Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch maar beschikbaarheid aangezet, moet echt even mijn verstand op nul zetten na twee weken tentamens Ben gebeld voor een ritje Nijkerk - Almere in een Transit en Amersfoort - Almere in een DS3. Bij de laatste rit staat: LET OP!!!! FAILLISSEMENT!!! Wat valt er aan op te letten dan? Is gewoon voor de grote in Almere waar geen schades voor genoteerd hoeven te worden..
Op maandag 15 april 2013 19:39 schreef Neerlands_Trots het volgende: Toch maar beschikbaarheid aangezet, moet echt even mijn verstand op nul zetten na twee weken tentamens Ben gebeld voor een ritje Nijkerk - Almere in een Transit en Amersfoort - Almere in een DS3. Bij de laatste rit staat: LET OP!!!! FAILLISSEMENT!!! Wat valt er aan op te letten dan? Is gewoon voor de grote in Almere waar geen schades voor genoteerd hoeven te worden..
Waarschijnlijk doen ze dan wat moeilijker over het meegeven van de auto.
Op maandag 15 april 2013 19:39 schreef Neerlands_Trots het volgende: Toch maar beschikbaarheid aangezet, moet echt even mijn verstand op nul zetten na twee weken tentamens Ben gebeld voor een ritje Nijkerk - Almere in een Transit en Amersfoort - Almere in een DS3. Bij de laatste rit staat: LET OP!!!! FAILLISSEMENT!!! Wat valt er aan op te letten dan? Is gewoon voor de grote in Almere waar geen schades voor genoteerd hoeven te worden..
Heb ik ook wel eens gehad. Of ik wel punctueel wilde zijn, aangezien die mensen het al lastig hadden. Moest een A6 ophalen in Emmeloord en juist op die dag vond men het leuk om de brug op de N50 dicht te zetten. Geen bus kon er langs, dus toen was ik anderhalf uur te laat. Was uiteindelijk geen probleem, heb nog een half uur bij die mensen thuis gezeten..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op maandag 15 april 2013 19:39 schreef Neerlands_Trots het volgende: Toch maar beschikbaarheid aangezet, moet echt even mijn verstand op nul zetten na twee weken tentamens Ben gebeld voor een ritje Nijkerk - Almere in een Transit en Amersfoort - Almere in een DS3. Bij de laatste rit staat: LET OP!!!! FAILLISSEMENT!!! Wat valt er aan op te letten dan? Is gewoon voor de grote in Almere waar geen schades voor genoteerd hoeven te worden..
Een vriend van me die voor EW werkt moest een keer samen met een curator een auto innemen. De curator deed uiteindelijk het werk, en hij kon gewoon gaan rijden. Meer weet ik er niet van.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op maandag 15 april 2013 19:39 schreef Neerlands_Trots het volgende: Toch maar beschikbaarheid aangezet, moet echt even mijn verstand op nul zetten na twee weken tentamens Ben gebeld voor een ritje Nijkerk - Almere in een Transit en Amersfoort - Almere in een DS3. Bij de laatste rit staat: LET OP!!!! FAILLISSEMENT!!! Wat valt er aan op te letten dan?
Je hoeft ze er niet op te wijzen dat ze voortaan moeten fietsen.
Wat zit er bij die grote in Breda ineens een leuke achter de balie! Beter dan die chagrijn van eest.
Die Fiesta rijdt trouwens best prima! Viel me echt op dat het sturen ook lekker precies gaat. Het is jammer dat ie er zo oerlelijk uitziet, met die middenconsole als hoogtepunt
En dan moet ik nou net weer een auto van de grote in Breda naar een ander 'oplap' bedrijf brengen in Breda, morgen Ford Fiësta schijnt inderdaad erg goed te rijden. Maar dashboard vindt ik niet om aan te zien, geldt eigenlijk voor alle nieuwe(re) Ford modellen. En dan hebben ze bij de facelift de voorzijde helemaal verkloot. Is Peugeot eindelijk een beetje gestopt met de stofzuiger bumpers, neemt Ford het over..
Ik heb trouwens morgen wel een onder gemotoriseerd dagje zeg. Sprinter met 95pk, Kangoo met 90pk en de obesitas Insignia met 110 pk
Op dinsdag 16 april 2013 10:07 schreef joppie_saus het volgende: Vandaag een Caddy 2.0 140pk TDI mee met de nodige opties, onder andere navigatie. Veel beter an die eeuwige SDItjes.
Ik had vandaag ook een vivario met 150 pk mee. Kun je aardig mensen mee verassen. Zo ook een Volvo die mij wel even dacht in te halen toen de snelweg van 2 baans en 100 naar 120 en 3 baans, die bleef mooi achter mij
Zonder vertraging heb ik er volgens mij twee uur en een kwartier over gedaan. Met de auto is het 45 km, 30 minuten
Tijdens mij allereerste werkdag moest ik van Nijmegen naar Tiel, dat is net zoiets. Duurde ook een eeuwigheid, inclusief een grafeind lopen in de kou. Gelukkig bleek dat geen dagelijkse kost te zijn bij EW
Zonder vertraging heb ik er volgens mij twee uur en een kwartier over gedaan. Met de auto is het 45 km, 30 minuten
Hangt denk ik een beetje van het tijdstip af, in principe ben je met bus 81/181 zo bij station Arkel, als je dan de trein pakt naar Geldermalsen en een beetje een gunstige aansluiting hebt ben je zo in Tiel. Of zijn de aansluitingen nooit gunstig?
Wat is die DS3 een klotebak zeg, weinig zicht rondom, heel gehorig op de snelweg en de tellers zijn maar lastig af te lezen door de contrasten. Moest echt goed kijken hoe hard ik reed.
Mijn eerste rit vandaag ging niet door, flinke omweg met het ov maar toch de 2e en 3e rit kunnen doen. Wat een rotbak is zo'n Nissan koeskas/kwasaskaai/qasqai, windgevoelig nep-stoer ding :p
Hangt denk ik een beetje van het tijdstip af, in principe ben je met bus 81/181 zo bij station Arkel, als je dan de trein pakt naar Geldermalsen en een beetje een gunstige aansluiting hebt ben je zo in Tiel. Of zijn de aansluitingen nooit gunstig?
Wat is die DS3 een klotebak zeg, weinig zicht rondom, heel gehorig op de snelweg en de tellers zijn maar lastig af te lezen door de contrasten. Moest echt goed kijken hoe hard ik reed.
Aansluitingen waren ruk, t was meer wachten dan in het OV zitten. En veel lopen
Kutzooi, eerste bekeuring binnen. 4 kilometer te hard binnen bebouwde kom... Ook nog net bij aankomst: tijdstip bekeuring: 14:16 Aankomst leasebedrijf: 14:20
Morgen weer de weg op, Breda - Almere en Lelystad - Breda... A6 allroad quattro en mondeo. Eerste keer dat ik in almere kom bij "de grote", nog bijzonderheden?
Op dinsdag 16 april 2013 15:16 schreef JohannesBavariaII het volgende: Deze week sollicitatiegesprek bij AutoReset in Amsterdam. Iemand een idee wat ik daar kan verwachten, en hoe lang dit ongeveer duurt?
Contract invullen, beetje ouwehoeren, filmpje kijken over schades opnemen en een stukje rijden. Bij elkaar zo'n anderhalf uur.
Op dinsdag 16 april 2013 15:16 schreef JohannesBavariaII het volgende: Deze week sollicitatiegesprek bij AutoReset in Amsterdam. Iemand een idee wat ik daar kan verwachten, en hoe lang dit ongeveer duurt?
Op dinsdag 16 april 2013 15:16 schreef JohannesBavariaII het volgende: Deze week sollicitatiegesprek bij AutoReset in Amsterdam. Iemand een idee wat ik daar kan verwachten, en hoe lang dit ongeveer duurt?
Van tevoren heet het Sollicitatie, maar daar op de werkvloer heet het Inschrijvingsronde Gewoon een uitleg van een uurtje en een rijtest. Bij mij stond de testauto in de garage, dus werd iedereen aangenomen zonder rijtest.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Weer op naar huis. Beetje jammer dat ik van Amersfoort tot Zwolle moet staan. Had vanochtend nog een filmpje op tablet gezet. Die Sprinter vanochtend kon niet harder dan 125, en 0-100 duurde ook een eeuwigheid..
Ik had een vivario met 150 pk en een Superb met 160, en die laatste was een complete slee met alle gekke opties erop . Alleen jammer dat ik beide karren moest tanken
Als ik afgelopen dinsdag heb gewerkt, en meteen die dag de ritbon heb ingeleverd, zou ik dan deze maand betaald moeten krijgen, of komt dat volgende maand pas?
Bij hoge uitzondering heb ik vandaag geen telefoontje of mail gehad voor werk morgen. Opzich niet zo erg, kan wel een keer uitslapen gebruiken en heb ook genoeg studie werk te doen. Wat ben ik toch een goede student.
Op dinsdag 16 april 2013 20:24 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Loon wordt per maand betaald. Dus 1 maart tot 1 april komt +/- 16e april. 1 april tot 1 mei komt +/- 16 mei.
Ben volgende week de hele week vrij, dus hoop op veel ritten Misschien een domme vraag hoor, maar ben morgen voor het eerst in Almere. Ze hebben het over een "buffer" in de parkeergarage... Is dat nog een speciale plek, of wijst dat zich vanzelf?
Gewoon door het hek naar binnen rijden, dan is daar een opening met een rood/witte balk erboven (die ik dus al eens geraakt heb ) daar moet je de auto in zetten.
Haha nice, dat moet dus wel lukken. In die omschrijving doen ze net of we allemaal een stel idioten zijn die, die garage niet snappen. Maar zal wel meevallen dus.
Op dinsdag 16 april 2013 20:42 schreef Rubenr3 het volgende: Gewoon door het hek naar binnen rijden, dan is daar een opening met een rood/witte balk erboven (die ik dus al eens geraakt heb ) daar moet je de auto in zetten.
Waarmee heb je die dan geraakt? Ik kreeg er zelfs een Freelander 2 in dus moet wel iets hoogs zijn
Op dinsdag 16 april 2013 20:48 schreef zazzel het volgende: Haha nice, dat moet dus wel lukken. In die omschrijving doen ze net of we allemaal een stel idioten zijn die, die garage niet snappen. Maar zal wel meevallen dus.
Dat heb ik achteraf altijd als ik die complete verhalen gelezen en gedaan heb. Maar het is soms wel makkelijk
De donau oid? Daar moest ik voor mn eerste rit ook heen
Ja haha!
Niet extreem snel, maar wel lekker genoeg. Echt een prima versie 2.0 TFSI Pro Line Plus met 180pk geloof ik. Alleen had ie nog beter geweest als er een S tronic in had gezeten i.p.v. die multitronic, maar dat kan geloof ik niet bij deze motor.
Op dinsdag 16 april 2013 20:29 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Dat wordt morgen, of wakker gebeld worden voor een spoedje, of op bed liggen tot een uur of 11/12 en voor de rest van de dag ook geen klap uitvoeren
Nou, je hebt gedeeltelijk gelijk gekregen. Ik was om 10 uur uit bed en zat net achter de computer aan een bedrijfsplan te werken(studie dus), toen ik alsnog werd gebeld voor een spoedje. Had eigenlijk wel zin om te gaan, maar het was een ritje Geldrop-Ede en ik mocht de auto pas na 3 uur ophalen. Dan zou ik met een normale planning pas om 19uur thuis zijn, terwijl ik ook om acht uur moet trainen dus heb m maar laten lopen.
Op dinsdag 16 april 2013 20:48 schreef zazzel het volgende: Haha nice, dat moet dus wel lukken. In die omschrijving doen ze net of we allemaal een stel idioten zijn die, die garage niet snappen. Maar zal wel meevallen dus.
Je moest eens weten hoe veel mensen het alsnog fout doen.
Loon wel binnen, maar helaas geen loonstrook. Deze maand(voor de 2e keer) weer geen loonbelasting afgeschreven, is dit normaal bij EW? Bij mn eerste maand werd wel loonbelasting ingehouden namelijk...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op woensdag 17 april 2013 13:53 schreef qua111 het volgende: Loon wel binnen, maar helaas geen loonstrook. Deze maand(voor de 2e keer) weer geen loonbelasting afgeschreven, is dit normaal bij EW? Bij mn eerste maand werd wel loonbelasting ingehouden namelijk...
Dat hangt ervan af hoeveel je gewerkt hebt. Bij de loonstrook wordt de lb bepaald alsof je een jaar lang zoveel per maand zou verdienen. Als je dan over de drempel gaat waarbij je lb moet betalen, houden ze het in. In een maand dat je meer werkt dan gemiddeld betaal je dus teveel belasting, en die kan je weer terugvragen bij de aangifte.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Dat hangt ervan af hoeveel je gewerkt hebt. Bij de loonstrook wordt de lb bepaald alsof je een jaar lang zoveel per maand zou verdienen. Als je dan over de drempel gaat waarbij je lb moet betalen, houden ze het in. In een maand dat je meer werkt dan gemiddeld betaal je dus teveel belasting, en die kan je weer terugvragen bij de aangifte.
Niet helemaal. Onder de 115 euro ofzo betaal je sowieso geen loonbelasting, ook al heb je ingevuld dat je dat wel wilt.
Geen verstand van loonbelastingen ed. M'n enige bijbaan.. Morgen Dronryp - Amersfoort in een Caddy maxi en Veenendaal - Oldenzaal in een Alfa 147 JTD met 150PK Hoef pas om 9:10 met de bus, lekkere tijd wel. Maar wordt nog zeker een dag van zo'n 9u.
Lopen wij de kloten met die paar euro's lees ik hier dat Perridon z'n 2e Bugatti Gran Sport nu ook op Nederlands kenteken heeft. Toch lekker als je 2 Veyron's in je garage hebt staan
Op woensdag 17 april 2013 21:36 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Geen verstand van loonbelastingen ed. M'n enige bijbaan.. Morgen Dronryp - Amersfoort in een Caddy maxi en Veenendaal - Oldenzaal in een Alfa 147 JTD met 150PK Hoef pas om 9:10 met de bus, lekkere tijd wel. Maar wordt nog zeker een dag van zo'n 9u.
Nee Heb eens in een 115pk en 120pk (ook beide diesels) gereden. Die gingen al prima vooruit, dus ben ook zeer benieuwd naar deze. Buiten dat vindt ik een 147 ook erg lekker sturen.
Ik heb voor Easyway helaas nog nooit een Alfa mogen rijden. Gister de zomerbanden weer onder de 159 van pa laten zetten dus mooi een reden om weer eens even te raggen
Zo dat was een dagje van 5 uur. Het waait wel echt keihard! Moest trouwens met het OV van Capelle aan den IJssel naar Groot Ammers. Duurde fucking 2 uur. Dat kwam omdat je er niet rechtstreeks naartoe kunt maar moet omrijden. Heb een uur lang in een bus gezeten die de toeristische route nam, want ik heb wel 20 touringcars gezien als het er niet meer waren. Ik heb dus maar van het Hollandse landschap genoten.
Op donderdag 18 april 2013 14:35 schreef MG_13 het volgende: Zo dat was een dagje van 5 uur. Het waait wel echt keihard! Moest trouwens met het OV van Capelle aan den IJssel naar Groot Ammers. Duurde fucking 2 uur. Dat kwam omdat je er niet rechtstreeks naartoe kunt maar moet omrijden. Heb een uur lang in een bus gezeten die de toeristische route nam, want ik heb wel 20 touringcars gezien als het er niet meer waren. Ik heb dus maar van het Hollandse landschap genoten.
Haha dat was sowieso lijn 90 naar Utrecht? Qua tijdsduur geloof ik de langste buslijn van Nederland, van Zuidplein tot Utrecht duurt 2 uur en 34 minuten
Ik zit weer in de trein vanaf Oldenzaal, dus nog zo'n tweeenhalfuur. De 147 was echt top! Die 150pk's waren wel te voelen op tussensprintjes. Paar keer op de snelweg een sprintje gedaan tegen een Lexus RX350, maar die kon het niet bijbenen. Waarna hij er overigens met een zeer onfatsoenlijke rijstijl vandoor ging. Nu nog even afwachten of ik ook nog een telefoontje krijg voor morgen.
Morgen heb ik maar liefst 4 ritten, een record voor mij, als ze tenminste allemaal doorgaan.
Almere - Utrecht in een Nissan Micra Leusden - Almere in een Skoda Octavia Almere - Veenendaal in een Renault Megane Veenendaal - Almere in een Ford Focus
Was ik redelijk vroeg klaar op school, is er een seinstoring tussen Tilburg en Breda De reis die normaal 50min duurt duurde uiteindelijk 2:45!
Morgen trouwens weer locatie werk bij een verhuurbedrijf in Breda, prima!
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op donderdag 18 april 2013 18:26 schreef Babananana het volgende: Was ik redelijk vroeg klaar op school, is er een seinstoring tussen Tilburg en Breda De reis die normaal 50min duurt duurde uiteindelijk 2:45!
Morgen trouwens weer locatie werk bij een verhuurbedrijf in Breda, prima!
Werk je via AR of EW? Ik word namelijk nooit gebeld voor locatie werk, terwijl me dat best wel chill lijkt
Werk je via AR of EW? Ik word namelijk nooit gebeld voor locatie werk, terwijl me dat best wel chill lijkt
Ik werk voor AR. Een vriend van mij werkt voor EW en ook best vaak voor die grote in Breda (langs het spoor toch?), maar ik kan je vertellen dat hij wel goed bezig gehouden wordt... Ik ook trouwens bij de verhuurbedrijf, het voordeel is dat je van tevoren al weet dat je veel uren gaat maken, maar de keerzijde is dat je echt moe thuis komt. Best wel hectisch, continu elkaar ophalen, korte stukjes rijden, auto's stofzuigen en schoonmaken. Ik heb liever een stel goede ritten die de dag vullen
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wie moet er nog meer vanavond werken in ermelo? Moet vanuit Arnhem met het ov via zwolle of utrecht naar ermelo. Best krom en ik ben ook bijna twee uur met het ov onderweg om daar te komen.
Maandag avond op een filmset een Auris ophalen. Meenemen naar huis in Breda. Dan dinsdag ochtend in Raamsdonksveer afleveren. Dikke prima:) Moet zondag avond werken dus kan mooi uitslapen
Gezellig avondje gisteren. Ik zat met 25 andere chauffeur in een diep verlaten bos in een hotel. Om 22:00 mochten de eerste chauffeurs al gaan rijden, en om 01:30 was ik als 1 van de laatste aan de beurt.
M'n beschikbaarheid voor vrijdag maar aanzetten. 2 maandjes niet gewerkt. Begon het toch te missen en school laat het toe voorlopig... Hopen op een mooie rit! Fantastisch bijbaantje bij AutoReset!
Ik had vorige donderdag nog een rit gekregen om 17:25 voor vrijdag. Een wisselrit GR - Emmen - GR. Met een Volvo XC60 en een Audi A6! De zon scheen lekker en qua auto's de leukste rit die ik heb gehad
Ik heb morgen een inschrijvingsgesprek bij AR. ik volg dit topic al een tijdje en heb dus al het enige aan informatie gezien. Ik heb alleen nog 1 vraag, ik heb een bevestiging gehad van AR alleen er staat niks in over een testrit. Doet AR daar niet aan of komt dat nog wel?
Ik hoop morgen te horen dat ik bij AR mag komen werken, lijkt mee een leuke bijbaan!
Ik heb morgen een inschrijvingsgesprek bij AR. ik volg dit topic al een tijdje en heb dus al het enige aan informatie gezien. Ik heb alleen nog 1 vraag, ik heb een bevestiging gehad van AR alleen er staat niks in over een testrit. Doet AR daar niet aan of komt dat nog wel?
Ik hoop morgen te horen dat ik bij AR mag komen werken, lijkt mee een leuke bijbaan!
Ja, je gaat met z'n drieen een kwartiertje over het industrieterrein rijden, dus allemaal 5 minuten. Stelt echt geen reet voor. Iedereen wordt in de regel aangenomen, als je niet wordt aangenomen moet je echt bij jezelf te raden gaan wat er mis met je is
Ja, je gaat met z'n drieen een kwartiertje over het industrieterrein rijden, dus allemaal 5 minuten. Stelt echt geen reet voor. Iedereen wordt in de regel aangenomen, als je niet wordt aangenomen moet je echt bij jezelf te raden gaan wat er mis met je is
Vanmorgen om 8:37 al gebeld voor ritjes morgen. Amersfoort - Den Haag, Den Haag - Den Haag en Zoetermeer - Amersfoort VW Caddy, Ford Mondeo en VW Jetta
..maar is vanbinnen toch echt wel een klasse lager qua afwerking en materiaalgebruik dan de Golf 6. Vond het een beetje plastiekerig over komen. Maar kan ook komen omdat ik een Trendline heb gereden. Rijden doet hij inderdaad prima, doet wat hij moet doen.
Op maandag 22 april 2013 22:21 schreef Pizzabodem het volgende: ..maar is vanbinnen toch echt wel een klasse lager qua afwerking en materiaalgebruik dan de Golf 6. Vond het een beetje plastiekerig over komen. Maar kan ook komen omdat ik een Trendline heb gereden. Rijden doet hij inderdaad prima, doet wat hij moet doen.
Jetta en Golf zijn qua afwerking gelijk aan elkaar. Zal wel de uitvoering zijn dan...
Morgen een Octavia van Raamsdonksveer naar Groningen en een Megane weer terug.
Ik ben wel benieuwd hoe zo'n Octavia rijdt tov een Golf Variant, want er zit dezelfde 1.6TDI van 105pk in. Ik vrees dat het niet meer zo lekker gaat op de snelweg, die motor is in een Golf Variant ook al te zwak als je op snelheid rijdt...
[ Bericht 53% gewijzigd door Babananana op 22-04-2013 22:44:38 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Het vorige model Octavia (t/m vorige maand geleverd ofzo) met die motor rijdt prima. Kan gewoon goed meekomen met het verkeer, je ben zeker niet de traagste maar ook niet de snelste, vergelijkbaar met de 1.2TSI, die is ook genoeg voor de Octavia om normaal mee te komen. Als je het nieuwe model rijdt is hij helemaal goed denk ik, die is lichter en scheelt meer dan 1sec. op de 0-100. Maar liever de 2.0TDI
Had vandaag een common-rail 1.6 TDI met 102 pk in een Caddy mee en vorige week de 1.9 TDI pompverstuiver met 105 pk in een Altea. De Altea had veel meer trekkracht onderin. Doe maar maar lekker die ouderwetse pompverstuiver VAG diesels. Heerlijk die rauwe 1.9 en 2.0 TDI, niet zo afgeknepen als die common-rails van tegenwoordig maar wel hartstikke zuinig. En dat voor een 15 jaar oude motor
Op maandag 22 april 2013 23:35 schreef Rubenr3 het volgende: Die oude 1.9TDI's klinken echt als een trekker als je het gas vol intrapt, dat is gewoon niet leuk meer!
Heerlijk dat echte dieselgeluid, en ze zijn veel sneller bij de les als je het gas intrapt dan die common-rails.
Morgen Utrecht - Almere in een Octavia en Amsterdam - Meerkerk in een 407. Past precies tussen de colleges door, dus een maximaal productief dagje morgen
Op maandag 22 april 2013 22:45 schreef Pizzabodem het volgende: Het vorige model Octavia (t/m vorige maand geleverd ofzo) met die motor rijdt prima. Kan gewoon goed meekomen met het verkeer, je ben zeker niet de traagste maar ook niet de snelste, vergelijkbaar met de 1.2TSI, die is ook genoeg voor de Octavia om normaal mee te komen. Als je het nieuwe model rijdt is hij helemaal goed denk ik, die is lichter en scheelt meer dan 1sec. op de 0-100. Maar liever de 2.0TDI
Op maandag 22 april 2013 23:28 schreef RTS91 het volgende: Had vandaag een common-rail 1.6 TDI met 102 pk in een Caddy mee en vorige week de 1.9 TDI pompverstuiver met 105 pk in een Altea. De Altea had veel meer trekkracht onderin. Doe maar maar lekker die ouderwetse pompverstuiver VAG diesels. Heerlijk die rauwe 1.9 en 2.0 TDI, niet zo afgeknepen als die common-rails van tegenwoordig maar wel hartstikke zuinig. En dat voor een 15 jaar oude motor
Die 1.9TDI PD hebben we thuis in een Golf Variant, rijdt echt beter dan de 1.6 idd. Maar ik kan mijn vader al wel aan horen komen als hij 2 straten verderop rijdt
Die oude 2.0TDI wel eens met 140pk in het oude model Passat gereden, dat trekt wel als een beer vergeleken met de 1.9 idd.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op maandag 22 april 2013 23:28 schreef RTS91 het volgende: Had vandaag een common-rail 1.6 TDI met 102 pk in een Caddy mee en vorige week de 1.9 TDI pompverstuiver met 105 pk in een Altea. De Altea had veel meer trekkracht onderin. Doe maar maar lekker die ouderwetse pompverstuiver VAG diesels. Heerlijk die rauwe 1.9 en 2.0 TDI, niet zo afgeknepen als die common-rails van tegenwoordig maar wel hartstikke zuinig. En dat voor een 15 jaar oude motor
Amen De vorige auto van mijn ouders was zo'n Altea, en ook nog gechipt. Heerlijke wagen.
Die oude pompverstuivers waren inderdaad wat feller, maar dat geluid kon echt niet meer. 1.6 heeft wel een soepelere vermogensopbouw dan de 1.9 die er behoorlijk abrupt inkomt. Misser vindt ik nog altijd dat ze er geen 6-bak aan hebben gehangen, zeker in de Passat.
Ik zal het je laten weten vanavond maar het is wel een jetta van 2009 met de 105pk motor. De mondeo is zelfs van 2008 met 125pk. Om het compleet te maken de caddy is ook uit 2009 met 75pk. Lang geleden dat ik alleen maar auto's van meer dan 3 jaar oud heb. Van die Caddy is de APK de 13e van deze maand verlopen maar hier mag je dan toch nog wel mee rijden?
Ik zal het je laten weten vanavond maar het is wel een jetta van 2009 met de 105pk motor. De mondeo is zelfs van 2008 met 125pk. Om het compleet te maken de caddy is ook uit 2009 met 75pk. Lang geleden dat ik alleen maar auto's van meer dan 3 jaar oud heb. Van die Caddy is de APK de 13e van deze maand verlopen maar hier mag je dan toch nog wel mee rijden?
Op maandag 22 april 2013 22:45 schreef Pizzabodem het volgende: Het vorige model Octavia (t/m vorige maand geleverd ofzo) met die motor rijdt prima. Kan gewoon goed meekomen met het verkeer, je ben zeker niet de traagste maar ook niet de snelste, vergelijkbaar met de 1.2TSI, die is ook genoeg voor de Octavia om normaal mee te komen. Als je het nieuwe model rijdt is hij helemaal goed denk ik, die is lichter en scheelt meer dan 1sec. op de 0-100. Maar liever de 2.0TDI
Wij hadden inderdaad de duurste uitvoering hier, die had gewoon het complete Golf 6 interieur met de plastieken zoals de Belgen dat zo mooi kunnen zeggen. Maar bij mij mag hij op de oprit komen te staan!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Nou, na 2 kilometer sta ik weer aan de kant. Ben ook niet van plan nog een meter te rijden met dit ding, momenteel. Enorme trilling in het stuur, krakende/kreunende voortrein en, zoals het voelt speling op het wiel rechtsvoor. Nu wachten op de hulptroepen..
Auris weer ingeleverd bij de koepel in rdv. Dat stuk naar halte essenboom blijft toch een graf eind lopen, en uiteraard die bus naar Breda gemist.. Achja, goed voor de uurtjes.
Jongens, ik heb een probleempje/vraagje. Ik heb een rit aangenomen morgen, easyway zei dat het laat kan worden en of ik eigen vervoer heb. Ik dacht dat het redelijk dichtbij is en zei dat ik eventueel wel de fiets daar kan neerzetten om 's nachts naar huis te fietsen. Blijkt dat het 20 kilometer fietsen is. Kan ik, mocht het nodig zijn, een taxi bellen en declareren? Het is toch iets te ver fietsen denk ik. ^^ Misschien dat ik alsnog wel een auto kan regelen maar ik ben er bang voor.
Net het inschrijvingsgesprej gehad en stelde idd niet heel veel boor ! Ben dus ook aangenomen. Nu dan maar wachten op de codes en mezelf beschikbaar stellen!
Probleem met de Polo was een loszittend voorwiel. Had dus best raar kunnen aflopen. Overigens had ik dat ook niet zelf kunnen oplossen, auto's zonder reservewiel ...
Op dinsdag 23 april 2013 12:43 schreef Daantke het volgende: Morgen mijn eerste EW motorritje! Die net op fb stond. Triumph tiger uit 2008, bodegraven - Meerkerk.
Altijd lachen die motorrijders . De meeste praten alsof ze Rossi zijn op dat ding. Altijd grote mond dat zij met hun motor jou er helemaal uit trekken bij het stoplicht, maar dat is echt ook het enigste wat ze kunnen. De meeste kunnen alleen keihard rechtdoor op rechte stukken. Elke bocht waarbij en ook maar een beetje geleund moet worden achterhaal je ze zo. Ik ken toch aardig wat mensen met een motor, waarvan er maar 2 of 3 écht goed kunnen rijden.
Eigenlijk beste link, want echt goed kunnen motorrijden is best lastig en vereist ook veel kilometers maken. Die gasten die een paar ritjes per jaar doen zijn eigenlijk gewoon ongeleide projectielen.
Op dinsdag 23 april 2013 14:57 schreef Viezze het volgende: Ze raden niet voor niets aan aan het begin van het seizoen weer een opfriscursus te doen.
Blijft toch een vak apart, als ik een half jaar geen auto rijd hoef ik geen cursus te doen
Als je gewoon voorzichtig bent valt het wel mee hoor. Ik heb pas weer gereden na 3 maanden, en reed er zo weer op weg, alleen als je als Rossi door de bochten wil is het wel handig om ervaring te hebben en een opfriscursus te doen. Ik ben niet echt zo'n durfal dus dat wil ik sowieso niet Gewoon touren, landweggetjes, dijkjes, heerlijk. Van mij hoeft het niet zo snel.
Moest net een kangoo van de post brengen bij een of andere cleaning garage.. Bleek dat ze daar zo'n 50 postbussen per week binnen kregen om de stickers er vanaf te halen. Via de grote LM in Breda.. Die Kangoo was trouwens echt helemaal verrot, stond pas 70000 op. Maar van de versnellingsbak was niet veel meer over.
Nou ritje zit erop. De Jetta rijdt niet verkeerd. Was al wel ouder model dus niet te vergelijken met de nieuwe maar het rijdt net als de rest van volkswagen prima. Auto was wel een beetje uitgeleefd.. Die mondeo was helemaal drama 3e versnelling lag eruit en in de 4 ging ie heel moeilijk. Gelukkig maar een kort ritje maar wel dwars den haag door..
Hopen dat ze nog werk voor morgen hebben dus laat ze maar bellen!
Op dinsdag 23 april 2013 15:41 schreef zazzel het volgende: Moest net een kangoo van de post brengen bij een of andere cleaning garage.. Bleek dat ze daar zo'n 50 postbussen per week binnen kregen om de stickers er vanaf te halen. Via de grote LM in Breda.. Die Kangoo was trouwens echt helemaal verrot, stond pas 70000 op. Maar van de versnellingsbak was niet veel meer over.
Moest je die ook in Breda brengen? Ben ik vandaag ook nog geweest met een afgeleefde Kangoo, alleen lag bij mij de koppeling van die bus tegen slippen aan met 75000 km op de teller..
Moest je die ook in Breda brengen? Ben ik vandaag ook nog geweest met een afgeleefde Kangoo, alleen lag bij mij de koppeling van die bus tegen slippen aan met 75000 km op de teller..
Ja afleveren bij een cleaning garage bij het NAC stadion. Stonden idd wel meer postbussen die net gebracht waren.
Op dinsdag 23 april 2013 15:55 schreef bokkepoot het volgende: Was die van jou ook zo smerig? Die van mij was echt klote ranzig.. Beetje kut als je daar met je nette kloffie in zit
Haha ja, beetje jammer dat ik daarvoor bij de koepel in RDV moest zijn, anders had ik geen pantalon aangedaan. De "mijne" zat helemaal onder de bagger, vooruit lag bijna in 2'en. En het hele interieur was naar de klote en super smerig. Buiten dat is het altijd facking goor als alles wat je beet pakt plakt in zo'n bus. De "mijne" kwam uit Bergen op Zoom, stonden er daar nog wel meer klaar..
Op dinsdag 23 april 2013 14:54 schreef QuiCk01 het volgende: Altijd lachen die motorrijders . De meeste praten alsof ze Rossi zijn op dat ding. Altijd grote mond dat zij met hun motor jou er helemaal uit trekken bij het stoplicht, maar dat is echt ook het enigste wat ze kunnen. De meeste kunnen alleen keihard rechtdoor op rechte stukken. Elke bocht waarbij en ook maar een beetje geleund moet worden achterhaal je ze zo. Ik ken toch aardig wat mensen met een motor, waarvan er maar 2 of 3 écht goed kunnen rijden.
Eigenlijk beste link, want echt goed kunnen motorrijden is best lastig en vereist ook veel kilometers maken. Die gasten die een paar ritjes per jaar doen zijn eigenlijk gewoon ongeleide projectielen.
Nounou niet zo gefrustreerd, neem eens een proeflesje. Motorrijden is gewoon heerlijk om te doen.
Mijne kwam uit Meppel, en ik kan je vertellen dat ik nu snap waarom iedereen Caddy wil rijden ipv zo'n gevaarte. Ik kan in een Renault Master, Ford Transit en Caddy zo'n beetje onbeperkt afstanden trappen. Maar die Kangoo kwam ik echt kapot uit na 200 km, totaal geen steun in de stoelen, zijramen die onlogisch zitten en amper overzicht geven etc.
En ik snap ook niet dat ze die bussen zo smerig kunnen laten worden, door de bus die ik elke zaterdag gebruik haal ik 1x per maand een doekje en dat gaat best.
Nounou niet zo gefrustreerd, neem eens een proeflesje. Motorrijden is gewoon heerlijk om te doen.
Maar leer dan ook rekening te houden dat je slecht zichtbaar bent en dat je er niet overal onbeperkt door moet blaffen. Zo irritant als die lui precies buiten je spiegels gaan rijden
Nounou niet zo gefrustreerd, neem eens een proeflesje. Motorrijden is gewoon heerlijk om te doen.
Ik heb al meerdere lessen gehad, waar het mij juist om gaat is dat veel motorrijders dingen doen die ze eigenlijk niet zouden moeten doen. Mij maakt het niks uit als ze zichzelf kapot rijden, maar ben toch wel gehecht aan familieleden.
Oh hierboven hadden ze het over 2 euro en declareren, maar die 2 euro boeit me echt geen flikker, vind het al leuk genoeg om zo'n dikke motor te rijden en nog geld te verdienen ook
Nou, dat was me het dagje weer wel. In de Octavia kwam ik op de A27 van Raamsdonksveer richting Utrecht goed weg. Het regende, en ik moest ritsen omdat er een rijstrook af ging. Terwijl ik keek of het kon ging het verkeer vol op de rem. Ik was toen net bezig van rijstrook te wisselen naar rechts. De auto achter mij stoof toen tussen de vangrail en mij door, gelukkig paste het.
Ik raakte ondertussen de auto schuin rechtsvoor me NET niet. Het scheelde niks, net zoveel als dat je tijdens het inparkeren naar voren leunt om over je motorkap te kijken, zat ik er enkele centimeters vanaf
Die Octavia reed trouwens net zo lekker als de Golf Variant, alleen is dekleurstelliung van het dashboard groen iov rood. Maar voor mijn gevoel was hij wel iets sneller.
Toen ik net een half uurtje thuis was belden ze weer, voor Breda-Geertruidenberg in een Transit, dus ik kon weer de bus in. Die Transit had een Eco knop, en als die aanstaat heb je een startstopsysteem(prima), maar wordt hij ook begrenst op 110 km/h. Serieus, op die manier zet elke chauffeur bij het instappen routinematig al de Eco modus uit, en daarmee ook het prima werkende startstopsysteem. Ik zie niet hoe ze het konden bedenken daar bij Ford.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op dinsdag 23 april 2013 20:30 schreef Babananana het volgende: Toen ik net een half uurtje thuis was belden ze weer, voor Breda-Geertruidenberg in een Transit, dus ik kon weer de bus in. Die Transit had een Eco knop, en als die aanstaat heb je een startstopsysteem(prima), maar wordt hij ook begrenst op 110 km/h. Serieus, op die manier zet elke chauffeur bij het instappen routinematig al de Eco modus uit, en daarmee ook het prima werkende startstopsysteem. Ik zie niet hoe ze het konden bedenken daar bij Ford.
Een van mijn werkgevers rijd ook Transit, ook met zo'n ecoknop, maar ik dacht dat die in ECO stand nog wel 130 rijden kan..
Een van mijn werkgevers rijd ook Transit, ook met zo'n ecoknop, maar ik dacht dat die in ECO stand nog wel 130 rijden kan..
Bij mij was het 109 op de GPS. Het leek me geen vermogen afknijper, maar een begrenzer echt op snelheid. Hij had nog vermogen over bij 105km/h
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Morgen 10 uurtjes werk bij de grote in Almere. Niet het leukste werk maar het zijn wel uren. Ik hoop wel dat ik nou eens meer mag dan alleen bij de wasstraat staan. Er staat altijd bij de info dat je meer mag als je er vaker gewerkt hebt en ik heb er inmiddels toch al wel een keer of vier gewerkt als het niet meer is...
In het contract bij autoreset stond volgens mij dat je geen vergelijkbare diensten voor een ander bedrijf mag uitvoeren. Nou wil ik graag ook iets van privechauffeurwerk doen (erbij). Dat heeft AR niet, mag ik hier bij EW voor solliciteren denken jullie?
Op woensdag 24 april 2013 17:04 schreef RobinhoAjax het volgende: In het contract bij autoreset stond volgens mij dat je geen vergelijkbare diensten voor een ander bedrijf mag uitvoeren. Nou wil ik graag ook iets van privechauffeurwerk doen (erbij). Dat heeft AR niet, mag ik hier bij EW voor solliciteren denken jullie?
Volgens mij is dat niet echt een probleem, want zoals je zegt bieden ze dat werk niet aan voor studenten. Het wordt wel een probleem als je buiten AR om bij een klant van hun gaat werken ofzo.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Vrijdag heeft er ook iemand een rit oldenzijl naar Eemshaven, mijn vader moet daar een Audi a3 innemen voor een collega.. Shortlease, dus de auto is een jaar oud en heeft al 50.000 km gelopen..
Op woensdag 24 april 2013 18:36 schreef Marco001 het volgende: Vrijdag heeft er ook iemand een rit oldenzijl naar Eemshaven, mijn vader moet daar een Audi a3 innemen voor een collega.. Shortlease, dus de auto is een jaar oud en heeft al 50.000 km gelopen..
Vandaag 2x een prius gehad. Moet zeggen dat adaptive cruise control best wel chill is. Voor het eerst nu mogen meemaken maar wel een toevoeging. Morgen Leusden - Enter en Enter - Breda in een Twingo en Auris.
Ik zit nog te twijfelen om mn beschikbaarheid aan te zetten. Misschien morgen zin in een spoedje Maar als je een cabrio vanuit Utrecht richting Maastricht ofzo hebt, laat maar weten Beetje vakantiegevoel op doen tijdens werk.
Op woensdag 24 april 2013 20:02 schreef Pizzabodem het volgende: Ik zit nog te twijfelen om mn beschikbaarheid aan te zetten. Misschien morgen zin in een spoedje Maar als je een cabrio vanuit Utrecht richting Maastricht ofzo hebt, laat maar weten Beetje vakantiegevoel op doen tijdens werk.
Ach, ik ben ooit eens op een vrijdagavond om 21:15 gebeld voor een ritje, toen was er iemand volgens mij heel erg blij dat hij iemand gevonden had. Wel 10x dankjewel en sorry voor het tijdstip gehoord toen Maar t gaat zeker niet om ritjes vanuit Utrecht? Anders kan ik je wellicht naar huis helpen
Morgen al vestigingswerk in Amersfoort Captain, anders had ik je uit de brand geholpen Je weet m'n nummer nog wel te vinden als je een leuk ritje binnen krijgt toch?
Maar is het dan eindelijk werkelijkheid geworden dat er iemand van de planning op Fok! meepraat? Dat is een mooie vooruitgang! Ben je van EW of AR?
Tot hoe laat gaat het eigenlijk meestal met het plannen, ik word ook altijd op vrij diverse tijdstippen gebeld. Soms al om 13:00, maar ook wel eens na 18:00 nog...
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op woensdag 24 april 2013 21:07 schreef Neerlands_Trots het volgende: Morgen al vestigingswerk in Amersfoort Captain, anders had ik je uit de brand geholpen Je weet m'n nummer nog wel te vinden als je een leuk ritje binnen krijgt toch?
Maar is het dan eindelijk werkelijkheid geworden dat er iemand van de planning op Fok! meepraat? Dat is een mooie vooruitgang! Ben je van EW of AR?
Tot hoe laat gaat het eigenlijk meestal met het plannen, ik word ook altijd op vrij diverse tijdstippen gebeld. Soms al om 13:00, maar ook wel eens na 18:00 nog...
Meestal is het om 19:00 wel klaar, maar dit wisselt nogal per dag. Ik ken dit trouwens ook alleen maar omdat ik eerst zelf chauffeur geweest ben.
Vandaag weer een paar uurtjes bij het plaatselijke verhuurbedrijf gewerkt, en werd meteen gevraagd of ik volgende week de hele dag wil komen. Wel fijn want je weet vantevoren hoeveel uren je gaat maken, alleen stiekem zijn 'normale' ritjes toch leuker, wat avontuurlijker.
Morgen mn eigen verjaardag vieren en dus een vrije dag zonder werk, vrijdag helpen met de opbouw van het feest van een paar vrienden dus ook geen AR. Vandaar dat de planning zo moeizaam ging, de beste chauffeur was niet beschikbaar!
Zitten er inmiddels meerdere LM's in Enter waar EW/AR voor rijdt? M'n pa z'n astra moet volgende week vanuit Houten naar Enter gereden worden. Maar geen idee of EW/AR daar voor rijdt.
Zo jammer dat je per se twee jaar je rijbewijs nodig hebt voor PC. Als je twee jaar bijna niet rijdt mag t wel, als je maanden fulltime hiket maar anderhalf jaar je rijbewijs hebt, mag het niet :p
Tsja je doet met hiken nog niet veel ervaring op hoor. Het grootste gedeelte is snelwegkilometers en dat stelt echt niets voor, als je echt ervaring wilt hebben moet je toch door de steden heen, dat is pas ervaring opdoen
Op donderdag 25 april 2013 12:30 schreef bokkepoot het volgende: Tsja je doet met hiken nog niet veel ervaring op hoor. Het grootste gedeelte is snelwegkilometers en dat stelt echt niets voor, als je echt ervaring wilt hebben moet je toch door de steden heen, dat is pas ervaring opdoen
Inderdaad.. Op de snelweg hoef je alleen maar een beetje op de andere bestuurders te letten. Midden in een centrum heb je ook voetgangers, fietsers, 1richtingswegen enz.
Ik heb sinds gister mijn gegevens gekregen van AR om in te loggen. Nu heb ik mij beschikbaar gesteld voor vrijdag. Wordt dan morgen gezien of pas volgende week vrijdag?
Op donderdag 25 april 2013 13:16 schreef kempie het volgende: Ik heb sinds gister mijn gegevens gekregen van AR om in te loggen. Nu heb ik mij beschikbaar gesteld voor vrijdag. Wordt dan morgen gezien of pas volgende week vrijdag?
Meteen, beschikbaarheid gaat niet per week. Je kan dus ook bijvoorbeeld 's ochtends nog je beschikbaarheid van vandaag aanzetten en dan nog gebeld worden voor een spoedje.
Op donderdag 25 april 2013 12:30 schreef bokkepoot het volgende: Tsja je doet met hiken nog niet veel ervaring op hoor. Het grootste gedeelte is snelwegkilometers en dat stelt echt niets voor, als je echt ervaring wilt hebben moet je toch door de steden heen, dat is pas ervaring opdoen
En toch zeggen de meeste rij-instructeurs dat je van snelweg rijden het snelste leert autorijden wonderlijk genoeg...
Op de snelweg moet je altijd anticiperen en andere gebruikers in de gaten houden, omdat je met die snelheid weinig marge hebt. Daarnaast heb je altijd te maken met andere weggebruikers, in tegenstelling tot veel enkelbaans wegen.
En als PC maak je ook voornamelijk snelwegkilometers neem ik aan?
Op donderdag 25 april 2013 01:39 schreef zazzel het volgende: Zitten er inmiddels meerdere LM's in Enter waar EW/AR voor rijdt? M'n pa z'n astra moet volgende week vanuit Houten naar Enter gereden worden. Maar geen idee of EW/AR daar voor rijdt.
Bij mijn weten zit er maar 1 verhuur/lm in enter namelijk die van 3 letters aan de snelweg en bij dat porschecenter. Daar heb ik vandaag een wisseltje gehad namelijk
Op donderdag 25 april 2013 13:44 schreef Daantke het volgende: Op de snelweg moet je altijd anticiperen en andere gebruikers in de gaten houden, omdat je met die snelheid weinig marge hebt. Daarnaast heb je altijd te maken met andere weggebruikers, in tegenstelling tot veel enkelbaans wegen.
En als PC maak je ook voornamelijk snelwegkilometers neem ik aan?
Op de snelweg ga je met zijn allen dezelfde richting op, de meeste mensen kennen de regels van de snelweg ook vrij aardig. En marge moet je zelf houden.
In de stad komt het verkeer van alle kanten en je komt ook van alles tegen, van voetgangers tot fietsers... Daar moet je allemaal rekening mee houden. Bovendien heb je nog minder marge dan op de snelweg, als er iemand zo uit een straatje schiet kun je remmen wat je wil met 50 maar dat gaat dan toch nog hard.
Meteen, beschikbaarheid gaat niet per week. Je kan dus ook bijvoorbeeld 's ochtends nog je beschikbaarheid van vandaag aanzetten en dan nog gebeld worden voor een spoedje.
Tentamenweek op school, maar omdat ik op stage ben heb ik die niet. Dus morgen mijn maandelijkse EW-dagje Vlaardingen - Vianen in een Swift en Culemborg - Breda in een 3-serie.
Op woensdag 24 april 2013 23:55 schreef Ordinateur het volgende: Vandaag weer een paar uurtjes bij het plaatselijke verhuurbedrijf gewerkt, en werd meteen gevraagd of ik volgende week de hele dag wil komen. Wel fijn want je weet vantevoren hoeveel uren je gaat maken, alleen stiekem zijn 'normale' ritjes toch leuker, wat avontuurlijker.
Breda toevallig?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Vanochtend nog een spoedje gekregen, Breda-Hoofddorp-Vianen. 2x VW Up. Die laatste was een full option, alleen die automaat was af en toe wel de weg kwijt.. Kick down was super traag en de overschakeling van 1 naar 2 duurde super lang.. Niet heel comfortabel
Op donderdag 25 april 2013 19:57 schreef zazzel het volgende: Vanochtend nog een spoedje gekregen, Breda-Hoofddorp-Vianen. 2x VW Up. Die laatste was een full option, alleen die automaat was af en toe wel de weg kwijt.. Kick down was super traag en de overschakeling van 1 naar 2 duurde super lang.. Niet heel comfortabel
Dat was dan dus een Up voor de prijs van een Polo. Dan zou ik de Polo genomen hebben eerlijk gezegd.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Dus wij krijgen op 10 oktober een concert (lees het nu pas op FB). En ik had een heel mooi plan om geld in te zamelen voor OneMan, gooien ze nu de opdracht om.
Op vrijdag 26 april 2013 10:36 schreef DrSnuggle het volgende: Dus wij krijgen op 10 oktober een concert (lees het nu pas op FB). En ik had een heel mooi plan om geld in te zamelen voor OneMan, gooien ze nu de opdracht om.
Ik begin dat OneMan echt zat te worden om eerlijk te zijn... Ik zie meer berichten over OneMan dat EW zelf lijkt wel.
Heb ik vandaag mijn maandelijkse EW-dag naast mijn stage, is het kutweer Eerste rit ging verder prima, laatste auto kon ik pas om 1600 halen en door een enorme file op de A27 heb ik 'm in Breda aan de bewaker moet geven Nu vanaf Bergschot naar huis ipv Rijksweg.
Op vrijdag 26 april 2013 18:40 schreef Irritatie100 het volgende: Heb ik vandaag mijn maandelijkse EW-dag naast mijn stage, is het kutweer Eerste rit ging verder prima, laatste auto kon ik pas om 1600 halen en door een enorme file op de A27 heb ik 'm in Breda aan de bewaker moet geven Nu vanaf Bergschot naar huis ipv Rijksweg.
Bergschot is sowieso beter (bij lekker weer).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik probeer gewoon altijd Rijksweg te pakken, Bergschot is zo ver lopen altijd.. Alleen nu ging dat niet, de bewaker daar ging om half 7 weg, dus ik had 3 kwartier bij Rijksweg moeten wachten. Dus toen maar Bergschot genomen
Zo, weer 750km weggetikt. En heel veel lekker gestuurd en 200+ gereden. Het was weer lekker druk bij de ring met allemaal kwijl spul Wat is die A31 toch lekker. Hele halen 220 kunnen rijden met als top 224 op de GPS. En hij liep nog wat door, maar ik moest in de ankers voor een prutsert
Op zondag 28 april 2013 21:32 schreef S-RS het volgende: Zo, weer 750km weggetikt. En heel veel lekker gestuurd en 200+ gereden. Het was weer lekker druk bij de ring met allemaal kwijl spul Wat is die A31 toch lekker. Hele halen 220 kunnen rijden met als top 224 op de GPS. En hij liep nog wat door, maar ik moest in de ankers voor een prutsert
In een 508? Ik heb altijd het idee dat dat ding bij 120kmh al zweeft...
In een 508? Ik heb altijd het idee dat dat ding bij 120kmh al zweeft...
Gaat prima hoor, ook met 200+ in flauwe bochtjes met dwarsrichels gaat het prima. Maar wij hebben achter andere veren dan normaal, behoorlijk hard. Dat maakt een aardig verschil vergeleken origineel
Op zondag 28 april 2013 21:32 schreef S-RS het volgende: Zo, weer 750km weggetikt. En heel veel lekker gestuurd en 200+ gereden. Het was weer lekker druk bij de ring met allemaal kwijl spul Wat is die A31 toch lekker. Hele halen 220 kunnen rijden met als top 224 op de GPS. En hij liep nog wat door, maar ik moest in de ankers voor een prutsert
Ah jaloers!
Zit zelf ook al tijd te kijken om Megane RS ofzo te huren daar, maar dat is echt prijzig zeg!
Zit zelf ook al tijd te kijken om Megane RS ofzo te huren daar, maar dat is echt prijzig zeg!
Geen Megane huren man, veredelde diesels, klinkt helemaal nergens naar. Gewoon een swiftje huren of een polo ofzo. rent4ring.de was het ofzo. Kijk maar eens, is misschien veel geld, maar relatief goedkoop.
Heb nog een rondje meegereden, maar het ik echt een toffe baan hoor!
Geen Megane huren man, veredelde diesels, klinkt helemaal nergens naar. Gewoon een swiftje huren of een polo ofzo. rent4ring.de was het ofzo. Kijk maar eens, is misschien veel geld, maar relatief goedkoop.
Heb nog een rondje meegereden, maar het ik echt een toffe baan hoor!
Relatief goedkoop Jezus wat een prijzen.
Wil zelf graag een keer naar de ring, maar zal uit kostenoverwegingen nog wel even duren want zelf een rondje rijden hoort er dan eigenlijk ook wel bij.
Wil zelf graag een keer naar de ring, maar zal uit kostenoverwegingen nog wel even duren want zelf een rondje rijden hoort er dan eigenlijk ook wel bij.
Relatief goedkoop inderdaad. Enig idee hoe die auto's worden belast als je een middagje flink gaat jagen? De banden, remmen, de benzine en weet ik veel wat allemaal vliegt er sneller doorheen dan het geproduceerd kan wordren Circuit rijden is gewoon ongelovelijk duur, dus dan is zo'n swiftje relatief goedkoop. En verdomde snel
Zelf een rondje rijden tja, voor je het weet lig in je in de vangrail. En als je hoort wat een stukje vangrail kost blijf ik daar liever achter staan
Geen Megane huren man, veredelde diesels, klinkt helemaal nergens naar. Gewoon een swiftje huren of een polo ofzo. rent4ring.de was het ofzo. Kijk maar eens, is misschien veel geld, maar relatief goedkoop.
Heb nog een rondje meegereden, maar het ik echt een toffe baan hoor!
Gast die Megane RS doet nordschleife in 8 minuten ofzo, echt te bizar.
Die Swift Stage 1 kost all inc. 200 euro voor 2 laps. Dat valt me opzich nog mee idd. Sowieso wil ik voor de eerste keer op nordschleife een fwd auto...
Relatief goedkoop inderdaad. Enig idee hoe die auto's worden belast als je een middagje flink gaat jagen? De banden, remmen, de benzine en weet ik veel wat allemaal vliegt er sneller doorheen dan het geproduceerd kan wordren Circuit rijden is gewoon ongelovelijk duur, dus dan is zo'n swiftje relatief goedkoop. En verdomde snel
Zelf een rondje rijden tja, voor je het weet lig in je in de vangrail. En als je hoort wat een stukje vangrail kost blijf ik daar liever achter staan
Dat is ook een van de redenen dat ik nu nog niet op de ring zou willen rijden; eerst nog wat meer ervaring op doen. Daarnaast heb je het grotendeels zelf in de hand of je in de vangrail eindigt of niet.
Zelf een rondje rijden tja, voor je het weet lig in je in de vangrail. En als je hoort wat een stukje vangrail kost blijf ik daar liever achter staan
Niet te zuinig inderdaad...
Je betaald niet alleen voor de vangrail, maar ook voor alle bijkomende kosten.. Vangrail kost nog geen 50 euro per strekkende meter, maar die tussenpaaltjes zitten al op 75 euro en dan komen de afsleepkosten (à 215 euro), inzet van baanmarshalls (à 60 euro p.p.p.u.) en de inzet van een veiligheidsauto (à 35 euro p.u.) er nog bij. Alle kosten zijn overigens verplicht. Nederlandse verzekeringen keren vaak wel uit, maar reken maar van yes dat je daarna op zoek mag naar een andere verzekeraar...
En het kan goed fout gaan, ook met de Ringtaxi....
Al meer mensen zich aangemeld op de "vernieuwde" portal van Easyway?
Is nog niet veel veranderd, behalve dan dat er nu in ieder geval al een stuk overzichtelijker uitziet. Daarnaast falen ze nog steeds keihard doordat je nog steeds op dezelfde manier je beschikbaarheid moet invullen, vraag me af of dat ooit nog is gaat verbeteren.
Op maandag 29 april 2013 15:41 schreef Panthera. het volgende: Ik zou sowieso eerst een rustige ronde rijden in mn eigen auto, zonder risico. Zonde van het geld om de baan te verkennen met zo'n dure huurauto.
Je eigen auto zal daar meer last van ondervinden dan die Swift van 200 euro hoor. Banden, benzine en vooral de remmen die je in een paar rondjes helemaal kan afschrijven bij het keihard remmen.
Je eigen auto zal daar meer last van ondervinden dan die Swift van 200 euro hoor. Banden, benzine en vooral de remmen die je in een paar rondjes helemaal kan afschrijven bij het keihard remmen.
Die Swift is ook maar 250,- voor 6 rondjes excl. rittenkaart. Valt dus bes mee. Als ik weer een keer die kant op ga, is de kans groot dat ik een Swiftje ga huren..http://rentracecar.de/german/preise/index.html
Je eigen auto zal daar meer last van ondervinden dan die Swift van 200 euro hoor. Banden, benzine en vooral de remmen die je in een paar rondjes helemaal kan afschrijven bij het keihard remmen.
Dat dus. Als je al niet wat anders kapot rijdt omdat je auto er totaal niet op voorbereid is dat je opeens het uiterste van dat ding gaat vragen..
Dat dus. Als je al niet wat anders kapot rijdt omdat je auto er totaal niet op voorbereid is dat je opeens het uiterste van dat ding gaat vragen..
Jup, vorig jaar 1 rondje gereden, maar mijn auto vind de karroussel echt niet leuk. Het rechtervoorwiel schuurde lekker tegen de wielkast.. Remmen slijten er ook absurd. mijn velgen zaten na 1 ronde al onder een behoorlijk dikke laag remstof..
Is nog niet veel veranderd, behalve dan dat er nu in ieder geval al een stuk overzichtelijker uitziet. Daarnaast falen ze nog steeds keihard doordat je nog steeds op dezelfde manier je beschikbaarheid moet invullen, vraag me af of dat ooit nog is gaat verbeteren.
Gast die Megane RS doet nordschleife in 8 minuten ofzo, echt te bizar.
Die Swift Stage 1 kost all inc. 200 euro voor 2 laps. Dat valt me opzich nog mee idd. Sowieso wil ik voor de eerste keer op nordschleife een fwd auto...
Al gaat die in 2 minuten rond. Het is gewoon een gedrocht met een nog verrotter geluid dan een Scania
En dan nog heeft het geen zin om zo'n snel ding te huren. In een swift kun je ook in 9 minuten rond. Dat redden wij nog niet eens in een Meganè
Dit. Een vriend van me kreeg als cadeau dat die een dag lang met een 325i racer over de ring mocht. Na een paar rondjes reed die zelfs achter die lui aan die daar maandelijks rijden en van wie die auto was
Het lijkt wel alsof de AR planning en administratie twee verschillende bedrijven zijn, met totaal verschillende gedragsprotocollen
Vorige week dinsdag had ik 2 ritten gedaan, en onderweg naar huis had ik mijn uren al ingevoerd. Maar toen werd ik gebeld door de planning, of ik nog een ritje kon doen. Ik ging dus rechtsomkeert en heb die rit gedaan. Omdat de website van AR nu twee keer het eerste half uur van huis uit zou aftrekken als ik die derde rit los zou invoeren, heb ik een mailtje gestuurd met alle informatie die de administratie nodig zou hebben.
Vrijdag had ik nog geen reactie, dus belde ik ze maar eens op. Toen werd ik afgewimpeld met dat ze heel veel mail krijgen en niet gaan reageren etc bla bla
En gister ochtend stond ik in de regen bij een bushalte in een gehucht, belt de administratie op zeer belerende toon met de klacht dat ik die 3e rit niet heb ingevuld.
Ik denk dat de administratie van AR onderbezet is en dat ze als cursus eens in dezelfde ruimte moeten gaan zitten als de planning, want die mensen zijn top. Altijd vriendelijk, behulpzaam, weten bijna alle antwoorden op je vragen.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Administratie heb ik alleen maar goede ervaringen mee. Misschien zijn ze nu iets drukker dan normaal ofzo. Alles wordt altijd wel verwerkt als ik iets fout invoer en er een mailtje achteraan gooi.
Op maandag 29 april 2013 20:52 schreef S-RS het volgende: Al gaat die in 2 minuten rond. Het is gewoon een gedrocht met een nog verrotter geluid dan een Scania
Geluid is niet heel best inderdaad, maar als ik die journalisten mag geloven stuurt dat ding echt geweldig. Ben wel benieuwd!
Morgen VW UP en Renault Kangoo.
Ik eindig btw in Breda dus dan nog dik 2 uur met OV naar huis.
Deze week weer geen tijd voor ritjes. Leuk van die roosters vol met verplichte werkcolleges
De opvolger van de FoFo is sinds kort ook bekend, A3 Sportback 2.0TDI 150pk. Geen Muesli-Mobiel of 2-tronic geval Iemand hier dat ding al gereden? Ik kon helaas niet mee proefrijden.
Zo mijn ritten sluiten vandaag niet echt lekker op elkaar aan. Net had ik een rit van Amsterdam naar Utrecht. En ik ben nu onderweg naar Zaandam om dan naar Breda te rijden. Daarna nog 2.5 uur naar huis OV'en. Ik ga dan met de fyra denk ik.
Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef kempie het volgende: Hee morgen 2 ritten eerste van Arnhem naar Heerlen en dan van landgraaf naar Almere die 2de is een Hyundai h200
Nog tips wat ik wel of niet moet doen op mijn eerste werkdag?
Ik zou hem niet tegen een boom parkeren.
En je eerste auto is zo te zien een Kia Venga. Dan kan het vanaf nu bijna alleen maar beter worden.