hoera het is VANDAAGquote:Telkens wanneer ik aan zijn verleden denk, ga ik kapot
hey,quote:Op maandag 15 april 2013 23:24 schreef maily het volgende:
[..]
hoera het is VANDAAG
maw: wat heb je aan zijn verleden? je leeft NU
Echt niet. Je gelooft niet dat je dit verdient.quote:Op maandag 15 april 2013 23:26 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
hey,
Ja, klopt "NU" ik wil dit gevoel ook niet meer hebben, ik wil ook gelukkig zijn. Ik gun dit mijzelf, omdat ik dit verdien.
Ik hou van hem, Ik kan heel erg lief zijn. Dat weet hij. En eenmaal wanneer ik van een persoon houd, ben ik zelfs TE lief. Alleen zijn verleden, daar verstoor ik me aan. Het lijkt alsof ik vervloekt ben.quote:Op maandag 15 april 2013 23:25 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Dat merkte ik aan je OP wees blij dat hij nog bij je is.
nee, totaal niet. Toen kendi ik hem amper.. Het is al zo'n 6 jaar geleden..dat het al uit is tussen hem en haar.quote:Op maandag 15 april 2013 23:26 schreef pl4kkie het volgende:
Ik maak uit je OP op dat hij met jou aan het rommelen was toen hij nog met z'n nu ex had?
hij kan jou niet anders over zijn verleden doen denken... de enige die dat kan BEN JIJ ZELF. dus er is werk aan de winkel voor je! succes!!quote:Op maandag 15 april 2013 23:26 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
hey,
Ja, klopt "NU" ik wil dit gevoel ook niet meer hebben, ik wil ook gelukkig zijn. Ik gun dit mijzelf, omdat ik dit verdien.
ja, hij wil samenwonen met mij en hij wilt heel graag kinderen..quote:Op maandag 15 april 2013 23:26 schreef Charcot het volgende:
Je voedt je eigen ziekelijke gedrag. Waardoor denk jij dat hij nog steeds van haar houdt? Doorgaans hebben de meesten nog wel een plekje voor hun eerste. Wat ook logisch is.
Hij is nu toch bij jou en wil niet voor niets met jou samenwonen. Waarom ben je zo onzeker?
ja, maar hoe?quote:Op maandag 15 april 2013 23:30 schreef maily het volgende:
[..]
hij kan jou niet anders over zijn verleden doen denken... de enige die dat kan BEN JIJ ZELF. dus er is werk aan de winkel voor je! succes!!
pff, wat een stom gevoel is dit zegquote:Op maandag 15 april 2013 23:33 schreef Sekhmet het volgende:
Iedereen heeft een verleden, deal with it!
Als je zo doorgaat raak je hem zeker kwijt. Leg het naast je neer en besef je dat hij nu voor jou heeft gekozen.
kappen kunnen we niet. Hij wil mij niet kwijt, ik hem ook niet.quote:Op maandag 15 april 2013 23:35 schreef FAUSTI het volgende:
Kap er gewoon mee want voor dat je het weet,
Zo der fausti hast gesproken.
Nee jij kappen met je gedrag.quote:Op maandag 15 april 2013 23:36 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
kappen kunnen we niet. Hij wil mij niet kwijt, ik hem ook niet.
geloof me FAUSTI, als dit zo makkelijk was geweest, had ik dit zeker gedaan. Maar zo makkelijk is het niet eenmaal.quote:
Zeg niet dat het makkelijk is maar, dit is best wel ziekelijk...quote:Op maandag 15 april 2013 23:40 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
geloof me FAUSTI, als dit zo makkelijk was geweest, had ik dit zeker gedaan. Maar zo makkelijk is het niet eenmaal.
Je kan jezelf beter gaan laten helpen door iemand die hiervoor heeft doorgeleerd, want dit is niet gezondquote:Op maandag 15 april 2013 23:19 schreef meisjewanhopig het volgende:
Help me aubsorry voor de spel-taalfouten..
Wedden dat het allergrootste deel van de Nederlanders in dezelfde situatie zit? Behalve zij die met hun eerste liefje zijn getrouwd. Voor de meesten geen vuiltje aan de lucht.quote:Op maandag 15 april 2013 23:23 schreef meisjewanhopig het volgende:
Echt een klote situatie is dit mensen.
Je moet je manier van denken bijstellen. Dat heb je zelf in de hand. Gevoel volgt vanzelf. Kijk naar de feiten. Wat jij je in je hoofd haalt zijn gedachten die niet aansluiten op de realiteit. Hij is bij jou, niet bij haar. Dat ze seks/een relatie hebben gehad zegt niks over jullie relatie.quote:Op maandag 15 april 2013 23:34 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
pff, wat een stom gevoel is dit zeg
ik ben het met je eens, echt waar. Gewoon ziekelijk. Ik wil dit gevoel ook niet meer hebben.. Maar ik ga er gewoon kapot van. Ik geloofde nooit in het woordje "vervloekt" maar nu...quote:Op maandag 15 april 2013 23:43 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Zeg niet dat het makkelijk is maar, dit is best wel ziekelijk...
Ga eens naar een psycholoog en dat is niet rottig bedoeld. Heb je hier vaker last van maar dan in andere situaties?quote:Op maandag 15 april 2013 23:47 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
ik ben het met je eens, echt waar. Gewoon ziekelijk. Ik wil dit gevoel ook niet meer hebben.. Maar ik ga er gewoon kapot van. Ik geloofde nooit in het woordje "vervloekt" maar nu...
Nee, ik heb geen exen. Omdat ik te vaak kieskeurig ben geweest. En nooit echt verliefd of van iemand gehouden heb. Maar bij hem voelde het heel anders, hij was best apart toen ik hem leerde kennen. Het klikte meteen..echt waar! Alleen toen ik achterkwam over zijn verleden.. Tsja toen bleef ik erbij haken.. ( Toen ik hem leerde kennen, en pas na 3 dagen ofso achterkwam)quote:Op maandag 15 april 2013 23:46 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Je moet je manier van denken bijstellen. Dat heb je zelf in de hand. Gevoel volgt vanzelf. Kijk naar de feiten. Wat jij je in je hoofd haalt zijn gedachten die niet aansluiten op de realiteit. Hij is bij jou, niet bij haar. Dat ze seks/een relatie hebben gehad zegt niks over jullie relatie.
Heb jij zelf exen...wat zou jij ervan denken als hij zich druk ging maken over jou verleden en wat je toen misschien wel of niet gedaan hebt. En snap je dat hij zijn verleden niet kan veranderen. Het is wat het is en dat heb je te accepteren...of ga bij hem weg.
Klopt, meid.quote:Op maandag 15 april 2013 23:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wedden dat het allergrootste deel van de Nederlanders in dezelfde situatie zit? Behalve zij die met hun eerste liefje zijn getrouwd. Voor de meesten geen vuiltje aan de lucht.
Het ligt niet aan de situatie, maar aan jou. Ga er iets aan doen, want zo kun je geen relatie hebben
dit...quote:Op maandag 15 april 2013 23:48 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Ga eens naar een psycholoog en dat is niet rottig bedoeld. Heb je hier vaker last van maar dan in andere situaties?
bedankt,quote:Op maandag 15 april 2013 23:48 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Ga eens naar een psycholoog en dat is niet rottig bedoeld. Heb je hier vaker last van maar dan in andere situaties?
Meer kan ik er ook niet van maken helaas.quote:Op maandag 15 april 2013 23:56 schreef maily het volgende:
[..]
dit...
en tuurlijk is het fijn om hier je hart te luchten, maar ik denk niet dat wij jou hier verder kunnen helpen.... succes!
Nou toch ook na dit stukje raad ik je eens aan om er met een Profi over te gaan praten. Het klinkt niet gezond. Hoe lullig dat ook zal overkomen.quote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
bedankt,
Nee, helemaal niet. Ik kan echt met iedereen opschieten, en bendan ook echt een spontane vrolijke meid die van lachen houdt, en van humeur. Alleen bij deze situatie verander ik gewoon 90 graden. Ik haat mijzelf hierdoor. Waarom kan ik zijn verleden niet vergeten, klinkt heel kinderachtig maar mijn gevoel laat mij niet met rust.. Hij zegt wel eens vaker dat hij mij voor niemand zou verlaten.. Omdat ik echt een lief meisje ben, alleen ik heb van die buien dat ik zomaar boos kan worden als ik eraan moet denken.. Het is ook dat ik jammer genoeg een gevoelig dame ben.
goed idee, maar ik ben altijd een gesloten dame geweest.. dat nooit echt hield om haar problemen te vertellen aan anderen.quote:Op maandag 15 april 2013 23:54 schreef Sekhmet het volgende:
http://mens-en-samenlevin(...)-gs-psychologie.html
Ga naar een psycholoog. Je gaat jezelf en je relatie zo alleen maar verder kapot maken.
jaquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:02 schreef hezdunnah het volgende:
Is dit jou eerste vriendje? en sorry als je het al ergens hebt genoemd maar het is al laat en ik ben niet meer helder (sws al niet helder mar nu al helemaal niet).
Dat speelt dan ook wel een rol, jij weet natuurlijk niet hoe het is om iemand eerder te hebben gehad.quote:
Ah...quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:09 schreef hezdunnah het volgende:
[..]
Dat speelt dan ook wel een rol, jij weet natuurlijk niet hoe het is om iemand eerder te hebben gehad.
Kan je niet een keer met een andere jongen in bed duiken?
Is dit een grap, ofso? Ik zal altijd mijn liefje trouw blijven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:09 schreef hezdunnah het volgende:
[..]
Dat speelt dan ook wel een rol, jij weet natuurlijk niet hoe het is om iemand eerder te hebben gehad.
Kan je niet een keer met een andere jongen in bed duiken?
Ja deels wel. Maar dan heb je toch eens gevoeld hoe het met een andere gozah is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:13 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Is dit een grap, ofso? Ik zal altijd mijn liefje trouw blijven.
Hoi Messina,quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:11 schreef Messina het volgende:
Je moet het omdraaien;
Ja, hij was met iemand anders. Maar blijkbaar was zij toch niet goed genoeg, het ging immers over. Nu heeft hij wat met jou en hij kijkt naar de toekomst; Praten over samenwonen, kinderen, etc.
Newsflash: Bijna iedereen heeft een relatieverleden. Je klinkt net alsof hij weet ik wat niet heeft gedaan. Hij heeft gewoon een relatie gehad voor jou, so what? Het had ook andersom kunnen zijn. Het is al jaren terug. Omdat jij steeds erover vraagt blijf je ermee bezig en hij geeft ook nog eens netjes eerlijk antwoord.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:18 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Hoi Messina,
Hij zegt ookwel tegen mij dat ik beter ben dan haar, en dat hij me voor geen andere zou verlaten..
Alleen aarzel ik over zijn verleden, omdat ik een jaloerse persoon ben.. Niet afgunstig maar jaloers op mijn liefje.
Hij wil een toekomst met mij, en is daar zeker van..
Maar toch moet ik steeds denken van stel dat hij haar ooit tegen zou komen, of stel dat zij contact probeert te zoeken. Zelf woont ze in duidsland en heeft al een kind) vertelde hij mij. Mja,.. Stom gevoel wilt maar niet verdwijnen
Mja, dat is ook wel een beetje je leeftijd (ik was 10+ jaar geleden ook een stuk jaloerzer dan ik nu ben), maar ik ben het wel met de meesten eens hier dat het gewoon niet gezond isquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:18 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Hoi Messina,
Hij zegt ookwel tegen mij dat ik beter ben dan haar, en dat hij me voor geen andere zou verlaten..
Alleen aarzel ik over zijn verleden, omdat ik een jaloerse persoon ben.. Niet afgunstig maar jaloers op mijn liefje.
Hij wil een toekomst met mij, en is daar zeker van..
Maar toch moet ik steeds denken van stel dat hij haar ooit tegen zou komen, of stel dat zij contact probeert te zoeken. Zelf woont ze in duidsland en heeft al een kind) vertelde hij mij. Mja,.. Stom gevoel wilt maar niet verdwijnen
Je bent niet jaloers, je bent negatief over jezelf en daarmee onzeker, dat vertaalt zich dan ook naar je relatie toe maar die staat er in feite los van.quote:
jaloezie maakt je niet aantrekkelijkerquote:Op maandag 15 april 2013 23:33 schreef Sekhmet het volgende:
Iedereen heeft een verleden, deal with it!
Als je zo doorgaat raak je hem zeker kwijt. Leg het naast je neer en besef je dat hij nu voor jou heeft gekozen.
Heerlijk hoe jij jezelf dingen aanpraat en gek maakt. Jij creert allemaal zelfbedachte beren op de weg.quote:Op maandag 15 april 2013 23:47 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
ik ben het met je eens, echt waar. Gewoon ziekelijk. Ik wil dit gevoel ook niet meer hebben.. Maar ik ga er gewoon kapot van. Ik geloofde nooit in het woordje "vervloekt" maar nu...
. Kun je mij alstublieft paar tips geven, wat ik wel en wel kn doen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:32 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Newsflash: Bijna iedereen heeft een relatieverleden. Je klinkt net alsof hij weet ik wat niet heeft gedaan. Hij heeft gewoon een relatie gehad voor jou, so what? Het had ook andersom kunnen zijn. Het is al jaren terug. Omdat jij steeds erover vraagt blijf je ermee bezig en hij geeft ook nog eens netjes eerlijk antwoord.
Hij had al gelijk een streep moeten trekken: dat is het verleden, dit is nu. En nu is het aan jou om dat (met hulp) te doen. Weet je wat pas zonde is? Als het straks hierdoor uit gaat en je er spijt van krijgt. Doe er nu iets aan. En je bent nog hartstikke jong, er gaat wel meer zijn waar je niet direct mee uit de voeten kunt. Als je nu leert om met dingen om te gaan kun je de rest ook beter aan.
Kun je mij dan alstublieft een paar goeie tips geven wat ik zo'n ongeveer kn doen? Xquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:32 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Newsflash: Bijna iedereen heeft een relatieverleden. Je klinkt net alsof hij weet ik wat niet heeft gedaan. Hij heeft gewoon een relatie gehad voor jou, so what? Het had ook andersom kunnen zijn. Het is al jaren terug. Omdat jij steeds erover vraagt blijf je ermee bezig en hij geeft ook nog eens netjes eerlijk antwoord.
Hij had al gelijk een streep moeten trekken: dat is het verleden, dit is nu. En nu is het aan jou om dat (met hulp) te doen. Weet je wat pas zonde is? Als het straks hierdoor uit gaat en je er spijt van krijgt. Doe er nu iets aan. En je bent nog hartstikke jong, er gaat wel meer zijn waar je niet direct mee uit de voeten kunt. Als je nu leert om met dingen om te gaan kun je de rest ook beter aan.
Tsja, klinkt een beetje gek maar "watertekens" hę. Zijn super jaloers. Alsof ik trots op mijzelf ben door mijn gedrag, ik wil juist ook verder kunnen gaan.. Hij wil een toekomst met mij, ik ook met hem.. Hij is ook jaloers, maar ik ook. Hij kan mijn verleden dan niet erbij betrekken, hij word wel heel woedend wanneer ik aandacht van andere jongens krijg.. We zijn beiden jaloers.quote:Op dinsdag 16 april 2013 06:40 schreef Blim het volgende:
een beetje jaloezie is gezond maar jij bent ziekelijk jaloers en ook nog eens om totaal ongegronde redenen.
je praat over je vriend alsof hij een misdaad begaan heeft in zijn verleden, en hij je het pas verteld heeft na 3 dagen.
kom op zeg.. hij heeft seks gehad met een ex.. dat doen mensen in een relatie.
accepteer dat nou maar.
onzekerheid en angst om iemand te verliezen maken jaloers.. claimerig.. en dat maakt een relatie kapot.
door jou gedrag gaat juist hetgeen gebeuren waarvoor je bang bent..
de situatie relativeren, accepteren en loslaten!
Vraagje : stel je hebt een relatie van 5-6 jaar terug. Maar je hebt nu huidige vriendin..quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:40 schreef WvdL het volgende:
[..]
Heerlijk hoe jij jezelf dingen aanpraat en gek maakt. Jij creert allemaal zelfbedachte beren op de weg.
Zijn relatie is al van 6 fucking jaren terug.. als het nou 6 dagen waren geweest.
Je jaagt hem alleen maar weg met je paranoia gedrag. Zelfs dan denk je dat het nog door je ex zou komen.
laat die ex los van em, heeft hij wssnlijk ook al gedaan 5-6 jaar terug.
Ik begrijp je, dank je!quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:08 schreef Mystikvm het volgende:
Hij wordt woedend als jij aandacht krijgt, jij bent ziek van jaloezie als je aan zijn verleden denkt. Dat los je niet op met een paar goedbedoelde tips op een forum, dat is aard van het beestje, en meestal een recipe for disaster.
Je moet dat soort dingen los kunnen laten, en dat vergt heel wat moeite. Het is een kwestie van instelling, en wat ik al zei, die instelling gaat niet veranderen omdat een paar mensen hier goede tips geven. Bottomline is namelijk dat je niet zo'n jankerd moet zijn, niets meer en niets minder.
nee, toen hij 20 was.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:17 schreef mirannie het volgende:
19 jaar, al jaren een relatie en dan jaloers zijn op zijn ex van toen hij 14 was ofzo
Toen ik begon met lezen dacht ik minstens dat hij in de bak had gezeten. Doe normaal mens!! Als dit (blijkbaar) het ergste is wat je kan overkomen, ga je het nog zwaar krijgen in je verdere leven.
Dan moet je jezelf een andere manier van denken aanleren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:18 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Ik begrijp je, dank je!
Maar ik zou graag willen weten, hoe ik zijn verleden met rust kan laten.
Hij is het al gewend van mij, ik heb ook geprobeerd om hem te laten. Maar toen ging hij er kapot van.. Hij wil mij niet kwijt en ik hem ook nietquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:25 schreef ikbenik het volgende:
Zoals zoveel al hebben gezegd: hij is met jou en niet met haar. Hij heeft voor jou gekozen. Alleen wil ik me ook aansluiten bij eerdere adviezen, je moet echt hier met een professioneel persoon over gaan praten. Door je huidige gevoelens zou je hem juist kunnen kwijtraken en dat wil je natuurlijk niet. De jaloezie die je voelt hoeft niet weg, maar moet wel meer in goede banen worden geleid.
Dus er is eigenlijk helemaal geen probleem? Dan spreek je jezelf toch eigenlijk tegen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:32 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Hij is het al gewend van mij, ik heb ook geprobeerd om hem te laten. Maar toen ging hij er kapot van.. Hij wil mij niet kwijt en ik hem ook niet
Dat is ook best wel ziek om te denken...... doe dat gewoon niet? Gekke tip?quote:Op maandag 15 april 2013 23:19 schreef meisjewanhopig het volgende:
Voor mij heeft hij een relatie gehad met een meisje waar hij heel veel van hield, en waar hij voor het eerst seks mee had.. Als ik hieraan moet denken word ik gek van mijnzelf.. Telkens denk ik dan dat, dat meisje van mij en hij van haar heeft genoten met seks. Ik word gewoon ziek bij t denken.
Ik bedank je voor het reageren, dank je!quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:43 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dus er is eigenlijk helemaal geen probleem? Dan spreek je jezelf toch eigenlijk tegen?
pffff. Klinkt allemaal te gek voor woorden hč. Ik ben echt een zeikerd. Ik word ook hartstikke gek van mijnzelf hoor.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:49 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dat is ook best wel ziek om te denken...... doe dat gewoon niet? Gekke tip?
Mocht jij mijn vriendin zijn ik zou je laten vallen omdat je constant oude koeien uit de sloot haalt!quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:51 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Ik bedank je voor het reageren, dank je!
Ja, en nee. Ik bezorg hem best wel veel stress als ik over zijn verleden praat. Dan zegt hij :" Ik heb mijn verleden al losgelaten, ze heeft nu iemand anders, en heeft een kind", het boeit me allemaal niet meer, en zweerd steeds dat hij mij wil. Mja, mijn gevoel pest me.
Computer uitzetten, vriend bellen, knuffel geven?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:53 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
pffff. Klinkt allemaal te gek voor woorden hč. Ik ben echt een zeikerd. Ik word ook hartstikke gek van mijnzelf hoor.
Dit dus!quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:53 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Computer uitzetten, vriend bellen, knuffel geven?
Dan blijft mijn advies toch staan:quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:51 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Ja, en nee. Ik bezorg hem best wel veel stress als ik over zijn verleden praat. Dan zegt hij :" Ik heb mijn verleden al losgelaten, ze heeft nu iemand anders, en heeft een kind", het boeit me allemaal niet meer, en zweerd steeds dat hij mij wil. Mja, mijn gevoel pest me.
Of je het advies wilt opvolgen is natuurlijk aan jou, maar zoals ik het zo lees kom je hier niet zelf uit. Wat ik je dan nog wel kan meegeven, is dat je echt niet te lang moet wachten met professionele hulp.quote:je moet echt hier met een professioneel persoon over gaan praten.
De jaloezie die je voelt hoeft niet weg, maar moet wel meer in goede banen worden geleid.
Ik heb een ex van 5-6 jaar terug, had een relatie van 3 jaar met der.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:06 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Vraagje : stel je hebt een relatie van 5-6 jaar terug. Maar je hebt nu huidige vriendin..
Mis je je ex dan weleens, of zijn die gevoelens er nog dan?
Dat doe je zelf, dus daar kun je ook zelf mee stoppen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:18 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
hoe ik zijn verleden met rust kan laten.
Je hebt het heel mooi verwoord, *opluchtingquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:53 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mocht jij mijn vriendin zijn ik zou je laten vallen omdat je constant oude koeien uit de sloot haalt!
Wil jij door je ouders gestraft worden omdat je 6 jaar geleden iets fout deed?
Ik vind dat je overdrijft! Je zal hem op die manier verliezen.
Je volgende vriend zal misschien met meer meisjes de lakens gedeeld hebben, waarschijnlijk gaat je zelfvertrouwen dan helemaal een deuk krijgen!
Laat het los of zoek hulp!
Behalve dat hij geen 'fout' heeft gemaaktquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:58 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Je hebt het heel mooi verwoord, *opluchting
Wat betreft : " wil je gestraft worden omdat je 6 jaar geleden iets fout deed. Heel erg bedankt. Dank je wel X
Jij zit niet in een rare situatie! Jij zit in een doodnormale situatie waar jij een probleem van maakt!quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:00 schreef meisjewanhopig het volgende:
Beste Fokkers,
Ik dank jullie zeer voor het normaal reageren..
Ik hoop dat jullie ook gelukkig zullen worden, en nooit in zo'n situatie als mij belanden..
Bedankt allemaal!
Xxx
hij weet dat ik van hem houd, ik ben ook erg liefdevol TE zelfs, ik moet steeds aan hem zitten omdat ikzelf een kroel persoon ben. Ik denk dat jullie gelijk hebben beste Fokers! Ik moet mijn best doen, dat arme jongen werkt voor onze toekomst..quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:53 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Computer uitzetten, vriend bellen, knuffel geven?
Ik ben echt naast dit een lief,gevoelig,meevoelend,liefdevol,behulpzaam,zorgzame dame. Alleen zijn verleden maakt mijn jaloers helaas. Mja, ik moet vechten met mijnzelf.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:03 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Jij zit niet in een rare situatie! Jij zit in een doodnormale situatie waar jij een probleem van maakt!
Wees blij dat hij geen losbandig leven heeft gehad, wees blij dat hij ondanks jouw gedrag nog steeds voor je blijft kiezen!
Ik geef het je op een blaadje, veel jongens hadden je al laten vallen!
Uhm, iedereen heeft al eens in zo'n situatie gezeten als jij, alleen niemand ziet het als een doodzonde dat zijn of haar partner al eerder een relatie heeft gehad.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:00 schreef meisjewanhopig het volgende:
Beste Fokkers,
Ik dank jullie zeer voor het normaal reageren..
Ik hoop dat jullie ook gelukkig zullen worden, en nooit in zo'n situatie als mij belanden..
Bedankt allemaal!
Xxx
stomme, ik:(quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:10 schreef mirannie het volgende:
[..]
Uhm, iedereen heeft al eens in zo'n situatie gezeten als jij, alleen niemand ziet het als een doodzonde dat zijn of haar partner al eerder een relatie heeft gehad.
Nogmaals: zoek professionele hulp, want het leven wordt echt wel zwaarder dan dit en dit kun je al niet aan.
Gelukkig staat het niet vast hoe je bent en kun je jezelf veranderen.quote:
Ik moet het afwerken. Maar geen idee , hoe ik het beste kan aanpakken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig staat het niet vast hoe je bent en kun je jezelf veranderen.
Ik zou beginnen met handelen hoe je wilt handelen en dan ga je vanzelf denken hoe je wilt denken.
Dank je wel voor je mooie duidelijke tekst.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:58 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ik heb een ex van 5-6 jaar terug, had een relatie van 3 jaar met der.
Toendertijd hield ik van der voor zover ik kon. In die 3 jaar kom je tot een inzicht dat de relatie/liefde misplaatst is door x redenen. Deze redenen zorgen ervoor dat je minder van diegene gaat houden, wat tot gevolg heeft dat de relatie beeindigt.
De hoofdoorzaak van een relatie die stopt, Liefde is bij 1 of allebij niet meer aanwezig.
Als ik nu me ex zou tegenkomen, zou ik beloofd hoi zeggen ofzo. maar geen gevoelens voor krijgen. Ik weet haar totaal plaatje. Dat totaal plaatje past niet bij mij.
Dus.. ik kan zeggen als hij (je vriend) niet zelf de hele tijd over der praat.. hij net zo over der heen is als mij. Een ex is iets uit het verleden, een gesloten hoofdstuk.
Ikzelf beschouw het vooral als een leer moment
Als je dat niet kon afleiden uit wat ik schrijf. zal ik het eens heel duidelijk verwoorden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:25 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Dank je wel voor je mooie duidelijke tekst.
Mijn vriend zegt ook dat hij er allang overheen is, en dat ik niet moet aarzelen over zijn verlenden, maar juist met rust moet laten. Ook zegt hij dat ik "iets" heb dat speciaal is, en dat die anderen meiden dat niet hadden. Hij wilt mij voor geen ander laten vallen.. Dat maakt mij juist ook gelukkig wanneer ik dat te horen krijg.. Als ik over zijn verleden begin, en zeg dat ik ermee zit, vind hij het behoorlijk raar. Waarop hij dan reageert; Ik ben er allang over heen, wat bezielt jou dan nu? Maar lieve fokker, dus het kan jou ook niet meer schelen als jij je ex tegen zou komen? Dus o.a geen gevoelens meer voor hebben?
Dit zegt mijn vriend ookquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:48 schreef WvdL het volgende:
[..]
Als je dat niet kon afleiden uit wat ik schrijf. zal ik het eens heel duidelijk verwoorden.
Nee ik voel niks meer voor me ex. been heel blij met me huidige vriendin en wil der voor alle goud in de wereld niet ruilen voor me ex.
Met mijn huidige vriendin ben ik gelukkig, met me ex niet. Simpeler kan ik het niet zeggen
Ik denk dat je het jezelf erg moeilijk maakt omdat je gelooft dat deze situatie ervoor zorgt dat je dat gevoel hebt; dat gevoel zit in jou en jouw interpretatie van de situatie roept dat gevoel omhoog. Daarmee is ook de enige persoon die dit op kan lossen jij, het is namelijk iets van jou.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:51 schreef meisjewanhopig het volgende:
Ik hou van hem, daarom ben ik jaloers op hem. Achja, ik ga mijn best doen, hopelijk! Hartstikke lief van jullie allemaal. Xquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:08 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik denk dat je het jezelf erg moeilijk maakt omdat je gelooft dat deze situatie ervoor zorgt dat je dat gevoel hebt; dat gevoel zit in jou en jouw interpretatie van de situatie roept dat gevoel omhoog. Daarmee is ook de enige persoon die dit op kan lossen jij, het is namelijk iets van jou.
Als jij je onzekerheid weg duwt met het idee dat hij van jou is, alsof dat op 1 of andere manier jouw onzekerheid wegneemt dan druk je dat gevoel wat er wel degelijk zit alleen maar weg, het idee van hem en zijn ex en dat hij dus niet helemaal van jou is past bij dat onzekere gevoel en samen duwen die tegen je aan net zolang totdat jij in ziet dat dit iets is wat je zelf doet en je met jezelf aan de slag gaat.
Oh, het spijt me...quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ben homoDus ben gewoon mannelijk.
Hoe ik ermee ben omgegaan..gewoon aan de positieve dingen denken als ik me even wat minder voel op dat vlak. Het is niet voor niets uit met de vorige relatie en hij vind mij blijkbaar een veel beter iemand dan z'n ex. Hij zegt altijd dat we veel beter bij elkaar passen en dat hij nu veel gelukkiger is dan toen.
Tuurlijk denk ik er nog wel eens aan dat hij een vorige relatie had, maar ik krijg er nu niet meer echt een heel vervelend of jaloers gevoel bij. Ik doe gewoon m'n dagelijkse dingetjes en z'n ex komt bijna nooit ter sprake. En zo wel, dan is het meestal van zijn kant omdat hij een herinnering krijgt ofzo die hij wil delen. En dat vind ik nu gewoon prima. Het hoort nou eenmaal bij zijn verleden. En ik hou van zijn complete plaatje!! En daar hoort zn verleden ook bij. Niet eerlijk om hem daarop aan te kijken, hij kan het toch niet veranderen. En dat wil hij ook niet - want hij heeft wel dingen geleerd in die relatie die hij in deze relatie toe kan passen...een belangrijkere relatie volgens hem zelf.
jawel, maar andersom ook.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:51 schreef Lienekien het volgende:
Ben jij jaloers als je vriend met andere meisjes praat? Of jaloers op zijn vrouwelijke collega's?
Dus hij is ook onzeker?quote:
Mijn vriend is juist geen persoon die met andere meiden afspreekt, hij is nooit buiten altijd thuis. Hij heeft ook geen vrienden meer.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als een relatie goed gaat en je er beiden een goed gevoel over hebt dan hoef je niet jaloers te worden als je vriend praat met een andere jongen ( in jouw geval meisje ) of als hij met anderen afspreekt. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als je dat niet hebt in een relatie wordt het heel erg moeilijk. Het is bij ons dan wel een soort van regel dat we elkaar altijd inlichten als we met iemand afspreken, ook al is het maar voor een middagje. Niet dat we dat ooit besproken hebben, maar het is een soort van onuitgesproken regel. Helpt wel
Wat geloof je dat die 2 dingen met elkaar te maken hebben? Jaloezie is je onzekerheid en dat is weer negativiteit over jezelf, dat verdwijnt toch niet als je hem 'hebt'?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:39 schreef meisjewanhopig het volgende:
Ik hou van hem, daarom ben ik jaloers op hem.
ben jij nooit echt jaloers op jouw vriend, vriendin in een relatie? Eerlijk antwoord, aub.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:00 schreef Canillas het volgende:
[..]
Wat geloof je dat die 2 dingen met elkaar te maken hebben? Jaloezie is je onzekerheid en dat is weer negativiteit over jezelf, dat verdwijnt toch niet als je hem 'hebt'?
Geen jaloersheid hier. Ik zie me vriendin dan ook niet als iets dat ik MOET hebben of NODIG heb. Voor mij is mijn vriendin een toevoeging aan mijn leven. :-)quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:01 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
ben jij nooit echt jaloers op jouw vriend, vriendin in een relatie? Eerlijk antwoord, aub.
Liefde heb je nodig, zonder liefde is het moeilijk om te leven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:05 schreef WvdL het volgende:
[..]
Geen jaloersheid hier. Ik zie me vriendin dan ook niet als iets dat ik MOET hebben of NODIG heb. Voor mij is mijn vriendin een toevoeging aan mijn leven. :-)
Toevoeging: Zoals Canillas zegt.. Relatie en jaloersheid zijn verschillende dingen. Gebruik je relatie dan dus ook niet als een excuus om jezelf toe te staan om jaloers te zijn.
Jaloezie is iets waar je in wil geloven om te kunnen doen alsof een ander jou dat gevoel geeft terwijl het je eigen innerlijke negativiteit is die je nog hebt op te lossen. Jaloezie is net zoals elke vorm van een ander verantwoordelijk willen houden voor hoe je zelf in het leven staat tegen jezelf liegen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:01 schreef meisjewanhopig het volgende:
ben jij nooit echt jaloers op jouw vriend, vriendin in een relatie? Eerlijk antwoord, aub.
Liefde voor jezelf, compassie en betrokkenheid bij je eigen bestaan, dat heb je nodig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:08 schreef meisjewanhopig het volgende:
Liefde heb je nodig, zonder liefde is het moeilijk om te leven.
Duidelijk, bedankt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:10 schreef Canillas het volgende:
[..]
Jaloezie is iets waar je in wil geloven om te kunnen doen alsof een ander jou dat gevoel geeft terwijl het je eigen innerlijke negativiteit is die je nog hebt op te lossen. Jaloezie is net zoals elke vorm van een ander verantwoordelijk willen houden voor hoe je zelf in het leven staat tegen jezelf liegen.
Minder Twilight kijken graagquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:08 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar liefde heeft iedereen nodig. Je kan ook gelukkig worden als je geen vriend-vriendin heb, maar liefde heeft gewoon iedereen nodigquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Liefde voor jezelf, compassie en betrokkenheid bij je eigen bestaan, dat heb je nodig.
Iemand anders willen hebben zodat je niet in jezelf hoeft te investeren omdat je jezelf dat niet waard vind is geen liefde, dat is het tegenovergestelde van liefde.
Noem je dat geen relatie dan, de band tussen jouw vrienden, familie, etc? Is toch ook soortgelijke relatie.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:12 schreef WvdL het volgende:
[..]
Minder Twilight kijken graag![]()
Liefde is er op vele manieren. Wel weet ik dat 'verplichte' liefde niet bestaat. Liefde kun je ook niet afdwingen. Hoe meer je het najaagt of in bezit poogt te behouden, hoe minder je krijgt![]()
Liefde kun je krijgen van je familie, je passie/hobbie, vrienden. Allemaal manieren van liefde zonder een relatie.
Dan ga ik nog geeneens op in de stelling dat je liefde NODIG hebt, want ook dat is discutable
Wat bedoel je met liefde? Nu klinkt het een beetje alsof je liefde ziet als het hebben van iemand om je 'beter' te voelen maar dat is geen liefde dat is verslaving.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:14 schreef meisjewanhopig het volgende:
Ja, ok. Maar liefde heeft iedereen nodig. Je kan ook gelukkig worden als je geen vriend-vriendin heb, maar liefde heeft gewoon iedereen nodig
pcies.. maar daar ga je toch ook niet jaloers doen door bv iemands verleden.. Daar kun je dingen toch wel zonder jaloers te worden bepraten? Je bent toch ook niet jaloers op je pa&ma dat ze voor jou al een relatie hadden (lekker scheef voorbeeldquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:15 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Noem je dat geen relatie dan, de band tussen jouw vrienden, familie, etc? Is toch ook soortgelijke relatie.
nee, niet beter te voelen.. Maar er is wel een spreekwoord. Dat iedereen wel liefde nodig heeft zijn of haar parnter..quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Wat bedoel je met liefde? Nu klinkt het een beetje alsof je liefde ziet als het hebben van iemand om je 'beter' te voelen maar dat is geen liefde dat is verslaving.
Haha, haha..quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:17 schreef WvdL het volgende:
[..]
pcies.. maar daar ga je toch ook niet jaloers doen door bv iemands verleden.. Daar kun je dingen toch wel zonder jaloers te worden bepraten? Je bent toch ook niet jaloers op je pa&ma dat ze voor jou al een relatie hadden (lekker scheef voorbeeld) Jij gaat toch ook niet moeilijk doen over je relatie met hun omdat zij al 20 jaar geleden sex met elkaar hadden ofzo :p
Ja, hij niet. Anders zou hij allaaang gaan. Ik ben te lief voor hem eigenlijk.. Ik ga mijn best doen.. :$quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:28 schreef WvdL het volgende:
nee.. fix jezelf eerst. Als je hem jou therapeut maakt door met jouw issues heletijd op te zadelen.. is ie snel weg..
Ik zou iig wel snel weg zijn bij zo'n labiel meisje
nee, ik been geen enigste kind thuis. Jahahhahah, so je kent me echt hę. :pquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:26 schreef WvdL het volgende:
ben je enig kind thuis? dat je altijd alle aandacht kreeg?
Volgens mij kan je niet tegen het idee dat iemand minder dan 100% aandacht voor jou heeft
Je bent iig ongezond veel jaloers.
ik bedoel hulpverlening....quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:32 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Hij is aan het werk, en komt zo thuis.. Dan app ik hem meteen:@
Dat is ook niet gezond...quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:57 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Hij is nooit buiten altijd thuis. Hij heeft ook geen vrienden meer.
lienekien, btw een ander vraagje :' Ben jij geboren als een waterteken?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:00 schreef Lienekien het volgende:
Meisje, het is echt allemaal verspilde energie. En je ziet je jalouzie aan voor liefde. En dat is het niet.
Want?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:11 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
lienekien, btw een ander vraagje :' Ben jij geboren als een waterteken?
ik las dat in een topic van 2004' toevallig' beste Lienekien, het beste moet jij mij kunnen begrijpen als "kreeft' zijnde.quote:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:57 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Mijn vriend is juist geen persoon die met andere meiden afspreekt, hij is nooit buiten altijd thuis. Hij heeft ook geen vrienden meer.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:08 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:26 schreef meisjewanhopig het volgende:
Mijn liefje is onderweg naar huis toe, zou ik met hem praten? Ik was een beetje boos weer uit "jaloezie"iemand tips? :p
quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:31 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
Ja, hij niet. Anders zou hij allaaang gaan. Ik ben te lief voor hem eigenlijk.. Ik ga mijn best doen.. :$
quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:11 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
lienekien, btw een ander vraagje :' Ben jij geboren als een waterteken?
Ik krijg opeens een troll alertquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:55 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
ik las dat in een topic van 2004' toevallig' beste Lienekien, het beste moet jij mij kunnen begrijpen als "kreeft' zijnde.
Welk topic? Ik ben geen kreeft.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:55 schreef meisjewanhopig het volgende:
[..]
ik las dat in een topic van 2004' toevallig' beste Lienekien, het beste moet jij mij kunnen begrijpen als "kreeft' zijnde.
Dat kan ook...quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:19 schreef seasushi het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik krijg opeens een troll alert
troll, wat is dat?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Begin ook een troll gevoel te krijgen...
Die laatste post van motorbloempjequote:Op dinsdag 16 april 2013 22:01 schreef maily het volgende:
o help.... R&P / Meiden, die jaloers zijn op hen vriend.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:05 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Die laatste post van motorbloempje![]()
pffff hou opquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:50 schreef Perico het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, kun je het beeld van, dat je vriend honderden keren lekker klaarkwam in zijn ex, niet vergeten en word je hier helemaal tuureluurs van?
en daarbij riep " ik hou zo ontzettend veel van je, niemand is zo lekker als jij"quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:50 schreef Perico het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, kun je het beeld van, dat je vriend honderden keren lekker klaarkwam in zijn ex, niet vergeten en word je hier helemaal tuureluurs van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |