosion happened, and that some were among those injured.
The blast happened in West, a town of about 2,700 people some 20 miles (32km) north of Waco.
TV images showed streams of emergency vehicles descending on the site and ambulance crews using a nearby sports field as an emergency treatment area.
Glenn A Robinson, chief executive of Hillcrest Baptist Medical Center in Waco, told CNN that his hospital had received 66 injured people including 38 who were seriously hurt.
McLennan County Sheriff Parnell McNamara said: "It's a lot of devastation. I've never seen anything like this. It looks like a war zone with all the debris."
Unconfirmed reports said a nursing home had collapsed in the explosion and some people were believed trapped inside.
Witness Debby Marak told the Associated Press news agency that she had seen smoke coming from the area near the plant and had driven over to see what was happening.
She said that when she arrived, two boys ran toward her screaming that the authorities had told them to leave because the fertiliser plant was going to explode.
She said she drove a short distance before the blast happened.
"It was like being in a tornado," she said. "Stuff was flying everywhere. It blew out my windshield. It was like the whole earth shook."
Another resident told KWTX-TV that she heard several explosions from 13 miles (20km) away.
"It sounded like three bombs going off very close to us,'' said Lydia Zimmerman.
Texas Governor Rick Perry said in a statement: "We are monitoring developments and gathering information as details continue to emerge about this incident.
"We have also mobilised state resources to help local authorities. Our thoughts and prayers are with the people of West, and the first responders on the scene."
Ligt eraan welke soort, maar, jep, explosief zelfs.quote:Op donderdag 18 april 2013 07:07 schreef TheFastOne het volgende:
Als er iets brandbaar is is het kunstmest. Bah.
quote:Bij een zware ontploffing in een kunstmestfabriek in de Amerikaanse plaats West (Texas) is woensdagavond een nog onbekend aantal slachtoffers gevallen. De directeur van de medische hulpdiensten ter plaatse spreekt van mogelijk 60 tot 70 doden en honderden gewonden.
Bron
Valt wel mee, ik denk ongeveer dezelfde kracht. Nederlandse huizen van steen en beschermen goed. Amerikaanse huizen van hout en versplinteren, veel gevaarlijker.quote:
Er zijn wel doden, maar het aantal is niet bekend. Die 60-70 kwam van een tweet en is later ingetrokken,quote:Op donderdag 18 april 2013 07:25 schreef Karina het volgende:
Men heeft het nu al over 60-70 doden
[..]
Op Radio 1 hoorde ik ook zoiets net. Dit komt uit het AD. En ik lees het nu ook in het NRC.quote:Op donderdag 18 april 2013 07:28 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Er zijn wel doden, maar het aantal is niet bekend. Die 60-70 kwam van een tweet en is later ingetrokken,
quote:Op donderdag 18 april 2013 07:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Op Radio 1 hoorde ik ook zoiets net. Dit komt uit het AD. En ik lees het nu ook in het NRC.
Maar goed, er zullen heel wat doden zijn als ik de beelden zo zie![]()
twitter:nrc twitterde op donderdag 18-04-2013 om 06:53:52Zeker 66 gewonden na explosie kunstmestfabriek Texas http://t.co/BVzotOkwy8 reageer retweet
Ik heb liever hout tegen mn kop dan steen wanneer het door de lucht vliegt.quote:Op donderdag 18 april 2013 07:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik denk ongeveer dezelfde kracht. Nederlandse huizen van steen en beschermen goed. Amerikaanse huizen van hout en versplinteren, veel gevaarlijker.
NWS / Tien jaar na invasie Irak: dozijn autobommen ontploft tientallen dodenquote:Op donderdag 18 april 2013 07:41 schreef willemson het volgende:
Heyyy.. geen Irak of Afghanistan? Geen aarbeving in Iran?
Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden, maar lig er eerlijk gezegd niet zo wakker van. Waarom is dit opeens groot nieuws? Boston? Texas? Waar blijven de mensen die normaal gesproken 'Allah Snackbar' roepen?
Lang leve de media, die natuurlijk erg scherp zijn op verhalen die iets van een aanslag weg kunnen hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 07:23 schreef Dagonet het volgende:
Precies wat de VS nu nodig heeft, een explosie voor alle aluhoedjes.
Ik dacht eerst, meh, die explosie is al geweest er fikt alleen nog wat. En dan die knalquote:
Toen ze het bouwden was er zeker nog geen Sim Cityquote:Op donderdag 18 april 2013 07:53 schreef Skillstorm het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een beetje dom om een ziekenhuis en bejaardenhuis er naast te bouwen eh...
Volgens mij hebben ze dat gebouw uit voorzorg geëvacueerd.quote:Op donderdag 18 april 2013 07:52 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Daar zullen ze geen oveevenden uithalen
In Enschede bouwde ze een vuurwerkopslag midden in de woonwijkquote:Op donderdag 18 april 2013 07:53 schreef Skillstorm het volgende:
[ afbeelding ]
Laat maar weer zien dat Nederland voorliep op het gebied van YOLOquote:Op donderdag 18 april 2013 07:55 schreef Michael-H het volgende:
[..]
In Enschede bouwde ze een vuurwerkopslag midden in de woonwijk
Wat wil dit zeggen?quote:Op donderdag 18 april 2013 07:49 schreef sonnyspek het volgende:
Aardbeving van 2.1 op SvR door explosie.
Ze hebben nog mazzel gehad dat het aan de rand zatquote:Op donderdag 18 april 2013 07:53 schreef Skillstorm het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die denken dat je een aanval moet plegen om dit voor elkaar te krijgenquote:Op donderdag 18 april 2013 07:29 schreef Skillstorm het volgende:
Mensen die vermoeden dat het een aanval is.![]()
In Boston, DAT is een aanval.
Dit is in een kunstmest fabriek, er kan van alles fout gaan.
Dat kan ook. Maar dat is ook een aanval in mijn boek.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je een aanval moet plegen om dit voor elkaar te krijgen
Beetje saboteren/vuurtje maken is genoeg.
Mensen die denken alles te weten als er nog niks bekend isquote:Op donderdag 18 april 2013 08:07 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Dat kan ook. Maar dat is ook een aanval in mijn boek.
Ik zeg: dat kan ook.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die denken alles te weten als er nog niks bekend is
20 jaar geleden.quote:De pas aangestelde minister van Justitie Janet Reno gaf toestemming voor een inval. Op 19 april bestormde de FBI het gebouw van de sekte (een ranch genoemd Mount Carmel Center) met zwaar materieel en het gebruikte hierbij tanks en traangas. Er brak een vuurgevecht uit en het complex vatte vlam en brandde uit, waarbij 76 leden omkwamen: 55 volwassenen en 21 kinderen. Ook David Koresh werd hierbij gedood. Negen mensen overleefden het. Veel sekteleden waaronder Koresh bleken door kogels te zijn gedood.
hij ligt tegen het dorp aan, het dorp is zo klein dat je altijd wel een functie in de buurt van de fabriek hebt.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:07 schreef Mestras het volgende:
Inderdaad bijzonder dat die installatie half in het dorp staat
Dit is niet in de stad Waco, maar een dorp genaamd West ten noorden van Waco.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:16 schreef Pino112 het volgende:
Was dit al genoemd?
[..]
20 jaar geleden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Branch_Davidians
Waco Siegequote:Op donderdag 18 april 2013 08:16 schreef Pino112 het volgende:
Was dit al genoemd?
[..]
20 jaar geleden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Branch_Davidians
Ditquote:Op donderdag 18 april 2013 07:23 schreef Dagonet het volgende:
Precies wat de VS nu nodig heeft, een explosie voor alle aluhoedjes.
Jij zegt:quote:Op donderdag 18 april 2013 08:12 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ik zeg: dat kan ook.
Mensen die niet kunnen lezen.
Je snapt jezelf nietquote:Op donderdag 18 april 2013 07:29 schreef Skillstorm het volgende:
Dat de explosie voor zoveel trilling zorgde dat het een score krijgt van 2.1 op de schaal van richter .quote:
Ik zeg niet dat het perse een ongeluk moet zijn he.quote:
En hoevel brandweermensen bezig waren het vuur te bestrijden en het niet meer kunnen navertellen.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:20 schreef Isabeau het volgende:
Je vraagt je af hoeveel mensen er net als toen in Enschede aan het kijken waren voor die enorme explosie kwam
Dude, heb je niet geslapen ofzoquote:Op donderdag 18 april 2013 08:23 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het perse een ongeluk moet zijn he.![]()
Snap jij taal wel.
En als je Boston bedoelde: Ja, ik ben er van overtuigd dat het wel een aanval was.
Ja koekoek, maar of daar uit af te leiden valt hoe groot de inslag in de grond etc. is?quote:Op donderdag 18 april 2013 08:22 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dat de explosie voor zoveel trilling zorgde dat het een score krijgt van 2.1 op de schaal van richter .
Maar het is eigenlijk gewoon 1 groot explosief, die fabriek. Er zijn niet voor niets kunstmestbommen (fertilizer bomb). Dat filmpje, echt ziek.
Ik krijg er gewoon de rillingen van. Al die brandweermannen ook iddquote:Op donderdag 18 april 2013 08:24 schreef Prof_Hoax het volgende:
En hoevel brandweermensen bezig waren het vuur te bestrijden en het niet meer kunnen navertellen.
En hoeveel werknemers er waren.
En hoeveel toevallige passanten.
En hoeveel mensen getroffen zijn door gesprongen glas in de omgeving.
En hoeveel mensen er in de omliggende gebouwen woonden/werkten.
Als je dit allemaal bij elkaar telt heb je een groot potentieel aantal slachtoffers.
En de mensen die het filmpje allemaal hebben gezien en zijn geschrokkenquote:Op donderdag 18 april 2013 08:24 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En hoevel brandweermensen bezig waren het vuur te bestrijden en het niet meer kunnen navertellen.
En hoeveel werknemers er waren.
En hoeveel toevallige passanten.
En hoeveel mensen getroffen zijn door gesprongen glas in de omgeving.
En hoeveel mensen er in de omliggende gebouwen woonden/werkten.
Als je dit allemaal bij elkaar telt heb je een groot potentieel aantal slachtoffers.
Ja, en je maakt echt 0 sense.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dude, heb je niet geslapen ofzo?
[..]
Ja koekoek, maar of daar uit af te leiden valt hoe groot de inslag in de grond etc. is?
Mja zegt idd niet zoveel want een fabriek staat ook boven op de grond in tegenstelling tot een aardbeving.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dude, heb je niet geslapen ofzo?
[..]
Ja koekoek, maar of daar uit af te leiden valt hoe groot de inslag in de grond etc. is?
Het is inderdaad een gevaarlijk beroep. Zelfs zonder explosies of bommen is het gevaarlijk, kan ik je uit ervaring vertellen.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik krijg er gewoon de rillingen van. Al die brandweermannen ook idd![]()
Wat een gevaarlijk beroep is dat toch
Daar valt wel van af te leiden hoe groot de impact op de grond is (in trillingen) niet per definitie hoe diepe krater er nu in de grond zit, maar denk ook niet dat dat iets van waarde heeft ?quote:Op donderdag 18 april 2013 08:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou dan zou ik weten of ik er een zwembad kan laten aanleggenquote:Op donderdag 18 april 2013 08:28 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Het is inderdaad een gevaarlijk beroep. Zelfs zonder explosies of bommen is het gevaarlijk, kan ik je uit ervaring vertellen.
Maar niet alleen de branweermannen, ambulance, politie, werknemers zelf...
[..]
Daar valt wel van af te leiden hoe groot de impact op de grond is (in trillingen) niet per definitie hoe diepe krater er nu in de grond zit, maar denk ook niet dat dat iets van waarde heeft ?
Mijn oom is als brandweerman omgekomen tijdens een brand. Ook een explosie. Gasflessen.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:28 schreef Prof_Hoax het volgende:
Het is inderdaad een gevaarlijk beroep. Zelfs zonder explosies of bommen is het gevaarlijk, kan ik je uit ervaring vertellen.
Maar niet alleen de branweermannen, ambulance, politie, werknemers zelf...
quote:Op donderdag 18 april 2013 08:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn oom is als brandweerman omgekomen tijdens een brand. Ook een explosie. Gasflessen.
Die storm die er aankomt klinkt ook al niet best. Zouden er overigens nog meer explosies kunnen volgen?
Omdat 60 doden niet klopt en nu.nl gewoon weer eens pauper doet (als in: tweets overnemen zonder controle). Volgens nu.nl waren er in Boston 12 doden en honderden doden bij de aardbeving in Iran.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:31 schreef NaturalScience het volgende:
Ik vindt het een schande dat op nu.nl al ruim een uur wordt gesproken over 60 doden en honderden gewonden.... het is voorpagina nieuws en op de Fok! frontpage staat een lullig klein berichtje over enkel wat gewonden....
Bij de aanslagen in Boston kwamen "maar" 3 mensen om het leven en daar was er direct 24 uur lang een liveblog aan het posten. Ruim 60 doden in Houston en er is niemand wakker op de redactie.
Terrorisme vinden mensen toch wat enger. Hoeveel moorden worden er dagelijks niet gepleegd in de VS?quote:Op donderdag 18 april 2013 08:31 schreef NaturalScience het volgende:
Ik vindt het een schande dat op nu.nl al ruim een uur wordt gesproken over 60 doden en honderden gewonden.... het is voorpagina nieuws en op de Fok! frontpage staat een lullig klein berichtje over enkel wat gewonden....
Bij de aanslagen in Boston kwamen "maar" 3 mensen om het leven en daar was er direct 24 uur lang een liveblog aan het posten. Ruim 60 doden in Houston en er is niemand wakker op de redactie.
Ik neem aan dat er dus ook niet meer geblust wordt.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:32 schreef Prof_Hoax het volgende:
er staat nog een stuk recht met kunstmest. Die zou potentieel ook nog de lucht in kunnen gaan vandaar dat de omgeving is afgezet/ontruimd, als ik het nieuws van vanochtend mag geloven.
Dat is het kleine verschil tussen een ramp en een aanslag vermoed ik.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:31 schreef NaturalScience het volgende:
quote:Fire officials fear that the number of casualties could rise as high as 60 to 70 dead, said Dr. George Smith, the emergency management system director of the city.
"That's a really rough number, I'm getting that figure from firefighters, we don't know yet," he said.
"We have two EMS personnel that are dead for sure, and there may be three firefighters that are dead."
idd dat spul brand als een foddermucker!!!quote:Op donderdag 18 april 2013 07:29 schreef Skillstorm het volgende:
quote:Tientallen doden en honderden gewonden bij explosie in Waco Texas
Honderden gewonden, tientallen verwoeste huizen en een aantal doden dat alleen maar zal stijgen. Dat is de voorlopige balans van de verwoestende explosie in de kunstmestfabriek in Waco (Texas). De lokale tv-zender KWTX news spreekt zelfs van 60 tot 70 doden.
De ontploffing gebeurde rond 19 uur lokale tijd. Een half uur eerder was brand uitgebroken in de fabriek waar kunstmest gemaakt wordt. De explosie verwoestte de fabriek en de omgeving. ‘Het ziet eruit als een oorlogszone’, zei sheriff Parnell McNamara aan het persagentschap Reuters. ‘Ik heb nog nooit zoiets gezien.'
Over het aantal slachtoffers bestaat nog grote onduidelijkheid. De lokale tv-zender KWTX news zegt dat er 30 tot 70 doden vielen. Op een persconferentie bevestigde Dean Wilson van het Texaanse departement voor Openbare Veiligheid dat er doden te betreuren zijn. Hij spreekt voorts van honderden gewonden.
‘Hoeveel dodelijke slachtoffers er vielen, is nog niet duidelijk', aldus Wilson. 'Het aantal kan elke minuut stijgen. We doorzoeken de omgeving van de explosie.’ CNN meldt dat er drie doden vielen, maar officiële bevestiging van dat cijfers is er nog niet.
Brandweerlieden
Volgens burgemeester Tommy Muska van Waco zijn nog zeker vijf of zes vrijwillige brandweerlieden vermist. Ze waren het eerst aanwezig op de fabriek om de brand te bestrijden, zo meldde ook de Waco Tribune-Herald berichtte dat brandweerlieden bezig waren het blussen van die brand toen de explosie gebeurde.
Huizen verwoest
De explosie zou bovendien tientallen huizen rond de fabriek verwoest hebben. Dean Wilson heeft het over 50 tot 75 woningen. Burgemeester Muska noemt 60 tot 80 vernielde huizen. Ook een rusthuis vlakbij de fabriek is ingestort. De 133 bewoners van dat rusthuis werden ondertussen geëvacueerd. Ook het stadscentrum is ondertussen ontruimd, vertelt sheriff McNamara.
De oorzaak van het ongeval in de fabriek West Fertilizer is nog onduidelijk. Maar officiële instanties gaan er voorlopig niet van uit dat er sprake is van sabotage.
Een foto die na de explosie werd gemaakt laat een meters hoge rookpluim zien. Inwoners van Texas melden dat de schokgolf kilometers verderop werd gevoeld. Er zijn zonder twijfel honderden gewonden, melden lokale autoriteiten.
Er is nog helemaal niet bevestigd dat er 60 doden zijn.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:31 schreef NaturalScience het volgende:
CNN zegt nu live (iemand van het ziekenhuis) dat er nog geen doden in het ziekenhuis zijn gevallen.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niet bevestigd dat er 60 doden zijn.
"Op diverse nieuwswebsites wordt gesproken over 60 doden of meer; een officieel aantal is er echter nog niet. De politie heeft de dood van x brandweermannen bevestigd. x brandweermannen worden tot nu toe vermist"quote:Op donderdag 18 april 2013 08:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er is nog helemaal niet bevestigd dat er 60 doden zijn.
In het ziekenhuis misschien niet.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
CNN zegt nu live (iemand van het ziekenhuis) dat er nog geen doden in het ziekenhuis zijn gevallen
Kan aan mij liggen, maar dit is toch best een ver van m'n bed show. Texas...quote:Op donderdag 18 april 2013 08:46 schreef NaturalScience het volgende:
Wat een onzin....
Fok! moet als die wiedeweer gewoon zijn Frontpage updaten. Ook op de NOS is al een liveblog gestart en daar hebben ze het ook over tientallen doden. Het is echt chaos daar.
Waarom dan die liveblog bij twee knutselbommetjes in boston met 3 doden?quote:Op donderdag 18 april 2013 08:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar dit is toch best een ver van m'n bed show. Texas...
Als er 60 doden vallen in een fabriek in China starten we ook geen liveblog. Zelfs niet als het in Zwitserland is, of Duitsland. Waarom hier dan nu weer wel? Overdreven gedoe!
Is het wel gedaan in Noorwegen tijdens die aanslagen? Ook niet he... Waarom als er iets gebeurd in de VS en dan ook nog in Texas, niet bepaald het kloppend hart van de VS, weer wel?
Er wordt gesproken over.... Er is dus nog niks bevestigd, wat ik al zei...quote:Op donderdag 18 april 2013 08:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Op diverse nieuwswebsites wordt gesproken over 60 doden of meer; een officieel aantal is er echter nog niet. De politie heeft de dood van x brandweermannen bevestigd. x brandweermannen worden tot nu toe vermist"
Zo moeilijk is het niet hoor.
Je weet toch het verschil tussen een ramp en een terreuraanslag?quote:Op donderdag 18 april 2013 08:49 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom dan die liveblog bij twee knutselbommetjes in boston met 3 doden?
Onstpanquote:Op donderdag 18 april 2013 08:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als er 60 doden vallen in een fabriek in China starten we ook geen liveblog. Zelfs niet als het in Zwitserland is, of Duitsland. Waarom hier dan nu weer wel? Overdreven gedoe!
Is het wel gedaan in Noorwegen tijdens die aanslagen? Ook niet he... Waarom als er iets gebeurd in de VS en dan ook nog in Texas, niet bepaald het kloppend hart van de VS, weer wel?
Maakt het heel veel uit? Volgens mij hoort de impact van een nieuwsbericht gerelateerd te zijn een het aantal doden en gewonden implaats van de gedachtegang er achter?quote:Op donderdag 18 april 2013 08:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Je weet toch het verschil tussen een ramp en een terreuraanslag?
Daar heb je gelijk in. Maar zo werkt het niet helemaal.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:52 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maakt het heel veel uit? Volgens mij hoort de impact van een nieuwsbericht gerelateerd te zijn een het aantal doden en gewonden implaats van de gedachtegang er achter?
Klopt, maar ook economie en iets zegt mij dat het goedkoper is om naast zo'n fabriek te wonen..quote:Op donderdag 18 april 2013 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel apart, in Amerika hebben ze toch ook scheikunde?
Kunstmest word niet voor niets vaak gebruikt (of eigenlijk aangemerkt als gevaarlijk) qua basis in explosieven.
Ver van jou bed show ja. Voor mij ligt China dichterbij dan Texas, maar ik kan me voorstellen dat voor het meerdendeel van de mensen in Nederland het andersom is.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het volgende maand overleef daar tijdens m'n vakantiequote:Op donderdag 18 april 2013 09:10 schreef Ryan3 het volgende:
Goh, in BNW hebben ze er nog geen topic over geopend, zijn zeker nog niet wakker?
Maar verschrikkelijk zoiets.
VS hebben het zwaar te verduren de afgelopen tijd, mass stabbing 14 injured, Boston en nu dit, allemaal binnen een week oid.
Richter is een Logaritmische schaalquote:Op donderdag 18 april 2013 08:22 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dat de explosie voor zoveel trilling zorgde dat het een score krijgt van 2.1 op de schaal van richter .
Maar het is eigenlijk gewoon 1 groot explosief, die fabriek. Er zijn niet voor niets kunstmestbommen (fertilizer bomb). Dat filmpje, echt ziek.
West, waar dit gebeurd is, is toch al snel 30km bij Waco vandaan.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:07 schreef theguyver het volgende:
gezellige plek om te wonen 20 jaar geleden gebeurde dit daar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Waco_siege
Interessant, dankjewel!quote:Op donderdag 18 april 2013 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Richter is een Logaritmische schaal
6.0 is dan wel 15.000.000 kilo TNT, maar een 2.0 is ongeveer 15 kilo TNT
http://en.wikipedia.org/wiki/Richter_magnitude_scale
Klinkt dan wel indrukwekkend dat het een explosie was van 2.1 op de schaal van Richter, het zegt verder niet zo veel
Dat gaat wel ineens hard omhoogquote:3.0 480 kg 2.0 GJ
3.5 2.7 metric tons 11 GJ
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |