Ja, dan zou ik mijn dochter er ook niet naartoe laten gaan. Het sociale aspect van een school is ook belangrijk, zowel voor het leren als de ontwikkeling. Vooral jonge kinderen hebben daarin structuur nodig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:07 schreef moussie het volgende:
Nou de vaste structuur van iedere ochtend met z'n allen om half negen in het lokaal, en het eerste halve uur samen iets doen, bvb een liedje zingen omdat de zon zo lekker schijnt vandaag, dat zit er dus niet meer in. De school is geopend van half negen tot half zes, 52 weken per jaar, en omdat je dus via de iPad leert hoef je nog niet eens meer op school te verschijnen

quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)gt_kinderen_van.html
Zeker tien ouders halen hun kinderen van een school in Sneek omdat die overstapt op zogenaamd 'Steve Jobs-onderwijs'.
In dit onderwijssysteem wordt vrijwel al het lesmateriaal aangepast voor gebruik op iPads. De ouders zijn bang dat hun kinderen worden gebruikt als proefkonijnen. "Mijn dochter is vier jaar. Die vind ik veel te jong voor zo’n iPad", aldus een bezorgde ouder in de Telegraaf.
Na de zomer stappen tien Nederlandse scholen over op het O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd). Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond. In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.
quote:Na de zomer stappen tien Nederlandse scholen over op het O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd). Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond. In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.
quote:Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond.
quote:Maurice de Hond

Ik zeg nergens hier dat alles wat niet Apple is kut is, dat is de aanname die mensen doen zodra je al over een Apple product begint. Ik geef elk product, op producten van Samsung na, de kans. Maar tot op heden word ik nog steeds teleurgesteld in veel producten en daar praat ik over. Maakt dat mij direct een fanboy van Apple? Nee, absoluut niet. De mensen die beweren van wel, moeten nog maar eens de betekenis van het woord fan opzoeken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik had zo'n vermoeden uit je posts, "Apple is goed en de rest is kut" is zo'n beetje de strekking.
Maakt mij verder niet uit waar iemand fan van is hoor, alleen raar dat sommige mensen dat niet toe willen geven.
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Moet ik daar nou serieus op ingaan? Op een stel kleuters dat je veroordeelt omdat je een positieve mening over Apple producten hebt?quote:

Positieve mening is in jouw geval een understatement, mijn beste Dimens.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zeg nergens hier dat alles wat niet Apple is kut is, dat is de aanname die mensen doen zodra je al over een Apple product begint. Ik geef elk product, op producten van Samsung na, de kans. Maar tot op heden word ik nog steeds teleurgesteld in veel producten en daar praat ik over. Maakt dat mij direct een fanboy van Apple? Nee, absoluut niet. De mensen die beweren van wel, moeten nog maar eens de betekenis van het woord fan opzoeken.
Dat ik mensen hun verhalen negeer, is niet omdat ik er geen reactie op heb maar door het belachelijke gedrag. En dan heb ik het over dit;
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Moet ik daar nou serieus op ingaan? Op een stel kleuters dat je veroordeelt omdat je een positieve mening over Apple producten hebt?

Maurice de zwerfhond.quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.

Ik ben ingegaan op serieuze opmerking totdat onder andere jij begon met dit soort debiele opmerkingen. Als je wilt dat ik serieus op je posts in ga, dan doe je maar normaal.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Basp1 het volgende:
Best dimens als je niet eerder op serieuze opmerkingen ingaat is het niet meer dan logisch dat mensen je zo gaan noemen, loop de hele geschiedenis van dit topic maar eens na. En dan n u gaan janken dat mensen je zo noemen kijk eens wart vaker in de spiegel zou ik zeggen en ga dan eerder wel op serieuze opmerkingen in maar dat doe je niet.

Waarom zou ik normaal gaan doen tegen iemand met een stapel beton voor zijn hoofd die gewoon selectief reageert en quotes pakt om zijn ongenoegen over zijn fanboy zijn te maskeren en weigert op goede argumenten in te gaan?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ben ingegaan op serieuze opmerking totdat onder andere jij begon met dit soort debiele opmerkingen. Als je wilt dat ik serieus op je posts in ga, dan doe je maar normaal.

Waarom begin je over een Apple product dan? Het topic gaat toch echt over onderwijs.quote:Ik zeg nergens hier dat alles wat niet Apple is kut is, dat is de aanname die mensen doen zodra je al over een Apple product begint.

En dan klagen over mensen die een hekel hebben aan Applequote:Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zeg nergens hier dat alles wat niet Apple is kut is, dat is de aanname die mensen doen zodra je al over een Apple product begint. Ik geef elk product, op producten van Samsung na, de kans. Maar tot op heden word ik nog steeds teleurgesteld in veel producten en daar praat ik over. Maakt dat mij direct een fanboy van Apple? Nee, absoluut niet. De mensen die beweren van wel, moeten nog maar eens de betekenis van het woord fan opzoeken.

Omdat:quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom begin je over een Apple product dan? Het topic gaat toch echt over onderwijs.
Waarop ik reageerde:quote:Op maandag 15 april 2013 18:15 schreef YazooW het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk gekozen voor iPads in plaats van Android tablets?
En zo is deze discussie ontstaan.quote:Op maandag 15 april 2013 19:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
De keuze voor de iPad is gebaseerd op de volgende overwegingen. Aan de ene
kant is het binnen een schoolomgeving op dit moment handiger en goedkoper
om één merk apparaat te kiezen dan verschillende merken apparaten. Niet alleen
is het bij verschillende merken apparaten niet zeker of de gewenste programma’s
of apps voor alle apparaten beschikbaar zijn, maar ook zijn bij een keuze voor
verschillende platforms de kosten voor onderhoud en beheer hoger.
Dat we voor nu de iPad kiezen heeft zijn basis in twee belangrijke overwegingen:
• Apple kiest als vanouds voor een eenduidige interface voor de basale
bediening binnen alle applicaties. Daardoor is het gebruik voor jongere
kinderen eenduidiger dan bij andere apparaten.
• Op dit moment zijn er veel meer (goede) educatieve apps beschikbaar voor
de iPad dan voor andere tablets (Android of Windows).
Per jaar zullen we bekijken of deze keuze nog steeds de juiste is.
Onze keuze voor de iPad laat natuurlijk onverlet dat kinderen en jongeren die op
de Steve Jobsschool zitten of gezeten hebben, ook heel gemakkelijk met andere
apparaten zullen kunnen omgaan, en dat ook zeker niet zullen laten.
[..]
Voor het gebruik van de iPad vraagt de Steve JobsSchool een kleine bijdrage.
Deze komt bovenop de ouderbijdrage. Ouders die moeite hebben met dit bedrag,
kunnen een beroep doen op een fonds van de Steve JobsSchool.

Ik heb een rede dat ik producten van Samsung geen kans meer geef. Ik heb genoeg kansen gegeven en keer op keer gaat het mis met de producten die ik of mensen in mijn omgeving van Samsung hebben. Het is geen blinde haat zoals velen hier wel hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En dan klagen over mensen die een hekel hebben aan Apple

Je kunt natuurlijk er voor kiezen om alleen daarop te reageren maar punt blijft dat jij je persoonlijke ervaring en apple marketing talk "user experience"als feit breng en daar weiger je op in te gaan en dat maakt je wat mij betreft een i-sheep.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat ik mensen hun verhalen negeer, is niet omdat ik er geen reactie op heb maar door het belachelijke gedrag. En dan heb ik het over dit;
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Moet ik daar nou serieus op ingaan? Op een stel kleuters dat je veroordeelt omdat je een positieve mening over Apple producten hebt?

Beetje triest om op elke "User experiencequote:Op dinsdag 16 april 2013 16:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk er voor kiezen om alleen daarop te reageren maar punt blijft dat jij je persoonlijke ervaring en apple marketing talk "user experience"als feit breng en daar weiger je op in te gaan en dat maakt je wat mij betreft een i-sheep.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Toen mijn ouders veel problemen met hun laptop kregen, heb ik ze een voorstel gedaan een iPad te kopen. Mijn ouders zagen daar erg tegenop omdat het een dure aanschaf was en ze ook wel de krantjes hadden gelezen met goedkope tablets.
Gezien ik toen nog bij de BCC werkte, had ik de machtiging om producten mee naar huis te nemen en thuis uit te proberen. Ik heb toen een aantal tablets meegenomen waaronder de iPad 2, iPad Retina, Samsung Galaxy Tab 10.1, Asus Transformer, Acer Iconia Tab en een goedkope Archos tablet.
Gegeven, ermee laten spelen en het gebruiken en heb daarna gevraagd wat ze van de verschillende tablets vonden.
Conclusie was dat die Archos tablet niet verkocht zou mogen worden zo slecht. Na 3 minuten gebruik hadden ze er al zoveel frustraties door dat ze hem uit hebben gezet en van de lijst met mogelijke tablets hebben gehaald.
De Samsung en de Acer waren het beide net niet. Werkte niet lekker, reageerde niet lekker en Android was toch wel een nadeel tegenover iOS van de iPad.
Tussen de iPad 2 en iPad Retina vonden ze te weinig verschil zitten om voor de iPad Retina te gaan dus was de keuze de iPad 2 of de Asus Transformer (inclusief dock). Uiteindelijk de iPad 2 geworden omdat iOS een stuk makkelijker was in gebruik en de Asus Transformer Tab teveel nadelen had zoals edge bleeding en bij gebruik van muis geen hoover was waardoor je alsnog geen desktop ervaring hebt.

Kijk dat mag jij vinden en dat zullen veel consumenten met je eens zijn, ik ben ook geen fan van android tablets maar als je een onderwijssysteem ontwikkeld dan komt de user experience uit de app niet het os. Daarbij denk ik dat de huidige tablets (wellicht met uitzondering van de w8 pro tablets/hybrids maar dat is snel te duur) te beperkt zijn voor dit soort doeleinden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Beetje triest om op elke "User experience" in te moeten gaan om geen i-sheep te zijn terwijl ik al in een eerder bericht al een voorbeeld heb gegeven.
User experience mag dan inderdaad wel subjectief zijn, over de user experience is bij de iPad veel beter nagedacht dan bij Android tablets. Ik denk dat als je een test zou uitvoeren met mensen die een neutrale mening hierover hebben, dat de iPad dan als de grote winnaar eruit zal komen. De test heb ik met mijn ouders trouwens uitgevoerd welk toentertijd een neutrale mening hadden.
[..]

Het ging op dat punt ook niet meer om het onderwijssysteem maar om consumenten aangezien iemand over consumenten begon.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kijk dat mag jij vinden en dat zullen veel consumenten met je eens zijn, ik ben ook geen fan van android tablets maar als je een onderwijssysteem ontwikkeld dan komt de user experience uit de app niet het os. Daarbij denk ik dat de huidige tablets (wellicht met uitzondering van de w8 pro tablets/hybrids maar dat is snel te duur) te beperkt zijn voor dit soort doeleinden.
Daar reageerde ik op met het userexperience verhaal en uiteindelijk ook het Facebook voorbeeld.quote:Op maandag 15 april 2013 21:35 schreef HarryP het volgende:
[..]
Bullshit.
Er zijn meer Android tablets dan iPad tablets. Al die consumenten kiezen bewust voor Android en laten iPad links liggen. En van de microsoft tablets hoeven we de aankomende periode helemaal niks te verwachten.

Maar er zijn momenteel letterlijk duizenden meer goede educatieve programma's voor de pc dan voor alle tablets tezamen. Wat weer een argument tegen tablets is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het ging op dat punt ook niet meer om het onderwijssysteem maar om consumenten aangezien iemand over consumenten begon.
[..]
Daar reageerde ik op met het userexperience verhaal en uiteindelijk ook het Facebook voorbeeld.
Als we het over het onderwijssysteem hebben is de rede tot het kiezen van een iPad het volgende:

aha ok mijn ervaringen met Samsung zijn juist prima, zowel telefoons als tablets en ook bijvoorbeeld tv's. Maar je zal je redenen hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb een rede dat ik producten van Samsung geen kans meer geef. Ik heb genoeg kansen gegeven en keer op keer gaat het mis met de producten die ik of mensen in mijn omgeving van Samsung hebben. Het is geen blinde haat zoals velen hier wel hebben.
Maar daar gaat dit topic niet over.

we moeten er maar op vertrouwen dat je niet gestuurd hebt dan natuurlijkquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
User experience mag dan inderdaad wel subjectief zijn, over de user experience is bij de iPad veel beter nagedacht dan bij Android tablets. Ik denk dat als je een test zou uitvoeren met mensen die een neutrale mening hierover hebben, dat de iPad dan als de grote winnaar eruit zal komen. De test heb ik met mijn ouders trouwens uitgevoerd welk toentertijd een neutrale mening hadden.
[..]

Is dat het advies van de Steve Jobs school? Denk namelijk zelf dat het aanbod van goede educatieve software voor win8 pro tablets een stuk hoger ligt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:15 schreef Dimens het volgende:
Daar reageerde ik op met het userexperience verhaal en uiteindelijk ook het Facebook voorbeeld.
Als we het over het onderwijssysteem hebben is de rede tot het kiezen van een iPad het volgende:

Ik denk dat het per leeftijdsgroep verschilt. Jongere kinderen zouden naar mijn inzicht veel meer hebben aan een tablet omdat dit erg simpel in elkaar steekt (daar aanraken waar het object is) tegenover een laptop of computer. Als je kijkt naar hoe snel een kind een tablet begrijpt, is dat echt ongelofelijk. Ik zie het ook bij mijn nichtje van 3 die spelletjes speelt en video's kijkt op de tablet en het concept heel goed begrijpt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:02 schreef Grouch het volgende:
[..]
Maar er zijn momenteel letterlijk duizenden meer goede educatieve programma's voor de pc dan voor alle tablets tezamen. Wat weer een argument tegen tablets is.
Meeste van die programma's zullen denk ik ook voornamelijk gemaakt zijn voor toetsenbord en muis en dan gaat het idee achter de tablet weer verloren. Ze zullen er vast een rede voor hebben maar ik ben ook wel benieuwd naar die rede.quote:Overigens zijn de meeste van die programma's waarschijnlijk wel te porten naar Android (linuxbased) of tablets met windhoos die geen arm processor hebben.

Het lijkt erop dat er geen basisstructuur meer is van 'samen dingen doen', als er al in groepjes gewerkt wordt dan zijn dat groepjes die de kinderen zelf vormen en ook weer oplossen zoals hun dat uitkomt .. Op zich is dat prachtig mits gedoseerd toegepast, maar met zulk individualisme als basisprincipe bij het leren vraag ik me toch af wat voor maatschappij je dan krijgt op den duur. De mens is nu eenmaal een sociaal dier, met een min of meer vaste plaats in 'zijn groep', wat je krijgt als je dat wegneemt en aan het kind zelf overlaat .. tja?quote:
Ik zet het inderdaad wat scherp aan, klopt, er is immers een verschil tussen vrijwillige en gedwongen concentratie. Op school worden deze normen gehanteerd bij gedwongen concentratie: 6 jaar: 10 minuten, 10 jaar: 20 minuten, 13 jaar: 30 minuten. Maar als je nichtje terwijl er bezoek is liever langdurig speelt met de iPad ipv nieuwsgierig te zijn naar wat er zoal gebeurd is er mi iets niet helemaal in orde. Het kan natuurlijk ook dat ze jou gewoon saai vindt ..quote:Rot toch op man. Alsof een kind van 3 zich enkel 20 minuten tot één ding kan focussen en daarna iets anders moet doen. Om d'r vervolgens autistisch te noemen. Wat is dat nou weer voor een belachelijke aanname?
Ja leuk die ruimtes, maar nu de praktijk .. hoe plan je dat als alles zo vrijblijvend is?quote:Je doet alsof er enkel nog iPads gebruikt gaan worden, dat is niet zo.
bla bla bla..zijn ook specifieke ruimtes voor sport en gym, handwerk en
knutselen, muziek en toneel en er is een laboratorium.
Say what? Ze leren schrijven om later geen pijn in hun handen te krijgen? Hoe kom je aan die onzin? Het gaat niet alleen om de hand-oog coördinatie met verschillende gereedschappen, het gaat om de combinatie gereedschap/context. Bij het tekenen en knutselen krijg je ruimtelijk inzicht en ervaar je de vreugde van iets te maken, de motorische vaardigheden zijn wel belangrijk maar het plezier van het scheppen staat voorop. Met de hand schrijven is meer het aanleren van een vaste hand, en dat staat samen met spelling en grammatica voorop. Daarnaast is het ook nog een mooi lesje in geduld, concentratie en volhouden. Dat je het later niet meer of nog maar weinig nodig hebt wil niet zeggen dat je het leren ervan maar kan overslaan, je hebt die basis nodig om op verder te kunnen bouwen. Dat je netjes binnen de lijntjes kan kleuren is echt niet genoeg training voor diegene die later een vaste hand moet hebben in zijn beroep ..quote:Die motorieken leer je echt niet enkel met een pen en schrijven op een papier. Tekenen, knutselen e.d. zijn daar net zo goed onderdeel van.
Maar nee, we laten alle kinderen lekker schrijven zodat ze allemaal hun duim en wijsvinger ontwikkelen zodat ze later bij het schrijven, wat toch vrijwel nooit meer gebeurt, geen last hebben van pijn in de handen. Om vervolgens te zeggen dat een iPad niet goed is voor de kindertjes, terwijl ze allemaal krampachtig hun pennetje vast houden.

Ik heb hier twee televisies van Samsung staan en beide zijn ze troep. Veel bugs met beloftes dat deze opgelost zouden worden maar die beloftes zijn nooit waar gemaakt en mijn televisie heeft last van het clicking noise bij het aanzetten van de televisie en het veranderen van backlight. Ik weet waar het door komt (slechte kwaliteit elco's) en dat het vrij simpel te vervangen is, maar ik vind het wel ontzettend slecht. Vooral omdat het heel veel voorkomt en er niets aan gedaan wordt. In 2008 hebben ze er al een rechtszaak over gehad omdat ze het probleem niet zouden oplossen en simpelweg hun handen voor hun ogen deden. En nu, 2013, is het probleem nog steeds niet opgelost. Ja, als je garantie hebt komen ze het wel repareren maar na twee jaar kan je lekker de ****** krijgen en mag je de volledige ¤200,- betalen voor de reparaties e.d.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
aha ok mijn ervaringen met Samsung zijn juist prima, zowel telefoons als tablets en ook bijvoorbeeld tv's. Maar je zal je redenen hebben.
Apple is absoluut niet perfect en heeft nog veel verbeteringen nodig. Bijvoorbeeld die home-knop op hun iDevices mogen ze weleens gaan vervangen voor een touch variant of iets in die trant. Heel leuk zo'n knop, maar het slijt. Voor de iPad niet een heel groot probleem heb ik gemerkt omdat je daar veel met gestures kan doen en die knop dus als het ware overbodig wordt. Maar die gestures heb je niet op de iPhone en iPod waardoor je de home-knop veel vaker gebruikt. Ik merk nu al dat de home-knop van mijn iPhone 4 niet altijd even goed meer werkt en dan vooral het dubbeldrukken om de multitaskbar te openen.quote:En kent Apple nog tekortkomingen naar jouw idee?

De enige sturing van mij was nog voordat ik ze de tablets heb laten testen en dat was door te zeggen dat de iPad een makkelijk te gebruiken apparaat is. Toen kwamen ze aanzetten met het verhaal dat het wel een dure aanschaf was tegenover de goedkopere tablets die ze overal zagen liggen. Pas daarna heb ik ze de verschillen in tablets helemaal zelf laten ontdekken, ik was er niet eens bij.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
we moeten er maar op vertrouwen dat je niet gestuurd hebt dan natuurlijk

Het kan je verbazen hoe fijn een tablet eigenlijk kan typen. Ik verkies nog altijd mijn Logitech MK300 toetsenbord en MacBook Air toetsenbord boven dat van de iPad, maar verkies de iPad wel weer boven mijn oude Sweex toetsenbord. Mijn Logitech en MacBook Air toetsenbord hebben beide een goede response van de toetsen terwijl mijn oude Sweex toetsenbord dat niet had en typen ook helemaal niet fijn op is. De response is niet fijn, het geluid van een toetsaanslag is niet fijn (schel) en toetsen bleven nog wel eens haken. Vind ik de iPad van mijn ouders, inclusief dat cover ding wat je kan oprollen om het schuin te zetten, veel fijner typen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:20 schreef Chewie het volgende:
Je loopt m.i. snel tegen de beperkingen van een arm tablet aan en schrijven is al helemaal een crime op een tablet.

En nu doe je het dus weer. Tevens klopt er niets van wat je zegt. Liever met een iPad dan bezig met bezoek? Waar haal je dat vandaan? Je weet blijkbaar meer over haar dan ikzelf.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:45 schreef moussie het volgende:
Ik zet het inderdaad wat scherp aan, klopt...
....Maar als je nichtje terwijl er bezoek is liever langdurig speelt met de iPad ipv nieuwsgierig te zijn naar wat er zoal gebeurd is er mi iets niet helemaal in orde. Het kan natuurlijk ook dat ze jou gewoon saai vindt ..

sweex, eigen schuld dan ookquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het kan je verbazen hoe fijn een tablet eigenlijk kan typen. Ik verkies nog altijd mijn Logitech MK300 toetsenbord en MacBook Air toetsenbord boven dat van de iPad, maar verkies de iPad wel weer boven mijn oude Sweex toetsenbord. Mijn Logitech en MacBook Air toetsenbord hebben beide een goede response van de toetsen terwijl mijn oude Sweex toetsenbord dat niet had en typen ook helemaal niet fijn op is. De response is niet fijn, het geluid van een toetsaanslag is niet fijn (schel) en toetsen bleven nog wel eens haken. Vind ik de iPad van mijn ouders, inclusief dat cover ding wat je kan oprollen om het schuin te zetten, veel fijner typen.

Hoe krijg je de voet van je tv kapot dan? Dat gebeurd niet spontaan lijkt me. Verder komen de samsung tv's al jaren als beste uit de testen van de consumentenbond.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb hier twee televisies van Samsung staan en beide zijn ze troep. Veel bugs met beloftes dat deze opgelost zouden worden maar die beloftes zijn nooit waar gemaakt en mijn televisie heeft last van het clicking noise bij het aanzetten van de televisie en het veranderen van backlight. Ik weet waar het door komt (slechte kwaliteit elco's) en dat het vrij simpel te vervangen is, maar ik vind het wel ontzettend slecht. Vooral omdat het heel veel voorkomt en er niets aan gedaan wordt. In 2008 hebben ze er al een rechtszaak over gehad omdat ze het probleem niet zouden oplossen en simpelweg hun handen voor hun ogen deden. En nu, 2013, is het probleem nog steeds niet opgelost. Ja, als je garantie hebt komen ze het wel repareren maar na twee jaar kan je lekker de ****** krijgen en mag je de volledige ¤200,- betalen voor de reparaties e.d.
Wat mij brengt bij de voet van de andere televisie welke laatst voor de derde keer is kapot gegaan. Net buiten garantie en buiten ons schuld om, maar geen coulance hoor. Nee, betaal maar de volledige ¤60,-.
Uiteindelijk opgelost door de voet en de televisie aan elkaar vast te kitten. En dit zijn de problemen die ik op dit moment heb en niet voorgaande toestellen. Het enige apparaat van Samsung wat hier staat en nog nooit een probleem heeft vertoont, is een laserprinter.
Samsung komt er hier voorlopig niet meer in. Helemaal klaar met dat gezeik en de slechte service van Samsung.
En ondanks die tekortkomen kies je toch voor Apple, mmmm, toch een beetje fan misschien?quote:[..]
Apple is absoluut niet perfect en heeft nog veel verbeteringen nodig. Bijvoorbeeld die home-knop op hun iDevices mogen ze weleens gaan vervangen voor een touch variant of iets in die trant. Heel leuk zo'n knop, maar het slijt. Voor de iPad niet een heel groot probleem heb ik gemerkt omdat je daar veel met gestures kan doen en die knop dus als het ware overbodig wordt. Maar die gestures heb je niet op de iPhone en iPod waardoor je de home-knop veel vaker gebruikt. Ik merk nu al dat de home-knop van mijn iPhone 4 niet altijd even goed meer werkt en dan vooral het dubbeldrukken om de multitaskbar te openen.
Maar om het topic een beetje schoon te houden, ik heb HIER en HIER wat dingen geschreven over wat ik graag zou zien veranderen en wat ik als verbeteringen zie voor Apple om mee te nemen in hun nieuwe OS.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |