Tof!quote:Op zondag 5 mei 2013 14:47 schreef Sannne het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe fijn
Hoe heten die witte in het midden? Lijken op ranonkels.. Moet er nog een leuke pot voor vinden, een keer naar Ikea en nieuwe kussens en ik ben klaar!
Oja en munt. Die nergens te vinden is
Leuk!quote:Op zondag 5 mei 2013 15:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Balkon-topic![]()
Hier de mijne:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het moet allemaal nog een beetje groeien, en de grond moet vrij blijven van groen (want konijn), maar ik ben er toch blij mee. Er staat een kamperfoelie (daar in de hoek). Die heeft de winter overleefd en loopt alweer mooi uit. De passiebloem had de winter niet overleefd en we doen dit jaar een nieuwe poging. In de bakken zit nog een bloemenmix in de ene bak en peterselie en worteltjes voor het konijn. Maar ze moet nog even geduld hebben, het moet nog groeien
Zuidenquote:Op zondag 5 mei 2013 15:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Leuk!Waar zit je op? Noorden, zuiden?
Hier is ook veel nog kaal.Alleen mn Akelei groeit atm als kool.
Bloemen mix komt ook op, Phlox, Geranium en Aster ook. Mn tijm vind het ook leuk in zn nieuwe pot. Zo ook mn vingerhoedskruid maar het gaat nog niet echt rap hier op t noorden.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ZuidenHier is vooral de kamperfoelie hard aan het groeien, maar ook in de passiebloem komen al knoppen. En de bloemenmix komt ook al!
Ik heb ook zo'n saaie betonvloer, zit erover te denken om zo'n grasmat a la trovey neer te mikken.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:51 schreef Sannne het volgende:
Guppy wat leuk met je konijn! Ik heb net zo'n soort vloer als jij, saai he?
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik dat gezelliger kan maken. Vlonders kan niet ivm die gootjes aan de zijkanten
Trovey, wat een vrolijk balkonnetje. Moest idd even goed kijken wat daar nou lag op die stoel haha. Leuk met die beestjes!
Meer foto's!!!!!
Ik had hetzelfde probleem en heb piepschuim tussen bak en reling geschoven. Werkt ook prima. Dat spul is zo licht dat het gewicht van de plantenbak genoeg is om die twee piepschuimen 'balkjes' klemvast te drukken, ook bij harde wind.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben het balkon ook aan het doen, ik had steunen voor de plantenbakken aan de reling maar ze hingen zo schuin en daardoor kon ik niet goed water geven.
Nu heb ik wat metalen strips gescoord en die ingekort en met een paar boutjes vastgezet. Morgen nog even verven en dan zijn ze klaar.
[ afbeelding ]
Wat een idee *zet op lijstje*quote:Op zondag 5 mei 2013 20:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde probleem en heb piepschuim tussen bak en reling geschoven. Werkt ook prima. Dat spul is zo licht dat het gewicht van de plantenbak genoeg is om die twee piepschuimen 'balkjes' klemvast te drukken, ook bij harde wind.
[ afbeelding ]
Ik heb besloten om het maar gewoon zo te laten, want met Molly is dit het meest ideale. Aan alle dingen wil ze knagen, die kunstgras is geen optie. En vlonders gaat er ook meteen aan. Dus dit is het makkelijkste, en ik kan het elke lente goed schoon schrobbenquote:Op zondag 5 mei 2013 19:51 schreef Sannne het volgende:
Guppy wat leuk met je konijn! Ik heb net zo'n soort vloer als jij, saai he?
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik dat gezelliger kan maken. Vlonders kan niet ivm die gootjes aan de zijkanten
Trovey, wat een vrolijk balkonnetje. Moest idd even goed kijken wat daar nou lag op die stoel haha. Leuk met die beestjes!
Meer foto's!!!!!
gewoon een plantje bij de supermarkt kopen. (mijn munt komt van de aldi, was zo'n afgeprijsd zielig plantje en het is dat mijn kippen er vrolijk in rondgegraven hebben, maar vorig jaar was een hele hoek in mijn tuin overwoekerd door munt, er was niet tegenop te drinkenquote:Op zondag 5 mei 2013 15:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Tof!
Geen idee @ je vraag.
Munt kan je makkelijk zaaien. Het zaad kost ook niet veel. Gewoon "inharken" in een bak.
stek je dat munt plantje? of zet je plantje zo in een pot of bak? ik heb munt zaad in potje gezaaid en staat op de vensterbank binnen. gebeurd nog niks mee.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:03 schreef Sannne het volgende:
De c1000 (de enige supermarkt) had geen muntplantjes ook.. Anders had ik die geprobeerd idd!
Mijn tante heeft er een meegenomen vandaag uit Intratuin! Hoop dat hij flink groeit, lekker veel verse munttheeMmm..
Ik wou hem gewoon in een bak plaatsen... Een balkonbak voor hem alleen.. Dan daarna als ie goed groeit misschien stekken?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:28 schreef Dandilion het volgende:
[..]
stek je dat munt plantje? of zet je plantje zo in een pot of bak? ik heb munt zaad in potje gezaaid en staat op de vensterbank binnen. gebeurd nog niks mee.
Doe hetquote:Op zondag 5 mei 2013 20:13 schreef Sannne het volgende:
Wat leuk dat bamboe Lkw! Dat zou ik ook nog wel leuk vinden hier..
Gewoon de hoogte inquote:Op zondag 5 mei 2013 19:44 schreef douche-eendje het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden Trovey, hoeveel plantjes jij op je balkon weet te krijgen
Ik gebruik geërfde sokkenwol. Is heel sterk, kan zelfs nog een tweede jaar meegaan.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze houden het wel een zomertje uit, is katoen dus sterk genoeg...en uiteraard ingespoten met impregneerspray.
Volgend jaar gewoon weer nieuwe, zo blijf je bezig.
![]()
Wat handig bedacht. Pakte de dubbele rij uit zoals verwacht?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben het balkon ook aan het doen, ik had steunen voor de plantenbakken aan de reling maar ze hingen zo schuin en daardoor kon ik niet goed water geven.
Nu heb ik wat metalen strips gescoord en die ingekort en met een paar boutjes vastgezet. Morgen nog even verven en dan zijn ze klaar.
[ afbeelding ]
Wat is dat voor lak? Kan je er ook de in het oog springende witte droogrek op balkon mee neutraal spuiten?quote:Op zondag 5 mei 2013 13:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Kun je de aansluiting niet aanpassen die meegeleverd werd? Anders even een correcte aansluiting kopen, zo duur zijn ze niet.![]()
Ik heb de stoeltjes even een laagje spuitlak gegeven, na 30 jaar waren ze wat wit uitgeslagen hier en daar(en dat valt op als ze vuurrood zijn), nu zijn ze weer perfect egaal rood.![]()
Ik zou het eenvoudig houden met betonverf.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n saaie betonvloer, zit erover te denken om zo'n grasmat a la trovey neer te mikken.
Denk dat de woningbouw dat niet tof gaat vindenquote:Op maandag 6 mei 2013 17:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik zou het eenvoudig houden met betonverf.
Leuk die balkonnetjes.
Het balkon met smal stuk voor het raam vind ik wel wat eng. Dat is zeker voor het ramen wassen? Maar daar durf ik niet op een krukje te gaan staan.
Op open piepschuim zou ik niet bouwen, zeker niet als er geklemd wordt. Ik heb een balkje achter de twee ophanghaken vastgebonden. Omdat ik niet zo goed vastbinden kan, is daar de druk van de bak ook wel van belang.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde probleem en heb piepschuim tussen bak en reling geschoven. Werkt ook prima. Dat spul is zo licht dat het gewicht van de plantenbak genoeg is om die twee piepschuimen 'balkjes' klemvast te drukken, ook bij harde wind.
[ afbeelding ]
Hoe groeit langs de binnenwand van de pot rond. Het heet scheuren, je scheurt er een pol af.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:28 schreef Dandilion het volgende:
[..]
stek je dat munt plantje? of zet je plantje zo in een pot of bak? ik heb munt zaad in potje gezaaid en staat op de vensterbank binnen. gebeurd nog niks mee.
Gewoon een mailtje sturen of het goed is dat je het met betonverf bijkleurt omdat het grijs zo saai is.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Denk dat de woningbouw dat niet tof gaat vinden![]()
Het is acryl-spuitlak dus zo droog en ze hebben allerlei kleuren van kleurloos via geel, oranje, rood, blauw en groen tot grijs, zwart en wit. Dekt goed dus je kunt voor 2,09 per bus altijd een poging wagen.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat is dat voor lak? Kan je er ook de in het oog springende witte droogrek op balkon mee neutraal spuiten?
Heb inmiddels de eerste bloembakken gevuld met cocosaarde erdoor. Het houdt inderdaad het water goed vast. Heb ze opgelost met twee keer zoveel water als aanbevolen, zodat er niet geplukt en geknoeid hoeft te worden. Met een voetbad bleef het topje van de cocosberg vochtig. Ben benieuwd of de zonnebloemen dit jaar eindelijk weer tegen de zon kunnen en niet telkens flauw vallen.
Ik verwacht dat deze katoen het ook wel zal uithouden, balkon is redelijk beschut en in de wintermaanden haal ik het toch binnen want er komen tijdelijke plantjes in.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:46 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik gebruik geërfde sokkenwol. Is heel sterk, kan zelfs nog een tweede jaar meegaan.
Toch werkt het al 2 jaar prima. In weer en wind, in zomer en winter. Maar aan een ieder zijn eigen keuzes.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:04 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Op open piepschuim zou ik niet bouwen, zeker niet als er geklemd wordt. Ik heb een balkje achter de twee ophanghaken vastgebonden. Omdat ik niet zo goed vastbinden kan, is daar de druk van de bak ook wel van belang.
Ik ben morgen in de buurt van een Ikea, even kijken als ik tijd heb.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:06 schreef ArtemisQ het volgende:
Op de vloer van je balkon kun je eventueel ook een "tapijtje" leggen zoals deze van de ikea:
[ link | afbeelding ]
(ook in zwart wit, of deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90240166/)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geven die tapijtjes van ikea niet af als het gaat regenen? Bij mij zuigt het balkon zich nogal snel vol dus voor ik het weet zit het straks vol met vlekken![]()
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat handig bedacht. Pakte de dubbele rij uit zoals verwacht?
quote:Op maandag 6 mei 2013 19:22 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben lekker aan het "soggen" voor muziekles. Even geen zin in techniekoefeninggedoe dus dan maar fotos.Zijn buitenmatten dus ik neem aan dat ze tegen een buitje kunnen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geven die tapijtjes van ikea niet af als het gaat regenen? Bij mij zuigt het balkon zich nogal snel vol dus voor ik het weet zit het straks vol met vlekken
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Ow okquote:Op maandag 6 mei 2013 19:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Zijn buitenmatten dus ik neem aan dat ze tegen een buitje kunnen?
Ik heb mijn munt bij het tuincentrum vandaan, die hebben momenteel echt heerlijke kruiden van puur staan. Wat mij vooral erg opviel was het verschil in de wortel/aanzet van de plant (flink verschil met supermarktkruiden in pot die zo losjes zitten), deze ziet er echt uit alsof hij tegen aardig wat stootjes kanquote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Sannne het volgende:
Hey douche-eendje, wat leuk! En wat is jouw munt mooi!
Mijn munt is eigenlijk heel lelijk. Het is pepermunt, en had hem veel groener verwacht. Het zijn allemaal stelen met wat blaadjes eraan.. Maarja even de kans geven!
Tomatenplant lijkt me ook wel gaaf!
Ik dacht net aan mijn vakantie volgende maand. Denk dat ik de plantjes maar naar oma breng, dan hoeft ze niet steeds naar mijn huis te komen. Hopelijk houden ze het goed!
Rozemarijn en de vetplanten moeten het wel houden die week..
De mijne gaan al veel langer mee. Natuurlijk niet meer zo mooi als toen hij nieuw was.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:08 schreef Lkw het volgende:
[..]
Toch werkt het al 2 jaar prima. In weer en wind, in zomer en winter. Maar aan een ieder zijn eigen keuzes.
Is het geworden zoals de mooie balkons in Oosterenrijk? Noemde jij het niet Zwitserland?quote:
Die van de supermarkt is die waterteelt. Hydroponics of zo. Geen aarde, geen substraat maar bakken die langzaam door een bak bemest water gesluisd worden.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ow ok
[..]
Ik heb mijn munt bij het tuincentrum vandaan, die hebben momenteel echt heerlijke kruiden van puur staan. Wat mij vooral erg opviel was het verschil in de wortel/aanzet van de plant (flink verschil met supermarktkruiden in pot die zo losjes zitten), deze ziet er echt uit alsof hij tegen aardig wat stootjes kanHet is de Marokkaanse munt trouwens, hoop dat ze tzt ook een andere munt nog hebben.
En tomatenplant is net zoals aardbei eigenlijk mijn eerste behoefte aan balkonplanten. Tomaten en aardbei zij het lekkerst als ze rijp van de plant afkomen, smaakexplosie!
Wat wil je nu eigenlijk? Dat ik je vertel dat jij een veel betere methode hebt of zo? Dat we tegen elkaar gaan opbieden? Als jij met plankjes wilt pielen, doe het. Ik heb mijn tip gegeven. Als er iemand door geïnspireerd wordt, is dat fijn. Het is een prima, gemakkelijke methode.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:48 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De mijne gaan al veel langer mee. Natuurlijk niet meer zo mooi als toen hij nieuw was.
Sorry, verkeerde associatie gelegd. Ik dacht dat iemand anders het nog had over de rietmat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:22 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk? Dat ik je vertel dat jij een veel betere methode hebt of zo? Dat we tegen elkaar gaan opbieden? Als jij met plankjes wilt pielen, doe het. Ik heb mijn tip gegeven. Als er iemand door geïnspireerd wordt, is dat fijn. Het is een prima, gemakkelijke methode.
Maakt niet uit. Waarschijnlijk heb jij bamboe als afscheiding op je balkon? Dat is inderdaad beresterk en gaat jaren mee.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:28 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Sorry, verkeerde associatie gelegd. Ik dacht dat iemand anders het nog had over de rietmat.
Misschien hebben wij te weinig zomerlicht om met dezelfde trucs dezelfde resultaten te bereiken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ja 't is goed uitgepakt Teslynd, de bakken hangen nu beter dan vorig jaar. Toen werd het ook wel mooi alleen echt heel lang worden ze niet.
Ik heb vorig jaar al foto's gepost die staan nog wel ergens in dit topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |