bronquote:'Sabotage is totaal anders dan Wie is de Mol'
Bij de bekendmaking van het concept van het nieuwe Net5-programma Sabotage, werd er meteen gedacht aan Wie is De Mol. "Het basisidee is hetzelfde, maar Sabotage is totaal anders."
Dat zegt presentator Erik van der Hoff tijdens de perspresentatie tegen NU.nl
In het programma voeren diverse BN'ers opdrachten uit. Maar een deelnemer zorgt er in het geheim voor dat de opdrachten niet vlekkeloos verlopen.
De makers van het programma zeggen dat het unieke van dit programma is dat iedereen 24 uur gevolgd wordt met de camera, dus ook in de villa waar ze wonen in Thailand.
Sterrenslag
"Ik moest zelfs denken aan Sterrenslag uit 1979, toen ik de deelnemers voor een opdracht in de touwen zag klimmen", zegt Van der Hoff. "Sabotage is een knappe samenvoeging van het beste van verschillende programma’s."
Actrice Liza Sips, een van de deelnemers, legt uit dat het reality-aspect van het programma groot is. "Waar het bij Wie is de Mol stopt als het spel afgelopen is, gaat het er hier heel erg om hoe we naar de spellen toegaan. Dat maakt het anders en ook smeuïg, vind ik."
'Heel nieuw'
Model Sylvia Geurts gaat zelfs zover dat een programma als Sabotage iets heel nieuws is. "Je hebt tegenwoordig programma's als Sterren Springen, of Sterren Hangen… je hebt alles eigenlijk al. Dit was er nog niet, opdrachten doen én reality."
Geurts is van mening dat alle programma’s tegenwoordig op elkaar lijken. "Alles is een beetje afgeleid van elkaar. Je kan ook zeggen, het lijkt op Big Brother. Als je twee dingen met elkaar combineert, heb je iets totaal ander."
Oudere man
Naast Ben Saunders en Lange Frans is de opmerkelijkste deelnemer van Sabotage toch wel politicus en ex-PVV'er Hero Brinkman. "In de casting heb je een bepaald beeld voor de mensen: de mooie jongen, het mooie meisje en de iets oudere man", legt Van der Hoff uit. "En voor de oudere man…. Hero was vrij en hij had er wel zin in."
Brinkman (48) doet vooral mee om iets te doen aan zijn beeldvorming die de media volgens hem hebben gecreëerd. "En wat typetjes betreft zal je zien dat het beeld 'oudere man' ook niet klopt", reageert hij op de casting van zijn persoon.
"Je zult het zeker in de afleveringen zien dat ik niet als een oude man overal achteraan loop te sukkelen. Integendeel, ik ben blij dat ik ondanks mijn leeftijd en postuur overal haantje de voorste in was."
Sabotage is vanaf 7 april te zien op Net5
Ik zie ook vooral mensen die in hun eentje een boekje liggen te lezen en af en toe een bammetje voor zichzelf staan te smeren.quote:Op maandag 15 april 2013 13:14 schreef Copycat het volgende:
Oh ... En ik denk dat die twee weken max die de kandidaten hiervoor in Thailand hebben gezeten weinig voer voor dagelijkse uitzendingen met ook nog streams zullen zijn.
Het zou ook veel langer moeten, een maand ofzo. En dan met streams. Geloof dat iedereen dat hartstikke leuk zou vinden. Maar ja, dat moeten de kandidaten natuurlijk ook willen en ik heb zomaar het idee dat die alleen maar leuk en beeldig op tv willen komen en niet als ze er niet op hun best uitzien.quote:Op maandag 15 april 2013 13:14 schreef Copycat het volgende:
Ik heb de Veronicagids niet, maar wil het wel weten!
Spoilertags of dm?
Oh ... En ik denk dat die twee weken max die de kandidaten hiervoor in Thailand hebben gezeten weinig voer voor dagelijkse uitzendingen met ook nog streams zullen zijn.
ik heb 'm net speciaal hiervoor gekochtquote:
Dat had dan ook 3 maanden moeten zijn. Je doet het goed of je doet het niet; deze halfslachtige manier is precies niks.quote:Oh ... En ik denk dat die twee weken max die de kandidaten hiervoor in Thailand hebben gezeten weinig voer voor dagelijkse uitzendingen met ook nog streams zullen zijn.
Dit dus.quote:Op maandag 15 april 2013 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
ik heb 'm net speciaal hiervoor gekocht
[..]
Dat had dan ook 3 maanden moeten zijn. Je doet het goed of je doet het niet; deze halfslachtige manier is precies niks.
Dan zou je met onbekende kandidaten moeten werken. En gezien de resultaten uit het verleden verwacht ik dan weer kandidaten zoals in SS. Ben je net zo ver van huis.quote:Op maandag 15 april 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
Het zou ook veel langer moeten, een maand ofzo. En dan met streams. Geloof dat iedereen dat hartstikke leuk zou vinden. Maar ja, dat moeten de kandidaten natuurlijk ook willen en ik heb zomaar het idee dat die alleen maar leuk en beeldig op tv willen komen en niet als ze er niet op hun best uitzien.
Dat is ook weer waar. Krijgen we de gerecycelde kandidaten van de diverse shows van de afgelopen jaren nog een keer voorgeschoteld.quote:Op maandag 15 april 2013 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan zou je met onbekende kandidaten moeten werken. En gezien de resultaten uit het verleden verwacht ik dan weer kandidaten zoals in SS. Ben je net zo ver van huis.
Daarom snap ik ook niet waarom Net5 überhaupt nog probeert realityshows op deze manier te maken. Er zijn toch ook wel andere formats beschikbaar zou je zeggen.quote:Op maandag 15 april 2013 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan zou je met onbekende kandidaten moeten werken. En gezien de resultaten uit het verleden verwacht ik dan weer kandidaten zoals in SS. Ben je net zo ver van huis.
Ik ben toch een beetje shocked, maar het staat er echtquote:Op maandag 15 april 2013 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
ik heb 'm net speciaal hiervoor gekocht
Dat is echt heel ergquote:Op maandag 15 april 2013 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben toch een beetje shocked, maar het staat er echtEen grote foto van de finalisten met het bijschrift dat zij het finalespel spelen
Hoe kunnen ze dat nou doenquote:Op maandag 15 april 2013 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben toch een beetje shocked, maar het staat er echtEen grote foto van de finalisten met het bijschrift dat zij het finalespel spelen
Dat geloof ik niet maar dan zou het nog steeds dom zijn omdat mensen afhaken omdat ze er vanuit gaan dat het wel waar is.quote:Op maandag 15 april 2013 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
Tenzij het niet waar is en we op het verkeerde been gezet worden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 april 2013 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]Waar staat het dan dat deze personen de finalisten zouden zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat bij dat dit op dag 20 is opgenomen, en in het dagboek staat dat op dag 21 de laatste 3 deelnemers hun saboteur onthullen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:41 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Waar staat het dan dat deze personen de finalisten zouden zijn?
Dat zal wel iets met het tijdsverschil te maken hebben tussen Thailand en Nederland.quote:Op maandag 15 april 2013 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staat bij dat dit op dag 20 is opgenomen, en in het dagboek staat dat op dag 21 de laatste 3 deelnemers hun saboteur onthullen.
Ik ken 100 redenen om af te haken, ik ben trouwens nauwelijks áángehaakt, maar al weten wie wint is daar niet 1 van.quote:Op maandag 15 april 2013 13:37 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet maar dan zou het nog steeds dom zijn omdat mensen afhaken omdat ze er vanuit gaan dat het wel waar is.
Ik denk dat ik stop met kijken. De eerste aflevering vond ik al niet sterk en in de tweede zag ik geen verbeteringen, dus dit was het wat mij betreft.quote:Op maandag 15 april 2013 19:42 schreef 5thencounter het volgende:
Echt veel kans krijgt die serie hier ook niet meer, ik snap heel goed dat de lol voor de volgers er alweer af is na deze twee pagina´s...
Mooi zo, ik volg het wel want ik vind het nog steeds een leuke showquote:Op maandag 15 april 2013 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ik stop met kijken. De eerste aflevering vond ik al niet sterk en in de tweede zag ik geen verbeteringen, dus dit was het wat mij betreft.
Ik hou vol.quote:Op maandag 15 april 2013 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ik stop met kijken. De eerste aflevering vond ik al niet sterk en in de tweede zag ik geen verbeteringen, dus dit was het wat mij betreft.
Jahh, en die gezellige comments hier volgen, ik verheug me er echt al op...quote:Op maandag 15 april 2013 20:09 schreef selam het volgende:
Ik blijf ook gewoon lekker kijken , nog 7 weken dus er kan een hoop veranderen
Volgens mij is FOK! al bij Big Brother 1 nooit een kritiekloze fansite geweest. Dat maakt het juist ook boeiend, toch? Ik zie hier niemand zeggen dat dit programma per se moet floppen, maar er worden kritische vragen gesteld bij het concept en sommigen daarvan lijken me zeker terecht.quote:Op maandag 15 april 2013 19:42 schreef 5thencounter het volgende:
Echt veel kans krijgt die serie hier ook niet meer, ik snap heel goed dat de lol voor de volgers er alweer af is na deze twee pagina´s...
Afbranden heet dat in het kort...quote:Op maandag 15 april 2013 22:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Volgens mij is FOK! al bij Big Brother 1 nooit een kritiekloze fansite geweest. Dat maakt het juist ook boeiend, toch? Ik zie hier niemand zeggen dat dit programma per se moet floppen, maar er worden kritische vragen gesteld bij het concept en sommigen daarvan lijken me zeker terecht.
quote:Op maandag 15 april 2013 08:04 schreef Copycat het volgende:
199.000 ...)
Dat had niemand gegokt, geloof ik.
Ik zat er toch aardig dicht bij in de buurtquote:
dat blijft een geld ding, data streamen naar het internet kost klauwen vol met geld. Daarnaast levert het niet heel veel op, je speelt niet eens break even.quote:Op maandag 15 april 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het zou ook veel langer moeten, een maand ofzo. En dan met streams. Geloof dat iedereen dat hartstikke leuk zou vinden. Maar ja, dat moeten de kandidaten natuurlijk ook willen en ik heb zomaar het idee dat die alleen maar leuk en beeldig op tv willen komen en niet als ze er niet op hun best uitzien.
Begrijp ik, maar elke dag een uurtje uitzenden van de beelden die jullie geschoten hebben kan ook niet?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:52 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
dat blijft een geld ding, data streamen naar het internet kost klauwen vol met geld. Daarnaast levert het niet heel veel op, je speelt niet eens break even.
Kijkers moeten begrijpen dat ook programma budgetten enorm veel te leiden hebben van al die jaren crisis, dus een faciliteit als streams wordt momenteel niets een overwogen.
Heb je enig idee wat hoeveel werk "elke dag een uurtje uitzenden van de beelden die wij geschoten hebben." is? Dan heb je het niet over een paar duizend euro...quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar elke dag een uurtje uitzenden van de beelden die jullie geschoten hebben kan ook niet?
Zou echt leuk zijn. Ik neem aan dat er constant gefilmd werd?
Nee, ik ben een leek.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:14 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat hoeveel werk "elke dag een uurtje uitzenden van de beelden die wij geschoten hebben." is? Dan heb je het niet over een paar duizend euro...
:-) Ik zou het ook leuk vinden als het programma meer kijkers krijgt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik ben een leek.
Maar ik zou het zo leuk vinden als het programma toch nog van de grond kwam en vandaar de suggestie.
Jammer.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:22 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
:-) Ik zou het ook leuk vinden als het programma meer kijkers krijgt.
Voor een maand dagelijkse uitzendingen praat je over tonnen aan euro's. Dus echt serieus geld en op dit moment voor niemand haalbaar.
De woordvoerster geeft dus toe dat het niet zo'n handige actie was maar dat er één dag voor de finale nog meer dan die drie deelnemers op de foto in het spel waren. Ze hoopt echter wel dat de foto en onderschrift niet teveel mensen is opgevallen.quote:Veronica Magazine verklapt finalisten Sabotage (u)
Geplaatst op Mon 15 Apr 2013 om 17:00
Een flinke blunder binnen de SBS-groep. Clubblad Veronica Magazine verraadt in het nummer van deze week de afloop van de Net5-show Sabotage. “Wij waren hierin helaas wat minder scherp“, geeft een woordvoerster van SBS direct toe. Voor het magazine heeft host Erik van der Hoff een dagboek bijgehouden. Het stukje over de twintigste opnamedag, de dag voordat ‘de laatste drie deelnemers onthullen wie volgens hen de saboteur is’, wordt begeleid door een foto van, jawel, drie kandidaten.
Volgens SBS is niet alles verklapt. “In dat stadium van het spel zitten er meer dan drie deelnemers in het spel. Dus helemaal wordt het nog niet verklapt! Ik hoop dat alleen de oplettende lezer het is opgevallen…”
De Facebook-pagina van Sabotage staat inmiddels vol met teleurgestelde kijkers, voor wie de spanning eraf is nu Veronica Magazine de afloop heeft verraden.
Sabotage is een kijkcijferflop. De tweede aflevering trok zondag slechts 199.000 kijkers.
Op de Facebook-pagina is overigens wel het oorspronkelijke berichtje dat de finalisten bekend zijn gemaakt in Veronica Magazine verwijderd door de beheerder.quote:Update 16 april 12.04 uur:
Na enig uitzoekwerk, komt SBS tot de conclusie dat de verkeerde foto is geplaatst bij het stukje over de twintigste opnamedag. De reactie van SBS:
“We hebben navraag gedaan bij Veronica Magazine en het is inderdaad gebleken dat er een verkeerde foto bij de verkeerde dag is geplaatst. Hierdoor wordt de suggestie gewekt dat de foto de finalisten betreft. Wij zouden natuurlijk nooit dergelijke hints over de uitslag geven of speculaties doen over het verloop van het programma. Het is aan de kijker om te speculeren over mogelijke finalisten en de saboteur.”
“De foto komt uit een eerder moment in het programma, dus er wordt inderdaad niet verklapt wie de finalisten zijn.”
Ja, je moet ze niet op de koffie krijgen natuurlijkquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:27 schreef Gert het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hahaha beiden de meest gebruikte cliche's over lage kijkcijfers in de tv wereldquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, je moet ze niet op de koffie krijgen natuurlijk
We zouden het kunnen proberen? Doe es een gezellige uitnodiging zetten op FB?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, je moet ze niet op de koffie krijgen natuurlijk
Project Sabotagequote:Op dinsdag 16 april 2013 16:33 schreef Gert het volgende:
[..]
We zouden het kunnen proberen? Doe es een gezellige uitnodiging zetten op FB?
Hmmm.. net zoals ik jou hier op FOK! mbt een geflopt programma weleens riedeltjes heb horen geven over doelgroep en marktaandeel, om het nog wat te doen lijken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:29 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Hahaha beiden de meest gebruikte cliche's over lage kijkcijfers in de tv wereld
het was geen aanval, vond het meer grappigquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Hmmm.. net zoals ik jou hier op FOK! mbt een geflopt programma weleens riedeltjes heb horen geven over doelgroep en marktaandeel, om het nog wat te doen lijken.
Weet ik. Cliché's liggen altijd op de loer, zeg ik altijd maar zo.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:04 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
het was geen aanval, vond het meer grappig
en btw, dat is echt het enige waar adverteerders en zenders naar kijken!quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Hmmm.. net zoals ik jou hier op FOK! mbt een geflopt programma weleens riedeltjes heb horen geven over doelgroep en marktaandeel, om het nog wat te doen lijken.
Wat is eigenlijk de doelgroep van Sabotage?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:57 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
en btw, dat is echt het enige waar adverteerders en zenders naar kijken!
Sabotage is niet het eerste en ook niet het laatste programma dat probeert een succesvol format te jatten onder het mom van beter goed gepikt dan slecht bedacht, en dan de mist ingaat omdat ze het juist niét goed genoeg pikken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:35 schreef luxerobots het volgende:
Nou Huub, je had beterschap beloofd voor de tweede aflevering. Nog rommeliger dan de eerste aflevering. Sabotage lijkt twee grote problemen te hebben.
- Het is een veel minder leuk programma dan Wie is de Mol? Huub zei dat het geen eerlijke vergelijking is omdat Sabotage een nieuwe reeks is. Dit maakt voor de kijker echter niets uit. De kijker vindt iets leuk of niet. En aangezien Sabotage zo veel lijkt op Wie is de Mol? Is de vergelijking niet meer dan logisch.
- Sabotage mist de spanning van Wie is de Mol? Waarbij je wil weten wie de mol is. Nadat de afleveringen volgen wordt er steeds meer bekend over de mol, de opdrachten zijn duidelijker, kandidaten leggen hun bedenkingen uit en afvallers zaten vaak op iemand, wat weer wat zegt over de mol. Een sneller programma is dus niet altijd beter.
Neem nu de bedenkingen bij Sabotage. Niemand boeit het wat over wie op wie zit. Manuel verdenkt Lisa, maar waarom zouden ze dan geen vriendschap kunnen hebben? Het is niet meer dan administratie voor een eventuele prijs, zoals Tijn al zei.
Wie is de mol? heeft ook zijn mindere stukjes bijvoorbeeld het spelletje weerwolven of partjes onder bakjes. Maar de mensen willen meespelen en het is mooi in beeld gebracht.
Volgens mij heeft Huub zijn baantje bij Talpa te danken aan het feit dat hij nergens anders meer werk vindt. De mensen denken dat hij een agressieveling is die hoeren neukt, dankzij dat andere Talpa-pareltje: De Gouden Kooi.
No soup for you!quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de doelgroep van Sabotage?
Je hebt door waar het allemaal eigenlijk omdraait en hoe men geselecteerd wordt? ( los van wie geld nodig heeft)quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:
't Kan me allemaal nog niet heel erg boeien. Manier van elimineren is ook wat dubieus. Maar goed, Liza Sips per aflevering gemiddeld een keer of drie in bikini, ik klaag niet.
Hoe killing kan het nog zijn, als je al amper 200K kijkers trekt.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:43 schreef Nostalgist het volgende:
Redelijk killing volgens mij dit incident voor het programma.
Net 5 is toch ook gewoon De Mol. Die gebruikt de zenders gewoon als testcasequote:Op woensdag 17 april 2013 10:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoe killing kan het nog zijn, als je al amper 200K kijkers trekt.
Maar ik ben het met je eens dat zulke slordigheden iets zeggen over hoe serieus het wordt genomen binnen Net 5.
Blunders kosten geld. Want je verliest er kijkers en dus reclame-inkomsten door. Dus die moet je zien te voorkomen. Ook verlies je er goodwill mee, wat ook op langere termijn je positie als zender kan ondermijnen.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Net 5 is toch ook gewoon De Mol. Die gebruikt de zenders gewoon als testcase
Ik denk dat De Mol sabotage al heeft afgeschrevenquote:Op woensdag 17 april 2013 11:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Blunders kosten geld. Want je verliest er kijkers en dus reclame-inkomsten door. Dus die moet je zien te voorkomen. Ook verlies je er goodwill mee, wat ook op langere termijn je positie als zender kan ondermijnen.
En ook als De Mol een format als "testcase" op een SBS-zender uitprobeert, verkoopt het beter aan het buitenland als het wèl succesvol is en dus niet amateuristisch met cruciale informatie omtrent de afloop van het programma wordt omgegaan.
Zou kunnen, ik snap sowieso niet hoe men hiermee dacht te gaan scoren.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik denk dat De Mol sabotage al heeft afgeschreven
Het is maar 1x per week, en Ice Road Truckers heeft nog betere kijkcijfers. Dus tja.. veel buzz levert het niet op nee.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:07 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb, behalve op FOK!, nog bijna nergens iets over Sabotage gelezen eerlijk gezegd.
Ja, hoewel de gids al eerder wordt gedrukt en het programma pas 10 dagen oud is.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik snap sowieso niet hoe men hiermee dacht te gaan scoren.
Maar je bedoelt toch neem ik aan niet dat het dan niet meer uitmaakt dat de eindkandidaten per ongeluk verklapt zijn.
Ze dachten natuurlijk gewoon een graantje mee te kunnen pikken van het enorme succes van WIDM. Dat programma was altijd al populair, maar de laatste jaren is het aantal kijkers echt geëxplodeerd.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:15 schreef Gert het volgende:
[..]
ik snap sowieso niet hoe men hiermee dacht te gaan scoren.
Gelukkig werkt t niet, ook De Speld in de Hooiberg was een riante flopquote:Op woensdag 17 april 2013 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze dachten natuurlijk gewoon een graantje mee te kunnen pikken van het enorme succes van WIDM. Dat programma was altijd al populair, maar de laatste jaren is het aantal kijkers echt geëxplodeerd.
Maar in plaats van het succes van WIDM te doorgronden, hebben ze teveel hun eigen formules erop losgelaten. En aangezien die al jaren falen, falen ze nu ook weer.
Bedankt voor de toevoeging, ik dacht je het eerder over de satirische krant De Speld had (als rip-off van The Onion)quote:Op woensdag 17 april 2013 12:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Gelukkig werkt t niet, ook De Speld in de Hooiberg was een riante flop
Ja sorry verwarrend, even samenvattendquote:Op woensdag 17 april 2013 12:31 schreef Tijn het volgende:
Ik snap nu pas dat jullie met "De Mol" John bedoelen en niet Kees Tol
`quote:Op woensdag 17 april 2013 12:51 schreef Cynix ® het volgende:
Als je als programamaker een idee voorlegt bij SBS6, kan die dat toch niet afwijzen en dan zelf laten uitvoeren door een eigen productiebedrijf?
De Mol heeft een topdealquote:Op woensdag 17 april 2013 12:52 schreef Cynix ® het volgende:
Ok, vandaar dat SBS6 nooit iets fatsoenlijks aangeboden krijgt.
John verkoopt dus programma's voor de hoofdprijs aan zichzelf, waarbij Sanoma voor 2/3 meebetaalt.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:55 schreef Stefan het volgende:
En daarnaast als er iets een hit wordt verdient SBS (dus 2/3e sanoma) er een schijntje aan, bijna alles is voor Bassie
Nee, als niemand kijkt en er daardoor geen inkomsten zijn, maakt het ook niet uit dat je het grootste deel van die inkomsten krijgtquote:Op woensdag 17 april 2013 14:43 schreef Gert het volgende:
Nu we toch even een zijpad aan het bewandelen zijn: zo'n goudmijntje is het nog niet voor Sjonnie hoor:
http://www.rtl.nl/compone(...)n-euro-af-op-sbs.xml
Bingoquote:Op woensdag 17 april 2013 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, als niemand kijkt en er daardoor geen inkomsten zijn, maakt het ook niet uit dat je het grootste deel van die inkomsten krijgt
Ja maar John verdient het weer terug aan de verkoop van alle programma's , ook al kijkt er niemand, hij krijgt miljoenen voor zn programma's, en hij levert echt heel veel, dus onder de streep is er echt wel winst voor talpa, en dan heeft ie de formatrechten ook nogquote:Op woensdag 17 april 2013 14:43 schreef Gert het volgende:
Nu we toch even een zijpad aan het bewandelen zijn: zo'n goudmijntje is het nog niet voor Sjonnie hoor:
http://www.rtl.nl/compone(...)n-euro-af-op-sbs.xml
Ik zeg niet dat John bijna op zwart zaad zit, maar een kanttekening bij het rooskleurige verhaal waar jij naar linkte is m.i. wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja maar John verdient het weer terug aan de verkoop van alle programma's en hij levert echt heel veel, dus onder de streep is er echt wel winst voor talpa, en dan heeft ie de formatrechten ook nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |