abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:27:52 #151
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_125368384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kan me nog goed herinneren dat hij snel daarna zei 'blij' te zijn. Echt, een dag later ofzo.

En Islamitische terroristen met ervaring zouden toch wat beter doen dan dit? Je hoorde een knal en zag wat witte rook. Kijk naar die aanslagen in het midden-oosten, daar zie je een enorme zwarte explosie met hele gebouwen die mee de lucht in vliegen en een gigantische brand daarna.
Dan had dit echt beter gekund, even oneerbiedig gezegd. Dat hadden tien keer zoveel doden kunnen zijn gezien de drukte op het moment. Nee, het ziet er op de beelden echt knullig uit.
In het MO gebruiken ze oude vliegtuigbommen die niet afgegaan zijn. 500ponders en zwaarder voorzien van hoogwaardige explosieven.

Beetje lastig om 2 500ponders in je rugzakje mee te slepen.
pi_125368414
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Precies, en die heeft Amerika helemaal ingepikt, gestolen en afgepakt

Dus...
Ik ruik een pleonasme
pi_125368422
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:27 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

In het MO gebruiken ze oude vliegtuigbommen die niet afgegaan zijn. 500ponders en zwaarder voorzien van hoogwaardige explosieven.

Beetje lastig om 2 500ponders in je rugzakje mee te slepen.
Kan me niet voorstellen dat je met hun kennis ook hier niet iets zwaarders in elkaar kunt zetten en naar een onbeveiligd evenement mee kunt nemen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:35:37 #154
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_125368696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat je met hun kennis ook hier niet iets zwaarders in elkaar kunt zetten en naar een onbeveiligd evenement mee kunt nemen.
Kan ook wel, had veel zwaarder gekund. Ook nog eens lichter (dus of dezelfde explosie in een kleiner pakket of een extreem grotere explosie in hetzelfde pakket).
Maar je moet nu eenmaal in de termen van een pakket van maximaal een rugzak denken ivm logistiek en onopvallendheid.
Als hij gewoon een stuk stalen gasleiding maatje 400 genomen had, een kant dichtlassen en de ander afdichten met een deksel voorzien van schroefdraad dan had de explosie de halve straat aan gort gescheurd. Maar zelfs in de VS is het lastig om een zwaarder explosief te vinden dan enkel zwart kruit. C4 en semtex zijn niet zo makkelijk te verkrijgen als de films je doen laten denken en mocht je het al in bezit krijgen dan krijg je er niet zomaar ineens 4kg van.
pi_125368899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nu mis ik wel eens een krant enzulks maar ik kan me geen andere aanslagen in teh states herinneren. Misschien hebben die agressieve haters het toch niet zo gemakkelijk
pi_125369014
Niks gemist?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:48:23 #157
391259 CodeRood
Hoor ik een RAVE?
pi_125369406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:42 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Niks gemist?
Jawel, de bom zat verstopt in een geflipte koelkast vol met eten
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:00 #158
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_125369624
Gisteren werden er wat foto's gepost van een vrouwelijk slachtoffer, ogenschijnlijk dood of stervend, terwijl haar hartslag werd gecontroleerd door een hulpverlener. Of het daadwerkelijk dezelfde dame is weet ik niet zeker maar er is een naam van een tweede slachtoffer bevestigd waarvan de foto er wel veel op lijkt: zie http://www.nydailynews.co(...)ng-article-1.1318295

edit: de foto van gisteren (NSFW)

[ Bericht 7% gewijzigd door beantherio op 16-04-2013 21:06:06 ]
pi_125369684
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:48 schreef CodeRood het volgende:

[..]

Jawel, de bom zat verstopt in een geflipte koelkast vol met eten
Mijne is leeg anders :+
pi_125370715
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
Nu mis ik wel eens een krant enzulks maar ik kan me geen andere aanslagen in teh states herinneren. Misschien hebben die agressieve haters het toch niet zo gemakkelijk
Al-Qaeda op het Arabisch schiereiland (AQAP), ze opereren vanuit Jemen: zij hebben de mislukte onderbroekbom opgeëist (Detroit, 2009). Daarnaast hadden ze ook bommen per post naar de VS gestuurd die werden onderschept door de autoriteiten in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten (2010). Ook dat hebben ze trots opgeëist omdat ondanks het feit dat er geen slachtoffers vielen, het hen gelukt was om de VS op kosten te jagen (miljarden dollars = anti-terreurmaatregelen).

De Pakistaanse Taliban heeft de mislukte autobomaanslag (mei 2010, New York Times Square) opgeëist. Daarom wees men ook gelijk hun kant op i.v.m. de aanslagen in Boston, maar ze hebben ontkent achter deze aanslagen te zitten.

Als ze die gefaalde aanslagen al opeisten, dan zouden ze de aanslagen in Bosten die 'the worst attack since 9/11' worden genoemd al helemaal opeisen lijkt mij.

Obama had het eerder vandaag over een 'terror attack', maar hij hield de optie open dat het om een 'malevolent individual' (een gek) zou kunnen gaan en niets met de jihadisten te maken heeft. Maar het gaat sowieso om terreuraanslagen, wie de dader ook blijkt te zijn.

De aanslag in Bulgarije (2012) werd ook door niemand opgeëist. De autoriteiten in Bulgarije hebben twee maanden geleden bekend gemaakt dat ze de Hezbollah verdenken. Hezbollah en Iran ontkennen achter die aanslag te zitten.

Toch geen nieuwe trend, aanslagen plegen en niet opeisen?
pi_125370742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:52 schreef beantherio het volgende:
Gisteren werden er wat foto's gepost van een vrouwelijk slachtoffer, ogenschijnlijk dood of stervend, terwijl haar hartslag werd gecontroleerd door een hulpverlener. Of het daadwerkelijk dezelfde dame is weet ik niet zeker maar er is een naam van een tweede slachtoffer bevestigd waarvan de foto er wel veel op lijkt: zie http://www.nydailynews.co(...)ng-article-1.1318295

edit: de foto van gisteren (NSFW)
Dat is ze ja.. De man met cowboyhoed (van de andere bekende foto) had al in een filmpje ergens gezegd dat dat meisje dood was ;(

Vreselijk voor die ouders trouwens, denken dat je dochter in orde is en op dat moment geopereerd wordt, blijkt het later niet je dochter te zijn maar haar vriendin. En je dochter is dood.
pi_125370784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:11 schreef Shawn het volgende:

geeft wel extra angst: je hebt geen idee uit welke hoek het komt en wat je nog meer kan verwachten :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125371860
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:11 schreef Shawn het volgende:

[..]

Al-Qaeda op het Arabisch schiereiland (AQAP), ze opereren vanuit Jemen: zij hebben de mislukte onderbroekbom opgeëist (Detroit, 2009). Daarnaast hadden ze ook bommen per post naar de VS gestuurd die werden onderschept door de autoriteiten in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten (2010). Ook dat hebben ze trots opgeëist omdat ondanks het feit dat er geen slachtoffers vielen, het hen gelukt was om de VS op kosten te jagen (miljarden dollars = anti-terreurmaatregelen).

De Pakistaanse Taliban heeft de mislukte autobomaanslag (mei 2010, New York Times Square) opgeëist. Daarom wees men ook gelijk hun kant op i.v.m. de aanslagen in Boston, maar ze hebben ontkent achter deze aanslagen te zitten.

Als ze die gefaalde aanslagen al opeisten, dan zouden ze de aanslagen in Bosten die 'the worst attack since 9/11' worden genoemd al helemaal opeisen lijkt mij.

Obama had het eerder vandaag over een 'terror attack', maar hij hield de optie open dat het om een 'malevolent individual' (een gek) zou kunnen gaan en niets met de jihadisten te maken heeft. Maar het gaat sowieso om terreuraanslagen, wie de dader ook blijkt te zijn.

De aanslag in Bulgarije (2012) werd ook door niemand opgeëist. De autoriteiten in Bulgarije hebben twee maanden geleden bekend gemaakt dat ze de Hezbollah verdenken. Hezbollah en Iran ontkennen achter die aanslag te zitten.

Gezien de weinige professionele aanslag (zoals sommigen het omschrijven, waar ik me ook wel in kan vinden) heb ik niet echt het idee dat het vanuit een bepaalde terreurorganisatie komt en verwacht ik, helaas, ook niet dat het nog wordt opgeëist.
pi_125372683
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:13 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

geeft wel extra angst: je hebt geen idee uit welke hoek het komt en wat je nog meer kan verwachten :{
Alsof je vooraf weet in welk winkelcentrum er een mafkees met gun rondloopt?
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:47:05 #165
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_125372749
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:46 schreef sig000 het volgende:
Of een vliegtuig dat op het winkelcentrum crasht
pi_125372830
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Een buurman die de deurwaarder wil opblazen.
pi_125372856
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

is daar geen App voor dan? :P
pi_125372877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:13 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Ach als je daar al bang voor bent, dan zul je in het verkeer wel doodsbang zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_125373292
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach als je daar al bang voor bent, dan zul je in het verkeer wel doodsbang zijn.
och mij hebben ze er niet mee hoor ;)
't was meer wat andere mensen ervan konden denken

kans is erg klein dat ik slachtoffer wordt van een bomaanslag, en zowel dan hoop ik maar dat ik in 1 keer dood ben: merk ik er niets van :+
pi_125373995
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

God willing
pi_125374199
Maar Patriots day in Boston, vrij simpele methode lijkt me een local.
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:14:31 #172
38114 beantherio
pi_125374383
Ik weet niet of het al eerder gemeld is in dit topic maar vrijdag is het precies 20 jaar geleden dat de Waco siege eindigde. Er zijn in de VS nog steeds genoeg gekken die dat de Amerikaanse overheid kwalijk nemen. Relatie?
pi_125374544
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:14 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of het al eerder gemeld is in dit topic maar vrijdag is het precies 20 jaar geleden dat de Waco siege eindigde. Er zijn in de VS nog steeds genoeg gekken die dat de Amerikaanse overheid kwalijk nemen. Relatie?
Mensen zijn nogal snel geneigd dit soort patronen te zien. Zo kun je nog wel een paar duizend van dit soort zogenaamde relaties verzinnen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:18:59 #174
38114 beantherio
pi_125374758
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen zijn nogal snel geneigd dit soort patronen te zien. Zo kun je nog wel een paar duizend van dit soort zogenaamde relaties verzinnen.
Tja misschien. Maar ja: de aanslag in Oklahoma city (komende vrijdag precies 18 jaar geleden) was al een eerdere reactie op Waco. Het is al eens eerder gebeurd dus dan is het niet zo vreemd dat mensen gaan denken dat het opnieuw zou kunnen gebeuren.
  Donald Duck held dinsdag 16 april 2013 @ 22:29:42 #175
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_125375583
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:14 schreef beantherio het volgende:
Het was gisteren ook exact 44 jaar na het incident waarbij een Noord-Koreaanse Mig een verkenningsvliegtuig van de Amerikaanse marine neerschoot.
En op de 15e april van 27 jaar geleden begon de VS de militaire operatie El Dorado Canyon, tegen Libië.

Onzin verband natuurlijk. Ik bedoel maar, er gebeurt zoveel in de wereld, je vindt met data altijd wel zogenaamde links.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')