hoe? Eigen zaak?quote:Op donderdag 18 april 2013 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook niet zo van de secretaresse-dag maar grap er wel jaar over dat ze het weer zijn vergeten. Nou ben ik helemaal geen secretaresse maar heb mezelf tot Office Manager gedoopt en zo af en toe heet ik ook Marketing en Communicatie Manager maar goed.
Het gaat mij meer om een stukje erkenning. Ik werk 25-30 uur per week voor die jongens en krijg er alleen een telefoonabonnement voor. En kost en inwoning
Yep, van J en zijn broer. Gaan we dit jaar eens over praten trouwens. We zijn nu 10 jaar samen en hebben dit bedrijf 8 jaar. Ik heb geen pensioen-opbouw, geen ww-rechten, gewoon geen inkomen. Het huis staat alleen op zijn naam dus als we uit elkaar zouden gaan kom ik in de bijstand terecht. Lijkt me niet helemaal eerlijk maar hoe we het wel op moeten lossen weten we nog niet.quote:
je moet mede eigenaar worden of hij moet je in dienst nemenquote:Op donderdag 18 april 2013 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Yep, van J en zijn broer. Gaan we dit jaar eens over praten trouwens. We zijn nu 10 jaar samen en hebben dit bedrijf 8 jaar. Ik heb geen pensioen-opbouw, geen ww-rechten, gewoon geen inkomen. Het huis staat alleen op zijn naam dus als we uit elkaar zouden gaan kom ik in de bijstand terecht. Lijkt me niet helemaal eerlijk maar hoe we het wel op moeten lossen weten we nog niet.
Of ik moet mijn eigen KvK registratie gaan halen en hem factureren en in mijn eigen pensioenvoorziening gaan pompen. Mij in dienst nemen kost ontzettend veel. Dan moeten we ineens aan allerlei Arbo-wetgeving gaan voldoen, om over alle premies en verzekeringen nog maar niet te spreken. En dan moet hij me minimaal het minimumloon geven en dat kan er niet vanaf. Andere optie is een 0-urencontract en mij een veel minder aantal uren uitbetalen dan ik daadwerkelijk werk. Maar qua WW-recht en pensioenopbouw zet dat ook geen zoden aan de dijk. Hoop moeite voor niets.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je moet mede eigenaar worden of hij moet je in dienst nemen
Oh god, die discussie heb ik net zitten voeren in een ander topicquote:Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Waarom niet trouwen in gemeenschap van goederen..? wat ik pas gek vind is trouwen met huwelijkse voorwaarden.
Dat.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh god, die discussie heb ik net zitten voeren in een ander topic
Omdat er hele goede redenen kunnen zijn voor huwelijkse voorwaarden.
Nee dat 1900 is idd een ander uiterste. Maar als je je er nooit in verdiept hebt weet je ook niet echt wat het inhoudt dan?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja ik heb me er nog niet zo in verdiept dus wat de redenen kunnen zijn om met huwelijkse voorwaarden te trouwen weet ik niet.. maar die zullen er vast zijn.
Maar het argument het is geen 1900 meer snap ik gewoon niet..
Maar er zijn zat andere argumenten aan te voeren om het wèl te doen. En je kan huwelijkse voorwaarden natuurlijk zo gek maken als je zelf wilquote:Op donderdag 18 april 2013 12:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja ik weet ongeveer wat het inhoud. En is snap het wanneer de partner een eigen bedrijf heeft. Anders zit je zwaar in de penarie als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd. Die reden snap ik.
Maar het argument het is geen 1900 meer, of een reden als wat nou als we uit elkaar gaan dan krijgt hij dat en ik dat en dat dat vooraf al staat opgesteld, dat kan ik niet helemaal begrijpen. (die reden heb ik namelijk ook wel eens gehoord, die hadden vooraf op laten nemen wie wel meubelstuk kreeg wanneer ze gingen scheiden.)
Wilsbeschikking hebben we niet. Wel testament e.d.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan inderdaad ook voor een uitgebreid samenlevingscontract. Maar we beginnen met het opstellen van een wilsbeschikking bij de huisarts, dat is zo gepiept en dan hebben we tenminste iets van onze lijst gedaan
in de SHJN SC.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
In welk topic stond die discussie trouwens SQ?
Mijn 3hoog achterflatje is voor nu prima hoorquote:
Wegleggen of weggevenquote:Op donderdag 18 april 2013 13:16 schreef Ambipur het volgende:
Leuk, secretaressedag.. Heb bonbons gekregen.
wij grote bos bloemen.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:16 schreef Ambipur het volgende:
Leuk, secretaressedag.. Heb bonbons gekregen.
I did. Biggest mistake everquote:Op donderdag 18 april 2013 13:35 schreef Vanyel het volgende:
Hier een huwelijkse voorwaardenfan. Ik vind trouwen in gemeenschap vreemd, heb nooit begrepen dat iemand dat vrijwillig doet.
http://www.huwelijksevoor(...)jkse-voorwaarden.phpquote:Procedure opstellen of wijzigen huwelijkse voorwaarden tijdens het huwelijk
Ook als je (zonder huwelijkse voorwaarden) in gemeenschap van goederen bent getrouwd, is het mogelijk om later, alsnog, huwelijkse voorwaarden op te stellen.
Zijn er wel huwelijkse voorwaarden opgesteld vóór het huwelijk, maar wil je die later, tijdens het huwelijk, wijzigen, dan is dat ook mogelijk.
In beide gevallen is er tegenwoordig (sinds 1 januari 2012) geen toestemming van de rechtbank meer nodig. Voor het achteraf opstellen van huwelijkse voorwaarden en voor wijziging van bestaande huwelijkse voorwaarden, ga je dus gewoon naar de notaris. Die zal op de eerste plaats een concept opstellen van de (nieuwe) huwelijkse voorwaarden.
De notaris heeft hiermee wat meer werk dan met het opstellen van huwelijkse voorwaarden vóór het huwelijk en zal daar waarschijnlijk extra voor rekenen.
Damnnnnn! En de rest v/d dag danquote:Ontbijt
Engelsen moeten vaak weinig weten van een licht ontbijt, ze zijn juist gewend meteen zwaar te beginnen. Als je het écht op zijn Engels wil doen dan begin je je dag met een traditioneel 'English breakfast'. Dit ontbijt bestaat vaak uit bacon, (gebakken) eieren, tomaten, champignons, toast met boter, baked beans en aardappelen. Dat is nog eens een goed begin van je dag
Goed begin van je dag? Als ik zo begin moet ik direct terug naar bed voor mijn afterdinnertukkiequote:Op donderdag 18 april 2013 15:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Damnnnnn! En de rest v/d dag danik wil niet weten hoeveel kcal en vet dit is
Nou, ik zat echt zo van "wtfquote:Op donderdag 18 april 2013 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Goed begin van je dag? Als ik zo begin moet ik direct terug naar bed voor mijn afterdinnertukkie
omgquote:Lunch
Alsof het uitgebreide ontbijt niet genoeg is eten Engelsen vaak ook bij de lunch warm. Ze eten dan bijvoorbeeld een (club)sandwich met wat er bij, een 'jacked potato' bijvoorbeeld. Ook de 'fish and chips' zie je in Engeland regelmatig terug tijdens de lunch.
De mensen gaan tussen de middag meestal niet uitgebreid staan koken, vaak halen ze hun lunch even snel bij een pub of fastfoodketen.
quote:Op donderdag 18 april 2013 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik neem aan dat dat lang niet voor alle Engelsen geldt. De meeste Neerlanders lopen ook niet de hele dag blowend rond met een stuk kaas in hun bek
ja, nee, dank je wel.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
ik voelde mezelf echt dichtslibben.
ligt er aan hoeveel lager je de avond ervoor hebt weggekloktquote:Op donderdag 18 april 2013 15:24 schreef Qwea het volgende:
[..]![]()
Maar, Ik ga binnenkort naar LondenIk mag echt wel even serieus hopen dat ik geen fucking worstjes met witte bonen als ontbijt krijg
Broodje en een bakkie yoghurt graag
Dat krijg je toch ook niet weg, die vette hap 's morgens
Jawel hoor... geen probleem mee!quote:Op donderdag 18 april 2013 15:24 schreef Qwea het volgende:
[..]![]()
Maar, Ik ga binnenkort naar LondenIk mag echt wel even serieus hopen dat ik geen fucking worstjes met witte bonen als ontbijt krijg
Broodje en een bakkie yoghurt graag
Dat krijg je toch ook niet weg, die vette hap 's morgens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |