abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125431523
Wij hebben vanmiddag lunchvergadering. Geen idee wat er op het menu staat maar ik eet netjes mijn eigen kwarkje.

Lijstje:

O: boterham kaas, ei, komkommer, boterham rauwe ham, ei, komkommer
T: worteltjes
L: kwark, banaan, appel, muesli
T: crackertje appelstroop
D: tosti (man is er niet, moet 2 kinderen halen op 2 verschillende plekken, en geen zin om te koken vanavond)
T: niente
B: huishouden ;)

Morgenochtend weer shapen! Heb er zin in!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_125431721
Ik ben ook niet zo van de secretaresse-dag maar grap er wel jaar over dat ze het weer zijn vergeten. Nou ben ik helemaal geen secretaresse maar heb mezelf tot Office Manager gedoopt en zo af en toe heet ik ook Marketing en Communicatie Manager maar goed.

Het gaat mij meer om een stukje erkenning. Ik werk 25-30 uur per week voor die jongens en krijg er alleen een telefoonabonnement voor. En kost en inwoning :+
Spoilers!
  donderdag 18 april 2013 @ 10:23:48 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_125431891
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook niet zo van de secretaresse-dag maar grap er wel jaar over dat ze het weer zijn vergeten. Nou ben ik helemaal geen secretaresse maar heb mezelf tot Office Manager gedoopt en zo af en toe heet ik ook Marketing en Communicatie Manager maar goed.

Het gaat mij meer om een stukje erkenning. Ik werk 25-30 uur per week voor die jongens en krijg er alleen een telefoonabonnement voor. En kost en inwoning :+
hoe? Eigen zaak?
disclaimer
pi_125432089
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe? Eigen zaak?
Yep, van J en zijn broer. Gaan we dit jaar eens over praten trouwens. We zijn nu 10 jaar samen en hebben dit bedrijf 8 jaar. Ik heb geen pensioen-opbouw, geen ww-rechten, gewoon geen inkomen. Het huis staat alleen op zijn naam dus als we uit elkaar zouden gaan kom ik in de bijstand terecht. Lijkt me niet helemaal eerlijk maar hoe we het wel op moeten lossen weten we nog niet.
Spoilers!
  donderdag 18 april 2013 @ 10:34:19 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_125432173
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Yep, van J en zijn broer. Gaan we dit jaar eens over praten trouwens. We zijn nu 10 jaar samen en hebben dit bedrijf 8 jaar. Ik heb geen pensioen-opbouw, geen ww-rechten, gewoon geen inkomen. Het huis staat alleen op zijn naam dus als we uit elkaar zouden gaan kom ik in de bijstand terecht. Lijkt me niet helemaal eerlijk maar hoe we het wel op moeten lossen weten we nog niet.
je moet mede eigenaar worden of hij moet je in dienst nemen :+
disclaimer
  donderdag 18 april 2013 @ 10:34:48 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_125432182
Of je trouwt in gemeenschap van goederen *O*
disclaimer
pi_125432409
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je moet mede eigenaar worden of hij moet je in dienst nemen :+
Of ik moet mijn eigen KvK registratie gaan halen en hem factureren en in mijn eigen pensioenvoorziening gaan pompen. Mij in dienst nemen kost ontzettend veel. Dan moeten we ineens aan allerlei Arbo-wetgeving gaan voldoen, om over alle premies en verzekeringen nog maar niet te spreken. En dan moet hij me minimaal het minimumloon geven en dat kan er niet vanaf. Andere optie is een 0-urencontract en mij een veel minder aantal uren uitbetalen dan ik daadwerkelijk werk. Maar qua WW-recht en pensioenopbouw zet dat ook geen zoden aan de dijk. Hoop moeite voor niets.

Trouwen in gemeenschap van goederen doen we absoluut niet, het is geen 1900 meer. Mij mede-eigenaar maken is een stuk ingewikkelder dan het lijkt. Dan zou mijn zwager mij ook een deel van zijn deel moeten geven, hij moet ten slotte ook meedragen aan de kosten voor mij.
Daarbij komt dat, stel het gaat mis met de zaak, het een Vof is en we dan allemaal hoofdelijk aansprakelijk zijn en dat willen we liever niet.

Dussss, hoop haken en ogen. Ik moet nog eens goed in deze materie denken maar voorlopig heb ik een schoonvader die er over een maand of 2 niet meer is en een hoop geklus in huis. Daarna staat een samenlevingscontract en al bovengenoemd gedoe op de agenda.
Spoilers!
pi_125435406
Waarom niet trouwen in gemeenschap van goederen..? wat ik pas gek vind is trouwen met huwelijkse voorwaarden.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 18 april 2013 @ 12:09:47 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_125435515
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Waarom niet trouwen in gemeenschap van goederen..? wat ik pas gek vind is trouwen met huwelijkse voorwaarden.
Oh god, die discussie heb ik net zitten voeren in een ander topic _O-
Omdat er hele goede redenen kunnen zijn voor huwelijkse voorwaarden.
disclaimer
  donderdag 18 april 2013 @ 12:12:25 #60
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125435616
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh god, die discussie heb ik net zitten voeren in een ander topic _O-
Omdat er hele goede redenen kunnen zijn voor huwelijkse voorwaarden.
Dat.

Ik zou ook niet willen trouwen in gemeenschap van goederen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125435734
Naja ik heb me er nog niet zo in verdiept dus wat de redenen kunnen zijn om met huwelijkse voorwaarden te trouwen weet ik niet.. maar die zullen er vast zijn.

Maar het argument het is geen 1900 meer snap ik gewoon niet..
  donderdag 18 april 2013 @ 12:17:09 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_125435796
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja ik heb me er nog niet zo in verdiept dus wat de redenen kunnen zijn om met huwelijkse voorwaarden te trouwen weet ik niet.. maar die zullen er vast zijn.

Maar het argument het is geen 1900 meer snap ik gewoon niet..
Nee dat 1900 is idd een ander uiterste. Maar als je je er nooit in verdiept hebt weet je ook niet echt wat het inhoudt dan? ;) Het valt allemaal best mee namelijk :P
disclaimer
pi_125435947
Naja ik weet ongeveer wat het inhoud. En is snap het wanneer de partner een eigen bedrijf heeft. Anders zit je zwaar in de penarie als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd. Die reden snap ik.

Maar het argument het is geen 1900 meer, of een reden als wat nou als we uit elkaar gaan dan krijgt hij dat en ik dat en dat dat vooraf al staat opgesteld, dat kan ik niet helemaal begrijpen. (die reden heb ik namelijk ook wel eens gehoord, die hadden vooraf op laten nemen wie wel meubelstuk kreeg wanneer ze gingen scheiden.)
  donderdag 18 april 2013 @ 12:23:20 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_125436004
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Naja ik weet ongeveer wat het inhoud. En is snap het wanneer de partner een eigen bedrijf heeft. Anders zit je zwaar in de penarie als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd. Die reden snap ik.

Maar het argument het is geen 1900 meer, of een reden als wat nou als we uit elkaar gaan dan krijgt hij dat en ik dat en dat dat vooraf al staat opgesteld, dat kan ik niet helemaal begrijpen. (die reden heb ik namelijk ook wel eens gehoord, die hadden vooraf op laten nemen wie wel meubelstuk kreeg wanneer ze gingen scheiden.)
Maar er zijn zat andere argumenten aan te voeren om het wèl te doen. En je kan huwelijkse voorwaarden natuurlijk zo gek maken als je zelf wil ;)
disclaimer
pi_125436093
Ik ken een aantal gevallen waarbij huwelijkse voorwaarden voor hele grote problemen hebben gezorgd. De moeder van mijn beste vriend is nu bijvoorbeeld nog steeds de schuld aan het afbetalen die haar alcoholistische en gokverslaafde man heeft gemaakt. Ik hou mijn vriend goed in de gaten en er is geen reden tot zorgen maar zo ongeveer zijn hele familie van vaders kant is verslaafd aan drugs (veel alcohol) dus ik sluit niets uit. Om maar een voorbeeld te noemen. Of de ex van mijn ex die 2,5 ton geleend had om haar bedrijf van faillissement te redden wat mislukte.

In ons geval zou het bijvoorbeeld het beste zijn als het huis op mijn naam staat en het bedrijf op zijn naam. Mochten er dan ooit problemen met het bedrijf ontstaan, hoeven we ons huis niet te verkopen. Maar goed, wij hebben ook wel een ingewikkelde situatie natuurlijk. En in huwelijkse voorwaarden kan je ontzettend veel zetten. Dat ik bijvoorbeeld wel mee deel in de winst van het bedrijf zodat ik op die manier inkomsten heb. Dat lost alleen niet op dat ik niet zelfstandig kan functioneren.

En met 1900 bedoel ik dat vrouwen niet meer volledig afhankelijk zijn van hun man dus dat de rechten van de vrouw niet meer op die manier gewaarborgd hoeft te worden omdat ze gewoon in haar eigen levensbehoefte kan voorzien. En ja ik weet dat ik mezelf tegenspreek omdat ik dat dus niet kan :P
Nou ja, ik heb natuurlijk een HBO en WO diploma dus ik zou heus een baan kunnen vinden als het zover komt en dan ben ik zo uit de bijstand en bijbehorend 3-hoog achterflatje maar goed.
Spoilers!
  donderdag 18 april 2013 @ 12:28:02 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_125436168
Wij laten er waarschijnlijk alleen schuldgedoe en erfenissen is zetten. De rest is allemaal 50/50 :)
disclaimer
pi_125436184
Of stel dat we wel in gemeenschap van goederen trouwen. Ik heb nooit bijgedragen aan het 'gezinsinkomen' en dus ook nooit hypotheek of wat dan ook betaald. Op een dag ga ik vreemd en wordt verliefd op een ander. Dan kan J mij dus de helft van zijn deel in het bedrijf geven en me uitkopen wat betreft het huis. Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop.
Spoilers!
  donderdag 18 april 2013 @ 12:28:33 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125436187
Wij hebben alles vastgelegd in een samenlevingscontract, als we zouden trouwen zou dat op huwelijkse voorwaarden moeten, we hebben besloten het mooi zo te laten met het samenlevingscontract.

Scheelt een hoop en trouwen hoeven we toch niet :P
pi_125436259
Wij gaan inderdaad ook voor een uitgebreid samenlevingscontract. Maar we beginnen met het opstellen van een wilsbeschikking bij de huisarts, dat is zo gepiept en dan hebben we tenminste iets van onze lijst gedaan ;)
Spoilers!
pi_125436398
In welk topic stond die discussie trouwens SQ?
Spoilers!
  donderdag 18 april 2013 @ 12:39:16 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125436469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan inderdaad ook voor een uitgebreid samenlevingscontract. Maar we beginnen met het opstellen van een wilsbeschikking bij de huisarts, dat is zo gepiept en dan hebben we tenminste iets van onze lijst gedaan ;)
Wilsbeschikking hebben we niet. Wel testament e.d.
  donderdag 18 april 2013 @ 12:44:16 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_125436618
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
In welk topic stond die discussie trouwens SQ?
in de SHJN SC.
disclaimer
  donderdag 18 april 2013 @ 12:44:41 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_125436635
ik denk trouwens niet dat je dat wil teruglezen :')
disclaimer
pi_125437080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
3-hoog achterflatje maar goed.
Mijn 3hoog achterflatje is voor nu prima hoor :+ Je moest eens weten wat voor fantastische benen je krijgt als je daar woont en er is geen lift.

Laat ik eens een lijstje doen...

O: 3 crackers smeerkaas, beker karnemelk
T: 1 volkorenkoekje, stuk meloen.
L: 3 volkoren (1 appelstroop 2 gerookte kaas), stuk paprika.
T: banaan
D: witlof-appelsalade
T: yoghurt met muesli en lijnzaad.

Gisteren een complimentje van een collega gehad die mij echt al maanden niet meer gezien heeft, haha. Heerlijk O+
Mijn werk heeft 3 locaties (verschillende ziekenhuizen), collega's van de andere locatie zie/spreek ik incidenteel. Dus die zien het verschil wel.
pi_125437476
Zo lijstje van vandaag. Kan beter.. Stomme bso-dienst die ik zo moet draaien en daarna meteen door sporten. En ik heb nog een uur op me tas klaar te maken en eten te maken.

O: Breaker light
T: Banaan
L: Te slecht lekker toetje, maar mijn tanden doen auw van te tandarts.
T: Geen idee, denk een eierkoek en een stukje wrap.
D: Wraps met roomkaas light, zalm en sla (kan ik makkelijk onderweg eten.
T: Niets want sporten

Geen best lijstje. Maar vanmorgen druk druk. Nu druk dus geen tijd voor brood. En vind het belangrijk om voor vanavond een verantwoorde maaltijd te maken anders beland ik bij de Mac.
pi_125437580
Leuk, secretaressedag.. Heb bonbons gekregen. :9
  donderdag 18 april 2013 @ 13:18:47 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_125437650
quote:
8s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:16 schreef Ambipur het volgende:
Wegleggen of weggeven :P
disclaimer
pi_125437696
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik geef ze na werk aan mama. :') Als ik ze mee naar huis neem, zijn ze op..
pi_125437995
quote:
8s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:16 schreef Ambipur het volgende:
wij grote bos bloemen.

Whiiii... Ik heb netjes mijn kwark gegeten en het meest goddelijk broodje van de beste Italiaan in Den Haag laten liggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_125438173
Hier een huwelijkse voorwaardenfan. Ik vind trouwen in gemeenschap vreemd, heb nooit begrepen dat iemand dat vrijwillig doet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_125438258
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:35 schreef Vanyel het volgende:
Hier een huwelijkse voorwaardenfan. Ik vind trouwen in gemeenschap vreemd, heb nooit begrepen dat iemand dat vrijwillig doet.
I did. Biggest mistake ever :') Je bent jong, dom, naief.
  donderdag 18 april 2013 @ 13:38:49 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125438290
I did, vrijwillig en bij het volste verstand.
Ik zag er voor ons echt absoluut geen toegevoegde waarde in.
Voor zover ik heb begrepen kunnen huwelijkse voorwaarden altijd nog opgesteld worden mocht een van ons een eigen bedrijf beginnen oid.

quote:
Procedure opstellen of wijzigen huwelijkse voorwaarden tijdens het huwelijk

Ook als je (zonder huwelijkse voorwaarden) in gemeenschap van goederen bent getrouwd, is het mogelijk om later, alsnog, huwelijkse voorwaarden op te stellen.
Zijn er wel huwelijkse voorwaarden opgesteld vóór het huwelijk, maar wil je die later, tijdens het huwelijk, wijzigen, dan is dat ook mogelijk.
In beide gevallen is er tegenwoordig (sinds 1 januari 2012) geen toestemming van de rechtbank meer nodig. Voor het achteraf opstellen van huwelijkse voorwaarden en voor wijziging van bestaande huwelijkse voorwaarden, ga je dus gewoon naar de notaris. Die zal op de eerste plaats een concept opstellen van de (nieuwe) huwelijkse voorwaarden.
De notaris heeft hiermee wat meer werk dan met het opstellen van huwelijkse voorwaarden vóór het huwelijk en zal daar waarschijnlijk extra voor rekenen.
http://www.huwelijksevoor(...)jkse-voorwaarden.php
pi_125438298
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Of andere baan zoeken
  donderdag 18 april 2013 @ 13:46:05 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_125438521
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Of andere baan zoeken
Da's ook een tactiek :D :')
disclaimer
  donderdag 18 april 2013 @ 13:46:57 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_125438547
ik zie het als een compliment dat ik niets heb gekregen vandaag.
In mijn vorige baan als HR-medewerker namelijk wel bloemen gehad. Weet je ook meteen hoe de rest jou ziet :')
disclaimer
pi_125439454
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Da's ook een tactiek :D :')
Ja, het enige wat ik hier cadeau krijg is een mogelijke tbcbesmetting.
  donderdag 18 april 2013 @ 14:38:42 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_125440444
ik heb net oefeningen gedaan in de kolfkamer :@ :')
Gelukkig is mijn cup best geloofwaardig :7
disclaimer
  donderdag 18 april 2013 @ 15:18:09 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125441866
quote:
Ontbijt
Engelsen moeten vaak weinig weten van een licht ontbijt, ze zijn juist gewend meteen zwaar te beginnen. Als je het écht op zijn Engels wil doen dan begin je je dag met een traditioneel 'English breakfast'. Dit ontbijt bestaat vaak uit bacon, (gebakken) eieren, tomaten, champignons, toast met boter, baked beans en aardappelen. Dat is nog eens een goed begin van je dag ;)
Damnnnnn! En de rest v/d dag dan :') ik wil niet weten hoeveel kcal en vet dit is :')
  donderdag 18 april 2013 @ 15:19:24 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_125441921
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

Damnnnnn! En de rest v/d dag dan :') ik wil niet weten hoeveel kcal en vet dit is :')
Goed begin van je dag? Als ik zo begin moet ik direct terug naar bed voor mijn afterdinnertukkie :'(
disclaimer
  donderdag 18 april 2013 @ 15:19:32 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125441926
ooh en mijn tussendoortjes zijn altijd meer dan het avond eten qua kcal :')
  donderdag 18 april 2013 @ 15:19:47 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125441934
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Goed begin van je dag? Als ik zo begin moet ik direct terug naar bed voor mijn afterdinnertukkie :'(
Nou, ik zat echt zo van "wtf :') "

quote:
Lunch
Alsof het uitgebreide ontbijt niet genoeg is eten Engelsen vaak ook bij de lunch warm. Ze eten dan bijvoorbeeld een (club)sandwich met wat er bij, een 'jacked potato' bijvoorbeeld. Ook de 'fish and chips' zie je in Engeland regelmatig terug tijdens de lunch.

De mensen gaan tussen de middag meestal niet uitgebreid staan koken, vaak halen ze hun lunch even snel bij een pub of fastfoodketen.
omg
  donderdag 18 april 2013 @ 15:21:10 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_125441991
Ik neem aan dat dat lang niet voor alle Engelsen geldt. De meeste Neerlanders lopen ook niet de hele dag blowend rond met een stuk kaas in hun bek ;(
disclaimer
pi_125442121
Een kennis van mij heeft me naar zo'n English breakfasttoko meegenomen toen ik daar op visite was. Hij at het zelf ook echt 2 x per jaar ofzo maar ik wilde graag. Heb alles op behalve black pudding. Ik heb vol gezeten tot het avondeten. En het kan zijn dat ik het me verbeeldde maar ik had echt het gevoel dat ik moeizamer ademhaalde enzo, ik voelde mezelf echt dichtslibben. Was wel echt lekker though :Y)
Spoilers!
  donderdag 18 april 2013 @ 15:24:24 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125442138
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik neem aan dat dat lang niet voor alle Engelsen geldt. De meeste Neerlanders lopen ook niet de hele dag blowend rond met een stuk kaas in hun bek ;(
:D

Maar, Ik ga binnenkort naar Londen _O- Ik mag echt wel even serieus hopen dat ik geen fucking worstjes met witte bonen als ontbijt krijg :') Broodje en een bakkie yoghurt graag :')

Dat krijg je toch ook niet weg, die vette hap 's morgens :{
  donderdag 18 april 2013 @ 15:24:58 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125442158
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
ik voelde mezelf echt dichtslibben.
ja, nee, dank je wel.

_O-
  donderdag 18 april 2013 @ 15:26:17 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_125442204
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar, Ik ga binnenkort naar Londen _O- Ik mag echt wel even serieus hopen dat ik geen fucking worstjes met witte bonen als ontbijt krijg :') Broodje en een bakkie yoghurt graag :')

ligt er aan hoeveel lager je de avond ervoor hebt weggeklokt :Y)
disclaimer
pi_125442210
Een stuk witbrood gebakken in bacongrease is toch echt wel nom hoor.
Spoilers!
pi_125442263
Ik had in Ierland zo'n full Veggie breakfast, de vegavariant... Had de rest van de dag geen honger meer :').
pi_125442282
Ik drink thuis veel thee maar zo veel als daar heb ik nog nooit gedronken. Ze bleven maar schenken zeg. Maar ja, zij konden die van hen snel op, daar ging een plens koude melk doorheen.
Spoilers!
  donderdag 18 april 2013 @ 15:28:49 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125442283
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jawel hoor... geen probleem mee! :Y)
Althans... ik laat de bonen en de hash browns vaak liggen, maar de worstjes, tomaat en bacon... :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')