Ja, voor henzelf is dat voldoende. Maar ze moeten daar zelf over kunnen blijven beslissen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:28 schreef arjan1212 het volgende:
word van die 825.000 ook de beveiliging en het personeel enz betaald? zo ja.. dan moet het zo blijven. zo nee dan is 150.000 ook wel genoeg
Daartoe zal hij vast in staat zijn, ja.quote:Op maandag 15 april 2013 14:34 schreef lurf_doctor het volgende:
Ja, en laat ie ook zijn eigen feestje betalen
De honderden miljoenen van de Oranjes komen niet uit de lucht vallen hè. Ik neem aan dat die voor een groot deel uit zelfverrijking ten koste van de Nederlandse staat verzameld zijn?quote:Op maandag 15 april 2013 14:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik zou de vraag anders stellen.
Mocht jij ooit miljoenen privé bezit hebben, zou jij dan ook gekort moeten worden op je salaris als je voor de overheid gaat werken? Ik bedoel je bent toch rijk genoeg dus dat maakt niet uit?
Dat is dan toch je eigen keuze of niet als je op dat moment voor de overheid gaat werken.quote:Op maandag 15 april 2013 14:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Mocht jij ooit miljoenen privé bezit hebben, zou jij dan ook gekort moeten worden op je salaris als je voor de overheid gaat werken? Ik bedoel je bent toch rijk genoeg dus dat maakt niet uit?
Ja, alleen draait nu de staat (= wij allen) er nu voor op.quote:Op maandag 15 april 2013 14:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Daartoe zal hij vast in staat zijn, ja.
http://nl.wikipedia.org/w(...)Koninklijk_Huis_2013quote:Koningin Beatrix krijgt voor 2013 vooralsnog een bedrag van 5,233 miljoen euro, waarvan ¤825.000 het inkomensdeel is, de rest het deel voor personele en materiële uitgaven. Onder meer blijft zij de vrije beschikking behouden over het regeringsvliegtuig. Kroonprins Willem-Alexander en zijn echtgenote prinses Máxima ontvangen elk 245.000 aan inkomen. Daarnaast ontvangt de kroonprins een extra bedrag van vooralsnog 1.165.000 euro voor personele en materiële uitgaven. Zijn vrouw ontvangt hiervoor 389.000 euro extra.[16] De andere leden van het Koninklijk Huis krijgen geen jaarlijkse uitkering. Wel maken ze beperkt gratis gebruik van het regeringsvliegtuig.
Waar baseer je dat op? De financiën van het koninklijk huis en de staat zijn al sinds het begin van het Koninkrijk der Nederlanden een aparte post. Als de staat ooit giften heeft gedaan al dan niet van monetaire aard, aan de Koninklijke familie is daar niks illegaals aan. Verder zouden deze ook gepubliceerd zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 14:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De honderden miljoenen van de Oranjes komen niet uit de lucht vallen hè. Ik neem aan dat die voor een groot deel uit zelfverrijking ten koste van de Nederlandse staat verzameld zijn?
Klopt, dat hoeft niet echt nodig te zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 14:37 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ja, alleen draait nu de staat (= wij allen) er nu voor op.
Ja, maar ik ben geen koning. Dat is niet te vergelijken.quote:Op maandag 15 april 2013 14:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De koning is het staatshoofd. Hij werkt dus voor de Nederlandse staat. Net zoals een president.quote:Op maandag 15 april 2013 14:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben geen koning. Dat is niet te vergelijken.
Een koning heeft allerlei privileges, paleizen, spaargeld, aandelen die hij aan het land te danken heeft. Een koning is niet gelijkwaardig aan een burger. Een president is dat wel.quote:Op maandag 15 april 2013 14:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De koning is het staatshoofd. Hij werkt dus voor de Nederlandse staat. Net zoals een president.
De meeste paleizen zijn in handen van de staat. Noem eens wat aandelen "die hij aan het land te danken heeft"? De landgoederen die al voor het Koninkrijk der Nederlanden bestond in het bezit waren van de Oranjes?quote:Op maandag 15 april 2013 14:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Een koning heeft allerlei privileges, paleizen, spaargeld, aandelen die hij aan het land te danken heeft. Een koning is niet gelijkwaardig aan een burger. Een president is dat wel.
Zijn baan lijkt me toch wel een soort 'gevangenschap'. immers kiest men er niet voor als toekomstig koning te worden geboren. Het hoge salaris gun ik hem van harte, en daarnaast heeft het Koningshuis inderdaad ook extra veel kosten.quote:Op maandag 15 april 2013 14:48 schreef florisje het volgende:
ik ben niet per se voor het koningshuis maar zou zijn baan voor geen goud over willen nemen. er mag best wat geld naar ze toe gaan. ze hebben onwijs veel kosten waar je als normale nederlander nooit mee te maken krijgt.
maar als die extra kosten (voornamelijk beveiliging lijkt me) er nog gewoon bijkomen dan mag z'n salaris inderdaad wel wat minder.
Die extra kosten worden nog apart betaald, zie de post van MichaelScott NWS / Is 150.000 euro loon per jaar genoeg voor onze aanstaande koning?quote:Op maandag 15 april 2013 14:48 schreef florisje het volgende:
ik ben niet per se voor het koningshuis maar zou zijn baan voor geen goud over willen nemen. er mag best wat geld naar ze toe gaan. ze hebben onwijs veel kosten waar je als normale nederlander nooit mee te maken krijgt.
maar als die extra kosten (voornamelijk beveiliging lijkt me) er nog gewoon bijkomen dan mag z'n salaris inderdaad wel wat minder.
quote:Op maandag 15 april 2013 14:55 schreef DroogDok het volgende:
De balkenende-norm moet voor iedereen gelden, anders een wimlex-norm invoeren die dan ook voor top-ambtenaren moet gaan gelden.
Je kan je toch om beide zaken zorgen maken, of kun je geen twee dingen tegelijk?quote:Op maandag 15 april 2013 14:59 schreef MolFan het volgende:
President is ook niet gelijkwaardig want ook hij heeft allerlei privileges denk aan privevluchten en beveiligingen en minder tot geen belastingafdracht.
Tevens snap ik de ophef niet. Al krijgt Willem 1 miljoen dan nog zou dat prima zijn, beter maken we ons zorgen om de honderden miljoenen die we pompen in Afrika die amper tot niet terugkomen of nooit arriveren. Denk dat dat nu even wat belangrijker is.
Kan ja maar wat is 150.000 euro op een bedrag van pak um beet 100-200 miljoen wat verdampt in die 6de wereldlanden? Dit is meer azijnzeikenquote:Op maandag 15 april 2013 15:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je kan je toch om beide zaken zorgen maken, of kun je geen twee dingen tegelijk?
Nee. Focus is de sleutel tot succes.quote:Op maandag 15 april 2013 15:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je kan je toch om beide zaken zorgen maken, of kun je geen twee dingen tegelijk?
Focus je op twee dingen danquote:Op maandag 15 april 2013 15:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee. Focus is de sleutel tot succes.
Zo is focus niet optimaal. Je kunt je niet focussen op twee dingen met daarbij een 100% resultaat.quote:
Dat is toch een juiste constatering.quote:Op maandag 15 april 2013 15:01 schreef Voorschrift het volgende:
Aangezien ze steeds meer zelf moeten gaan betalen is 150.000 veel te weinig.
Inderdaad, lid van de Tweede Kamer ofzo.quote:Op maandag 15 april 2013 15:28 schreef Jian het volgende:
Kosten baten analyse. Het Koningshuis levert Nederland geld op en niet zo'n beetje ook. Dus gewoon niet zeiken. Ik zou die baan voor ¤ 150.000 per jaar overigens niet willen hebben, voor dat geld zijn er wel éénvoudigere baantjes.
Of directeur van een groot ziekenhuis.quote:Op maandag 15 april 2013 15:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Inderdaad, lid van de Tweede Kamer ofzo.
Hij zou eigenlijk moeten zeggen, voor dat schijntje kom ik mijn nest niet uit, jullie zoeken het maar uit zonder mij.quote:Op dinsdag 16 april 2013 04:39 schreef PKRChamp het volgende:
Hij zou eigenlijk helemaal niets moeten krijgen en afstand moeten nemen van de kroon.
Het spijt me, maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 04:39 schreef PKRChamp het volgende:
Hij zou eigenlijk helemaal niets moeten krijgen en afstand moeten nemen van de kroon.
Gelukkig niet zeg, een economisch goed concept wegsmijten omdat er in Nederland een stelletje afgunstige kruideniers rondlopenquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:07 schreef Scjvb het volgende:
Het spijt me, maar dat gaat niet gebeuren.
Dit dus. En dan hebben we het nog niet eens over de verbindende functie die het koningshuis heeft. Een wisselende wacht om de zoveel jaar steekt daar toch wat magertjes bij af.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg, een economisch goed concept wegsmijten omdat er in Nederland een stelletje afgunstige kruideniers rondlopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |